abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 juni 2007 @ 15:44:00 #251
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_50823309
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:11 schreef Plasterk het volgende:
Iemand een prijsindicatie wat treinen naar Kiev kost?
Ligt er een beetje aan hoe vroeg je bent met boeken, maar volgens mij kost een retourtje Utrecht - Kiev rond de 300 euro. Bel anders ff met de treinreiswinkel of kijk op hun site
I don't shine if you don't shine
  maandag 25 juni 2007 @ 15:46:58 #252
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_50823420
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:41 schreef Laura 2000 het volgende:

[..]

Ja daar ben ik nou ook wel benieuwd naar!
Bunny's
  maandag 25 juni 2007 @ 15:48:17 #253
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_50823477
quote:
Bel anders ff met de treinreiswinkel of kijk op hun site
Sta (te) lang in de wacht en site geeft geen prijzen voor die bestemming, heb een mail gestuurd.
  maandag 25 juni 2007 @ 18:37:18 #254
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_50829181
Tenzij je van plan bent 10 tussenstops te gaan maken in verschillende steden raad ik je af om te gaan treinen naar Kiev.

1) Het duurt lang
2) Het is omslachtig
3) Het is niet goedkoper dan met het vliegtuig
en
4) het duurt lang.
Confidence through competence
pi_50830798
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:37 schreef Stereotomy het volgende:
Tenzij je van plan bent 10 tussenstops te gaan maken in verschillende steden raad ik je af om te gaan treinen naar Kiev.

1) Het duurt lang
2) Het is omslachtig
3) Het is niet goedkoper dan met het vliegtuig
en
4) het duurt lang.
5) En het is avontuurlijk
  maandag 25 juni 2007 @ 20:06:31 #256
55709 Stereotomy
pi_50832302
Met een horde stinkende Duitsers/Polen/Oekrainers in een trein zitten vind ik niet zo avontuurlijk hoor

Maargoed, voor de prijs hoef je het iig niet te doen.
pi_50836747
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:11 schreef Plasterk het volgende:
Iemand een prijsindicatie wat treinen naar Kiev kost?
Een indicatie;

1
2
3
4
5
Amsterdam - Berlin v.v. - 100 Euro
Berlin - Warszawa v.v.  -  80 Euro
Warszawa - Kiev v.v.    -  70 Euro

Totaal                 -  250 Euro
pi_50843741
Trein is indd minstens net zo duur als het vliegtuig, helaas.
Ik had ook nog even een ander puntje: Heeft iemand van jullie ervaring met eventuele inentingen welke verstandig zijn te nemen voor vertrek naar de Oekraine? Ikzelf sta nogal skeptisch tegenover een eventuele inenting maar ik heb van diverse mensen uit mijn omgeving gehoord dat het toch verstandig is. Het zou dan gaan om een dtp-prik en een prik tegen hepatitis A. Ik kan me voorstellen dat de hygiene in ukraine nogal eens te wensen overlaat, maar heb eigenlijk weinig trek om zoveel geld te lappen voor een prik. Hoe schatten jullie de situatie in? Ik ga over 2.5 week voor 18 dagen naar Kharkiv.
Think for Yourself, Question Authority.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 00:58:52 #259
55709 Stereotomy
pi_50844031
Mwah. Ik doe nooit iets speciaals, maar ik heb inentingen tegen Hepatitis gehad omdat ik voor mijn studie vaak in het ziekenhuis te vinden ben.

Volgens mij moet je met een pakje Norit wel een eind komen hoor, en zorg ervoor dat je geen kraanwater drinkt. Tandenpoetsen kan ook liever met mineraalwater, anders ben je zo aan de schijt.
  FOK!fotograaf dinsdag 26 juni 2007 @ 21:10:21 #260
73911 ultra_ivo
pi_50873704
Het treinen kan veel goedkoper.
Vorig jaar was ik voor het traject Moskou - Aken (via Kiev) het volgende kwijt:

Moskou - Chop 30 Euro
Chop - Bratislava 30 Euro
Bratislava - Wenen ong. 10 Euro
Wenen - Aken 29 Euro

Totaal dus ongeveer 100 Euro
Als je een beetje goed plant is de noordelijke route via Berlijn even duur, kwestie van je tocht door Duitsland zo plannen dat je een goedkoop nachttreinkaartje van 29 Euro kunt gebruiken. Daarna is alles prima betaalbaar.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 21:27:16 #261
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_51012149
Ben net terug. Bozhe! Wat een geweldig mooi land. Wat een mooie cultuur, historie en de mentaliteit van Oekraieners. Geweldig! Ik voelde me er echt thuis. Ik wilde absoluut niet meer naar huis. En het bier was ook fantastisch lekker. Kiev was prachtig en Sofievka in Uman' was ook fantastisch.

Morgen meer verhalen en foto's!
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  zaterdag 30 juni 2007 @ 21:30:57 #262
55709 Stereotomy
pi_51012247
Chernihivske, Slavutich of Obolon?

En de mentaliteit van die Oekrainers vind ik nou juist het minste.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 21:33:20 #263
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_51012304
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 21:30 schreef Stereotomy het volgende:
Chernihivske, Slavutich of Obolon?
Dat en nog veel meer. Heb nu nog een Slavutich en een Rogan' in de koelkast staan. Obolon' kan ik ook in Den Haag kopen, dus die wilde ik niet meenemen. Ook veel wijn gedronken waaronder de favoriet van Stalin. Morgen foto's!
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  zaterdag 30 juni 2007 @ 21:34:25 #264
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_51012329
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 21:30 schreef Stereotomy het volgende:
En de mentaliteit van die Oekrainers vind ik nou juist het minste.
Service without a smile en altijd chagrijnig/ serieus kijkend in de metro, maar voor de rest hebben ze meer manieren dan Nederlanders.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 22:10:23 #265
55709 Stereotomy
pi_51013240
Heb je ook wijn van de Krim? Massandra, Inkerman?

En tja, Oekraiense manieren..... mannen helpen vrouwen de Marshrutka uit, houden deuren open, jas uitdoen tegen goede sex uiteraard, maar qua corruptie en klagen kunnen ze er wat van.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 22:12:00 #266
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_51013274
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 22:10 schreef Stereotomy het volgende:
Heb je ook wijn van de Krim? Massandra, Inkerman?
Inkerman zowel rode als witte geprobeerd. Die favoriet van Stalin was (hoe verwonderlijk) een Georgische en goed te drinken!
  zaterdag 30 juni 2007 @ 22:14:59 #267
55709 Stereotomy
pi_51013363
Oh, maar Georgische wijnen zijn net als Macedonische hele goeie! Daarom pwnde Putin die twee landen ook door een importverbod op wijn op te zetten ('te slechte kwaliteit') nadat hij wat politieke ruzie met ze had.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 22:26:48 #268
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_51013716
Favoriete soort rode wijn van Stalin: Kindzmaraudi

Niet echt te lezen, maar het staat er echt:

Ik geef het toe, Stalin had een goede smaak!
  zaterdag 30 juni 2007 @ 22:31:45 #269
55709 Stereotomy
pi_51013813
Ja, uhu, hm-hm, mooie fles wijn hoor.

stiekemerd
  zaterdag 30 juni 2007 @ 22:32:37 #270
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_51013830
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 22:31 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, uhu, hm-hm, jep, mooie fles wijn hoor.

stiekemerd
Je bent niet de enige die er door wordt afgeleidt. Heb daar de hele week om kunnen lachen.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 22:38:30 #271
55709 Stereotomy
pi_51014005
Nou, dan kijk ik uit naar je foto's van andere goede wijnen die je hebt geprobeerd
pi_51030291
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 21:27 schreef Aanvoerder het volgende:
Ben net terug. Bozhe! Wat een geweldig mooi land. Wat een mooie cultuur, historie en de mentaliteit van Oekraieners. Geweldig! Ik voelde me er echt thuis. Ik wilde absoluut niet meer naar huis. En het bier was ook fantastisch lekker. Kiev was prachtig en Sofievka in Uman' was ook fantastisch.

Morgen meer verhalen en foto's!
Ongeloofelijk, je bent weer weg en het weer is weer droog :-O en in Nederland regent het nu, neem jij de regen overal mee naar toe?
Flauw geintje, super dat je het naar je zin hebt gehad, ik zit er nu 1.5 week en moet over 3 weken helaas alweer terug .
Service without a smile??? Vast alleen in Kiev gehad denk ik dan want hier in Dnipropetrovsk lachen ze allemaal, komt misschien door mijn belabberde Russisch. Enige chagerijnige persoon hier is mijn "toekomistige schoonmoeder" die moppert dat ik met mijn vriendin zovaak naar de bios ben gegaan de afgelopen 1.5 week (tja filmfestival, bioscoop kost hier geen drol en veel goede films, wat verwacht ze dan van 2 filmliefhebbers) en dat geld veel beter hadden kunnen uitgeven aan voedsel als bieten o.i.d. brrrr.
Maar ben benieuwd naar de foto's .
pi_51033133
ik ga vanaf september 7 maanden met een kameraad en onze oude camperbus door europa reizen en daarbij willen we vooral oekraine zien, Lijkt ons echt een prachtig land.
Willen proberen om ook richting de reactor te komen maar daarvoor moetn we nog wel het een en ander regelen.

Ben bij de gg&Gd geweest en die adviseerden me vaccinatie voor heppatitis A en B, tevens ook nieuwe DTP prik gehad, asociaal duur intotaal 125 euro en moet nog 1x heen voor vervolg van twinrix (heppatits A+B ineens)
dus kan er nu weer tegenaan
Ik weiger iets over mijzelf te vertellen, je vraagt het maar mooi zelf
  maandag 2 juli 2007 @ 00:14:59 #274
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_51045382
Geen tijd vandaag om meer foto's te posten, maar alvast een keer Sofyivka in Uman':

Werkelijk een fantastisch park om in rond te dolen.
pi_51046126
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 22:26 schreef Aanvoerder het volgende:
Favoriete soort rode wijn van Stalin: Kindzmaraudi

Niet echt te lezen, maar het staat er echt:
[afbeelding]

Ik geef het toe, Stalin had een goede smaak!
Wijn
pi_51113661
ik zag op tv een tijdje geleden dat er kleine
busjes wekelijks of zoiets naar Kiev en waarschijnlijk
ook Lviv gaan. Weet iemand of je dat op internet kan zien? Hoeveel
zou dat kosten?
Goedkoopste manier om naar Kiev te gaan lijkt me Brussel-Riga, Riga-Kiev.
pi_51119152
Die staan geloof ik in bladen als de viavia en kosten ongeveer 100 euro, dan word je wel thuis opgehaald als ik het goed begrepen heb, reisduur is ongeveer 24 uur .
pi_51188041
nog een vraag, weet iemand waarom de prijzen in Ukraine zo enorm hoog zijn, sommige producten kosten daar zoveel meer dan hier. Ik ken eigenlijk alleen maar het voorbeeld van martini, die hier 4 euro kost en daar .....18 euro maar andere dingen schijnen ook alleen maar duurder te worden.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 01:06:26 #279
55709 Stereotomy
pi_51188241
Martini wordt geimporteerd en als luxeproduct gezien. Vodka bijvoorbeeld kost daar per liter iets van 4 EUR, hier 5-10x meer.

Kleding is ook goedkoper hier dan daar. Raar maar waar.

In Kiev rond het centrum is alles duur. Restaurants, bars etc. en niet te vergeten de huizenprijzen, die zijn echt krankzinnig.

Vergeet niet dat in Oekraine de rijke laag echt rijk is, en er niet voor schroomt om dat allemaal uit te geven.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 02:16:02 #280
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_51189294
Om het maar te vergelijken met NL: NL heeft een kleine bovenlaag die rijk is, een grote middenstand en een klein gedeelte wat moeilijk rond komt. In Oekraine is het geloof ik zoiets: Een kleine bovenlaag die HEEL erg rijk is, kleine middenstand en een groot gedeelte dat moeilijk rond komt.

Hopelijk heb ik het zo een beetje goed verwoord.

Verder zijn dingen als merkkleding, electronische apparatuur, etc in Oost-Europese landen duurder dan in NL. Zijn in die landen dus ook wat luxer.

Ik noem een voorbeeld: Kleding van GANT is in Finland ongeveer 10% duurder dan in NL. Kijk je naar Tommy Hilfiger wat van een vergelijkbare prijscategorie is, dan zie je dat TH kleding in de TH stores (heb er 2 gezien) in Kiev ongeveer 20-25% (!) duurder is dan in NL.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 02:24:17 #281
55709 Stereotomy
pi_51189398
In Kiev hebben ze stalletjes onder viaducten, marktkraampjes zo je wilt, waar ze spullen verkopen. Heb daar ladingen *Nederlandse* plastic zakken gezien met tweedehands kleding erin, die hier worden opgehaald voor niets, en als 'hulpverlening' aan Oekraieners worden gedoneerd. Ben vergeten welke stichting het was, maar het was doodgewoon Nederlands wat er op die zakken gedrukt stond. Corrupte lui daar verkopen het weer door aan marktlui, en die verkopen het weer voor grof geld aan de normale mensch.
pi_51207748
Daarentegen kosten sommige importproducten een stuk minder als in Nederland, 2.5 liter Coca Cola voor nog geen euro (70 eurocent geloof ik als ik het juist omreken) mnam mnam een bioscoopje voor nog geen 2 euro (VIP plaatsen bij Transformers, dat doe je niet in Nederland na voor dat bedrag met uitstekend beeld en geluid).
Electronische apparatuur is trouwens een beetje gelijk in prijs, soms goedkoper, soms duurder, hangt er vanaf waar je het koopt, Kiev is zowiezo duurder dan de gemiddelde stad in de rest van het land denk ik zo, in Dnipropetrovsk is het bijvoorbeeld gemiddeld gezien al ruim 10-20% goedkoper als in Kiev met veel producten.

Edit: oeps, hoor net van mijn vriendin dat Coca Cola zijn eigen fabriek heeft in Oekraine, hehe foutje bedankt al is het toch nog steeds erg goedkoop voor zoveel cola voor zo weinig geld.

Trouwens niet normaal meer in wat voor soort wagens mensen hier rondrijden, de nieuwste Mercedessen, Lexussen, zelfs in de wat armere wijken struikel je er haast bijna over. En in het centrum van Dnipropetrovsk zie je de een na de andere designerswinkel, ook de huizenprijzen zijn er trouwens in 1 jaar meer dan verdubbeld .

[ Bericht 33% gewijzigd door DJJoris op 06-07-2007 19:59:21 ]
  zondag 8 juli 2007 @ 23:27:12 #283
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_51275572
Ff een paar fotootjes weer. Alleen voor de voetballiefhebbers:

Heb nog een sjaaltje gekocht van Dinamo. 2 keer zo dik als een normale sjaal in Nederland. Ga ik mooi dragen in de koude winters in Tsjechie!
  zondag 8 juli 2007 @ 23:36:38 #284
55709 Stereotomy
pi_51275963
Leuk, ik heb twee jaar geleden ook nog op dat bankje naast die grote meneer gezeten.
  zaterdag 14 juli 2007 @ 02:46:12 #285
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_51453309
Ben nu op zoek naar een kamer in Praag. Grote kans dat ik een Oekraiense flatgenote krijg. Grappig.
pi_51455655
Is het bij jullie in Nederland trouwens ook zo warm?
Hier in Dnipropetrovsk vallen de duiven (letterlijk) van het dak door de hitte komende week wordt het nog warmer hier.
Morgen trouwens het Olympische zwembad van de stad eens bezoeken, al zijn hier nooit de spelen geweest geloof ik, toch hebben ze hier een Olympisch bad. Schijnt erg mooi te zijn, ben er erg benieuwd naar.
  woensdag 18 juli 2007 @ 13:28:36 #287
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_51591358
Die Georgische wijn is trouwens Kindzmarauli. Foto was niet scherp genoeg waardoor de l op een d leek. Eens kijken of ik 'm hier kan vinden. Vast wel.
pi_51704896
zojuist helaas weer thuis gekomen, heel erg jammer al zeg ik het zelf. Was trouwens afgelopen paar dagen erg heet in Dnipropetrovsk, rond de 40 graden, in Kiev bleek het vandaag maar 23 graden te zijn met regen en onweer, was dus wel een fikse omschakeling gelukkig niet al te lang in de stad daar geweest, moest tenslotten helaas een vliegtuig halen, was het liefst wat langer bij mijn vriendin gebleven.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 22:33:34 #289
55709 Stereotomy
pi_51705131
Nounou het is wel dik aan he Joris
pi_51706917
Het is heel dik aan gelukkig , wil ook zo snel mogelijk weer terug, eventjes kijken of ik dat snel kan regelen, ze hebben trouwens een aantal vage regels op dat vliegveld, je mag geen contant geld meenemen naar het tax-free gedeelte maar je kan er eigenlijk alleen maar met contant geld betalen :S lekker logisch weer, dacht eerst dat het op de hryvnia's sloeg maar heb dat niet verder uitgezocht.
pi_51709756
quote:
Op zondag 1 juli 2007 16:17 schreef DJJoris het volgende:
Service without a smile??? Vast alleen in Kiev gehad denk ik dan want hier in Dnipropetrovsk lachen ze allemaal, komt misschien door mijn belabberde Russisch. Enige chagerijnige persoon hier is mijn "toekomistige schoonmoeder" die moppert dat ik met mijn vriendin zovaak naar de bios ben gegaan de afgelopen 1.5 week (tja filmfestival, bioscoop kost hier geen drol en veel goede films, wat verwacht ze dan van 2 filmliefhebbers) en dat geld veel beter hadden kunnen uitgeven aan voedsel als bieten o.i.d. brrrr.
Maar ben benieuwd naar de foto's .
Apart. In Lviv lukte me het me niet om een normaal treinkaartje naar Roemenië te kopen. Zodra ze merken dat je geen Russisch of Oekraiens spreekt klappen de meeste Ukraiense veertig-plussers dicht. Voor de rest prachtig land, maar die fosfortreinen hè...
It's a strange world.
  zondag 22 juli 2007 @ 03:33:55 #292
55709 Stereotomy
pi_51710484
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 23:47 schreef DJJoris het volgende:
Het is heel dik aan gelukkig , wil ook zo snel mogelijk weer terug, eventjes kijken of ik dat snel kan regelen, ze hebben trouwens een aantal vage regels op dat vliegveld, je mag geen contant geld meenemen naar het tax-free gedeelte maar je kan er eigenlijk alleen maar met contant geld betalen :S lekker logisch weer, dacht eerst dat het op de hryvnia's sloeg maar heb dat niet verder uitgezocht.
Da's heel simpel: zeggen dat je niks meehebt. Ze gaan het niet controleren.
pi_51711725
quote:
Op zondag 22 juli 2007 02:28 schreef Beaumont het volgende:

[..]

Apart. In Lviv lukte me het me niet om een normaal treinkaartje naar Roemenië te kopen. Zodra ze merken dat je geen Russisch of Oekraiens spreekt klappen de meeste Ukraiense veertig-plussers dicht. Voor de rest prachtig land, maar die fosfortreinen hè...
Lviv is ook wel gelijk een van de steden die ook echt willen dat je Oekraiens praat anders negeren ze je ook gewoon totaal lijkt het wel. Mijn vriendin vindt het prachtig, ik heb er niet zo veel last van, zij doet het meeste praat werk want ik ben absoluut niet snel met praten in het Russisch.

Maar gisteren werd er dus wel gecontroleerd of ik contant geld bij me had, moest mijn portemonnee openen, een heus WTF moment, ook nog nooit gehad daar.
pi_51761528
quote:
Op zondag 22 juli 2007 09:07 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Lviv is ook wel gelijk een van de steden die ook echt willen dat je Oekraiens praat anders negeren ze je ook gewoon totaal lijkt het wel. Mijn vriendin vindt het prachtig, ik heb er niet zo veel last van, zij doet het meeste praat werk want ik ben absoluut niet snel met praten in het Russisch.

Maar gisteren werd er dus wel gecontroleerd of ik contant geld bij me had, moest mijn portemonnee openen, een heus WTF moment, ook nog nooit gehad daar.
gecontroleerd of je contant geld hebt? Idd zeggen dat je niets hebt anders kan het wel eens gebeuren dat je met niets overblijft. Zijn er trouwens zigeuners in L'viv? Heb gehoord dat die nogal brutaal en vervelend zijn daar.
pi_51781920
Volgens mijn vriendin zitten ze overal in het land. Maar niet allemaal zijn ze brutaal en vervelend, denk vooral in de wat grotere steden dat je wat meer last van ze zal hebben. Ook hangt het waarschijnlijk van het gebied af waar je in de stad rondloopt maar veel last zal je denk ik niet van ze hebben, gewoon negeren helpt vaak al.
pi_51787266
Hoi iedereen,
Ik ga binnenkort wonen in, jawel, Kiev! Nou leuk en aardig, nu probeer ik hier en daar wat te kijken voor appartmenten. Maar ik kom voornamelijk uit bij appartmenten die per dag worden verhuurd. Lijken me typische toeristen appartmenten. De prijzen liggen dan zo rond de 1200 euro per maand voor een 1 kamer appartment centraal gelegen. Volgens de Oekrainers moet dat wel lukken met 600 a 700 euro. Dus die van 1200 lijken me wat overpriced. Iemand toevallig tips of insiders adresjes voor appartmenten in Kiev? Vanaf hier nogal moeilijk beoordelen wat er nou wel en niet betrouwbaar is. Vaak hebben ze ook alleen maar een telefoonnummer op de site staan ofzo. Ik kan trouwens gewoon Russisch.
Alvast bedankt voor de tips!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 16:53:55 #297
55709 Stereotomy
pi_51787632
Wat ga je doen in Kiev, als ik vragen mag?

Ik heb verder helaas geen contacten voor je, maar weet wel te melden dat apparatementen in Kiev echt schreeuwend duur zijn. Veel duurder dan in Amsterdam.
pi_51788278
Ik ga over een week naar Ivano-Frankivsk om daarna via de bergen naar Uzhorod af te reizen. Ik ga liftend naar Krakow om daar de trein richting Oekraïne te nemen. Heb er al zin in !
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  dinsdag 24 juli 2007 @ 17:19:39 #299
55709 Stereotomy
pi_51788349
Lekker, een zomer in de Karpaten. Veel plezier daat!
pi_51806206
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 16:42 schreef miestukker het volgende:
Hoi iedereen,
Ik ga binnenkort wonen in, jawel, Kiev! Nou leuk en aardig, nu probeer ik hier en daar wat te kijken voor appartmenten. Maar ik kom voornamelijk uit bij appartmenten die per dag worden verhuurd. Lijken me typische toeristen appartmenten. De prijzen liggen dan zo rond de 1200 euro per maand voor een 1 kamer appartment centraal gelegen. Volgens de Oekrainers moet dat wel lukken met 600 a 700 euro. Dus die van 1200 lijken me wat overpriced. Iemand toevallig tips of insiders adresjes voor appartmenten in Kiev? Vanaf hier nogal moeilijk beoordelen wat er nou wel en niet betrouwbaar is. Vaak hebben ze ook alleen maar een telefoonnummer op de site staan ofzo. Ik kan trouwens gewoon Russisch.
Alvast bedankt voor de tips!
Centraal wonen is absoluut niet nodig met die handige Metro zou je haast zeggen, ik zou me richten op de buitenwijken als ik jou was. Verder is het vaak handiger om in de stad zelf te kijken op die aanplakbiljetten die je vaak in de stad kan vinden voor een appartement, daar heb je meer geluk op goedkopere woningen, op het internet zal je vooral de duurdere woningen tegenkomen want niet iedereen heeft internet moet je rekening mee houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')