Nee, Cruijff is intelligent met z'n ULO-papiertjequote:Op donderdag 22 juni 2006 18:31 schreef Timmehhh het volgende:
Maradona is gewoon vergeleken met andere voetballegendes zoals Cruijf en Beckenbaur erg dom. Daar moet je rekening mee houden.
In vergelijking met Maradonna wel.quote:Op donderdag 22 juni 2006 18:57 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee, Cruijff is intelligent met z'n ULO-papiertje![]()
Het scheelt ook dat Kruijf niet zijn halve hersenen naar de klote heeft gesnovenquote:
Die vergelijking is volkomen misplaatst. Maradona is opgegroeid in een sloppenwijk ten tijde van een dictatuur. Die heeft zich dus nooit kunnen ontwikkelen. Cruijff kon gebruik maken van alle benodigde faciliteiten om zich te scholen en heeft zo z'n ULO-papiertje weten te scoren.quote:
Ik liep er al langer mee rond, maar toen ik dat van de VI las dacht ik er weer aan.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:50 schreef EnGCatjuh het volgende:
Geïnspireerd door de VI ofzo?
quote:Maradona weer in ziekenhuis
De Argentijnse voetballegende Diego Maradona is opnieuw met spoed in een ziekenhuis in Buenos Aires opgenomen. Dit meldden Argentijnse media.
Over de reden voor de ziekenhuisopname bestaat nog onduidelijkheid. Het ziekenhuis liet in een verklaring weten dat de opname niets te maken heeft met "verslaving of gevaarlijke drugs".
De 46-jarige Maradona, die Argentinië in 1986 aan een overwinning hielp bij het WK voetbal, had de afgelopen jaren tal van gezondheidsproblemen. De man, ooit een van de beste voetballers ter wereld, had te kampen met drugsverslaving, een hartkwaal en levensbedreigende vetzucht.
Neequote:
In Napoli is dit wereldnieuws, zometeen op de schotel in het sportprogramma over Napoli ook enorm veel aandacht voor de huidige situatie. In Nederland niet meer dan een krantenberichtje van 5 regels.quote:
Heeft ook met Diego zelf te maken Digger. Ik ben een harcore volger van Geniëen lees Pele Diego Best of Cruijff. Dit is de 1001ste keer en nu is het misschien de fatale keer. Don't blame the messangerquote:Op donderdag 29 maart 2007 20:25 schreef DIGGER het volgende:
[..]
In Napoli is dit wereldnieuws, zometeen op de schotel in het sportprogramma over Napoli ook enorm veel aandacht voor de huidige situatie. In Nederland niet meer dan een krantenberichtje van 5 regels.
Daarom heb ik ook niet echt de behoefte om er hier echt op in te gaan.
voor zuid-amerika misschien. en dan metname argentinië. met hun coke mafia.quote:Op donderdag 29 maart 2007 20:47 schreef M0NTANA het volgende:
Diego Armando Maradona is nog altijd een held, vele malen groter dan een Cruijff, Pele en/of Beckenbauer.
http://www.youtube.com/watch?v=--ACUzCCza8&eurl=http%3A%2F%2Fpantofola%2Dd%2Doro%2Ehyves%2Enl%2Fquote:Op donderdag 29 maart 2007 20:47 schreef M0NTANA het volgende:
Diego Armando Maradona is nog altijd een held, vele malen groter dan een Cruijff, Pele en/of Beckenbauer.
heb je gezien hoe effectief zijn assists zijn? nauwelijks doelpunten. het was meer omdat ie vet, klein en apart was.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:53 schreef cultheld het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=--ACUzCCza8&eurl=http%3A%2F%2Fpantofola%2Dd%2Doro%2Ehyves%2Enl%2F
En deze reactie van jou was dan neem ik aan meer omdat je onwetend bent?quote:Op donderdag 29 maart 2007 22:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb je gezien hoe effectief zijn assists zijn? nauwelijks doelpunten. het was meer omdat ie vet, klein en apart was.
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:31 schreef M0NTANA het volgende:
Diego Armando Maradona is de enige speler die een land onrechtmatig wereldkampioen heeft gemaakt en een club de scudetto heeft laten winnen, spelers als Pele, Cruijff en Beckenbauer hadden veel meer kwaliteit om zich heen. Voor mij persoonlijk blijft Maradona voor altijd de grootste.
Beelden: http://www.gazzetta.it/iniziative/maradona/
ja idd. lapswans dat het is. en waarom? ik denk dat het te maken heeft met de streepjes. hij wilde altijd 8, in amsetrdam krijg je er misschien 6 als je geluk hebt.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:13 schreef tong80 het volgende:
Klopt, Maradona heeft veel te weinig voor het Nederlandse voetbal gedaan.
quote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:13 schreef tong80 het volgende:
Klopt, Maradona heeft veel te weinig voor het Nederlandse voetbal gedaan.
Jij kent hem persoonlijk zo te horen, mag ik je aanrakenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 17:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja idd. lapswans dat het is. en waarom? ik denk dat het te maken heeft met de streepjes. hij wilde altijd 8, in amsetrdam krijg je er misschien 6 als je geluk hebt.
precies MARADONA had nog een shirtje van hem toen ik jong wasquote:Op donderdag 29 maart 2007 20:47 schreef M0NTANA het volgende:
Exclusief Sjaak Polak dan he!quote:Op zaterdag 31 maart 2007 23:51 schreef AminBen het volgende:
Heeft meer gevoel in zijn linkervoet dan de hele eredivisie bij elkaar.
Zodra hij dood is regent het hier topics met condoleances en dergelijke. De typisch Nederlandse hypocrisie dusquote:
wat lul je nou man. de meeste nederlandse mensen zien hem juist als grootheid.quote:Op donderdag 12 april 2007 20:38 schreef OnlineGokker het volgende:
[..]
Zodra hij dood is regent het hier topics met condoleances en dergelijke. De typisch Nederlandse hypocrisie dus
quote:Maradona met spoed in ziekenhuis
Diego Armando Maradona is opnieuw met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Dit opmerkelijke nieuws komt nog geen twee dagen nadat de Argentijnse voetballegende in de nacht van dinsdag op woensdag ontslagen werd uit de Guemes-kliniek.
Volgens enkele Argentijnse televisiezenders vecht El Pelusa op dit moment voor zijn leven.
Later meer...
voetbalzone
quote:Maradona met spoed in ziekenhuis
Diego Armando Maradona is opnieuw met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Dit opmerkelijke nieuws komt nog geen twee dagen nadat de Argentijnse voetballegende in de nacht van dinsdag op woensdag ontslagen werd uit de Guemes-kliniek.
Gedurende twee weken werd hij met succes geholpen aan zijn alcoholverslaving, al moest hij wel verdere behandelingen ondergaan in. El Pelusa ligt nu op de intensive care, maar zijn lijfarts Alfredo Cahe ontkende tegenover Radio Continental de berichten van Argentijnse media dat zijn leven in gevaar is. “Diego is opnieuw opgenomen in het ziekenhuis. Zijn leven is niet in gevaar. Hij ligt alleen uit voorzorg op de intensive care.”
Maradona, die in 1997 afscheid nam van de voetbalwereld, had de afgelopen jaren tal van gezondheidsproblemen. In april 2000 werd hij na een hartaanval door een overdosis cocaïne in het ziekenhuis opgenomen en vier jaar later verbleef hij tien dagen lang op de intensive care met dezelfde problemen. Door zijn overgewicht onderging Maradona in 2005 een maagverkleinende operatie, waarbij hij meer dan dertig kilo verloor.
quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:00 schreef AminBen het volgende:
Mijn spoedgebedjes hebben geholpen
Klik!quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:08 schreef Robar het volgende:
Iemand het "Life is Life" filmpje van vlak voor een interland, waarbij Maradonna op de maat van de muziek een bal hooghoudt?
quote:Diego Armando Maradona is rond middernacht ontslagen uit de Guemes-kliniek in Buenos Aires. De Argentijnse voetballegende werd bijna twee weken geleden opgenomen wegens zijn alcoholverslaving.
“Diego Armando Maradona is weer huiswaarts gekeerd. Na een gesprek tussen de doktoren en de familieleden is besloten dat hij het ziekenhuis mocht verlaten”, luidde de verklaring van de privé-kliniek, die wel aangaf dat El Pelusa verdere behandeling nodig heeft.
De medische begeleider van Maradona, Alfredo Cahe, liet eerder deze week weten dat de Argentijn dolgraag het ziekenhuis wilde verlaten, maar dat hij minimaal tot aanstaand weekend moest wachten. Naar verluidt zal de voormalig wereldkampioen uit 1986 nu zijn behandeling in Zwitserland voortzetten.
Maradona werd eerder in 2000 en 2004 in het ziekenhuis opgenomen wegens overmatig cocaïnegebruik. De doktoren benadrukten vorige week dat de opname van de Argentijn geen gevolg was van drugsgebruik.
Wat een onzin, geen voetbal als hij overlijdt.quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:22 schreef AminBen het volgende:
Pff.. maar 4 keer van linker- naar rechterschouder![]()
Nee, bij Holland Sport kunnen ze de tijd weer bijhouden, ik denk dat hij de 50 niet haalt. Als hij overlijdt mag dat weekend nergens in de wereld tegen een bal worden getrapt. De grootste aller tijden.
Ik volg het elke dag op TVquote:
2 grote fouten.quote:Op vrijdag 13 april 2007 14:08 schreef Robar het volgende:
Iemand het "Life is Life" filmpje van vlak voor een interland
Maar Cruijff was/is beter
quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:39 schreef DIGGER het volgende:
[..]
2 grote fouten.
Warm-up is voor de wedstrijd Bayern - Napoli in 1989 halve finale UEFA cup en Cruijff is uiteraard niet zo groot als of beter dan Maradona
Hier nog een filmpje waar die warm-up ook in verwerkt zit, maar dan nog wat meer van dat soort beelden: http://www.youtube.com/watch?v=-iiPtesOzeY
Overigens, als je nou eens interessante TV wilt maken, waarom dan niet eens de cameraman of regisseur van Bayern - Napoli voor de camera halen en vragen wat er dan door zo iemand heengaat op het moment dat je dat staat te filmen.
Of vraag eens iemand van de medische staf van Napoli of Argentinie uit z'n hoogtij dagen.
1000 keer interessanter dan eeuwig dezelfde beperkte hoeveelheid beelden (terwijl en zo veel meer is) of meningen van mensen die er zo veel minder vanaf weten. Leuk dat Gullit een paar keer tegen hem gebald heeft, maar neem eens iemand echt uit z'n omgeving van toen.
En dan graag niet met z'n dood als aanleiding maar gewoon om een stuk legendarische voetbalgeschiedenis op mooie boeiende wijze in beeld te brengen.
Het is ook moeilijk vergelijken!quote:Op maandag 16 april 2007 09:29 schreef Suijk het volgende:
Wie van de 2 beter is weet ik niet, heb niet alle wedstrijden van beide spelers gezien. Maradona is wel een grotere speler geweest dan Cruijff, wat mij betreft
Ik heb de film gezien, maar om nou aan de hand van "belevenis in een regio" de kwaliteit en grootsheid van een speler te bepalen . . . . . dan begrijp je het, denk ik, juist niet.quote:Op maandag 16 april 2007 09:52 schreef Soul79 het volgende:
Kent iemand nog meer deze film, de officiële film over WK 1986?
Zag die film als klein jochie en was meteen verslingerd aan voetbal en Maradona. Is een heel vakkundig gemaakte film, met treffende muziek van Rick Wakeman (van Yes), goed camerawerk en mooie plaatjes van spelers en fans, die goed de emoties rond voetbal weergeeft.
Als je die film ziet begrijp je dat Cruijff nooit de status en legende van Maradona kan benaderen, al deed hij als voetballer weinig voor hem onder en zelfs als hij wereldkampioen was geworden. Gewoon door het verschil in beleving van het voetbal in West-Europa en Zuid-Amerika.
Ik zeg toch niet kwaliteit? Voor mijn part was Cruijff op sommige punten beter dan Maradona. Maar de legende van Maradona is van een andere orde dan die van Cruijff. Voor Europeanen is voetbal uiteindelijk gewoon een spelletje. Onze voetballers zijn uiteindelijk ook niet meer dan gewoon voetballers. Maar in Zuid-Amerika is wat anders aan de hand, mede door de armoede en sociale ellende. Daar heeft de bevolking niets anders dan voetbal en dus hebben voetballers een status die voor Europeanen niet haalbaar is. Nederlanders gaan na een verloren wedstrijd de volgende dag gewoon weer naar hun werk. Zuid-Amerikanen springen van een flatgebouw.quote:Op maandag 16 april 2007 10:15 schreef Robar het volgende:
[..]
Ik heb de film gezien, maar om nou aan de hand van "belevenis in een regio" de kwaliteit en grootsheid van een speler te bepalen . . . . . dan begrijp je het, denk ik, juist niet.
Leuk verhaal, maar dat geld dus voor mensen daar.quote:Op maandag 16 april 2007 11:18 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet kwaliteit? Voor mijn part was Cruijff op sommige punten beter dan Maradona. Maar de legende van Maradona is van een andere orde dan die van Cruijff. Voor Europeanen is voetbal uiteindelijk gewoon een spelletje. Onze voetballers zijn uiteindelijk ook niet meer dan gewoon voetballers. Maar in Zuid-Amerika is wat anders aan de hand, mede door de armoede en sociale ellende. Daar heeft de bevolking niets anders dan voetbal en dus hebben voetballers een status die voor Europeanen niet haalbaar is. Nederlanders gaan na een verloren wedstrijd de volgende dag gewoon weer naar hun werk. Zuid-Amerikanen springen van een flatgebouw.
Voetballers, en zeker figuren als Maradona die het verschil maken, dragen dat met zich mee, zeker als ze zelf uit de sloppenwijken komen. En die verafgoding van voetballers op leven en dood heeft een mondiale uitstraling waardoor Cruijff wereldwijd gewoon minder tot de verbeelding spreekt dan Maradona. Dat heeft niets met Cruijffs kwaliteiten te maken.
Idd hebben Europeanen andere maatstaven en daarom verafgoden wij sporters dus niet zoals buiten Europa. En het gaat niet alleen om Zuid-Amerika, want het heeft een mondiale uitstraling. Bv in Afrika omdat Maradona's situatie daar herkenbaar is. De nuchtere Cruijff uit het welvarende Holland mist die impact gewoon bij pakweg de helft van de wereldbevolking.quote:Op maandag 16 april 2007 12:18 schreef Robar het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar dat geld dus voor mensen daar.
Ik heb andere maatstaven als "Europeaan" en ik neem aan dat dat voor de meeste Europeanen het geval is.
Jouw verhaal concludeert dat er geen "grootheden" en "afgoden" uit Europa, Noord Amerika, Australie, Afrika en Azie komen. Alleen omdat we niet van een brug afspringen, omdat Ajax verliest.
Ik vind dat je er niet zo naar moet kijken.quote:Op maandag 16 april 2007 13:35 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Idd hebben Europeanen andere maatstaven en daarom verafgoden wij sporters dus niet zoals buiten Europa. En het gaat niet alleen om Zuid-Amerika, want het heeft een mondiale uitstraling. Bv in Afrika omdat Maradona's situatie daar herkenbaar is. De nuchtere Cruijff uit het welvarende Holland mist die impact gewoon bij pakweg de helft van de wereldbevolking.
Verder beschrijf ik alleen maar de werkelijkheid. Buiten Nederland ziet niemand Cruijff op dezelfde hoogte staan als Maradona (en Pele). Kun je je zo'n film voorstellen over Cruijjf (of Van Basten, of Zidane etc)? Ik niet iig.
Daar ben ik het voor 100% mee eens.quote:Op maandag 16 april 2007 15:13 schreef Soul79 het volgende:
Okee, dan begrijpen we elkaar. Met 'beste' heeft dat wat ik zei ook niks te maken, het is een kwestie van uitstraling. Al betwijfel ik of Maradona 'legendarisch' is om zijn coke gebruik, in tegendeel zelfs.
Wat hun kwaliteiten betreft denk ik dat Maradona technisch beter was, dus wat hij met een bal kon. Maar Cruijff had misschien een beter spelinzicht, hij benaderde het voetbal als een schaakspelletje wat Maradona nooit zou doen, dat was een echte straatvoetballer en zo is hij altijd blijven spelen
Overigens verklaart dit ook, waarom jij Maradona in je avatar hebt en ik Bergkampquote:Op maandag 16 april 2007 15:13 schreef Soul79 het volgende:
Okee, dan begrijpen we elkaar. Met 'beste' heeft dat wat ik zei ook niks te maken, het is een kwestie van uitstraling. Al betwijfel ik of Maradona 'legendarisch' is om zijn coke gebruik, in tegendeel zelfs.
Wat hun kwaliteiten betreft denk ik dat Maradona technisch beter was, dus wat hij met een bal kon. Maar Cruijff had misschien een beter spelinzicht, hij benaderde het voetbal als een schaakspelletje wat Maradona nooit zou doen, dat was een echte straatvoetballer en zo is hij altijd blijven spelen
Nou ja, hij kon ze ook niet, vermoed ik. Maar goed, Ronaldinho kan dan weer dingen die zelfs Maradona niet kon, maar die zie ik dan weer niet met een abominabel team de WK-finale halen zoals Maradona in 1990.quote:Op maandag 16 april 2007 15:40 schreef Robar het volgende:
Cruijff had die handigheidjes allemaal niet nodig
Hij kreeg een gele kaart wegens een grote bek tegen de scheidsrechter. De Seventies weetjewel, Hollandse vrijgevochtenheid, brutaliteit tegen het gezag. Dat betekende toen nog iets. Tegenwoordig scheldt iedereen op de scheids maar toen durfde alleen Cruijff datquote:Op dinsdag 17 april 2007 15:15 schreef BonJovi het volgende:
Wat was de actie ook alweer? ik ben het vergeten
Ojaquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:01 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Hij kreeg een gele kaart wegens een grote bek tegen de scheidsrechter. De Seventies weetjewel, Hollandse vrijgevochtenheid, brutaliteit tegen het gezag. Dat betekende toen nog iets. Tegenwoordig scheldt iedereen op de scheids maar toen durfde alleen Cruijff dat![]()
Maar misschien bedoelt Tong80 Cruijffs slalom in de eerste minuut, waarmee hij een penalty versierde.
Lijkt mij niet. Hij ligt al sinds zaterdag niet meer op de IC, maar hij is nog niet ontslagen uit het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 17 april 2007 18:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Was ie bij de superclassico?
Ik bedoel de solo idd. Een gele kaart krijgen in de rust is ook uniek natuurlijkquote:Op dinsdag 17 april 2007 16:01 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Hij kreeg een gele kaart wegens een grote bek tegen de scheidsrechter. De Seventies weetjewel, Hollandse vrijgevochtenheid, brutaliteit tegen het gezag. Dat betekende toen nog iets. Tegenwoordig scheldt iedereen op de scheids maar toen durfde alleen Cruijff dat![]()
Maar misschien bedoelt Tong80 Cruijffs slalom in de eerste minuut, waarmee hij een penalty versierde.
Was zeker mooie docu, vond die foto mooi van hem tegen belgie. 6 man die angstig voor hem staan.quote:Op maandag 30 april 2007 18:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vanavond komt op sport 1 de docu When Lineker met Maradona
Ik ken hem al en hij is wel cool
Jij zo te zien ook?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 05:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
78% wil dat hij ontslagen wordt
Allereerst leer eens spellen. Ten tweede erger ik mij aan mensen die anderen (en al helemaal voetballers) ophemelen. Wat boeit het dat hij een leuk balletje kon trappen. Het is en blijft een dikke tokkie. Jij hebt toch ook geen respect voor je cokesnuivende buurman?quote:Op woensdag 18 november 2009 09:21 schreef donthate het volgende:
waarom ergeren aan de man? het was de beste voetballer allertijden oke hij heeft verkeerde dingen gedaan maar doen we allemaal wel tog eens? hij leeft het snelle leven wij niet? wie weet wat wij in die sitautis gedaan hadden en over zn prestraties nja het zou mij niks uit maken als er iemand bij het nederlands elftal komt die egt supporter van nederland si dat zou ik liever hebben 1ste ronde na huis dan halve finale.. dan weetje dat het iemand met liefde het doet en neit eimand van het moet maar voor het geld dus geef hem dat wel na hij is fanatiek supporter en wat die ookv erkeerd gedaan heeft dart is tog het mooiste om te zien
ik ben dyslectish(dus sorry dat ik niet kan spellen:))quote:Op woensdag 18 november 2009 11:18 schreef Weaut het volgende:
[..]
Allereerst leer eens spellen. Ten tweede erger ik mij aan mensen die anderen (en al helemaal voetballers) ophemelen. Wat boeit het dat hij een leuk balletje kon trappen. Het is en blijft een dikke tokkie. Jij hebt toch ook geen respect voor je cokesnuivende buurman?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |