abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49414190
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:46 schreef DJJoris het volgende:
Eurolines is inderdaad werkelijk een hel. WEINIG beenruimte, rampzalige service dus ook en op de terugreis komen er ook nog eens 10 euro bij.
Op Kiev kan je bij loket 99 op Vokzalna (Centraal Station) in het Engels geholpen worden.
Samenreizen is inderdaad aan te reizen want als je alleen gaat dan staat je denk ik een saaie reis tegemoet tot je op je bestemming bent.
Ha, dan heb je de Oekrainse bussen nog niet ervaren, de mensen op die bus zijn zo arrogant.

Ga gewoon via Warschau. Vanaf Charleroi naar warschau, van Warschau met de trein naar Lviv of Kiev.

2de mogelijkheid: Brussel> Riga, Rige> Kiev.
pi_49415799
Bedankt voor de info. Ik ga met een groep in de buurt van kharkov survivalen en de stad zelf ook aandoen. Kiev ga ik ook zeker weten meepakken. Ik heb gelukkig wel een reisgenoot dus dat scheelt een hoop.
Als ik het zo zie is het vliegtuig in verhouding inderdaad het goedkoopst. Zal nog even proberen uittezoeken hoeveel de treinreizen via bijv. Warschau kosten. Volgens het Ns-personeel was de route amersfoort-duisburg duisburg-berlijn berlijn-kiev het goedkoopst (a190 euri voor een enkeltje) maar ik vraag me het af.
Think for Yourself, Question Authority.
  FOK!fotograaf dinsdag 15 mei 2007 @ 20:53:18 #228
73911 ultra_ivo
pi_49416729
NS personeel weet niks van reizen op Oost-Europa. ALs 't ff lukt moet je bij een Duits station vragen, die weten meer.
Ik ben destijds met de dagtrein van Kiev naar Kharkov gereisd, die was toen behoorlijk luxe.
pi_49418668
Ik heb vorig jaar twee keer in een nachttrein gezeten. Volgestampt met lokale Oekrainers, 30+ graden en de ramen konden niet open omdat het mechanisme gebroken was, het toilet wilde je ook echt niet betreden . Met goedkoop bier was het toch nog wel goed te doen.

We zijn van Warschau naar de grens met Oekraine gereisd per trein. Daar te voet de grens overgegaan, omdat het goedkoper is dan met de trein. We moesten een uur in de rij wachten om het land binnen te komen, 90% was smokkelaar (alcohol,sigaretten) Eenmaal over de grens zijn we met een klein busje naar L'viv gereden. In L'viv in een van de meest ranzige hotels overnacht die ik me kan herinneren, maar het was wel goedkoop, 8 euro per nacht, met zijn vieren op 1 kamer.

We zijn een paar dagen in L'viv gebleven, erg vreemde stad en nauwelijks toeristen.
Daarna zijn we met de nachttrein doorgereisd naar Odessa. Dit was nog wel een gedoe om treinkaartjes te krijgen. De Poolse vriend waarmee ik was wist dat er op het treinstation L'viv een internationaal loket was (verwacht geen Engelse taalkennis), dit staat niet aangegeven en zit ergens verstopt. Eenmaal daar wilde de mevrouw achter de balie ons geen kaartjes verkopen, de trein zat vol voor de komende 3 dagen. Gelukkig had iemand een pocket bosatlas bij zich. We hebben toen zelf alternatieve routes voorgesteld. Uiteindelijk konden we dus wel naar Odessa, alleen moesten we 2 uur omreizen. Op een reis van 12/14 uur valt dat wel te doen.
We kregen echt vaak het gevoel dat ze gewoon geen kaartjes wilden verkopen, klantvriendelijkheid kennen ze totaal niet.

In Odessa hebben we in een appartement gezeten met badkamer, 2 kamers, keuken en binnenplaats voor 5 euro per nacht p.p.. Oud, maar schoon. Er lopen altijd oude vrouwtjes voor de ingang van het centraal station met aanbiedingen voor kamers/appartementen

[ Bericht 0% gewijzigd door Jed1Gam op 15-05-2007 21:40:39 ]
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:44:35 #230
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_49419209
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:54 schreef marnixds het volgende:

[..]

Ha, dan heb je de Oekrainse bussen nog niet ervaren, de mensen op die bus zijn zo arrogant.

Ga gewoon via Warschau. Vanaf Charleroi naar warschau, van Warschau met de trein naar Lviv of Kiev.

2de mogelijkheid: Brussel> Riga, Rige> Kiev.
Vraagsteller moet nog door naar Kharkov. Als hij het geld heeft, kan hij de moeite besparen van een lange vermoeiende reis (hij moet nog survivallen *nadat* hij de reis overleefd heeft). Vliegtuig naar Kiev en dan met de trein naar Kharkiv is geen slecht idee.
Confidence through competence
pi_49421394
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:34 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik heb vorig jaar twee keer in een nachttrein gezeten. Volgestampt met lokale Oekrainers, 30+ graden en de ramen konden niet open omdat het mechanisme gebroken was, het toilet wilde je ook echt niet betreden . Met goedkoop bier was het toch nog wel goed te doen.

We zijn van Warschau naar de grens met Oekraine gereisd per trein. Daar te voet de grens overgegaan, omdat het goedkoper is dan met de trein. We moesten een uur in de rij wachten om het land binnen te komen, 90% was smokkelaar (alcohol,sigaretten) Eenmaal over de grens zijn we met een klein busje naar L'viv gereden. In L'viv in een van de meest ranzige hotels overnacht die ik me kan herinneren, maar het was wel goedkoop, 8 euro per nacht, met zijn vieren op 1 kamer.

We zijn een paar dagen in L'viv gebleven, erg vreemde stad en nauwelijks toeristen.
Daarna zijn we met de nachttrein doorgereisd naar Odessa. Dit was nog wel een gedoe om treinkaartjes te krijgen. De Poolse vriend waarmee ik was wist dat er op het treinstation L'viv een internationaal loket was (verwacht geen Engelse taalkennis), dit staat niet aangegeven en zit ergens verstopt. Eenmaal daar wilde de mevrouw achter de balie ons geen kaartjes verkopen, de trein zat vol voor de komende 3 dagen. Gelukkig had iemand een pocket bosatlas bij zich. We hebben toen zelf alternatieve routes voorgesteld. Uiteindelijk konden we dus wel naar Odessa, alleen moesten we 2 uur omreizen. Op een reis van 12/14 uur valt dat wel te doen.
We kregen echt vaak het gevoel dat ze gewoon geen kaartjes wilden verkopen, klantvriendelijkheid kennen ze totaal niet.

In Odessa hebben we in een appartement gezeten met badkamer, 2 kamers, keuken en binnenplaats voor 5 euro per nacht p.p.. Oud, maar schoon. Er lopen altijd oude vrouwtjes voor de ingang van het centraal station met aanbiedingen voor kamers/appartementen
In L'viv gaan ze er vanuit dat je Oekraïens kan, zelfs bij het internationale loket doen ze dan moeilijk, zij vinden dat je hun taal gewoon moet spreken, als je Russisch spreekt dan word je zelfs bijna compleet genegeerd daar , absoluut niet mijn favoriete stad.

Trouwens in Oekraïne reis ik zo goed als nooit met de bus, Marchroutka's brengen mij waar ik naar toe wil binnen in de stad en verder erbuiten met de trein , stuk sneller vind ik zelf. Vanaf het vliegveld neem ik trouwens steeds de touringcar bussen naar het centraal station van Kiev, weet ik iig dat ik niet genaaid word qua prijs in tegenstelling tot met de taxi's en verder ben ik na de vlucht wel toe aan wat luxe. (trouwens als er naar Kharkiv express treinen rijden raad ik je aan om die te nemen, die zijn vaak wat luxer en bieden wat meer comfort (reserveren van te voren is aan te raden).
pi_49421489
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:26 schreef DJJoris het volgende:

[..]

In L'viv gaan ze er vanuit dat je Oekraïens kan, zelfs bij het internationale loket doen ze dan moeilijk, zij vinden dat je hun taal gewoon moet spreken, als je Russisch spreekt dan word je zelfs bijna compleet genegeerd daar , absoluut niet mijn favoriete stad.
Ja die Marchroutka's bedoelde ik met klein busje. Die zijn echt overal, erg handig
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:29:46 #233
55709 Stereotomy
pi_49421572
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:26 schreef DJJoris het volgende:

[..]

Da's heel makkelijk.

You don't speak English? TANZEN!

Sieben sieben ay-lyu-lyu, sieben sieben eins zwei
Sieben sieben ay-lyu-lyu, sieben sieben eins zwei drei

TANZEN!

Nu willen ze je waarschijnlijk helemaal niet meer helpen , maar je hebt wél even lol gehad.

Is het niet "marshutka" ?
pi_49422018
Mijn vriendin zegt net dat het Marchrutka is, iig met 2x de r .
Hehehe wel een leuke actie trouwens met dat lied maar heel fout om het in het westen van Oekraïne te doen iig ;-).
  dinsdag 15 mei 2007 @ 23:36:32 #235
179889 r3mkoe
bla die bla die bla
pi_49424541
Waar is Odessa dan !! Odessa is de shit gewoon. Nu 3x geweest.... Maar idd Crim is ook leuk
  dinsdag 15 mei 2007 @ 23:57:23 #236
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_49425281
Marshrutka, maar de spelling is natuurlijk subjectief als je het translitereert. Echt vaak in Marshrutka's in Volgograd rondgereden. Grappig om mee te maken.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_49454417
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 23:57 schreef Aanvoerder het volgende:
Marshrutka, maar de spelling is natuurlijk subjectief als je het translitereert. Echt vaak in Marshrutka's in Volgograd rondgereden. Grappig om mee te maken.
En absoluut niet duur en geen gehannes met haltes, gewoon bij elk stoplicht kan je al uitstappen .
pi_50569437
Morgen eindelijk dan op vakantie , vertrek vanavond eerst naar mijn grootvader om dan om 02:30 met de nachtbus naar Centraal Station van Amsterdam te gaan en dan daar gewoon 50 minuten te wachten op de nachttrein naar Schiphol.
Gelukkig genoeg apperaatjes met muziek bij me en een goed boek.

Ik had trouwens een vraag, een vriend van mij is een schilder en heeft mij ooit ongevraagd zijn schilderijen gestuurd en wilt dat ik ze nu weer mee terug neem. Moet ik het bij de douane bij aankomst dan melden (aangeven) dat ik schilderijen bij me heb? Ik las op de site van Borispol dat kunstwerken niet het land in mogen worden genomen maar mijn vriendin heeft naar het vliegveld gebeld en die zeggen dat dat alleen van toepassing is op oude kunstwerken.
Kan iemand mij misschien helpen?

Btw de schilderijen zijn door hem geschilderd en dus ook zijn eigendom lijkt mij, hij had ze ooit opgestuurd om te kijken of mensen er interesse in hadden (natuurlijk niet want ze zijn gewoon ontzettend lelijk) maar hij wilt ze nu terug omdat we niet meer on speaking terms zijn.
  maandag 18 juni 2007 @ 12:09:46 #239
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_50572523
Je kan zelf ook even bellen naar de douane op Schiphol. Die moeten toch ook het een en ander weten. Ik vertrek zaterdag voor 8 dagen! Zin in!
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_50572809
Dat is een goed idee, bedankt voor de tip .
Ik kan ook niet meer wachten, vergeet alweer de helft wat ik moet meenemen hehehe.
  maandag 18 juni 2007 @ 12:50:28 #241
55709 Stereotomy
pi_50573790
Leuk zeg Joris

Mijn vriendin zoekt een kennismigrant baan in Nederland, we hebben er bijna een, dus hopen dat ze het niet verknalt, want anders kunnen we niet op vakantie naar Oekraine.
pi_50576891
Laten we hopen dat het leuk wordt, zit nu zenuwachtig te wachten tot ik de ambassade kan bellen met de vraag over die schilderijen, de Douane was hier namelijk niet al te duidelijk en zei iets over dat ik ze waarschijnlijk niet bij de douane daar kan achterlaten dat hij die import toeslag ervan mag betalen, tja ook niet meer mijn probleem denk ik dan, dan laat ik ze er gewoon achter, hij wou niet per post maar op deze manier, dan is het ook zijn probleem als het niet door de douane komt.
Maar een glitch gaat het echt niet verpesten voor mij die 4.5 week .
Mijn PSP en mijn boek zullen mij wel de nacht door helpen denk ik zo .

edit: probleem is opgelost, Ambassade zegt dat ik gewoon ze moet aangeven met waarde van doek en verf, indien nodig kan die gozer altijd nog worden gebeld en dan mag hij ze zelf ophalen bij customs maar ben er iig vanaf.

Kan nu bijna stressloos vertrekken.

[ Bericht 15% gewijzigd door DJJoris op 18-06-2007 16:03:16 ]
  dinsdag 19 juni 2007 @ 01:39:36 #243
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_50602223
Waarschijnlijk maak ik ook nog een uitstapje naar Uman'. Iemand daar wel eens geweest?

[ Bericht 1% gewijzigd door Aanvoerder op 19-06-2007 02:56:54 ]
  dinsdag 19 juni 2007 @ 15:12:45 #244
27793 Henk-Wim
06-05-2002
pi_50615961
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 01:39 schreef Aanvoerder het volgende:
Waarschijnlijk maak ik ook nog een uitstapje naar Uman'. Iemand daar wel eens geweest?
Avond + nachtje geweest, in hotel Uman, aan het centrale plein. Weinig te beleven als je het mij vraagt. Typisch Oekraiens straatbeeld. Groot beeld van Lenin op het plein.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 22:13:15 #245
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_50631500
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:12 schreef Henk-Wim het volgende:

[..]

Avond + nachtje geweest, in hotel Uman, aan het centrale plein. Weinig te beleven als je het mij vraagt. Typisch Oekraiens straatbeeld. Groot beeld van Lenin op het plein.
Beelden van Lenin heb ik al genoeg gezien in Rusland.
  donderdag 21 juni 2007 @ 00:06:33 #246
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_50677206
Dit ga ik dus bekijken in Uman': http://en.wikipedia.org/wiki/Sofiyivka

Overigens zeker dat ik er heen ga.
  FOK!fotograaf donderdag 21 juni 2007 @ 11:34:55 #247
73911 ultra_ivo
pi_50685574
Ik ben door Uman gekomen op de fiets, buiten het park is er idd niet echt veel te beleven.
pi_50818264
quote:
Op maandag 18 juni 2007 12:09 schreef Aanvoerder het volgende:
Je kan zelf ook even bellen naar de douane op Schiphol. Die moeten toch ook het een en ander weten. Ik vertrek zaterdag voor 8 dagen! Zin in!
En je moest het slechte weer voor die dag gewoon meenemen?
Ongeloofelijk wat een k*t weer was het afgelopen zaterdag in Dnipropetrovsk, non stop donder en bliksem gehad zaterdagavond.
Voor de rest is het hier trouwens 30+, lekker weertje, het voelt niet super heet aan.
  maandag 25 juni 2007 @ 15:11:47 #249
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_50822123
Iemand een prijsindicatie wat treinen naar Kiev kost?
pi_50823219
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:11 schreef Plasterk het volgende:
Iemand een prijsindicatie wat treinen naar Kiev kost?
Ja daar ben ik nou ook wel benieuwd naar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')