Ligt er een beetje aan hoe vroeg je bent met boeken, maar volgens mij kost een retourtje Utrecht - Kiev rond de 300 euro. Bel anders ff met de treinreiswinkel of kijk op hun sitequote:Op maandag 25 juni 2007 15:11 schreef Plasterk het volgende:
Iemand een prijsindicatie wat treinen naar Kiev kost?
Bunny'squote:Op maandag 25 juni 2007 15:41 schreef Laura 2000 het volgende:
[..]
Ja daar ben ik nou ook wel benieuwd naar!![]()
Sta (te) lang in de wacht en site geeft geen prijzen voor die bestemming, heb een mail gestuurd.quote:Bel anders ff met de treinreiswinkel of kijk op hun site
5) En het is avontuurlijkquote:Op maandag 25 juni 2007 18:37 schreef Stereotomy het volgende:
Tenzij je van plan bent 10 tussenstops te gaan maken in verschillende steden raad ik je af om te gaan treinen naar Kiev.
1) Het duurt lang
2) Het is omslachtig
3) Het is niet goedkoper dan met het vliegtuig
en
4) het duurt lang.
Een indicatie;quote:Op maandag 25 juni 2007 15:11 schreef Plasterk het volgende:
Iemand een prijsindicatie wat treinen naar Kiev kost?
| 1 2 3 4 5 | Berlin - Warszawa v.v. - 80 Euro Warszawa - Kiev v.v. - 70 Euro Totaal - 250 Euro |
Dat en nog veel meer. Heb nu nog een Slavutich en een Rogan' in de koelkast staan. Obolon' kan ik ook in Den Haag kopen, dus die wilde ik niet meenemen. Ook veel wijn gedronken waaronder de favoriet van Stalin. Morgen foto's!quote:
Service without a smile en altijd chagrijnig/ serieus kijkend in de metro, maar voor de rest hebben ze meer manieren dan Nederlanders.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:30 schreef Stereotomy het volgende:
En de mentaliteit van die Oekrainers vind ik nou juist het minste.![]()
Inkerman zowel rode als witte geprobeerd. Die favoriet van Stalin was (hoe verwonderlijk) een Georgische en goed te drinken!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:10 schreef Stereotomy het volgende:
Heb je ook wijn van de Krim? Massandra, Inkerman?
Je bent niet de enige die er door wordt afgeleidt. Heb daar de hele week om kunnen lachen.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:31 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, uhu, hm-hm, jep, mooie fles wijn hoor.
stiekemerd
Ongeloofelijk, je bent weer weg en het weer is weer droog :-O en in Nederland regent het nu, neem jij de regen overal mee naar toe?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:27 schreef Aanvoerder het volgende:
Ben net terug. Bozhe! Wat een geweldig mooi land. Wat een mooie cultuur, historie en de mentaliteit van Oekraieners. Geweldig! Ik voelde me er echt thuis. Ik wilde absoluut niet meer naar huis. En het bier was ook fantastisch lekker. Kiev was prachtig en Sofievka in Uman' was ook fantastisch.
Morgen meer verhalen en foto's!
Wijnquote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:26 schreef Aanvoerder het volgende:
Favoriete soort rode wijn van Stalin: Kindzmaraudi
Niet echt te lezen, maar het staat er echt:
[afbeelding]
Ik geef het toe, Stalin had een goede smaak!
Apart. In Lviv lukte me het me niet om een normaal treinkaartje naar Roemenië te kopen. Zodra ze merken dat je geen Russisch of Oekraiens spreekt klappen de meeste Ukraiense veertig-plussers dicht. Voor de rest prachtig land, maar die fosfortreinen hè...quote:Op zondag 1 juli 2007 16:17 schreef DJJoris het volgende:
Service without a smile??? Vast alleen in Kiev gehad denk ik dan want hier in Dnipropetrovsk lachen ze allemaal, komt misschien door mijn belabberde Russisch. Enige chagerijnige persoon hier is mijn "toekomistige schoonmoeder" die moppert dat ik met mijn vriendin zovaak naar de bios ben gegaan de afgelopen 1.5 week (tja filmfestival, bioscoop kost hier geen drol en veel goede films, wat verwacht ze dan van 2 filmliefhebbers) en dat geld veel beter hadden kunnen uitgeven aan voedsel als bieten o.i.d. brrrr.
Maar ben benieuwd naar de foto's.
Da's heel simpel: zeggen dat je niks meehebt. Ze gaan het niet controleren.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 23:47 schreef DJJoris het volgende:
Het is heel dik aan gelukkig, wil ook zo snel mogelijk weer terug, eventjes kijken of ik dat snel kan regelen, ze hebben trouwens een aantal vage regels op dat vliegveld, je mag geen contant geld meenemen naar het tax-free gedeelte maar je kan er eigenlijk alleen maar met contant geld betalen :S lekker logisch weer, dacht eerst dat het op de hryvnia's sloeg maar heb dat niet verder uitgezocht.
Lviv is ook wel gelijk een van de steden die ook echt willen dat je Oekraiens praat anders negeren ze je ook gewoon totaal lijkt het wel. Mijn vriendin vindt het prachtig, ik heb er niet zo veel last van, zij doet het meeste praat werk want ik ben absoluut niet snel met praten in het Russisch.quote:Op zondag 22 juli 2007 02:28 schreef Beaumont het volgende:
[..]
Apart. In Lviv lukte me het me niet om een normaal treinkaartje naar Roemenië te kopen. Zodra ze merken dat je geen Russisch of Oekraiens spreekt klappen de meeste Ukraiense veertig-plussers dicht. Voor de rest prachtig land, maar die fosfortreinen hè...
gecontroleerd of je contant geld hebt? Idd zeggen dat je niets hebt anders kan het wel eens gebeuren dat je met niets overblijft. Zijn er trouwens zigeuners in L'viv? Heb gehoord dat die nogal brutaal en vervelend zijn daar.quote:Op zondag 22 juli 2007 09:07 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Lviv is ook wel gelijk een van de steden die ook echt willen dat je Oekraiens praat anders negeren ze je ook gewoon totaal lijkt het wel. Mijn vriendin vindt het prachtig, ik heb er niet zo veel last van, zij doet het meeste praat werk want ik ben absoluut niet snel met praten in het Russisch.
Maar gisteren werd er dus wel gecontroleerd of ik contant geld bij me had, moest mijn portemonnee openen, een heus WTF moment, ook nog nooit gehad daar.
Centraal wonen is absoluut niet nodig met die handige Metro zou je haast zeggen, ik zou me richten op de buitenwijken als ik jou was. Verder is het vaak handiger om in de stad zelf te kijken op die aanplakbiljetten die je vaak in de stad kan vinden voor een appartement, daar heb je meer geluk op goedkopere woningen, op het internet zal je vooral de duurdere woningen tegenkomen want niet iedereen heeft internet moet je rekening mee houden.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:42 schreef miestukker het volgende:
Hoi iedereen,
Ik ga binnenkort wonen in, jawel, Kiev! Nou leuk en aardig, nu probeer ik hier en daar wat te kijken voor appartmenten. Maar ik kom voornamelijk uit bij appartmenten die per dag worden verhuurd. Lijken me typische toeristen appartmenten. De prijzen liggen dan zo rond de 1200 euro per maand voor een 1 kamer appartment centraal gelegen. Volgens de Oekrainers moet dat wel lukken met 600 a 700 euro. Dus die van 1200 lijken me wat overpriced. Iemand toevallig tips of insiders adresjes voor appartmenten in Kiev? Vanaf hier nogal moeilijk beoordelen wat er nou wel en niet betrouwbaar is. Vaak hebben ze ook alleen maar een telefoonnummer op de site staan ofzo. Ik kan trouwens gewoon Russisch.
Alvast bedankt voor de tips!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |