abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_39095281
Welkom!

Het topic voor en door mensen die studeren in het buitenland, plannen hebben om naar het buitenland te gaan of in het buitenland geweest zijn!

Stel hier je vragen, drop je commentaar of vertel over je ervaringen!

Vorige topis:

Studeren & stage in het buitenland
Studeren & stage in het buitenland #2
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39095418
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:24 schreef krijgde het volgende:

[..]

Studeren. [/late reactie]
Richmond?
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:09 schreef jschud het volgende:
Wat is de goedkope versie?
Volgens het International Student Center op de Hanze waren er 2 versies. De officiële versie in Arnhem die 130 euro kost en de instituutsversie die 30 euro kost. De laatste is ook een IELTS test en komt verzegeld aan e.d. Volgens mij is de goedkope versie speciaal voor exchange.

Een jongen van mijn opleiding had de goedkope test eerst niet gehaald en moet later in Arnhem de dure versie nog een keer doen. Duur geintje dus.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39095444
Ik doe even een laffe TVP....
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:15:40 #4
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39095472
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:14 schreef Drive-r het volgende:
Ik doe even een laffe TVP....
Goh!
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:32:34 #5
139610 krijgde
Gimme a mirror.
pi_39096305
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:14 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Richmond?
University of new south wales
I want to know if it looks like I give a shit.
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:34:31 #6
139610 krijgde
Gimme a mirror.
pi_39096400
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:31 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Waar ga je heen en wanneer? Dat is makkelijk als je voor studie gaat, met die campus. Ik ga voor stage, ligt toch net wat anders.
Sydney, ik vertrek 4 juli en mn vlucht terug staat nu geboekt op 22 december maar die kan ik eventueel nog opschorten (of vervroegen).
quote:
Het is gewoon een gigantische levenservaring, het staat goed op je CV en je krijgt een stuk van een andere cultuur mee. Bovendien leer je een taal uitermate goed beheersen.
quote:
Ben het er ook wel mee eens. Als ik ga, ga Ik om te ervaren hoe het is om zo lang van huis te zijn, wat te leren van een andere cultuur en de levenservaring, die ik nu nog niet veel heb.
Dit zijn ook zo'n beetje mijn beweegredenen. Ik heb ook bewust voor een engelstalig land gekozen.
I want to know if it looks like I give a shit.
pi_39096673
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:32 schreef krijgde het volgende:

[..]

University of new south wales
Ah ja die ken ik niet. Midden in de stad oid?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39096823
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:34 schreef krijgde het volgende:

Sydney, ik vertrek 4 juli en mn vlucht terug staat nu geboekt op 22 december maar die kan ik eventueel nog opschorten (of vervroegen).

Dit zijn ook zo'n beetje mijn beweegredenen. Ik heb ook bewust voor een engelstalig land gekozen.
Engels is ook niet mijn sterkste kant, maar in Spanje heb je ook zat scholen of bedrijven waar les/stage in Engels kunt doen. Engelstalig land is misschien makkelijk, maar ik ken geen Engelstalig land wat me erg trekt. Ja Australie, maar dat kost me iets te veel. Wordt dus voor mij Spanje als ik het ga doen.
pi_39096995
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:44 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Engels is ook niet mijn sterkste kant, maar in Spanje heb je ook zat scholen of bedrijven waar les/stage in Engels kunt doen. Engelstalig land is misschien makkelijk, maar ik ken geen Engelstalig land wat me erg trekt. Ja Australie, maar dat kost me iets te veel. Wordt dus voor mij Spanje als ik het ga doen.
Volgens mij zijn de enige hogere kosten je vliegticket.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39097040
Voor mijn stage weet ik in ieder geval niet zeker of je een beurs kan krijgen, voor Spanje volgens mij wel. Curacao, waar ik eerst naar zat te kijken, ook niet dacht ik. Vliegticket is aardig duur, en Australie is ook veel meer geregel volgens mij met papierwerk.

Het zal ook een gevoel zijn. Australie lijkt me een prachtig land waar ik zeker nog een keer heen wil, maar niet voor mijn stage. Net als ik VS super vind, maar daar zou ik ook niet heen gaan voor mijn stage.
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:54:56 #11
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39097251
Ohja, dat is een voordeel voor Europa, je kan een Davinci/socrates beurs aanvragen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39097406
Ja, Da Vinci zou voor mij dan kunnen had ik gelezen. Alleen heb ik geen idee hoe hoog die is. Als je dan ook nog kan zorgen dat je betaald krijgt voor je stage is het helemaal lekker.
pi_39098897
Levenservaring
  donderdag 22 juni 2006 @ 01:23:00 #14
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_39099625
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 00:42 schreef Dizzee het volgende:
Levenservaring
Tja, toch is het zo...

en dit is meteen een mooie en laffe TVP
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_39099735
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 00:42 schreef Dizzee het volgende:
Levenservaring
?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39101829
Dat klink zo populistisch, " ik ga naar het buitenland voor mijn levenservaring ". Dat is meer iets wat je achteraf zegt.
pi_39102549
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 01:23 schreef Pat-man het volgende:
en dit is meteen een mooie en laffe TVP
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_39103374
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 08:46 schreef Dizzee het volgende:
Dat klink zo populistisch, " ik ga naar het buitenland voor mijn levenservaring ". Dat is meer iets wat je achteraf zegt.
Jij gaat naar het buitenland omdat het geld toch érgens heen moet?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39104065
Ik ging naar het buitenland omdat..nja. Ik ben al half Schots, en ga al 18 jaar elk jaar op vakantie naar #Schotland, heb familie hier zitten..wil ook weleens wat meer van het land zien dan alleen een korte vakantie Plus, ik zie het opzich wel zitten om hier te gaan wonen. Alleen qua eten/duur land is het lastig, verder: perfect .

En m'n Nederlandse accent er helemaal uitwerken Is ook gelukt Iedereen denkt dat ik uit Glasgow of Aberdeen kom nu
pi_39104626
Ik ging voor mijn studie een jaar naar het buitenland omdat ik daar gewoon zin in had? Nee, ik heb altijd een interesse gehad in talen, maar daar zou natuurlijk weinig van komen in Delft. Dus ben ik eerst een tijdje naar Spanje gegaan om die taal onder de knie te krijgen. Toen dat voldoende gelukt was, ben ik nog een half jaar gaan studeren in Montreal. Ik had daar familie zitten die ik lang niet gezien had en wilde graag een keer bij een 'goede' Noord-Amerikaanse universiteit kijken, gewoon benieuwd hoe dat was. Dat ik verder elk weekend kon skien was mooi meegenomen natuurlijk...

Tijdens mijn studie eigenlijk alleen nog een buitenlandse stage gedaan. Met mijn studie is dat erg makkelijk en waarom dus niet? Ik verdiende daar trouwens veel en veel meer met een simpele stage, dus dat maakte het leven ook wel makkelijk. Persoonlijk denk ik niet dat mijn cv door het buitenland echt beter is geworden. Ik heb er zelf wel het een en ander van geleerd en da's voor mij leuk meegenomen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39107192
Oh ja, ook dat. Ik zit op een internationale school, en probeer maar eens een engelstalige stage te vinden in Nederland
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:55:21 #22
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39108714
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:58 schreef JeroenV het volgende:
Ja, Da Vinci zou voor mij dan kunnen had ik gelezen. Alleen heb ik geen idee hoe hoog die is. Als je dan ook nog kan zorgen dat je betaald krijgt voor je stage is het helemaal lekker.
Ik heb net (na een jaar ) ¤165 teruggekregen voor mijn vliegtickets naar London, voor de rest kreeg ik totaal niets omdat ik teveel verdiende volgens hun... Een vriendin van me die stage liep in Hamburg kreeg ¤1600...
Slaat nergens op, ik verdiende misschien meer maar werkte en woonde wel in de eennaduurste stad ter wereld! Ik was sowieso al 80% van mijn salaris kwijt aan de huur en rekeningen...
quote:
Misschien heb je het al eens eerder genoemd maar wat voor studie doe je en waar doe je het?
Ik deed (vorige week gehaald) HBO International Business and Management Studies met een double degree link naar Finland waarvan ik een Ba European Business Administration krijg. Het 3e jaar had ik een stagejaar in het buitenland en ik heb gekozen voor London...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:25:51 #23
125037 Freaking
I'm a Freaking Freak
pi_39112177
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:58 schreef JeroenV het volgende:
Ja, Da Vinci zou voor mij dan kunnen had ik gelezen. Alleen heb ik geen idee hoe hoog die is. Als je dan ook nog kan zorgen dat je betaald krijgt voor je stage is het helemaal lekker.
Ben nu zelf op stage geweest naar Duitsland voor 5 maanden. Ik kreeg van leonardo da vinci 370 euro per maand. + uitwonenende beurs. Ons is op school nadrukkelijk gezegd dat je geen stage vergoeding mag ontvangen omdat anders je leonardo vergoeding komt te vervallen. Het enigste nadeel aan een vergoeding van het Leonardo da Vinci fonds is dat je alle bonnetjes moet bewaren En je kosten moet verantwoorden.
pi_39112339
Geen stagevergoeding ontvangen omdat anders je DaVinci komt te vervallen zie ik ook als een nadeel.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39114557
Daar hadden ze het bij ons niet over gehad. Maar is dat wel zo dan?
Ik denk dat het meestal niet veel scheelt, het bedrag aan stagevergoeding of de Da Vinci.
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:58:17 #26
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39115526
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:29 schreef JeroenV het volgende:
Daar hadden ze het bij ons niet over gehad. Maar is dat wel zo dan?
Ik denk dat het meestal niet veel scheelt, het bedrag aan stagevergoeding of de Da Vinci.
Het kan komen te vervallen, maar dan moet je meer dan ¤1000 verdienen (p/m). Je krijgt alleen minder vergoeding als je een stagevergoeding hebt.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_39115813
Oh die 1000 euro kom ik toch nooit aan
pi_39116422
Ik krijg meer stage vergoeding dan die 370eu van DaVinci? Wist overigens neit eens dat het bestond
pi_39117179
ik kom volgens mij nergens voor in aanmerking.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 02:55:45 #30
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_39137384
ik krijg 1300 dollaz p/m straks als stageverg. en nog eenmalig via een of ander fonds 450 euri. scheelt alweer wat in de vliegkosten.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_39137968
Gewoon lekker naar londen gaan, dan tikken de stage vergoedingen pas echt aan. Ik kreeg 600 pond in de week, daar kun je een aardig drankje van drinken...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 23 juni 2006 @ 06:31:56 #32
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39138125
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:52 schreef Dizzee het volgende:
ik kom volgens mij nergens voor in aanmerking.
Als je naar Singapore gaat kom je nergens voor in aanmerking nee.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39139337
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 06:31 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Als je naar Singapore gaat kom je nergens voor in aanmerking nee.
Nee.

En die studentjes die een uurtje vliegen krijgen alles.
pi_39139352
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:16 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Nee.

En die studentjes die een uurtje vliegen krijgen alles.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 09:21:06 #35
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39139410
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:16 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Nee.

En die studentjes die een uurtje vliegen krijgen alles.
Daarom ga ik ook liever wat verder weg. Met een beetje geluk zit ik hier over iets meer dan een jaar weer en met heel veel geluk in februari 2008 in Korea.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:35:46 #36
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_39141186
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:16 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Nee.

En die studentjes die een uurtje vliegen krijgen alles.
Ja nogal logisch omdat het een beurs is van de EU!

En voor de USA en Azië zijn ook wel beurzen te vinden hoor... Een fullbright beurs van de US is iets van 12,500¤...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 23 juni 2006 @ 11:15:55 #37
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39142523
Voor de laatste opdracht van mijn tweede paper heb ik 26 van de 40 punten gehaald. Totaalscore 61 van de 100 = tweede paper gehaald. Nog 2 te gaan.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39145214
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:15 schreef Jaguarized het volgende:
Voor de laatste opdracht van mijn tweede paper heb ik 26 van de 40 punten gehaald. Totaalscore 61 van de 100 = tweede paper gehaald. Nog 2 te gaan.
Well done.
pi_39153101
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 04:56 schreef Drive-r het volgende:
Gewoon lekker naar londen gaan, dan tikken de stage vergoedingen pas echt aan. Ik kreeg 600 pond in de week, daar kun je een aardig drankje van drinken...
Kijk, dat klinkt nou nog eens goed. Welke studie is dat, als ik vragen mag?
Het gaat om het idee.
pi_39154909
Ik zit binnenkort ook lekker in het buitenland. 10 augustus t/m 21 januari te Curaçao. Heb er echt zin in! Financieen zijn alleen inderdaad wat minder fijn :/
tsja
pi_39155719
Ik heb dit jaar een lange stage in China en paar weken in Litouwen gedaan, was allebei ontzettend leuk, maar om dat het geen reguliere stages waren hebben ze me een flinke studieachterstand opgeleverd. Maar zou het zo weer doen!
pi_39156126
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 17:25 schreef pinkelmans het volgende:
Ik zit binnenkort ook lekker in het buitenland. 10 augustus t/m 21 januari te Curaçao. Heb er echt zin in! Financieen zijn alleen inderdaad wat minder fijn :/
Wat voor stage/studie doe je daar? Waar zit je?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 19:28:01 #43
105263 Litso
Interlectueel.
pi_39157739
Heb ik deze over het hoofd gezien met centraal zetten of was deze dat gewoon nog niet?
Ik vind het in elk geval wel een centralisatie waard, dus bij deze
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  vrijdag 23 juni 2006 @ 20:05:14 #44
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_39158744
Zijn er mensen die ervaring hebben met studeren in Brussel en in Budapest? Hoe kom ik gemakkelijk aan een kamer daar? Hoe is het uitgaansleven? Hoe is het niveau?
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_39174460
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 16:31 schreef Firenz het volgende:

[..]

Kijk, dat klinkt nou nog eens goed. Welke studie is dat, als ik vragen mag?
Werktuigbouwkunde, maar deze stage was iets volledig anders (finance).
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39174760
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 12:42 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Werktuigbouwkunde, maar deze stage was iets volledig anders (finance).
Ah een technische studie dus. Je hoort wel vaker dat banken graag ingenieurs willen vanwege hun abstracte en analytische denken. Schijnt niet eens zo heel veel uit te maken dat je niets van economie etc. weet.
Het gaat om het idee.
pi_39174843
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 12:55 schreef Firenz het volgende:

[..]

Ah een technische studie dus. Je hoort wel vaker dat banken graag ingenieurs willen vanwege hun abstracte en analytische denken. Schijnt niet eens zo heel veel uit te maken dat je niets van economie etc. weet.
Dat maakt inderdaad niet uit. Toen ik de stage kreeg, heb ik nog aan ze gevraagd of er bepaalde vakken waren aan de Erasmus die goed waren te voorbereiding. Volgens hen was er echter weinig tot niks wat je in Rotterdam kreeg dat echt zou helpen, voorkennis is dus echt nauwelijks nodig...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39241074
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 18:17 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Wat voor stage/studie doe je daar? Waar zit je?
Ik doe de studie Technische Informatica (HBO) en zal, samen met een studiegenoot, een informatiesysteem ontwerpen om de organisaties mbt hulpverlening van jongeren in kaart te brengen.

Ik ga in steenrijk wonen en in brievengat werken.
tsja
  donderdag 29 juni 2006 @ 11:52:50 #49
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_39350052
Hoi, zoals eerder gemeld ga ik dus in Augustus richting San Diego om een semester te studeren. Sta op het punt om m`n ticket te boeken (ik vertrekt de tweede helft van aug.)

Visumafspraak heb ik staan eind juli, dan ga ik richting het consulaat in amsterdam om al mijn documenten te overhandigen en dan ontvang ik 3 dagen later mijn visum als het goed is

Ik wil eigenlijk heel graag een cheap autootje huren tijdens mijn verblijf, daar ga ik de komende weken eens naar informeren wat de mogelijkheden zijn (ben pas 21 en heb in november pas 2 jaar mn rijbewijs, dus kan nog wel lastig worden. ook heb ik weinig knaken ).
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  donderdag 29 juni 2006 @ 12:57:11 #50
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_39351965
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 11:52 schreef timmeeeh het volgende:
Hoi, zoals eerder gemeld ga ik dus in Augustus richting San Diego om een semester te studeren. Sta op het punt om m`n ticket te boeken (ik vertrekt de tweede helft van aug.)

Visumafspraak heb ik staan eind juli, dan ga ik richting het consulaat in amsterdam om al mijn documenten te overhandigen en dan ontvang ik 3 dagen later mijn visum als het goed is

Ik wil eigenlijk heel graag een cheap autootje huren tijdens mijn verblijf, daar ga ik de komende weken eens naar informeren wat de mogelijkheden zijn (ben pas 21 en heb in november pas 2 jaar mn rijbewijs, dus kan nog wel lastig worden. ook heb ik weinig knaken ).
Nog geen ticket geboekt??? Ben je wel laat mee dan, zal wel duur grapje worden nu.
Nou ja, ik ben weer laat met m'n visum. Heb nog geen papieren ontvangen dus kan ook nog geen afspraak maken op het consulaat. Vertrek 29 augustus en vlieg dan met United naar LA. Daar dan auto huren en naar OC rijden en hopelijk heb ik dan ook al een kamer gevonden zodat ik daar meteen in kan of anders nog even een hotel boeken.

Auto huren is mogelijk als je 21 bent, alleen bij de grote huurbedrijven (die ook wat beter zijn) kost het 25 dollar p/d extra. Alamo heeft wel een regeling dat het iets goedkoper uitvalt genaamd Alamo Gold Underage, hierover meer te vinden in het California topic.

Hoe heb jij je visum geregeld? via het Nuffic?

-- Mijn ticket was trouwens iets van 650 euri
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_39374470
Over 2,5 week vertrek ik weer naar huis na een stage van 5 maanden..
*snif...

Ik zal het hier flink missen! Ierland dus
Neen
pi_39443433
Volgend jaar mag ik vanuit school stage gaan lopen in het buitenland. Ik zit op een MBO opleiding in de sector Internationale groothandel. Dus ik zoek een economie of marketing gerichte stage. Wie heeft er op Curacao zo'n soort stage gelopen?
  zondag 2 juli 2006 @ 11:17:09 #53
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_39444421
Waarom Curacao? Lijkt me dat er betere economische landen zijn of niet?
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_39444600
quote:
Op zondag 2 juli 2006 11:17 schreef Pat-man het volgende:
Waarom Curacao? Lijkt me dat er betere economische landen zijn of niet?
Om ervaring op te doen hoef je niet persé naar een goed economisch land...
pi_39444677
quote:
Op zondag 2 juli 2006 11:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Om ervaring op te doen hoef je niet persé naar een goed economisch land...
Wat hij meer bedoelt, is dat je niet bepaald de beste stages loopt op Curacao. Hoe goed zijn ze daar met marketing, denk je? Maar he, ik zou er ook wel heen willen. Het is wel lekker relaxed en feest voor een paar maanden!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39444725
quote:
Op zondag 2 juli 2006 11:29 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar he, ik zou er ook wel heen willen. Het is wel lekker relaxed en feest voor een paar maanden!
Dat is natuurlijk ook een van de redenen dat ik er graag heen wil. En ze praten er natuurlijk Nederlands.
Ben er al 2x 3 weken op vakantie geweest, het leven is daar zo rlx.
pi_39444777
quote:
Op zondag 2 juli 2006 11:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook een van de redenen dat ik er graag heen wil. En ze praten er natuurlijk Nederlands.
Ben er al 2x 3 weken op vakantie geweest, het leven is daar zo rlx.
Klopt. Ben langsgeweest bij een vriend die daar stage liep. Hij had zelf wel een goeie stage, maar met name de MBO stage op Curacao vielen nogal tegen. Veel mensen die gewoon lekker in de bediening werden gezet ofzo, verwacht daar dus niet teveel van. Maar goed, het leven is zeker relaxed...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39446603
quote:
Op zondag 2 juli 2006 11:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook een van de redenen dat ik er graag heen wil. En ze praten er natuurlijk Nederlands.
Ben er al 2x 3 weken op vakantie geweest, het leven is daar zo rlx.
Ik weet ook niet wat voor opleiding je doet. Ik wilde eerst misschien ook Curacao, maar de nadelen wegen voor mij wat zwaarder. Veel dingen zijn redelijk moeilijk bereikbaar, dus moet je een auto nemen. Kost nogal wat. En in Curacao is het moeilijk een stageplek buiten de zorg of restaurants ed. om te vinden. De meeste die er heen gaan doen lerarenopleiding of zorg.
pi_39446642
quote:
Op zondag 2 juli 2006 12:55 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Ik weet ook niet wat voor opleiding je doet. Ik wilde eerst misschien ook Curacao, maar de nadelen wegen voor mij wat zwaarder. Veel dingen zijn redelijk moeilijk bereikbaar, dus moet je een auto nemen. Kost nogal wat. En in Curacao is het moeilijk een stageplek buiten de zorg of restaurants ed. om te vinden. De meeste die er heen gaan doen lerarenopleiding of zorg.
Auto valt wel mee, je kunt er behoorlijk goedkoop rondrijden... Daar zou ik het probleem in ieder geval niet van inzien. Eerder het probleem van een goede stageplek...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39447758
Het is sowieso moeilijk om vanuit Nederland een geschikte stage in het buiteland te vinden.
pi_39447929
Makkelijk is het nooit, maar de kans dat je een goede plaats op mijn gebied (commercieel) vindt in Curacao is nogal klein, helemaal vergeleken met een wereldstad als Barcelona, dat vele multinationals heeft.
pi_39451847
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:42 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Het is sowieso moeilijk om vanuit Nederland een geschikte stage in het buiteland te vinden.
Dat valt best mee.
  maandag 3 juli 2006 @ 00:53:11 #63
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_39463672
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 12:57 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Nog geen ticket geboekt??? Ben je wel laat mee dan, zal wel duur grapje worden nu.
Heb inmiddels wel geboekt, moest nog wat dingen bevestigd krijgen voordat ik hem wilde gaan boeken. Prijs is overigens niet gestegen in de afgelopen maanden.. heb het steeds bijgehouden. Betaal 780 euro incl. alle belastingen en annuleringsverzekeringsmeuk. Ik vertrek de 22e augustus.
quote:
Nou ja, ik ben weer laat met m'n visum. Heb nog geen papieren ontvangen dus kan ook nog geen afspraak maken op het consulaat.
Visumafspraak heb ik van de week gemaakt voor 31 juli. Daarna krijg ik binnen een week mijn paspoort incl. visum teruggestuurd.
quote:
Vertrek 29 augustus en vlieg dan met United naar LA. Daar dan auto huren en naar OC rijden en hopelijk heb ik dan ook al een kamer gevonden zodat ik daar meteen in kan of anders nog even een hotel boeken.
Als je een paar dagen moet overbruggen, is dit misschien een optie om cheap te slapen: http://www.hihostels.com/ . Heb ik ook gedaan voor mijn eerste paar dagen.
quote:
Auto huren is mogelijk als je 21 bent, alleen bij de grote huurbedrijven (die ook wat beter zijn) kost het 25 dollar p/d extra. Alamo heeft wel een regeling dat het iets goedkoper uitvalt genaamd Alamo Gold Underage, hierover meer te vinden in het California topic.
Had via internet een verhuurbedrijfje gevonden in San Diego die ook lage tarieven heeft, speciaal voor studenten. Maar ik laat me ter plekke nog wel wat informeren. Een auto is voor mij niet noodzakelijk. Ik zit ook op een tight budget dus het mag allemaal niet veel kosten.
quote:
Hoe heb jij je visum geregeld? via het Nuffic?
Mijn visum regel ik gewoon via het consulaat in Amsterdam. De benodigde papieren heb ik gehad van de uitwisselingsorganisatie ISEP.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  maandag 3 juli 2006 @ 02:23:36 #64
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_39464944
quote:
Op maandag 3 juli 2006 00:53 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Heb inmiddels wel geboekt, moest nog wat dingen bevestigd krijgen voordat ik hem wilde gaan boeken. Prijs is overigens niet gestegen in de afgelopen maanden.. heb het steeds bijgehouden. Betaal 780 euro incl. alle belastingen en annuleringsverzekeringsmeuk. Ik vertrek de 22e augustus.
[..]

Visumafspraak heb ik van de week gemaakt voor 31 juli. Daarna krijg ik binnen een week mijn paspoort incl. visum teruggestuurd.
[..]

Als je een paar dagen moet overbruggen, is dit misschien een optie om cheap te slapen: http://www.hihostels.com/ . Heb ik ook gedaan voor mijn eerste paar dagen.
[..]

Had via internet een verhuurbedrijfje gevonden in San Diego die ook lage tarieven heeft, speciaal voor studenten. Maar ik laat me ter plekke nog wel wat informeren. Een auto is voor mij niet noodzakelijk. Ik zit ook op een tight budget dus het mag allemaal niet veel kosten.
[..]

Mijn visum regel ik gewoon via het consulaat in Amsterdam. De benodigde papieren heb ik gehad van de uitwisselingsorganisatie ISEP.
780 is netjes inderdaad! Vlieg je rechtstreeks of via DC ofzo?

Ik zit best wel te stressen over m'n visum eigenlijk. Hoop dat ik het nog voor m'n zomervakantie papieren binnen krijg om het te mogen halen. Vertrek 11 aug. nog eerst 2 weken naar Hongarije op vakantie en kom de 24ste terug, de 29ste vlieg ik naar de VS dus beetje krapjes allemaal

Mwah... Pak toch liever hotel Die 3 nachtjes voor 60 dollar p/n kan ik nog wel missen.

Heb ik ook in Newport Beach gedaan, scheelt een hoop inderdaad maar je moet wel oppassen dat je goed bent verzekerd en vaak zitten daar wel weer extra kosten aan verbonden als je meer dan een bepaald aantal miles rijdt! Dus pas daarmee op.

Kan echt niet wachten tot het zo ver is. Bedrijf waar ik ga werken ziet er super relaxed uit en de omgeving is gewoon een paradijs!
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_39474625
quote:
Op zondag 2 juli 2006 17:08 schreef Dizzee het volgende:
Dat valt best mee.
nah iets in Azie is mij nog steeds niet gelukt Misschien blijf ik dus toch maar in Europa
pi_39474818
Is een bemiddelingsbureau geen optie dan? Als ik echt niets kan vinden zelf ga ik dat ook maar doen. Ook al kost het wat, je hebt ook wel wat.
pi_39475500
ik ken eigenlijk alleen een bemiddelingsbureau voor China ...nah ik ken er wel meer, maar dan moet je duizenden euro's betalen voor je stage, dat doe ik niet. De meeste bemiddelingsbureau's, zoals Joho, hebben ook gewoon niet wat ik zoek. Het lijkt er ook op dat er allen betaalbare bureaus zijn voor Zuid-Amerika, Zuid-Afrika en Europa.
paar honder euro vind ik prima. ..dus mocht je nog een bemiddelingsbureau weten voor Azie..
ik heb in Europa al iets leuks gevonden, maar dat is dus niet mijn 1e keus.
  woensdag 5 juli 2006 @ 12:38:49 #68
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_39537046
quote:
Op maandag 3 juli 2006 02:23 schreef Pat-man het volgende:
780 is netjes inderdaad! Vlieg je rechtstreeks of via DC ofzo?
Via Londen & Chicago. Gaan geen rechtstreekse vluchten en als ik 1 tussenstop nam was het weer 230 euro duurder.
quote:
Ik zit best wel te stressen over m'n visum eigenlijk. Hoop dat ik het nog voor m'n zomervakantie papieren binnen krijg om het te mogen halen. Vertrek 11 aug. nog eerst 2 weken naar Hongarije op vakantie en kom de 24ste terug, de 29ste vlieg ik naar de VS dus beetje krapjes allemaal
Houd er rekening mee dat je je paspoort een aantal dagen kwijt bent na je visumgesprek, die wordt namelijk enkele dagen daarna naar je opgestuurd samen met het visum. Om naar Hongarije te gaan heb je ook je paspoort nodig neem ik aan, dus zorg er dan sowieso voor dat je vóór 11 aug. je paspoort terug hebt.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_39724892
Hoe hebben jullie je verzekeringen geregeld?
Volgens het nieuwe stelsel heb ik begrepen dat wanneer je langer dan 3 maanden weg gaat, je jezelf ook moet uitschrijven uit de GBA (gemeentelijke basis administratie). Dan kan de verzekeringsmaatschappij je al sowiezo niet meer (basis)- verzekeren.

Graag jullie bedragen en adviezen.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 16:05:18 #70
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_39725753
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:37 schreef Dizzee het volgende:
Hoe hebben jullie je verzekeringen geregeld?
Volgens het nieuwe stelsel heb ik begrepen dat wanneer je langer dan 3 maanden weg gaat, je jezelf ook moet uitschrijven uit de GBA (gemeentelijke basis administratie). Dan kan de verzekeringsmaatschappij je al sowiezo niet meer (basis)- verzekeren.

Graag jullie bedragen en adviezen.
Ik heb ISEP Health Insurance, wat eigenlijk niets anders is dan een Amerikaanse ziektekostenverzekering geregeld via mijn uitwisselingsorganisatie. Dit is verplicht gesteld door die organisatie.
Daarnaast betaal ik ook nog mijn Nederlandse premie door. Ik heb gebeld naar CZ en zij zeiden dat het niet mogelijk om je Nederlandse verzekering stop te zetten omdat het verplicht is om verzekerd te zijn. Wel lullig dat ik 5 maanden dubbel betaal dan...
Daarnaast moet ik even uitzoeken wat mijn huidige doorlopende reisverzekering allemaal dekt.
Het is mij aangeraden om me nog bij te verzekeren via IPS, maar als mijn reisverzekering genoeg dekt, is dat niet nodig.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe iedereen zijn verzekeringen heeft geregeld!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_39728524
Ik ga me niet dubbel verzekeren hoor. Ik ben nu al zo'n 100 euro p/m kwijt aan de basisverzekering ex. zorgtoeslag.
pi_39733026
Ik heb vandaag alle zooi met verzekeringen enzo geregeld. Heeft me wel een paar maanden gekost om het uit te zoeken en te regelen. Maar uiteindelijk is het nu zo dat ik geen premie meer betaal in Nederland. Dit omdat ik inkomen krijg uit Engeland en je dan geen recht meer hebt op een Nederlandse basisverzekering.

De verzekeraar begon eerst ook over uitschrijven uit het gemeenteregister, maar dat is helemaal niet nodig. Het enige wat je hoeft te doen is een vervangende verzekering regelen. Dat kan bijvoorbeeld via CZ, maar het kan ook zijn dat je voor je werk al premie afdraagt aan het plaatselijke ziekenfonds. In dat geval is dat je vervangende verzekering.

Verzekeraars doen hier heel moeilijk over. Vooral omdat de regels net nieuw zijn en ook nog aan verandering onderhevig zijn. Maar als je naar een kantoor gaat en daar doortastend bent kom je er wel uit. Meer informatie vind je trouwens op www.cvz.nl
Het gaat om het idee.
pi_39734207
Dank je Firenz, ik ga morgen even langs.

Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Ik krijg gewoon van het bedrijf uitbetaald. School zegt ook al dat ik me moet uitschrijven uit het gemeenteregister. Lastig allemaal, zo'n verzekering regelen.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 23:42:13 #74
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_39738730
Ja ik krijg dus geen knaken, want ik ga studeren in de VS en niet werken of stage lopen. Dus ik kan mijn verzekering niet stopzetten zeker??
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_39739502
Ik zoek een journalistieke stage in Engeland... Iemand al stage gelopen bij een krant daar en er wat nuttigs over te vertellen?
*** er zijn momenten waarop ik eeuwenlang mijmerend volmaakt gelukkig ben *** J. T'Hooft
pi_39751064
Wat als je voor je stage geen vergoeding krijgt? Dan moet je het gewoon hebben van een eventueel fonds en je spaargeld zeker?
pi_39751149
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:16 schreef JeroenV het volgende:
Wat als je voor je stage geen vergoeding krijgt? Dan moet je het gewoon hebben van een eventueel fonds en je spaargeld zeker?
Jup. Maar met een beetje mazzel kun je wel een vergoeding krijgen natuurlijk. In engeland betalen stages soms erg goed, amerika af en toe ook wel...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39751172
Yep Vervelend, maarja.

Ik ben nu bezig met m'n stageverslag, lastig wel om constant toch naar schotland te moeten bellen als ik een bevestiging van iets wil.
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:21:32 #79
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_39753738
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:18 schreef GotC het volgende:
Ik ben nu bezig met m'n stageverslag, lastig wel om constant toch naar schotland te moeten bellen als ik een bevestiging van iets wil.
Even lastig als bellen binnen Nederland, toch?
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_39754190
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:21 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Even lastig als bellen binnen Nederland, toch?
In Nederland kan je tenminste nog even langsgaan, tenminste, zo ben ik Maar om nou even 300 pond te betalen om eventjes langs te vliegen? Mwah.
pi_39792225
Weet iemand een paar goede sites van stagebemiddelingsbureaus in Barcelona? Ik ga het misschien toch maar via zo'n bureau doen, scheelt toch aardig wat werk. Ik zag al Barcelona Interns, maar is er ook een Nederlandse?

En degenen die stage hebben gelopen, deden jullie nog iets ernaast? Ik zal ws. geen vergoeding krijgen van het bedrijf. Dus moet ik het hebben van een eventueel fonds, maar ik weet niet of dat genoeg is om een beetje mee rond te komen. Om daarnaast ook nog te gaan werken zie ik eigenlijk niet zo zitten.
pi_39793935
Ik heb tijdens het rondreizen vernomen dat ik mijn andere papers heb gehaald dus ik kan zeggen dat ik mijn buitenlandstudie met goed resultaat heb afgerond.

Nu in Seoul.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39886068
Ik begin er nu wel erg veel zin in te krijgen om alles echt door te gaan zetten.

Vind het wel jammer dat ik voor de vakantie niet echt goed doorgevraagd heb over de mogelijkheden enzo. Nu is het nog maar even afwachten in hoeverre het door kan gaan, maar denk dat het opzich geen moet zijn. Ik studeer CE, dus dat kan wel betrekking hebben op het buitenland. Zou eigenlijk niet weten waarom het niet zou kunnen, maar moet het dus wel even zeker allemaal horen.

Ik heb nu echt zin om alle informatie op te zoeken, kijken naar stageplekken, woonruimtes ed. Alleen kan dat dus nog niet, moet wachten tot school weer open is. En dan nog uitzoeken wie mijn stage-coordinator wordt volgend jaar.
pi_39886922
Wanneer moet je precies stage lopen JeroenV? Ikzelf doe ook CE en begin in sept. al met stage.
pi_39888055
Ik ook in september. Maar dan volgend jaar dus. Ik heb nog even, maar wil gewoon voorkomen dat ik voor onaangename verrassingen kom te staan. En ben gewoon erg nieuwsgierig en benieuwd

Bij CE is er verder het geen enkel probleem om stage te lopen in het buitenland? Wanneer was jij begonnen met voorbereiden, zoeken naar woonruimtes en stageplekken ed?
Weet je hoe hoog het fonds is wat je krijgt? Ik kan waarschijnlijk Da Vinci nemen.
pi_39888662
Nee het was zeker geen probleem. Ik ben laat begonnen met voorbereiden, zo'n 2 maand geleden. Eerst de stageplek zelf geregeld (via via) en de woonruimte zeer snel daarna gevonden via internet. Beetje geluk had ik daar dus wel mee. Nu is het alleen nog wachten op het visum, dat duurt zo'n 3 weken.

Ik heb (nog) geen fonds. Ik ga naar Singapore, en weet niet of er daar wel een fonds voor is. Heb me daar niet in verdiept. Waar kan ik die shit makkelijk vinden?
pi_39889125
Uhm, ik had een documentje gehad van het International Office op school, staat allemaal informatie in over hoe en wat als je op stage gaat.
Maar bij ons moet je in mei al een fonds aanvragen als je op stage gaat in september. En dat is volgens mij overal zo. Dus dan ben je ook te laat, en volgens mij is er voor Singapore inderdaad ook geen fonds.

Het moeilijkst lijkt mij een woonruimte. Heb jij die gewoon via internet afgesloten? Dan weet je niet echt hoe het er in het echt uit ziet natuurlijk. En de wijk enzo waar het ligt.
  maandag 17 juli 2006 @ 03:17:29 #88
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39895350
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:45 schreef Dizzee het volgende:
Ik heb (nog) geen fonds. Ik ga naar Singapore, en weet niet of er daar wel een fonds voor is. Heb me daar niet in verdiept. Waar kan ik die shit makkelijk vinden?
Buiten Europa. Geen VS. Reken er maar niet op. Wat betaal je aan huisvesting?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 17 juli 2006 @ 03:17:47 #89
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39895354
quote:
Op zondag 16 juli 2006 21:16 schreef JeroenV het volgende:
Ik begin er nu wel erg veel zin in te krijgen om alles echt door te gaan zetten.

Vind het wel jammer dat ik voor de vakantie niet echt goed doorgevraagd heb over de mogelijkheden enzo. Nu is het nog maar even afwachten in hoeverre het door kan gaan, maar denk dat het opzich geen moet zijn. Ik studeer CE, dus dat kan wel betrekking hebben op het buitenland. Zou eigenlijk niet weten waarom het niet zou kunnen, maar moet het dus wel even zeker allemaal horen.

Ik heb nu echt zin om alle informatie op te zoeken, kijken naar stageplekken, woonruimtes ed. Alleen kan dat dus nog niet, moet wachten tot school weer open is. En dan nog uitzoeken wie mijn stage-coordinator wordt volgend jaar.
Een Fokker zat in NZ afgelopen half jaar voor een CE stage.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39919350
Ik zat net trouwens nog iets te denken...

Ik ga nu mijn tweede jaar in, in september van het derde jaar ga ik op stage (die ik dus in het buitenland wil doen). Nu moet je in mei al de aanvraag voor het fonds op de bus doen ed. Alleen heb ik in de laatste periode nog een toets die ik moet doen om mijn propedeuse te halen. Hier heb ik nog twee kansen voor. Zou dit nog een probleem kunnen geven?
pi_39921862
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:59 schreef JeroenV het volgende:

Het moeilijkst lijkt mij een woonruimte. Heb jij die gewoon via internet afgesloten? Dan weet je niet echt hoe het er in het echt uit ziet natuurlijk. En de wijk enzo waar het ligt.
Jawel hoor, is gewoon allemaal te vinden op internet.
quote:
Op maandag 17 juli 2006 21:14 schreef JeroenV het volgende:
Ik zat net trouwens nog iets te denken...

Ik ga nu mijn tweede jaar in, in september van het derde jaar ga ik op stage (die ik dus in het buitenland wil doen). Nu moet je in mei al de aanvraag voor het fonds op de bus doen ed. Alleen heb ik in de laatste periode nog een toets die ik moet doen om mijn propedeuse te halen. Hier heb ik nog twee kansen voor. Zou dit nog een probleem kunnen geven?
Ik had het ook. Stage regelen voordat je je P hebt, geeft toch wat onzekerheid. Maar ik ben er eigenlijk van uit gegaan dat ik em 'gewoon' ging halen. (ook al leek het daar soms niet op)

Uiteindelijk zelfs ook vrijwel alle vakken (op 1 tentament na) van het 2e gehaald.
pi_39922844
quote:
Op maandag 17 juli 2006 22:27 schreef Dizzee het volgende:

[..]

Jawel hoor, is gewoon allemaal te vinden op internet.
[..]

Ik had het ook. Stage regelen voordat je je P hebt, geeft toch wat onzekerheid. Maar ik ben er eigenlijk van uit gegaan dat ik em 'gewoon' ging halen. (ook al leek het daar soms niet op)

Uiteindelijk zelfs ook vrijwel alle vakken (op 1 tentament na) van het 2e gehaald.
Oke, dat je je P nog niet hebt hoeft geen probleem te zijn dus. Dat ene vak zal even aanpoten worden, maar ik moet het kunnen. Daar ben ik van overtuigd.

Ik heb voor Barcelona wel een site gevonden waar veel op staat. Habitatgejove heet de site. Alleen kan je daar zoeken op 'rooms' en op 'shared flats'. Ik moet nog even goed uitzoeken wat het verschil is tussen die twee. Ik weet dat je bij shared flats volgens mij bij anderen in een kamer komt, maar in prijs scheelt dat niet veel met op 'rooms' zoeken. Misschien dat iemand dat hier weet?

Via internet is wel makkelijk, maar zit er ook over te denken om iets eerder daar heen te gaan en dan wat mensen af te lopen en kijken welke het beste is. Dan heb je wel zekerheid dat het je bevalt.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 03:38:58 #93
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_39929483
quote:
Op maandag 17 juli 2006 03:17 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Buiten Europa. Geen VS. Reken er maar niet op. Wat betaal je aan huisvesting?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_39936891
quote:
Op maandag 17 juli 2006 21:14 schreef JeroenV het volgende:
Ik zat net trouwens nog iets te denken...

Ik ga nu mijn tweede jaar in, in september van het derde jaar ga ik op stage (die ik dus in het buitenland wil doen). Nu moet je in mei al de aanvraag voor het fonds op de bus doen ed. Alleen heb ik in de laatste periode nog een toets die ik moet doen om mijn propedeuse te halen. Hier heb ik nog twee kansen voor. Zou dit nog een probleem kunnen geven?
Bij ons is het officieel, dat ookal is je stage 100% geregeld, heeft iedereen getekend, kan hij alsnog niet doorgaan. Dit omdat alle resultaten pas enkele weken (!!) van te voren bekend zijn, en dan pas weet je of je mag gaan...

Denk dat meer scholen en fondsen alles onder voorbehoud doen..


Als ze mij niet laten gaan, ga ik toch, daar niet van.. Ticket al gekocht, huis gerecht. Erg naar dan, maar denk dat ik wel mag
(Mis een vakje of wat van mijn 2e jaar)
tsja
pi_40023061
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 10:55 schreef Drive-r het volgende:
Ik ging voor mijn studie een jaar naar het buitenland omdat ik daar gewoon zin in had? Nee, ik heb altijd een interesse gehad in talen, maar daar zou natuurlijk weinig van komen in Delft. Dus ben ik eerst een tijdje naar Spanje gegaan om die taal onder de knie te krijgen. Toen dat voldoende gelukt was, ben ik nog een half jaar gaan studeren in Montreal. Ik had daar familie zitten die ik lang niet gezien had en wilde graag een keer bij een 'goede' Noord-Amerikaanse universiteit kijken, gewoon benieuwd hoe dat was. Dat ik verder elk weekend kon skien was mooi meegenomen natuurlijk...

Tijdens mijn studie eigenlijk alleen nog een buitenlandse stage gedaan. Met mijn studie is dat erg makkelijk en waarom dus niet? Ik verdiende daar trouwens veel en veel meer met een simpele stage, dus dat maakte het leven ook wel makkelijk. Persoonlijk denk ik niet dat mijn cv door het buitenland echt beter is geworden. Ik heb er zelf wel het een en ander van geleerd en da's voor mij leuk meegenomen...
Beetje late reactie maar ik lees nu pas dat je gestudeerd hebt in montreal. Ik zit er zelf ook aan te denken om daar te gaan studeren maar ik weet totaal niet waar ik moet beginnen met zoeken. Onderdak hoef ik daar niet te regelen maar al het andere wel.

Zou je me misschien een klein beetje op weg kunnen helpen hiermee?
pi_40147534
Ik wilde weer eens wat informatie inwinnen hier. Ik wou dat ik naar school kon om info te vragen

Zoals eerder gezegd wil ik dus stage gaan lopen, dat twee schoolperiodes duurt. Nu zat ik in het jaarrooster van dit jaar te kijken voor de derdejaars (waar ik dus als het goed is in zit volgend jaar). Nu hebben ze in de twee periodes stage ook nog een vak ernaast, waar volgens mij dus ook examen in gedaan moet worden.

Hoe valt dit te regelen als je in het buitenland zit? Moet je dit vak dan in het buitenland gaan volgen? Dat houdt dus in dat ik opeens ook naar een school moet ed, waar ik eigenlijk niet op gerekend had.
pi_40189302
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:24 schreef Jeltje het volgende:

[..]

Beetje late reactie maar ik lees nu pas dat je gestudeerd hebt in montreal. Ik zit er zelf ook aan te denken om daar te gaan studeren maar ik weet totaal niet waar ik moet beginnen met zoeken. Onderdak hoef ik daar niet te regelen maar al het andere wel.

Zou je me misschien een klein beetje op weg kunnen helpen hiermee?
Hm, het is voor mij alweer 7 jaar geleden, dus weet ook niet alles meer. Ik heb een half jaar gestudeerd op McGill, wat de beste universiteit in Montreal is. Gewoon alles via internet en wat telefoontjes geregeld met hun administratie. Onderdak ging via universiteit en ik viel gewoon in het 1e jaas programma. Visa regelen was wel een hel, maar volgens mij is dat allemaal weer veranderd...

Vrees dat ik weinig nuttige info heb...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  woensdag 26 juli 2006 @ 11:15:26 #98
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40195366
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:34 schreef JeroenV het volgende:
Ik wilde weer eens wat informatie inwinnen hier. Ik wou dat ik naar school kon om info te vragen

Zoals eerder gezegd wil ik dus stage gaan lopen, dat twee schoolperiodes duurt. Nu zat ik in het jaarrooster van dit jaar te kijken voor de derdejaars (waar ik dus als het goed is in zit volgend jaar). Nu hebben ze in de twee periodes stage ook nog een vak ernaast, waar volgens mij dus ook examen in gedaan moet worden.

Hoe valt dit te regelen als je in het buitenland zit? Moet je dit vak dan in het buitenland gaan volgen? Dat houdt dus in dat ik opeens ook naar een school moet ed, waar ik eigenlijk niet op gerekend had.
In het 4e jaar doen. Dat doe ik althans wel, er is een derdejaarsvak wat je moet doen tijdens je vrije ruimte maar ik doe het nu in het 4e jaar.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 26 juli 2006 @ 11:31:15 #99
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_40195925
Hoppaaa de scriptie bijna klaar, tijd om een kamer te gaan zoeken in Brussel!!! Tips anyone??
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_40200719
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 11:15 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

In het 4e jaar doen. Dat doe ik althans wel, er is een derdejaarsvak wat je moet doen tijdens je vrije ruimte maar ik doe het nu in het 4e jaar.
En hoe zit dat met herkansingsmogelijkheden ed. voor dat vak bij jou? Gaan er niet twee herkansingsmogelijkheden af omdat je het een jaar later doet? Of heb je gewoon eerst de twee normale toetsen en anders volgend jaar nog een kans?

En had je tijdens je stage dan dus ook gewoon vrij in die vrije ruimte waar anders dat vak zat?
  donderdag 27 juli 2006 @ 01:14:46 #101
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_40224074
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 11:31 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Hoppaaa de scriptie bijna klaar, tijd om een kamer te gaan zoeken in Brussel!!! Tips anyone??
Bel gertje... of "klop" anders ff aan want de bel doet het niet.

OT: zou gewoon via internet gaan zoeken naar wat grote kamer-sites. Zal net als in NL wel zoiets als kamernet.nl bestaan.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  vrijdag 28 juli 2006 @ 01:10:22 #102
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40257948
Ik wil ook naar het buitenland. Had het tot voor kort allemaal geregeld. Zelf.
Mijn hogeschool doet centraal bar weinig. Een algemene verzekering voor mensen in het buitenland? He, nooit aan gedacht, schrijf ik even op, voor de volgende keer.
Geen contacten niks.
Had ik een mooie plek in Indonesie. Op een te gek eiland, met een leuke opdracht. Klaar zou je denken.
Totdat je met een visum begint te klooien.

Heeft iemand nog ideeen, tips ervaringen etc? Ik studeer werktuigbouwkunde trouwens.

[ Bericht 1% gewijzigd door One_of_the_few op 28-07-2006 13:04:18 ]
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 28 juli 2006 @ 10:38:10 #103
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40263454
Indonesie?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40266252
stage afgeketst om het visum?
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:05:26 #105
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40268303
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:09 schreef Dizzee het volgende:
stage afgeketst om het visum?
ja. Ik ga hier geen mensen keihard afkraken. Maar laten we het houden op een vreemde organisatie en visum regelingen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_40268558
wellicht dat je anderen er voor kan behoeden? hoe is het precies fout gegaan?
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:16:27 #107
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40268633
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:14 schreef Dizzee het volgende:
wellicht dat je anderen er voor kan behoeden? hoe is het precies fout gegaan?
Zorg dat je op tijd begint met de aanvraag(was niet het probleem bij mij).
zorg dat je dezelfde ideeen hebt over hoe en welk visum je moet aanvragen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:23:08 #108
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40268861
Even samenvatten: je hebt alles zelf geregeld maar hebt geen visum kunnen krijgen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40269719
daar lijkt het op.

ben benieuwd waarom ze je geen visum hebben gegeven? strafblad? formulieren verkeerd ingevuld?
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:10:12 #110
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40270357
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:49 schreef Dizzee het volgende:
daar lijkt het op.

ben benieuwd waarom ze je geen visum hebben gegeven? strafblad? formulieren verkeerd ingevuld?
Nee. Ik ben er zelfs niet eens mee begonnen.
Toen ik eraan toe was en vragen over een visum ging stellen, toen ging het mis.
Voor een visum naar Indonesie ben je veel papieren van je werkgever nodig. en dat kost tijd en geld. Het voorstel wat ons, ik ging met meerderen, werd gedaan was onaceptabel. Dat ging dan over de manier waarop we een visum moesten krijgen.
Ik hou het een beetje afstandig, want ik vind het niet netjes om mensen gelijk zwart te maken.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:17:00 #111
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40270598
Ik snap er nog maar weinig van geloof ik. Visum was dus geen probleem maar je voorstel was niet goed.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40276633
Het voorstel van hun. Niet dat ik meer van snap dan van jou .

Jag, kan je nog even antwoord geven op mijn vraag op de vorige pagina?
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:45 schreef JeroenV het volgende:

[..]

En hoe zit dat met herkansingsmogelijkheden ed. voor dat vak bij jou? Gaan er niet twee herkansingsmogelijkheden af omdat je het een jaar later doet? Of heb je gewoon eerst de twee normale toetsen en anders volgend jaar nog een kans?

En had je tijdens je stage dan dus ook gewoon vrij in die vrije ruimte waar anders dat vak zat?
  vrijdag 28 juli 2006 @ 17:14:04 #113
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40276825
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:45 schreef JeroenV het volgende:

[..]

En hoe zit dat met herkansingsmogelijkheden ed. voor dat vak bij jou? Gaan er niet twee herkansingsmogelijkheden af omdat je het een jaar later doet? Of heb je gewoon eerst de twee normale toetsen en anders volgend jaar nog een kans?

En had je tijdens je stage dan dus ook gewoon vrij in die vrije ruimte waar anders dat vak zat?
Sorry niet gezien...

Ik weet niet hoe het geregeld is. Ik weet alleen dat ik nu nog een half jaar een afstudeerprofiel moet doen en 2 stages (afstudeerstage en derdejaarsstage). Het vak dat ik nu tijdens het vierdejaars afstudeerprofiel doe kost me niks, gewoon een kwestie van inschrijven. Anders kan ik het immers ook niet doen omdat ik er voor gekozen heb om een buitenlandstudie te doen. Ik weet alleen dat ik het wel moet halen omdat ik het anders tijdens mijn stage moet doen en er twee dagen voor vrij moet vragen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40277008
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 17:14 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Sorry niet gezien...

Ik weet niet hoe het geregeld is. Ik weet alleen dat ik nu nog een half jaar een afstudeerprofiel moet doen en 2 stages (afstudeerstage en derdejaarsstage). Het vak dat ik nu tijdens het vierdejaars afstudeerprofiel doe kost me niks, gewoon een kwestie van inschrijven. Anders kan ik het immers ook niet doen omdat ik er voor gekozen heb om een buitenlandstudie te doen. Ik weet alleen dat ik het wel moet halen omdat ik het anders tijdens mijn stage moet doen en er twee dagen voor vrij moet vragen.
Oke. Ik heb gewoon twee periodes lang eeen vak wat ik moet missen. Het lijkt me niet dat ik die later het schooljaar nog kan inhalen. Dus blijven er twee mogelijkheden; het jaar erop doen of tijdens mijn stage. Ik heb liever het eerste, als het je geen herkansingsmogelijkheden kost. Maar ik weet dus niet hoe dat geregeld is bij ons.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 17:28:49 #115
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_40277251
Welke uni / hogeschool is dat?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40278026
Hogeschool Rotterdam
pi_40441581
Hmmm, mensen heir die toevallig naar Marquette University in Milwaukee, USA gaan?
Dat zou wel mooi zijn :p
pi_40581235
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 09:32 schreef Billeeeh het volgende:
Hmmm, mensen heir die toevallig naar Marquette University in Milwaukee, USA gaan?
Dat zou wel mooi zijn :p
Ik neem aan dat je niet voor Milwaukee hebt gekozen, maar dat je er geplaatst bent?
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:45:53 #119
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_40587989
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:56 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je niet voor Milwaukee hebt gekozen, maar dat je er geplaatst bent?
LoL... probeer anders West Virginia
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_40601152
Ik ben van plan om over een jaar af te gaan studeren in California. Nu heb ik een paar vraagjes aan mijn mede fokkers die al een keer of gaan stage lopen in het buitenland. .
- Hoe regel je stagebedrijf? Ben je zelf op zoek naar een bedrijf gegaan of heb je het laten regelen door een bemiddelingsbureau of hogeschool/uni?
- Hoe zit het met verblijf. Wordt er meestal een kamer voor je geregeld of moet je daarvoor ook echt zelf op zoek gaan.
- Is het normaal dat een stagebedrijf je betaald in het buitenland (Amerika)
- Is een (studenten)visum in Amerika goed te regelen, of zijn ze daar heel erg moeilijk in.

En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:42:23 #121
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_40607365
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 10:22 schreef SoA-Holic het volgende:
Ik ben van plan om over een jaar af te gaan studeren in California. Nu heb ik een paar vraagjes aan mijn mede fokkers die al een keer of gaan stage lopen in het buitenland. .
- Hoe regel je stagebedrijf? Ben je zelf op zoek naar een bedrijf gegaan of heb je het laten regelen door een bemiddelingsbureau of hogeschool/uni?
- Hoe zit het met verblijf. Wordt er meestal een kamer voor je geregeld of moet je daarvoor ook echt zelf op zoek gaan.
- Is het normaal dat een stagebedrijf je betaald in het buitenland (Amerika)
- Is een (studenten)visum in Amerika goed te regelen, of zijn ze daar heel erg moeilijk in.

Welcome to the hell of burocracy...

Is goed te doen met wat inspanning hoor.

Stagebedrijf:
Zelf zoeken. Ik heb de mijne via internet gevonden, maar heb wel 30 open solicitaties + nog eens een stuk of 10 telefoontjes moeten plegen. Mijn studie heeft geen database van buitenlandse stagebedrijven. Maar check bij de jouwe of ze het wel hebben. Ik heb nu een veelbelovend bedrijf gevonden.

Verblijf:
Ook zelf regelen. Ik vertrek de 29ste en heb nu nog steeds geen kamer gevonden. Reken hierbij ook op $600+ aan huur p/m voor een simpel kamertje. Waar ik zit zelfs nog iets duurder.
Je kunt hiernaar zoeken op http://orangecounty.craigslist.org. Het heeft geen zin om hier vroeg mee te beginnen aangezien alles bijna per direct of per de eerste van de volgende maand is qua beschikbaarheid.

Betalen:
Nee, dit is niet normaal. Maar er zijn er wel genoeg die het wel doen. Je moet dus gewoon ff zoeken naar de juiste. Verschilt denk ik ook per vakgebied.
Ik krijg nu dusdanig betaald dat ik er goed kan rond komen.

Visum:
Als je volgend jaar gaat, begin er nu dan al mee. Wil je het liever toch gestressed doen net als bij mij, dan is het te doen in 3 maanden maar vraag niet hoe.
Het is veel, heeeeeeeeeeeeeeel erg veel papierwerk, maar het is het wel waard. Ook moet je rekenen op zo'n 1000 euro aan kosten hiervoor. Je moet eerst een stagebedrijf hebben voordat je je visum kan aanvragen. Dit bedrijf moet ook het nodige invullen dus hou daar rekening mee qua tijd e.d.
Het werkt namelijk als volgende: alle ingevulde papieren worden opgestuurd naar een bemiddelingsbureau (ik heb hier het Nuffic voor gebruikt, tip van school), zij sturen alles na controle door naar het CIEE in Boston. Deze bekijken alles en keuren alles dan. Zij sturen dan weer andere papieren door naar het bemiddelingsbureau, welke het vervolgens weer naar jou toestuurd. Met deze papieren kan je een afspraak maken op het consulaat in A'dam (¤15,- per afspraak) waar je vervolgens je visum kunt gaan aanvragen (voor nog eens ¤85,-). Hiervoor moet je weer een pakje formulieren invullen en als dit alles dan wordt goedgekeurd, dan krijg je eindelijk je visum.

Het is dus heel wat werk, maar ik denk dat het 't zeker waard is. Ik heb donderdag m'n afspraak op het consulaat dus ben nu behoorlijk zenuwachtig. Zit al zoveel geld en tijd in dat wil ik niet hiermee allemaal kwijt raken.

Nog wat links:
www.nuffic.nl
www.wilweg.nl
http://netherlands.usembassy.gov/hoe_vraagt_u_een_visum_aan.html

Succes ermee.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_40608173
1000 euro voor een simpel visum. Ik vind dat wel belachelijk veel.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40612452
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:08 schreef Jaguarized het volgende:
1000 euro voor een simpel visum. Ik vind dat wel belachelijk veel.
ja dat vind ik ook.
ik was toen alleen 100 dollar kwijt op het consulaat hier in Amsterdam.

ik neem aan dat je gewoon een J1 visum gaat aanvragen? want dat gedoe met Bosten ken ik niet. overigens, op maandag en woensdag kan je 'gewoon' naar binnen lopen zonder afspraak. zorg wel dat je alle formulieren bij je hebt. scheelt je weer 15euro!

Edit: ik zie net op de site dat je nu wel een afspraak moet maken. maar volgens mij hoef je als ned. student geen 15euro te betalen.
pi_40612554
Waren dat ook je totale kosten? Die 100 dollar?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40612661
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:21 schreef Jaguarized het volgende:
Waren dat ook je totale kosten? Die 100 dollar?
aan het visum wel. dat was toen (2 jaar geleden) 100 dollar, nu dus 85euro zoals Pat-man al aangaf.

maar geen 1000, dat gaat nergens over.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:43:42 #126
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_40616754
Voor een J-1 visum naar de VS moet je:
- ALTIJD 15 euro betalen voor een afspraak
- ALTIJD 85 euro voor je visum
- ALTIJD 100 dollar SEVIS fee
en dan komen je kosten van foto's en aangetekende frankering (6,45 euro) er nog bij.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_40616800
Zal wel komen doordat Patman een bemiddelingsbureau heeft gebruikt. Lijkt mij een beetje als zonde van het geld. Je bepaart bijna 800 als je het dus zelf doet?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 18:50:03 #128
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_40616972
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:45 schreef Jaguarized het volgende:
Zal wel komen doordat Patman een bemiddelingsbureau heeft gebruikt. Lijkt mij een beetje als zonde van het geld. Je bepaart bijna 800 als je het dus zelf doet?
Als je stage gaat lopen heb je sowieso geen J-1 (exchange student) visum zoals ik heb, maar een H-3?
http://www.usembassy.nl/internships.html
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:24:28 #129
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_40622361
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:50 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Als je stage gaat lopen heb je sowieso geen J-1 (exchange student) visum zoals ik heb, maar een H-3?
http://www.usembassy.nl/internships.html
Ja is allemaal erg onduidelijk, ik heb wel gewoon J1 visum nodig. Maar je hebt ook een DS-2019 formulier nodig. Deze wordt alleen afgegeven door het CIEE in Boston. En hier moet je per maand een bepaald bedrag voor betalen. Dat zijn dus alle kosten, het is idd belachelijk veel maar helaas wel waar.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:23:15 #130
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_40626795
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 21:24 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Ja is allemaal erg onduidelijk, ik heb wel gewoon J1 visum nodig. Maar je hebt ook een DS-2019 formulier nodig. Deze wordt alleen afgegeven door het CIEE in Boston. En hier moet je per maand een bepaald bedrag voor betalen. Dat zijn dus alle kosten, het is idd belachelijk veel maar helaas wel waar.
Ja oké, als je het zo bekijkt.. Ik heb mijn DS-2019 via ISEP gekregen, das mijn uitwisselingsorganisatie en ik betaal hun een eenmalige participation fee van $315. Dus dat kan ik dan ook meerekenen in m`n visum kosten (of iig een deel ervan). Maar dat CIEE in Boston, regelt die alleen je DS-2019 of verlenen ze nog andere diensten voor het bedrag dat je betaald?
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_40633958
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 13:42 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Welcome to the hell of burocracy...

knip
Top!
Ik ben inmiddels begonnen met het versturen van e-mails, dus fase 1 is ingezet. Ik hou jullie op de hoogte, jij veel succes bij het consulaat morgen.
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:43:09 #132
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_40635907
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:23 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Ja oké, als je het zo bekijkt.. Ik heb mijn DS-2019 via ISEP gekregen, das mijn uitwisselingsorganisatie en ik betaal hun een eenmalige participation fee van $315. Dus dat kan ik dan ook meerekenen in m`n visum kosten (of iig een deel ervan). Maar dat CIEE in Boston, regelt die alleen je DS-2019 of verlenen ze nog andere diensten voor het bedrag dat je betaald?
Het is alleen voor het DS-2019 form, hiervoor moet je een bepaald bedrag p/m betalen wat bij mij op 5 maanden = 850 dollar terecht komt. Hier zit al wel de SEVIS fee bij van 100 dollar. Totaal met alle overige kosten erbij kom je dus op zo'n 1000 euro uit.
Oh ja, en er zit nog wel een soort van verzekering ook bij. Dus dat is ook weer mooi meegenomen.
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 08:58 schreef SoA-Holic het volgende:

[..]

Top!
Ik ben inmiddels begonnen met het versturen van e-mails, dus fase 1 is ingezet. Ik hou jullie op de hoogte, jij veel succes bij het consulaat morgen.
Dank je. Zal hopelijk wel goed komen.
Je moet trouwens niet gek opkijken als je geen reactie krijgt van bedrijven. Die zijn naar mijn ervaring nogal lamlendig in antwoorden. Maar gewoon blijven proberen dan vind je er vanzelf wel 1. Succes
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_40644687
Ik vind het wel schandalig veel wat je voor een stagevisum moet betalen in de VS. Voor mij geen stage in de VS dus.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_40647743
pff 850euro voor zo'n DS2019 formulier vind ik ook veel.
pi_40647880
Ik heb woensdag een gesprek
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 10 augustus 2006 @ 08:41:38 #136
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_40675547
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 16:23 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik heb woensdag een gesprek
Zeker een heel vaag gesprek waarin je een onacceptabel voorstel wordt gedaan, maar waar je verder niets over kwijt wilt?
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_40704478
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 10:43 schreef Pat-man het volgende:

[..]

knip
Nou vertel, hoe is het afgelopen bij het consulaat? Waren ze 'streng' ? Was het sterk beveiligd?
Heb je toestemming gekregen om te vertrekken?

[ Bericht 1% gewijzigd door SoA-Holic op 11-08-2006 20:29:46 ]
En Vincent zag het koren
En Einstein het getal
En Zeppelin de Zeppelin
En Johan zag de bal
pi_40721754
Bij mij is het bijna zover, ik ga studeren in Manchester.

Voor één semester, en ik verblijf op de campus.

Heb er erg zin in!

Nog meer mensen die er geweest zijn?
You gotta learn to live
and live and learn
pi_41175486
Sinds januari heb ik in Belgie stage gelopen. Om in aanmerking van een erasmusbeurs te komen moest ik een paar vakken erbij volgen. Voor je erasmus beurs moest je aangeven welke vakken je gaat volgen in Belgie. Ik heb dus ook mijn stage aangegeven als vak omdat dat van mijn thuis universiteit moest. Kreeg ik bericht uit Leuven dat een stage niet geaccepteerd wordt voor je Erasmusbeurs. Er was wel een oplossing: ik kon een Erasmusdissertatie maken en dan mocht het wel. Dat heb ik dus gedaan.

Kreeg ik pas het bericht na een vraag van mij dat ik niet ingeschreven stond als Erasmusstudent bij mijn eigen universteit. Ik wist echter zeker dat ik alle papieren had ingeleverd. Ook de papieren vanuit Belgie waren opgestuurd. De persoon waarbij ik alle papieren had ingeleverd en opgestuurd had was op vakantie en was ondertussen al vervangen door iemand anders. Kreeg ik deze week te horen dat ik alles weer opnieuw moet invullen en woensdag moet inleveren.
Een dag later kwam er een mailtje dat er kopieen van de papieren waren gevonden. De originelen liggen waarschijnlijk bij de Erasmuscoordinator van mijn Universiteit. Maar die is de afgelopen dagen niet aan het werk geweest. Al met al een hoop stress hierdoor.

Daarnaast kwam ook nog dat toen ik woensdag bij de prof kwam voor de afspraak van mijn presentatie dat ik mijn verslag al een week bij de verkeerde prof had liggen. Ik had een verkeerde naam doorgekregen van mijn stagebegeleider. Die heb ik dus weer opkunnen halen. Gelukkig ligt hij nu bij de juiste prof. Ik moest op woensdag bij de prof komen omdat een andere prof op het eerste tijdstip een afspraak had. Die hebben we dus verzet en ik heb vanmiddag een mailtje gestuurd naar de proffen met een bevestiging van het tijdstip. Terwijl ik op het lab zit wordt ik gebeld door de prof of ik even wil langskomen. Blijkt dat de prof die eerst niet kon niet op het tweede tijdstip kon maar op het eerste.

Deze week al met al een hoop stress gehad. Maar ik hoop dat het volgende week opgelost wordt.

Voor de rest heb ik een hele leuke tijd op het lab gehad. Ik ben zelfs bezig om verder te gaan met een doctoraat op het lab
A banana a day keeps the doctor away!
  zondag 27 augustus 2006 @ 02:19:49 #140
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_41214416
Hoi.

Alles is leuk hier in San Diego.

.

later meer
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  woensdag 30 augustus 2006 @ 20:48:59 #141
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_41339089
Over twee weekjes naar Brussel, over een dik half jaar naar Budapest! Woeiiiiii!
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
  woensdag 30 augustus 2006 @ 23:52:14 #142
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_41346902
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 02:19 schreef timmeeeh het volgende:
Hoi.

Alles is leuk hier in San Diego.

.

later meer
Ja! Hou ons vooral up-to-date biatch!
  donderdag 31 augustus 2006 @ 01:35:18 #143
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_41350142
Vooruit. Even snel 2 foto's dan.

Hier woon ik momenteel. Helemaal bovenin aan de achterkant

stomme ballonnen

En dit is mijn uitzicht


Het zwembad heb ik nog niet gefotografeerd, though
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_41359380
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 01:35 schreef timmeeeh het volgende:
Vooruit. Even snel 2 foto's dan.

Hier woon ik momenteel. Helemaal bovenin aan de achterkant
[afbeelding]
stomme ballonnen

En dit is mijn uitzicht
[afbeelding]

Het zwembad heb ik nog niet gefotografeerd, though
wow dat ziet er relax uit !!

Ik heb even een paar vragen over het stage lopen in het buitenland.
Eind januari moet ik een half jaar op stage in het buitenland voor mijn opleiding internationale marketing(mbo).
Nou wil ik graag stage gaan lopen in Australie. Na wat gezocht te hebben via internet kwam ik het volgende bureau tegen: Travel Active.
Het lijkt mij een redelijk goede bureau en heb ook een brouchure van hun gekregen wat er tevens goed uit zag. Er zit alleen een groot nadeel aan en dat zijn de kosten: ¤ 1.825,-
Dus nou is mijn vraag:
Heeft iemand ervaring met de stagebureau of weet iemand een betere?

Alvast bedankt!
pi_41359546
Zelf regelen is goedkoper.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_41428723
Iemand ervaring met Birmingham?
pi_41469855
Ik heb m'n stageverslag van m'n stage in Schotland vorig jaar nog steeds niet ingeleverd Foutje, komt nog wel .

Birmingham. Duur wel, maar dat is de hele UK. Wat voor stage enzo wil je er dan lopen?
pi_41478910
4/6 maanden studeren. Ben nog nooit in Birmingham zelf geweest, volgens mij is het niet veel soeps maar ik wilde sowieso naar de UK.
pi_41484063
Waarom wil je naar de UK?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_41484949
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:21 schreef Jaguarized het volgende:
Waarom wil je naar de UK?
Wil er straks gaan werken.
Zal binnenkort eens ff dit topic gaan doorspitten.

[ Bericht 11% gewijzigd door Erasmusch op 04-09-2006 17:03:36 ]
pi_41709527
Ik heb ook maar eens navraag gedaan voor mijn stage in het buitenland. Dat zou volgend jaar september moeten gaan gebeuren...

De beste man op school zei dat ik gewoon 5 dagen per week stage moet lopen daar, ipv van de 4 dagen die je zou moeten lopen als je hier zou zijn. Maar dan ben je wel eerder klaar. Ze doen niks aan helpen met accodomatie en stagebedrijf enzo. Dat mag ik dus allemaal zelf gaan doen.

Eerst moet ik goed gaan bedenken waar en op wat voor manier ik stage wil gaan lopen. Welk soort functie ik mee wil lopen en wat ik bijvoorbeeld wil onderzoeken. En daarna op zoek gaan naar bedrijven...

Ook schijn ik geen gebruik te kunnen maken van een fonds, wat ik eerst wel dacht. Moet het dus van stagevergoeding hebben, anders is het bijna geen doen.

Als ik alles zo van hem hoor is het nog een aardig gedoe. Vooral het regelen van stageplek lijkt me nogal moeilijk. Maar ik zal binnenkort eens kijken wat ik zelf wil.
pi_41709635
Waaro ergens?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_41709939
Ik wil naar Barcelona...
pi_41736238
Hebben jullie nog tips voor het zoeken naar een stagebedrijf?

Zoals gezegd wil ik in Barcelona, richting Marketing/Sales. Mijn school doet ongeveer niks aan bemiddeling, dus ik zal alles op eigen houtje uit moeten zoeken. Maar aangezien mijn Spaans nog niet echt goed is weet ik nog niet echt hoe ik het moet gaan aanpakken.
Hoe hebben jullie dat gedaan? Gewoon zomaar wat bedrijven aanspreken?
pi_41737036
AIESEC?
pi_41737128
Dat is een bemiddelingsbureau toch? Het liefst wil ik alles op eigen houtje regelen, als het kan. Onderkomen moet zelf goed te doen zijn, dus dan alleen het bedrijf nog. Scheelt wel veel geld.
pi_41737227
Volgens mij valt dat wel mee hoeveel dat kost en regelen ze veel shit voor je.
pi_41737874
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 14:29 schreef JeroenV het volgende:
Hebben jullie nog tips voor het zoeken naar een stagebedrijf?

Zoals gezegd wil ik in Barcelona, richting Marketing/Sales. Mijn school doet ongeveer niks aan bemiddeling, dus ik zal alles op eigen houtje uit moeten zoeken. Maar aangezien mijn Spaans nog niet echt goed is weet ik nog niet echt hoe ik het moet gaan aanpakken.
Hoe hebben jullie dat gedaan? Gewoon zomaar wat bedrijven aanspreken?
niet in Spanje, maar wel zelf gezocht. Veel bedrijven aanspreken. Mailen/bellen, bellen heeft de voorkeur. Zorg dat je dan een goed verhaal hebt te vertellen, goed voorbereiden dus.
Als je mailt, uitgebreide mail. Soort van sollicitatie brief als mail met als bijlage je CV. Engels of spaans talig.

Ik ga zelf naar Ecuador. Dat is nu rond. Misschien aankomende zondag al weg, of in de loop van volgende week. Tot eind januari. Heb er echt super zin in. Ga via een vrijwilligersorganisatie die contacten hebben met bedrijven en projecten. Je moet wel veel zelf regelen en aan denken, maar ze helpen je heel goed. En het kosts je nauweliks wat. andere vrijwilligersorganisaties moet je veel geld betalen. Deze niet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41757428
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 15:10 schreef Erasmusch het volgende:
Volgens mij valt dat wel mee hoeveel dat kost en regelen ze veel shit voor je.
Vooral als je Spaans nog niet echt je-van-het is, zal het op-eigen-houtje-een-bedrijf-zoeken niet echt eenvoudig zijn. Een bedrijf zal zich nl. in eerste instantie afvragen wat de toegevoegde waarde is van een stagiair die aanvankelijk de taal nauwelijks beheerst.

Tenzij het een heel internationaal geörienteerd bedrijf betreft. Een suggestie kan dus ook zijn om via Nederlandse bedrijven te solliciteren die daar een filiaal hebben. Of bij Amerikaanse/Engelse bedrijven/grote Internationals die daar zitten.

Toch zou ik zeker ook informeren bij bemiddelingsbureau's wat de mogelijkheden zijn.
 FR
pi_41757505
PS: de bureaucratie in Spanje is enorm, dus als je hulp van bijvoorbeeld een organisatie kunt krijgen, is dat zeker niet te verwaarlozen!
 FR
pi_41836578
quote:
Op woensdag 13 september 2006 00:52 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Vooral als je Spaans nog niet echt je-van-het is, zal het op-eigen-houtje-een-bedrijf-zoeken niet echt eenvoudig zijn. Een bedrijf zal zich nl. in eerste instantie afvragen wat de toegevoegde waarde is van een stagiair die aanvankelijk de taal nauwelijks beheerst.

Tenzij het een heel internationaal geörienteerd bedrijf betreft. Een suggestie kan dus ook zijn om via Nederlandse bedrijven te solliciteren die daar een filiaal hebben. Of bij Amerikaanse/Engelse bedrijven/grote Internationals die daar zitten.

Toch zou ik zeker ook informeren bij bemiddelingsbureau's wat de mogelijkheden zijn.
Bemiddelingsbureau lijkt me wel makkelijk, maar dan hoop ik dat het niet al te duur is.

Ik heb de AIESEC gemaild. Die valt al af, omdat je dan op een universiteit moet zitten om daarbij ingeschreven te worden. Kennen jullie wat namen of sites van andere bemiddelingsbureaus voor Spanje? Via Google kan ik niet al te veel vinden.
pi_41866302
Volgend jaar van plan om in Engeland te gaan studeren, dit betreft een 2 of 3 jarige opleiding. Nu zijn bij mij de financiën een probleem Ik kom niet in aanmerking voor erasmus/socrates omdat ik geen hbo doe. Nu ben ik dus op zoek naar een beurs. Alleen veel beurzen zijn speciaal voor niet EU studenten. Mijn vragen:

1: Zijn er beurzen voor EU studenten en hoe kan ik me daar voor aanmelden?
2. WTF is UCAS en waarom moet ik dat gebruiken en waarom heb je daar een creditcard voor nodig? ( Heb ook al bij school nagevraagd, niemand had er ooit van gehoord. roc )
3. Wat zijn gunstige leningen om af te sluiten in engeland?
4. Kan ik een part time opleiding doen en daarnaast een opleidingsgerelateerde bijbaan hebben.

Degene die mij hierop de antwoorden kan geven

Ben zelf al ruim 3 maanden op zoek voor het schooljaar 2007/2008, veel mails rondgestuurd, hulp gevraagd aan engelse vriendin. Tot nu toe nog even ver, please help me!!!
pi_41867536
Heeft iemand ervaring met een jaar in Amerika studeren?

Voor de duidelijkheid: ik wil graag een jaar studie engels doen, iemand er ervaring met zo'n soort studie?
......Signature-loos......
  zaterdag 16 september 2006 @ 21:54:13 #164
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_41871762
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:05 schreef Even het volgende:
Heeft iemand ervaring met een jaar in Amerika studeren?

Voor de duidelijkheid: ik wil graag een jaar studie engels doen, iemand er ervaring met zo'n soort studie?
Studeer je in NL ook Engels, of wil je alleen goed Engels leren als in spreken, schrijven, lezen? Voor het eerste kan je gewoon een study abroad programma doen en dan een English major hier, voor de tweede moet je op zoek naar een of ander language program.

btw ik zit nu voor een half jaar in Amerika, en mijn roommate doet een English major (met het doel een leraardiploma te krijgen).
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_41871870
Ik ben nu 2e jaars PABO studente en ik wil graag in het 3e of 4e jaar stagelopen in het buitenland. In het 3e jaar is het binnen Europa en in het 4e jaar mag je ook buiten Europa stagelopen.
Zijn hier enkele PABO studenten die in het buitenland stage hebben gelopen? Zoja, waarom heb je dat land juist gekozen??

Noot noot.
pi_41872095
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 21:54 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Studeer je in NL ook Engels, of wil je alleen goed Engels leren als in spreken, schrijven, lezen? Voor het eerste kan je gewoon een study abroad programma doen en dan een English major hier, voor de tweede moet je op zoek naar een of ander language program.

btw ik zit nu voor een half jaar in Amerika, en mijn roommate doet een English major (met het doel een leraardiploma te krijgen).
Ik studuur hier nog niet, ik zit op de havo.. Ik wil heel graag een jaar naar amerika maar alleen als er een studie aan verbonden zit.. Omdat ik graag leraar wil worden en heel goed ben in engels dacht ik dat het een mogenlijkheid zou zijn om in amerika een jaar engels te studeren..
......Signature-loos......
  zaterdag 16 september 2006 @ 23:29:13 #167
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_41874501
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 21:58 schreef Jojoortje het volgende:
Ik ben nu 2e jaars PABO studente en ik wil graag in het 3e of 4e jaar stagelopen in het buitenland. In het 3e jaar is het binnen Europa en in het 4e jaar mag je ook buiten Europa stagelopen.
Zijn hier enkele PABO studenten die in het buitenland stage hebben gelopen? Zoja, waarom heb je dat land juist gekozen??

Hoi
Ik ben op Aruba keiveel PABO dames tegengekomen die daar stage liepen. De Antillen is wel tof, en je geeft gewoon les in het Nederlands.

Leuke ondertitel heb je
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  zaterdag 16 september 2006 @ 23:29:29 #168
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_41874508
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 22:06 schreef Even het volgende:

[..]

Ik studuur hier nog niet, ik zit op de havo.. Ik wil heel graag een jaar naar amerika maar alleen als er een studie aan verbonden zit.. Omdat ik graag leraar wil worden en heel goed ben in engels dacht ik dat het een mogenlijkheid zou zijn om in amerika een jaar engels te studeren..
Dan zou ik het niet weten.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_41876661
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 23:29 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Hoi
Ik ben op Aruba keiveel PABO dames tegengekomen die daar stage liepen. De Antillen is wel tof, en je geeft gewoon les in het Nederlands.

Leuke ondertitel heb je
Hee Timmeeeh!

Oh.. ik zie mezelf daar al helemaal lesgeven
Noot noot.
  zondag 17 september 2006 @ 02:59:53 #170
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_41879159
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:41 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Hee Timmeeeh!

Oh.. ik zie mezelf daar al helemaal lesgeven
Ja, relaxed leventje daar. School is geloof ik van 8 tot 13u en dan hop naar het strand.
Alleen de kids schijnen wel zéér vervelend te zijn.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_41879270
quote:
Op zondag 17 september 2006 02:59 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Ja, relaxed leventje daar. School is geloof ik van 8 tot 13u en dan hop naar het strand.
Alleen de kids schijnen wel zéér vervelend te zijn.
Oh, dat vind ik niet zo erg. Ik heb in de ergste pauperbuurt van Nederland lesgegeven en met een dikke voldoende afgesloten, dus komt wel goed
Noot noot.
  zondag 17 september 2006 @ 03:17:04 #172
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_41879404
quote:
Op zondag 17 september 2006 03:08 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Oh, dat vind ik niet zo erg. Ik heb in de ergste pauperbuurt van Nederland lesgegeven en met een dikke voldoende afgesloten, dus komt wel goed
Dan kan ik je Aruba aanraden!

Woensdagavond in The Paddock, alle drankjes $1 voor stagaires.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_41881786
quote:
Op zondag 17 september 2006 03:17 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Dan kan ik je Aruba aanraden!

Woensdagavond in The Paddock, alle drankjes $1 voor stagaires.
Oke Aruba here I come
Noot noot.
  zondag 17 september 2006 @ 12:18:53 #174
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_41883938
quote:
Op zondag 17 september 2006 10:30 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Oke Aruba here I come
Ik kom op bezoek!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_41884371
quote:
Op zondag 17 september 2006 03:17 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Dan kan ik je Aruba aanraden!

Woensdagavond in The Paddock, alle drankjes $1 voor stagaires.
The Paddock is met die koe op het dak toch?
  zondag 17 september 2006 @ 22:39:22 #176
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_41904503
quote:
Op zondag 17 september 2006 12:34 schreef GotC het volgende:

[..]

The Paddock is met die koe op het dak toch?
Ja Toffe tent!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_41904557
quote:
Op zondag 17 september 2006 12:18 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Ik kom op bezoek!
Je bent welkom
Noot noot.
  zondag 17 september 2006 @ 23:25:37 #178
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_41906266
quote:
Op zondag 17 september 2006 22:40 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Je bent welkom
Tof!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_41906763
quote:
Op zondag 17 september 2006 22:39 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Ja Toffe tent!
Daar kwam ik een paar jaar geleden elke dag 1 van de gezelliste tenten van het eiland, zeker een aanrader!

Ik denk er trouwens over om, als het kan (mission impossible), bij Burton in Burlington (Oostenrijk dacht ik) te gaan stagelopen na dit schooljaar..
pi_42069258
Ik wil vanaf januari minimaal voor een jaar gaan studeren in Canada (Monreal).

Nu betekent dit dat ik een study permit moet zien te krijgen. Heeft iemand enig idee of ik die kan krijgen als ik een part-time certificaat ga halen aan een universiteit in Montreal?
  zaterdag 23 september 2006 @ 05:13:45 #181
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42069472
http://www.canada.nl

daar al gekeken?
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  zaterdag 23 september 2006 @ 11:33:17 #182
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_42071993
Alberto live vanuit Brussel hier!
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_42089745
En ik vanuit Manchester
You gotta learn to live
and live and learn
pi_42091360
quote:
Op zondag 24 september 2006 12:18 schreef Lethe het volgende:
En ik vanuit Manchester
Hoe heb je dat geregeld op het gebied van financien?
pi_42094588
Socrates/Erasmus beurs aangevraagd, uitwonende stufi / OV-vergoeding, en voor de rest veel gespaard.
You gotta learn to live
and live and learn
  dinsdag 26 september 2006 @ 08:45:07 #186
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_42133626
quote:
Op zondag 24 september 2006 12:18 schreef Lethe het volgende:
En ik vanuit Manchester
en ik vanuit Costa Mesa... but who gives a shit
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  dinsdag 26 september 2006 @ 21:14:26 #187
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42152192
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 08:45 schreef Pat-man het volgende:
en ik vanuit Costa Mesa... but who gives a shit
San Diego 92115 hier!

"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42171058
Nog 100 dagen
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_42185080
quote:
Op zondag 24 september 2006 16:44 schreef Lethe het volgende:
Socrates/Erasmus beurs aangevraagd, uitwonende stufi / OV-vergoeding, en voor de rest veel gespaard.
Hoeveel is die beurs?
......Signature-loos......
pi_42186028
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:23 schreef Even het volgende:

[..]

Hoeveel is die beurs?
Ik geloof 125 per maand
You gotta learn to live
and live and learn
pi_42186082
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:54 schreef Lethe het volgende:

[..]

Ik geloof 125 per maand
Wat zijn de voorwaarden?
  donderdag 28 september 2006 @ 00:27:35 #192
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42186995
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:23 schreef Even het volgende:
Hoeveel is die beurs?
quote:
Op woensdag 27 september 2006 23:56 schreef Erasmusch het volgende:
Wat zijn de voorwaarden?
anders zoek je zelf eens wat info op
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42191670
quote:
Op donderdag 28 september 2006 00:27 schreef timmeeeh het volgende:

[..]


[..]

anders zoek je zelf eens wat info op
Hij weet het toch Wat is het nou voor moeite om dat dan even hier neer te zetten, ik kon die beurs niet vinden...
......Signature-loos......
pi_42194454
Gewoon even naar je buitenlandcoordinator gaan. Die weet er meer van. Ik weet de details ook niet precies.

En ik ben geen hij, maar een zij
You gotta learn to live
and live and learn
pi_42194902
tvp, s kijken wat er allemaal voor geregel bij komt kijken mocht ik over 2 a 3 jaar nog de studie volgen en geld hebben voor het buitenland
Too much is never enough!
pi_42199847
quote:
Op donderdag 28 september 2006 11:26 schreef Lethe het volgende:
Gewoon even naar je buitenlandcoordinator gaan. Die weet er meer van. Ik weet de details ook niet precies.
Die heb ik niet.... Wij moeten alles zelf uitzoeken....
quote:
En ik ben geen hij, maar een zij
Sorry
......Signature-loos......
pi_42205017
Hey timmeeeh (of weet ik hoeveel e's ), even een vraagje.

Ik zie dat jij in San Diego zit. San Diego State University toevallig? En dan ook nog eens toevallig via ISEP? Ik wil namelijk volgend jaar gaan en ben benieuwd hoe het zit met plaatsingskansen, ik weet niet of jij iets "extra's" heb, waardoor je in aanmerking kwam, maar ik hoor van iedereen dat plaatsingskansen super klein zijn.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  donderdag 28 september 2006 @ 20:34:28 #198
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42210727
quote:
Op donderdag 28 september 2006 17:54 schreef Avani het volgende:
Hey timmeeeh (of weet ik hoeveel e's ), even een vraagje.

Ik zie dat jij in San Diego zit. San Diego State University toevallig? En dan ook nog eens toevallig via ISEP? Ik wil namelijk volgend jaar gaan en ben benieuwd hoe het zit met plaatsingskansen, ik weet niet of jij iets "extra's" heb, waardoor je in aanmerking kwam, maar ik hoor van iedereen dat plaatsingskansen super klein zijn.
Hey Avani (3 e's idd)

Toevallig zit ik via ISEP op San Diego State ja
Plaatsingskansen waren bij mij best groot denk ik, omdat niet veel mensen op de UvT weten dat je je ook via ISEP kan inschrijven ipv voor het uitwisselingsprogramma van de uni zelf. Dus ik had het idee dat weinig mensen zich hadden ingeschreven, en uiteindelijk zijn er ook maar 2 mensen weggegaan via ISEP (beide naar SDSU). Maargoed, ik moest eerst door een selectieprocedure van de uni heen, en dan kijken ze naar je CV, motivatiebrief, cijferlijst etc en vervolgens een vraaggesprek. Nou was mijn cijferlijst niet zo geweldig, dus ik ben geaccepteerd op basis van mijn motivatie en het gesprek. Op mijn CV staat ook niets bijzonders, behalve dat ik actief ben bij mijn studentenhockeyvereniging en wat relevante werkervaring heb (hoewel dat niet relevant is voor een exchange, maar wel voor mijn studie). Na deze selectie kan je je pas echt gaan aanmelden bij ISEP, en dan geef je enkele voorkeursuniversiteiten op. Als je niet geplaatst kan worden bij je eerste voorkeur, gaan ze kijken naar de andere uni's op je lijstje.

Om een lang verhaal kort te maken enzo: plaatsingskansen zijn niet superklein, je hoeft geen excellerende student te zijn of een uitgebreide CV te hebben, dus gewoon aanmelden! Al hangt het natuurlijk wel van je uni af (waar studeer je?)
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  donderdag 28 september 2006 @ 20:39:54 #199
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_42210924
Tof Timmeeeh, dit wilde ik je ook een keer gaan vragen maar ik zie dat die lieve schat van een Avani het al heeft gedaan.

Ehm, ik heb ongeveer hetzelfde 'profiel' als jij... d.w.z. geen ontzettend hoge cijfers enzo, maar ik heb ook wel aardig wat punten waar ik een puike motivatiebrief omheen kan bouwen.

Dinsdag was ik trouwens naar zo'n voorlichting op de UvT geweest over studeren in het buitenland... niet bijster boeiend, want alles wat ze uitlegden stond ook op de site, maar ach.

Ik denk er ook sterk over na om het via ISEP te doen. Wat jij doet valt onder 'universiteitsbreed' denk ik toch? Deadline is volgens mij 1 november, dus best 'snel'. Ik ga me maar eens goed orienteren de komende tijd, want ik heb er zin an.

Veul plezier nog daar he! Maar dat lukt wel volgens mij, als ik je log zo hier en daar eens zie.
  donderdag 28 september 2006 @ 20:47:05 #200
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42211253
quote:
Op donderdag 28 september 2006 20:39 schreef BrauN het volgende:
Tof Timmeeeh, dit wilde ik je ook een keer gaan vragen maar ik zie dat die lieve schat van een Avani het al heeft gedaan.

Ehm, ik heb ongeveer hetzelfde 'profiel' als jij... d.w.z. geen ontzettend hoge cijfers enzo, maar ik heb ook wel aardig wat punten waar ik een puike motivatiebrief omheen kan bouwen.

Dinsdag was ik trouwens naar zo'n voorlichting op de UvT geweest over studeren in het buitenland... niet bijster boeiend, want alles wat ze uitlegden stond ook op de site, maar ach.

Ik denk er ook sterk over na om het via ISEP te doen. Wat jij doet valt onder 'universiteitsbreed' denk ik toch? Deadline is volgens mij 1 november, dus best 'snel'. Ik ga me maar eens goed orienteren de komende tijd, want ik heb er zin an.

Veul plezier nog daar he! Maar dat lukt wel volgens mij, als ik je log zo hier en daar eens zie.
Hey BrauN,
Ik doe ISEP Focused, dat is ISEP maar dan alleen voor business administration. Dus daar val jij ook onder. Laat maar weten als je meer info wilt, je hebt ook mn mail adres.

Plezier lukt wel. Vanavond draait Ferry Corsten in een club down town, morgen huisfeestje van een stel amerikanen, en zaterdag naar Tijuana, Mexico voor $18 onbeperkt drinken in een toffe club
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  donderdag 28 september 2006 @ 20:51:29 #201
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_42211489
quote:
Op donderdag 28 september 2006 20:47 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Hey BrauN,
Ik doe ISEP Focused, dat is ISEP maar dan alleen voor business administration. Dus daar val jij ook onder. Laat maar weten als je meer info wilt, je hebt ook mn mail adres.

Plezier lukt wel. Vanavond draait Ferry Corsten in een club down town, morgen huisfeestje van een stel amerikanen, en zaterdag naar Tijuana, Mexico voor $18 onbeperkt drinken in een toffe club
ISEP Focused? Hmm, ja daar vertelden ze ook wel iets over inderdaad. Ik zal d'r eens achteraan gaan.

Vorig jaar heb ik in de zomer 3 maanden gewerkt in Ohio en ben in NYC geweest. Jaar daarvoor op vakantie naar de South-West en Las Vegas enzo. Dus op exchange zou ik graag naar 't zuiden willen, dat lijkt me echt dik, met al die rednecks enzo. Lekker weertje ook. Louisiana ofzo.

En Tijuana? Dude, dat lijkt me echt vet.

Naja, als ik verder iets wil weten mail ik je inderdaad wel. Tschuss!
  donderdag 28 september 2006 @ 20:56:56 #202
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42211773
http://www.uvt.nl/diensten/dsz/sbb/isepfocused.html

ze hebben de keuze in universiteiten wel drastisch verlaagd zie ik

en een nieuwe uvt layout..
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  donderdag 28 september 2006 @ 20:59:44 #203
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_42211942
quote:
Op donderdag 28 september 2006 20:56 schreef timmeeeh het volgende:
http://www.uvt.nl/diensten/dsz/sbb/isepfocused.html

ze hebben de keuze in universiteiten wel drastisch verlaagd zie ik
Damn, je zult maar in Montana terecht komen.

Ik zou wel naar Knoxville, TN willen!

Vanavond trouwens vrij dansen in de 013. Studentsounds.

Ja ja jongen, dat mis je dan weer he!
  donderdag 28 september 2006 @ 21:07:35 #204
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42212358
quote:
Op donderdag 28 september 2006 20:59 schreef BrauN het volgende:
Damn, je zult maar in Montana terecht komen.

Ik zou wel naar Knoxville, TN willen!
http://www.playboy.com/gi(...)tyschools/index.html
SDSU scoort iets hoger, maar Knoxville was idd mijn tweede keuze (niet gebaseerd op bovenstaande website overigens )
quote:
Vanavond trouwens vrij dansen in de 013. Studentsounds.

Ja ja jongen, dat mis je dan weer he!
Ja ik had er al een spam mailtje van gehad. Ik sta tegenover Ferry Corsten vanavond in de heetste club van het wilde westen. Ook mooi
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42212958
Ik wil echt zo graag naar het buitenland, wat zou het eigenlijk kosten als je niet via een uitwisselings programma gaat, maar gewoon zelf een studie in het buitenland betalen, kost volgens mij wel wat $10k's Wel jammer opzich, zou gewoon het liefst alle jaren in Amerika studeren en er blijven wonen
  donderdag 28 september 2006 @ 21:22:11 #206
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_42213155
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:18 schreef truStie het volgende:
Ik wil echt zo graag naar het buitenland, wat zou het eigenlijk kosten als je niet via een uitwisselings programma gaat, maar gewoon zelf een studie in het buitenland betalen, kost volgens mij wel wat $10k's Wel jammer opzich, zou gewoon het liefst alle jaren in Amerika studeren en er blijven wonen
Dat gaat aardig in de centen lopen, ja. Amerika is volgens mij het duurste land om te studeren. Collegegeld van 30,000 dollar per collegejaar is geen uitzondering volgens mij.

Als buitenlander zou je dat kunnen bekostigen als je bijvoorbeeld beurzen in de wacht weet te slepen omdat je uitzonderlijk goed kunt sporten, of een enorm goeie student bent.
pi_42215816
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:22 schreef BrauN het volgende:

[..]

Dat gaat aardig in de centen lopen, ja. Amerika is volgens mij het duurste land om te studeren. Collegegeld van 30,000 dollar per collegejaar is geen uitzondering volgens mij.
Bij de grote namen wel ja maar bij de wat "kleinere" scholen/universiteiten valt het wel mee (wat ik tot nu toe een beetje gezien heb tenminste 5.000-10.000 euro)
......Signature-loos......
pi_42218567
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met gpstart.com hier? Ik heb me er ingeschreven voor een buitenlandse stage en tot nu toe helpen ze goed, maar is de ondersteuning die ze bieden in het buitenland ook een beetje fatsoenlijk?
De prijs is in ieder geval redelijk (300 euro voor hulp bij vinden van stageplaats, huisvestingbemiddeling, hulp bij werkvergunning/visum, reis van vliegtuig naar huis, helpdesk) en je moet blijkbaar pas betalen als je een bedrijf gevonden hebt. Het lijkt er alleen wel op dat ze weinig stageplaatsen buiten de Nederlandse Antillen hebben.
pi_42219917
Thanks timmeeeh

Ik ben er nu op dit moment zelf ook mee bezig. Heb al referenties gevraagd van docenten, dat ging eigenlijk vrij makkelijk. Motivatiebrief moet ook wel gaan lukken. Maar ik heb dus niet een selectieronde vóórdat ik me ga aanmelden bij ISEP. Ik studeer aan de VU en daar is er 1 vrouw die via ISEP handelt heb ik het idee. Ik zelf wil naar San Jose (of iig dat als nummer 1 aangeven) en toen zei ze dus al gelijk: tja, dat wordt moeilijk, omdat veel mensen naar California willen.

Maar goed, ik merk het wel. TOEFL test ook maar eens gaan aanvragen.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  vrijdag 29 september 2006 @ 01:24:01 #210
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42221886
quote:
Op donderdag 28 september 2006 23:55 schreef Avani het volgende:
Thanks timmeeeh

Ik ben er nu op dit moment zelf ook mee bezig. Heb al referenties gevraagd van docenten, dat ging eigenlijk vrij makkelijk. Motivatiebrief moet ook wel gaan lukken. Maar ik heb dus niet een selectieronde vóórdat ik me ga aanmelden bij ISEP. Ik studeer aan de VU en daar is er 1 vrouw die via ISEP handelt heb ik het idee. Ik zelf wil naar San Jose (of iig dat als nummer 1 aangeven) en toen zei ze dus al gelijk: tja, dat wordt moeilijk, omdat veel mensen naar California willen.

Maar goed, ik merk het wel. TOEFL test ook maar eens gaan aanvragen.
Is dat San Jose State University waar je heen wilt? Waarom wil je specifiek daarheen? Ben benieuwd, want er zitten hier heel veel mensen uit NorCal (Bay area) die juist weg wilden daar

Iig veel succes met de stapel papierwerk waar je je doorheen moet gaan worstelen, en die TOEFL.. das echt een eitje
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  vrijdag 29 september 2006 @ 20:39:46 #211
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_42241532
Zit er ook flink aan te denken om m'n stage op Curacao of Aruba te doen. Ik hoor dat Curacao meer Nederlandse studenten heeft maar voor mijn opleidingen (media &entertainment management) is Aruba misschien beter geschikt. Heeft iemand hier trouwens ervaring met wereldstage.nl? Of gewoon ervaringen met Curacao/Aruba?
Jawel, je keek.
  vrijdag 29 september 2006 @ 21:16:06 #212
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42242657
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 20:39 schreef jna het volgende:
Zit er ook flink aan te denken om m'n stage op Curacao of Aruba te doen. Ik hoor dat Curacao meer Nederlandse studenten heeft maar voor mijn opleidingen (media &entertainment management) is Aruba misschien beter geschikt. Heeft iemand hier trouwens ervaring met wereldstage.nl? Of gewoon ervaringen met Curacao/Aruba?
Ik ben op Aruba geweest als je dat onder gewone ervaring verstaat, maar geen stage gelopen. Ken wel een aantal mensen die dat gedaan hebben. Media & Entertainment management, tja wat doe je dan precies tijdens je stage? Is het toerisme gericht? Zoja, dan lijkt me Aruba geschikt, want volgens mij is er meer toerisme (vooral Amerikanen) op Aruba dan op Curacao.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42242678
Aruba is wel een stuk duurder dan Curacao.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_42311020
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 20:39 schreef jna het volgende:
Zit er ook flink aan te denken om m'n stage op Curacao of Aruba te doen. Ik hoor dat Curacao meer Nederlandse studenten heeft maar voor mijn opleidingen (media &entertainment management) is Aruba misschien beter geschikt. Heeft iemand hier trouwens ervaring met wereldstage.nl? Of gewoon ervaringen met Curacao/Aruba?
Ik zit momenteel op Curaçao, stage inderdaad. Wel alles zelf geregeld, dus brand maar los met je vragen
Overigens is wereldstage hier erg populair; per jaar komen zo'n 1500 mensen dacht ik. Het studentenhuis staat in Punda, waar het altijd echt erg druk is met (Nederlandse) studenten. Elke avond ziet het daar wel gezellig uit en zondagavond trekken ze massaal naar de Wet & Wild.

Ik ken er maar een paar van, mede omdat ik een eindje van punda vandaan woon (en niet in het studentenhuis, zoals de rest van de nederlanders ;p)

[ Bericht 0% gewijzigd door pinkelmans op 02-10-2006 14:44:30 ]
tsja
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:26:35 #215
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_42311961
Waar woon je?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_42312265
Steenrijk, ongeveer 10 minuutjes met de bus van Punda
(ten oosten van punda, ten westen van Mambo)
tsja
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:46:42 #217
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_42312390
Ah ja lekker, wij hebben op Cas Grandi en in Julianadorp gezeten.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_42312495
ahhh, okee (zegt me eigenlijk weinig, haha .
Ikzelf woon dus in steenrijk en werk in Brievengat, alles wat we nodig hebben is daar dus wel te halen (supermarkt in Brievengat (Bon Bini) is zeker relax (Y))
tsja
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:52:30 #219
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_42312567
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 14:38 schreef pinkelmans het volgende:

[..]

Ik zit momenteel op Curaçao, stage inderdaad. Wel alles zelf geregeld, dus brand maar los met je vragen
Overigens is wereldstage hier erg populair; per jaar komen zo'n 1500 mensen dacht ik. Het studentenhuis staat in Punda, waar het altijd echt erg druk is met (Nederlandse) studenten. Elke avond ziet het daar wel gezellig uit en zondagavond trekken ze massaal naar de Wet & Wild.

Ik ken er maar een paar van, mede omdat ik een eindje van punda vandaan woon (en niet in het studentenhuis, zoals de rest van de nederlanders ;p)
Ok leuk, ik hoor ook dat een auto'tje wel heel handig is daar, klopt dit of lukt het ook wel zonder?
Verder zal ik later nog wel meer vragen hebben maar nu schiet me even niks te binnen.
Jawel, je keek.
pi_42312804
Dat klopt. Wij hebben geen auto, en dat is erg vervelend. Met uitgaan toch een half uur lopen, is te doen, maar niet handig. Ook elke dag 2x met een busje heen naar het werk, en 2x terug.. schiet niet op. Verder zijn er genoeg gebieden waar je nauwelijks komt zonder auto... Mja
tsja
pi_42364238
Ik wil ook volgend jaar 6 maanden naar buitenland voor studie, na wat orrientatie kwam ik op de volgende mogelijkheden:
- University of Southern Denmark (Denemarken)
- Helsinki Business Polytechnic (Finland)
- Vaasa Polytechnic (Finland)
- Høgskolen i Telemark (Noorwegen)

Is er iemand die op een van deze hogescholen/universiteiten (HBO) heeft gestudeerd voor 6 maanden? Wat vond je ervan?
pi_42365953
Die landen zijn volgens mij best duur om in te leven.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 4 oktober 2006 @ 19:01:33 #223
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42366112
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 18:56 schreef Jaguarized het volgende:
Die landen zijn volgens mij best duur om in te leven.
Klopt. Sport_Life je kiest zo'n beetje de duurste landen ter wereld uit.
Qua natuur en vrouwen is Scandinavië natuurlijk wel een toplocatie.
Een huisgenoot van mij heeft een half jaar in Finland gezeten in de stad Tampere
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42367896
Public_Nme heeft volgens mij in Finland gezeten maar of het ook aan die uni is weet ik ziet. Als ik binnen Europa op uitwisseling zou gaan, dan zou ik een ander land kiezen. Je doet CE toch? Dan kan je ook naar Italie, Oostenrijk of Spanje. Bijvoorbeeld.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_42368204
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 01:24 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Is dat San Jose State University waar je heen wilt? Waarom wil je specifiek daarheen? Ben benieuwd, want er zitten hier heel veel mensen uit NorCal (Bay area) die juist weg wilden daar

Iig veel succes met de stapel papierwerk waar je je doorheen moet gaan worstelen, en die TOEFL.. das echt een eitje
Mja, geen specifieke reden voor San Jose. Locatie leek mij wel relaxed en zag er wel goed uit, maar waarom vinden zij het dan minder? Ben wel benieuwd. Ik mag tenslotte maar 1 restricted site opgeven.

Toefl test ga ik binnekort maken en veel zeggen dat het mee valt, dus daar maak ik me geen zorgen over. In principe is het wel veel geregel alles bij elkaar, maar eigenlijk valt het heel erg mee. Ik vind het eigenlijk wel leuk, want ik heb dit al best lang in m'n hoofd en dan ben ik nu eindelijk met de voorbereiding bezig.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 20:50:20 #226
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_42369302
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:04 schreef Jaguarized het volgende:
Public_Nme heeft volgens mij in Finland gezeten maar of het ook aan die uni is weet ik ziet.
Klopt! Ik heb 2x 4 maanden (2003 en 2005) in Finland gezeten aan de Mercuria Business School, het is weliswaar geen uni, maar een 'polytechnic'.
Maar ik kan zeggen dat het niveau redelijk gelijk is aan universitair onderwijs. (zit nu op de Erasmus, dus heb vergelijkings materiaal) In tegenstelling tot mijn ex-'home institution'; m.a.w. de hogeschool

Finland is voor mij een van de beste keuzes uit mijn leven gebleken, heb daar zoveel geleerd en het land is fantastisch! Kende ook veel mensen van de Uni. er daar was alles ook top geregeld.
Over het algemeen is de kwaliteit van het onderwijs zeer hoog in Finland... Ik had bijv. echte pro's als leraren, stel je een goede advocaat voor voor law, een ex-Columbia Uni. lecturer voor corporate strategy en een vrouw met een hoge functie binnen Nokia als part-time supervisor.

Als er meer info. over Finland nodig is hoor ik het wel...!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 4 oktober 2006 @ 23:42:13 #227
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42375635
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:15 schreef Avani het volgende:

[..]

Mja, geen specifieke reden voor San Jose. Locatie leek mij wel relaxed en zag er wel goed uit, maar waarom vinden zij het dan minder? Ben wel benieuwd. Ik mag tenslotte maar 1 restricted site opgeven.

Toefl test ga ik binnekort maken en veel zeggen dat het mee valt, dus daar maak ik me geen zorgen over. In principe is het wel veel geregel alles bij elkaar, maar eigenlijk valt het heel erg mee. Ik vind het eigenlijk wel leuk, want ik heb dit al best lang in m'n hoofd en dan ben ik nu eindelijk met de voorbereiding bezig.
Ja, voorbereiding is nu nog leuk, maar straks moet je allemaal lang wachten enzo das wat minder. Maargoed.

Heb het ff nagevraagd, en San Jose blijkt toch wel een tof te zijn. Het is niet zo dat de mensen uit NorCal daar per se niet heen wilden, maar het is meer dat ze per se hier heen wilden denk ik ofzo. iig, de broer van mijn roommate zit op San Jose State en hij zegt dat het een populaire uni is. In welke periode wil je gaan?
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42381421
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 23:42 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Ja, voorbereiding is nu nog leuk, maar straks moet je allemaal lang wachten enzo das wat minder. Maargoed.

Heb het ff nagevraagd, en San Jose blijkt toch wel een tof te zijn. Het is niet zo dat de mensen uit NorCal daar per se niet heen wilden, maar het is meer dat ze per se hier heen wilden denk ik ofzo. iig, de broer van mijn roommate zit op San Jose State en hij zegt dat het een populaire uni is. In welke periode wil je gaan?
Volgend jaar eerste semester, dus augustus/september tot december.

Hoe bevalt San Diego? Jij bent zeker ook eerste semester of ga je een jaar?
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 10:55:28 #229
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42382444
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:11 schreef Avani het volgende:

[..]

Volgend jaar eerste semester, dus augustus/september tot december.

Hoe bevalt San Diego? Jij bent zeker ook eerste semester of ga je een jaar?
1 semester ben in januari weer terug in NL.
bevalt zeer goed, heb het echt super naar mn zin. weer is prrima, altijd zon en nog geen spatje regen gezien in 5 weken..
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42494449
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 21:54 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

Studeer je in NL ook Engels, of wil je alleen goed Engels leren als in spreken, schrijven, lezen? Voor het eerste kan je gewoon een study abroad programma doen en dan een English major hier, voor de tweede moet je op zoek naar een of ander language program.

btw ik zit nu voor een half jaar in Amerika, en mijn roommate doet een English major (met het doel een leraardiploma te krijgen).
Heb je miss infro over zo'n language program?
ik zou graag in het buitenland beter Engels willen leren spreken, schrijven en lezen
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:27:09 #231
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42495156
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 22:09 schreef roburt het volgende:

[..]

Heb je miss infro over zo'n language program?
ik zou graag in het buitenland beter Engels willen leren spreken, schrijven en lezen
Nee, heb ik niet. Maar ik weet wel dat ze bestaan.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:30:41 #232
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_42495296
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_42496855
ja die vond ik ook, maar ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:13:29 #234
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_42644856
Mensen, ik twijfel. Ik twijfel tussen twee universiteiten in de VS (Iowa en Washington State), twee universiteiten in Seoul, Zuid-Korea. En dan ook nog eens twee in Canada, beiden in/nabij Toronto.

Zuid-Korea is natuurlijk wel iets heel anders dan Canada en de VS en ik ben d'r totaal niet bekend mee, maar op de een of andere manier trekt Seoul me wel. Mensen met ervaring hiero?
pi_42644980
Universiteit in Seoul niet, Seoul zelf wel.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:18:49 #236
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_42645052
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 16:16 schreef Jaguarized het volgende:
Universiteit in Seoul niet, Seoul zelf wel.
Ja, d'r zijn ook minstens tien universiteiten in Seoul, dus laat ik daar maar niet verder op ingaan.

Maar vertel eens... Seoul. Best 'westers' denk ik toch? Ik bedoel... in zo'n stad hoef ik niet te vrezen dat ik spontaan tyfus oploop ofzo lijkt me. Kun je 't met Amerikaanse grote steden vergelijken?
pi_42645456
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 16:18 schreef BrauN het volgende:

[..]

Ja, d'r zijn ook minstens tien universiteiten in Seoul, dus laat ik daar maar niet verder op ingaan.

Maar vertel eens... Seoul. Best 'westers' denk ik toch? Ik bedoel... in zo'n stad hoef ik niet te vrezen dat ik spontaan tyfus oploop ofzo lijkt me. Kun je 't met Amerikaanse grote steden vergelijken?
Seoul zelf is best Westers inderdaad. Er is een ontzettend goed metrosysteem dat je overal brengt. Probleem is alleen dat Engels echt nauwelijks wordt gesproken. Je beste kans is om iemand in een net pak aan te spreken of het bij studenten op een universiteit te doen. Gangnam is een hypermoderne wijk waar je het COEX en WTC hebt. Er zijn volgens mij meer dan 40 universiteiten, dat vertelde een Koreaanse student me. Het is ook erg mooi om te zien dat als je tussen allerlei moderne gebouwen heen loopt, je ineens een oase van rust vind de tuinen van 1 van de vele paleizen. Moeilijk vergelijkbaar met Amerikaanse steden omdat de overgang arm-rijk enorm groot is.

Anneyeong-gaseyo
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:58:46 #238
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42653790
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 16:13 schreef BrauN het volgende:
Mensen, ik twijfel. Ik twijfel tussen twee universiteiten in de VS (Iowa en Washington State), twee universiteiten in Seoul, Zuid-Korea. En dan ook nog eens twee in Canada, beiden in/nabij Toronto.

Zuid-Korea is natuurlijk wel iets heel anders dan Canada en de VS en ik ben d'r totaal niet bekend mee, maar op de een of andere manier trekt Seoul me wel. Mensen met ervaring hiero?
geen San Diego State?

twee matjes van mij zitten nu in Seoul (studeren ook BS btw) dus als je vragen hebt kan ik je wel hun e-mailadres geven ofzo. laat maar weten.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42660039
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 16:13 schreef BrauN het volgende:
Mensen, ik twijfel. Ik twijfel tussen twee universiteiten in de VS (Iowa en Washington State), twee universiteiten in Seoul, Zuid-Korea. En dan ook nog eens twee in Canada, beiden in/nabij Toronto.

Zuid-Korea is natuurlijk wel iets heel anders dan Canada en de VS en ik ben d'r totaal niet bekend mee, maar op de een of andere manier trekt Seoul me wel. Mensen met ervaring hiero?
Uit welke universiteiten in Seoul kun je kiezen?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:30:30 #240
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_42660680
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 20:58 schreef timmeeeh het volgende:

[..]

geen San Diego State?

twee matjes van mij zitten nu in Seoul (studeren ook BS btw) dus als je vragen hebt kan ik je wel hun e-mailadres geven ofzo. laat maar weten.
San Diego State is een optie voor als ik de eerste ronde afval. Je weet wel, deadline 1 november. ISEP is 15 november. Kwam er trouwens vandaag achter dat ik een 7.0 gemiddeld sta, terwijl ik dacht dat ik dat niet had en mezelf al weinig kans gaf op basis daarvan! Wel relaxed dus.

Houden die moatjes van jou toevallig niet net zo'n log bij net als jij? Lijkt me relaxt om te lezen.
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 00:05 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Uit welke universiteiten in Seoul kun je kiezen?
Yonsei University en Sungkyunkwam University.

Jij onlangs nog in 't buitenland vertoeft, of nog steeds in Utrecht bezig?
pi_42660922
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 00:30 schreef BrauN het volgende:

Yonsei University en Sungkyunkwam University.

Jij onlangs nog in 't buitenland vertoeft, of nog steeds in Utrecht bezig?
Afgelopen zomer wederom in Berkeley, CA gezeten.

Yonsei is best prestigeus in Korea als één van de drie SKY-universities (SNU, Korea Univ en Yonsei). Sungkyunkwan is ook een partner van Utrecht. Schijnt best een goede door Samsung opgerichte high-tech universiteit te zijn. Het nationale troetelkind van Zuid-Korea, Moon Geun Young studeert daar Mooie vrouwtjes in Korea
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 00:57:56 #242
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42661493
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 00:30 schreef BrauN het volgende:

[..]

San Diego State is een optie voor als ik de eerste ronde afval. Je weet wel, deadline 1 november. ISEP is 15 november. Kwam er trouwens vandaag achter dat ik een 7.0 gemiddeld sta, terwijl ik dacht dat ik dat niet had en mezelf al weinig kans gaf op basis daarvan! Wel relaxed dus.
7 gemiddeld, das netjes. Heb je sowieso meer kans om in Seattle terecht te komen (wat eigenlijk mijn eerste keuze was, maar ik had te lang gewacht met aanmelden).

Ik denk trouwens niet dat je vóór 15 november hoort of je bent afgevallen voor de eerste ronde, dus als je slim bent meld je je gewoon voor beide aan. Volgens mij mag dat gewoon.
quote:
Houden die moatjes van jou toevallig niet net zo'n log bij net als jij? Lijkt me relaxt om te lezen.
Ja, moet ik de URLs mailen naar dat @home adres van je?
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:03:22 #243
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42661653
ohnee we hebben PM tegenwoordig
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42673006
ff tvptje..
Ben ook van plan af te studeren in t buitenland.. Maandag voorlichting van afstuderen in Zuid-Afrika, lijkt me wel vet..
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:33:20 #245
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_42673111
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 01:03 schreef timmeeeh het volgende:
ohnee we hebben PM tegenwoordig
Danke voor die bloemih! Ik zal hun verhaaltjes eens een beetje gaan volgen.

Verder wat betreft m'n keuze... ik vind het gewoon ECHT kut om een keuze te maken. Zelfs als ik naar Zuid-Korea zou willen kan ik nog niet kiezen tussen die twee universiteiten... Allebei hebben ze slechts 2 plaatsen en da's echt ZO weinig. In Canada zijn er 4 of 5 plaatsen, dus in principe zou ik meer kans maken... Naja, ik weet 't niet.

Moeilijk!
pi_42673985
Ik wil ook naar het buitenland , maar weet nog niet waar, want het bedrijf waar ik ga solliciteren naar een stage zit over heel de wereld

edit: tis een nederlandsch bedrijf, dus ik hoop dat het regelen van huisvesting enzo via hun zal verlopen

[ Bericht 18% gewijzigd door The_S op 14-10-2006 18:01:05 ]
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 22:35:07 #247
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42682582
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 16:33 schreef BrauN het volgende:

[..]

Danke voor die bloemih! Ik zal hun verhaaltjes eens een beetje gaan volgen.

Verder wat betreft m'n keuze... ik vind het gewoon ECHT kut om een keuze te maken. Zelfs als ik naar Zuid-Korea zou willen kan ik nog niet kiezen tussen die twee universiteiten... Allebei hebben ze slechts 2 plaatsen en da's echt ZO weinig. In Canada zijn er 4 of 5 plaatsen, dus in principe zou ik meer kans maken... Naja, ik weet 't niet.

Moeilijk!
Canada is wel een stuk populairder dan Zuid-Korea denk ik. Je kans ligt natuurlijk aan het aantal mensen dat zich aanmelden. Anyway, ik zou gewoon aanmelden voor degene die je echt graag wilt. Als je een nette aanmelding inlevert, kan je vaak altijd nog ergens anders heen als je uit de selectie wordt gedonderd.

Onder het mom van "niet geschoten is altijd mis".
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  zondag 15 oktober 2006 @ 19:19:17 #248
87238 3mph
Drommels @^%#!#^*@!
pi_42703179
Hallo Allemaal,

Inmiddels heb ik mijn stagebedrijf gevonden, ik ga voor 30 weken richting New York, Long island.
Nu ben ik bezig met het doorworstellen van alle visum informatie.
Volgens mijn informatie moet ik een J-1 Studenten visum aanvragen, alhoewel ik binnen dit topic weer mensen zie die het H-3 Trainee visum hebben.. snap jij het nog?! haha

Aankomende week ga ik alles in werking zetten, ik moet aan mijn stagebedrijf vragen of zij het DS-2019 formulier kunnen regelen. Dan moet ik nog een afspraak maken bij de ambassade etc..

Eerst maar eens contact opnemen met de HR afdeling van het bedrijf.. die zullen me wel wat meer duidelijkheid verschaffen!
pi_42745887
Iemand hier ervaring met stage/afstuderen in Zuid-Afrika? Kaapstad lijkt mij wel wat..
K zou dr graag ook heen willen, maar weet niet of het wel wat is vanwege de hoge mate van criminaliteit? Kan je dr nog een beetje ''vrij'' rond lopen of ben je heel erg gebonden?
Alvast bedankt !
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_42745909
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 19:19 schreef 3mph het volgende:
Hallo Allemaal,

Inmiddels heb ik mijn stagebedrijf gevonden, ik ga voor 30 weken richting New York, Long island.
Nu ben ik bezig met het doorworstellen van alle visum informatie.
Volgens mijn informatie moet ik een J-1 Studenten visum aanvragen, alhoewel ik binnen dit topic weer mensen zie die het H-3 Trainee visum hebben.. snap jij het nog?! haha

Aankomende week ga ik alles in werking zetten, ik moet aan mijn stagebedrijf vragen of zij het DS-2019 formulier kunnen regelen. Dan moet ik nog een afspraak maken bij de ambassade etc..

Eerst maar eens contact opnemen met de HR afdeling van het bedrijf.. die zullen me wel wat meer duidelijkheid verschaffen!
Vet zeg! Wat voor bedrijf ga je stage lopen en hoe is je accommodatie geregeld/hoe ga je die regelen?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_42745952
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:42 schreef Roycoooooo het volgende:
Iemand hier ervaring met stage/afstuderen in Zuid-Afrika? Kaapstad lijkt mij wel wat..
K zou dr graag ook heen willen, maar weet niet of het wel wat is vanwege de hoge mate van criminaliteit? Kan je dr nog een beetje ''vrij'' rond lopen of ben je heel erg gebonden?
Alvast bedankt !
Een vriend van mij zat in een wijndorp er buiten. Viel allemaal wel mee geloof ik. Bleef wel veel op zn blankencomplex. En 1x was zn kamer leeggehaald, maar dat waren de buren dus heeft ie wraak kunnen nemen Johannesburg is onveiliger.
pi_42757220
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:46 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Een vriend van mij zat in een wijndorp er buiten. Viel allemaal wel mee geloof ik. Bleef wel veel op zn blankencomplex. En 1x was zn kamer leeggehaald, maar dat waren de buren dus heeft ie wraak kunnen nemen Johannesburg is onveiliger.
Aaaah okej, stelt mij al meer gerust .. Ff verder researchen..
Toch bedankt voor het vrij goede nieuws
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_42763278
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 17:42 schreef Roycoooooo het volgende:
Iemand hier ervaring met stage/afstuderen in Zuid-Afrika? Kaapstad lijkt mij wel wat..
K zou dr graag ook heen willen, maar weet niet of het wel wat is vanwege de hoge mate van criminaliteit? Kan je dr nog een beetje ''vrij'' rond lopen of ben je heel erg gebonden?
Alvast bedankt !
He, ik zit nu in Pretoria voor m'n stage, bevalt echt super goed hier. Over de veiligheid moet je niet zo druk maken, je moet alleen wat voorzichtiger zijn dan in Nederland, maar als je zorgt dat je in een goede wijk zit kan je gewoon te voet naar de winkels enzo. Kaapstad is een goede keus, echt een hele mooie stad, maar ook Pretoria is prima te doen. Als je nog meer vragen hebt laat maar weten.
pi_42780058
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 09:34 schreef jHack het volgende:

[..]

He, ik zit nu in Pretoria voor m'n stage, bevalt echt super goed hier. Over de veiligheid moet je niet zo druk maken, je moet alleen wat voorzichtiger zijn dan in Nederland, maar als je zorgt dat je in een goede wijk zit kan je gewoon te voet naar de winkels enzo. Kaapstad is een goede keus, echt een hele mooie stad, maar ook Pretoria is prima te doen. Als je nog meer vragen hebt laat maar weten.
Check je mail !
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_42804989
Mijn doel was eerst altijd om in het buitenland stage te lopen. Hierin sprak vooral Barcelona me aan, eigenlijk als eerste en ongeveer enigste. Lange tijd leek het de goede kant op te gaan, gesprek gehad met de coordinator stage buitenland, waarin hij aangaf dat ik eerst goed voor mezelf in kaart moest hebben welke richting ik op wilde met mijn stage.

Nu kwam ik vandaag in gesprek met de coordinator studie buitenland. Zij geeft zelf Spaans, en gaf aan dat het heel erg moeilijk, zo niet bijna niet te doen is om op stage te gaan als je geen vloeiend Spaans spreekt. Mede omdat je veel contact met klanten moet hebben, en dus goed uit je woorden moet komen.

Best klote, maar heb gelijk even doorgevraagd naar de mogelijkheden voor studie buitenland. Amerika of Mexico zijn een optie, maar die kosten nogal veel...

Dus paar vragen voor mensen met ervaring hier. Hoe staat het met stage in Spanje, als je iets minder Spaans spreekt? En hoe bevalt studie in Amerika/Mexico en vooral hoeveel ben je kwijt voor een half jaar?

[ Bericht 0% gewijzigd door JeroenV op 19-10-2006 14:52:03 ]
pi_42805945
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 14:44 schreef JeroenV het volgende:
Nu kwam ik vandaag in gesprek met de coordinator studie buitenland. Zij geeft zelf Spaans, en gaf aan dat het heel erg moeilijk, zo niet bijna niet te doen is om op stage te gaan als je geen vloeiend Spaans spreekt. Mede omdat je veel contact met klanten moet hebben, en dus goed uit je woorden moet komen.
Daar hadden we het inderdaad al over gehad :
quote:
Op woensdag 13 september 2006 00:52 schreef Bora-Bora het volgende: Vooral als je Spaans nog niet echt je-van-het is, zal het op-eigen-houtje-een-bedrijf-zoeken niet echt eenvoudig zijn. Een bedrijf zal zich nl. in eerste instantie afvragen wat de toegevoegde waarde is van een stagiair die aanvankelijk de taal nauwelijks beheerst.

Tenzij het een heel internationaal geörienteerd bedrijf betreft. Een suggestie kan dus ook zijn om via Nederlandse bedrijven te solliciteren die daar een filiaal hebben. Of bij Amerikaanse/Engelse bedrijven/grote Internationals die daar zitten.
Zoek op google met "stage zoeken buitenland" en er gaat een wereld voor je open:

http://www.stageplaza.nl/voor_studenten/stage_in_buitenland.asp?menuid=0&item=spanje
(klik ook eens op "handige links" in die pagina)

http://www.studieinfo.nl/stage/stagesbuitenland.html

http://www.stagetips.nl/overzichtvanstages2.htm?regio=40&branche=8
(waarschijnlijk niet doenbaar zonder goed taalniveau, deze)

http://www.uva.nl/voorzie(...)71F-939BE3C930A1037D
(en met name de "alg. links buitenland" en "links spanje"!!)

enz enz enz


Ik zou zeggen, waar je ook heengaat, als je de taal niet voldoende beheerst, kun je je beter oriënteren op een baan die minder op "communicatie met klanten" gericht is, want geen enkel bedrijf staat daarom te springen. Eventuele stageplekken "in de coulissen" van een sales-afdeling zullen misschien iets haalbaarder zijn.

Begin maar vast met een fikse taalcursus, zou ik zeggen...

Succes.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bora-Bora op 19-10-2006 19:12:48 ]
 FR
pi_42807778
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 15:15 schreef Bora-Bora het volgende:
Een hoop info
Dankje. Maar zoals het er naar uit ziet zal een stage in Spanje heel erg moeilijk worden. En orienteren op een andere baan is geen echte optie. Je moet namelijk aan de hand van je gekozen differentiatie een stagebedrijf zoeken. En dat zou dus inhouden dat ik alleen voor de stage een andere differentiatie en dus andere richting moet kiezen. Maar morgen ga ik nog eens navragen of die coordinator van de stage het ook zo ziet.

Ik wil dus maar eens informeren hoe het zit met het studeren in Amerika/Mexico. Hoe duur dat is, ed...

[ Bericht 6% gewijzigd door JeroenV op 19-10-2006 16:15:52 ]
  donderdag 19 oktober 2006 @ 17:38:04 #258
158876 deTovenaar
...in opleiding.
pi_42810825
Hoi,

Ik vraag me serieus af hoe dat nu in zijn werk gaat.
Je moet als eerste uiteraard een stageplaats hebben in het buitenland, dat is logisch.
Ook wordt je niet zomaar naar het buitenland gezonden als je daar niks te bieden hebt.
Hoe zit het met huisvesting en zijn hier mensen die even kort hun ervaring willen delen?

Was het een aanrader of juist niet?
Wat vond je prettig en wat niet?

Alle info is welkom. Ik wil graag voor mijn stage naar het buitenland maar ik zit met 2 problemen: Ik heb een eigen appartement dat ik moet bekostigen enzo. Kan dit niet opzeggen omdat het "koop" is.
Ook ben ik bang dat ik, ondanks dat het net uit is enzo, ik gewoon mensen ga missen.

Groetjes,
de Tovenaar.
De werkelijkheid van je ervaring is een spiegel van je verwachtingen.
Als je elke dag hetzelfde beeld projecteert, is je werkelijkheid elke dag hetzelfde.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 18:39:42 #259
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42812508
In februari moet ik minimaal 7 weken stage lopen in het kader van mijn master Nederlandse taal en cultuur (afstudeerrichting: taalbeheersing). Ik denk dat dat in de praktijk wel minimaal 3 maanden gaan worden. Het lijkt me leuk om dit in het buitenland te doen en dan zit ik met name te denken aan de Nederlandse Antillen. Wie heeft ervaring met stage lopen op de Nederlandse Antillen en hoe kun je daar aan een kamer komen? Alvast bedankt voor de reacties.
Niet meer actief op Fok!
pi_42812579
Ga je op alle vijf de eilanden tegelijk stage lopen?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 19 oktober 2006 @ 18:43:34 #261
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42812613
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 18:42 schreef heiden6 het volgende:
Ga je op alle vijf de eilanden tegelijk stage lopen?
Ja, als het even kan . Nee, ik heb niet echt een voorkeur, maar zal wel iets van Curaçao worden .
Niet meer actief op Fok!
pi_42812653
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 18:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, als het even kan . Nee, ik heb niet echt een voorkeur, maar zal wel iets van Curaçao worden .
Ja, op bijvoorbeeld Saba is niet zoveel te beleven.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 19 oktober 2006 @ 18:46:47 #263
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_42812693
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 18:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, op bijvoorbeeld Saba is niet zoveel te beleven.
Ik ben er nog nooit geweest, dus ik weet het niet . Maar goed, ik sta dus open voor ervaringen . Ga me morgen inschrijven bij het stagebureau van mijn universiteit, dus ik hoop dat zij daar ook ideeën hebben .
Niet meer actief op Fok!
pi_42812703
Een kamer kun je of via je studie/stage proberen te regelen (weet niet hoe je dat precies geregeld hebt), of zelf. Via via, of met behulp van internet.

Click.

Enzo.

Edit: op Saba is niet zo lang geleden de eerste pinautomaat geopend. Dat zegt wel voldoende, lijkt me.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_42814114
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 16:06 schreef JeroenV het volgende:
Ik wil dus maar eens informeren hoe het zit met het studeren in Amerika/Mexico. Hoe duur dat is, ed...
De links in mijn vorige posting gaan niet uitsluitend over Spanje, dus je zult er zoiezo wel wat aan hebben, welk land je bestemming ook zal worden.

Als je in Mexico zou willen gaan stagelopen, zal je hetzelfde taalprobleem krijgen als in Spanje, neem ik aan (grinn), dus blijven alleen echt engelstalige landen over. (Studeren is er natuurlijk wel hartstikke gaaf. (Beurs mogelijk?))

Hoe dan ook, "meelopen" met andere sales in de "buitenwacht" van een bedrijf lijkt me al wel vrij zeldzaam, want de sales zijn het gezicht van het bedrijf naar buiten toe en kunnen zich dus niet permitteren om zomaar een onbekend persoon mee te slepen naar de klant. Helemaal als die persoon de taal (en het bedrijf en de bedrijfsproducten) nog niet goed beheerst!

Verwacht dus niet dat je meteen op de eerste linie wordt gezet. Ik neem aan dat je coordinator daar ook niet van uit gaat. Althans, dat hoop ik voor je.
.
Meelopen binnen het bedrijf zelf, bij de "binnenwacht-accountmanagers" bijvoorbeeld, of aanwezig mogen zijn bij rapporteringen van "thuiskomende" "buitenwacht-sales (als de klantencontacten/-bezoeken besproken worden) is misschien beter haalbaar. Wees creatief in het bedenken van wat je binnnen het kader van jouw differentiatie kunt doen in een bedrijf(sstage) (of in een buitenlandse studie). Van een sales wordt zoiezo verwacht dat 'ie ultra-creatief is, want je komt in die baan voor de meest gekke, moeilijke en onverwachte situatie's te staan.

Succes!

[ Bericht 2% gewijzigd door Bora-Bora op 20-10-2006 02:08:40 ]
 FR
pi_42814443
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:37 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

De links in mijn vorige posting gaan niet uitsluitend over Spanje, dus je zult er zoiezo wel wat aan hebben, welk land je bestemming ook zal worden.

Als je in Mexico zou willen gaan stagelopen, zal je hetzelfde taalprobleem krijgen als in Spanje, neem ik aan (grinn), dus blijven alleen echt engelstalige landen over. (Studeren is er natuurlijk wel hartstikke gaaf. (Beurs mogelijk?))

Hoe dan ook, "meelopen" met andere sales in de "buitenwacht" van een bedrijf lijkt me al wel vrij zeldzaam, want de sales zijn het gezicht van het bedrijf naar buiten toe en kunnen zich dus niet permitteren om zomaar een onbekend persoon mee te slepen naar de klant. Helemaal als die persoon de taal (en het bedrijf en de bedrijfsproducten) nog niet goed beheerst!

Verwacht dus niet dat je meteen op de eerste linie wordt gezet. Ik neem aan dat je coordinator daar ook niet van uit gaat. Althans, dat hoop ik voor je.
.
Meelopen binnen het bedrijf zelf, bij de "binnenwacht-accountmanagers" bijvoorbeeld, of aanwezig mogen zijn bij rapporteringen van "thuiskomende" "buitenwacht-sales (als de klantencontacten/-bezoeken besproken worden). Wees creatief in het bedenken van wat je binnnen het kader van jouw differentiatie kunt doen in een bedrijf(sstage) (of in een buitenlandse studie). Van een sales wordt zoiezo verwacht dat 'ie ultra-creatief is, want je komt in die baan voor de meest gekke, moeilijke en onverwachte situatie's te staan.

Succes!
Wat een verhaal

Amerika en Mexico gaan over studie, en geen stage. Dat scheelt dus een hoop denkwerk als dat kan . Maar ook een rib uit mijn lijf. Mexico is Engelstalig (die school tenminste), dus dat is geen probleem.

Probleem is dat ik nog niet echt mijn differentiatie weet. Maar het zal denk ik geen sales uit gaan, maar meer een managementkant. Maargoed, morgen nog even navragen. En dan goed nadenken
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:01:32 #267
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_42814795
Je zal eerst moeten kijken naar welk land je graag toe zou willen. Er is namelijk veel verschil als je kijkt naar bijvoorbeeld de eisen die aan je visa gesteld worden.
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
pi_42873612
Ik heb even een korte vraag.

Ik studeer rechten aan de UU en wil me graag aanmelden voor uitwisseling via het universitaire uitwisselingsprogramma. Nu is één van de vereisten daarvoor een letter of recommendation geschreven door één van de leden van de academische staf.

Persoonlijk heb ik niet echt een speciale band met een docent, vanwege het feit dat alle vakken slechts een week of 8 duren. Ik heb wel een bachelorscriptie geschreven onder begeleiding, maar ook daarbij was de begeleiding maar minimaal. Nu vraag ik mij af, hoe kom ik in godsnaam aan een letter of recommendation? Kan ik simpelweg naar een docent toestappen waar ik ooit les van heb gehad en het gewoon vragen?

Het lijkt me een onmogelijke opgave. Hopelijk heeft iemand advies!
pi_42892102
quote:
Op zaterdag 21 oktober 2006 22:38 schreef Tjorde het volgende:
Ik heb even een korte vraag.

Ik studeer rechten aan de UU en wil me graag aanmelden voor uitwisseling via het universitaire uitwisselingsprogramma. Nu is één van de vereisten daarvoor een letter of recommendation geschreven door één van de leden van de academische staf.

Persoonlijk heb ik niet echt een speciale band met een docent, vanwege het feit dat alle vakken slechts een week of 8 duren. Ik heb wel een bachelorscriptie geschreven onder begeleiding, maar ook daarbij was de begeleiding maar minimaal. Nu vraag ik mij af, hoe kom ik in godsnaam aan een letter of recommendation? Kan ik simpelweg naar een docent toestappen waar ik ooit les van heb gehad en het gewoon vragen?

Het lijkt me een onmogelijke opgave. Hopelijk heeft iemand advies!
Gewoon vragen. Willen ze het niet, dan kan je altijd weer iemand anders proberen. Meeste gevallen willen ze denk ik wel wat schrijven. Ik had er 2 nodig en ik heb bij beide docenten gelijk goedkeuring gekregen. Dus ik zou me er niet te druk over maken en gewoon gaan vragen. Nu heb ik wel 2 mensen die ik heb gehad met werkcolleges. Op zich kennen deze mij ook niet super goed, maar alweer beter dan de vakken met alleen maar hoorcolleges.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  zondag 22 oktober 2006 @ 21:12:19 #270
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42899124
Tjorde: ik zou gewoon eerst de vakken proberen waar je de hoogste cijfers voor hebt gehaald, of de aardigste professors
En ik had ook 2 referenties nodig, en het was echt niet moeilijk om eraan te komen. Ik heb gewoon wat e-mailtjes gestuurd, en een afspraak gemaakt om de brief op te komen halen.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42899973
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:01 schreef BrainOverfloW het volgende:
Je zal eerst moeten kijken naar welk land je graag toe zou willen. Er is namelijk veel verschil als je kijkt naar bijvoorbeeld de eisen die aan je visa gesteld worden.
USA of Mexico dus. School bepaald welk land je heen gaat. Maar eerst kijken of stage in Spanje nog kan.
pi_42903412
Wil voor een half jaar naar Australie en zou het leuk vinden om een curus/deeltijd opleiding grafische vormgeving te doen.Ik heb via activity international wel broschure met opleidingen waarvan dit er een is. AC is een reisorganisatie geen stichting of school. Ik studeer niet en ben ook niet verbonden aan een school. Als ik in Australie ga studeren, heb ik dan wel recht op studiefinanciering/ een beurs. Want ik ben dus niet verbonden aan een opleiding. Weet iemand hier meer over studies/ uitwisselingsprojecten in Australie?
  zondag 22 oktober 2006 @ 23:49:58 #273
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_42904872
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 23:05 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Wil voor een half jaar naar Australie en zou het leuk vinden om een curus/deeltijd opleiding grafische vormgeving te doen.Ik heb via activity international wel broschure met opleidingen waarvan dit er een is. AC is een reisorganisatie geen stichting of school. Ik studeer niet en ben ook niet verbonden aan een school. Als ik in Australie ga studeren, heb ik dan wel recht op studiefinanciering/ een beurs. Want ik ben dus niet verbonden aan een opleiding. Weet iemand hier meer over studies/ uitwisselingsprojecten in Australie?
Volgens mij heb je geen recht op stufi of een beurs als je niet bij een onderwijsinstelling staat ingeschreven.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_42905242
Dacht ik al. Dan maar gewoon ouderwets dokken.
pi_42982351
Iemand ervaring met studeren in Rome of Perugia?
Of iemand met dezelfde plannen?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:05:14 #276
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_43073649
Iemand ervaring met Suriname? ikzelf ben half Surinaams dus als ik daar ben wordt ik wel vermaakt door familie enzo maar iemand die ik ken wil dr misschien naartoe als "buitenstaander" hoe is de stage dan?
Jawel, je keek.
pi_43075071
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:05 schreef jna het volgende:
Iemand ervaring met Suriname? ikzelf ben half Surinaams dus als ik daar ben wordt ik wel vermaakt door familie enzo maar iemand die ik ken wil dr misschien naartoe als "buitenstaander" hoe is de stage dan?
Via via heb ik wel verhalen gehoord over autochtoonse Nederlanders (bah, wat haat ik die kwalificatie) die in Suriname stageliepen; deze hadden het erg naar hun zin en vermenging met de lokale bevolking ging dan ook erg goed
tsja
pi_43178592
Iemand al in Cyprus op stage geweest? Zit nu in Lyon, Frankrijk voor studie Exchange, en wil volgend zomer het liefst in Cyprus stage doen .

Overgens vind ik dat Stage/studie in het buitenland iets te gehyped is; Ik vind het niet extra speciaal omdat ik nu oppeens in Frankrijk zit, zit voor mij geen toegevoegde waarde bij behalve dan dat ik later kan opscheppen... (en natuurlijk de taal leer )
  donderdag 2 november 2006 @ 18:49:27 #279
151176 Alberto_Vermicelli
Ook wel: Meneer Spaghetti
pi_43179393
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 13:18 schreef Doff het volgende:
Iemand ervaring met studeren in Rome of Perugia?
Of iemand met dezelfde plannen?
Heb een maandje in Perugia gestudeerd (Universita per Stranieri), erg gezellig! Heel erg mooi gelegen in het heuvellandschap van Umbria, heel internationaal, maar ook wel erg klein. Na een weekje goed stappen ken je denk ik wel de meeste jongeren daar! Maar ik moet toegeven: prima om daar te studeren!
"Ik heb begrepen dat mijn DNA voor 99 procent overeenkomt met dat van Bokito. Maar voor die ene procent ben ik wel heel erg dankbaar" - Frans Timmermans, Staatssecretaris van Europese Zaken, 2007
pi_43239005
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:49 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:

[..]

Heb een maandje in Perugia gestudeerd (Universita per Stranieri), erg gezellig! Heel erg mooi gelegen in het heuvellandschap van Umbria, heel internationaal, maar ook wel erg klein. Na een weekje goed stappen ken je denk ik wel de meeste jongeren daar! Maar ik moet toegeven: prima om daar te studeren!
Klinkt tof! Ik neem aan dat je wel in het Italiaans colleges e.d. had? Weet je of die andere universiteit in Perugia ook een beetje internationaal gericht is? En weet je hoe de universiteit in Rome wat dat betreft is?
Overigens heb ik me net ingeschreven, dus een half jaartje Italie lijkt zeker .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_43290129
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:25 schreef Xith het volgende:
Overgens vind ik dat Stage/studie in het buitenland iets te gehyped is; Ik vind het niet extra speciaal omdat ik nu oppeens in Frankrijk zit, zit voor mij geen toegevoegde waarde bij behalve dan dat ik later kan opscheppen... (en natuurlijk de taal leer )
Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens.

Hier in Curaçao zitten veel mensen via Wereldstage. Standaard (Betaalde stage), compleet geregeld en voor de rest maar feesten en naar het strand gaan. Dan zal het inderdaad weinigs speciaal zijn.

Ik heb he allemaal zelf geregeld. Zelf een huis ,zelf een baan (onbetaald), etc. Het kost wat meer, maar als dank daarvoor zit ik wel een heel stuk dichterbij de cultuur en de lokale bevolking. Dát heeft wel echte toegevoegde waarde. Dát geeft wel echt een levenservaring erbij.

(Imho..)
tsja
pi_43354339
Jamaar, waarom doet 'ie 't dan (Xith), als 'ie het nut er niet van in ziet?

Tuurlijk, werk is werk, en studie is studie, waar je dat ook doet,
maar als je verder niet doorhebt wat het je allemaal extra geeft, verrijkt, leert, wanneer je dat buiten je Nederlandse referentiekader doet, tja...


Maargoed, misschien begrijp ik Xith wel helemaal verkeerd.
 FR
pi_43355107
Oh het eenigste toegevoegde waarde voor mij in Frankrijk is dat ik de Franse taal beter leer spreken. Veel studenten schrijven dat ze de "time of their year" hebben, maar ik zie dat niet zo, Frankrijk is bijna hetzelfde als Nederland, dus ik zie niet wat er speciaal aan is.. En ik moet voor mijn studie in't buitenland studeren, dus echt keus heb ik niet - maar niet dat ik niet tevreden ben - het is gewoon voor mij hetzelfde als nederland.

Maar ik heb dan ook mijn halve leven in het buitenland gewoond, dus misschien is het voor de studenten die nog niet zo vaak ergens naartoe zijn gegaan leuker
  zondag 19 november 2006 @ 20:40:03 #284
67213 Bhaartje
Is het ver?
pi_43695998
Heel gaaf om te lezen dat zoveel mensen zulke leuke plekken hebben...

Ik ben op dit moment op zoek naar een stage in London voor spetember 2007 en ik doe HBO Vrijetijdsmanagement. Mijn school weigert basicly gewoon om me te helpen vandaar dat ik London het beste vind, durf het ni aan om ver te zoeken en dat me stage wordt afgekeurd. Maar het zoeken wil totaal niet lukken. Hebben jullie toevallig goede tips? Stagebemiddeling is erg duur heb ik ook al gezien.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, stage in London?
Mijn levensmotto is: Vrijgezel blijven voor het leven!!!
pi_43696802
quote:
Op zondag 19 november 2006 20:40 schreef Bhaartje het volgende:
Heel gaaf om te lezen dat zoveel mensen zulke leuke plekken hebben...

Ik ben op dit moment op zoek naar een stage in London voor spetember 2007 en ik doe HBO Vrijetijdsmanagement. Mijn school weigert basicly gewoon om me te helpen vandaar dat ik London het beste vind, durf het ni aan om ver te zoeken en dat me stage wordt afgekeurd. Maar het zoeken wil totaal niet lukken. Hebben jullie toevallig goede tips? Stagebemiddeling is erg duur heb ik ook al gezien.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, stage in London?
Hebben jullie op school geen speciale commissie die je daar een beetje mee helpt? En is het bij jullie verplicht om stage te lopen?
Noot noot.
pi_43698477
Hi,

Momenteel ben ik bezig met een stageplek te zoeken in HK. Helaas heb ik nog weinig kunnen vinden. Daarom probeer de hulp in te schakelen van mede-FOK!-ers.

Ik studeer Commerciele Economie op de Inholland in Rotterdam. Ik specifiek een stage zoeken in Hong Kong, omdat verblijfplek voor mij geen probleem is. Ook spreek ik veel beter Cantonees dan Mandarijns, maar kan me in het Mandarijns ook zeer goed verstaanbaar maken.

Zijn er mensen misschien die tips kunnen geven die kunnen leiden tot een stageplek? Tips zoals e-mail sturen, brief sturen en bellen is een beetje standaard. Ik bedoel meer zoals websites, stichting/inrichting in Nederland, mensen die zelf stage hebben gelopen in Hong Kong en een contactnummer of -adres voor me heeft en/of tips dat tot een hoge slagingspercentage kan leiden.

Graag hoor ik van jullie.


Jay

p.s.
Enkele voorbeelden van stageopdrachten voor de CE opleiding:
• Het voorbereiden en uitvoeren van mailings, acties, etc.
• Het assisteren bij de follow-up van een mailing, actie
• Het bepalen van het bereik en effect van reclame
• Het (mede)organiseren van een beurs, klantendagen, produktpresentaties, etc.
• Het assisteren tijdens beurzen
• Het bepalen van de interne informatiebehoefte teneinde te komen tot een marketinginformatiesysteem
• Het samenstellen van een informatieset t.b.v. de verkoop
• Het maken van analyses m.b.t. concurrentie, marktkansen, sterkte-zwakte, distributie, etc.
• Onderzoek naar marktsituatie en marktontwikkeling
• Het opstellen van een marketingplan
• Het identificeren van marktsegmenten
• Het uitvoeren van een imago-onderzoek
• Het analyseren van markt- en marketinggegevens

Eisen aan een stageplaats
Of een stageplaats in voldoende mate aan de eisen voldoet, wordt uiteindelijk beoordeeld door de stagecoördinator.
Waar je als student goed op moet letten, zijn de volgende punten:
- De stageplaats dient in overeenstemming te zijn met de aard en het niveau van de opleiding.
- Bij de organisatie dienen tenminste 7 deskundigen of 20 werknemers werkzaam te zijn.
- De bedrijfsmentor dient voldoende en deskundige begeleiding te kunnen geven.
- De stageplaats dient in voldoende mate bij te kunnen dragen tot verwezenlijking van de eerder genoemde doelstellingen.
- Indien de stagiair of zijn ouders in een arbeidsverhouding tot het stageverlenende bedrijf staan of hebben gestaan, kan, gezien de mogelijke vermenging van belangen, de toestemming voor die stageplaats worden geweigerd. Als er zo'n arbeidsverhouding bestaat of heeft bestaan, dan dient de stagiair dit te melden bij de stagecoördinator.
- Het stageverlenende bedrijf dient de stagiair tijdens de stage in de gelegenheid te stellen aan het stageverslag te werken. Redelijk is, dat ongeveer 10% van de werktijd (i.c. 3 à 4 uur per week) hiervoor beschikbaar is.
pi_43709795
quote:
Op zondag 19 november 2006 21:36 schreef LTCY18 het volgende:
Hi,

Momenteel ben ik bezig met een stageplek te zoeken in HK. Helaas heb ik nog weinig kunnen vinden. Daarom probeer de hulp in te schakelen van mede-FOK!-ers.


Graag hoor ik van jullie.


Jay

(knip)
Ik heb zelf een tijdje een stage gezocht in China, maar ben uiteindelijk in India terechtgekomen. Wat misschien een goede optie zou zijn; the Dutch chamber of commerce. Die zitten in Guangzou, Shanghai en Bejing, ongetwijfeld ook in HK. Het is een ideale stage als je Mandarijn/Engels/Nederlands spreekt, veel bedrijven wil leren kennen, en dingen als handelsdelegaties en trade shows wil organiseren. Persoonlijk geloof ik ook in een pro-actieve houding; ga er naartoe, trek je pak aan en klop gewoon bij bedrijven aan. Zijn genoeg mensen die dat al op die manier voor elkaar hebben weten te krijgen.
pi_43733408
vanmiddag sollicitatie gehad, ging naar mijn ideel wel goed, maar had nog nooit eerder sollicitatie gedaan
pi_43733780
Ik ga misschien volgend jaar paar maanden anar het buitenland weer voor stage Hoor 30 november wat m'n opties zijn, maar hoor erg veel mensen van m'n school die de opties Australie/Amerika/Spanje enz kregen
pi_43734069
stages in de USA zijn bijzonder, want de amerikanse bedrijven zijn meestal nogal huiverig en willen niet door alle administratie gaan, de rest is nnormaal geloof ik - al vraag ik me af hoe goed je spaans moet zijn als je in een spaans bedrjf wilt..?
pi_43734337
Vrij goed denk ik. Wilde Jeroenus dat niet doen? Stage lopen in Barcelona oid?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43734385
quote:
Op maandag 20 november 2006 23:39 schreef Xith het volgende:
stages in de USA zijn bijzonder, want de amerikanse bedrijven zijn meestal nogal huiverig en willen niet door alle administratie gaan, de rest is nnormaal geloof ik - al vraag ik me af hoe goed je spaans moet zijn als je in een spaans bedrjf wilt..?
Daarom ga ik echt nooit van m'n leven in een spaans bedrijf stage lopen Heb wel spaans gekregen, maar dat liep op niks uit. (Belgische vrouw die Spaans les geeft, )
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:42:01 #293
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_43768278
Reintje wil graag naar Azie, ik doe HBO Management/Economie/Recht,
zijn er al mensen die ervaring hebben met een stage in bijvoorbeeld India, Thailand, of die wellicht een succesvolle stage hebben gelopen in een mooi land waar wellicht nog eens iemand naar toe zou kunnen?
Vanuit school is er weinig support voor buitenlandstages, je wordt het liefst gepushed naar de rabobank die het dichtste bij jou in de buurt zit. Willen we dus even niet, maar dan mag je ook alles zelf uitzoeken.

Hoe kom ik terecht bij goede bedrijven? Ik heb veel mailtjes gestuurd naar bedrijven die op sites staan van ambassades, maar of het zijn bedrijven die niet reageren, of bedrijven die niemand nodig hebben...

[ Bericht 31% gewijzigd door Reintje op 21-11-2006 23:47:10 ]
Action is the enemy of thoughts
  woensdag 22 november 2006 @ 00:02:16 #294
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_43769002
Zou er mss een overzichtje kunnen komen van wie, wat & waar studeert met links naar de eventuele blogs?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_43915287
Heeft iemand enig idee wat de mogelijkheden zijn om te studeren in het buitenland na het behalen van je HAVO diploma? Ik doel dan niet op stages, ik wil gewoon echt studeren daar zonder na 6 maanden al terug te keren. Zou iemand me ook kunnen vertellen wat de leukere steden zijn in Canada/Nieuw Zeeland/Australië/Engeland/VS om te studeren?
Ik support gevallen topclubs!
pi_43915557
Dan moet je aan een full time studie gaan denken en die zijn in het buitenland vrij prijzig. VS helemaal, NZ is voor een buitenlander erg duur. Ik heb met iemand gesproken die heeft gewoon op de bonnefooi daar een half jaar gezeten en was 4000 dollar = 2000 euro kwijt. Buitenlandse studenten betalen daar veel en veel meer dan een local.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43916711
quote:
Op zondag 26 november 2006 21:40 schreef Jaguarized het volgende:
Dan moet je aan een full time studie gaan denken en die zijn in het buitenland vrij prijzig. VS helemaal, NZ is voor een buitenlander erg duur. Ik heb met iemand gesproken die heeft gewoon op de bonnefooi daar een half jaar gezeten en was 4000 dollar = 2000 euro kwijt. Buitenlandse studenten betalen daar veel en veel meer dan een local.
Bedankt voor je reactie. Heb je ook enig idee hoe het is met een VWO diploma? Maakt dat wat uit?
Ik support gevallen topclubs!
pi_43927849
quote:
Op zondag 26 november 2006 21:40 schreef Jaguarized het volgende:
4000 dollar = 2000 euro kwijt.
?
tsja
pi_43927914
quote:
Op maandag 27 november 2006 13:58 schreef pinkelmans het volgende:

[..]

?
?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43933901
quote:
Op maandag 27 november 2006 14:01 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

?
ik snapte de vergelijking tussen 2000 euro en 4000 dollar niet helemaal, maar dacht aan USD... Doh
tsja
pi_43934357
4000 NZ$, omdat ik vertelde over NZ. Die 4000 betaal je overigens alleen voor een half jaar studie, dus daar komen je kosten voor verblijf nog bij.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')