Heb ik ook, had ik ook, mijn vriendin heb ik er opgeduikeld.quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:12 schreef colossus01 het volgende:
Mijn vraag is nu zijn de meiden die je opdoet in real life cafe/bar/discotheek nu echt zo anders dan op een Relatie site??
Je zult je misschien afvragen wat een rare vraag maar dat komt omdat ik geen held ben in Real Life dating dus openingzinnen en het de 1ste keer aanspreken gaat me super slecht af, daarom is Relatie Planet voor mij perfect (dacht ik)
^dat dus inderdaadquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:37 schreef soylent het volgende:
In internet-populatie vind je de vrouwen die technologie-minded zijn en natuurlijk met computers omgaan, de nerds dus, en de vrouwen die bang zijn voor real life daten, de verlegen of beschadigde types. Maar er zijn ook gewoon velen, zeker van de jongere MSN-generatie, die het min of meer voor de grap proberen of die het prefereren boven de standaard vleeskeuring in het uitgaansleven. Op zich zit daar wel potentie in. Het is zeker niet zo dat alle vrouwen op zo'n site probleemgevallen zijn. En waar je ook kijkt, iedereen heeft wel wat. Naarmate de levensjaren vorderen wordt iedereen wel een paar keer goed op z'n hart getrapt. Dus dat kan je altijd gebeuren. Maar er zijn op internet zeker gevallen waar je je verre van wil houden.
quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:37 schreef soylent het volgende:
Er zit wel wat in wat Xennia zegt. De samenstelling van het vrouwvolk is natuurlijk wel afhankelijk van de plek waar je ze ontmoet. Als je kunstgalerijen en -feestjes afloopt vind je veel van die hippe arty vrouwen bijvoorbeeld. Zoek je ze bij een metalconcert dan zie je veel gothics. In de Baja beach club de zonnebanktypes. En op internet, tja, dan krijg je voornamelijk het internet-volk.
In internet-populatie vind je de vrouwen die technologie-minded zijn en natuurlijk met computers omgaan, de nerds dus, en de vrouwen die bang zijn voor real life daten, de verlegen of beschadigde types. Maar er zijn ook gewoon velen, zeker van de jongere MSN-generatie, die het min of meer voor de grap proberen of die het prefereren boven de standaard vleeskeuring in het uitgaansleven. Op zich zit daar wel potentie in. Het is zeker niet zo dat alle vrouwen op zo'n site probleemgevallen zijn. En waar je ook kijkt, iedereen heeft wel wat. Naarmate de levensjaren vorderen wordt iedereen wel een paar keer goed op z'n hart getrapt. Dus dat kan je altijd gebeuren. Maar er zijn op internet zeker gevallen waar je je verre van wil houden.
Sorry, maar dit vind ik echt een buitengewoon vreemde redenering. Volgens jou is een beoordeling op uiterlijk WEL een goede start, maar communicatie (weliswaar digitaal) NIET? Volgens mij zijn er bij beide varianten voor- en nadelen, en verdienen ze een andere aanpak, in den beginne.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:38 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik vind het maar een raar datemedium, de beeldvorming is gewoon ongezond en klopt niet IMHO. Er is overigens weinig mis met de 'vleeskeuring' in het uitgaansleven, er is meer wat mis met een hele onzekere generatie die de 'vleeskeuring' niet meer kan handlen. Deze mensen durven alleen nog via internet te gaan daten, veilig in hun onzekerheid, de anonimiteit en het gemak van communicatie.
Dus je hebt nog nooit met iemand gechat, of via een forum o.i.d. leren kennen? Kan (heb ik zelf eigenlijk ook niet echt) maar het kan toch heel leuk zijn? Ja, anders, maar daarom niet per sé kut.quote:Ikzelf ben toch wel tot de conclusie gekomen dat het hele internetdatinggebeuren niet per se iets voor mij is. Ik wil eerst de chemistry in real life voelen, anders hoef ik iemand niet eens te leren kennen.
De enige die hier iets veronderstelt ben jij; Ik ga er niet van uit dat wanneer het klikt op MSN het dus ook klikt in het echt... Maar ja, hetzelfde geldt voor iemand die je in het echt tegenkomt: De eerste avond kan het hartstikke goed klikken maar na een paar weken kan je volledig op iemand uitgekeken zijn.quote:En dat is precies wat er met internetdating gebeurd, op basis van een gezellige msn-babbel komt er een veronderstelling van chemistry. Die chemistry is voor echt puur in real life en dat komt maar zelden overeen met die veronderstelling.
Uiterlijk is altijd het uitgangspunt en daarmee bedoel ik het geheel aan non-verbale communicatie: dus houding, gezicht, uitstraling, etc. Het is een illusie te denken dat je digitaal iemand kan leren kennen of weet hoe iemand communiceert. Dat weet je pas in het 'echt'.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:19 schreef Liewec het volgende:
[..]
Sorry, maar dit vind ik echt een buitengewoon vreemde redenering. Volgens jou is een beoordeling op uiterlijk WEL een goede start, maar communicatie (weliswaar digitaal) NIET? Volgens mij zijn er bij beide varianten voor- en nadelen, en verdienen ze een andere aanpak, in den beginne.
[..]
Dus je hebt nog nooit met iemand gechat, of via een forum o.i.d. leren kennen? Kan (heb ik zelf eigenlijk ook niet echt) maar het kan toch heel leuk zijn? Ja, anders, maar daarom niet per sé kut.
[..]
De enige die hier iets veronderstelt ben jij; Ik ga er niet van uit dat wanneer het klikt op MSN het dus ook klikt in het echt... Maar ja, hetzelfde geldt voor iemand die je in het echt tegenkomt: De eerste avond kan het hartstikke goed klikken maar na een paar weken kan je volledig op iemand uitgekeken zijn.
Kortom, ik vind je nogal kortzichtig![]()
Dat stukje kon ik even niet thuis brengen?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:20 schreef mgerben het volgende:
En net zo zitten er (helaas voor de vrouwen) erg veel ICTers tussen die in hun dagelijks leven geen vrouwen tegenkomen.
Ja, die zijn erg jammer jaquote:Ze beginnen altijd hun profiel met "ik ben niet opzoek hoor"
De vrouwen hebben vaak al wat ervaring met mannen die nog nooit een vrouw van dichtbij gezien hebben, urenlang of alleen maar over computers kunnen praten, met computers spelen, met computers werken... ICTers dus.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:40 schreef korenwolfje het volgende:
[En net zo zitten er (helaas voor de vrouwen) erg veel ICTers tussen die in hun dagelijks leven geen vrouwen tegenkomen.]
Dat stukje kon ik even niet thuis brengen?
Nogmaals, het gaat niet altijd fout. Typisch weer iemand die het nog nooit heeft geprobeerd. Ja, je hebt gelijk, 80% van de communicatie is non-verbaal, maar ik ben zelf bijvoorbeeld al eens verliefd geweest op een meisje dat ik al veel langer kende, maar nooit echt zag staan. Jou nog nooit overkomen? altijd aantrekking op het eerste gezicht?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:33 schreef von_manstein het volgende:
Weetje waarom het fout gaat:
De non-verbale communicatie en de stem intonatie mis je tijdens het chatten.
Je mist 80% van het communicatie proces. Dit heeft weer tot gevolg dat het sneller tegen kan vallen als je met de persoon in kwestie voor de eerste keer afspreekt. Je hebt een bepaalde persoonlijkheid gevormd van die persoon en die komt veelal niet overeen met de realiteit.
Je klinkt nu een stuk minder kortzichtigquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:33 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Uiterlijk is altijd het uitgangspunt en daarmee bedoel ik het geheel aan non-verbale communicatie: dus houding, gezicht, uitstraling, etc. Het is een illusie te denken dat je digitaal iemand kan leren kennen of weet hoe iemand communiceert. Dat weet je pas in het 'echt'.
Ik heb wel degelijk mensen leren kennen van een forum of een datingsite. Ik stel enkel dat het niets voor mij is. Die veronderstelling is die van iedereen, je spreekt niet met iemand af waarmee je geen veronderstelde klik hebt in digitale communicatie. Je lult jezelf dus vrij aardig klem hier.
Het risico dat iemand niets blijkt zit er altijd in, maar in 'real life' spreek je af om een geheel aan indrukken en 'digitaal' door een deel van die indrukken waarbij een bepaalde verwachting is. Ikzelf ben er niet voor, een ander moet zelf weten wat diegene doet.
Dat is mijn zaak/probleem niet, net zomin als dat je mensen kortzichtig noemt. Het is net zo kortzichtig om na een vermeende 'leuke' MSN-conversatie af te spreken als je die redenering op wil zetten. Ik blijf echter verre van een redenering naar 1 of de andere kant. Ik vind het niets om de genoemde redenen, een ander moet er maar het zijne/hare van denken.
Ik had de eerste keer geen kracht voor een paginalange nuancering, gek he?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:04 schreef Liewec het volgende:
[..]
Je klinkt nu een stuk minder kortzichtig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |