Je bedoelt de oorlogs-gedenkplek in de Kennemerduinen?quote:Op donderdag 22 juni 2006 02:56 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat is dat grote gedenkteken bij bloemendaal aan zee?
In ieder geval in de duinen ja. Mn vader heeft een sta-caravan op de plek tegenover Bloemingdales aan bloemendaal aan zee, laatst reed ik erheen en zag dat grote kruis in de duinen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 03:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Je bedoelt de oorlogs-gedenkplek in de Kennemerduinen?
Eergisteren nog even langs de Ruïne van Brederode gefietst.quote:Op donderdag 22 juni 2006 02:57 schreef Harry_Sack het volgende:
leuk om van Overveen naar Woodstock te rolschaatsen, maar verder heb ik een hekel aan hockeyers en oude vrouwen die vragen of je het wel leuk vindt om naar riddersporen en andere snuisterijen te kijken bij een vernield slot van van Brederode ofzoiets.
Het ligt wel dicht bij Santpoort, dat wel
Die camping is waarschijnlijk Camping De Lakens in onze duinen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 03:02 schreef WeirdMicky het volgende:
In ieder geval in de duinen ja. Mn vader heeft een sta-caravan op de plek tegenover Bloemingdales aan bloemendaal aan zee, laatst reed ik erheen en zag dat grote kruis in de duinen.
Chill, daar ga ik dan ook wel een keer heen. Helemaal niet duur ook, ziet er erg nice uit.quote:Op donderdag 22 juni 2006 03:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Eergisteren nog even langs de Ruïne van Brederode gefietst.
Overigens ligt de mooiste sauna van Nederland ook vlakbij ( minuten fietsen voor ons) in ons aangrensende dorp Santpoort: Sauna Ridderode
Zit dat gekke ouwe wijf nog steeds bij de ingang om te vragen of je een museumjaarkaart hebt?quote:Op donderdag 22 juni 2006 03:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Eergisteren nog even langs de Ruïne van Brederode gefietst.
Overigens ligt de mooiste sauna van Nederland ook vlakbij ( minuten fietsen voor ons) in ons aangrensende dorp Santpoort: Sauna Ridderode
Dat ex-gekkenhuis wordt binnenkort een nieuw wooncomplex dat door onze woningbouwvereniging daar gaat worden gebouwd.quote:Op donderdag 22 juni 2006 03:06 schreef Harry_Sack het volgende:
Zit dat gekke ouwe wijf nog steeds bij de ingang om te vragen of je een museumjaarkaart hebt?
Volgens mij was het Santpoort-Noord wat ik bedoelde, dat gekkenhuis
Daar denkt Bluezz heel anders over.quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Kopje van Bloemendaal
Mooie hellingen om op te fietsen, mooie trappen om op te lopen
Nee hoor, maar we fietsen er wel regelmatig omhoog en Bluezz heeft soms wat moeite met het stijgingspercentage daar.quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wonen jullie on top of the hill dan?
Ja dat het binnen een dag is uitverkocht mag toch wel bekend zijn zo langzamerhandquote:Op donderdag 22 juni 2006 15:00 schreef golfer het volgende:
We hadden dit jaar weer naar De Dijk willen gaan in Caprera, maar dat was al binnen 1 dag uitverkocht omdat het niet alleen via het openluchtheater werd voorverkocht maar ook via ticketbox.
In het oude politiebureau.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:48 schreef Douwe het volgende:
Ik woon 200 meter van de grens van de gemeente Bloemendaal (Overveen) af, maar ik woon in Haarlem. Heb wel gewerkt in de gemeente Bloemendaal, bij de Albert Heijn in Overveen
![]()
Da's zonnedaelquote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:52 schreef SpeedJeffrey het volgende:
Bloemendaal? Is dat niet die wijk waar de Flodders in wonen?
jaaa dat deed ik ook vroeger!!!quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:05 schreef andas het volgende:
Het kopje van Bloemendaal is ook erg mooi. Vooral 's winters als het eens een keer sneeuwt met de slee naar beneden speren !
Alleen met de fiets verafschuw ik de steile klim.
Alsjeblieft nietquote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:52 schreef Adelante het volgende:
De winkelstraat (Bloemendaalseweg) zou een opknapbeurt kunnen gebruiken. De meeste pandjes hebben nog de uitstraling van de jaren zestig, maar gelukkig geldt dat ook grotendeels voor het winkelend publiek wat er rondstruind
Vroeger en vorig jaar weerquote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:53 schreef murp het volgende:
[..]
jaaa dat deed ik ook vroeger!!!
joepie de poepie treedde daar toch ook op? Ome willem dus he?
Nee hoor, want bloes fietst dan gewoon the other way aroundquote:Op donderdag 22 juni 2006 17:24 schreef golfer het volgende:
Nee hoor, maar we fietsen er wel regelmatig omhoog en Bluezz heeft soms wat moeite met het stijgingspercentage daar.![]()
Wat ook erg leuk is, een borrel of wat eten in http://www.hemeltje.nl/01-historie-hemeltje-bloemendaal.htmquote:Crosspost uit het zwolletopic :
Je kan er wandelen, lekker eten, terrassen, met de boswachter verschillende natuurdingen doen/bekijken.
Heerlijk in de duinen of in het bos wandelen, naar Caprera een openluchttheater in het bos. Een kleine manege hier gewoon tussen de woonhuizen in waar je dus een uurtje kan rijden....
Veel weiland met leuke dieren
Op een steenworp afstand een prachtig honkbalstadion (in haarlem, ok maar echt vlakbij) waar in de laatste week van juli de http://www.honkbalweek.nl/php/ wordt gehouden
Lees even de geschiedenisquote:De naam ’t Hemeltje is in de volksmond ontstaan en één van de verklaringen is de volgende anekdote:
Het eenvoudige volk zat beneden in de gelagkamer terwijl de betere lieden zich boven lieten bedienen met spijs, drank en vrouwen(?). Het gegoede volk ging boven Hemelen en vandaar de naam ’t Hemeltje.
Eigenlijk wel, we noemen ze de Kakkers.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:52 schreef SpeedJeffrey het volgende:
Bloemendaal? Is dat niet die wijk waar de Flodders in wonen?
Kijk daar heb ik wat aan!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 09:26 schreef Bluezz het volgende:
Tis wel zandvoort, maar toch leuk om ook in dit topic te vermelden omdat de taxi-tuktuk ook tussen B'daal strand en Z'voort gaat rijden
Leest:
http://www.tuktukcompany.nl/0_2.asp
Nee, welk tankstation?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:52 schreef DJ_WB het volgende:
al die nieuwe drempels
mis mijn oude circuit![]()
maar hebben jullie al de petitie bij het tankstation getekend![]()
Je achternaam komt me bekend voor.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:52 schreef DJ_WB het volgende:
al die nieuwe drempels
mis mijn oude circuit![]()
maar hebben jullie al de petitie bij het tankstation getekend![]()
Ik was ff in de war met het tankstation bij de Deka, maar dat is alweer Santpoortquote:Op zondag 9 juli 2006 03:15 schreef DJ_WB het volgende:
ik heb een zusje en een moeder en ook nog een vader
en volgens mij zit er maar 1 tankstation in bloemendaal die over het spoor recht door.......
de drempels op de bloemendaalse weg bij het vijvertje en de schaapjes kan je trouwens vol over
Texaco op de Kleverlaan bedoel je?quote:Op zondag 9 juli 2006 03:15 schreef DJ_WB het volgende:
ik heb een zusje en een moeder en ook nog een vader
en volgens mij zit er maar 1 tankstation in bloemendaal die over het spoor recht door.......
Met de trein is het een aardig stukje wandelen!quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Even een vraagje voor de mensen die in Bloemendaal bekend zijn, omdat ik het op de site niet kan vinden:
Ik ga donderdag naar Caprera voor het optreden van Wende Snijders. Nu ga ik waarschijnlijk met het openbaar vervoer (vanuit Schagen of Amsterdam) heen en met de auto terug. De eerste vraag ligt voor de hand: hoe kom ik er makkelijk met OV? En de tweede: waar is het goed en niet te duur parkeren op donderdagavond?
Mij zegt het allemaal helemaal niks. Stationsplein zal wel bij het station zou, maar dat is dus een stukje lopen (op zich geen bezwaar). Hoe zit het met De Kamp en Houtplein? En is het parkeren duur?quote:Op de donderdag-, vrijdag- en zaterdagavond dient u rekening te houden met extra parkeerdrukte. Indien u met de auto komt, verzoeken wij u om ruim op tijd te vertrekken. Parkeergarage de Appelaar is op drukke dagen praktisch onbereikbaar. U kant dan beter met het openbaar vervoer gaan of uitwijken naar de parkeergarages Stationsplein, De Kamp of Houtplein.
Dat zijn de parkeergarage' s in Haarlem, daar moet je niet zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2008 19:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Op het kaartje:
Mij zegt het allemaal helemaal niks. Stationsplein zal wel bij het station zou, maar dat is dus een stukje lopen (op zich geen bezwaar). Hoe zit het met De Kamp en Houtplein? En is het parkeren duur?
Maar daarvan is het theater onderdeel, als het goed is? Maar dan zal het, zoals jullie zeggen, geen probleem zijn in Bloemendaal. Nu alleen nog even bedenken of ik me ergens laat oppikken of van het station naar het theater loop. Met mooi weer is de laatste optie wel een idee.quote:Bezoekers Philharmonie Haarlem
Neuh, Ze helpen alleen met de kaartverkoop.quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:59 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Maar daarvan is het theater onderdeel, als het goed is?
Zeker een leuke wandeling! En Wende is 'het waard'quote:Op maandag 25 augustus 2008 20:59 schreef Angel_of_Dth het volgende:
of van het station naar het theater loop. Met mooi weer is de laatste optie wel een idee.
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |