nee, stuk, even als mijn "Y" .quote:Op maandag 10 juli 2006 18:10 schreef oh_nee_he_1979 het volgende:
misschien in het duits dan ??
Hersenstorm gaat volgens mij specifiek over volwassenen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:13 schreef GemeneDeler het volgende:
Ik herken veel in de symptomen van ADD maar ik kan werkelijk nergens een goede site vinden die alleen over ADD gaat. Altijd gaat het over kinderen met ADHD. Aangezien ik de 30 ben gepasseerd mag ik waarschijnlijk wel aannemen dat ik geen kind meer ben (hoewel sommigen daarover van mening verschillen..). Maar wat moet ik dan met opmerkingen als "de ouders moeten het kind goed observeren tijdens het spelen"
Ik zoek een serieuze site. Zo kwam ik bij een test uit met 100 vragen. Vul je ze in staat er onderaan: "hoe meer antwoorden JA hoe groter de kans op ADD" Hier KUN je toch niets mee ?
Wanneer je de DSM-IV voor ADD volgt wordt er ook gesproken over "spelen"
Kun je als volwassene niet tot de conclusie komen dat je ADD hebt ?
Ik ga direct kijken. Maar wát een logo's zeg, lekker ontwerp voor mensen met aandachtsproblemen....quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:56 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Hersenstorm gaat volgens mij specifiek over volwassenen.
Ik wens je veel succes en hoop voor je dat t toch iets anders of liever nog: niks, is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:13 schreef GemeneDeler het volgende:
Ik zoek een serieuze site. Zo kwam ik bij een test uit met 100 vragen. Vul je ze in staat er onderaan: "hoe meer antwoorden JA hoe groter de kans op ADD" Hier KUN je toch niets mee ?
het is ook geen test die meteen een antwoord geeft
nee, jijzelf niet nee. Alleen een psycholoog/psychiater kan die conclusie trekken uit meerdere gesprekken en testen. Ga dus met je vermoeden naar een psych en laat hem het oordeel vellen. Er zijn nl meerdere ziektes/aandoeningen/of hoe je t ook wilt noemen, die dezelfde kenmerken hebben of een grote overeenkomst vertonen.
quote:- knip -
tijd genoeg gehad om te lezen
Alle punten.quote:ongeconcentreerd, onrustig, ongeduldig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!
Ik vind het op zich wel een goede site hoorquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:37 schreef GemeneDeler het volgende:
[..]
Ik ga direct kijken. Maar wát een logo's zeg, lekker ontwerp voor mensen met aandachtsproblemen....
[afbeelding]
Je hebt gelijk, er staat veel bruikbare informatie, maar die layout...quote:Op donderdag 13 juli 2006 08:13 schreef Neverending het volgende:
Ik vind het op zich wel een goede site hoor![]()
Ja, het is niet door een prof in elkaar gezet.. en dat zie je welquote:Op donderdag 13 juli 2006 09:08 schreef GemeneDeler het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, er staat veel bruikbare informatie, maar die layout...![]()
(Ik zou er geen epilepsie patient naar verwijzen)
Gemaakt door ADHD-ers denk ikquote:Op donderdag 13 juli 2006 09:08 schreef GemeneDeler het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, er staat veel bruikbare informatie, maar die layout...![]()
(Ik zou er geen epilepsie patient naar verwijzen)
Het is een te gemakkelijk excuus. Het ligt niet aan mij, maar mijn kind heeft ADHD dus ik kan er niets aan doen. Dat is gemakkelijker dat toegeven dat je gewoon niet kan opvoeden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:00 schreef freecell het volgende:
[..]
Gemaakt door ADHD-ers denk ik![]()
Ik vind het wel grappig eigenlijk.
Maar het stikt hier wel weer van de zelfdiagnoses he? Als je ook maar vermoedt dat je AD(H)D hebt, ga dan naar je huisarts en laat je doorverwijzen.
men, het lijkt wel of iedereen tegenwoordig ADHD wil hebben!
En nee, je kan zelf niet de diagnose stellen, om precies te zijn een huisarts mag dat zelfs niet! ADHD mag vastgesteld worden door een psychiater (niet door een psycholoog) of een neuroloog.
Dus als je twijfelt, ga naar de dokter.
Echt, het doet me denken aan die moeders die je soms tegenkomt. Eerst zeggen ze tegen je: "Mijn kind is ook wel eens heel druk, zal ook wel ADHD hebben" De week daarna zie je ze weer en klagen ze erover dat het zo lastig is als je kind ADHD heeft. De week daarop zijn ze naar de huisarts geweest, hebben die man verteld dat hun kind ADHD heeft en die huisarts heeft alvast maar ritalin gegeven tot de eerste afspraak bij de psychiater (over 3 maand).
En met dat hele kind is niets aan de hand, gewoon levenslustig......
En er zijn zoveel van die moeders.....
Preciesquote:Op donderdag 13 juli 2006 11:59 schreef GemeneDeler het volgende:
[..]
Het is een te gemakkelijk excuus. Het ligt niet aan mij, maar mijn kind heeft ADHD dus ik kan er niets aan doen. Dat is gemakkelijker dat toegeven dat je gewoon niet kan opvoeden.
Ik ga de huisarts eens vragen wat hij ervan denkt.
Helemaal mee eens! Iedereen heeft trouwens wel zijn belemmeringen. Het leven is nou eenmaal niet makkelijk, voor niemand niet. Mensen die bijvoorbeeld gedeeltelijk verlamd zijn en in een rolstoel zitten, moeten die ook maar de hele dag thuis zitten?quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:31 schreef freecell het volgende:
Ammehoela. Verantwoordelijk voor je eigen daden! Dat ben je! Ook als het voor jou nét allemaal even wat moeilijker gaat.
Ik adviseer je een MMPI (Minnesota Multiphasic Personality Inventory) - test te doen, liefst op de computer. Deze test is in dit topic waarschijnlijk al ter sprake gekomen (ik moet me nog verder inlezen). De MMPI-test meet verschillende schalen. Angst, depressie eva.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:13 schreef GemeneDeler het volgende:
Ik herken veel in de symptomen van ADD maar ik kan werkelijk nergens een goede site vinden die alleen over ADD gaat. Altijd gaat het over kinderen met ADHD. Aangezien ik de 30 ben gepasseerd mag ik waarschijnlijk wel aannemen dat ik geen kind meer ben (hoewel sommigen daarover van mening verschillen..). Maar wat moet ik dan met opmerkingen als "de ouders moeten het kind goed observeren tijdens het spelen"
Wanneer je de DSM-IV voor ADD volgt wordt er ook gesproken over "spelen"
Dat is weer het andere uiterstequote:Op donderdag 13 juli 2006 15:54 schreef Netflier het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Iedereen heeft trouwens wel zijn belemmeringen. Het leven is nou eenmaal niet makkelijk, voor niemand niet. Mensen die bijvoorbeeld gedeeltelijk verlamd zijn en in een rolstoel zitten, moeten die ook maar de hele dag thuis zitten?
Aan de andere kant heb ik ook een ontzettende grafhekel aan mensen die meteen roepen "geef jezelf een schop onder je hol en jank niet meer" zonder dat ze überhaupt weten tegen welke problemen de betreffende persoon aanloopt. Ze moeten zelf 's een schop onder hun hol krijgen. Misschien dat ze dan eens de moeite nemen om zich langer dan 2 seconden in de persoon te verdiepen. Ik ben het helemaal eens dat mensen niet betutteld moeten worden en dat zijzelf de meeste moeite moeten doen om hun problemen op te lossen. Maar wat is er mis om iemand te helpen die het even helemaal niet ziet zitten? Moet je iemand maar laten verrotten?
Nou vooruit dan maar, ik ben wel iemand die af en toe een gebruiksaanwijzing heeft, de andere bandleden hadden een beetje moeite daar mee om te gaan, al een keertje wat mot gehad, en laatste optreden ruzie gehad.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:21 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Jawel dames en heren, daar komt er één aan... ik voel 'em, ik weet het zeker... komtiedanhe: Daar hou ik je aan!
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |