Het Markiezenhof, mooiste gebouw van Bergen op Zoom:quote:Merck toch hoe sterck nu in 't werck sich al steld,
Die 't allen tijd so ons vrijheit heeft bestreden.
Sie hoe hij slaeft, graeft en draeft met geweld,
Om ons goet en ons bloet en onse steden. Hoor de Spaensche trommels slaen!
Hoor Maraens trompetten!
Siet hoe komt hij trecken aen,
Bergen te bezetten.
Berg op Zoom hout u vroom,
Stut de Spaensche scharen;
Laat 's Lands boom end' sijn stroom
Trouwlijck doen bewaren!
't Moedige, bloedige, woedige swaerd
Blonck en het klonck, dat de vonken daeruijt vlogen.
Beving en leving, opgeving der aerd,
Wonder gedonder nu onder was dan boven; Door al 't mijnen en 't geschut,
Dat men daeglijcx hoorde,
Menig Spanjaert in sijn hut
In sijn bloed versmoorde.
Berg op Zoom hout sich vroom,
't Stut de Spaensche scharen;
't Heeft 's Lands boom end' sijn stroom
Trouwlijck doen bewaren!
Die van Oranjen quam Spanjen aen boord,
Om uijt het velt als een helt 't geweld te weeren;
Maer also dra Spinola 't heeft gehoord,
Trekt hij flux heen op de been met al sijn heeren. Cordua kruijd spoedig voort,
Sach daer niets te winnen,
Don Velasco liep gestoord:
't Vlas was niet te spinnen
Berg op Zoom hout sich vroom,
't Stut de Spaensche scharen;
't Heeft 's Lands boom end' sijn stroom
Trouwlijck doen bewaren!
Hoogstraat, Lievevrouwestraat, Blauwe Handstraat/Engelse straat, maar het liefst in de Hofstraat.quote:
Ik zou toch niet graag op de Vismarkt willen wonen eik.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:20 schreef MrSASO het volgende:
Dure panden daar, op de vismarkt kun je tenminste nog huren.
Ik zelf als ik moest kiezen waar ik zou wonen, zou ik net buiten Bergen op Zoom gaan wonen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:21 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik zou toch niet graag op de Vismarkt willen wonen eik.
En ja, ik zei al... als ik in de slappe was zit..
Serieus? Ik zou daar doodgaan... ik heb altijd al in een (grote) stad gewoond.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:23 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Ik zelf als ik moest kiezen waar ik zou wonen, zou ik net buiten Bergen op Zoom gaan wonen.
Halsteren ofzo.
Lekker goedkoop wonen daar.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:24 schreef teknomist het volgende:
[..]
Serieus? Ik zou daar doodgaan... ik heb altijd al in een (grote) stad gewoond.
Ik heb ook geen rijbewijs! Maar goed, als ik de deur uit stap wil ik midden in de hectiek van een stad staan. Daar kick ik op, ik weet niet beter. Bovendien is Halsteren voor mij teveel nieuwbouw. Daar zou ik echt afsterven als een kasplantje.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:26 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Lekker goedkoop wonen daar.
Nog geen 5 minuten met de auto en je bent in Bergen op Zoom.
Nee klopt, dat is echt een voordeel van Bergen op Zoom maar ik had het ook over het wonen in een stad.quote:En een grote stad hoeft voor mij niet perse, het is niet ver naar Antwerpen, Rotterdam of Breda.
Ik heb eventjes in een grote stad gewoond Eindhoven, maar na een tijdje begon ik het toch te missen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:28 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik heb ook geen rijbewijs! Maar goed, als ik de deur uit stap wil ik midden in de hectiek van een stad staan. Daar kick ik op, ik weet niet beter. Bovendien is Halsteren voor mij teveel nieuwbouw. Daar zou ik echt afsterven als een kasplantje.
Antwerpen is bij mij na Rotterdam en Bergen op Zoom altijd 1e keus geweest.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:33 schreef MrSASO het volgende:
Ik zou eigenlijk het liefst in een buitenwijk van Antwerpen willen wonen.
Wel een beetje een nette buurt.
Nee, het is alleen leuk als er iets speciaals te doen is. (Jazzweekend, vastenavend, krabbenfoor.)quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:05 schreef MrSASO het volgende:
Alleen een beetje saai.
Geen discotheken en heel de vismarkt is een wiethandel geworden.
De Zet en het wapen kom ik allang niet meer, als ik in een cafe zit dan is het meestal op de vismarkt.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:10 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nee, het is alleen leuk als er iets speciaals te doen is. (Jazzweekend, vastenavend, krabbenfoor.)
Qua leeftijd ben ik de cafés op de Lievevrouwestraat ook wel ontgroeid. Ik kwam vroeger altijd wel veel in De Zet en soms het Wapen. Als ik er nu ergens ga drinken zoek ik meestal iets rustigers.
Op de vismarkt kun je wel gemakkelijk sos regelen..
ah, daar kijk ik op uit als ik uit het raam kijk (al moet ik wat naar de zijkant kijken dan).quote:
Eindhoven is wel leuk, maar ik begon het hier toch wel een beetje te missen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:31 schreef Juup© het volgende:
Ben niet voor niets vanuit BoZ naar Eindhoven verhuisd. Dat is pas een stad.
Eindhoven.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:31 schreef Juup© het volgende:
Ben niet voor niets vanuit BoZ naar Eindhoven verhuisd. Dat is pas een stad.
Berrege heeft een typische dorpsmentaliteit en dorpse uitstraling ondanks dat het stadsrechten heeft en zich stad mag noemen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:24 schreef teknomist het volgende:
ik heb altijd al in een (grote) stad gewoond.
Klopt, maar dat heeft Amsterdam ook.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 22:51 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Berrege heeft een typische dorpsmentaliteit en dorpse uitstraling ondanks dat het stadsrechten heeft en zich stad mag noemen.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:50 schreef TheLaw het volgende:
Hier nog een geboren Bergenaar die nu al weer een hele tijd in Rotterdam woont.
Ik zag laatst dat ze de Cort Heijligers kazerne plat hebben gegooid. Komen zeker woningen?
quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:50 schreef TheLaw het volgende:
Hier nog een geboren Bergenaar die nu al weer een hele tijd in Rotterdam woont.
Ik zag laatst dat ze de Cort Heijligers kazerne plat hebben gegooid. Komen zeker woningen?
27 Juli t/m 29 Juli 2006quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:52 schreef teknomist het volgende:
Ik heb geen zin om te googlen, weet iemand wanneer het Krabbenfoor weer is?
Thanks, ben dan helaas op vakantie.quote:
De zet is nu btw een homobar geloof ik, iiig de oude eigenaar is eruit.quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:10 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nee, het is alleen leuk als er iets speciaals te doen is. (Jazzweekend, vastenavend, krabbenfoor.)
Qua leeftijd ben ik de cafés op de Lievevrouwestraat ook wel ontgroeid. Ik kwam vroeger altijd wel veel in De Zet en soms het Wapen. Als ik er nu ergens ga drinken zoek ik meestal iets rustigers.
Er zit nu een stel lesbo's die het runnen (overigens wel aardige dames hoor), maar een homobar is het niet. Het is nog steeds een altokroeg en een Juvenaatkroeg in het weekend...quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:09 schreef znarch het volgende:
[..]
De zet is nu btw een homobar geloof ik, iiig de oude eigenaar is eruit.
Een Homobar??quote:Op donderdag 6 juli 2006 16:09 schreef znarch het volgende:
[..]
De zet is nu btw een homobar geloof ik, iiig de oude eigenaar is eruit.
ok inderdaad 2 lesbos dan, maar de laatste keer dat ik er kwam was er niets aan, er stonden zelfs picknicktafels binnen omdat ze het toch niet meer vol krijgenquote:Op donderdag 6 juli 2006 16:11 schreef teknomist het volgende:
[..]
Er zit nu een stel lesbo's die het runnen (overigens wel aardige dames hoor), maar een homobar is het niet. Het is nog steeds een altokroeg en een Juvenaatkroeg in het weekend...
Goede oude tijd met Reinier..
Nee nu niet meer het bier was daar niet tesmaken dat vieze hoegaarden.De tijden daarna nam ik m'n eigen bier meequote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:24 schreef Spookje81 het volgende:
Zo erg was de krabbenfoor nou ook weer niet.
Zijn er mensen van hier die op donderdagavond naar het wilhelminaveld gaan?
Dan ga je vanavond ook naar het Wilheminaplantsoen en deel je flyers uit met de url van deze threadquote:Op donderdag 17 augustus 2006 16:25 schreef Spookje81 het volgende:
En toen bleef het weer stil in deze topic. Waar zijn de bergenaren toch, zo weinig zijn er toch niet hier.
Goed dat ik het weet.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:45 schreef Beschouw het volgende:
Vanmiddag nog koeken bij Jos Groffen gehaald.
Moest helemaal omrijden; heel de stad ligt open![]()
Foto's ?quote:21:43:05 18-08-06 17 G BRAN PRIO 1 9170 7232 7335 AFRIT A4 HOOGERHEIDE 30 R WOENSDRECHT AANRIJDING MET
608182143051201999 1201999 BRW Midden en West Brabant ( Monitorcode )
608182143051201985 1201985 BRW Woensdrecht ( Lichtkrant )
608182143051201923 1201923 BRW Bergen op Zoom ( Lichtkrant )
608182143051200978 1200978 BRW Woensdrecht ( Blusploeg )
608182143051200961 1200961 BRW Woensdrecht ( Commandant )
608182143051200325 1200325 BRW Bergen op Zoom ( Bemanning Bijzonder Voertuigen )
608182143051200322 1200322 BRW Bergen op Zoom ( BvD )
608182143051200015 1200015 BRW Midden en West Brabant ( OvD West )
De Zet met Reinierquote:Op donderdag 6 juli 2006 16:11 schreef teknomist het volgende:
[..]
Er zit nu een stel lesbo's die het runnen (overigens wel aardige dames hoor), maar een homobar is het niet. Het is nog steeds een altokroeg en een Juvenaatkroeg in het weekend...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enige waar ik moeite mee heb is dat rare verkeer bij jullie. Ik kan er echt geen touw aan vastknopen hoe dat loopt, lijkt wel of er geen verkeersregels zijn zoals iedereen daar fietst en overal tussendoor schiet.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:15 schreef ethiraseth het volgende:
Toch even mijn waardering voor Bergen op Zoom uitspreken. Ben zelf een echte Randstedeling en een stadsmens, maar mijn vriendin komt uit Bergen. Ben er nu paar keer geweest en vind het echt een hele fijne stad.
voor zover ik weet is er met de verkeersborden en dergelijke niets mis hoor. Ik heb er nota bene mijn praktijk rij-examen gehaald. Wel zijn er niet zo heel veel voorrangswegen, dus veel straatjes van rechts. Ach, zolang er geen Parijse toestanden ontstaan...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enige waar ik moeite mee heb is dat rare verkeer bij jullie. Ik kan er echt geen touw aan vastknopen hoe dat loopt, lijkt wel of er geen verkeersregels zijn zoals iedereen daar fietst en overal tussendoor schiet.![]()
En als potentiele woonplaats voor later zie ik het ook wel zitten
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
't Kopkequote:Op zaterdag 2 september 2006 20:39 schreef vigier het volgende:
*komt oorspronkelijk uit Hoogerheide en heeft 12 jaar in BoZ op school gezeten.
Heeft wat tijd in de Zet doorgebracht en aardig wat uurtjes in "t Kopke".
Ik heb er paar keer rondgefietst en voor mn gevoel zat ik voornamelijk op de gewone weg tussen de auto's te fietsen bij gebrek aan fietspaden. Maargoed, mischien was dat mn vriendin dr schuld, kind is nogal een gevaar in het verkeer en neemt het ook niet echt heel nauw qua verkeersregels.quote:Op zaterdag 2 september 2006 20:36 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
voor zover ik weet is er met de verkeersborden en dergelijke niets mis hoor. Ik heb er nota bene mijn praktijk rij-examen gehaald. Wel zijn er niet zo heel veel voorrangswegen, dus veel straatjes van rechts. Ach, zolang er geen Parijse toestanden ontstaan...
En als potentiele woonplaats voor later zie ik het ook wel zitten![]()
quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:27 schreef Beschouw het volgende:
D'n Botte Hommel. Iemand die dat kent?
Fietspaden (dan dat stuk achter het station langs de spoorrails) lijken op voetpaden en er is nergens een fietspad zonder bobbels en kuilen..)quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:15 schreef ethiraseth het volgende:
Enige waar ik moeite mee heb is dat rare verkeer bij jullie. Ik kan er echt geen touw aan vastknopen hoe dat loopt, lijkt wel of er geen verkeersregels zijn zoals iedereen daar fietst en overal tussendoor schiet.![]()
Vroeger vaak geweest. Vooral veel optredens van folkgroepen uit België (Rum, De Kadullen) en een paar optredens van een beginnende Urbanus, toen die nog leuk was. Onvergetelijke avonden meegemaakt daar.quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:30 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
![]()
Is tegenwoordig het CKB, waar ze onder andere leuke DnB-feestjes bouwen. Keiharde beukbands mogen er al jaren niet meer spelen ivm geluids- en triloverlast.
zie: http://www.ckboz.nl/
Heeft de BoHo zo lang bestaan??quote:Op zondag 3 september 2006 20:18 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Vroeger vaak geweest. Vooral veel optredens van folkgroepen uit België (Rum, De Kadullen) en een paar optredens van een beginnende Urbanus, toen die nog leuk was. Onvergetelijke avonden meegemaakt daar.
Ik praat over eind jaren '70. Toen was het al een begrip in Bergen.quote:Op zondag 3 september 2006 21:26 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Heeft de BoHo zo lang bestaan??![]()
Ha! Er zitten een aantal kroegen tussen waar ik echt alleen met de Vastenavend binnenkom hoorquote:Op maandag 4 september 2006 00:02 schreef teknomist het volgende:
Ik heb gisteren met oude maten van de middelbare school een kroegentoch gehouden. We hebben onder andere het Zwijnshoofd, Don Camillo, Loco, Provoosthuis, Markies, Thalia, De Zet aangedaan. Was erg gezellig.. Maar jezus wat is De Zet toch een vieze pottentent geworden. Ik heb zelf een hekel aan de leuze "vroeger was alles beter" maar dat gaat imho toch echt op voor die tent.
Groot gelijk heb je. De Grote Slok is buiten Vastenavend niet echt the-place-to-be ofzo.quote:Op maandag 4 september 2006 12:53 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Ha! Er zitten een aantal kroegen tussen waar ik echt alleen met de Vastenavend binnenkom hoor![]()
Nog nooit binnen geweest buiten de Vastenavend om. Ik zal me er wel heel jong gaan voelen denk ik.quote:Op maandag 4 september 2006 15:59 schreef teknomist het volgende:
[..]
Groot gelijk heb je. De Grote Slok is buiten Vastenavend niet echt the-place-to-be ofzo..
quote:Op donderdag 9 november 2006 20:59 schreef Spookje81 het volgende:
Zaterdag is het weer de 11 van de 11.
Vastenavend wa d'n sprookje
en klappen op je bekquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:10 schreef teknomist het volgende:
[..]
Haha die 2 lesbo's zijn 2 nichtjes van mijquote:Op donderdag 6 juli 2006 16:11 schreef teknomist het volgende:
[..]
Allang niet meer. Friesland ook niet.quote:Op dinsdag 5 september 2006 23:14 schreef Beschouw het volgende:
Bestaat De Hut in de Steenbergsestraat nog?
Ahhh de ZET. waar zijn die tijden gebleven. Je kunt veel zeggen over een juuve kroeg in het weekend, maar tegenwoordig valt het zwaar tegen hoor. Die oude tijden van vroeger zijn het al niet meer hoor. Hoewel het met carnaval het toch altijd gezellig blijft. Hoorde dat een collega van mij standaard rondjes van 20 haalt tegenwooridg met carnaval. VASTENAVOND bedoel ikquote:Op donderdag 23 november 2006 01:29 schreef Faxie het volgende:
[..]
Haha die 2 lesbo's zijn 2 nichtjes van mij![]()
quote:23:03:40 15-12-06 17 G BRAN PRIO 1 7232 7233 8151 BOURGONDIER DE (2604) GROTE MARKT 3 BERGEN OP ZOOM ALARM ALG (INC: 02)
612152303401201999 1201999 BRW Midden en West Brabant ( Monitorcode )
612152303401201966 1201966 BRW Roosendaal ( Lichtkrant )
612152303401201923 1201923 BRW Bergen op Zoom ( Lichtkrant )
612152303401200345 1200345 BRW Roosendaal ( Bemanning Bijzondere Voertuigen )
612152303401200342 1200342 BRW Roosendaal ( BvD )
612152303401200328 1200328 BRW Bergen op Zoom ( C Ploeg )
612152303401200327 1200327 BRW Bergen op Zoom ( B Ploeg )
612152303401200326 1200326 BRW Bergen op Zoom ( A Ploeg )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |