ja die is al vast gemetseld, het bad, dus verzin een list.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:12 schreef SterkStaaltje het volgende:
Eerst het muurtje metselen, en dan het bad plaatsen en vast zetten.
ja dat gaat er vast netjes uitzien als je het muurtje daarna gaat betegelen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:24 schreef Casparovvv het volgende:
Ik zou de rand van het bad op het muurtje laten rusten, het muurtje gewoon even hoog als de balken metselen dus. Gasbeton betegelen (eventueel ook nog aan de bovenkant van het gasbeton), kieren dichtkitten, en klaar.
Ook al heeft het bad een overhangende rand, zou ik het op het muurtje laten rusten, eventueel met wat blokjes hout aan de binnenkant om te voorkomen dat er teveel spanning op de badrand komt te staan.
Zo zit het hier ook, en dat is super netjes gedaan door het bedrijf wat de badkamer gezet heeft. Heb het idee dat jij een verkeerd beeld hebt van wat ik uit probeer te leggen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:44 schreef Bob-B het volgende:
[..]
ja dat gaat er vast netjes uitzien als je het muurtje daarna gaat betegelen.
Een houten raamwerk is best stevig te maken. Het hoeft immers maar maximaal een paar honderd kilo (water+persoon) te dragen, en dit is zelfs verdeeld over 4 kanten. De balken tegen de muur en achterwand zijn toch ook gewoon van hout?quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:25 schreef jorman het volgende:
Heren bedankt voor de snelle reacties! ik begrijp alle tips, maar even nog de volgende twee kanttekeningen:
1. Van de houten klosjes was er bij aanvang al 1 gesneuveld, de rest hebben we op aanraden van de medewerkers van de praxis verwijderd (vond ik al ietwat dubieus)
2. het probleem is niet zozeer hoe ik het muurtje moet metselen, maar wanneer ik het bad nu op de balken leg, de pootjes netjes stel (met water in het bad), de afvoer vastzet EN de pootjes vastmetsel.....dan kan het bad niet meer omhoog.... hoe kan je dan een muurtje maken waar de badrand op rust??? dat gaat toch niet?? je hebt geen ruimte om het laatste gasbetonblok onder de badrand te krijgen......het metselen van een muurtje tot aan de hoogte van de balken lijkt wel handig, maar als je dan het bad erin zet kan je nergens meer bij !!!!!!!
Ik ben benieuwd waar we op uit komen... de variant met volledig hout is me afgeraden door gebrek aan stevigheid...
1 2 3 | | | | | | ------------------ |
omdat isoleren met acryl baden niet nodig is?quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:23 schreef hugo2406 het volgende:
Ik snap niet waarom ze hier niet badkuipen verkopen zoals in Duitsland, namelijk met bijpassende piepschuim bak! Is een kwestie van tegellijm op de vloer, bak erop, bad erin, tegels tegen de bak plakken en afkitten! Supersnel en goed geisolleerd!
Wij hebben wel een acrylbad geisoleerd, maar we hebben een gezin met vier kinderen. Op een bad-dag ga ik eerst in bad, of mijn vriend, en daarna de oudste, daarna die daarna, enz. Tot ze allemaal in bad zijn geweest. Dat allemaal in hetzelfde water (lekker fris hèquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
omdat isoleren met acryl baden niet nodig is?
dit bad blijft stukken langer warm dan de vorige en die had bakken pur isolatie :pquote:Op donderdag 22 juni 2006 13:18 schreef hugo2406 het volgende:
zo goed zal zo'n paar mm dun laagje kunststof inderdaad niet isoleren! Ik durf ook wel te beweren dat mijn piepschuim bak wel zorgt voor een langer warm blijvend bad! Bovendien blijft het een stuk handiger qua installeren dan werken met frames en pur e.d.
Dat kan opzich wel, maar dan zal het bad er niet op rusten....als het blok er strak onder zou passen, kan je die kantelbeweging niet maken, net als bij het metselen van een muurtje met gasbeton tot aan het plafond... het profiel zorgt ervoor dat de laatste rij vastzit aan het plafond...ik ben er nog niet helemaal uit!quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:46 schreef Bob-B het volgende:
bad vastzetten, opmetselen en dan de laatste rij blokken eerst onder de rand kantelen en dan naar binnen duwen aan de onderkant...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |