abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 juli 2006 @ 21:57:35 #51
150920 oh_nee_he_1979
jeeemig de peeemig
pi_39586456
soms denk ik dat het beter is om er maar mee te stoppen met alles. Omdat het nooit normaal kan gaan. En er altijd wel een volgend probleem is. Het houdt nooit op.. het gaat maar door. Is het niet probleem met werk dan wel met een relatie, is het dat niet dan wel geldproblemen, waarom kan ik nou nooit gewoon een beetje fatsoenlijk leven hebben, en de hele dag met een gevoel van dreigend onheil in mijn kop loop.. ZENUWEN ik weet het niet.. Ik ben heel erg in mezelf, vind niet veel dingen meer leuk.. ik wou dat ik het kon stoppen dit allemaal...
  donderdag 6 juli 2006 @ 22:47:10 #52
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_39588377
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:57 schreef oh_nee_he_1979 het volgende:
soms denk ik dat het beter is om er maar mee te stoppen met alles. Omdat het nooit normaal kan gaan. En er altijd wel een volgend probleem is. Het houdt nooit op.. het gaat maar door. Is het niet probleem met werk dan wel met een relatie, is het dat niet dan wel geldproblemen, waarom kan ik nou nooit gewoon een beetje fatsoenlijk leven hebben, en de hele dag met een gevoel van dreigend onheil in mijn kop loop.. ZENUWEN ik weet het niet.. Ik ben heel erg in mezelf, vind niet veel dingen meer leuk.. ik wou dat ik het kon stoppen dit allemaal...
dat wil je niet

Probeer gewoon de zonnige kant van het leven te zien die zijn der legio als je maar goed zoekt

en zie problemen niet als problemen maar als uitdagingen dat scheelt al een hoop. gaat der iets verkeerd ga dan niet bij de pakeneer zitten maar ga kijken wat der fout is gegaan maak een oplossing probeer deze mislukt ie ga terug naar het het oplossingen zoeken
  donderdag 6 juli 2006 @ 23:48:46 #53
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_39590539
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 21:57 schreef oh_nee_he_1979 het volgende:
Hoe enorm herkenbaar. Ik zit nu al weken (zo niet maanden of mischien nog langer) in zo'n cirkeltje. Zodra er iets me voor de wind gaat, komt er meteen achteraan een enorme tegenslag. Alsof het me niet gegund is. Alsof ik niet blij mag zijn of genieten.
Ik begrijp je gevoel, maar wat je eraan kunt doen weet ik niet. Ik blijf maar doorgaan, op de automatische piloot. Ook vandaag, zakte bijna in mekaar toen ik bij de huisarts wegging nadat hij me dus dat had gezegd van mn hart en longen. Maar toch heb ik me mn auto in gesleept en ben ik ondanks mn duizeligheid, hartkloppingen, kortademigheid en de rest, toch naar mn werk gereden. In die 1,5 uur rijden ben ik werklijk door een diep dal weer gegaan. Maar toch ben ik blijven rijden. Daar aangekomen de eerste paar uur volautomatisch alles gedaan. Voor zover dat ging want ik wist niet eens meer wat ik moest doen. Ook al had ik mn planning op mn scherm staan, ik kon het gewoon niet lezen of in me opnemen. Maar na een paar uur, dan is alle prive-shit weer even weggezakt, dan kom ik in een ritme en vliegt de dag meestal voorbij.
Zo doe ik het op dit moment. Het is niet goed, dat voel ik en dat weet ik. Ik ga door tot ik omval, tot mn lijf zegt: stop. Een andere manier ken ik niet.
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
  donderdag 6 juli 2006 @ 23:53:50 #54
63411 Roeji
pi_39590687
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 22:47 schreef -chefke- het volgende:

[..]

dat wil je niet

Probeer gewoon de zonnige kant van het leven te zien die zijn der legio als je maar goed zoekt

en zie problemen niet als problemen maar als uitdagingen dat scheelt al een hoop. gaat der iets verkeerd ga dan niet bij de pakeneer zitten maar ga kijken wat der fout is gegaan maak een oplossing probeer deze mislukt ie ga terug naar het het oplossingen zoeken
Wat je schrijft klopt wel. Maar als het water je aan de lippen staat, dan is er niet veel zonneschijn meer. Dan is elk ding teveel. Als bijvoorbeeld op zo'n moment me iets uit mn handen valt, dan kan ik compleet doordraaien en gaan gillen, brullen. schreeuwen en uiteindelijk janken als een klein kind. Terwijl het nergens omgaat. Je hoeft alleen maar de scherven op te ruimen en weg te gooien. Maar dat is dan gewoon teveel. Weer iets wat misgaat is t eerste wat in me op komt.

Je wilt wel, maar het gaat niet. En eruit stappen, nee dat wil je niet. Maar ik herken wel het gevoel dat je zo aan je grenzen zit dat je het gewoon niet meer weet en niet meer ziet zitten. Bij mij blijft het bij denken, doen zal hier niet gebeuren. Dat kan ik niet. Maar ik begrijp de mensen die het wel doen inmiddels heel erg goed.
Ik ben zo blij, zo blij
  vrijdag 7 juli 2006 @ 06:20:20 #55
150920 oh_nee_he_1979
jeeemig de peeemig
pi_39595683
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:53 schreef Roeji het volgende:

[..]

Wat je schrijft klopt wel. Maar als het water je aan de lippen staat, dan is er niet veel zonneschijn meer. Dan is elk ding teveel. Als bijvoorbeeld op zo'n moment me iets uit mn handen valt, dan kan ik compleet doordraaien en gaan gillen, brullen. schreeuwen en uiteindelijk janken als een klein kind. Terwijl het nergens omgaat. Je hoeft alleen maar de scherven op te ruimen en weg te gooien. Maar dat is dan gewoon teveel. Weer iets wat misgaat is t eerste wat in me op komt.

Je wilt wel, maar het gaat niet. En eruit stappen, nee dat wil je niet. Maar ik herken wel het gevoel dat je zo aan je grenzen zit dat je het gewoon niet meer weet en niet meer ziet zitten. Bij mij blijft het bij denken, doen zal hier niet gebeuren. Dat kan ik niet. Maar ik begrijp de mensen die het wel doen inmiddels heel erg goed.
Echt herkenbaar..!
pi_39597513
Weet je, mijn vriend zegt wel eens dat hij pas nadat hij is begonnen met ritalin ook is gaan leren wat voor gevoelens hij heeft en in de jaren erna ook gevoelens te kunnen herkennen.

Hij heeft ook in situaties en periodes zoals jij gezeten oh_nee-he, maar wij zijn nu ook al 3,5 jaar bij elkaar, dus het kan echt wel. Als je iemand tegen komt die je respecteert om wie je bent, maar ook met je meewilt denken EN tegen een stootje kan, komt het vast in orde. Zelf tijdens onze relatie (toen we net gingen samenwonen) is mijn vriend nog door een hel gegaan, doordat hij een heel rijtje zaken moest aanpakken, die hij al jaren lang uitstelden en ontliep: de tandarts, een huisarts regelen, zichzelf verzekeren, onafgeronde studie, financieel alles op orde krijgen (als je je op een nieuw adres inschrijft kan iedereen je ineens weer vinden) en dat was voor hem (en soms ook voor mij) echt niet makkelijk...! Maar wat ik wil aangeven: als je op een gegeven moment in een positief spiraal/rustigere fase komt, dan komt er misschien ook voor jou een periode dat je voor de laatste keer door de sh*t, maar om dan vervolgens WEL de puntje op de i te kunnen zetten...

Heel veel sterkte!!! Ik wil met dit verhaal niet aangeven dat het makkelijk is hoor. Ook wij hebben hulp van instanties erbij gevraagd... maar we zijn op de goede weg en het gaat erg goed met mijn vriend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Neverending op 07-07-2006 10:13:20 ]
"De bloemetjes en de byte-jes"
Werken in de ICT? Stuur me een PM !
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 7 juli 2006 @ 10:32:04 #57
95752 crew  Chell
Kluns
pi_39598269
Erg herkenbaar Roeji en oh_nee_he. Toch is het wel iets wat te doorbreken is. Ik ben jaren lang echt zwaar depressief geweest, studie mislukte, kon geen baan houden, relaties waren een drama, financieel liep alles énorm in het honderd.

Ik ben er echter wel uitgekomen. Langzaam, heel langzaam. Ik heb letterlijk 7 slechte jaren gehad. Maar nu gaat 't goed Waardoor precies weet ik niet. De diagnose ADHD heeft wel rust gebracht iig, maar ook andere dingen zijn gewoon heel goed gaan lopen. Natuurlijk blijf ik tegen bepaalde dingen aan lopen en dat zal ook wel zo blijven. Ik heb dat echter gewoon min of meer geaccepteerd en probeer er mee om te gaan en mee te leren leven en de verwachtingen op bepaalde vlakken gewoon minder hoog te leggen. Ik blijf een dromer, ik blijf een chaoot, ik blijf het ene moment een zoutzak en het andere moment hyper. That's me.
pi_39598643
Precies... bij mijn vriend heeft het ook zo'n 7a 8 jaar geduurd voor de omslag kwam...
pi_39598882
Allereerst veel sterkte met je gezondheid, Roeji. Ik hoop echt dat je je beter gaat voelen.

Ik kan me heel goed voorstellen hoe jullie je moeten voelen, ook al zijn mijn problemen momenteel veel minder extreem. Ik weet wat het is als je heel graag wilt, je bereidt bent er ook hard voor te werken, maar dat het keer op keer op niks uitdraait. En bij elke mislukking wordt de frustratie weer een stukje groter. En dan ook nog allemaal van die kutadviezen van mensen om je heen. "Weet je wat jij zou moeten doen? Je moet jezelf een schop onder je hol geven!" Want voor de meeste mensen staat al vast dat je een lamzak eersteklas bent. Ze denken 3 seconden over jouw situatie na en daar blijven ze bij. Denk maar niet dat ze even op internet gaan zoeken wat ADHD nou precies inhoudt. Want ze denken de wijsheid in pacht te hebben. En maar opscheppen hoe succesvol leven zij hebben: ze werken 40 uur of meer in de week, krijgen een fors salaris want ze hebben een hoge opleiding gedaan, thuis zorgen ze ervoor dat hun huis helemaal schoon en opgeruimd is, dan gaan ze ook nog 's 3× per week sporten en hebben ze genoeg tijd over om uit te gaan, vrienden te bezoeken, etc etc etc. En wie zo'n leven niet kan leiden, is in hun ogen uitschot.

Maar geloof me. Als zij een keer tegenslag hebben, janken zij het hardst. Laat je niet teveel ontmoedigen door dit soort betweters.

Wil niet zeggen dat ADHD-ers niks kunnen. Ze hebben alleen wat meer begeleiding en aanmoediging nodig. Maar tegelijkertijd ligt hier weer het probleem, want de maatschappij is zo ontzettend passief en individualistisch. Er zijn weet ik hoeveel hulpinstanties, maar vindt er maar één waar je enigzins baat bij hebt. GGZ is inderdaad dikke zuig. Het maakt hun geen fuck uit hoe erg je problemen zijn en hoelang je ermee rondloopt. Je wordt volgens mij alleen direct geholpen als je jezelf in de fik steekt ofzo.

Maar hoe moeilijk het allemaal is, probeer de hoop niet op te geven alsjeblieft. Het kan in de toekomst heel anders lopen dan je verwacht. Wie weet gaat het dan wel zo'n stuk beter met je dan je ooit had durven hopen. De laatste jaren verdiept men zich veel meer in het verschijnsel AD(H)D en dat leidt er misschien toe dat er meer hulpinstanties komen waar je wél wat aan hebt. En aangezien de meeste mensen klagen over de gezondheidszorg, gaat men zich misschien afvragen hoe die verbeterd kan worden.

Ik heb natuurlijk makkelijk praten. (Zeg het gerust als je dit liever niet leest omdat het je op één of andere manier ontmoedigt.) Maar in ieder geval: kop op!
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 7 juli 2006 @ 11:04:57 #60
95752 crew  Chell
Kluns
pi_39599171
Je slaat de spijker op z'n kop Netflier
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:08:39 #61
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39599273
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 10:54 schreef Netflier het volgende:
-knip-
Laten we even terug gaan naar de basis; "perfect" bestaat niet, en een groot deel van deze spanningen ontstaan omdat mensen zichzelf door perfectionisme laten opnaaien. Dat accepteren is een eerste stap naar een oplossing.

Die zgn. geslaagde mensen waar je het over hebt hebben zelf ook genoeg tegenslag. Dat heeft vrijwel iedereen namelijk. Alleen zien ze dat niet gelijk als persoonlijk falen waardoor ze er niet volledig door dichtklappen.
Vampire Romance O+
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 7 juli 2006 @ 11:33:58 #62
95752 crew  Chell
Kluns
pi_39600041
Idd MouseOver, perfect bestaat niet. Dat is iets waar ik overigens mee begonnen ben: dat te accepteren. Ik begon ook in te zien dat Pietje-met-geweldige-baan-en-zonder-ADHD net zo goed bepaalde problemen heeft. Of gewoon qua karakter véél minder leuk is.
En ook mensen zonder ADHD maken soms een teringzooi van hun huis of hebben een dagje gezeur op hun werk of een relatie die misloopt.

Nobody's perfect!
pi_39600847
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:33 schreef Yoni het volgende:
Idd MouseOver, perfect bestaat niet. Dat is iets waar ik overigens mee begonnen ben: dat te accepteren. Ik begon ook in te zien dat Pietje-met-geweldige-baan-en-zonder-ADHD net zo goed bepaalde problemen heeft. Of gewoon qua karakter véél minder leuk is.
En ook mensen zonder ADHD maken soms een teringzooi van hun huis of hebben een dagje gezeur op hun werk of een relatie die misloopt.

Nobody's perfect!
Ja, maar ik vind eerlijk gezegd met ADHD dat je nog best wel mag streven naar het meest optimale uit je leven te halen. Je moet zorgen dat je je eigen grenzen/prioriteiten kent, maar als het jou gewoon WEL lukt om 40 uur per week te werken, te studeren..wat let je Ik vind dat ieder mens, ongeacht welke kwaal dan ook, moet proberen het meest optimale uit zijn of haar leven te halen.. als je dat jezelf gunt.. en denk er om: idealen zijn heel verschillend per persoon!

Hoofdredactie Fotografie vrijdag 7 juli 2006 @ 12:02:34 #64
95752 crew  Chell
Kluns
pi_39600959
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:59 schreef Neverending het volgende:

[..]

Ja, maar ik vind eerlijk gezegd met ADHD dat je nog best wel mag streven naar het meest optimale uit je leven te halen. Je moet zorgen dat je je eigen grenzen/prioriteiten kent, maar als het jou gewoon WEL lukt om 40 uur per week te werken, te studeren..wat let je Ik vind dat ieder mens, ongeacht welke kwaal dan ook, moet proberen het meest optimale uit zijn of haar leven te halen.. als je dat jezelf gunt.. en denk er om: idealen zijn heel verschillend per persoon!

Ja maar ik zeg toch ook niet dat je dat niet moet doen? Ik zeg alleen dat het gewoon goed is om te realiseren dat die ogenschijnlijke perfectie die je bij sommige mensen ziet óók niet perfect is.

Ik heb ADHD, werk 40 uur per week en studeer ernaast. Nu lukt dat. Vroeger niet. En ik ga nog steeds af en toe héél hard op mijn bek. Maar ipv te blijven liggen en te denken dat alles altijd mislukt, huil ik, sta ik op en ga weer verder (en nee, dat is niet makkelijk, maar het lukt wel...en daar ben ik best trots op ).
pi_39602023
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:59 schreef Neverending het volgende:
Ja, maar ik vind eerlijk gezegd met ADHD dat je nog best wel mag streven naar het meest optimale uit je leven te halen.
Sterker nog, dat heb ik juist nodig. Ik wilde en wil nog steeds alles uit het leven halen. Ik ben geen lang-leve-de-lol type. Wil niet zeggen dat ik saai ben, juist niet. Ik heb zoiets: "je leeft maar 1×, zorg ervoor dat je niet voor niks leeft." Als ik niets heb om naar uit te kijken, wordt ik depressief.

In mijn adolescentie voelde ik me veel beter dan nu op mijn 26e. Toen was alles nog veel idealistischer en duidelijker. Het gevoel dat je alles kan bereiken en kan zijn wie je wilt is gewoon geweldig. Maar hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om niet geleefd te worden. Ik vind alles leuk, maar zodra het op burgelijkheid gaat lijken gaat het me benauwen. Ik wil absoluut niet burgelijk worden, maar heb het gevoel dat mijn omgeving me erin meesleurt. Ik hoop dat dit slechts onzekerheid is en later gewoon weer lekker tegendraads mijn eigen weg kan volgen.

Maar ik heb hier in ieder geval door geleerd dat je vooral je eigen plan moet trekken. Een paar jaar terug heb ik nogal wat aangetrokken van wat mensen vonden wat ik moest doen (na jarenlang aangehoord te hebben dat ik zo koppig was en nooit wilde luisteren) en ik merkte dat ik op die manier een richting inging die me helemaal niet aanstond. Mensen kunnen je wel raad geven waar je iets mee kan, maar niemand bepaalt wat jij wel en niet moet doen. Wat voor hen werkt, hoeft niet voor jou te werken. Jij hebt je toekomst misschien niet in de hand, maar doordat je zelfbewustzijn hebt kan je wel degelijk bepalen welke richting je opgaat.
pi_39605076
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:33 schreef Netflier het volgende:

[..]

Maar hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om niet geleefd te worden. Ik vind alles leuk, maar zodra het op burgelijkheid gaat lijken gaat het me benauwen. Ik wil absoluut niet burgelijk worden
Eén vraag voordat ik op de rest van je (leuke) stukje reageer: wat is dan jouw beleving van burgerlijk dan?
pi_39605325
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:02 schreef Yoni het volgende:

[..]

Ja maar ik zeg toch ook niet dat je dat niet moet doen? Ik zeg alleen dat het gewoon goed is om te realiseren dat die ogenschijnlijke perfectie die je bij sommige mensen ziet óók niet perfect is.

Ik heb ADHD, werk 40 uur per week en studeer ernaast. Nu lukt dat. Vroeger niet. En ik ga nog steeds af en toe héél hard op mijn bek. Maar ipv te blijven liggen en te denken dat alles altijd mislukt, huil ik, sta ik op en ga weer verder (en nee, dat is niet makkelijk, maar het lukt wel...en daar ben ik best trots op ).
Goed zo en ook gewoon heel trots op blijven

Ik denk dat ik wel begrijp wat je met " oogwaarschijnlijk perfectie" bedoelt. Van die " plastic" mensen, die altijd de schijn ophouden dat alles hele top met ze gaat, nooit moe, nooit ruzie, perfecte baan, perfecte relatie, modelkinderen, modelvrienden, model alles.. ?? Daarin heb je volkomen gelijk dat je moet zien dat dat alleen maar schijn is. Mijn vriend verliest dat bewustzijn (in mijn ogen) ook weleens, mede omdat hij in zo'n wereldje werkt... ik ben meer van de middenweg: ik streef naar de hoogst mogelijk perfectie voor mijzelf, voor mijn relatie, voor mijn toekomst en leven...maar dat houdt niet in dat alles perfect is en dat ik nooit mijn zwakke kant mag tonen/keuze maken die 'tegen de maatschappij-wensen" ingaan...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 14:46:52 #68
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39606575
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:14 schreef Neverending het volgende:

[..]

Goed zo en ook gewoon heel trots op blijven

Ik denk dat ik wel begrijp wat je met " oogwaarschijnlijk perfectie" bedoelt. Van die " plastic" mensen, die altijd de schijn ophouden dat alles hele top met ze gaat, nooit moe, nooit ruzie, perfecte baan, perfecte relatie, modelkinderen, modelvrienden, model alles.. ?? Daarin heb je volkomen gelijk dat je moet zien dat dat alleen maar schijn is. Mijn vriend verliest dat bewustzijn (in mijn ogen) ook weleens, mede omdat hij in zo'n wereldje werkt... ik ben meer van de middenweg: ik streef naar de hoogst mogelijk perfectie voor mijzelf, voor mijn relatie, voor mijn toekomst en leven...maar dat houdt niet in dat alles perfect is en dat ik nooit mijn zwakke kant mag tonen/keuze maken die 'tegen de maatschappij-wensen" ingaan...
Dit is niet echt wat ik bedoelde. Veel perfectionisten laten zich op den duur helemaal uit het veld slaan omdat -natuurlijk- niets aan hun onhaalbaar hoge normen kan voldoen. Veel ultieme perfectionisten zien daarnaast niet in dat anderen, die het in hun ogen beter doen, eigenlijk juist de lat lager leggen en daardoor verder komen omdat ze niet élke keer weer opnieuw gedemotiveerd worden.
Vampire Romance O+
pi_39609229
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 14:46 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Dit is niet echt wat ik bedoelde. Veel perfectionisten laten zich op den duur helemaal uit het veld slaan omdat -natuurlijk- niets aan hun onhaalbaar hoge normen kan voldoen. Veel ultieme perfectionisten zien daarnaast niet in dat anderen, die het in hun ogen beter doen, eigenlijk juist de lat lager leggen en daardoor verder komen omdat ze niet élke keer weer opnieuw gedemotiveerd worden.
bedoelde stiekem ook Yoni's reactie hé
  vrijdag 7 juli 2006 @ 23:43:10 #70
150920 oh_nee_he_1979
jeeemig de peeemig
pi_39622127
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 12:33 schreef Netflier het volgende:

[..]

Als ik niets heb om naar uit te kijken, wordt ik depressief.
Het is gewoon vreemd,.. Ik( heb of had) een relatie met een leuke vent, die dit keer geen boekwerk van een strafblad heeft en gewoon werkt en het redelijk goed voor elkaar heeft. En dan zegt hij, wat mij betreft zijn we heel ver in deze relatie, en zo ineens is het andersom wil hij het wat rustiger aan doen. Ik snap hier geen hol van. Ik voel me gewoon KUT omdat het nooit es (normaal) kan gaan.
En waarom moet altijd alles zo moeilijk gaan, Ik weet op dit moment zelf niet eens meer wat IK wil wie IK ben en WAAROM ik hier ben op deze planeet. Wat is het doel..? Ik ben mijn gebruiksaanwijzing kwijt.. Wie helpt me zoeken...?
pi_39665530
GVD gister ruzie gehad met de band,
beetje uit de hand gelopen
Misschien stoppen, ik heb een heer verhaal te typen maar geen zin in
PS4 online: micro_nl
  zondag 9 juli 2006 @ 22:26:25 #72
150920 oh_nee_he_1979
jeeemig de peeemig
pi_39672544
daar word je dan ook niet vrolijk van.. hoop dat het goed komt guitarist...
pi_39687337
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 23:43 schreef oh_nee_he_1979 het volgende:

[..]

Het is gewoon vreemd,.. Ik( heb of had) een relatie met een leuke vent, die dit keer geen boekwerk van een strafblad heeft en gewoon werkt en het redelijk goed voor elkaar heeft. En dan zegt hij, wat mij betreft zijn we heel ver in deze relatie, en zo ineens is het andersom wil hij het wat rustiger aan doen. Ik snap hier geen hol van. Ik voel me gewoon KUT omdat het nooit es (normaal) kan gaan.
En waarom moet altijd alles zo moeilijk gaan, Ik weet op dit moment zelf niet eens meer wat IK wil wie IK ben en WAAROM ik hier ben op deze planeet. Wat is het doel..? Ik ben mijn gebruiksaanwijzing kwijt.. Wie helpt me zoeken...?
nee sorry, onze gebruiksaanwijzingen liggen nog op de planeet waar we oorspronkelijk vandaan komen.
(en mijn t is stuk, zodat ik steeds alt 116 moet intikken erg onhandig)
  maandag 10 juli 2006 @ 18:09:44 #74
150920 oh_nee_he_1979
jeeemig de peeemig
pi_39696737
hahaha
  maandag 10 juli 2006 @ 18:10:03 #75
150920 oh_nee_he_1979
jeeemig de peeemig
pi_39696744
misschien in het duits dan ??
pi_39700554
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:10 schreef oh_nee_he_1979 het volgende:
misschien in het duits dan ??
nee, stuk, even als mijn "Y" .
Bij vlagen doen ze het wel.
Koffie tussen het contactje denk ik
ADHD, koffie -> toetsenbord -> resultaat laat zich raden laptop heeft het overleefd op wat kuren na
  maandag 10 juli 2006 @ 21:56:21 #77
63411 Roeji
pi_39704221
Roeji in combinatie met bepaalde medicijnen => crash van systeempje van Roeji.
Voutje in de bouwtekening of constructie van Roeji.

Ging verdorie vandaag voor mn longfucntie test. Moest eerst 3x gewoon blazen, daarna kreeg ik een luchtwegverwijdend medicijn. Moest toen 10minuten wachten en weer 3x blazen. Binnen een paar tellen na inname van dat medicijn (via een pompje) werd ik dus nog erger kortademig, pijn op mn borst en in mn arm, etc. Na t blazen bleek dat mn longcapaciteit en kracht, ná inname van t medicijn met zowat 1/3 achteruit was gegaan. Assistente vond t maar heel raar. Ik dus naar huis, moet pas woensdag voor de uitslag bij de huisarts zijn.
Onderweg zowat van mn sokken gegaan van de pijn in/op mn borst en mn arm. Benauwd, hartkloppingen etc. Kwam mn auto pas na 10 minuten aanklooien uit, kon gewoon niet op mn benen staan. Me naar binnen gesleept en de dokter maar gebeld. Volgens de assistente moest t na een uurtje wel over zijn. Na een dikke 2 uur lag ik nog steeds voor kapot. Ik kon dus echt niks meer. 2 meter lopen voelde aan of ik de himalaya had rond gerend. Weer gebeld, ja het moet toch je lijf uit. Moet echt niet lang meer duren. Toen vlak voor sluiting van de praktijk weer gebeld. Kreeg toen ineens de dokter aan de lijn. HIj me uitgelegd dat t toch geen kortwerkend (?) medicijn was, zoals de assistente me had verteld. En dat deze bijwerking zeer zelden kon voorkomen. Morgenvroeg nog t zelfde, dan moest ik meteen naar de praktijk komen en dan zien we dan verder. Voor nu is er gewoon niks aan te doen.

Maar ik ga dus gewoon kapot van de pijn en kortademigheid. Heb sinds vanmorgen geen ritalin meer gehad. Aangezien me dat niet echt een geweldige combinatie lijkt met hartklachten enzo. Kan het nl verergeren heb ik gelezen. Ben verbazingwekkend rustig en niet chaotisch. Ik kan dan ook niet veel anders dan alleen maar zitten/liggen. En heb mn energie en brains nodig om maar fatsoenlijk te blijven ademen en mn hartslag en polsslag laag te houden.

Maar ik voel me dus echt gigantische klote, niet alleen fysiek, maar ook omdat ik weer een dag niet heb kunnen werken en het lijkt alsof ik me misschien wil drukken ofzo. Elke keer is er wel weer iets met me aan de hand.
Ik geloof eigenlijk nu dat mijn lijf me aan t waarschuwen is. Dat ik iets moet gaan veranderen. Alvorens het te laat is. Dus ik ga komende week maar eens kijken hoe en wat, als ik de uitslag van de dokter heb.

voor nu, weer genoeg geklaag.

trusten
Ik ben zo blij, zo blij
pi_39714653
Ai Roeji, klinkt ellendig....
Ben net bij de dokter geweest en nu weet ik wat voor stukje er los zit in mijn knie stukje kapsel of bindweefsel.
Ik heb vakantie
Dan heb ik nooit zoveel last van mijn ADHD, aangezien ik helemaal niets hoef
  dinsdag 11 juli 2006 @ 10:07:23 #79
63411 Roeji
pi_39715289
oh heerlijk freecell, vakantie!!! ruilen

Het is idd klote, vooral omdat er geen eind aan lijkt te komen wanneer alle problemen met mn gezondheid eens ophouden of minder worden (dat zou al fijn zijn). Maar goed, we gaan stug door.
Ik ben zo blij, zo blij
  woensdag 12 juli 2006 @ 12:43:57 #80
63411 Roeji
pi_39749997
uitslag bij de huisarts gaan halen vanmorgen. Hij was niet gelukkig met het hele gedoe. Nog steeds te hoge polsslag en ook nog hartgeruis te horen. Dat in combinatie met mijn overige klachten vond ie een reden om me door te sturen naar de cardioloog. Dus nu wachten op de brief met afspraak datum daarvoor.

Dus vanaf nu een paar tandjes terugschakelen en rustig aan gaan doen is mn instelling. Althans dat ga ik proberen
Ik ben zo blij, zo blij
pi_39762670
Ik herken veel in de symptomen van ADD maar ik kan werkelijk nergens een goede site vinden die alleen over ADD gaat. Altijd gaat het over kinderen met ADHD. Aangezien ik de 30 ben gepasseerd mag ik waarschijnlijk wel aannemen dat ik geen kind meer ben (hoewel sommigen daarover van mening verschillen..). Maar wat moet ik dan met opmerkingen als "de ouders moeten het kind goed observeren tijdens het spelen"

Ik zoek een serieuze site. Zo kwam ik bij een test uit met 100 vragen. Vul je ze in staat er onderaan: "hoe meer antwoorden JA hoe groter de kans op ADD" Hier KUN je toch niets mee ?

Wanneer je de DSM-IV voor ADD volgt wordt er ook gesproken over "spelen"

Kun je als volwassene niet tot de conclusie komen dat je ADD hebt ?
  woensdag 12 juli 2006 @ 20:56:48 #82
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39766236
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:13 schreef GemeneDeler het volgende:
Ik herken veel in de symptomen van ADD maar ik kan werkelijk nergens een goede site vinden die alleen over ADD gaat. Altijd gaat het over kinderen met ADHD. Aangezien ik de 30 ben gepasseerd mag ik waarschijnlijk wel aannemen dat ik geen kind meer ben (hoewel sommigen daarover van mening verschillen..). Maar wat moet ik dan met opmerkingen als "de ouders moeten het kind goed observeren tijdens het spelen"

Ik zoek een serieuze site. Zo kwam ik bij een test uit met 100 vragen. Vul je ze in staat er onderaan: "hoe meer antwoorden JA hoe groter de kans op ADD" Hier KUN je toch niets mee ?

Hersenstorm gaat volgens mij specifiek over volwassenen.
Vampire Romance O+
pi_39767528
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:56 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Hersenstorm gaat volgens mij specifiek over volwassenen.
Ik ga direct kijken. Maar wát een logo's zeg, lekker ontwerp voor mensen met aandachtsproblemen....

woensdag 12 juli 2006 @ 21:55:09 #84
63411 Roeji
pi_39768231
quote:
het is ook geen test die meteen een antwoord geeft

nee, jijzelf niet nee. Alleen een psycholoog/psychiater kan die conclusie trekken uit meerdere gesprekken en testen. Ga dus met je vermoeden naar een psych en laat hem het oordeel vellen. Er zijn nl meerdere ziektes/aandoeningen/of hoe je t ook wilt noemen, die dezelfde kenmerken hebben of een grote overeenkomst vertonen.
Ik wens je veel succes en hoop voor je dat t toch iets anders of liever nog: niks, is.
En in de OP staan een hoop links waar best veel zinnige informatie is terug te vinden. Ook al staat er meestal adhd.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_39769597
Damn net vet lang mailtje getikt naar de band
't is me toch gelukt
Ik weet niet als de band het goed vind als ik het mailtje stuur, maar doe het lekker toch.
quote:
- knip -
tijd genoeg gehad om te lezen

[ Bericht 77% gewijzigd door guitarist op 13-07-2006 13:04:24 ]
  woensdag 12 juli 2006 @ 23:07:30 #86
149838 Q-Tip
Diamonds on my Neck
pi_39771424
Hallo,

Ik heb geen ADHD of ADD denk ik, maar voldoe wel aan de gestelde:
quote:
ongeconcentreerd, onrustig, ongeduldig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!
Alle punten.

Ik ben vaak hyperactief (maar heb mezelf leren inhouden in gezelschap) en ongeconcentreerd met alles wat ik doe. Schoolexamens? Met uiterste krachtsinspanningen kan ik me 2 uur lang concentreren op mijn toets, daarna moet het wel klaar zijn, aangezien mijn concentratie zich dan op een laag pitje begeeft.

Ik ben een chaoot, maar kan me vaak in het gareel houden door in ieder geval mijn kamer, en alles wat ik heb geordend te houden, en vooral afspraken en dingen goed op te schrijven en er vaak aan te denken (proberen). Ik ben dus ook vergeetachtig.

Als ik achter mijn computer zit, bijvoorbeeld, ben ik ook super onrustig. Als mijn webcam aanstaat krijg ik vaak opmerkingen dat ik niet stil kan blijven zitten enzo, en dat ik ongeduldig ben. En terecht.

Uiteraard ben ik altijd te laat, en met beslissingen impulsief Soms heb ik daar spijt van, soms niet (wanneer het dus goed uitpakt).

Ik weet niet waarom ik dit schrijf, maar meestal werkt het therapeutisch als je dingen opschrijft en het ergens anders is dan in mijn hoofd. En dat werkt!

Als je op- of aanmerkingen hebt, of tips, post ze! Heb op het moment niet veel meer te zeggen dan dat ik mezelf nog even flink ga afmatten voordat ik ga slapen
pi_39778737
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:37 schreef GemeneDeler het volgende:

[..]

Ik ga direct kijken. Maar wát een logo's zeg, lekker ontwerp voor mensen met aandachtsproblemen....

[afbeelding]
Ik vind het op zich wel een goede site hoor
pi_39779373
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 08:13 schreef Neverending het volgende:
Ik vind het op zich wel een goede site hoor
Je hebt gelijk, er staat veel bruikbare informatie, maar die layout...
(Ik zou er geen epilepsie patient naar verwijzen)
pi_39780237
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:08 schreef GemeneDeler het volgende:

[..]

Ja, het is niet door een prof in elkaar gezet.. en dat zie je wel
pi_39780319
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 09:08 schreef GemeneDeler het volgende:

[..]

Gemaakt door ADHD-ers denk ik
Ik vind het wel grappig eigenlijk.

Maar het stikt hier wel weer van de zelfdiagnoses he? Als je ook maar vermoedt dat je AD(H)D hebt, ga dan naar je huisarts en laat je doorverwijzen.
men, het lijkt wel of iedereen tegenwoordig ADHD wil hebben!
En nee, je kan zelf niet de diagnose stellen, om precies te zijn een huisarts mag dat zelfs niet! ADHD mag vastgesteld worden door een psychiater (niet door een psycholoog) of een neuroloog.
Dus als je twijfelt, ga naar de dokter.

Echt, het doet me denken aan die moeders die je soms tegenkomt. Eerst zeggen ze tegen je: "Mijn kind is ook wel eens heel druk, zal ook wel ADHD hebben" De week daarna zie je ze weer en klagen ze erover dat het zo lastig is als je kind ADHD heeft. De week daarop zijn ze naar de huisarts geweest, hebben die man verteld dat hun kind ADHD heeft en die huisarts heeft alvast maar ritalin gegeven tot de eerste afspraak bij de psychiater (over 3 maand).
En met dat hele kind is niets aan de hand, gewoon levenslustig......
En er zijn zoveel van die moeders.....
pi_39783760
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:00 schreef freecell het volgende:

[..]

Gemaakt door ADHD-ers denk ik
Ik vind het wel grappig eigenlijk.

Maar het stikt hier wel weer van de zelfdiagnoses he? Als je ook maar vermoedt dat je AD(H)D hebt, ga dan naar je huisarts en laat je doorverwijzen.
men, het lijkt wel of iedereen tegenwoordig ADHD wil hebben!
En nee, je kan zelf niet de diagnose stellen, om precies te zijn een huisarts mag dat zelfs niet! ADHD mag vastgesteld worden door een psychiater (niet door een psycholoog) of een neuroloog.
Dus als je twijfelt, ga naar de dokter.

Echt, het doet me denken aan die moeders die je soms tegenkomt. Eerst zeggen ze tegen je: "Mijn kind is ook wel eens heel druk, zal ook wel ADHD hebben" De week daarna zie je ze weer en klagen ze erover dat het zo lastig is als je kind ADHD heeft. De week daarop zijn ze naar de huisarts geweest, hebben die man verteld dat hun kind ADHD heeft en die huisarts heeft alvast maar ritalin gegeven tot de eerste afspraak bij de psychiater (over 3 maand).
En met dat hele kind is niets aan de hand, gewoon levenslustig......
En er zijn zoveel van die moeders.....
Het is een te gemakkelijk excuus. Het ligt niet aan mij, maar mijn kind heeft ADHD dus ik kan er niets aan doen. Dat is gemakkelijker dat toegeven dat je gewoon niet kan opvoeden.

Ik ga de huisarts eens vragen wat hij ervan denkt.
pi_39784780
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:59 schreef GemeneDeler het volgende:

[..]

Het is een te gemakkelijk excuus. Het ligt niet aan mij, maar mijn kind heeft ADHD dus ik kan er niets aan doen. Dat is gemakkelijker dat toegeven dat je gewoon niet kan opvoeden.

Ik ga de huisarts eens vragen wat hij ervan denkt.
Precies en ik ben er strontzat van dat allerlei idioten een vervelende handicap als stom excuus gebruiken

Ik heb trouwens net zo'n hekel aan ADHD-ers die iets stoms doen en dan zeggen: "jamaar ik kan er niets aan doen, ik heb ADHD. "

Ammehoela. Verantwoordelijk voor je eigen daden! Dat ben je! Ook als het voor jou nét allemaal even wat moeilijker gaat.
pi_39787141
tvp'tje

vanochtend bij de psycholoog geweest en ik wordt binnenkort ook getest op ADD dus ben me alvast aan het inlezen
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_39791116
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:31 schreef freecell het volgende:
Ammehoela. Verantwoordelijk voor je eigen daden! Dat ben je! Ook als het voor jou nét allemaal even wat moeilijker gaat.
Helemaal mee eens! Iedereen heeft trouwens wel zijn belemmeringen. Het leven is nou eenmaal niet makkelijk, voor niemand niet. Mensen die bijvoorbeeld gedeeltelijk verlamd zijn en in een rolstoel zitten, moeten die ook maar de hele dag thuis zitten?

Aan de andere kant heb ik ook een ontzettende grafhekel aan mensen die meteen roepen "geef jezelf een schop onder je hol en jank niet meer" zonder dat ze überhaupt weten tegen welke problemen de betreffende persoon aanloopt. Ze moeten zelf 's een schop onder hun hol krijgen. Misschien dat ze dan eens de moeite nemen om zich langer dan 2 seconden in de persoon te verdiepen. Ik ben het helemaal eens dat mensen niet betutteld moeten worden en dat zijzelf de meeste moeite moeten doen om hun problemen op te lossen. Maar wat is er mis om iemand te helpen die het even helemaal niet ziet zitten? Moet je iemand maar laten verrotten?
pi_39810232
quote:

Ik adviseer je een MMPI (Minnesota Multiphasic Personality Inventory) - test te doen, liefst op de computer. Deze test is in dit topic waarschijnlijk al ter sprake gekomen (ik moet me nog verder inlezen). De MMPI-test meet verschillende schalen. Angst, depressie eva.
Ik heb een zeer nauwkeurige diagnose gekregen waar ik me voor 95% in kan vinden. Ik heb geen ADHD (wat eerst wel gedacht werd) maar een verstoring van de adrenalineproductie waardoor ik helemaal hyper was en op de rand van een psychose stond na oa. een chronisch slaaptekort.
Therapie in combinatie met aangepaste medicatie heeft me er weer helemaal bovenop gebracht.

Tip als je hyper bent: buikademen.

Aan iedereen die dapper bezig is hier:

[ Bericht 0% gewijzigd door Temet-nosce op 14-07-2006 02:38:13 ]
Say what you feel and be who you are 'cause those who matter don't mind and those who mind don't matter.
pi_39830160
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:54 schreef Netflier het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! Iedereen heeft trouwens wel zijn belemmeringen. Het leven is nou eenmaal niet makkelijk, voor niemand niet. Mensen die bijvoorbeeld gedeeltelijk verlamd zijn en in een rolstoel zitten, moeten die ook maar de hele dag thuis zitten?

Aan de andere kant heb ik ook een ontzettende grafhekel aan mensen die meteen roepen "geef jezelf een schop onder je hol en jank niet meer" zonder dat ze überhaupt weten tegen welke problemen de betreffende persoon aanloopt. Ze moeten zelf 's een schop onder hun hol krijgen. Misschien dat ze dan eens de moeite nemen om zich langer dan 2 seconden in de persoon te verdiepen. Ik ben het helemaal eens dat mensen niet betutteld moeten worden en dat zijzelf de meeste moeite moeten doen om hun problemen op te lossen. Maar wat is er mis om iemand te helpen die het even helemaal niet ziet zitten? Moet je iemand maar laten verrotten?
Dat is weer het andere uiterste Ik kom soms wat ongenuanceerd uit de hoek, maar heb er weldegelijk over nagedacht.
Natuurlijk zijn er belemmeringen. Je vraagt een blinde niet om even de rode fles uit die ene ongelofelijk rommelige kast te pakken Zo heeft ook een ADHD-er zijn eigen belemmeringen, ik ben de eerste om dat toe te geven
Ik heb een zwagertje die dus constant roept: "ik kan dat niet, ik heb ADHD" en dan gaat het over dingen als vijf minuten aan tafel blijven zitten tijdens het eten. Die jongen is 23, heeft net een paar maanden zijn diagnose en kon vóór de diagnose príma een uur aan tafel zitten eten.
Daarbij heeft hij mij toegegeven de test gemanipuleerd te hebben, omdat ADHD hebben makkelijk was als excuus voor een uitkering.
Die moet dus een schop onder zijn hol hebben, echt.
Vooral irritant omdat ik zelf elke dag tegen de belemmeringen van ADHD aanloop en wél aan tafel blijf zitten
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:03:25 #97
63411 Roeji
pi_39832363
Positief nieuws, min of meer althans
Woensdag bij de huisarts dus geweest voor de uitslag en 'hoe nu verder'. Werd dus naar de cardioloog doorgestuurd. Huisarts faxt dan een brief naar t ziekenhuis. Ik had dus zoiets van: oke, november kun je dan eens terecht. Niet dus!! Maandag de 24e al. Dus volgende week maandag. Vandaag lag de brief in de bus. En niet eerst een gesprek met een arts en dan vervolgens alle onderzoeken aanvragen. Nee, eerst intake met iemand van het hart en vaat-ziekten centrum (wat dan dat ook moge wezen) en meteen erachteraan een ecg laten maken en een inspanningstest doen. Oftewel fietsen of lopen tot je omvalt
En dan 1,5 weekje later kom je bij de cardioloog met alle resultaten.

Ik sta ervan te kijken dat het zo snel gaat allemaal. Ik weet van mijn ouders toen zij met hun hart begonnen te kwakkelen dat dat dus maanden duurde alvorens je alle testen en echo's etc, had (mogen) laten doen. En nu alles op 1 dag.
Ben er wel blij om, tenminste nog maar 1 weekje in spanning zitten. En dan nog een dikke week op de uitslag wachten. Dus dat is te doen. Ook maar maandag even gaan informeren of ik met de ritalin beter kan stoppen voor de onderzoeken. Of misschien alles dubbel doen, 1 keer met en 1 keer zonder ritalin. Dan weet ik tenminste zeker dat t daar niet vanaf komt of verergert door word. Eerst maar eens vragen wat zij vinden.

Enne Freecell; mag ik ook even komen schoppen tegen dat zwagertje van je
niet te geloven,wat een figuur. Sorry hoor, maar die mag van mij echt ongenadig op zn donder krijgen. Door deze mensen zijn de echte zieken de dupe.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_39914194
Gatsie.

korte samen vatting:
Brian heeft probleem, bandleden kunnen er moeilijk mee overweg, bandleden gaan liever zonder Brian verder.

Tja 2e keer

3 keer scheepsrecht

stond perongelijk in het verkeerde topic, hoezo chaotisch
pi_39914207
maar ff dezelfde reactie als in het gitaristentopic:
quote:
Op maandag 17 juli 2006 16:21 schreef Thomzzzzz het volgende:

[..]

Jawel dames en heren, daar komt er één aan... ik voel 'em, ik weet het zeker... komtiedanhe: Daar hou ik je aan!

Nou vooruit dan maar, ik ben wel iemand die af en toe een gebruiksaanwijzing heeft, de andere bandleden hadden een beetje moeite daar mee om te gaan, al een keertje wat mot gehad, en laatste optreden ruzie gehad.
En nu dan deze beslissing, moet wel zeggen dat ik het aan de ene kant ook niet zo erg vind, er waren nogal wat ergenissen van beide kanten.
Heb binnenkort wat gesprekjes met een therapeut dus, misschien medicijnen o.i.d..
Dus hopelijk gaat 't in de toekomst wat beter

Maar ik ben iig al wel weer met wat nieuwe dingen bezig, dus Brian zit niet stil
http://zooi.guitarist.nl/Close%20To%20You.mp3
http://members.home.nl/gu(...)People%20(final).mp3

En deze ook verkeerde topic !!
pi_39914222
@freecell, heb je ze??

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')