abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39082430
Je kent het wel, mooie zonnige dag. Je zit in je auto'tje op weg naar huis van een dagje werk en dan zie je het in de verte al aankomen! Een file owwwwwww neee! De matrix-borden geven 50 aan, maar je kan nog redelijk doorrijden. Je zit op de meest linker weghelft van de twee baans snelweg want jah, er zijn van die mensen die zeg maar al 50 km voor de file hun rem intrappen. Op een gegeven moment rij je zo'n 15 km/h en ziet plots een bordje verschijnen: "over 300 meter ritsen". Je rijd netjes 300 meter door en doet netjes je knipperlicht aan naar rechts. En dan komt het, je moet je er werkelijk in vechten! Mensen gaan 1 cm achter elkaar rijden zodat zelf een mier moeite zou hebben met invoegen. Ik hou stug vol en ga langzaam naar rechts terwijl er een auto naast me zit, tja ik moet er toch tussen meneer! Er staat toch echt "RITSEN VANAF HIER" en niet over 3 kilometer! De meneer naast me blijft stug 1cm achter zijn voorganger rijden. Op een gegeven moment ben ik zo'n 10 cm met mijn auto van zijn linkerportier verwijderd..na wat wilde gebaren en getoeter geef ik op en zet de auto stil (ik sta immers al bijna op het verdrijvingsvlak). Dit is gewoon de dagelijkse realiteit! Wie heeft dat ritsen verzonnen eigenlijk? Het werkt namelijk totaal niet!!!!!!!!
Allah Al Watan Al Malik
pi_39082487
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:31 schreef Mutant01 het volgende:
De matrix-borden geven 50 aan, maar je kan nog redelijk doorrijden.
50 = 50.
pi_39082546
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:33 schreef zovty het volgende:

[..]

50 = 50.
Allah Al Watan Al Malik
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 21 juni 2006 @ 17:36:53 #4
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_39082604
Ik heb dat nou nooit.
Ligt vast en zeker aan je auto...
Je hebt gewoon geen aggresieve auto waarvan ze meteen uit angst voor je aan de kant gaan...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_39082627
jong koop gewoon een maxe auto en douw ze aan de kant met je pushbar
pi_39082664
Gewoon wat eerder invoegen, als je op het verdrijvingsvlak staat doe je toch echt iets fout.
pi_39082685
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:38 schreef Conflict het volgende:
Gewoon wat eerder invoegen, als je op het verdrijvingsvlak staat doe je toch echt iets fout.
Moeilijk invoegen he! Dat is juist het probleem wat ik aankaart! Kan moeilijk mensen weg gaan beuken.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:41:43 #8
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_39082782
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Moeilijk invoegen he! Dat is juist het probleem wat ik aankaart! Kan moeilijk mensen weg gaan beuken.
Als je aan ziet komen dat hetzo druk is dat het moeilijk gaat worden, ben je geacht genoeg inzicht te hebben om al eerder te gaan ritsen, en niet te wachten tot je bij het bord bent, waar iedereen bumper aan bumper rijdt. Je maakt dus zelf ook een fout. (Ik zeg overigens niet dat die andere bestuurders wel goed zitten, maar dit gebeurd nu eenmaal)
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_39082984
Tsja, ik gooi het gat ook dicht als ik weer zo'n Sjaak aan zie komen blazen die iedereen weer voorbij wil. Ik rij zelf echt wel stevig, maar op zulke momenten wacht ik ook netjes.
Er zullen er vast tussen zitten die het niet opzettelijk doen maar de meesten willen gewoon zover mogelijk "voorkruipen"

De tyfus voor ze.
pi_39083510
Als jij "lekker doorrijdt" terwijl de borden allang 50 aangeven kun je zelf ook wel verzinnen dat je een probleem voor jezelf aan het maken bent of niet?

Oh, en "over 300 meter ritsen" betekent niet dat je 300 meter door moet rijden en dan pas naar rechts mag
pi_39083598
Hahaha de bis gepownt!
  woensdag 21 juni 2006 @ 18:27:40 #12
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_39084244
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:04 schreef Zpottr het volgende:
Als jij "lekker doorrijdt" terwijl de borden allang 50 aangeven kun je zelf ook wel verzinnen dat je een probleem voor jezelf aan het maken bent of niet?

Oh, en "over 300 meter ritsen" betekent niet dat je 300 meter door moet rijden en dan pas naar rechts mag
en waarom staat er dan na 300 meter een bord ritsen vanaf hier
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_39084251
iedereen heeft gelijk behalve de TS
Je snapt zelf ook wel dat t aso is om iedereen voorbij te sjesen terwijl die netjes wachten.
(:
pi_39084301
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:28 schreef nein het volgende:
iedereen heeft gelijk behalve de TS
Je snapt zelf ook wel dat t aso is om iedereen voorbij te sjesen terwijl die netjes wachten.
Wat een onzin! Sommige sjaken staan stil omdat ze niet volledig gebruik maken van alle 2 de banen, als ik dat wel doe dan ben ik niet diegene die fout ben! Niet voor niets staan de ritsen borden er.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39084313
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:27 schreef lipje het volgende:

[..]

en waarom staat er dan na 300 meter een bord ritsen vanaf hier
Zoek de betekenis van "mogen" en "moeten" eens op en probeer opnieuw.
pi_39084352
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:29 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Het staat er op gebiedende wijze hoor sjaak. Ritsen vanaf hier. Je kan ook eerder ritsen, maar dat zorgt bij files voor onnodig oponthoud.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39084449
Voor alle Sjaakies die mij geen gelijk geven: http://www.minvenw.nl/dgp/ritsen/waarom/index.aspx Mijn situatie was dus die van de "geen ruimte geven".
Allah Al Watan Al Malik
pi_39084488

Die mongolen die hem geen ruimte geven zitten dus gewoon FOUT!
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 juni 2006 @ 18:41:22 #19
132767 lipje
pi_39084746
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:34 schreef Mutant01 het volgende:
[afbeelding]
en alleen maar omdat ze dan 5 meter eerder uit de file zijn

WOW een hele seconde tijdswinst'
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  woensdag 21 juni 2006 @ 18:55:24 #20
132767 lipje
pi_39085289
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:29 schreef Zpottr het volgende:

[..]

Ik MAG doorrijden en MOET na 300 meter beginnen met ritsen. Geen probleem

Dat jij nou zo'n frustie bent dat je 3 km van te voren al invoegd, te bang om er niet tussen gelaten te worden
Als de kassa rij naast je sneller is wil je zeker ook daar aan de beurt zijn.
Return of the Unox-muts
Pappa van Aafke en Onno
  woensdag 21 juni 2006 @ 18:58:05 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39085392
quote:
[afbeelding]
Omdat hij een grote bak heeft en die kuddedieren in de andere baan een Polo al een toffe bak vinden!?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_39085768
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:55 schreef lipje het volgende:

[..]

Ik MAG doorrijden en MOET na 300 meter beginnen met ritsen. Geen probleem

Dat jij nou zo'n frustie bent dat je 3 km van te voren al invoegd, te bang om er niet tussen gelaten te worden
Als de kassa rij naast je sneller is wil je zeker ook daar aan de beurt zijn.
idd, zulke frusties dus

Allah Al Watan Al Malik
pi_39088645
Alinea's zijn niet verboden ofzo hoor .
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:37:34 #25
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_39089537
Sommige mensen gebruiken de uiterst asociale strategie waarbij ze hun auto er snel tussen porren omdat ze er vanuit gaan dat anderen wel stoppen omdat ze anders schade oplopen. En wie wil dat nou met al die rompslomp eromheen. Alleen als je een gare, half weggeroeste bak uit de jaren '80 hebt dan zullen ze het misschien niet in hun hoofd halen om hun dikke glimmende bak er klakkeloos voor te schuiven.
pi_39090491
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:33 schreef Mutant01 het volgende:
Voor alle Sjaakies die mij geen gelijk geven: http://www.minvenw.nl/dgp/ritsen/waarom/index.aspx Mijn situatie was dus die van de "geen ruimte geven".
Heel goed Sjaak. Van diezelfde site:
quote:
Ritsen begint hier, bij het bord 'wegversmalling na 1 kilometer'. Weggebruikers op de linkerrijstrook passen hier hun snelheid aan op de weggebruikers van de doorgaande rijstrook.
pi_39091277
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:31 schreef Mutant01 het volgende:
Je kent het wel, de matrix-borden geven 50 aan, maar je kan nog redelijk doorrijden. Je zit op de meest linker weghelft van de twee baans snelweg want jah, er zijn van die mensen die zeg maar al 50 km voor de file hun rem intrappen.
Van die mensen die gewoon wel 50 gaan rijden (zoals aangegeven) om makkelijker te kunnen beginnen met ritsen.

Daarnaast heb je gasten die lekker zonder op de aangegeven max.snelheid te letten door blijven gassen en verwachten dat de hele wereld rekening met hun gaat houden..... tel uit je winst.
pi_39092103
quote:
[afbeelding]
Het zal ook niet een Mercedes zijn
  woensdag 21 juni 2006 @ 21:56:40 #29
151600 TwinHype
... 2 of a kind ...
pi_39092243
Als iedereen een beetje oppast, en niet uitgaat van wat MAG, maar van wat GEPAST is....

Mensen die er van uit gaan dat ze MOGEN doorrijden tot waar het bord staat en zich dus houden aan de verkeersregels, zullen ook nooit te hard rijden, nooit fout parkeren, nooit naast het zebrapad oversteken....

Maar ook niet remmen als een bejaarde oversteekt. Niet helpen als een (rolstoel-)invalide iets heeft laten vallen, geen deuren open houden voor ........ want dat hoeft weer NIET.

Best sociaal gedrag hoor, aan de regels houden. Best sociaal om langs de file tot vooraan door te rijden, en pas bij het bord "ritsen" in voegen. Heeeeel vreemd dat niemand je dan ruimte geeft.
King Shameek just do it to the crowd
  woensdag 21 juni 2006 @ 22:07:37 #30
151600 TwinHype
... 2 of a kind ...
pi_39092736
Je strikt aan de regels houden is trouwens toch best tof. Als motorrijder MAG je immers tussen de file doorrijden. Als je dat een beetje ruim interpreteert is dat niet eens gevaarlijk.

Dus strikt ritsen op de plaats waar het bord staat....
  woensdag 21 juni 2006 @ 22:20:10 #31
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_39093191
Om die doorrijders bij het ritsen flink te kutten blijf ik altijd lekker de rijstrook links van me blokkeren. Gewoon half over de streep rijden. Je moet eens zien hoe positief alle normale automobilisten op die actie reageren, en die kerel linksachter je maar toeteren en wild doen, triest volk...

Scheelt weer lezen voor de oplettende kijker

[ Bericht 4% gewijzigd door Willaaam op 21-06-2006 22:25:41 ]
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  woensdag 21 juni 2006 @ 22:26:10 #32
151600 TwinHype
... 2 of a kind ...
pi_39093401
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 22:20 schreef Willaaam het volgende:
Om die doorrijders bij het ritsen flink te kutten blijf ik altijd lekker de rijstrook links van me blokkeren. Gewoon half over de streep rijden. Je moet eens zien hoe positief alle normale automobilisten op die actie reageren, en die kerel linksachter je maar toeteren en wild doen, triest volk...

[afbeelding]
respect
pi_39093610
En je hebt ook figuren die het andersom zien: A2 noord naar zuid, Zaltbommel: gaat van 3 naar 2 banen. Mensen voegen dan van de linker naar de middelste baan in. Daar wil het wel eens voorkomen dat er mensen op de middelste baan ruimte maken voor de mensen van de linkerbaan. Wat gebeurt er dan regelmatig: mensen van de rechterbaan die ineens naar de middelste baan gaan... niet bedenkend dat er iemand, wiens rijbaan heel kort daarna ophoudt, vanaf links gaat invoegen....

Overigens nog een tip: dat doorrijden tot het einde werkt ALLEEN als iedereen rond de max-snelheid rijdt. In geval van een opstopping werkt dat NIET.
Een hond die bij 2 nagenoeg stilstaande banen links voorbij komt peren met veel te hoge snelheid hoeft bij mij niet op 1 cm te rekenen. Als je ook langzaam rijdt, even aankijkt, en dan je knipperlicht uitzet, wacht ik even voor je met optrekken, zodat je voor me in kunt voegen.

Groet
Da gao nie nou!
pi_39094333
Voor de mensen die blijkbaar niet snappen wat het bord "Ritsen vanaf hier" betekend... nou euhm hoe duidelijk kan het zijn? Terug naar het CBR of nee de basisschool voor een cursus lezen?

Wat heeft het nu voor een zin om een hele strook niet te gebruiken (waardoor de het verkeer beter doorstroomt) rij gewoon die strook uit, en zodra dat bord komt moeten anderen je er gewoon netjes tussen laten. Dat heeft niks met inzicht of vooruit kijken te maken.

Mensen denk op een of andere reden dat tijdens een file dat soort dingen niet gelden. Nee files ontstaan juist door zulks gedrag.

En ja die dagelijkse (treurige) realiteit ben ik me zeer van bewust. Rijd iedere dag 260 kilometer (130 heen en 130 terug) en wat je dan allemaal niet voor een asociaal weggedrag tegenkomt, dan sta je er verbaasd van te kijken dat het niet vaker fout gaat.

Geef elkaar gewoon de ruimte, dat zal pas files schelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BobbyB op 21-06-2006 22:56:57 ]
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_39094478
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 22:51 schreef BobbyB het volgende:
Voor de mensen die blijkbaar niet snappen wat het bord "Ritsen vanaf hier" betekend... nou euhm hoe duidelijk kan het zijn? Terug naar het CBR of nee de basisschool voor een cursus lezen?

Wat heeft het nu voor een zin om een hele strook niet te gebruiken (waardoor de het verkeer beter doorstroomt) rij gewoon die strook uit, en zodra dat bord komt moeten anderen je er gewoon netjes tussen laten. Dat heeft niks met inzicht of vooruit kijken te maken.

Mensen denk op een of andere reden dat tijdens een file dat soort dingen niet gelden. Nee files ontstaan juist door zulks gedrag.

En ja die dagelijkse (treurige) realiteit ben ik me zeer van bewust. Rijd iedere dag 260 kilometer (130 heen en 130 terug) en wat je dan allemaal niet voor een asociaal weggedrag tegenkomt, dan ja er verbaasd van te kijken dat het niet vaker fout gaat.

Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 juni 2006 @ 22:55:26 #36
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_39094503
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 22:51 schreef BobbyB het volgende:

En ja die dagelijkse (treurige) realiteit ben ik me zeer van bewust. Rijd iedere dag 260 kilometer (130 heen en 130 terug) en wat je dan allemaal niet voor een asociaal weggedrag tegenkomt, dan ja er verbaasd van te kijken dat het niet vaker fout gaat.

Wat een kolder, er is maar één rijstrook en als jij ziet dat mensen daar gaan ritsen (dat valt al snel op), dan moet je met je pleuresreet maar gewoon achteraan sluiten, want sneller gaat het toch niet. Door racen naar het einde wek je een hoop ergernissen op en is ritsen daar onverstandig omdat er door het ruimtegebrek een grote kans is op botsingen. En door botsingen ontstaan files.
pi_39094523
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 22:20 schreef Willaaam het volgende:

[afbeelding]
Jij bent zo'n sjaak dus:

Die kunnen op flinke boetes rekenen wist je dat?
Allah Al Watan Al Malik
pi_39094524
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 22:31 schreef vigier het volgende:
Overigens nog een tip: dat doorrijden tot het einde werkt ALLEEN als iedereen rond de max-snelheid rijdt. In geval van een opstopping werkt dat NIET.
Een hond die bij 2 nagenoeg stilstaande banen links voorbij komt peren met veel te hoge snelheid hoeft bij mij niet op 1 cm te rekenen. Als je ook langzaam rijdt, even aankijkt, en dan je knipperlicht uitzet, wacht ik even voor je met optrekken, zodat je voor me in kunt voegen.
Nee jij bent de veroorzaker dat dat niet werkt, dat is wat anders. Er ligt daar gewoon asfalt waar je op mag rijden, dat jullie met zijn allen stil gaan staan op een baan moet je zelf weten, maar als anderen slimmer zijn dan jou, en dus de hele rij voorbij rijden en het bord ritsen vanaf hier is geweest, dan hoor jij hem/haar er gewoon tussen te laten.

Sommige mensen horen echt geen rijbewijs in hun bezit te hebben.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_39094630
Mensen zijn kennelijk vergeten dat je de gehele invoegstrook (want dat is het uiteindelijk) mag gebruiken, nooit geleerd tijdens het halen van je rijbewijs?
Allah Al Watan Al Malik
pi_39094825
Uiteraard mag je volgens de regeltjes doorrijden, maar las iedereen al rechts staat te wachten is het natuurlijk asociaal om er langs te blaffen en op het laatste moment verontwaardigd doen omdat je er niet tussen mag..
pi_39094831
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 22:55 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Wat een kolder, er is maar één rijstrook en als jij ziet dat mensen daar gaan ritsen (dat valt al snel op), dan moet je met je pleuresreet maar gewoon achteraan sluiten, want sneller gaat het toch niet. Door racen naar het einde wek je een hoop ergernissen op en is ritsen daar onverstandig omdat er door het ruimtegebrek een grote kans is op botsingen. En door botsingen ontstaan files.
Dat jij je ergert aan mensen die het asfalt gewoon legaal benutten zegt meer over jou dan over een ander. Dat asfalt ligt er toch niet voor niks? Enig idee wat het scheelt als je gewoon beide stroken gewoon gebruikt? Jijzelf schiet er opzich weinig mee op, maar je zorgt er wel voor dat de file niet verdubbeld wordt waardoor je wellicht op en afritten blokkeerd die normaal gewoon open zouden zijn als iedereen die tweede strook ook gewoon zou gebruiken. Anders hadden ze die strook er niet neergelegd lijkt mij Ja ik weet niet waar jij je rijbewijs gehaald hebt maar jouw beredenatie toont weinig inzicht in het verkeer.

Maar jij bent dus zo iemand die als een eend lekker achter de rest aan waggelt en je vervolgens op zit te vreten omdat anderen wel gewoon goed nadenken en het asfalt benutten waar ze wegenbelasting voor betalen?
pi_39094922
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:02 schreef _VoiD_ het volgende:
Uiteraard mag je volgens de regeltjes doorrijden, maar las iedereen al rechts staat te wachten is het natuurlijk asociaal om er langs te blaffen en op het laatste moment verontwaardigd doen omdat je er niet tussen mag..
Handig, dan heb je een file over 8 kilometer waarvan de linkerbaan helemaal vrij is want ja, niemand mag erop omdat na 8km de personen moeten ritsen. En het is asociaal om van de linkerbaan gebruik te maken, want die is speciaal gemaakt voor de mieren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39094938
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:02 schreef _VoiD_ het volgende:
Nou dat iedereen rechts staat te wachten is anders HUN fout. Het is niet asociaal. Het is gewoon het maximale uit de snelweg halen. Ik snap echt niet wat het voor een nut heeft om met zijn alle rechts te gaan staan en vervolgens een volledige lege baan naast zich te laten liggen.
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:05:44 #44
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_39094981
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 22:55 schreef Mutant01 het volgende:
Die kunnen op flinke boetes rekenen wist je dat?
Nee, maar het risico neem ik voor lief.

En als jij hebt opgelet tijdens je rijlessen weet je dat mogen niet hetzelfde is als moeten. Je MAG 50 op een weg door een woonwijk (soms nog) maar je MOET het niet. Je moet handelen naar inschatting. En bij mijn rijlessen is geleerd dat je moet invoegen op het moment dat dat veilig is. En dat is zo vroeg mogelijk, mits je snelheid gelijk is aan dat van het overige verkeer en er ruimte is of gemaakt wordt. En ik maak echt voor iedere scheet ruimte (ik heb geen haast), maar die, die menen zo hard mogelijk door te rijden (soms zelfs sneller dan toegestaan), en dan ook nog dwingen op 't end, echt niet he.
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:07:10 #45
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_39095058
Iemand zoeken met een nieuwere/duurdere auto dan jij en hem er gewoon voorzetten.
Die mensne zijn nog bang voor krasjes en deuken.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_39095062
Neem een Hummer of een X5 ofzo.
Of gewoon meteen een vrachtwagen en dan beuken maar
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_39095092
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Handig, dan heb je een file over 8 kilometer waarvan de linkerbaan helemaal vrij is want ja, niemand mag erop omdat na 8km de personen moeten ritsen. En het is asociaal om van de linkerbaan gebruik te maken, want die is speciaal gemaakt voor de mieren.
Do the math. Die 8 kilometer kan dus 4 worden Denken velen ook niet bij na he. Eigenlijk vind ik de rechtsrijders asocialer. Ze zorgen niet voor een goede doorstroming, ook al is deze mogelijk en daarbij laten ze ritsend verkeer van de linkerbaan er dus blijkbaar niet tussen want volgens hun is dat asociaal.
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:08:29 #48
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_39095118
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:02 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dat jij je ergert aan mensen die het asfalt gewoon legaal benutten zegt meer over jou dan over een ander. Dat asfalt ligt er toch niet voor niks? Enig idee wat het scheelt als je gewoon beide stroken gewoon gebruikt? Jijzelf schiet er opzich weinig mee op, maar je zorgt er wel voor dat de file niet verdubbeld wordt waardoor je wellicht op en afritten blokkeerd die normaal gewoon open zouden zijn als iedereen die tweede strook ook gewoon zou gebruiken. Anders hadden ze die strook er niet neergelegd lijkt mij Ja ik weet niet waar jij je rijbewijs gehaald hebt maar jouw beredenatie toont weinig inzicht in het verkeer.

Maar jij bent dus zo iemand die als een eend lekker achter de rest aan waggelt en je vervolgens op zit te vreten omdat anderen wel gewoon goed nadenken en het asfalt benutten waar ze wegenbelasting voor betalen?
Er is een heel groot verschil tussen mensen die op Vmax langs je komen karren en mensen die netjes rustig meerijden om een geschikt invoegmoment af te wachten. TS is volgens mij iemand van de eerste soort en die kunnen de boom in.
pi_39095124
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:05 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Nee, maar het risico neem ik voor lief.

En als jij hebt opgelet tijdens je rijlessen weet je dat mogen niet hetzelfde is als moeten. Je MAG 50 op een weg door een woonwijk (soms nog) maar je MOET het niet. Je moet handelen naar inschatting. En bij mijn rijlessen is geleerd dat je moet invoegen op het moment dat dat veilig is. En dat is zo vroeg mogelijk, mits je snelheid gelijk is aan dat van het overige verkeer en er ruimte is of gemaakt wordt. En ik maak echt voor iedere scheet ruimte (ik heb geen haast), maar die, die menen zo hard mogelijk door te rijden (soms zelfs sneller dan toegestaan), en dan ook nog dwingen op 't end, echt niet he.
Invoegen zo vroeg mogelijk, sorry dat heb ik niet geleerd tijdens mijn rijexamens. Wel dat je moet invoegen op momenten dat het kan (als je op snelheid bent). De ritsen vanaf hier borden staan er niet voor niets, als ik dat bord heb bereikt MOET ik invoegen. Daarbij MOETEN andere medeweggebruikers rekening daarbij houden, JIJ dus ook. Ik MAG de hele strook uitrijden tot het eind het is een recht dat ik heb, als jij dat recht blokkeert door met je auto asociaal in het midden te rijden, kan jij rekenen op een fikse boete en ben JIJ degene die de verkeersdoorstroming belemmert.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39095200
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 23:08 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Er is een heel groot verschil tussen mensen die op Vmax langs je komen karren en mensen die netjes rustig meerijden om een geschikt invoegmoment af te wachten. TS is volgens mij iemand van de eerste soort en die kunnen de boom in.
Als jij stilstaat op de rechterrijstrook en ik rij met 50 langs dan is dat al relatief gezien "keihard", terwijl ik de matrixborden-snelheid aanhoud. Als er dan een idioot zoals jij in het midden gaat rijden, is dat vragen om ongelukken.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')