abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 juni 2006 @ 02:51:45 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39100616
De gemeente met een enorme oppervlakte ( 38,56 km²) .
Totaal aantal inwoners: 16.920
(reken maar uit hoeveel ruimte we hebben per inwoner)

Tot de gemeente Bloemendaal behoren Bloemendaal-Dorp, Bloemendaal aan Zee, Aerdenhout, Overveen en Vogelenzang.

Officiële site van onze gemeente: http://www.bloemendaal.nl/

Verder staan we natuurlijk bekend om de hockeyclub die al veelvuldig landskampioen is geworden.
Daarnaast hebben we het leukste openluchttheater van Nederland: http://www.openluchttheater.com/

En is er gastronomisch van alles te beleven met de sterrenrestaurants De Bokkedoorns,
Restaurant Chapeau en Het Brouwerskolkje.

Daarnaast natuurlijk hebben we de De Kennemerduinen op loop/fietsafstand en nog even iets verder doorfietsend ook natuurlijk de meest alternatieve jaren 70 strandtent van Nederland: Woodstock

Om maar te zwijgen over onze bekende inwoners en geboren Bloemendalers als Kick Smit, Anton Pieck, Paul Witteman, Godfried Bomans en de familie Heijn en de familie Schröder (Martin Air)

Met natuurlijk als meest bekendste inwoners voor Fok!: golfer en Bluezz.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_39100643
Wat is dat grote gedenkteken bij bloemendaal aan zee?
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  donderdag 22 juni 2006 @ 02:57:42 #3
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39100648
leuk om van Overveen naar Woodstock te rolschaatsen, maar verder heb ik een hekel aan hockeyers en oude vrouwen die vragen of je het wel leuk vindt om naar riddersporen en andere snuisterijen te kijken bij een vernield slot van van Brederode ofzoiets.

Het ligt wel dicht bij Santpoort, dat wel
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  donderdag 22 juni 2006 @ 03:00:01 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39100661
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 02:56 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat is dat grote gedenkteken bij bloemendaal aan zee?
Je bedoelt de oorlogs-gedenkplek in de Kennemerduinen?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_39100675
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 03:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Je bedoelt de oorlogs-gedenkplek in de Kennemerduinen?
In ieder geval in de duinen ja. Mn vader heeft een sta-caravan op de plek tegenover Bloemingdales aan bloemendaal aan zee, laatst reed ik erheen en zag dat grote kruis in de duinen.
  donderdag 22 juni 2006 @ 03:03:46 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39100684
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 02:57 schreef Harry_Sack het volgende:
leuk om van Overveen naar Woodstock te rolschaatsen, maar verder heb ik een hekel aan hockeyers en oude vrouwen die vragen of je het wel leuk vindt om naar riddersporen en andere snuisterijen te kijken bij een vernield slot van van Brederode ofzoiets.

Het ligt wel dicht bij Santpoort, dat wel
Eergisteren nog even langs de Ruïne van Brederode gefietst.

Overigens ligt de mooiste sauna van Nederland ook vlakbij ( minuten fietsen voor ons) in ons aangrensende dorp Santpoort: Sauna Ridderode
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 22 juni 2006 @ 03:05:26 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39100689
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 03:02 schreef WeirdMicky het volgende:

In ieder geval in de duinen ja. Mn vader heeft een sta-caravan op de plek tegenover Bloemingdales aan bloemendaal aan zee, laatst reed ik erheen en zag dat grote kruis in de duinen.
Die camping is waarschijnlijk Camping De Lakens in onze duinen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_39100692
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 03:03 schreef golfer het volgende:

[..]

Overigens ligt de mooiste sauna van Nederland ook vlakbij ( minuten fietsen voor ons) in ons aangrensende dorp Santpoort: Sauna Ridderode
Chill, daar ga ik dan ook wel een keer heen. Helemaal niet duur ook, ziet er erg nice uit.
  donderdag 22 juni 2006 @ 03:06:51 #9
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39100696
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 03:03 schreef golfer het volgende:

[..]

Zit dat gekke ouwe wijf nog steeds bij de ingang om te vragen of je een museumjaarkaart hebt?

Volgens mij was het Santpoort-Noord wat ik bedoelde, dat gekkenhuis
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  donderdag 22 juni 2006 @ 03:16:48 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39100735
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 03:06 schreef Harry_Sack het volgende:

Zit dat gekke ouwe wijf nog steeds bij de ingang om te vragen of je een museumjaarkaart hebt?

Volgens mij was het Santpoort-Noord wat ik bedoelde, dat gekkenhuis
Dat ex-gekkenhuis wordt binnenkort een nieuw wooncomplex dat door onze woningbouwvereniging daar gaat worden gebouwd.
Poef.....gone! ©golfer
pi_39101076

opgegroeit in bloemendaal en ben er nog dagelijks te vinden (ouderlijk huis )
zelfs nog ingeschreven
woon zelf in haarlem natuurlijk onmogelijk starter te zijn in dat dorp
pi_39104257
Geboren en getogen in aerdenhout en bloemendaal
28 jaar van mijn leven door gebracht en kom er nog zo goed als dagelijks.
Volgende huis staat weer in bloemendaal
pi_39108219
Mijn vader komt uit Aerdenhout. Maar mijn grootouders zijn enkele jaren geleden verhuisd naar de Haarlemmer Hout .

En mijn vader is toen in Haarlem-Noord neergestreken om zijn eigen gezin te stichten.
pi_39109026
Het kopje van Bloemendaal is ook erg mooi. Vooral 's winters als het eens een keer sneeuwt met de slee naar beneden speren !
Alleen met de fiets verafschuw ik de steile klim.
pi_39113182
Oh ja!
Morgen Olivier B Bommel!!!
En volgende week Slagerij van kampen dus zie iedereen daar?
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:00:23 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39113660
We hadden dit jaar weer naar De Dijk willen gaan in Caprera, maar dat was al binnen 1 dag uitverkocht omdat het niet alleen via het openluchtheater werd voorverkocht maar ook via ticketbox.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:04:37 #17
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39113799
Kopje van Bloemendaal

Mooie hellingen om op te fietsen, mooie trappen om op te lopen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:49:41 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39115281
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:04 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Kopje van Bloemendaal

Mooie hellingen om op te fietsen, mooie trappen om op te lopen
Daar denkt Bluezz heel anders over.
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 22 juni 2006 @ 17:20:15 #19
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_39117887
Wonen jullie on top of the hill dan?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 22 juni 2006 @ 17:24:22 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39117975
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Wonen jullie on top of the hill dan?
Nee hoor, maar we fietsen er wel regelmatig omhoog en Bluezz heeft soms wat moeite met het stijgingspercentage daar.
Poef.....gone! ©golfer
pi_39119327
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:00 schreef golfer het volgende:
We hadden dit jaar weer naar De Dijk willen gaan in Caprera, maar dat was al binnen 1 dag uitverkocht omdat het niet alleen via het openluchtheater werd voorverkocht maar ook via ticketbox.
Ja dat het binnen een dag is uitverkocht mag toch wel bekend zijn zo langzamerhand
Dat is al jaren zo.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:48:22 #22
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_39164193
Ik woon 200 meter van de grens van de gemeente Bloemendaal (Overveen) af, maar ik woon in Haarlem . Heb wel gewerkt in de gemeente Bloemendaal, bij de Albert Heijn in Overveen
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:50:16 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39166556
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:48 schreef Douwe het volgende:
Ik woon 200 meter van de grens van de gemeente Bloemendaal (Overveen) af, maar ik woon in Haarlem . Heb wel gewerkt in de gemeente Bloemendaal, bij de Albert Heijn in Overveen
In het oude politiebureau.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:52:02 #24
3185 Adelante
To let it go now
pi_39166622
De winkelstraat (Bloemendaalseweg) zou een opknapbeurt kunnen gebruiken. De meeste pandjes hebben nog de uitstraling van de jaren zestig, maar gelukkig geldt dat ook grotendeels voor het winkelend publiek wat er rondstruind
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_39166649
Bloemendaal? Is dat niet die wijk waar de Flodders in wonen?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:53:12 #26
3185 Adelante
To let it go now
pi_39166675
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:52 schreef SpeedJeffrey het volgende:
Da's zonnedael
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Forum Admin vrijdag 23 juni 2006 @ 23:53:17 #27
58651 crew  murp
murp
pi_39166678
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 13:05 schreef andas het volgende:
Het kopje van Bloemendaal is ook erg mooi. Vooral 's winters als het eens een keer sneeuwt met de slee naar beneden speren !
Alleen met de fiets verafschuw ik de steile klim.
jaaa dat deed ik ook vroeger!!!

joepie de poepie treedde daar toch ook op? Ome willem dus he?
pi_39166729
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:53 schreef Adelante het volgende:

[..]

Da's zonnedael
pi_39167279
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:52 schreef Adelante het volgende:
De winkelstraat (Bloemendaalseweg) zou een opknapbeurt kunnen gebruiken. De meeste pandjes hebben nog de uitstraling van de jaren zestig, maar gelukkig geldt dat ook grotendeels voor het winkelend publiek wat er rondstruind
Alsjeblieft niet
Zo laten de mensen die er komen bevalt het prima
pi_39167284
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:53 schreef murp het volgende:

[..]

jaaa dat deed ik ook vroeger!!!

joepie de poepie treedde daar toch ook op? Ome willem dus he?
Vroeger en vorig jaar weer
pi_39269615
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:24 schreef golfer het volgende:

Nee hoor, maar we fietsen er wel regelmatig omhoog en Bluezz heeft soms wat moeite met het stijgingspercentage daar.
Nee hoor, want bloes fietst dan gewoon the other way around
Dat mag wel niet, maar ach, er mag zoveel niet
quote:
Crosspost uit het zwolletopic :
Je kan er wandelen, lekker eten, terrassen, met de boswachter verschillende natuurdingen doen/bekijken.
Heerlijk in de duinen of in het bos wandelen, naar Caprera een openluchttheater in het bos. Een kleine manege hier gewoon tussen de woonhuizen in waar je dus een uurtje kan rijden....
Veel weiland met leuke dieren
Op een steenworp afstand een prachtig honkbalstadion (in haarlem, ok maar echt vlakbij) waar in de laatste week van juli de http://www.honkbalweek.nl/php/ wordt gehouden
Wat ook erg leuk is, een borrel of wat eten in http://www.hemeltje.nl/01-historie-hemeltje-bloemendaal.htm
quote:
De naam ’t Hemeltje is in de volksmond ontstaan en één van de verklaringen is de volgende anekdote:
Het eenvoudige volk zat beneden in de gelagkamer terwijl de betere lieden zich boven lieten bedienen met spijs, drank en vrouwen(?). Het gegoede volk ging boven Hemelen en vandaar de naam ’t Hemeltje.
Lees even de geschiedenis

[ Bericht 23% gewijzigd door Blues op 26-06-2006 23:39:36 ]
pi_39596961
Tis wel zandvoort, maar toch leuk om ook in dit topic te vermelden omdat de taxi-tuktuk ook tussen B'daal strand en Z'voort gaat rijden

Leest:
http://www.tuktukcompany.nl/0_2.asp
pi_39627973
al die nieuwe drempels
mis mijn oude circuit

maar hebben jullie al de petitie bij het tankstation getekend
pi_39628017
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:52 schreef SpeedJeffrey het volgende:
Eigenlijk wel, we noemen ze de Kakkers.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 10:55:48 #35
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39628029
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:26 schreef Bluezz het volgende:
Tis wel zandvoort, maar toch leuk om ook in dit topic te vermelden omdat de taxi-tuktuk ook tussen B'daal strand en Z'voort gaat rijden

Leest:
http://www.tuktukcompany.nl/0_2.asp
Kijk daar heb ik wat aan!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_39634450
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 10:52 schreef DJ_WB het volgende:
al die nieuwe drempels
mis mijn oude circuit

Nee, welk tankstation?

En idd die drempels jezus mina, ze zijn echt doorgeschoten daarbij
30 km gebied. Hoera.
pi_39634491
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 10:52 schreef DJ_WB het volgende:
al die nieuwe drempels
mis mijn oude circuit

Je achternaam komt me bekend voor.
Heb je zusjes? of nichtjes misschien?
pi_39650758
ik heb een zusje en een moeder en ook nog een vader

en volgens mij zit er maar 1 tankstation in bloemendaal die over het spoor recht door.......

de drempels op de bloemendaalse weg bij het vijvertje en de schaapjes kan je trouwens vol over
pi_39650866
quote:
Op zondag 9 juli 2006 03:15 schreef DJ_WB het volgende:

en volgens mij zit er maar 1 tankstation in bloemendaal die over het spoor recht door.......

de drempels op de bloemendaalse weg bij het vijvertje en de schaapjes kan je trouwens vol over
Ik was ff in de war met het tankstation bij de Deka, maar dat is alweer Santpoort
  zondag 9 juli 2006 @ 04:09:44 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39651680
quote:
Op zondag 9 juli 2006 03:15 schreef DJ_WB het volgende:

Texaco op de Kleverlaan bedoel je?
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 25 augustus 2008 @ 14:25:54 #41
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61110372
Even een vraagje voor de mensen die in Bloemendaal bekend zijn, omdat ik het op de site niet kan vinden:

Ik ga donderdag naar Caprera voor het optreden van Wende Snijders. Nu ga ik waarschijnlijk met het openbaar vervoer (vanuit Schagen of Amsterdam) heen en met de auto terug. De eerste vraag ligt voor de hand: hoe kom ik er makkelijk met OV? En de tweede: waar is het goed en niet te duur parkeren op donderdagavond?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61116453
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 14:25 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Even een vraagje voor de mensen die in Bloemendaal bekend zijn, omdat ik het op de site niet kan vinden:

Ik ga donderdag naar Caprera voor het optreden van Wende Snijders. Nu ga ik waarschijnlijk met het openbaar vervoer (vanuit Schagen of Amsterdam) heen en met de auto terug. De eerste vraag ligt voor de hand: hoe kom ik er makkelijk met OV? En de tweede: waar is het goed en niet te duur parkeren op donderdagavond?
Met de trein is het een aardig stukje wandelen!
Er staat een duidelijke plattegrond als je het station verlaat.
Met de auto is het gratis parkeren, kom vroeg, dan heb je goeie zitplaatsen en kan je gewoon goed parkeren.
(En neem een lekker kussentje mee)
  maandag 25 augustus 2008 @ 18:22:34 #43
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61116587
Volgens Google Maps kan ik het in 22 minuten lopen. De route is niet zo moeilijk zo te zien en met mooi weer geen verkeerd gebied om te wandelen vanuit de lucht.

Maar misschien is het handiger om gewoon op tijd op het station af te spreken en met de auto verder te gaan. Even zien of dat voor de vriend die mee gaat haalbaar is na zijn werk, hij komt vanuit Ede. Op het kaartje wordt wel gewaarschuwd dat het op donderdag lastig kan zijn te parkeren, maar als we er rond 19:00 aankomen is dat wel te doen?
  maandag 25 augustus 2008 @ 19:13:10 #44
3185 Adelante
To let it go now
pi_61118045
Er is ook nog een vrij grote parkeerplaats als je bij het Caprera verder omhoog gaat.
  maandag 25 augustus 2008 @ 19:19:11 #45
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61118228
Op het kaartje:
quote:
Op de donderdag-, vrijdag- en zaterdagavond dient u rekening te houden met extra parkeerdrukte. Indien u met de auto komt, verzoeken wij u om ruim op tijd te vertrekken. Parkeergarage de Appelaar is op drukke dagen praktisch onbereikbaar. U kant dan beter met het openbaar vervoer gaan of uitwijken naar de parkeergarages Stationsplein, De Kamp of Houtplein.
Mij zegt het allemaal helemaal niks. Stationsplein zal wel bij het station zou, maar dat is dus een stukje lopen (op zich geen bezwaar). Hoe zit het met De Kamp en Houtplein? En is het parkeren duur?
  maandag 25 augustus 2008 @ 19:26:38 #46
3185 Adelante
To let it go now
pi_61118420

Ik doelde op die bovenaan de Hoge Duin en Daalseweg, aan de straat zelf mag je ook parkeren, maar ik geloof maar aan één kant.
  maandag 25 augustus 2008 @ 20:27:36 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_61120210
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 19:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Op het kaartje:

Mij zegt het allemaal helemaal niks. Stationsplein zal wel bij het station zou, maar dat is dus een stukje lopen (op zich geen bezwaar). Hoe zit het met De Kamp en Houtplein? En is het parkeren duur?
Dat zijn de parkeergarage' s in Haarlem, daar moet je niet zijn.
Met de trein moet je naar station Bloemendaal en vanaf daar gewoon inderdaad een minuut of 20 lopen.
Met de auto kan je even boven Caprera het ´kopje´ (hoge duin en daalseweg) oprijden en gratis parkeren bij het restaurant daar.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 25 augustus 2008 @ 20:59:11 #48
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61121253
Verdomd, er staat ook boven:
quote:
Bezoekers Philharmonie Haarlem
Maar daarvan is het theater onderdeel, als het goed is? Maar dan zal het, zoals jullie zeggen, geen probleem zijn in Bloemendaal. Nu alleen nog even bedenken of ik me ergens laat oppikken of van het station naar het theater loop. Met mooi weer is de laatste optie wel een idee.

Bedankt voor de tips (en ik zal kijken of ik ergens een kussentje kan vinden inderdaad ).
pi_61125877
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 20:59 schreef Angel_of_Dth het volgende:

Maar daarvan is het theater onderdeel, als het goed is?
Neuh, Ze helpen alleen met de kaartverkoop.
Parkeren is nooit een probleem in de straat ook niet als het is uitverkocht.

Op de hoge duin en op de zomerzorgerlaan inderdaad alleen aan de rechterlant parkeren en niet in de bochten.
pi_61125919
Oh ja, aangezien ik donkere wolken zie staan voor donderdag eventueel aan een poncho denken.
En geen eten of drinken mee anders mag je dat bij de poort weer inleveren maar dat staat ook op de site.
pi_61129296
quote:
Op maandag 25 augustus 2008 20:59 schreef Angel_of_Dth het volgende:

of van het station naar het theater loop. Met mooi weer is de laatste optie wel een idee.
.
Zeker een leuke wandeling! En Wende is 'het waard' Onderweg gewoon af en toe checken of je goed loopt, iedereen weet wel waar het is.
Veel plezier!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')