quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:57 schreef oh_nee_he_1979 het volgende:
soms denk ik dat het beter is om er maar mee te stoppen met alles. Omdat het nooit normaal kan gaan. En er altijd wel een volgend probleem is. Het houdt nooit op.. het gaat maar door. Is het niet probleem met werk dan wel met een relatie, is het dat niet dan wel geldproblemen, waarom kan ik nou nooit gewoon een beetje fatsoenlijk leven hebben, en de hele dag met een gevoel van dreigend onheil in mijn kop loop.. ZENUWEN ik weet het niet.. Ik ben heel erg in mezelf, vind niet veel dingen meer leuk.. ik wou dat ik het kon stoppen dit allemaal...
Hoe enorm herkenbaar. Ik zit nu al weken (zo niet maanden of mischien nog langer) in zo'n cirkeltje. Zodra er iets me voor de wind gaat, komt er meteen achteraan een enorme tegenslag. Alsof het me niet gegund is. Alsof ik niet blij mag zijn of genieten.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:57 schreef oh_nee_he_1979 het volgende:
soms denk ik dat het beter is om er maar mee te stoppen met alles. Omdat het nooit normaal kan gaan. En er altijd wel een volgend probleem is. Het houdt nooit op.. het gaat maar door. Is het niet probleem met werk dan wel met een relatie, is het dat niet dan wel geldproblemen, waarom kan ik nou nooit gewoon een beetje fatsoenlijk leven hebben, en de hele dag met een gevoel van dreigend onheil in mijn kop loop.. ZENUWEN ik weet het niet.. Ik ben heel erg in mezelf, vind niet veel dingen meer leuk.. ik wou dat ik het kon stoppen dit allemaal...
Wat je schrijft klopt wel. Maar als het water je aan de lippen staat, dan is er niet veel zonneschijn meer. Dan is elk ding teveel. Als bijvoorbeeld op zo'n moment me iets uit mn handen valt, dan kan ik compleet doordraaien en gaan gillen, brullen. schreeuwen en uiteindelijk janken als een klein kind. Terwijl het nergens omgaat. Je hoeft alleen maar de scherven op te ruimen en weg te gooien. Maar dat is dan gewoon teveel. Weer iets wat misgaat is t eerste wat in me op komt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:47 schreef -chefke- het volgende:
[..]
dat wil je niet
Probeer gewoon de zonnige kant van het leven te zien die zijn der legio als je maar goed zoekt![]()
en zie problemen niet als problemen maar als uitdagingendat scheelt al een hoop. gaat der iets verkeerd ga dan niet bij de pakeneer zitten maar ga kijken wat der fout is gegaan maak een oplossing probeer deze mislukt ie ga terug naar het het oplossingen zoeken
![]()
Echt herkenbaar..!quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:53 schreef Roeji het volgende:
[..]
Wat je schrijft klopt wel. Maar als het water je aan de lippen staat, dan is er niet veel zonneschijn meer. Dan is elk ding teveel. Als bijvoorbeeld op zo'n moment me iets uit mn handen valt, dan kan ik compleet doordraaien en gaan gillen, brullen. schreeuwen en uiteindelijk janken als een klein kind. Terwijl het nergens omgaat. Je hoeft alleen maar de scherven op te ruimen en weg te gooien. Maar dat is dan gewoon teveel. Weer iets wat misgaat is t eerste wat in me op komt.
Je wilt wel, maar het gaat niet. En eruit stappen, nee dat wil je niet. Maar ik herken wel het gevoel dat je zo aan je grenzen zit dat je het gewoon niet meer weet en niet meer ziet zitten. Bij mij blijft het bij denken, doen zal hier niet gebeuren. Dat kan ik niet. Maar ik begrijp de mensen die het wel doen inmiddels heel erg goed.
Laten we even terug gaan naar de basis; "perfect" bestaat niet, en een groot deel van deze spanningen ontstaan omdat mensen zichzelf door perfectionisme laten opnaaien. Dat accepteren is een eerste stap naar een oplossing.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:54 schreef Netflier het volgende:
-knip-
Ja, maar ik vind eerlijk gezegd met ADHD dat je nog best wel mag streven naar het meest optimale uit je leven te halen. Je moet zorgen dat je je eigen grenzen/prioriteiten kent, maar als het jou gewoon WEL lukt om 40 uur per week te werken, te studeren..wat let jequote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:33 schreef Yoni het volgende:
Idd MouseOver, perfect bestaat niet. Dat is iets waar ik overigens mee begonnen ben: dat te accepteren. Ik begon ook in te zien dat Pietje-met-geweldige-baan-en-zonder-ADHD net zo goed bepaalde problemen heeft. Of gewoon qua karakter véél minder leuk is.
En ook mensen zonder ADHD maken soms een teringzooi van hun huis of hebben een dagje gezeur op hun werk of een relatie die misloopt.
Nobody's perfect!
Ja maar ik zeg toch ook niet dat je dat niet moet doen? Ik zeg alleen dat het gewoon goed is om te realiseren dat die ogenschijnlijke perfectie die je bij sommige mensen ziet óók niet perfect is.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:59 schreef Neverending het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind eerlijk gezegd met ADHD dat je nog best wel mag streven naar het meest optimale uit je leven te halen. Je moet zorgen dat je je eigen grenzen/prioriteiten kent, maar als het jou gewoon WEL lukt om 40 uur per week te werken, te studeren..wat let jeIk vind dat ieder mens, ongeacht welke kwaal dan ook, moet proberen het meest optimale uit zijn of haar leven te halen.. als je dat jezelf gunt.. en denk er om: idealen zijn heel verschillend per persoon!
Sterker nog, dat heb ik juist nodig. Ik wilde en wil nog steeds alles uit het leven halen. Ik ben geen lang-leve-de-lol type. Wil niet zeggen dat ik saai ben, juist niet. Ik heb zoiets: "je leeft maar 1×, zorg ervoor dat je niet voor niks leeft." Als ik niets heb om naar uit te kijken, wordt ik depressief.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:59 schreef Neverending het volgende:
Ja, maar ik vind eerlijk gezegd met ADHD dat je nog best wel mag streven naar het meest optimale uit je leven te halen.
Eén vraag voordat ik op de rest van je (leuke) stukje reageer: wat is dan jouw beleving van burgerlijk dan?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:33 schreef Netflier het volgende:
[..]
Maar hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om niet geleefd te worden. Ik vind alles leuk, maar zodra het op burgelijkheid gaat lijken gaat het me benauwen. Ik wil absoluut niet burgelijk worden
Goed zo en ook gewoon heel trots op blijvenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:02 schreef Yoni het volgende:
[..]
Ja maar ik zeg toch ook niet dat je dat niet moet doen? Ik zeg alleen dat het gewoon goed is om te realiseren dat die ogenschijnlijke perfectie die je bij sommige mensen ziet óók niet perfect is.
Ik heb ADHD, werk 40 uur per week en studeer ernaast. Nu lukt dat. Vroeger niet. En ik ga nog steeds af en toe héél hard op mijn bek. Maar ipv te blijven liggen en te denken dat alles altijd mislukt, huil ik, sta ik op en ga weer verder (en nee, dat is niet makkelijk, maar het lukt wel...en daar ben ik best trots op).
Dit is niet echt wat ik bedoelde. Veel perfectionisten laten zich op den duur helemaal uit het veld slaan omdat -natuurlijk- niets aan hun onhaalbaar hoge normen kan voldoen. Veel ultieme perfectionisten zien daarnaast niet in dat anderen, die het in hun ogen beter doen, eigenlijk juist de lat lager leggen en daardoor verder komen omdat ze niet élke keer weer opnieuw gedemotiveerd worden.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:14 schreef Neverending het volgende:
[..]
Goed zo en ook gewoon heel trots op blijven![]()
Ik denk dat ik wel begrijp wat je met " oogwaarschijnlijk perfectie" bedoelt. Van die " plastic" mensen, die altijd de schijn ophouden dat alles hele top met ze gaat, nooit moe, nooit ruzie, perfecte baan, perfecte relatie, modelkinderen, modelvrienden, model alles..?? Daarin heb je volkomen gelijk dat je moet zien dat dat alleen maar schijn is. Mijn vriend verliest dat bewustzijn (in mijn ogen) ook weleens, mede omdat hij in zo'n wereldje werkt... ik ben meer van de middenweg: ik streef naar de hoogst mogelijk perfectie voor mijzelf, voor mijn relatie, voor mijn toekomst en leven...maar dat houdt niet in dat alles perfect is en dat ik nooit mijn zwakke kant mag tonen/keuze maken die 'tegen de maatschappij-wensen" ingaan...
bedoelde stiekem ook Yoni's reactie héquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:46 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dit is niet echt wat ik bedoelde. Veel perfectionisten laten zich op den duur helemaal uit het veld slaan omdat -natuurlijk- niets aan hun onhaalbaar hoge normen kan voldoen. Veel ultieme perfectionisten zien daarnaast niet in dat anderen, die het in hun ogen beter doen, eigenlijk juist de lat lager leggen en daardoor verder komen omdat ze niet élke keer weer opnieuw gedemotiveerd worden.
Het is gewoon vreemd,.. Ik( heb of had) een relatie met een leuke vent, die dit keer geen boekwerk van een strafblad heeft en gewoon werkt en het redelijk goed voor elkaar heeft. En dan zegt hij, wat mij betreft zijn we heel ver in deze relatie, en zo ineens is het andersom wil hij het wat rustiger aan doen. Ik snap hier geen hol van. Ik voel me gewoon KUT omdat het nooit es (normaal) kan gaan.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:33 schreef Netflier het volgende:
[..]
Als ik niets heb om naar uit te kijken, wordt ik depressief.
nee sorry, onze gebruiksaanwijzingen liggen nog op de planeet waar we oorspronkelijk vandaan komen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:43 schreef oh_nee_he_1979 het volgende:
[..]
Het is gewoon vreemd,.. Ik( heb of had) een relatie met een leuke vent, die dit keer geen boekwerk van een strafblad heeft en gewoon werkt en het redelijk goed voor elkaar heeft. En dan zegt hij, wat mij betreft zijn we heel ver in deze relatie, en zo ineens is het andersom wil hij het wat rustiger aan doen. Ik snap hier geen hol van. Ik voel me gewoon KUT omdat het nooit es (normaal) kan gaan.![]()
En waarom moet altijd alles zo moeilijk gaan, Ik weet op dit moment zelf niet eens meer wat IK wil wie IK ben en WAAROM ik hier ben op deze planeet. Wat is het doel..? Ik ben mijn gebruiksaanwijzing kwijt.. Wie helpt me zoeken...?![]()
nee, stuk, even als mijn "Y" .quote:Op maandag 10 juli 2006 18:10 schreef oh_nee_he_1979 het volgende:
misschien in het duits dan ??
Hersenstorm gaat volgens mij specifiek over volwassenen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:13 schreef GemeneDeler het volgende:
Ik herken veel in de symptomen van ADD maar ik kan werkelijk nergens een goede site vinden die alleen over ADD gaat. Altijd gaat het over kinderen met ADHD. Aangezien ik de 30 ben gepasseerd mag ik waarschijnlijk wel aannemen dat ik geen kind meer ben (hoewel sommigen daarover van mening verschillen..). Maar wat moet ik dan met opmerkingen als "de ouders moeten het kind goed observeren tijdens het spelen"
Ik zoek een serieuze site. Zo kwam ik bij een test uit met 100 vragen. Vul je ze in staat er onderaan: "hoe meer antwoorden JA hoe groter de kans op ADD" Hier KUN je toch niets mee ?
Wanneer je de DSM-IV voor ADD volgt wordt er ook gesproken over "spelen"
Kun je als volwassene niet tot de conclusie komen dat je ADD hebt ?
Ik ga direct kijken. Maar wát een logo's zeg, lekker ontwerp voor mensen met aandachtsproblemen....quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:56 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Hersenstorm gaat volgens mij specifiek over volwassenen.
Ik wens je veel succes en hoop voor je dat t toch iets anders of liever nog: niks, is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:13 schreef GemeneDeler het volgende:
Ik zoek een serieuze site. Zo kwam ik bij een test uit met 100 vragen. Vul je ze in staat er onderaan: "hoe meer antwoorden JA hoe groter de kans op ADD" Hier KUN je toch niets mee ?
het is ook geen test die meteen een antwoord geeft
nee, jijzelf niet nee. Alleen een psycholoog/psychiater kan die conclusie trekken uit meerdere gesprekken en testen. Ga dus met je vermoeden naar een psych en laat hem het oordeel vellen. Er zijn nl meerdere ziektes/aandoeningen/of hoe je t ook wilt noemen, die dezelfde kenmerken hebben of een grote overeenkomst vertonen.
quote:- knip -
tijd genoeg gehad om te lezen
Alle punten.quote:ongeconcentreerd, onrustig, ongeduldig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!
Ik vind het op zich wel een goede site hoorquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:37 schreef GemeneDeler het volgende:
[..]
Ik ga direct kijken. Maar wát een logo's zeg, lekker ontwerp voor mensen met aandachtsproblemen....
[afbeelding]
Je hebt gelijk, er staat veel bruikbare informatie, maar die layout...quote:Op donderdag 13 juli 2006 08:13 schreef Neverending het volgende:
Ik vind het op zich wel een goede site hoor![]()
Ja, het is niet door een prof in elkaar gezet.. en dat zie je welquote:Op donderdag 13 juli 2006 09:08 schreef GemeneDeler het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, er staat veel bruikbare informatie, maar die layout...![]()
(Ik zou er geen epilepsie patient naar verwijzen)
Gemaakt door ADHD-ers denk ikquote:Op donderdag 13 juli 2006 09:08 schreef GemeneDeler het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, er staat veel bruikbare informatie, maar die layout...![]()
(Ik zou er geen epilepsie patient naar verwijzen)
Het is een te gemakkelijk excuus. Het ligt niet aan mij, maar mijn kind heeft ADHD dus ik kan er niets aan doen. Dat is gemakkelijker dat toegeven dat je gewoon niet kan opvoeden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:00 schreef freecell het volgende:
[..]
Gemaakt door ADHD-ers denk ik![]()
Ik vind het wel grappig eigenlijk.
Maar het stikt hier wel weer van de zelfdiagnoses he? Als je ook maar vermoedt dat je AD(H)D hebt, ga dan naar je huisarts en laat je doorverwijzen.
men, het lijkt wel of iedereen tegenwoordig ADHD wil hebben!
En nee, je kan zelf niet de diagnose stellen, om precies te zijn een huisarts mag dat zelfs niet! ADHD mag vastgesteld worden door een psychiater (niet door een psycholoog) of een neuroloog.
Dus als je twijfelt, ga naar de dokter.
Echt, het doet me denken aan die moeders die je soms tegenkomt. Eerst zeggen ze tegen je: "Mijn kind is ook wel eens heel druk, zal ook wel ADHD hebben" De week daarna zie je ze weer en klagen ze erover dat het zo lastig is als je kind ADHD heeft. De week daarop zijn ze naar de huisarts geweest, hebben die man verteld dat hun kind ADHD heeft en die huisarts heeft alvast maar ritalin gegeven tot de eerste afspraak bij de psychiater (over 3 maand).
En met dat hele kind is niets aan de hand, gewoon levenslustig......
En er zijn zoveel van die moeders.....
Preciesquote:Op donderdag 13 juli 2006 11:59 schreef GemeneDeler het volgende:
[..]
Het is een te gemakkelijk excuus. Het ligt niet aan mij, maar mijn kind heeft ADHD dus ik kan er niets aan doen. Dat is gemakkelijker dat toegeven dat je gewoon niet kan opvoeden.
Ik ga de huisarts eens vragen wat hij ervan denkt.
Helemaal mee eens! Iedereen heeft trouwens wel zijn belemmeringen. Het leven is nou eenmaal niet makkelijk, voor niemand niet. Mensen die bijvoorbeeld gedeeltelijk verlamd zijn en in een rolstoel zitten, moeten die ook maar de hele dag thuis zitten?quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:31 schreef freecell het volgende:
Ammehoela. Verantwoordelijk voor je eigen daden! Dat ben je! Ook als het voor jou nét allemaal even wat moeilijker gaat.
Ik adviseer je een MMPI (Minnesota Multiphasic Personality Inventory) - test te doen, liefst op de computer. Deze test is in dit topic waarschijnlijk al ter sprake gekomen (ik moet me nog verder inlezen). De MMPI-test meet verschillende schalen. Angst, depressie eva.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:13 schreef GemeneDeler het volgende:
Ik herken veel in de symptomen van ADD maar ik kan werkelijk nergens een goede site vinden die alleen over ADD gaat. Altijd gaat het over kinderen met ADHD. Aangezien ik de 30 ben gepasseerd mag ik waarschijnlijk wel aannemen dat ik geen kind meer ben (hoewel sommigen daarover van mening verschillen..). Maar wat moet ik dan met opmerkingen als "de ouders moeten het kind goed observeren tijdens het spelen"
Wanneer je de DSM-IV voor ADD volgt wordt er ook gesproken over "spelen"
Dat is weer het andere uiterstequote:Op donderdag 13 juli 2006 15:54 schreef Netflier het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Iedereen heeft trouwens wel zijn belemmeringen. Het leven is nou eenmaal niet makkelijk, voor niemand niet. Mensen die bijvoorbeeld gedeeltelijk verlamd zijn en in een rolstoel zitten, moeten die ook maar de hele dag thuis zitten?
Aan de andere kant heb ik ook een ontzettende grafhekel aan mensen die meteen roepen "geef jezelf een schop onder je hol en jank niet meer" zonder dat ze überhaupt weten tegen welke problemen de betreffende persoon aanloopt. Ze moeten zelf 's een schop onder hun hol krijgen. Misschien dat ze dan eens de moeite nemen om zich langer dan 2 seconden in de persoon te verdiepen. Ik ben het helemaal eens dat mensen niet betutteld moeten worden en dat zijzelf de meeste moeite moeten doen om hun problemen op te lossen. Maar wat is er mis om iemand te helpen die het even helemaal niet ziet zitten? Moet je iemand maar laten verrotten?
Nou vooruit dan maar, ik ben wel iemand die af en toe een gebruiksaanwijzing heeft, de andere bandleden hadden een beetje moeite daar mee om te gaan, al een keertje wat mot gehad, en laatste optreden ruzie gehad.quote:Op maandag 17 juli 2006 16:21 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Jawel dames en heren, daar komt er één aan... ik voel 'em, ik weet het zeker... komtiedanhe: Daar hou ik je aan!
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |