abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41282384
Roeji, je klinkt alsof je toe bent aan flylady
http://www.flylady.org/

Flylady brengt orde in je chaos en doet dat in supersimpele zeer kleine stapjes (babysteps). Het klinkt als onzin, maar het werkt, heus!

Voorbeeldje van de kleine stapjes:
- elke dag moet je 5 minuten aan de slag in je ergste kamer (dus niet uren achtereen zodat je moedeloos wordt. En als je denkt '5 minuten?! wat heb ik daar nou aan! dan moet je eens zien wat je na een maand al gepresteerd hebt )

- Flylady is dól op declutteren...dat is het weggooien van dingen die je toch niet meer gebruikt en daar heb je zo te lezen behoorlijk wat van

Nadeeltje: flylady lijkt zelf ook adhd te hebben, want de site is onoverzichtelijk en chaotisch. Daarvoor hebben we de fokflyladygroep: http://forum.fok.nl/topic/894101

Dit is dus serieus hè Het werkt! (zei zij die jarenlang in chaos heeft geleefd)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:45:15 #127
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_41311981
Isabeau! Je hebt eigenlijk gelijk. Ik heb het topic van flylady al een tijd geleden doorgelezen. Zelfs aangemeld. Maar er nog niks mee gedaan
En daar zit het hem ook in. Zoveel ideeen, ik wil alles uitproberen. Maar meestal draait al op niks uit, nog voor ik begonnen ben. Er is gewoon geen controle. Niemand die me op mn **** geeft als iets niet gebeurd is.

Oh en die 5 minuten... als ik eenmaal aan iets begin, dan kan ik er niet meer ophouden. Moet ik onverhoopt toch ergens halverwege afhaken, dan blijft het in die toestand liggen, tot ik weer een 'aanval' krijg.
Ik ben voor mn gevoel ook continu aan het opruimen. Of dus beter gezegd verschuiven.

Ik ga komend weekend denk ik toch nog maar eens inlezen en me verder aan melden voor die bende aan dagelijkse mails.

Wie weet kan ik het volhouden. (alleen ik vind t zo jammer dat ik bij shine my sink geen resultaat ga zien. Dat ding bling-blingt al als een spiegel - is overigens ook een van de weinige dingen in huis wat altijd brandschoon is)

In elk geval bedankt om het flylady nog eens onder mn aandacht te brengen. Ik ga mn best doen!!
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 30 augustus 2006 @ 13:03:57 #128
95752 crew  Chell
Kluns
pi_41323937
Tja.. Flylady... dat heb ik ook al tig keer geprobeerd. Maar die mailtjes lees ik dus niet, want die komen op rare tijden. Neem me elke keer voor om het nu écht te gaan doen...net zoals zoveel andere dingen
  woensdag 30 augustus 2006 @ 21:08:13 #129
63411 Roeji
pi_41339901
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:03 schreef Yoni het volgende:
Tja.. Flylady... dat heb ik ook al tig keer geprobeerd. Maar die mailtjes lees ik dus niet, want die komen op rare tijden. Neem me elke keer voor om het nu écht te gaan doen...net zoals zoveel andere dingen
*meld/sluit zich hierbij aan.
Ideeen tot over mn oren. Maar ermee beginnen of ze uitvoeren zover kom ik meestal niet.

Maar vandaag is het me toch gelukt om een aantal dingen af te handelen die al heel lang moesten gebeuren. Ik ben een beetje trots op mezelf.
Morgen ga ik mezelf dan ook eerst even lekker belonen met een shop expeditie in de h&m en dan ga ik verder met de rest van de klusjes/taken. (hoop ik)
Ik ben zo blij, zo blij
pi_41393364
zal je mij weer hebben!
het ging een tijdje goed, maar dat is nu voorbij (spinvis).

straks gesprek op mijn werk, ze willen eigenlijk van me af (heb ik vaker gehoord).
relatie is ook voorbij, ook goed kut.
did the shit hit the fan?

nb. ik lees nu pas de post van netflier. fijn dat ik van betekenis kon zijn.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_41400814
Ik heb mezelf vaak afgevraagd of ik ADHD heb. Vooral omdat veel mensen in mijn omgeving mij nogal onrustig en springerig vinden. Regelmatig worden er door collega's Ritalin-grapjes en aanverwante opmerkingen geplaatst. Hierbij wel even de opmerking dat ADHD nooit officieel bij mij is gediagnoticeerd, ook nog nooit bij een arts geweest. Als ik ergens niet goed in ben is het luisteren of stil zitten. Ik loop niet de hele dag gillend door het huis te rennen, maar zit meestal met m'n voeten te tikken of vreemde geluiden te maken. Ik ben een groot cabaretfan en ken hele stukken uit mijn hoofd, en die loop ik dan constant hardop te roepen, ook als ik alleen ben. En ik loop constanct allerlei accenten en stemmetjes te doen, Leids, Haags, Amsterdams, etc.
Maar soms ben ik ook wel eens rustig. Dan zit ik als het ware in mijn eigen wereld te filosoferen over van alles en nogwat (meestal hardop), en voor ik het weet is het 3 uur later.

Ondanks dat ben ik er toch in geslaagd een studie af te ronden. Met fikse vertraging, weliswaar, maar toch. Maar toen brak de lastige fase van werk zoeken aan. Dat is tot nu toe een ramp gebleken. Kantoorwerk is niets voor mij, de hele dag binnen achter een buro zitten is een ramp. Bij mijn vorige baan was ik vooral de trappen op en neer aan het rennen van en naar de kantine en de wc, en heb ik diverse bureaustoelen in elkaar gezet, de vissekom schoongemaakt, maar van het werk waarvoor ik was aangenomen kwam weinig terecht. Daar ben ik ook snel ontslagen.

Ook voor leidinggevende functies ben ik vooralsnog ongeschikt. Ik krijg dan te horen dat ik daar te springerig en jongehonderig voor ben, en niet de rust en de autoriteit uitstraal die nodig is voor de functie. Komt ook doordat ik standaard 5/7 jaar jonger wordt geschat, behalve als ik me een tijdje niet scheer, dat scheelt.

Inmiddels ligt die studie ook weer achter me, en werk ik al zo'n 9 jaar bij TPG Post. Officieel als zaterdagkracht (ze mogen geen deeltijd- of volletijders aannemen), maar meestal draai ik ook de nodige uren doordeweeks. Leuk werk, en ik kan lekker m'n energie er in kwijt, maar toch knaagt het aan me dat het ergens zonde is van mijn opleiding. Ik ben best wel intelligent al zeg ik het zelf (qua IQ dan, m'n EQ is denk ik vrij laag), en die studie heeft ook een hoop geld gekocht, ben nog steeds de IBG aan het terugbetalen.

Dus dat zijn dan de vragen die me geregeld bezig houden. Heb ik nou ADHD of niet, of ben ik gewoon een beetje gedrags- en contactgestoorde figuur. En is een normale baan op mijn denkniveau nog voor me weggelegd, of zit ik over 10 jaar nog bij de post?

Sorry voor de lange lap tekst, 10 tegen 1 ben je na drie zinnen al afgehaakt (attention deficit), maar ik moest het toch ff kwijt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_41401016
En dan ben ik nog mijn impulsieve gedrag vergeten te melden. Ik ben niet iemand die gaat bunjeejumpen of het avontuur opzoekt, maar mijn impulsiviteit zit 'm vooral inj koopgedrag. Ik koop contstant dingen (dvd's, cd's, mp3-spelers, pas nog een heel duur cassettedeck), en het merendeel weet ik een week later niet meer van waarom ik het wilde hebben. Veel zit nog in cellofaan, en dan zet ik het maar weer op Ebay of Marktplaats.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  vrijdag 1 september 2006 @ 19:30:10 #133
63411 Roeji
pi_41402753
ga naar een arts als je het zeker wilt weten. Hier kan niemand een diagnose stellen. Klinkt op zich allemaal redelijk herkenbaar, maar het kan ook passen bij een ander iets. Of jij bent gewoon zo. Niet ieder mens wat druk of impulsief is, heeft adhd. En omgekeerd hoeft ook niet perse iedere adhd-er druk te zijn of impulsief. Ik hoop voor je dat je een antwoord krijgt op jouw vragen, maar de diagnose alleen lost verdomd weinig op. Dan begint het feest pas echt. Althans dat is mijn ervaring van het afgelopen jaar.

Veel succes!!
Ik ben zo blij, zo blij
  vrijdag 1 september 2006 @ 19:33:30 #134
63411 Roeji
pi_41402872
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 14:23 schreef mighty_myte het volgende:
zal je mij weer hebben!
het ging een tijdje goed, maar dat is nu voorbij (spinvis).

straks gesprek op mijn werk, ze willen eigenlijk van me af (heb ik vaker gehoord).
relatie is ook voorbij, ook goed kut.
did the shit hit the fan?

nb. ik lees nu pas de post van netflier. fijn dat ik van betekenis kon zijn.
Hee myte!!
join the club maar Het lijkt wel alsof zodra 1 ding belabberd gaat, dat de rest meteen moet volgen

Ik heb gewoon t gevoel dat er niet echt veel meer te verkloten is aan mn leven. (welk leven overigens? dat professioneel bankhangen en alleen zitten )
Ik ben zo blij, zo blij
pi_41426470
* freecell strooit wat blije bloemetjes uit over dit topic

Toenou mensen! Er zijn ook momenten dat ADHD het leven veel leuker maakt, dat je intens van dingen geniet!
Lekker in een boom klimmen, of op en neer springen in de woonkamer.
Gisteren nog tot mijn enkels in een vijvertje gestaan, omdat ik te laat zag dat het kroos was
Laat je niet meeslepen door kutgevoel! Zorg dat je voldoende slaap krijgt, wees lief voor jezelf en zoek je vrienden op.
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:01:25 #136
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_41426502
Juicht mee
Vampire Romance O+
pi_41427330
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:01 schreef MouseOver het volgende:
Juicht mee
Hop

Al heb ik wel het probleem dat ik dit jaar mijn scriptie moet maken. Op zich niet erg, heb er een heel jaar voor, maar....... het moet verplicht met z'n tweeën en dat is niet leuk.
Met mij valt serieus niet samen te werken.

Maar verder ben ik best vrolijk
  zaterdag 2 september 2006 @ 20:07:13 #138
63411 Roeji
pi_41431575
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:59 schreef freecell het volgende:
* freecell strooit wat blije bloemetjes uit over dit topic

Toenou mensen! Er zijn ook momenten dat ADHD het leven veel leuker maakt, dat je intens van dingen geniet!
Lekker in een boom klimmen, of op en neer springen in de woonkamer.
Gisteren nog tot mijn enkels in een vijvertje gestaan, omdat ik te laat zag dat het kroos was
Laat je niet meeslepen door kutgevoel! Zorg dat je voldoende slaap krijgt, wees lief voor jezelf en zoek je vrienden op.
Ik zou willen dat ik het zo voelde.
Maar waar ik (en mn omgeving) van gek word:
  • Ik kom altijd te laat
  • Vergeet enorm veel
  • Kan mn energie niet kwijt op de momenten dat ik ervan overloop. En heb geen energie op de momenten dat ik het graag zou willen
  • mijn enthousiasme is teveel voor een aantal mensen (helaas zijn dat net de mensen die ik zowat dagelijks zie -> collega's)
  • Ik raak om de haverklap vanalles kwijt
  • ik ben zowat verslaafd aan de meest achterlijke dingen, niks gevaarlijks of drugs of alcohol ofzo. Maar toch. Laat me een puzzel maken en ik hang er weer in voor een paar maanden. Of tot ik mn puzzelboekjes kwijt ben
  • Ik maak mezelf gek met mn gepieker en gebrainstorm.
  • Als ik overloop van de ideeen is dat niet gewenst. Als ik groen licht krijg om met ideeen te komen, klap ik dicht en gaat alles op blanco in mn bovenkamer.
  • Als ik heel erg onverwacht iets moet doen (vergadering of ergens heen wat belangrijk is) dan krijg ik de zenuwen en klap ik vaak ook dicht.
    en ga zo nog maar even door met dit lijstje.

oftewel ik loop gigantische tegen muren aan en weet niet hoe daarmee om te gaan. Laat staan dat ik iemand anders probeer duidelijk te maken hoe met mij om te gaan.

En ja ik weet de pluspunten, maar de nadelen zijn erger op dit moment. De ritalin helpt voor geen klote meer. Ik zit sinds deze week op 5x per dag 2 tabletten. Ik slaap zowat niet meer, in vergelijking met een jaar geleden. Toen sliep ik 9 a 10 uur per nacht, nu mag ik blij zijn als ik 6uurtjes haal. En ik ben nog even chaotisch en druk en ..... de rest, ondanks die lading ritalin. Word er wild van zo langzamerhand.

Trouwens dat springen door de woonkamer dat lukt wel prima. Ik vergeet alleen af en toe dat ik dat dus niet op mn werk kan doen

Ik ga nu even zwelgen in zelfmedelijden omdat ik vanavond weer alleen ergens heen moet omdat diegene die mee zou gaan, op t laatste moment niet meer mee kon.
    Aju paraplu en tot een dezer daagjes weer

• Ik ben zo blij, zo blij
    pi_41435805
    De positieve kant is echter dat je (dat geldt althans voor mij), door dat drukke gedrag wel heel vaak enthousiast overkomt. Maar druk gedrag kan teveel worden voor collega's. Een vrouwelijke collega van mij was zo hyperactief (Jochem Meyer was er niets bij), dat ze haar dienst zodanig hebben gewijzigd dat ze practisch nooit meer op de vestiging komt. Ze zou ons teveel van ons werk houden.....................................
      Hoofdredactie Fotografie zondag 3 september 2006 @ 19:15:41 #140
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_41458186
    Ik probeer ook altijd heel erg vast te houden aan de positieve dingen. Maar soms zijn die negatieve dingen toch écht wel weer heeeeeeel vervelend.

Zo word ik momenteel weer helemaal gek van mezelf omdat mijn huis een enorme zooi is. Slaap ik al twee weken niet voor drie uur (fijn als je om 7 uur gewoon weer op moet), wegens een te vol hoofd en verdraaid ritme door vakantie (heb nu op op een feestje maar een nacht doorgehaald, hopelijk helpt 't).
    En ik heb het dus weer 'ns deels verknald op werk En ik ben depri omdat het herfst wordt en ik niet meer single wil zijn

Mijn postieve drive is ook eventjes een beetje zoek dus
    pi_41482303
    Herfst is mooi, maar het begin van de herfst is kut
    Gisteren was ik erg extreem, enorm, vervelend hyper.
    's morgens beheer in de kerk (soort koster zijn) samen met mijn vriend, daarna naar een gezamelijke vriendin toe. Die hebben geconstateerd dat ikinderdaad erg hyper was en toen zijn we naar het bos gegaan
    Ik heb paddestoelen gevonden en kikkers gevangen en een krekel en ben (met gebroken pols) in een boom geklommen.
    Kwam lekker moe thuis en toen ging het wel weer.
    Word ik vanmorgen weer zo wakker
    Werkelijk, soms zou je het willen slaan ...
    pi_41482646
    Ik ben juist weer blij dat het herfst wordt, iedereen weer donkere jassen aan , scheelt een hoop omgevingsafleidingen
    | ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^|
    | who gives a fuck-truck | '|""";.., ___.
    |_... _ ... _11:11__ = = = | = _|__|..., ]
    "(@ )'(@ )" " " " * | (@ )(@ )* * * * * (@ )
      Hoofdredactie Fotografie dinsdag 5 september 2006 @ 14:46:55 #143
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_41515815
    Ik ben helemaal hyper nu! Volgende week maar liefst twee intakes voor een mogelijke nieuwe woning. Ik vind het zo gaaf en eng en gaaf en eng enzo.

Nu moet ik natuurlijk heel serieus gaan nadenken over of ik het wil en kan betalen en of het leuk genoeg is enzo, maar ik ben echt zooo hyper dat ik dat niet zo goed kan. Het zijn allebei vierkamerflats! Een echte huis! Met een keuken en een badkamer!

Ik woon nu dus in een lekkend twee kamer appartementje met een douche in het slaaphok (slaapkamer is te groot woord, want er zitten niet eens ramen in)
    pi_41515873
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 14:46 schreef Yoni het volgende:
    Ik ben helemaal hyper nu! Volgende week maar liefst twee intakes voor een mogelijke nieuwe woning. Ik vind het zo gaaf en eng en gaaf en eng enzo.

Nu moet ik natuurlijk heel serieus gaan nadenken over of ik het wil en kan betalen en of het leuk genoeg is enzo, maar ik ben echt zooo hyper dat ik dat niet zo goed kan. Het zijn allebei vierkamerflats! Een echte huis! Met een keuken en een badkamer!

Ik woon nu dus in een lekkend twee kamer appartementje met een douche in het slaaphok (slaapkamer is te groot woord, want er zitten niet eens ramen in)
    meer een slaapgrot zo te horen
      Hoofdredactie Fotografie dinsdag 5 september 2006 @ 15:00:28 #145
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_41516217
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 14:48 schreef Reza-impreza het volgende:

[..]

meer een slaapgrot zo te horen
    Een grot was nog spannend geweest
    pi_41516289
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 15:00 schreef Yoni het volgende:

[..]

Een grot was nog spannend geweest
    béére spannend
      dinsdag 5 september 2006 @ 20:28:28 #147
    63411 Roeji
    pi_41526292
    quote:
    Op dinsdag 5 september 2006 14:46 schreef Yoni het volgende:

Oh heerlijk dat gevoel. Nou ja soms dan, dan kan dat hyper zijn heerlijk zijn. Maar als je er niet goed meer door kunt nadenken dan is het minder.

Ik ga iig voor je duimen!!! Succes!
    Ik ben zo blij, zo blij
      dinsdag 5 september 2006 @ 20:40:51 #148
    63411 Roeji
    pi_41526754
    Overigens heb ik aan de ene kant positief nieuws gekregen, maar aan de andere kant is het wat minder. Met ingang van 1 januari willen ze me 5 dagen per week op mn werk hebben (tot nu toe werk ik maar 3 dagen). Is positief omdat ik nu weet dat ik mn werk goed doe en dat ze me dus willen hebben/houden daar.
    Is negatief omdat ik vanwege mn slechte gezondheid geen 5 dagen per week kán werken en al helemaal niet als ik elke dag minstens 3 uur reistijd heb (heen en terug samen = minstens 3uur).
    Dus ik zit met een groot dilemma. Ik denk dat ik het ga proberen. Maar ga wel al voor een backup zorgen zodat ik als ik het fysiek niet aan kan, ik dan thuis kan werken. Een groot deel van mijn werk kan ik ook gewoon van thuis uit met een vpn verbinding doen.

Is dus balen, heb ik eindelijk fulltime werk, is het eigenlijk niet echt te doen.
    Ik ben zo blij, zo blij
    pi_41529694
    Gefeliciteerd

Ik zie er ook wel beetje tegen op om weer 5 dagen in de week naar school te gaan, maarja ik ga me er wel voor inzetten! Gelukkig hoef ik maar 10 minuten te fietsen

Ik ben de laatste tijd weer erg veel met dingen bezig. Probeer me een beetje nuttig te maken. Ook wat meer vrienden opzoeken enzo, al hoewel ik met 2 vrienden nog steeds niet zoveel contact heb als eerst!
    Beetje stuk gelopen.

Maarja.
    Hoe gaat het eigenlijk met jullie sociale contacten?
    PS4 online: micro_nl
      woensdag 6 september 2006 @ 08:24:07 #150
    63411 Roeji
    pi_41540260
    Thanx!!!

sociale contacten?? Wat zijn dat?

Nee geintje, ik ben heus niet volledig kluizenaar geworden. Maar ik heb met nog maar heel weinig mensen contact van mn vroegere vriendengroep.
    Ik heb domweg geen tijd en energie ervoor. En volgens mij heeft de rest van mn zogenaamde vrienden er ook geen probleem dat ik er regelmatig niet bij kon zijn. Ik word nu immers al niet meer gevraagd. Ach ja, mn werk is op dit moment dan voor sociale contacten ingeschakeld. Wat kleppen met collega's is soms ook best gezellig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Roeji op 06-09-2006 08:29:21 ]
    Ik ben zo blij, zo blij
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')