50 = 50.quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:31 schreef Mutant01 het volgende:
De matrix-borden geven 50 aan, maar je kan nog redelijk doorrijden.
Moeilijk invoegen he! Dat is juist het probleem wat ik aankaart! Kan moeilijk mensen weg gaan beuken.quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:38 schreef Conflict het volgende:
Gewoon wat eerder invoegen, als je op het verdrijvingsvlak staat doe je toch echt iets fout.
Als je aan ziet komen dat hetzo druk is dat het moeilijk gaat worden, ben je geacht genoeg inzicht te hebben om al eerder te gaan ritsen, en niet te wachten tot je bij het bord bent, waar iedereen bumper aan bumper rijdt. Je maakt dus zelf ook een fout. (Ik zeg overigens niet dat die andere bestuurders wel goed zitten, maar dit gebeurd nu eenmaal)quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moeilijk invoegen he! Dat is juist het probleem wat ik aankaart! Kan moeilijk mensen weg gaan beuken.
en waarom staat er dan na 300 meter een bord ritsen vanaf hierquote:Op woensdag 21 juni 2006 18:04 schreef Zpottr het volgende:
Als jij "lekker doorrijdt" terwijl de borden allang 50 aangeven kun je zelf ook wel verzinnen dat je een probleem voor jezelf aan het maken bent of niet?
Oh, en "over 300 meter ritsen" betekent niet dat je 300 meter door moet rijden en dan pas naar rechts mag
Wat een onzin! Sommige sjaken staan stil omdat ze niet volledig gebruik maken van alle 2 de banen, als ik dat wel doe dan ben ik niet diegene die fout ben! Niet voor niets staan de ritsen borden er.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:28 schreef nein het volgende:
iedereen heeft gelijk behalve de TS
Je snapt zelf ook wel dat t aso is om iedereen voorbij te sjesen terwijl die netjes wachten.
Zoek de betekenis van "mogen" en "moeten" eens op en probeer opnieuw.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:27 schreef lipje het volgende:
[..]
en waarom staat er dan na 300 meter een bord ritsen vanaf hier
Het staat er op gebiedende wijze hoor sjaak. Ritsen vanaf hier. Je kan ook eerder ritsen, maar dat zorgt bij files voor onnodig oponthoud.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:29 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Zoek de betekenis van "mogen" en "moeten" eens op en probeer opnieuw.
quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:34 schreef Mutant01 het volgende:
[afbeelding]
Die mongolen die hem geen ruimte geven zitten dus gewoon FOUT!
Ik MAG doorrijden en MOET na 300 meter beginnen met ritsen. Geen probleemquote:Op woensdag 21 juni 2006 18:29 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Zoek de betekenis van "mogen" en "moeten" eens op en probeer opnieuw.
Omdat hij een grote bak heeft en die kuddedieren in de andere baan een Polo al een toffe bak vinden!?quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:34 schreef Mutant01 het volgende:
[afbeelding]
Die mongolen die hem geen ruimte geven zitten dus gewoon FOUT!
idd, zulke frusties dusquote:Op woensdag 21 juni 2006 18:55 schreef lipje het volgende:
[..]
Ik MAG doorrijden en MOET na 300 meter beginnen met ritsen. Geen probleem![]()
Dat jij nou zo'n frustie bent dat je 3 km van te voren al invoegd, te bang om er niet tussen gelaten te worden![]()
Als de kassa rij naast je sneller is wil je zeker ook daar aan de beurt zijn.
Heel goed Sjaak. Van diezelfde site:quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:33 schreef Mutant01 het volgende:
Voor alle Sjaakies die mij geen gelijk geven: http://www.minvenw.nl/dgp/ritsen/waarom/index.aspx Mijn situatie was dus die van de "geen ruimte geven".
quote:Ritsen begint hier, bij het bord 'wegversmalling na 1 kilometer'. Weggebruikers op de linkerrijstrook passen hier hun snelheid aan op de weggebruikers van de doorgaande rijstrook.
Van die mensen die gewoon wel 50 gaan rijden (zoals aangegeven) om makkelijker te kunnen beginnen met ritsen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:31 schreef Mutant01 het volgende:
Je kent het wel, de matrix-borden geven 50 aan, maar je kan nog redelijk doorrijden. Je zit op de meest linker weghelft van de twee baans snelweg want jah, er zijn van die mensen die zeg maar al 50 km voor de file hun rem intrappen.
Het zal ook niet een Mercedes zijnquote:Op woensdag 21 juni 2006 18:34 schreef Mutant01 het volgende:
[afbeelding]
Die mongolen die hem geen ruimte geven zitten dus gewoon FOUT!
quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:20 schreef Willaaam het volgende:
Om die doorrijders bij het ritsen flink te kutten blijf ik altijd lekker de rijstrook links van me blokkeren. Gewoon half over de streep rijden. Je moet eens zien hoe positief alle normale automobilisten op die actie reageren, en die kerel linksachter je maar toeteren en wild doen, triest volk...
[afbeelding]
Scheelt weer lezen voor de oplettende kijker
quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:51 schreef BobbyB het volgende:
Voor de mensen die blijkbaar niet snappen wat het bord "Ritsen vanaf hier" betekend... nou euhm hoe duidelijk kan het zijn? Terug naar het CBR of nee de basisschool voor een cursus lezen?
Wat heeft het nu voor een zin om een hele strook niet te gebruiken (waardoor de het verkeer beter doorstroomt) rij gewoon die strook uit, en zodra dat bord komt moeten anderen je er gewoon netjes tussen laten. Dat heeft niks met inzicht of vooruit kijken te maken.
Mensen denk op een of andere reden dat tijdens een file dat soort dingen niet gelden. Nee files ontstaan juist door zulks gedrag.
En ja die dagelijkse (treurige) realiteit ben ik me zeer van bewust. Rijd iedere dag 260 kilometer (130 heen en 130 terug) en wat je dan allemaal niet voor een asociaal weggedrag tegenkomt, dan ja er verbaasd van te kijken dat het niet vaker fout gaat.
Geef elkaar gewoon de ruimte, dat zal pas files schelen.
Wat een kolder, er is maar één rijstrook en als jij ziet dat mensen daar gaan ritsen (dat valt al snel op), dan moet je met je pleuresreet maar gewoon achteraan sluiten, want sneller gaat het toch niet. Door racen naar het einde wek je een hoop ergernissen op en is ritsen daar onverstandig omdat er door het ruimtegebrek een grote kans is op botsingen. En door botsingen ontstaan files.quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:51 schreef BobbyB het volgende:
Voor de mensen die blijkbaar niet snappen wat het bord "Ritsen vanaf hier" betekend... nou euhm hoe duidelijk kan het zijn? Terug naar het CBR of nee de basisschool voor een cursus lezen?
Wat heeft het nu voor een zin om een hele strook niet te gebruiken (waardoor de het verkeer beter doorstroomt) rij gewoon die strook uit, en zodra dat bord komt moeten anderen je er gewoon netjes tussen laten. Dat heeft niks met inzicht of vooruit kijken te maken.
Mensen denk op een of andere reden dat tijdens een file dat soort dingen niet gelden. Nee files ontstaan juist door zulks gedrag.
En ja die dagelijkse (treurige) realiteit ben ik me zeer van bewust. Rijd iedere dag 260 kilometer (130 heen en 130 terug) en wat je dan allemaal niet voor een asociaal weggedrag tegenkomt, dan ja er verbaasd van te kijken dat het niet vaker fout gaat.
Geef elkaar gewoon de ruimte, dat zal pas files schelen.
Jij bent zo'n sjaak dus:quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:20 schreef Willaaam het volgende:
Om die doorrijders bij het ritsen flink te kutten blijf ik altijd lekker de rijstrook links van me blokkeren. Gewoon half over de streep rijden. Je moet eens zien hoe positief alle normale automobilisten op die actie reageren, en die kerel linksachter je maar toeteren en wild doen, triest volk...
[afbeelding]
Scheelt weer lezen voor de oplettende kijker
Nee jij bent de veroorzaker dat dat niet werkt, dat is wat anders.quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:31 schreef vigier het volgende:
Overigens nog een tip: dat doorrijden tot het einde werkt ALLEEN als iedereen rond de max-snelheid rijdt. In geval van een opstopping werkt dat NIET.
Een hond die bij 2 nagenoeg stilstaande banen links voorbij komt peren met veel te hoge snelheid hoeft bij mij niet op 1 cm te rekenen. Als je ook langzaam rijdt, even aankijkt, en dan je knipperlicht uitzet, wacht ik even voor je met optrekken, zodat je voor me in kunt voegen.
Dat jij je ergert aan mensen die het asfalt gewoon legaal benutten zegt meer over jou dan over een ander. Dat asfalt ligt er toch niet voor niks? Enig idee wat het scheelt als je gewoon beide stroken gewoon gebruikt? Jijzelf schiet er opzich weinig mee op, maar je zorgt er wel voor dat de file niet verdubbeld wordt waardoor je wellicht op en afritten blokkeerd die normaal gewoon open zouden zijn als iedereen die tweede strook ook gewoon zou gebruiken. Anders hadden ze die strook er niet neergelegd lijkt mijquote:Op woensdag 21 juni 2006 22:55 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Wat een kolder, er is maar één rijstrook en als jij ziet dat mensen daar gaan ritsen (dat valt al snel op), dan moet je met je pleuresreet maar gewoon achteraan sluiten, want sneller gaat het toch niet. Door racen naar het einde wek je een hoop ergernissen op en is ritsen daar onverstandig omdat er door het ruimtegebrek een grote kans is op botsingen. En door botsingen ontstaan files.
Handig, dan heb je een file over 8 kilometer waarvan de linkerbaan helemaal vrij is want ja, niemand mag erop omdat na 8km de personen moeten ritsen. En het is asociaal om van de linkerbaan gebruik te maken, want die is speciaal gemaakt voor de mieren.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:02 schreef _VoiD_ het volgende:
Uiteraard mag je volgens de regeltjes doorrijden, maar las iedereen al rechts staat te wachten is het natuurlijk asociaal om er langs te blaffen en op het laatste moment verontwaardigd doen omdat je er niet tussen mag..
Nou dat iedereen rechts staat te wachten is anders HUN fout. Het is niet asociaal. Het is gewoon het maximale uit de snelweg halen. Ik snap echt niet wat het voor een nut heeft om met zijn alle rechts te gaan staan en vervolgens een volledige lege baan naast zich te laten liggen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:02 schreef _VoiD_ het volgende:
Uiteraard mag je volgens de regeltjes doorrijden, maar las iedereen al rechts staat te wachten is het natuurlijk asociaal om er langs te blaffen en op het laatste moment verontwaardigd doen omdat je er niet tussen mag..
Nee, maar het risico neem ik voor lief.quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:55 schreef Mutant01 het volgende:
Die kunnen op flinke boetes rekenen wist je dat?
Do the math. Die 8 kilometer kan dus 4 wordenquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Handig, dan heb je een file over 8 kilometer waarvan de linkerbaan helemaal vrij is want ja, niemand mag erop omdat na 8km de personen moeten ritsen. En het is asociaal om van de linkerbaan gebruik te maken, want die is speciaal gemaakt voor de mieren.
Er is een heel groot verschil tussen mensen die op Vmax langs je komen karren en mensen die netjes rustig meerijden om een geschikt invoegmoment af te wachten. TS is volgens mij iemand van de eerste soort en die kunnen de boom in.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:02 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat jij je ergert aan mensen die het asfalt gewoon legaal benutten zegt meer over jou dan over een ander. Dat asfalt ligt er toch niet voor niks? Enig idee wat het scheelt als je gewoon beide stroken gewoon gebruikt? Jijzelf schiet er opzich weinig mee op, maar je zorgt er wel voor dat de file niet verdubbeld wordt waardoor je wellicht op en afritten blokkeerd die normaal gewoon open zouden zijn als iedereen die tweede strook ook gewoon zou gebruiken. Anders hadden ze die strook er niet neergelegd lijkt mijJa ik weet niet waar jij je rijbewijs gehaald hebt maar jouw beredenatie toont weinig inzicht in het verkeer.
Maar jij bent dus zo iemand die als een eend lekker achter de rest aan waggelt en je vervolgens op zit te vreten omdat anderen wel gewoon goed nadenken en het asfalt benutten waar ze wegenbelasting voor betalen?
Invoegen zo vroeg mogelijk, sorry dat heb ik niet geleerd tijdens mijn rijexamens. Wel dat je moet invoegen op momenten dat het kan (als je op snelheid bent). De ritsen vanaf hier borden staan er niet voor niets, als ik dat bord heb bereikt MOET ik invoegen. Daarbij MOETEN andere medeweggebruikers rekening daarbij houden, JIJ dus ook. Ik MAG de hele strook uitrijden tot het eind het is een recht dat ik heb, als jij dat recht blokkeert door met je auto asociaal in het midden te rijden, kan jij rekenen op een fikse boete en ben JIJ degene die de verkeersdoorstroming belemmert.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:05 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Nee, maar het risico neem ik voor lief.
En als jij hebt opgelet tijdens je rijlessen weet je dat mogen niet hetzelfde is als moeten. Je MAG 50 op een weg door een woonwijk (soms nog) maar je MOET het niet. Je moet handelen naar inschatting. En bij mijn rijlessen is geleerd dat je moet invoegen op het moment dat dat veilig is. En dat is zo vroeg mogelijk, mits je snelheid gelijk is aan dat van het overige verkeer en er ruimte is of gemaakt wordt. En ik maak echt voor iedere scheet ruimte (ik heb geen haast), maar die, die menen zo hard mogelijk door te rijden (soms zelfs sneller dan toegestaan), en dan ook nog dwingen op 't end, echt niet he.
Als jij stilstaat op de rechterrijstrook en ik rij met 50 langs dan is dat al relatief gezien "keihard", terwijl ik de matrixborden-snelheid aanhoud. Als er dan een idioot zoals jij in het midden gaat rijden, is dat vragen om ongelukken.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:08 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Er is een heel groot verschil tussen mensen die op Vmax langs je komen karren en mensen die netjes rustig meerijden om een geschikt invoegmoment af te wachten. TS is volgens mij iemand van de eerste soort en die kunnen de boom in.
Weet je wat je volgens de verkeersregels moet? Het overige verkeer niet hinderen, en dat doe jij dus welquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:05 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Nee, maar het risico neem ik voor lief.
En als jij hebt opgelet tijdens je rijlessen weet je dat mogen niet hetzelfde is als moeten. Je MAG 50 op een weg door een woonwijk (soms nog) maar je MOET het niet. Je moet handelen naar inschatting. En bij mijn rijlessen is geleerd dat je moet invoegen op het moment dat dat veilig is. En dat is zo vroeg mogelijk, mits je snelheid gelijk is aan dat van het overige verkeer en er ruimte is of gemaakt wordt. En ik maak echt voor iedere scheet ruimte (ik heb geen haast), maar die, die menen zo hard mogelijk door te rijden (soms zelfs sneller dan toegestaan), en dan ook nog dwingen op 't end, echt niet he.
Dat is gewoon gelul. En zomaar allemaal woorden met een hoofdletter schrijven verandert daar niets aan.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik MAG de hele strook uitrijden tot het eind het is een recht dat ik heb,
Nee hoor, de pijlen zijn een voorwaarschuwing! Je MOET invoegen op het punt dat je het bord Ritsen vanaf hier" ziet staan. Zoals je kan lezen in op deed ik direct mijn knipperlicht aan en paste tevens de snelheid aan, 15 km/h. TOCH gaan mensen irritant doen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:10 schreef Conflict het volgende:
Op het punt dat die pijl naar rechts draait moet je al bezig zijn met invoegen. Je moet zulke aanwijzingen namelijk direct opvolgen. Dat degene naast je geen zin heeft om aan de kant te gaan houdt zeker niet in dat je dan maar door moet rijden naar het verdrijvingsvlak.
Pardon? Ik mag gewoon van die strook gebruik maken hoor, weet niet wat jij nou weer lult. Voor wie hebben ze die strook dan gemaakt?quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:12 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dat is gewoon gelul. En zomaar allemaal woorden met een hoofdletter schrijven verandert daar niets aan.
Het is JUIST de bedoelling om die extra baan ook te gebruiken. Want anders kunnen we die hele 3e baan overal wel afschaffen, want ergens gaat ie toch wel weer naar 2 banen toe.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:02 schreef _VoiD_ het volgende:
Uiteraard mag je volgens de regeltjes doorrijden, maar las iedereen al rechts staat te wachten is het natuurlijk asociaal om er langs te blaffen en op het laatste moment verontwaardigd doen omdat je er niet tussen mag..
Je moet die pijl volgen, niet je egoquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Pardon? Ik mag gewoon van die strook gebruik maken hoor, weet niet wat jij nou weer lult. Voor wie hebben ze die strook dan gemaakt?
Dat is geen gelul. Je mag niet over het verdrijvings vlak, tot daar MAG je gewoon op die baan rijden. Daarbij staat er een bord "Ritsen vanaf hier" en aan de rechter kant "Geef de ritser ruimte" wie is er dan fout? Ik hoop niet dat ik het hoef uit te leggen want dan gooi ik mezelf echt voor de trein, gezien de belabberde kennis van de verkeersregels en borden hier.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:12 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dat is gewoon gelul. En zomaar allemaal woorden met een hoofdletter schrijven verandert daar niets aan.
Ben je zo'n persoon die alleen naar het wegdek naar de streepjes kijkt en niet naar de verkeersborden?quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:16 schreef Conflict het volgende:
[..]
Je moet die pijl volgen, niet je ego![]()
Ja, daar staan die pijlenquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:14 schreef Tha_Killer het volgende:
[..]
Het is JUIST de bedoelling om die extra baan ook te gebruiken. Want anders kunnen we die hele 3e baan overal wel afschaffen, want ergens gaat ie toch wel weer naar 2 banen toe.
Dus als we een bottleneck maken van 5 baans naar 2 baans, zal er nog een betere doorstroming zijn??quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:07 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Do the math. Die 8 kilometer kan dus 4 wordenDenken velen ook niet bij na he. Eigenlijk vind ik de rechtsrijders asocialer. Ze zorgen niet voor een goede doorstroming, ook al is deze mogelijk en daarbij laten ze ritsend verkeer van de linkerbaan er dus blijkbaar niet tussen want volgens hun is dat asociaal.
Oh dus jij bent zo iemand die zijn eigen regeltjes maar gaat maken? Nou lekker is dat als iedereen dat gaat doen. Vandaar dat het iedere dag zo'n tyfus bende is op de weg, iedereen maakt zijn eigen regeltjes omdat iets asociaal is of niet. Gewoon de verkeersregels nemen zoals ze zijn, maat. Niks meer, niks minder. Anders kunnen ze die regels ook wel afschaffen als iedereen het toch beter denkt te weten of vind dat het anders moet.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:16 schreef Willaaam het volgende:
Ik denk, en dat denken de meeste weggebruikers aangezien jij keihard door kan rijden links, dat het netjes is gewoon achteraan te sluiten. Dat doe je in de kassarij, dat doe je voor een glijbaan en dat doe je bij de bar voor een pilsje. Daarnaast ben ik het met je eens dat je technisch gezien de verkeersregels met je mee hebt. Helaas voor jou denkt het meerendeel van Nederland anders over die regels, de rest van Nederland is het verkeer en aan dat overige verkeer moet je je maar aanpassen.
Het maakt wel uit, immers de bottleneck treed heel wat later in, er passen aan het eind van de file meer auto's op hetzelfde stukje snelweg. Vooral als de bottleneck een aantal kilometers na een afslag is. Dan zorg je er iig voor dat de mensen achteraan gewoon normaal kunnen afslaan.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:17 schreef Sinat het volgende:
[..]
Dus als we een bottleneck maken van 5 baans naar 2 baans, zal er nog een betere doorstroming zijn??
Hoe je de auto's ook opsteld, het verkeer zal over die twee banen moeten. Zolang die bottleneck er is, zal het niet uitmaken of er 8Km van 2 rijen staat, 5Km van 3 rijen of 2Km met 8 rijen. Do the math.
Ik schat de situatie gewoon goed in, dus van het probleem uit de OP heb ik geen last. Ik herken het wel, gasten die te ver doorrijden en dan helemaal vooraan door niemand er meer tussen gelaten worden. Mensen die zelfs op het verdrijvingsvlak terecht komen heb ik nooit gezien nee. Maar goed, daar belanden blijkbaar alleen de mensen die wel verkeersinzicht hebben.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ben je zo'n persoon die alleen naar het wegdek naar de streepjes kijkt en niet naar de verkeersborden?
Dus als er een lege linkerbaan is mag je er niet op rijden, als ie vol is wel.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:18 schreef Willaaam het volgende:
Als de linkerkant helemaal vol staat met wagens dan ja, laat ik ze er netjes door dan is er sprake van een normale ritssituatie. Als de linkerstrook compleet leeg is en er zijn een paar van die zoutzakken die menen in te schatten dat het daar een mooie plek is om ff te revven, mooi niet dus.
Ik belande niet op het verdrijvingsvlak en ten tweede reed ik ook nog eens niet te ver door. Ik reed door tot het bord, ritsen vanaf hier. Dat jij zelfs de reclamespotjes van de overheid negeert, zegt meer over jou dan over mij.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:20 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik schat de situatie gewoon goed in, dus van het probleem uit de OP heb ik geen last. Ik herken het wel, gasten die te ver doorrijden en dan helemaal vooraan door niemand er meer tussen gelaten worden. Mensen die zelfs op het verdrijvingsvlak terecht komen heb ik nooit gezien nee. Maar goed, daar belanden blijkbaar alleen de mensen die wel verkeersinzicht hebben.
Je mag op de linker baan rijden om in te halen. Anders moet je rchts gaan rijden.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus als er een lege linkerbaan is mag je er niet op rijden, als ie vol is wel.![]()
Omdat het niet werkt zonder maatschappelijk draagvlak.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:20 schreef BobbyB het volgende:
Heb namelijk nog nooit een 2 baans kassarij gezien
Mooi zo, dan heb ik weer gelijk, ik haal al die stilstaande auto's in. En dat doe ik via de linkerrijstrook.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:22 schreef Conflict het volgende:
[..]
Je mag op de linker baan rijden om in te halen. Anders moet je rchts gaan rijden.
Je verzint het niet he![]()
En toen stond je (bijna) op het verdrijvingsvlak. Dus je hebt gewoon een paar honderd meter meer nodig dan de gemiddelde automobilist. Maar het geeft niet verder, alleen van mij krijg je ook geen cm, ga dan maar lekker zielig zijn op het verdrijvingsvlakquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik belande niet op het verdrijvingsvlak en ten tweede reed ik ook nog eens niet te ver door. Ik reed door tot het bord, ritsen vanaf hier. Dat jij zelfs de reclamespotjes van de overheid negeert, zegt meer over jou dan over mij.
Ik had een paar honderd meter meer nodig omdat een mongool mij weigerde er tussen te laten. Dat heeft niets met mijn inzicht te maken, maar met de inzicht van mijn medeweggebruiker. Ik had hem er natuurlijk ook bij het bordje ritsen vanaf hier eraf kunnen beuken.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:24 schreef Conflict het volgende:
[..]
En toen stond je (bijna) op het verdrijvingsvlak. Dus je hebt gewoon een paar honderd meter meer nodig dan de gemiddelde automobilist. Maar het geeft niet verder, alleen van mij krijg je ook geen CM, ga dan maar lekker zieligg zijn op het verdrijvingsvlak![]()
Fijn dat er nog mensen bestaan die het wel met mee eens zijn. En nu ga ik slapen, dag mensen, tot morgen in het verkeerquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:24 schreef Conflict het volgende:
[..]
En toen stond je (bijna) op het verdrijvingsvlak. Dus je hebt gewoon een paar honderd meter meer nodig dan de gemiddelde automobilist. Maar het geeft niet verder, alleen van mij krijg je ook geen CM, ga dan maar lekker zielig zijn op het verdrijvingsvlak![]()
Ik denk dat conflict het niet in zijn hoofd haalt (sociaal dat ie is), om midden tussen twee rijstroken te gaan rijden. Slaap ze.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:26 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Fijn dat er nog mensen bestaan die het wel met mee eens zijn. En nu ga ik slapen, dag mensen, tot morgen in het verkeer.
Als je een paar honderd meter nodig hebt om te zien dat een mongool je er niet langs wilde laten dan doe je echt zelf iets fout. Of je moet heel hard gereden hebben, maar dat kan ik me niet voorstellen als je op het punt staat om te ritsen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik had een paar honderd meter meer nodig omdat een mongool mij weigerde er tussen te laten. Dat heeft niets met mijn inzicht te maken, maar met de inzicht van mijn medeweggebruiker. Ik had hem er natuurlijk ook bij het bordje ritsen vanaf hier eraf kunnen beuken.
Je denkt toch niet dat ik dat dagelijks doe ofzo he?quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat conflict het niet in zijn hoofd haalt (sociaal dat ie is), om midden tussen twee rijstroken te gaan rijden. Slaap ze.
15 km/h noem ik een redelijk aangepaste snelheid dacht ik zo. In iedergeval heb ik het ministerie van verkeer en waterstaat mee. Ga jij maar lekker het verkeer blokkeren.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:27 schreef Conflict het volgende:
[..]
Als je een paar honderd meter nodig hebt om te zien dat een mongool je er niet langs wilde laten dan doe je echt zelf iets fout. Of je moet heel hard gereden hebben, maar dat kan ik me niet voorstellen als je op het punt staat om te ritsen.
|
Je verhaal rammelt aan alle kanten.
Dan maar zo...quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:17 schreef Sinat het volgende:
[..]
Dus als we een bottleneck maken van 5 baans naar 2 baans, zal er nog een betere doorstroming zijn??
Hoe je de auto's ook opsteld, het verkeer zal over die twee banen moeten. Zolang die bottleneck er is, zal het niet uitmaken of er 8Km van 2 rijen staat, 5Km van 3 rijen of 2Km met 8 rijen. Do the math.
Precies wat ik bedoeldequote:Op woensdag 21 juni 2006 23:30 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dan maar zo...
[afbeelding]
[afbeelding]
Als je 15 km/pu rijdt en dan op een afstand van honderden meters er niet tussen gelaten wordt door een dezelfde mongool, dan gaat het echt bij jou mis kerel. Je verhaal klopt gewoon niet.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
15 km/h noem ik een redelijk aangepaste snelheid dacht ik zo. In iedergeval heb ik het ministerie van verkeer en waterstaat mee. Ga jij maar lekker het verkeer blokkeren.Ik hoop dat je dat een keer flikt bij een undercover politiewagen.
Nee er klopt inderdaad iets niet, volgens mij heb ik dat duidelijk aangegeven. De meneer naast mij laat mij niet netjes invoegen. Of ben jij er zo eentje die zonder te kijken je stuur omgooit in een afstand van 1 meter.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:31 schreef Conflict het volgende:
[..]
Als je 15 km/pu rijdt en dan op een afstand van honderden meters er niet tussen gelaten wordt door een dezelfde mongool, dan gaat het echt bij jou mis kerel. Je verhaal klopt gewoon niet.
En gelijk heeft ie!quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee er klopt inderdaad iets niet, volgens mij heb ik dat duidelijk aangegeven. De meneer naast mij laat mij niet netjes invoegen. Of ben jij er zo eentje die zonder te kijken je stuur omgooit in een afstand van 1 meter.
En dan ga jij er als een gefrustreerde gek naast rijden, honderden meters lang, ipv even te remmen en erachter in te voegen. Zo werk je jezelf in de problemen en de andere automoilisten ergeren zich kapot aan je.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee er klopt inderdaad iets niet, volgens mij heb ik dat duidelijk aangegeven. De meneer naast mij laat mij niet netjes invoegen.
Uh dat mag je beter uitleggen vriend.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
En gelijk heeft ie!
Dat bord staat er niet voor niks 300 meter van te voren.
Door mongolen zoals jij ontstaat die file.
Ow maar ik geef wel ruimte. Maar niet aan een Eppo die tot de uiterste cm links blijft doorrijden..Daar kan ik echt niet tegen!quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:35 schreef BobbyB het volgende:
oja Conflict en Wiliaaam denken het allemaal zo goed te weten, maar er staan gewoon borden met "Geef ritser de ruimte" aan de andere kant. Daarbij staat het ook vastgesteld in het verkeersregelement, dus of je er nu lang of kort over lult, jullie zijn beiden gewoon fout. Je moet namelijk de ritser ertussen laten en daarbij mag je het verkeer niet onnodig ophouden. Dat zijn in ieder geval al twee dingen die jullie niet doen.
Of het nu asociaal is om er links voorbij te schieten staat hier gewoon totaal los van. Wanneer rijstroken samen komen hoor je elkaar gewoon de ruimte te geven. Klaar. Helaas is het voor jullie niet anders.
Ik ben een vrouw!quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uh dat mag je beter uitleggen vriend.
heb je het tegen mij?quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:38 schreef Conflict het volgende:
je hebt een chronisch gebrek aan verkeersinzich. Misschien kan je opnieuw eens gaan lessen en dit combineren met een cursus sociale vaardigheden
Jij snapt het echt niet he? De politie zou nu gewoon je rijbewijs in moeten nemen voor het niet kennen van de verkeersregels en het ook nog vol blijven houden!quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:34 schreef Conflict het volgende:
[..]
En dan ga jij er als een gefrustreerde gek naast rijden, honderden meters lang, ipv even te remmen en erachter in te voegen. Zo werk je jezelf in de problemen en de andere automoilisten ergeren zich kapot aan je.
Eerlijkgezegd had ik de sympathie van een vrachtwagenchauffeur (daar niet van), wat is ernaast rijden, laten we zeggen, er schuin voor dan, dus niet werkelijk portier aan portier, maar mijn achterportier aan zijn voorportier. Bovendien rijden er auto's achter me (ik ben niet de enige op die strook). De rechterstrook rijd mee (snelheid ook 15 km/h), als ik dan mijn knipperlicht aandoe bij het bord ritsen vanaf hier, moet hij me gewoon ruimte geven (staat ook aan de RECHTERKANT een bord trouwens *geef ritsers de ruimte*) daar ging ik in eerste instantie dan ook van uit. Ik geef hem dus de tijd om af te remmen om ruimte voor me te creeeren, dat doet ie niet. En in dat gehele tijdsbestek leg je echt wel wat af hoor.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:34 schreef Conflict het volgende:
[..]
En dan ga jij er als een gefrustreerde gek naast rijden, honderden meters lang, ipv even te remmen en erachter in te voegen. Zo werk je jezelf in de problemen en de andere automoilisten ergeren zich kapot aan je.
Jij kent de verkeersregels niet eens, dus hou je maar koest hequote:Op woensdag 21 juni 2006 23:38 schreef Conflict het volgende:
je hebt een chronisch gebrek aan verkeersinzicht. Misschien kan je opnieuw eens gaan lessen en dit combineren met een cursus sociale vaardigheden
Wat maakt het nou uit of je 100 meter eerder invoegt of 100 meter. In die file sta je toch.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:38 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Jij snapt het echt niet he? De politie zou nu gewoon je rijbewijs in moeten nemen voor het niet kennen van de verkeersregels en het ook nog vol blijven houden!
Degene die je er niet tussen laat is gewoon fout. Punt uit. Daarbij mag je een strook gewoon uitrijden tot aan het verdrijvingsvlak.
Er niet tussen gelaten wordt je 100 meter eerder ook niet, dus dat maakt dan ook weinig uit.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:39 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit of je 100 meter eerder invoegt of 100 meter. In die file sta je toch.
Geef ritsers de ruimte. Er staat niet dat als je geen ruimte krijgt, je honderden meters door moet rijden en vervolgens moedeloos stil moet gaan staan op of voor een verdrijvingsvlak. Je moet geen emoties tonen in het verkeer.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:35 schreef BobbyB het volgende:
oja Conflict en Wiliaaam denken het allemaal zo goed te weten, maar er staan gewoon borden met "Geef ritser de ruimte" aan de andere kant. Daarbij staat het ook vastgesteld in het verkeersregelement, dus of je er nu lang of kort over lult, jullie zijn beiden gewoon fout. Je moet namelijk de ritser ertussen laten en daarbij mag je het verkeer niet onnodig ophouden. Dat zijn in ieder geval al twee dingen die jullie niet doen.
Of het nu asociaal is om er links voorbij te schieten staat hier gewoon totaal los van. Wanneer rijstroken samen komen hoor je elkaar gewoon de ruimte te geven. Klaar. Helaas is het voor jullie niet anders.
Door mij wel. Maar daarna kom je er echt niet tussen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:40 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Er niet tussen gelaten wordt je 100 meter eerder ook niet, dus dat maakt dan ook weinig uit.
Ik mag niet op een verdrijvingsvlak rijden dus sta ik ervoor stil, anders ben ik in overtredingquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:40 schreef Conflict het volgende:
[..]
Geef ritsers de ruimte. Er staat niet dat als je geen ruimte krijgt, je honderden meters door moet rijden en vervolgens moedeloos stil moet gaan staan op of voor een verdrijvingsvlak. Je moet geen emoties tonen in het verkeer.
Nee er staat dat JIJ ruimte moet geven dus moet JIJ ruimte vrijmaken. Als dat niet lukt kun je nog een stukje doorrijden tot aan het verdrijvingsvlak.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:40 schreef Conflict het volgende:
[..]
Geef ritsers de ruimte. Er staat niet dat als je geen ruimte krijgt, je honderden meters door moet rijden en vervolgens moedeloos stil moet gaan staan op of voor een verdrijvingsvlak. Je moet geen emoties tonen in het verkeer.
Nee, jij zit je te ergeren aan anderen omdat je zelf gewoon een gebrek aan verkeersinzicht hebt en iedereen van van alles de schuld geeft. En je bent nog te beroerd om maar een klein beetje naar jezelf te kijken. Je spreekt jezelf continu tegen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik mag niet op een verdrijvingsvlak rijden dus sta ik ervoor stil, anders ben ik in overtreding![]()
Als je bijna op het verdrijvingsvlak staat ben je gewoon fout.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:43 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee er staat dat JIJ ruimte moet geven dus moet JIJ ruimte vrijmaken. Als dat niet lukt kun je nog een stukje doorrijden tot aan het verdrijvingsvlak.
Kijk je kan wel de verantwoordelijkheid naar iemand anders afschuiven, maar jij met je kortzichte reacties hebt niet eens het denkvermogen om in te zien dat jij gewoon fout bent door niemand er tussen te laten.
Jij bent anders degene die jezelf een rijstrook toeeigend door niemand ertussen te laten. Er staan borden, pijlen... het kan niet duidelijk genoeg zijn, maar voor jou is het allemaal wiskunde blijkbaar want jij bent degene die er totaal niks van snapt hoe het hoort.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:46 schreef Conflict het volgende:
[..]
Nee, jij zit je te ergeren aan anderen omdat je zelf gewoon een gebrek aan verkeersinzicht hebt en iedereen van van alles de schuld geeft. En je bent nog te beroerd om maar een klein beetje naar jezelf te kijken. Je spreekt jezelf continu tegen.
Kijk gewoon voor je als je in de auto zit en reageer op wat er om je heen aan het gebeuren is. En niet met een dikke grijns gaan roepen dat dat jouw rijstrook, dat is het namelijk niet.
Opnieuw met je vingertje naar een ander wijzen. Als jij me er gewoon tussen laat hoef ik niet over het verdrijvingsvlak.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:47 schreef Conflict het volgende:
[..]
Als je bijna op het verdrijvingsvlak staat ben je gewoon fout.
Alleen mensen die niet opletten of een kut atitude hebben komen daar terecht.
Wat is dat voor gelul zeg. Ik rij voor mijn werk ruim 30.000 km pj, en jij komt mij ff vertellen dat ik geen verkeersinzicht heb? Wat een arrogantie. Zelfs als ik met bronnen aantoon (van het ministerie nogwel) dat ik gelijk hebt, blijf je stug volhouden. Ik MAG gebruik maken van de linkerrijstrook tot aan het verdrijvingsvlak en daarmee basta, dat zijn de regels Conflict. Tevens moet je bij het RITSEN ruimte geven aan de mensen die invoegen als jij op de rechterrijstrook zit. (Reclame van de overheid notabene) Het RITSEN begint vanaf het bord RITSEN VANAF HIER.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:46 schreef Conflict het volgende:
[..]
Nee, jij zit je te ergeren aan anderen omdat je zelf gewoon een gebrek aan verkeersinzicht hebt en iedereen van van alles de schuld geeft. En je bent nog te beroerd om maar een klein beetje naar jezelf te kijken. Je spreekt jezelf continu tegen.
Kijk gewoon voor je als je in de auto zit en reageer op wat er om je heen aan het gebeuren is. En niet met een dikke grijns gaan roepen dat dat jouw rijstrook, dat is het namelijk niet.
Oei, conflict mag wel eens opnieuw zijn rijbewijs halenquote:Rijd bij het ritsen door tot het einde van de strook, zo benut u de weg het beste.
Hou maar op joh, totaal nutteloos dit. Hij weet het zelf zo goed blijkbaar, hopelijk wijst oom agent hem een keertje op de fouten en stuurt ie de rekening voor de korte cursus met acceptgiro naar zijn huisadresquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:53 schreef Mutant01 het volgende:
http://www.08008002-rijks(...)rkeerstips/index.jsp
[..]
Oei, conflict mag wel eens opnieuw zijn rijbewijs halen![]()
quote:Vanaf het 'ritsen na 300 meter' bord geven de weggebruikers op de rechterrijstrook alvast ruimte. De weggebruikers op de linkerrijstrook laten zich dan afzakken achter de bumper van de auto, motor of vrachtwagen naast hen op de rechterrijstrook. Zo geef je aan elkaar aan dat je je voorbereidt op het ritsen
Nee honderden meters naast een mongool rijden die je er niet tussen laat en dan moedeloos voor of op het verdrijvingsvlak gaan huilen, dat is inderdaad verkeersinzicht. Dat jij ooit 30.000 km hebt kunnen rijden is al een prestatie waar je U tegen mag zeggen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is dat voor gelul zeg. Ik rij voor mijn werk ruim 30.000 km pj, en jij komt mij ff vertellen dat ik geen verkeersinzicht heb? Wat een arrogantie. Zelfs als ik met bronnen aantoon (van het ministerie nogwel) dat ik gelijk hebt, blijf je stug volhouden. Ik MAG gebruik maken van de linkerrijstrook tot aan het verdrijvingsvlak en daarmee basta, dat zijn de regels Conflict. Tevens moet je bij het RITSEN ruimte geven aan de mensen die invoegen als jij op de rechterrijstrook zit. (Reclame van de overheid notabene) Het RITSEN begint vanaf het bord RITSEN VANAF HIER.
Dag conflict, ive made my point, van mij mag je doen wat je wil. Zoals ik al eerder zei, blokkeer lekker de rechterzijde. Ik hoop dat je een keer een undercover wagen tegenkomt die in wil voegen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:58 schreef Conflict het volgende:
[..]
Nee honderden meters naast een mongool rijden die je er niet tussen laat en dan moedeloos voor of op het verdrijvingsvlak gaan huilen, dat is inderdaad verkeersinzicht. Dat jij ooit 30.000 km hebt kunnen rijden is al een prestatie waar je U tegen mag zeggen.
Voorrang neem je niet, dat krijg je. En jij dus niet, dat ligt aan jouw eigen gedrag. Je bent een hufterige automobilist in mijn ogen.quote:
Ik blokkeer niks, ik laat mensen er gewoon tussen. De mensen die aan het huilen zijn op het verdrijvingsvlak zijn fout, niet ik. Je lult je er niet uit, je kan gewoon niet rijden.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dag conflict, ive made my point, van mij mag je doen wat je wil. Zoals ik al eerder zei, blokkeer lekker de rechterzijde. Ik hoop dat je een keer een undercover wagen tegenkomt die in wil voegen.
quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:58 schreef Conflict het volgende:
[..]
Nee honderden meters naast een mongool rijden die je er niet tussen laat en dan moedeloos voor of op het verdrijvingsvlak gaan huilen, dat is inderdaad verkeersinzicht. Dat jij ooit 30.000 km hebt kunnen rijden is al een prestatie waar je U tegen mag zeggen.
Die gast snapt het gewoon echt niet.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:00 schreef BobbyB het volgende:
[..]
![]()
Dat is zoiets als door rood rijden en vervolgens tegen de persoon die je aanrijdt zeggen: waarom stop je niet? Je zag me toch goed aankomen?!
Jij bent dat in mijn ogenquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:59 schreef Conflict het volgende:
[..]
Voorrang neem je niet, dat krijg je. En jij dus niet, dat ligt aan jouw eigen gedrag. Je bent een hufterige automobilist in mijn ogen.
Nee hoor, staat nergens namelijk... jij bent fout, want jij laat hem er niet tussen waardoor hij op het verdrijvinsvlak komt.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:00 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik blokkeer mniks, ik laat mensen er gewoon tussen. De mensen die aan het huilen zijn op het verdrijvingsvlak zijn fout, niet ik.
Ga nou maar slapen, wegmisbruiker!quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:01 schreef Mutant01 het volgende:
Ik kan niet rijden omdat ik me aan de regels voor het ritsen houdtConflict vind het gek dat ik doorrij tot het verdrijvingsvlak, maar het is wel volgens de regels
Nee, je mag niet op het verdrijvingsvlak!quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:02 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Jij bent dat in mijn ogen![]()
[..]
Nee hoor, staat nergens namelijk... jij bent fout, want jij laat hem er niet tussen waardoor hij op het verdrijvinsvlak komt.
