Eens.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:13 schreef Furby het volgende:
's-Hertogenbosch
En onder Ede.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:17 schreef Jegorex het volgende:
Broek.
Bijna heel nederland ligt onderbroek
Babyloniënbroek.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:17 schreef Jegorex het volgende:
Broek.
quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:17 schreef Jegorex het volgende:
Broek.
Nieuwerrrrrrrrrrrrkerk is het.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:10 schreef Intxaurraga het volgende:
Enter is mooi. En Anna Pauwlona. Maar het mooiste is toch wel Nieuwekerk aan de IJssel. Echt zo van "Hee, we hebben net een nieuwe kerk aan de IJssel gebouwd, hoe zullen we onze plaats eens noemen?"
de korste zal dan wel Ee zijn, tenzij er een één-letterige stad/dorp isquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:28 schreef The_Terminator het volgende:
Gasselternijveenschemond![]()
In iedergeval één van de langste. Langste van NL is volgens mij Gasselterboerveenschemond...
Dat is een gemeentequote:Op woensdag 21 juni 2006 21:03 schreef nog.een.keer het volgende:
Tietjerksteradeel mag natuurlijk ook niet ontbreken
En "Nummer Een" ligt in Zeeland.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:32 schreef LadyMorgana het volgende:
Ohé en Laak, Maasbracht (dat wat de Maas bracht), Echt en Numero Dertien (ligt in Groningen)
Wause Plantage.quote:
Ik woon ook in Zeeland, maar van Paradijs heb ik nog nooit gehoord... waar ligt dat?quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:41 schreef Vava het volgende:
Om even bij de provincie waarin ik woon te blijven:
- Sint Anna ter Muiden
- Wolphaartsdijk
- Zierikzee
- Waterlandkerkje
- Othene
- Paradijs
- Zonnemaire
- 's-Heer Arendskerke
Ilpendamquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:57 schreef TC03 het volgende:
Ik vind alle dammetjes wel mooi klinken. Rotterdam. Amsterdam. Klinkt wel goed gewoon.
Het klinkt vooral mooi i.c.m. het bijwoord "dan".quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:57 schreef TC03 het volgende:
Ik vind alle dammetjes wel mooi klinken. Rotterdam. Amsterdam. Klinkt wel goed gewoon.
Zeeuws Vlaanderenquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:58 schreef Topmaat het volgende:
[..]
Ik woon ook in Zeeland, maar van Paradijs heb ik nog nooit gehoord... waar ligt dat?
Volgens mij is Othene gewoon een nieuwbouwwijk in Terneuzen en geen zelfstandig dorp/gehuchtquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:41 schreef Vava het volgende:
- Sint Anna ter Muiden
- Wolphaartsdijk
- Zierikzee
- Waterlandkerkje
- Othene
- Paradijs
- Zonnemaire
- 's-Heer Arendskerke
Mooie Paal is geen plaatsnaam, maar een busstation. Er is daar alleen een busstation, twee boerdrijen en een mooie paal.quote:Op donderdag 22 juni 2006 08:57 schreef Scootmobiel het volgende:
Kinderdijk
Cadier en Keer
Hei en Boeicop
Kleindochteren
Mooie Paal
En 'Hongerige Wolf' vind ik ook een hele originele.![]()
Aha, zit dat zó. Weer wat geleerd.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:09 schreef Alexxxxx het volgende:
Mooie Paal is geen plaatsnaam, maar een busstation. Er is daar alleen een busstation, twee boerdrijen en een mooie paal.
Is dat ook serieus een plaatsje?quote:
Jij weet hetquote:Op donderdag 22 juni 2006 10:50 schreef Begiristain het volgende:
[..]
Volgens mij is Othene gewoon een nieuwbouwwijk in Terneuzen en geen zelfstandig dorp/gehucht![]()
Ik ben er nooit geweest, ben het alleen wel eens tegengekomen in de atlas.quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:50 schreef Begiristain het volgende:
[..]
Volgens mij is Othene gewoon een nieuwbouwwijk in Terneuzen en geen zelfstandig dorp/gehucht![]()
Het blijft een mooie naamquote:Othene
Othene is een voormalig buurtschap in de gemeente Terneuzen, in de Nederlandse provincie Zeeland. Tegenwoordig maakt de buurtschap deel uit van de bebouwde kom van de stad Terneuzen.
Naar de buurtschap is de Otheensche Kreek vernoemd, die zich uitstrekt van de zeedijk langs de Westerschelde tot bij het dorpje Spui en die Othene van de rest van Terneuzen scheidt.
Sinds de ontwikkeling van de nieuwbouwwijk Othenepolder (de 'sprong over de kreek'), die de oude buurtschap volledig omsluit, wordt de buurtschap, om verwarring te voorkomen, aangeduid als Noten, een dialectvariant van Othene. Het oude dorpje Othene is een stuk kleiner dan de nieuwe wijk, er wonen nu vooral Duitse toeristen.
Ik dacht het wel, is Paradijs niet ook in Man bijt hond gebruikt?quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:21 schreef Topmaat het volgende:
[..]
Daar woon ikVlakbij Hulst.
Paradijs, is dat niet daar achter Terneuzen?
Die heb je ook ten oosten van Leeuwarden.quote:
Dan is die ook mooiquote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Die heb je ook ten oosten van Leeuwarden.
Daar rijden wij altijd doorheen als we in de zomer naar zoon discotheekje gaan daar in de buurt (in Cadzand).quote:
Gaarkeuken vind ik ook wel mooi, is in Groningen toch?quote:
Inderdaadquote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:19 schreef Vava het volgende:
Gaarkeuken vind ik ook wel mooi, is in Groningen toch?
Omg, Mariaparochie.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:16 schreef Tharalom het volgende:
Mariaparochie!
's-Heer Hendrikskinderen is ook zo'n mooie.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:41 schreef Vava het volgende:
- 's-Heer Arendskerke
Ja. 'Dat is de kracht van de Postbank. Graauw.'quote:Op vrijdag 30 juni 2006 21:32 schreef G-string het volgende:
En Graauw, klinkt wel als iets wat een leeuw zegt.![]()
Succesquote:Op zaterdag 1 juli 2006 19:57 schreef ChrisJX het volgende:
Misschien moeten we al die plaatsnamen eens optellen. Kijken welke provincie de meest rare/mooie/leuke heeft
Het is Standdaarbuiten, geen Standaardbuitenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:02 schreef Conflict het volgende:
standaardbuiten
Of was die al genoemd? Zie het net bij de rijdende rechter. Ben benieuwd of het vaak druk is buiten daar![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |