Ha, dan heb je de Oekrainse bussen nog niet ervaren, de mensen op die bus zijn zo arrogant.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:46 schreef DJJoris het volgende:
Eurolines is inderdaad werkelijk een hel. WEINIG beenruimte, rampzalige service dus ook en op de terugreis komen er ook nog eens 10 euro bij.
Op Kiev kan je bij loket 99 op Vokzalna (Centraal Station) in het Engels geholpen worden.
Samenreizen is inderdaad aan te reizen want als je alleen gaat dan staat je denk ik een saaie reis tegemoet tot je op je bestemming bent.
Vraagsteller moet nog door naar Kharkov. Als hij het geld heeft, kan hij de moeite besparen van een lange vermoeiende reis (hij moet nog survivallen *nadat* hij de reis overleefd heeft). Vliegtuig naar Kiev en dan met de trein naar Kharkiv is geen slecht idee.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 19:54 schreef marnixds het volgende:
[..]
Ha, dan heb je de Oekrainse bussen nog niet ervaren, de mensen op die bus zijn zo arrogant.
Ga gewoon via Warschau. Vanaf Charleroi naar warschau, van Warschau met de trein naar Lviv of Kiev.
2de mogelijkheid: Brussel> Riga, Rige> Kiev.
In L'viv gaan ze er vanuit dat je Oekraïens kan, zelfs bij het internationale loket doen ze dan moeilijk, zij vinden dat je hun taal gewoon moet spreken, als je Russisch spreekt dan word je zelfs bijna compleet genegeerd daarquote:Op dinsdag 15 mei 2007 21:34 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik heb vorig jaar twee keer in een nachttrein gezeten. Volgestampt met lokale Oekrainers, 30+ graden en de ramen konden niet open omdat het mechanisme gebroken was, het toilet wilde je ook echt niet betreden. Met goedkoop bier was het toch nog wel goed te doen.
We zijn van Warschau naar de grens met Oekraine gereisd per trein. Daar te voet de grens overgegaan, omdat het goedkoper is dan met de trein. We moesten een uur in de rij wachten om het land binnen te komen, 90% was smokkelaar (alcohol,sigaretten) Eenmaal over de grens zijn we met een klein busje naar L'viv gereden. In L'viv in een van de meest ranzige hotels overnacht die ik me kan herinneren, maar het was wel goedkoop, 8 euro per nacht, met zijn vieren op 1 kamer.
We zijn een paar dagen in L'viv gebleven, erg vreemde stad en nauwelijks toeristen.
Daarna zijn we met de nachttrein doorgereisd naar Odessa. Dit was nog wel een gedoe om treinkaartjes te krijgen. De Poolse vriend waarmee ik was wist dat er op het treinstation L'viv een internationaal loket was (verwacht geen Engelse taalkennis), dit staat niet aangegeven en zit ergens verstopt. Eenmaal daar wilde de mevrouw achter de balie ons geen kaartjes verkopen, de trein zat vol voor de komende 3 dagen. Gelukkig had iemand een pocket bosatlas bij zich. We hebben toen zelf alternatieve routes voorgesteld. Uiteindelijk konden we dus wel naar Odessa, alleen moesten we 2 uur omreizen. Op een reis van 12/14 uur valt dat wel te doen.![]()
We kregen echt vaak het gevoel dat ze gewoon geen kaartjes wilden verkopen, klantvriendelijkheid kennen ze totaal niet.![]()
In Odessa hebben we in een appartement gezeten met badkamer, 2 kamers, keuken en binnenplaats voor 5 euro per nacht p.p.. Oud, maar schoon.Er lopen altijd oude vrouwtjes voor de ingang van het centraal station met aanbiedingen voor kamers/appartementen
Ja die Marchroutka's bedoelde ik met klein busje.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:26 schreef DJJoris het volgende:
[..]
In L'viv gaan ze er vanuit dat je Oekraïens kan, zelfs bij het internationale loket doen ze dan moeilijk, zij vinden dat je hun taal gewoon moet spreken, als je Russisch spreekt dan word je zelfs bijna compleet genegeerd daar, absoluut niet mijn favoriete stad.
Da's heel makkelijk.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 22:26 schreef DJJoris het volgende:
[..]
In L'viv gaan ze er vanuit dat je Oekraïens kan, zelfs bij het internationale loket doen ze dan moeilijk, zij vinden dat je hun taal gewoon moet spreken, als je Russisch spreekt dan word je zelfs bijna compleet genegeerd daar, absoluut niet mijn favoriete stad.
En absoluut niet duur en geen gehannes met haltes, gewoon bij elk stoplicht kan je al uitstappenquote:Op dinsdag 15 mei 2007 23:57 schreef Aanvoerder het volgende:
Marshrutka, maar de spelling is natuurlijk subjectief als je het translitereert. Echt vaak in Marshrutka's in Volgograd rondgereden. Grappig om mee te maken.
Avond + nachtje geweest, in hotel Uman, aan het centrale plein. Weinig te beleven als je het mij vraagt. Typisch Oekraiens straatbeeld. Groot beeld van Lenin op het plein.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 01:39 schreef Aanvoerder het volgende:
Waarschijnlijk maak ik ook nog een uitstapje naar Uman'. Iemand daar wel eens geweest?
Beelden van Lenin heb ik al genoeg gezien in Rusland.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:12 schreef Henk-Wim het volgende:
[..]
Avond + nachtje geweest, in hotel Uman, aan het centrale plein. Weinig te beleven als je het mij vraagt. Typisch Oekraiens straatbeeld. Groot beeld van Lenin op het plein.
En je moest het slechte weer voor die dag gewoon meenemen?quote:Op maandag 18 juni 2007 12:09 schreef Aanvoerder het volgende:
Je kan zelf ook even bellen naar de douane op Schiphol. Die moeten toch ook het een en ander weten. Ik vertrek zaterdag voor 8 dagen! Zin in!
Ja daar ben ik nou ook wel benieuwd naar!quote:Op maandag 25 juni 2007 15:11 schreef Plasterk het volgende:
Iemand een prijsindicatie wat treinen naar Kiev kost?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |