50 = 50.quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:31 schreef Mutant01 het volgende:
De matrix-borden geven 50 aan, maar je kan nog redelijk doorrijden.
Moeilijk invoegen he! Dat is juist het probleem wat ik aankaart! Kan moeilijk mensen weg gaan beuken.quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:38 schreef Conflict het volgende:
Gewoon wat eerder invoegen, als je op het verdrijvingsvlak staat doe je toch echt iets fout.
Als je aan ziet komen dat hetzo druk is dat het moeilijk gaat worden, ben je geacht genoeg inzicht te hebben om al eerder te gaan ritsen, en niet te wachten tot je bij het bord bent, waar iedereen bumper aan bumper rijdt. Je maakt dus zelf ook een fout. (Ik zeg overigens niet dat die andere bestuurders wel goed zitten, maar dit gebeurd nu eenmaal)quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Moeilijk invoegen he! Dat is juist het probleem wat ik aankaart! Kan moeilijk mensen weg gaan beuken.
en waarom staat er dan na 300 meter een bord ritsen vanaf hierquote:Op woensdag 21 juni 2006 18:04 schreef Zpottr het volgende:
Als jij "lekker doorrijdt" terwijl de borden allang 50 aangeven kun je zelf ook wel verzinnen dat je een probleem voor jezelf aan het maken bent of niet?
Oh, en "over 300 meter ritsen" betekent niet dat je 300 meter door moet rijden en dan pas naar rechts mag
Wat een onzin! Sommige sjaken staan stil omdat ze niet volledig gebruik maken van alle 2 de banen, als ik dat wel doe dan ben ik niet diegene die fout ben! Niet voor niets staan de ritsen borden er.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:28 schreef nein het volgende:
iedereen heeft gelijk behalve de TS
Je snapt zelf ook wel dat t aso is om iedereen voorbij te sjesen terwijl die netjes wachten.
Zoek de betekenis van "mogen" en "moeten" eens op en probeer opnieuw.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:27 schreef lipje het volgende:
[..]
en waarom staat er dan na 300 meter een bord ritsen vanaf hier
Het staat er op gebiedende wijze hoor sjaak. Ritsen vanaf hier. Je kan ook eerder ritsen, maar dat zorgt bij files voor onnodig oponthoud.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:29 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Zoek de betekenis van "mogen" en "moeten" eens op en probeer opnieuw.
quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:34 schreef Mutant01 het volgende:
[afbeelding]
Die mongolen die hem geen ruimte geven zitten dus gewoon FOUT!
Ik MAG doorrijden en MOET na 300 meter beginnen met ritsen. Geen probleemquote:Op woensdag 21 juni 2006 18:29 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Zoek de betekenis van "mogen" en "moeten" eens op en probeer opnieuw.
Omdat hij een grote bak heeft en die kuddedieren in de andere baan een Polo al een toffe bak vinden!?quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:34 schreef Mutant01 het volgende:
[afbeelding]
Die mongolen die hem geen ruimte geven zitten dus gewoon FOUT!
idd, zulke frusties dusquote:Op woensdag 21 juni 2006 18:55 schreef lipje het volgende:
[..]
Ik MAG doorrijden en MOET na 300 meter beginnen met ritsen. Geen probleem![]()
Dat jij nou zo'n frustie bent dat je 3 km van te voren al invoegd, te bang om er niet tussen gelaten te worden![]()
Als de kassa rij naast je sneller is wil je zeker ook daar aan de beurt zijn.
Heel goed Sjaak. Van diezelfde site:quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:33 schreef Mutant01 het volgende:
Voor alle Sjaakies die mij geen gelijk geven: http://www.minvenw.nl/dgp/ritsen/waarom/index.aspx Mijn situatie was dus die van de "geen ruimte geven".
quote:Ritsen begint hier, bij het bord 'wegversmalling na 1 kilometer'. Weggebruikers op de linkerrijstrook passen hier hun snelheid aan op de weggebruikers van de doorgaande rijstrook.
Van die mensen die gewoon wel 50 gaan rijden (zoals aangegeven) om makkelijker te kunnen beginnen met ritsen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:31 schreef Mutant01 het volgende:
Je kent het wel, de matrix-borden geven 50 aan, maar je kan nog redelijk doorrijden. Je zit op de meest linker weghelft van de twee baans snelweg want jah, er zijn van die mensen die zeg maar al 50 km voor de file hun rem intrappen.
Het zal ook niet een Mercedes zijnquote:Op woensdag 21 juni 2006 18:34 schreef Mutant01 het volgende:
[afbeelding]
Die mongolen die hem geen ruimte geven zitten dus gewoon FOUT!
quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:20 schreef Willaaam het volgende:
Om die doorrijders bij het ritsen flink te kutten blijf ik altijd lekker de rijstrook links van me blokkeren. Gewoon half over de streep rijden. Je moet eens zien hoe positief alle normale automobilisten op die actie reageren, en die kerel linksachter je maar toeteren en wild doen, triest volk...
[afbeelding]
Scheelt weer lezen voor de oplettende kijker
quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:51 schreef BobbyB het volgende:
Voor de mensen die blijkbaar niet snappen wat het bord "Ritsen vanaf hier" betekend... nou euhm hoe duidelijk kan het zijn? Terug naar het CBR of nee de basisschool voor een cursus lezen?
Wat heeft het nu voor een zin om een hele strook niet te gebruiken (waardoor de het verkeer beter doorstroomt) rij gewoon die strook uit, en zodra dat bord komt moeten anderen je er gewoon netjes tussen laten. Dat heeft niks met inzicht of vooruit kijken te maken.
Mensen denk op een of andere reden dat tijdens een file dat soort dingen niet gelden. Nee files ontstaan juist door zulks gedrag.
En ja die dagelijkse (treurige) realiteit ben ik me zeer van bewust. Rijd iedere dag 260 kilometer (130 heen en 130 terug) en wat je dan allemaal niet voor een asociaal weggedrag tegenkomt, dan ja er verbaasd van te kijken dat het niet vaker fout gaat.
Geef elkaar gewoon de ruimte, dat zal pas files schelen.
Wat een kolder, er is maar één rijstrook en als jij ziet dat mensen daar gaan ritsen (dat valt al snel op), dan moet je met je pleuresreet maar gewoon achteraan sluiten, want sneller gaat het toch niet. Door racen naar het einde wek je een hoop ergernissen op en is ritsen daar onverstandig omdat er door het ruimtegebrek een grote kans is op botsingen. En door botsingen ontstaan files.quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:51 schreef BobbyB het volgende:
Voor de mensen die blijkbaar niet snappen wat het bord "Ritsen vanaf hier" betekend... nou euhm hoe duidelijk kan het zijn? Terug naar het CBR of nee de basisschool voor een cursus lezen?
Wat heeft het nu voor een zin om een hele strook niet te gebruiken (waardoor de het verkeer beter doorstroomt) rij gewoon die strook uit, en zodra dat bord komt moeten anderen je er gewoon netjes tussen laten. Dat heeft niks met inzicht of vooruit kijken te maken.
Mensen denk op een of andere reden dat tijdens een file dat soort dingen niet gelden. Nee files ontstaan juist door zulks gedrag.
En ja die dagelijkse (treurige) realiteit ben ik me zeer van bewust. Rijd iedere dag 260 kilometer (130 heen en 130 terug) en wat je dan allemaal niet voor een asociaal weggedrag tegenkomt, dan ja er verbaasd van te kijken dat het niet vaker fout gaat.
Geef elkaar gewoon de ruimte, dat zal pas files schelen.
Jij bent zo'n sjaak dus:quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:20 schreef Willaaam het volgende:
Om die doorrijders bij het ritsen flink te kutten blijf ik altijd lekker de rijstrook links van me blokkeren. Gewoon half over de streep rijden. Je moet eens zien hoe positief alle normale automobilisten op die actie reageren, en die kerel linksachter je maar toeteren en wild doen, triest volk...
[afbeelding]
Scheelt weer lezen voor de oplettende kijker
Nee jij bent de veroorzaker dat dat niet werkt, dat is wat anders.quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:31 schreef vigier het volgende:
Overigens nog een tip: dat doorrijden tot het einde werkt ALLEEN als iedereen rond de max-snelheid rijdt. In geval van een opstopping werkt dat NIET.
Een hond die bij 2 nagenoeg stilstaande banen links voorbij komt peren met veel te hoge snelheid hoeft bij mij niet op 1 cm te rekenen. Als je ook langzaam rijdt, even aankijkt, en dan je knipperlicht uitzet, wacht ik even voor je met optrekken, zodat je voor me in kunt voegen.
Dat jij je ergert aan mensen die het asfalt gewoon legaal benutten zegt meer over jou dan over een ander. Dat asfalt ligt er toch niet voor niks? Enig idee wat het scheelt als je gewoon beide stroken gewoon gebruikt? Jijzelf schiet er opzich weinig mee op, maar je zorgt er wel voor dat de file niet verdubbeld wordt waardoor je wellicht op en afritten blokkeerd die normaal gewoon open zouden zijn als iedereen die tweede strook ook gewoon zou gebruiken. Anders hadden ze die strook er niet neergelegd lijkt mijquote:Op woensdag 21 juni 2006 22:55 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Wat een kolder, er is maar één rijstrook en als jij ziet dat mensen daar gaan ritsen (dat valt al snel op), dan moet je met je pleuresreet maar gewoon achteraan sluiten, want sneller gaat het toch niet. Door racen naar het einde wek je een hoop ergernissen op en is ritsen daar onverstandig omdat er door het ruimtegebrek een grote kans is op botsingen. En door botsingen ontstaan files.
Handig, dan heb je een file over 8 kilometer waarvan de linkerbaan helemaal vrij is want ja, niemand mag erop omdat na 8km de personen moeten ritsen. En het is asociaal om van de linkerbaan gebruik te maken, want die is speciaal gemaakt voor de mieren.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:02 schreef _VoiD_ het volgende:
Uiteraard mag je volgens de regeltjes doorrijden, maar las iedereen al rechts staat te wachten is het natuurlijk asociaal om er langs te blaffen en op het laatste moment verontwaardigd doen omdat je er niet tussen mag..
Nou dat iedereen rechts staat te wachten is anders HUN fout. Het is niet asociaal. Het is gewoon het maximale uit de snelweg halen. Ik snap echt niet wat het voor een nut heeft om met zijn alle rechts te gaan staan en vervolgens een volledige lege baan naast zich te laten liggen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:02 schreef _VoiD_ het volgende:
Uiteraard mag je volgens de regeltjes doorrijden, maar las iedereen al rechts staat te wachten is het natuurlijk asociaal om er langs te blaffen en op het laatste moment verontwaardigd doen omdat je er niet tussen mag..
Nee, maar het risico neem ik voor lief.quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:55 schreef Mutant01 het volgende:
Die kunnen op flinke boetes rekenen wist je dat?
Do the math. Die 8 kilometer kan dus 4 wordenquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Handig, dan heb je een file over 8 kilometer waarvan de linkerbaan helemaal vrij is want ja, niemand mag erop omdat na 8km de personen moeten ritsen. En het is asociaal om van de linkerbaan gebruik te maken, want die is speciaal gemaakt voor de mieren.
Er is een heel groot verschil tussen mensen die op Vmax langs je komen karren en mensen die netjes rustig meerijden om een geschikt invoegmoment af te wachten. TS is volgens mij iemand van de eerste soort en die kunnen de boom in.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:02 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat jij je ergert aan mensen die het asfalt gewoon legaal benutten zegt meer over jou dan over een ander. Dat asfalt ligt er toch niet voor niks? Enig idee wat het scheelt als je gewoon beide stroken gewoon gebruikt? Jijzelf schiet er opzich weinig mee op, maar je zorgt er wel voor dat de file niet verdubbeld wordt waardoor je wellicht op en afritten blokkeerd die normaal gewoon open zouden zijn als iedereen die tweede strook ook gewoon zou gebruiken. Anders hadden ze die strook er niet neergelegd lijkt mijJa ik weet niet waar jij je rijbewijs gehaald hebt maar jouw beredenatie toont weinig inzicht in het verkeer.
Maar jij bent dus zo iemand die als een eend lekker achter de rest aan waggelt en je vervolgens op zit te vreten omdat anderen wel gewoon goed nadenken en het asfalt benutten waar ze wegenbelasting voor betalen?
Invoegen zo vroeg mogelijk, sorry dat heb ik niet geleerd tijdens mijn rijexamens. Wel dat je moet invoegen op momenten dat het kan (als je op snelheid bent). De ritsen vanaf hier borden staan er niet voor niets, als ik dat bord heb bereikt MOET ik invoegen. Daarbij MOETEN andere medeweggebruikers rekening daarbij houden, JIJ dus ook. Ik MAG de hele strook uitrijden tot het eind het is een recht dat ik heb, als jij dat recht blokkeert door met je auto asociaal in het midden te rijden, kan jij rekenen op een fikse boete en ben JIJ degene die de verkeersdoorstroming belemmert.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:05 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Nee, maar het risico neem ik voor lief.
En als jij hebt opgelet tijdens je rijlessen weet je dat mogen niet hetzelfde is als moeten. Je MAG 50 op een weg door een woonwijk (soms nog) maar je MOET het niet. Je moet handelen naar inschatting. En bij mijn rijlessen is geleerd dat je moet invoegen op het moment dat dat veilig is. En dat is zo vroeg mogelijk, mits je snelheid gelijk is aan dat van het overige verkeer en er ruimte is of gemaakt wordt. En ik maak echt voor iedere scheet ruimte (ik heb geen haast), maar die, die menen zo hard mogelijk door te rijden (soms zelfs sneller dan toegestaan), en dan ook nog dwingen op 't end, echt niet he.
Als jij stilstaat op de rechterrijstrook en ik rij met 50 langs dan is dat al relatief gezien "keihard", terwijl ik de matrixborden-snelheid aanhoud. Als er dan een idioot zoals jij in het midden gaat rijden, is dat vragen om ongelukken.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:08 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Er is een heel groot verschil tussen mensen die op Vmax langs je komen karren en mensen die netjes rustig meerijden om een geschikt invoegmoment af te wachten. TS is volgens mij iemand van de eerste soort en die kunnen de boom in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |