abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar vrijdag 23 juni 2006 @ 22:34:56 #101
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39163634
Isa had er vorig jaar ook veel minder last van.

Overigens ook hier een dwars dametje, het is gewoon de leeftijd volgens mij... Het wil nogal eens helpen om haar volledige naam en achternaam te zeggen, om de aandacht te krijgen. Verder zeg ik haar meestal dat ze drie tellen de tijd krijgt om te luisteren. Doet ze het dan nog niet, dan hebben we een mooie stoel in de gang die ze mag uitproberen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:37:52 #102
24188 Belana
kloon van belana
pi_39163773
Liam begrijpt gelukkig ook oorzaak/gevolg tegenwoordig
Ik hoef vaak alleen maar iets te zeggen als: als je nu niet gaat luisteren, dan....
en hij weet dat ik datgene wat ik beloof ook doe, dus dan luistert ie meestal wel.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:39:20 #103
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39163846
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:37 schreef Belana het volgende:
Ik hoef vaak alleen maar iets te zeggen als: als je nu niet gaat luisteren, dan....
en hij weet dat ik datgene wat ik beloof ook doe, dus dan luistert ie meestal wel.
pi_39163883
Dat begint Djulian idd ook door te hebben, ook met ik tel tot 3 en bij 1 stopt hij al of is hij al van de tafel af. Alleen kan hij verschrikkelijk boos worden om niks en dan zijn hoofd bonken tegen de muur, grond, kast, tafel wat er maar in de buurt is en ik heb geen idee hoe ik dat "uit" hem moet krijgen.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:40:36 #105
24188 Belana
kloon van belana
pi_39163904

maar ik bedoel dus de tv uitzetten oid
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:40:59 #106
24188 Belana
kloon van belana
pi_39163918
als ik ga tellen telt Liam vrolijk mee
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:43:07 #107
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39163991
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:40 schreef Belana het volgende:

maar ik bedoel dus de tv uitzetten oid
ooooh zooooo

'bejenougekworde mama'
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:44:40 #108
24188 Belana
kloon van belana
pi_39164049
ja, voordat er rare beelden van me ontstaan hier
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:44:57 #109
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39164060
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:40 schreef Anitra het volgende:
ik heb geen idee hoe ik dat "uit" hem moet krijgen.
Kussentje onder het bonkende hoofd, en negeren .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:46:41 #110
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_39164130
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:44 schreef Belana het volgende:
ja, voordat er rare beelden van me ontstaan hier
Ja ja ik weet het, vond alleen 'beloven' zo grappig in dit geval.
Lekker slaag

Oh dat doet ze dus niet he!
pi_39164403
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:40 schreef Anitra het volgende:
Dat begint Djulian idd ook door te hebben, ook met ik tel tot 3 en bij 1 stopt hij al of is hij al van de tafel af. Alleen kan hij verschrikkelijk boos worden om niks en dan zijn hoofd bonken tegen de muur, grond, kast, tafel wat er maar in de buurt is en ik heb geen idee hoe ik dat "uit" hem moet krijgen.
gaat heel banaal klinken denk ikmaar simpel weg negeren
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_39164516
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:52 schreef Bar_en_Mar het volgende:

[..]

gaat heel banaal klinken denk ikmaar simpel weg negeren
Nergeren werkt niet, hij gaat dan harder bonken
pi_39164611
hetis wel een vorm van aandacht trekkerij, je kunt bv dan ineens muziek aan zetten of aan iets aan anders beginnen
Djulian moet alleen het idee krijgen dat het geen zin heeft dat gebonk
endat is idd makkelijker gezegd als gedaan.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:01:47 #114
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_39164780
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:55 schreef Anitra het volgende:

[..]

Nergeren werkt niet, hij gaat dan harder bonken
Vandaar dat kussentje .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_39164913
Zal het proberen Bar, vond 2 minuten al lang volgehouden van mij
En ik leg het kussen klaar
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:43:18 #116
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_39166310
Judith kan ontzettend dwars en lief zijn. Echt te erg! Is ze eerst vreselijk dwars en eigenwijs en net als je het echt zat bent, gaat ze gekke bekken zitten trekken, met een paar guitige ogen erbij, dat je gewoonweg in de lach moet schieten. Soms lukt het me om m'n lachen in te houden en "boos" te blijven, maar meestal komt ze ermee weg...

Als ze erg dwars is, helpt het bij haar meestal om vooral toe te geven. Voorbeeld: J: "Ik wil nie pap eten!" Ik: "Dan eet je toch niet?!" J: "Ik wil wél pap eten!" Ik: "Toe maar dan".
En als ik er tegenin ga, gaat ze dus echt niet eten! De eerste keer dat ik het zo deed, was ik eigenlijk stomverbaasd dat het zo gemakkelijk ging Ben benieuwd hoelang het blijft werken

Over het zindelijk worden van Judith: ze is al een paar weken helemaal zindelijk. Alleen het poepen gaat af en toe nog mis. Maar belonen en terugnemen ( ) heeft hierbij goed geholpen. Ze is ook gelijk 's nachts zindelijk, omdat we het idee hadden dat ze het verwarrend vond dat ze 's nachts een luier omhad: overdag bleef ze droog, dus kreeg ze geen luier om, maar 's nachts deden we het in het begin voor de zekerheid wel, hoewel ze 's ochtends meestal droog was. Toen ze overdag in haar bed begon te plassen (in haar slaap) hebben we de luier 's nachts niet meer omgedaan. Na een paar ongelukjes (niet meer dan 2 of 3) ging het goed.
Ze wil nu ook niet meer de wc-verkleiner gebruiken, dus ze kan nu op elke wc plassen (in theorie )!

"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_39168581
Ik zit met een probleempje bij Isis en weet niet hoe ik dat opvoedkundig verantwoord moet aanpakken. Ze heeft sterk de neiging om aan of in de buurt te komen van dingen die gevaarlijk zijn (gaskachel , welke op dit moment geen dreiging vormt maar moet er niet aan denken wat er straks gebeurd en het gasfornuis). Bij de gaskachel heeft laten schrikken en een enkele keer een tik over dr vingers goed geholpen een aantal maanden terug , nu komt ze er met regelmaat "stiekem" even vlug aan. Maar ook de keuken is favoriet en dan natuurlijk metname het gasfornuis als we aan het koken zijn. Ik stuur Isis stee vast weg tot na de verwarming (vanaf daar vind ik het veilig genoeg , maar ergens heb ik haar liever nog verder weg , maar zo kan ze me in elk geval niets van het fornuis aftrekken) en nu heeft ze dus toch een paar keer al snel bij het fornuis gestaan en dan dus even aan de knoppen komen terwijl ik aan het koken ben. Dus uit schrik best hard handig een flinke tik over dr vingers gegeven (2 keer gebeurd in de afgelopen week) Waarschijnlijk niet echt tactisch en opvoedkundig , zeker nu ze wanneer ik echt boos op dr word omdat ze weer eens iets uithaalt wat ze echt niet mag zich zelf een tik over dr vinger geeft , maar hoe pak ik het dan aan? Het zijn geen dingen waarbij je rustig kunt afwachten , want als er ongelukken gebeuren is het ook meteen heftig.
Een traphekje plaatsen in de keuken evenals zo'n fornuisrekje plaatsen behoren niet tot de opties omdat beiden niet passen waar het dan zou moeten komen.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 06:14:25 #118
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_39171110
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:37 schreef Belana het volgende:
Junah roept dan heel hard 'ja?' Op zo'n toontje van 'wat denk je me nu te kunnen maken?' En dan moet ik me beheersen, niet in de lach te schieten. Meestal kan ik me beheersen, maar toch ziet ze wel aan mijn ogen dat ik pret heb en dan werken dreigementen niet meer. Ws. moet ik eerst opgevoed worden ('hoe blijf ik streng') i.p.v. mijn kind
  zaterdag 24 juni 2006 @ 06:22:09 #119
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_39171117
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 01:00 schreef Xanthe het volgende:
[heel verhaal over de verwarming]
Wij hebben thuis ook een gaskachel, gloeiend heet. Vanaf het moment dat ze konden kruipen heb ik gewaarschuwd. Overdreven hard 'Auw' roepen en laten voelen met het handje op verantwoorde, maar toch hete afstand. Dat hielp enigzins, toch zat het me niet lekker dat ze ook al spelenderwijs om konden vallen bijv. met het hoofdje tegen de kachel. Deze is zó heet dat ze dan ook direct een barbeque-afdrukje op hun voorhoofdje hebben staan.

Toen heb ik een bankje gekocht, dat houdt automatisch afstand. Hier links op de foto te zien.
Dat werkt prima, maar toch hebben ze hier allemaal de neiging gehad de kachel een keer uit te testen. En dat doet zeer, kun je als ouder volgens mij ook echt niet voorkomen, en is ook de enige les, die écht werkt.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 08:05:54 #120
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_39171259
Xanthe,
Hier kon/kan ook geen traphekje voor de keuken komen te staan. We hebben een openkeuken.
We hebben vrij lang de box laten staan en daar ging ze dan in als we echt iets gevaarlijks lieten staan.
Verder hebben ze heel consequent Mara verteld niet in de keuken te komen als we gingen koken. Duidelijk een grens gesteld niet voorbij de stoel/kinderstoel en haar dat ook iedere keer duidelijk maken. Als ze de keuken in kwam haar weghalen en bij de kinderstoel zetten en zeggen dat ze niet in de keuken mocht.
Als ze bij de kinderstoel bleef staan dan zeiden we hoe knap ze was dat ze daar zo goed bleef staan kijken.

Op dagen dat ik van te voren al wist dat ze te dwars/moe was om te luisteren zette ik haar in de kinderstoel als ik in de keuken bezig was en kreeg ze een pot en lepel en wat rijst om ook te koken.

de kachel ja ieder kind brand zich er eens aan. Mijn ouders hebben een gaskachel en Mara heeft daar nog niet aangezeten Maar thuis heeft ze wel eens de cv aangeraakt en haar handje "gebrand" niets te zien maar ze was wel geschrokken.

Groetjes
pi_39172441
Als Myrthe in de keuken wil meekijken mag ze meestal op het aanrecht zitten zodat ze alles goed kan zien (maar er niet bij kan).

Leuk om eens een foto van Judith te zien Grijs! En grappig dat dat omkeertrucje zo goed werkt.

Myrthe's verjaardag was gisteren erg leuk, en gaat vandaag nog verder. Bedankt voor alle felicitaties! Ze is (wordt) vreselijk verwend.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 24 juni 2006 @ 12:28:38 #122
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39174186
Isa is übergelukkig Papa is thuis
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_39174198
Gefeliciteerd
  zaterdag 24 juni 2006 @ 13:44:32 #124
24188 Belana
kloon van belana
pi_39175963
wat fijn sjeen dat moet papa zelf ook goed doen om te zien
stormy waters...
sailin'
pi_39180869
Isa leuk he papa terug thuis geef hem maar veel kusjes en knuffels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')