[Bron: Min. V&W].quote:Weggebruikers op de linkerrijstrook passen hier hun snelheid aan op de weggebruikers van de doorgaande rijstrook.
Ik zie bij jou een VW golf, petje op, hangend in de midden console.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:02 schreef Conflict het volgende:
[..]
Die gast snapt het gewoon echt niet.
Ik zie al zo'n VW leasebak met kinderzitje voor me.
Aangezien je zo dol bent op de mening van de verantwoordelijke instanties in deze:quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:53 schreef Mutant01 het volgende:
http://www.08008002-rijks(...)rkeerstips/index.jsp
[..]
Oei, conflict mag wel eens opnieuw zijn rijbewijs halen![]()
Volgens mij staat er duidelijk in OP 15 km/h!quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:04 schreef PhatRabbit het volgende:
Belangrijk blijft natuurlijk wel het zinnetje
[..]
[Bron: Min. V&W].
Voor de berijders van de rechterbaan die menen geen ruimte te hoeven geven aan snelheidsduivels:
FOUT! Echter is hierbij de snelheidsduivel in gelijke mate verkeerd bezig.
Dit in ogenschouw nemende, kan dan met een gerust hart de conclusie getrokken worden dat overall voor Conflict, Amaretto en andere soulmates het credo "de bis gepwnt" opgaat.
Ga nou maar slapen want door wie belandde we daar ook eens weer? Gasten zoals u.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:04 schreef Conflict het volgende:
[..]
Nee, je mag niet op het verdrijvingsvlak!
Nee, dat moet niet 1 KM, maar 300 METER voor het invoegen. Dat staat DUIDELIIJK op de sitequote:Op donderdag 22 juni 2006 00:05 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Aangezien je zo dol bent op de mening van de verantwoordelijke instanties in deze:
Wat jij nog steeds niet beseft (in ieder geval heb je er nog niet op gereageerd) is dat je dat dient te doen met een aan de rechterstrook aangepaste snelheid, en dan al vanaf 1 km voor de wegversmalling. Dat is dus vanaf dit bord:
[afbeelding]
Vanaf dat bord hoor je even hard te rijden als je buren, dus (vrijwel) niemand meer in te halen en dien je netjes mee te rijden zodat je een plekje kunt zoeken. Volledig in tegenspraak met vrijwel alles wat jij roept in dit topic, inclusief je startpost en je hele discussie met oa. conflict. Dus ja, je mag best een eind doorrijden; nee, je mag niet voorbij scheuren en pas later je snelheid aanpassen (wat jij wel doet blijkens je startpost)
Je moet je aanpassen aan de verkeerssituatie op dat moment. Maar ja, jij let alleen op het bord blijkbaar en staat vervolgens stil op het verdrijvingsvlak.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat moet niet 1 KM, maar 300 METER voor het invoegen. Dat staat DUIDELIIJK op de siteJij denkt zeker dat ik 1 meter voor het bord Ritsen hier, vol in de ankers ga ofzo?
![]()
Uhmm.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat moet niet 1 KM, maar 300 METER voor het invoegen. Dat staat DUIDELIIJK op de siteJij denkt zeker dat ik 1 meter voor het bord Ritsen hier, vol in de ankers ga ofzo?
![]()
De tweede keer dat ik dit stukje quote.quote:Ritsen begint hier, bij het bord 'wegversmalling na 1 kilometer'. Weggebruikers op de linkerrijstrook passen hier hun snelheid aan op de weggebruikers van de doorgaande rijstrook.
Hey, nu sta ik OP het verdrijvingsvlak, verzin er nog meer bij om jezelf belachelijk te maken.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:09 schreef Conflict het volgende:
[..]
Je moet je aanpassen aan de verkeerssituatie op dat moment. Maar ja, jij let alleen op het bord blijkbaar en staat vervolgens stil op het verdrijvingsvlak.
Ht maakt niet uit wat je post!quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:09 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Uhmm.
[..]
De tweede keer dat ik dit stukje quote.
Jammer dat je ongelijk hebt jongen, try it again next timequote:Op donderdag 22 juni 2006 00:11 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ht maakt niet uit wat je post!
Hij heeft gewoon een soort borderline ofzo.
nee, jij maakt jezelf belachelijk door op een woordje te gaan zeiken. Kom gewoon met fatsoenlijke argumenten in plaats van je mierenneukerij joh. Hoe oud ben je man?quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hey, nu sta ik OP het verdrijvingsvlak, verzin er nog meer bij om jezelf belachelijk te maken.
En dus niet honderden meters naast een mongool gaan rijden omdat hij je er niet langs laat. Want dan heb je of het verkeer opgestopt, of te hard gereden.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:10 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens stond het verkeer 1km ervoor stil, verderop reed het gewoon, lekker snugger om je dan aan te passen aan de snelheid van de rechterzijde, dan moet je namelijk ook stil gaan staan. Dat is niet de bedoeling vandaar ook beste Zpotrr: Rijd bij het ritsen door tot het einde van de strook, zo benut u de weg het beste.
Tijdens file moet je de rijstrook gewoon volledig benutten, vandaar ook dat je tijdens file rechts mag inhalen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:09 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Uhmm.
[..]
De tweede keer dat ik dit stukje quote.
Volgens mij ben jij de miereneuker hier. Ik heb het recht om TOT het verdrijvingsvlak te rijden, kan je wel gaan huilen dat je dat asociaal vind om dan vervolgens lekker te gaan blokken, maar jij bent dan diegene die fout zit, en niet ik. Ik waagde in OP de poging om in te voegen met een snelheid van 15 km/h, heel netjes bij het bord, knipperlicht aan en volgens de regels. Volgens de regels moet de RECHTERKANT dan ook ruimte geven, dat was in OP niet gebeurt, wat ervoor zorgt dat mensen zoals ik door moeten rijden (volgens de regels) immers: je moet de hele strook benutten (staat op de website ook).quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:13 schreef Conflict het volgende:
[..]
nee, jij maakt jezelf belachelijk door op een woordje te gaan zeiken. Kom gewoon met fatsoenlijke argumenten in plaats van je mierenneukerij joh. Hoe oud ben je man?
quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:15 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Tijdens file moet je de rijstrook gewoon volledig benutten, vandaar ook dat je tijdens file rechts mag inhalen.Ze gaan bij dit voorbeeld er van uit dat het verkeer normaal door rijdt.
Wilde gebaren, getoeter, stilstaan op of bijna op het verdrijvingsvlak en dat met 15 KM per uur.quote:na wat wilde gebaren en getoeter geef ik op en zet de auto stil (ik sta immers al bijna op het verdrijvingsvlak)
Opzich heb je gelijk, maar voor de laatste keer: jij hoort de ritser ruimte te geven. Punt uit. Dit is namelijk een andere situatie dan dat je gewoon van rijstrook wisseltquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:07 schreef Conflict het volgende:
En als jij van richting of rijstrook wisselt moet je altijd voorrang verlenen.
Je hebt gewoon geen gelijk, wel een grote bek.
Ja nou, je verhaal klopt gewoon niet.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij de miereneuker hier. Ik heb het recht om TOT het verdrijvingsvlak te rijden, kan je wel gaan huilen dat je dat asociaal vind om dan vervolgens lekker te gaan blokken, maar jij bent dan diegene die fout zit, en niet ik. Ik waagde in OP de poging om in te voegen met een snelheid van 15 km/h, heel netjes bij het bord, knipperlicht aan en volgens de regels. Volgens de regels moet de RECHTERKANT dan ook ruimte geven, dat was in OP niet gebeurt, wat ervoor zorgt dat mensen zoals ik door moeten rijden (volgens de regels) immers: je moet de hele strook benutten (staat op de website ook).
Als ik stil zou staan zou ik juist een opstopping veroorzaken Henkquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:15 schreef Conflict het volgende:
[..]
En dus niet honderden meters naast een mongool gaan rijden omdat hij je er niet langs laat. Want dan heb je of het verkeer opgestopt, of te hard gereden.
Als je honderden meters naast een mongool gaat rijden die je er niet lang laat en vervolgen bijna op een verdrijvingsvlak stil gaat staan om te huilen dan ben je zelf fout. Gebrek aan inzicht, nogmaals.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:18 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Opzich heb je gelijk, maar voor de laatste keer: jij hoort de ritser ruimte te geven. Punt uit. Dit is namelijk een andere situatie dan dat je gewoon van rijstrook wisseltHet is nu vaak genoeg gezegd en gepost, maar volgens mij volg je een timmercursus want die plank voor je kop blijft wel heel goed zitten.
Oh ja, daar was ik fout mee, dat had ik zeker niet moeten doen, dat geef ik toe. In tegenstelling jou, die gewoon niet durft toe te geven dat je fout zit.quote:
Ja, volledig benutten, maar wel snelheid aanpassen. Dus er voorbij jagen mag niet.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:15 schreef BobbyB het volgende:
Tijdens file moet je de rijstrook gewoon volledig benutten, vandaar ook dat je tijdens file rechts mag inhalen.Ze gaan bij dit voorbeeld er van uit dat het verkeer normaal door rijdt.
Terwijl op de site DUIDELIJK 1km staat. Dat verzin je toch niet? TS is aan het trollen, zoveel staat voor mij vast. Dit is dan ook mijn laatste reactie hier.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat moet niet 1 KM, maar 300 METER voor het invoegen. Dat staat DUIDELIIJK op de siteJij denkt zeker dat ik 1 meter voor het bord Ritsen hier, vol in de ankers ga ofzo?
![]()
Zegt iemand die de verkeersregels niet eens kent. Ga jij nou maar eerst even oefenen met modelautootjes en kom daarna maar op de grote mensen baan hequote:Op donderdag 22 juni 2006 00:18 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja nou, je verhaal klopt gewoon niet.
Je kan gewoon niet rijden. Gebrek aan alles.
Ik vind DAT jij GEEN gelijk hebt.... WANT op DIE foto is GEEN verdrijvingsvlak TE zien!!!!!quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ik stil zou staan zou ik juist een opstopping veroorzaken HenkEn 15 km/h is een aangepaste snelheid dacht ik zo. Volgens Conflict MOET het aan mij liggen, het kan gewoon niet zo zijn dat er EPPO's zijn die de rechterrijstrook blokkeren. (terwijl het ministerie duidelijk het probleem aankaart). Mijn situatie is dan ook duidelijk te vergelijken met deze.
[afbeelding]
De mensen aan de rechterkant zijn dan gewoon fout bezig vriend.
Onzin, de persoon naast me had ruimte moeten geven. Basta.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:20 schreef Conflict het volgende:
[..]
Als je honderden meters naast een mongool gaat rijden die je er niet lang laat en vervolgen bijna op een verdrijvingsvlak stil gaat staan om te huilen dan ben je zelf fout. Gebrek aan inzicht, nogmaals.
Ja dat is bestquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:21 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Zegt iemand die de verkeersregels niet eens kent. Ga jij nou maar eerst even oefenen met modelautootjes en kom daarna maar op de grote mensen baan he
Hoeveel meter denk je dat die auto van een verdrijvingsvlak zitquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:21 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik vind DAT jij GEEN gelijk hebt.... WANT op DIE foto is GEEN verdrijvingsvlak TE zien!!!!!
Ga nou maar slapen.
Nee, je zit op ieder punt fout. In iedere post gaat het mis, net als in het verkeer bij jou.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin, de persoon naast me had ruimte moeten geven. Basta.
Ja, gelukkig heb ik nooit schadegereden en heb ik tienduizenden kilometers achter mn kiezen. En nu mn kusje.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:23 schreef Conflict het volgende:
[..]
Nee, je zit op ieder punt fout. In iedere post gaat het mis, net als in het verkeer bij jou.
Wat denk je dat er na die pijlen komt? Enn stilstaande koe, een boom? jij hebt echt totaal geen verstand van zaken, triest dat dit soort wordt vrijgelaten op de nederlandse wegen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:21 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik vind DAT jij GEEN gelijk hebt.... WANT op DIE foto is GEEN verdrijvingsvlak TE zien!!!!!
Ga nou maar slapen.
Die auto heeft zijn knipperlicht aan en dan gaat hij dus daar invoegen. Dus op jouw foto doet hij het wel goed.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoeveel meter denk je dat die auto van een verdrijvingsvlak zitDuidelijk nooit op de weg geweest. Maar ik ga slapen, krijg ik nog een kusje?
Oh mijn god. Dat was mijn situatie ook meneertje koekenpiertje. Hoe verplaatst die auto zich denk je, rijdend of stilstaandquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:24 schreef Conflict het volgende:
[..]
Die auto heeft zijn knipperlicht aan en dan gaat hij dus daar invoegen. Dus op jouw foto doet hij het wel goed.
Komt goed, gelukkig ben ik nooit in een dergelijke situatie als in de OP gekomen, dat zegt al genoeg.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:24 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Wat denk je dat er na die pijlen komt? Enn stilstaande koe, een boom? jij hebt echt totaal geen verstand van zaken, triest dat dit soort wordt vrijgelaten op de nederlandse wegen.
Ik ga slapen want een conflict met conflict is gewoon net zo nutteloos als tegen een muur lullen. Jij weet het allemaal beter joch, nou best. Ga zo door, en dan niet over 2 weken komen klagen in KLB dat oom agent je een boete heeft gegeven omdat je geen ruimte gaf. Hopelijk heb je tegen hem niet zo'n grote bek, en doe je alsof je alles beter weet want dan krijg je er nog een bonnetje bij.
Toedels.![]()
Dat zeggen mensen die 2 keer per jaar rijden wel vaker. OWKEE NU ECHT!quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:26 schreef Conflict het volgende:
[..]
Komt goed, gelukkig ben ik nooit in een dergelijke situatie als in de OP gekomen, dat zegt al genoeg.
Nee, logisch, jij rijdt standaard rechts en laat niemand er tussen, dan kom je nooit in die situatie neequote:Op donderdag 22 juni 2006 00:26 schreef Conflict het volgende:
[..]
Komt goed, gelukkig ben ik nooit in een dergelijke situatie als in de OP gekomen, dat zegt al genoeg.
Waar staat dat?quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:30 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nee, logisch, jij rijdt standaard rechts en laat niemand er tussen, dan kom je nooit in die situatie neeachterlijke kneus.
![]()
Lees je eigen berichten maar door, als je er niet uit komt post ik ze morgen ochtend welquote:
Het is geen verdediging, het is om aan te geven op wat voor een achterlijk denk niveau jij zit.quote:En waarom ga je nou schelden? Is dat een soort verdediging ofzo? Echt volwassen komt het niet over.
Volgens verkeer en waterstaat wel.quote:En jullie hebben niet eens gelijk.
du nu maar ff dan...quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:36 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Lees je eigen berichten maar door, als je er niet uit komt post ik ze morgen ochtend wel
[..]
Ohquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:37 schreef Conflict het volgende:
denkniveau moet aan elkaar trouwens.
Ben ik het mee eens! MAAR mensen die dat ding tot aan het verdrijvingsvlak uitrijden en dan verwachten dat ze daar de ruimte krijgen, zijn gewoon puur asociaal bezig! D'r staan immers niet voor niks al pijlen op het wegdek. Rij dan niet stug door in je leasebak, maar voeg rustig ergens in, dan laten mensen het ook toe. Scheelt een hoop ergernis en opstoppingen. Nu staat iedereen op het verdrijvingsvlak zich er tussen te drukken..quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:51 schreef BobbyB het volgende:
Voor de mensen die blijkbaar niet snappen wat het bord "Ritsen vanaf hier" betekend... nou euhm hoe duidelijk kan het zijn? Terug naar het CBR of nee de basisschool voor een cursus lezen?
Wat heeft het nu voor een zin om een hele strook niet te gebruiken (waardoor de het verkeer beter doorstroomt) rij gewoon die strook uit, en zodra dat bord komt moeten anderen je er gewoon netjes tussen laten. Dat heeft niks met inzicht of vooruit kijken te maken.
Mensen denk op een of andere reden dat tijdens een file dat soort dingen niet gelden. Nee files ontstaan juist door zulks gedrag.
En ja die dagelijkse (treurige) realiteit ben ik me zeer van bewust. Rijd iedere dag 260 kilometer (130 heen en 130 terug) en wat je dan allemaal niet voor een asociaal weggedrag tegenkomt, dan sta je er verbaasd van te kijken dat het niet vaker fout gaat.
Geef elkaar gewoon de ruimte, dat zal pas files schelen.
Snap jij het nou echt niet, of wil je gewoon je ongelijk niet toekennen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:03 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ga nou maar slapen, wegmisbruiker!
Dank je, want dat was dus hier het geval, oftewel een beetje een tegenstrijdige post. Ik voegde namelijk niet heel laat in (wat blijkt uit OP), maar ik poogde netjes in te voegen bij het bord.quote:Op donderdag 22 juni 2006 09:19 schreef grindtegel het volgende:
@TS: de files staan er door eikels zoals jij... mensen die nul rekening houden met anderen, gewoon dom doorblazen en dan heeeel laat invoegen, zodat die hele baan moet afremmen voor jou -> kettingreactie -> file.
hey, maar je staat wel 300 meter eerder in de rij he? da's natuurlijk wat telt
of natuurlijk niet 'invoegen' maar 'er tussen drukken' .. da's ook een goeie. Dit even afgezien van mensen die je geen ruimte geven, die zijn in normale gevallen nog fouter.
En dit is het enige juiste antwoord, ze hebben gelijk, ook al wordt dit niet altijd geaccepteerd.quote:Op donderdag 22 juni 2006 01:04 schreef BazzieK het volgende:
Tja volgens de letter van de wet hebben BobbyB en Mutant01 gelijk maar als je logisch nadenkt kan je beter doen wat Conflict zegt. De meeste mensen weten wel dat lang doorrijden op de linker rijstrook wordt gezien of het nu wel of niet mag en dan kan je wel gelijk hebben en lang tegen het invoegen aan gaan hikken op een later tijdstip maar dat roept alleen maar ergernissen op bij beide partijen en heeft verder geen nu. Soms is het nu eenmaal beter om je eigen mening in te slikken en je aan te sluiten bij de massa om ergernissen te voorkomen.
Helaas ja. Kan je nagaan als ik deze discussie al rijdend had gevoerdquote:Op donderdag 22 juni 2006 09:27 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
En dit is het enige juiste antwoord, ze hebben gelijk, ook al wordt dit niet altijd geaccepteerd.
Het gebrek aan inzicht is gewoon de reden dat hij telkens in de problemen komt daar. Dat is zijn probleem en veroorzaakt hij zelf.quote:Op donderdag 22 juni 2006 09:22 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Snap jij het nou echt niet, of wil je gewoon je ongelijk niet toekennen.
Kijk is naar dat bewegende plaatje van het fucking ministerie over ritsen, en ga niet janken over dat je een hufter bent als je tot het vlak doorrijd, omdat je dat irriteert. (terwijl je eerst heel stoer doet, met je " je moet geen emotie tonen in het verkeer".
Je hebt gewoon ongelijk, klaar.
Eensch.quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:12 schreef Conflict het volgende:
[..]
Het gebrek aan inzicht is gewoon de reden dat hij telkens in de problemen komt daar. Dat is zijn probleem en veroorzaakt hij zelf.
Telkens in de problemen komt, je weet het wel goed te overdrijven allemaal. Het gebeurt vaak en het gebeurt bij heel veel mensen. Er zijn gewoon rare personen zoals jij die lak hebben aan de regels omtrent ritsen en de weg blokkeren voor de invoegers. Dan komen de mensen op de linkerrijstrook in de problemen. Immers als je links rijd kan je niet bij voorbaat al ruiken of de personen aan de rechterkant sociaal genoeg zijn om je ruimte te geven of niet. Jij bent kennelijk zo'n asociaal die dat niet doet. Ik ben blij dat er in dit topique genoeg mensen zijn die de regels wel erkennen en ook gewoon erkennen dat er mensen zijn die de regels niet hanteren.quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:12 schreef Conflict het volgende:
[..]
Het gebrek aan inzicht is gewoon de reden dat hij telkens in de problemen komt daar. Dat is zijn probleem en veroorzaakt hij zelf.
de OP gaf mij de indruk dat jij tot het allerlaatste moment hebt gewacht, da's dan mijn fout, sorryquote:Op donderdag 22 juni 2006 09:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dank je, want dat was dus hier het geval, oftewel een beetje een tegenstrijdige post. Ik voegde namelijk niet heel laat in (wat blijkt uit OP), maar ik poogde netjes in te voegen bij het bord.Maar iemand blokkeerde de weg en forceerde me om laat in te voegen
, dat is dus een heel andere situatie waar jij op doelt.
quote:Het is JUIST de bedoelling om die extra baan ook te gebruiken. Want anders kunnen we die hele 3e baan overal wel afschaffen, want ergens gaat ie toch wel weer naar 2 banen toe.
Als iedereen een beetje sociaal en slim is, dan gebruikt iedereen die 3e baan ook, en staat er dus voor iedereen net zoveel file, en als het verkeer dan een beetje netjes rijd dan kost dat ritsen vrijwel geen tijd. Helaas zijn er aan dit topic te zien genoeg randjosti's die dat niet willen begrijpen
Het gaat er niet om dat je zelf eerder in de rij staat of dat je persé vooraan wilt staan whatever, het gaat er gewoon omdat je een file makkelijker kan verdelen over meerdere banen zodat je de situatie met die afslag die ik schetste een aantal posts terug kan voorkomen. Naar mijn mening is TS niet de persoon die nul rekening houd met anderen, maar de mensen die hem er niet tussen laten.quote:Op donderdag 22 juni 2006 09:19 schreef grindtegel het volgende:
@TS: de files staan er door eikels zoals jij... mensen die nul rekening houden met anderen, gewoon dom doorblazen en dan heeeel laat invoegen, zodat die hele baan moet afremmen voor jou -> kettingreactie -> file.
hey, maar je staat wel 300 meter eerder in de rij he? da's natuurlijk wat telt
of natuurlijk niet 'invoegen' maar 'er tussen drukken' .. da's ook een goeie. Dit even afgezien van mensen die je geen ruimte geven, die zijn in normale gevallen nog fouter.
Je mag ook niet over het verdrijvingsvlak rijden, en mijn auto kan helaas niet vliegen. Maar ik ben blij dat er meer en mensen inzien dat ik toch nog in mijn recht stondquote:Op donderdag 22 juni 2006 14:07 schreef ivetje het volgende:
Bij het bord van de 1 km moet je je snelheid aanpassen op de linkerbaan, bij het 300 meter bord gaan de bestuurders op de rechterbaan de tussenruimte zodanig vergroten dat zo daelijk andere bestuurders kunnen tussenvoegen, bij het bord ritsen vanaf hier wordt er pas geritst. TS heeft dus eigenlijk wel gelijk, maar had bij het bord van de 300 meter al kunnen zien dat ze er niet tussen kon op die plek en had dus een andere plek moeten kiezen waar ze er wel tussen kon. Meneer op de rechterbaan zat ook verkeerd en had ruimte moeten geven, maar als je als TS zijnde al ziet dat het niet wordt gegeven kan je beter een andere plek zoeken dan wachten tot je stilstaat voor het verdrijvingsvlak. TS moet nl de snelheid aanpassen aan de doorgaande rijstrook en met stilstaan doe je dat niet echt
Daarom had je dus eerder een andere plek moeten zoeken dan blijven hangen bij die lummel die je er toch niet tussen liet. Maar goed, ik geef je gelijk hoor, hij had ruimte moeten geven. Elke persoon op de rechterbaan moet aan 1 persoon op de linkerbaan ruimte geven en dat deed ie dus nietquote:Op donderdag 22 juni 2006 14:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je mag ook niet over het verdrijvingsvlak rijden, en mijn auto kan helaas niet vliegen. Maar ik ben blij dat er meer en mensen inzien dat ik toch nog in mijn recht stond![]()
Als jij met je auto op het verdrijvingsvlak komt, zit je onherroepelijk fout. Je had eerder aan moeten zien komen dat je er niet tussen kon, en dus eerder in moeten voegen. Je hebt dus een gebrek aan inzicht, en hierdoor gaat het fout bij je.quote:Op Een hoop tijden schreef Mutant01 een hoop onzin:
Eerder invoegen moest niet want dat moet pas vanaf het bord hier ritsen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:18 schreef JosvG het volgende:
[..]
Als jij met je auto op het verdrijvingsvlak komt, zit je onherroepelijk fout. Je had eerder aan moeten zien komen dat je er niet tussen kon, en dus eerder in moeten voegen. Je hebt dus een gebrek aan inzicht, en hierdoor gaat het fout bij je.
Ik ben voor Conflict
Neequote:Op donderdag 22 juni 2006 14:14 schreef ivetje het volgende:
je rijdt toch niet toevallig een golf he?? Want dan heb je geen gelijk naar mijn mening
Blijkt alleen dat je het topic niet heb gelezen, ik kwam niet op het verdrijvingsvlakquote:Op donderdag 22 juni 2006 14:18 schreef JosvG het volgende:
[..]
Als jij met je auto op het verdrijvingsvlak komt, zit je onherroepelijk fout. Je had eerder aan moeten zien komen dat je er niet tussen kon, en dus eerder in moeten voegen. Je hebt dus een gebrek aan inzicht, en hierdoor gaat het fout bij je.
Ik ben voor Conflict
Jep, meneer heeft 2 oogklepjes op.quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:12 schreef Conflict het volgende:
[..]
Het gebrek aan inzicht is gewoon de reden dat hij telkens in de problemen komt daar. Dat is zijn probleem en veroorzaakt hij zelf.
quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:22 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ok, dan sta jij nog steeds in je gelijk
Wat houdt dat dan in?quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:10 schreef Conflict het volgende:
Op het punt dat die pijl naar rechts draait moet je al bezig zijn met invoegen. Je moet zulke aanwijzingen namelijk direct opvolgen. Dat degene naast je geen zin heeft om aan de kant te gaan houdt zeker niet in dat je dan maar door moet rijden naar het verdrijvingsvlak.
Inderdaad!quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:04 schreef Zpottr het volgende:
Als jij "lekker doorrijdt" terwijl de borden allang 50 aangeven kun je zelf ook wel verzinnen dat je een probleem voor jezelf aan het maken bent of niet?
Oh, en "over 300 meter ritsen" betekent niet dat je 300 meter door moet rijden en dan pas naar rechts mag
Exact mijn methode dus!quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:30 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Inderdaad!
Jij haalt je de woede op de hals van de andere automobilisten door lekker links langs de file te rijden. Als er staat dat je moet gaan ritsen, kun je maar vast beter gaan kijken of je kan invoegen zodat je niet voor het verdrijvingsvlak hoeft stil te staan.
Je mag pas net voor het verdrijvingsvlak gaan ritsen, bij het bord vanaf hier ritsen. Als jij bij het 1 km bord je snelheid al aanpast en naast iemand rijdt die je bij het 300 meter bord pas ruimte moet gaan geven weet jij dus niet bij het 1 km bord al of je wel ruimte krijgt. Dat weet je pas bij de 300 meter en als je dan die ruimte niet krijgt ineens kan je dus bijna geen kant meer op. Zeker niet als er meer van die lullen achter elkaar rijden die allemaal geen ruimte gevenquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:20 schreef Conflict het volgende:
[..]
Als je honderden meters naast een mongool gaat rijden die je er niet lang laat en vervolgen bijna op een verdrijvingsvlak stil gaat staan om te huilen dan ben je zelf fout. Gebrek aan inzicht, nogmaals.
Dat betekend het dus eigenlijk welquote:Op woensdag 21 juni 2006 18:04 schreef Zpottr het volgende:
Oh, en "over 300 meter ritsen" betekent niet dat je 300 meter door moet rijden en dan pas naar rechts mag
Welnee dat is de enige juiste methode, zoals het hoort, ik ga niet naar rechts als het niet hoeft. wel met gepaste snelheid overigensquote:Op donderdag 22 juni 2006 14:30 schreef vrolijke-frits het volgende:
Inderdaad!
Jij haalt je de woede op de hals van de andere automobilisten door lekker links langs de file te rijden. Als er staat dat je moet gaan ritsen, kun je maar vast beter gaan kijken of je kan invoegen zodat je niet voor het verdrijvingsvlak hoeft stil te staan.
Hij reed niet langs de file, hij reedt 15 km/u. Net zo hard als de file dus...zoals het hoort vanaf het 1 km bord. En dat die lul vanaf het 300 meter bord geen ruimte geeft is niet zijn probleem.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:30 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Inderdaad!
Jij haalt je de woede op de hals van de andere automobilisten door lekker links langs de file te rijden. Als er staat dat je moet gaan ritsen, kun je maar vast beter gaan kijken of je kan invoegen zodat je niet voor het verdrijvingsvlak hoeft stil te staan.
Moraalridderquote:Op donderdag 22 juni 2006 14:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Welnee dat is de enige juiste methode, zoals het hoort, ik ga niet naar rechts als het niet hoeft
En ik rits pas vlak voor het verdrijvings vlak.
Als iedereen dat nou eens netjes zou doen zouden we een stuk minder onnodige filles hebben.
Dat geldt ook voor mensen ruimte geven bij invoegen tijdens files.
Welnee, ik zie dat jij 19 bent, over paar jaar praten we wel verder oke ?quote:
Iemand op zijn leeftijd, uiterlijk of geslacht aanvallen is zon beetje het zwakste wat je kan doen, dat besef je natuurlijk ook wel he.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Welnee, ik zie dat jij 19 bent, over paar jaar praten we wel verder oke ?
Hoeveel rijervaring heb je met 19jaar ? juist ..quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:59 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Iemand op zijn leeftijd, uiterlijk of geslacht aanvallen is zon beetje het zwakste wat je kan doen, dat besef je natuurlijk ook wel he.
Tja dat ligt er maar net aan hoeveel je op de weg zit natuurlijk. Als hij op zijn 19e iedere dag de randstad in en uit forenst dan zal toch een behoorlijke basis hebben voor zijn opmerkingen hier.quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoeveel rijervaring heb je met 19jaar ? juist ..
Het is maar net hoe hij het bord leest. Hij leest het waarschijnlijk als "over deze lengte van 300 meter ritsen" maar daarom staat er op "Na 300 meter ritsen" om die verwarring te voorkomenquote:
Met iedere dag dezelfde route rijden bouw je niet echt ervaring op. Je weet grotendeels wat je kan verwachten. Ik rij iedere dag 240 kilometer, maar dat is constant dezelfde route, dus spreken van een ervaring omdat ik veel kilometers maak is niet echt het geval.quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:04 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Tja dat ligt er maar net aan hoeveel je op de weg zit natuurlijk. Als hij op zijn 19e iedere dag de randstad in en uit forenst dan zal toch een behoorlijke basis hebben voor zijn opmerkingen hier.
quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:42 schreef Leipo666 het volgende:
echt grappig om te lezen dat Conflict zijn ongelijk niet toe durft te geven![]()
![]()
![]()
Nein! Lever jij je rijbewijsje ook maar mooi in. Dat zulke mensen dagelijks op de weg (mogen) rijden. Geen wonder dat er zoveel files staan en ongelukken gebeuren. Als je niet eens borden kan lezen en de verkeersregels kent, is het toch wel heel erg gesteld dat zoiets zich op de weg mag bevinden.quote:
Idd mijn methodequote:Op donderdag 22 juni 2006 14:30 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Inderdaad!
Jij haalt je de woede op de hals van de andere automobilisten door lekker links langs de file te rijden. Als er staat dat je moet gaan ritsen, kun je maar vast beter gaan kijken of je kan invoegen zodat je niet voor het verdrijvingsvlak hoeft stil te staan.
Ik zie dat jij oud bent, zullen we het eerder doen voordat jij dood bent?quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Welnee, ik zie dat jij 19 bent, over paar jaar praten we wel verder oke ?
bwah, ik rij al sinds ik mn rijbewijs (jaar of 5) heb schadevrij zo'n 20.000 per jaar door heel t land heen crossend..ik hou mij prima aan de verkeersregels en ik gedraag me netjes en hoffelijk, zoals naar de linkerbaan gaan als iemand in wil voegen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:56 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Nein! Lever jij je rijbewijsje ook maar mooi in. Dat zulke mensen dagelijks op de weg (mogen) rijden. Geen wonder dat er zoveel files staan en ongelukken gebeuren. Als je niet eens borden kan lezen en de verkeersregels kent, is het toch wel heel erg gesteld dat zoiets zich op de weg mag bevinden.
Amen to that!quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:27 schreef nein het volgende:
[..]
bwah, ik rij al sinds ik mn rijbewijs (jaar of 5) heb schadevrij zo'n 20.000 per jaar door heel t land heen crossend..ik hou mij prima aan de verkeersregels en ik gedraag me netjes en hoffelijk, zoals naar de linkerbaan gaan als iemand in wil voegen.
Ook geef ik netjes ruimte aan ritsers, maar huftertjes die veel te hard van links voorbij komen scheuren op een rits-baan kunnen mij keihard aan mn reet roesten
Is anders wel de bedoeling dat je zoveel mogelijk rechts rijdt...quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Welnee dat is de enige juiste methode, zoals het hoort, ik ga niet naar rechts als het niet hoeft. wel met gepaste snelheid overigens
En ik rits pas vlak voor het verdrijvings vlak.
Als iedereen dat nou eens netjes zou doen zouden we een stuk minder onnodige filles hebben.
Dat geldt ook voor mensen ruimte geven bij invoegen tijdens files.
quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:36 schreef Netsplitter het volgende:
Ik heb dat nou nooit.
Ligt vast en zeker aan je auto...
Je hebt gewoon geen aggresieve auto waarvan ze meteen uit angst voor je aan de kant gaan...
Dat spreekt voor zichquote:Op donderdag 22 juni 2006 23:38 schreef eer-ik het volgende:
Is anders wel de bedoeling dat je zoveel mogelijk rechts rijdt...
In Nederland wel jaquote:Op woensdag 21 juni 2006 19:36 schreef allsystemshalt het volgende:
Geven en nemen .. moeilijk is dat hè ....
Dat is wat anders en in dat geval geef ik je ook wel gelijk, hoewel voor eigen rechtertje spelen ook niet zo slim is natuurlijk, maar goed soms moet het blijkbaar.quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:27 schreef nein het volgende:
[..]
bwah, ik rij al sinds ik mn rijbewijs (jaar of 5) heb schadevrij zo'n 20.000 per jaar door heel t land heen crossend..ik hou mij prima aan de verkeersregels en ik gedraag me netjes en hoffelijk, zoals naar de linkerbaan gaan als iemand in wil voegen.
Ook geef ik netjes ruimte aan ritsers, maar huftertjes die veel te hard van links voorbij komen scheuren op een rits-baan kunnen mij keihard aan mn reet roesten
Zoals je het hier zegt is het goed, waarom zeg je dan eerst dat Conflict gelijk heeft? Dit is namelijk zoals TS het beschrijft. Hij reed niet te hard (15 km/u).quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:42 schreef nein het volgende:
En da's t zelfde met motorrijders die in t midden van de baan inhalen op de file, da's prima, maar doe dat dan max 10-15 km harder dan wat de automobilisten rijden. Hier is dan ook gewoon regelgeving voor, dat je er niet te hard langs mag rijden.
Ook als er bv op de linkerbanen file is en de matrixborden springen op 50km/h rijden, en de rechterbanen die naar een andere plaats gaan zijn vrij, dan springen die rechterbanen altijd op 70km/h, omdat het verschil anders te groot is tussen snelheden, en dat levert zeer gevaarlijke sitatuies op. Datzelfde zou dus ook moeten gelden voor ritsplekken.
Als je ziet dat er een file staat op een ritsplek, en de linker ritsbaan is helemaal leeg, dan ga je niet als een gek op de linkerbaan vooruit stuiven, maar dan rij je rustig, een paar km harder dan de rechterbaan, door totdat het einde van de ritsstrook.
Inderdaad, ze schamen zich omdat ze denken dat ze aso bezig zijn... dat soort minderwaardigheids complexen wordt ze dus aangedaan door mensen zoals Conflict omdat ze er niet tussen gelaten worden.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:06 schreef LennyKravitz het volgende:
[afbeelding]
Totale onzin wat die auto hier dus doet... waarom daar aal ritsen... terwijl je met meerder auto's die hele ruimte nog kan gebruiken...
Sommigen mensen schamen zich ervoor om door te rijden richting het verdrijvingsvlak. Maar zo gebruik je gewoon de maximale capaciteit van de weg...
ongeveer voor het verdrijvings vlak (komt niet op de meter aan natuurlijk) ga je pas ritsen...
quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:37 schreef Blerfaap het volgende:
Echt te grappig om dit topic te lezen. De oorzaak van file's is hier zo mooi uit te halen.
Mensen die anderen gaan blokken of er niet tussen laten omdat ze volgen wat er op de verkeersborden staat is echt te triest. Je hoort zover mogelijk door te rijden op de linkerbaan en dan te ritsen vanaf waar het bord staat. Die retardo's die bang zijn dat er iemand iets eerder uit de file is en gaat lopen blokken mogen ze van mij gewoon bekeuringen geven.
Uterraad weet ik niet hoe druk het was maar als 1 vrachtwagen remt weet je hoe grote file je kunt krijgenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:44 schreef SimtekF1 het volgende:
Op de snelweg gaat het altijd goed maar ik heb al een aantal keren meegemaakt dat ik er ook niet tussen gelaten werd, en dan vooral niet door die hoeren vrachtwagen chauffeurs.
Gisteren was het weer zo ver, ik rij naast een vrachtwagen, ik moet invoegen want de baan hield op, de enige plek waar ik tussen kon was voor hem, wat doet hij, lekker dom door rijden.![]()
Vooral vrachtwagen chauffeurs zouden toch moeten weten hoe irritant het is als iemand je er niet tussen laat oid.![]()
Crap. Doe ik dus niet, want ongebruikt asfalt bij file is debet aan nog meer file. Maximaal asfalt benutten dus, wel met even hoge snelheid als de auto naast je en dus niet voorbijbleren.quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:41 schreef JosvG het volgende:
[..]
Als je aan ziet komen dat hetzo druk is dat het moeilijk gaat worden, ben je geacht genoeg inzicht te hebben om al eerder te gaan ritsen, en niet te wachten tot je bij het bord bent, waar iedereen bumper aan bumper rijdt. Je maakt dus zelf ook een fout. (Ik zeg overigens niet dat die andere bestuurders wel goed zitten, maar dit gebeurd nu eenmaal)
Dat komt misschien omdat een vrachtwagen vele malen lastiger is om op gang te brengen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:04 schreef SimtekF1 het volgende:
Ja dat is waar maar het punt is dat hij zijn vrachtwagen gewoon uit liet rollen omdat er verderop een rij auto's stil stonden.
Hij had best ff kunnen remmen zodat ik er ook tussen kon.
Ik heb dat al een keer eerder gehad en toen drukte ik hem er wel tussen, nou je had hem moeten zien seinen.
Ik ergerde me vroeger ook aan mensen die doorreden tot het verdrijvingsvlak en daar pas invoegden. Tot ik me realiseerde dat dat juist de beste oplossing is waarmee je het grootste deel van de weg benut. Er staat niet voor niets ritsen vanaf hier. Volgens mij is de uitleg ook een keer op wegmisbruikers geweest. Het is juist de bedoeling dat je doorrijdt tot het bord.quote:Op woensdag 21 juni 2006 21:56 schreef TwinHype het volgende:
Als iedereen een beetje oppast, en niet uitgaat van wat MAG, maar van wat GEPAST is....
Mensen die er van uit gaan dat ze MOGEN doorrijden tot waar het bord staat en zich dus houden aan de verkeersregels, zullen ook nooit te hard rijden, nooit fout parkeren, nooit naast het zebrapad oversteken....
Maar ook niet remmen als een bejaarde oversteekt. Niet helpen als een (rolstoel-)invalide iets heeft laten vallen, geen deuren open houden voor ........ want dat hoeft weer NIET.
Best sociaal gedrag hoor, aan de regels houden. Best sociaal om langs de file tot vooraan door te rijden, en pas bij het bord "ritsen" in voegen. Heeeeel vreemd dat niemand je dan ruimte geeft.
![]()
Normaal gesproken hou ik altijd rekening met het feit dat een chauffeur op veel meer dingen moet letten dan iemand in een auto, maar dit sloeg nergens op want nadat hij mij er dus niet tussen liet stond hij na 10 seconden alsnog stil want het stoplicht was rood.quote:Op woensdag 28 juni 2006 15:17 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Dat komt misschien omdat een vrachtwagen vele malen lastiger is om op gang te brengen.
Om een beetje op snelheid te komen moet ie op zijn minst een stuk of 10/15 keer schakelen.
Volgens mij is het ook echt niet bepaald snugger om dat van een vrachtwagen te verwachten. Tenminste...ik doe heel erg mijn best om een dergelijke situatie voor te stellen waarbij de chauffeur echt schuld heeft, maar het lukt me niet echt.
Dat de chauffeur al aan het uitrollen is betekent ook dat hij al geanticipeerd heeft op de situatie voor hem he. Het is een vrachtwagen, geen Opel Zafira, zij moeten hem echt uit laten rollen.
haha trieste filesheriff ben jequote:Op woensdag 21 juni 2006 22:20 schreef Willaaam het volgende:
Om die doorrijders bij het ritsen flink te kutten blijf ik altijd lekker de rijstrook links van me blokkeren. Gewoon half over de streep rijden. Je moet eens zien hoe positief alle normale automobilisten op die actie reageren, en die kerel linksachter je maar toeteren en wild doen, triest volk...
[afbeelding]
Scheelt weer lezen voor de oplettende kijker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |