quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:57 schreef oh_nee_he_1979 het volgende:
soms denk ik dat het beter is om er maar mee te stoppen met alles. Omdat het nooit normaal kan gaan. En er altijd wel een volgend probleem is. Het houdt nooit op.. het gaat maar door. Is het niet probleem met werk dan wel met een relatie, is het dat niet dan wel geldproblemen, waarom kan ik nou nooit gewoon een beetje fatsoenlijk leven hebben, en de hele dag met een gevoel van dreigend onheil in mijn kop loop.. ZENUWEN ik weet het niet.. Ik ben heel erg in mezelf, vind niet veel dingen meer leuk.. ik wou dat ik het kon stoppen dit allemaal...
Hoe enorm herkenbaar. Ik zit nu al weken (zo niet maanden of mischien nog langer) in zo'n cirkeltje. Zodra er iets me voor de wind gaat, komt er meteen achteraan een enorme tegenslag. Alsof het me niet gegund is. Alsof ik niet blij mag zijn of genieten.quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:57 schreef oh_nee_he_1979 het volgende:
soms denk ik dat het beter is om er maar mee te stoppen met alles. Omdat het nooit normaal kan gaan. En er altijd wel een volgend probleem is. Het houdt nooit op.. het gaat maar door. Is het niet probleem met werk dan wel met een relatie, is het dat niet dan wel geldproblemen, waarom kan ik nou nooit gewoon een beetje fatsoenlijk leven hebben, en de hele dag met een gevoel van dreigend onheil in mijn kop loop.. ZENUWEN ik weet het niet.. Ik ben heel erg in mezelf, vind niet veel dingen meer leuk.. ik wou dat ik het kon stoppen dit allemaal...
Wat je schrijft klopt wel. Maar als het water je aan de lippen staat, dan is er niet veel zonneschijn meer. Dan is elk ding teveel. Als bijvoorbeeld op zo'n moment me iets uit mn handen valt, dan kan ik compleet doordraaien en gaan gillen, brullen. schreeuwen en uiteindelijk janken als een klein kind. Terwijl het nergens omgaat. Je hoeft alleen maar de scherven op te ruimen en weg te gooien. Maar dat is dan gewoon teveel. Weer iets wat misgaat is t eerste wat in me op komt.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:47 schreef -chefke- het volgende:
[..]
dat wil je niet
Probeer gewoon de zonnige kant van het leven te zien die zijn der legio als je maar goed zoekt![]()
en zie problemen niet als problemen maar als uitdagingendat scheelt al een hoop. gaat der iets verkeerd ga dan niet bij de pakeneer zitten maar ga kijken wat der fout is gegaan maak een oplossing probeer deze mislukt ie ga terug naar het het oplossingen zoeken
![]()
Echt herkenbaar..!quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:53 schreef Roeji het volgende:
[..]
Wat je schrijft klopt wel. Maar als het water je aan de lippen staat, dan is er niet veel zonneschijn meer. Dan is elk ding teveel. Als bijvoorbeeld op zo'n moment me iets uit mn handen valt, dan kan ik compleet doordraaien en gaan gillen, brullen. schreeuwen en uiteindelijk janken als een klein kind. Terwijl het nergens omgaat. Je hoeft alleen maar de scherven op te ruimen en weg te gooien. Maar dat is dan gewoon teveel. Weer iets wat misgaat is t eerste wat in me op komt.
Je wilt wel, maar het gaat niet. En eruit stappen, nee dat wil je niet. Maar ik herken wel het gevoel dat je zo aan je grenzen zit dat je het gewoon niet meer weet en niet meer ziet zitten. Bij mij blijft het bij denken, doen zal hier niet gebeuren. Dat kan ik niet. Maar ik begrijp de mensen die het wel doen inmiddels heel erg goed.
Laten we even terug gaan naar de basis; "perfect" bestaat niet, en een groot deel van deze spanningen ontstaan omdat mensen zichzelf door perfectionisme laten opnaaien. Dat accepteren is een eerste stap naar een oplossing.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:54 schreef Netflier het volgende:
-knip-
Ja, maar ik vind eerlijk gezegd met ADHD dat je nog best wel mag streven naar het meest optimale uit je leven te halen. Je moet zorgen dat je je eigen grenzen/prioriteiten kent, maar als het jou gewoon WEL lukt om 40 uur per week te werken, te studeren..wat let jequote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:33 schreef Yoni het volgende:
Idd MouseOver, perfect bestaat niet. Dat is iets waar ik overigens mee begonnen ben: dat te accepteren. Ik begon ook in te zien dat Pietje-met-geweldige-baan-en-zonder-ADHD net zo goed bepaalde problemen heeft. Of gewoon qua karakter véél minder leuk is.
En ook mensen zonder ADHD maken soms een teringzooi van hun huis of hebben een dagje gezeur op hun werk of een relatie die misloopt.
Nobody's perfect!
Ja maar ik zeg toch ook niet dat je dat niet moet doen? Ik zeg alleen dat het gewoon goed is om te realiseren dat die ogenschijnlijke perfectie die je bij sommige mensen ziet óók niet perfect is.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:59 schreef Neverending het volgende:
[..]
Ja, maar ik vind eerlijk gezegd met ADHD dat je nog best wel mag streven naar het meest optimale uit je leven te halen. Je moet zorgen dat je je eigen grenzen/prioriteiten kent, maar als het jou gewoon WEL lukt om 40 uur per week te werken, te studeren..wat let jeIk vind dat ieder mens, ongeacht welke kwaal dan ook, moet proberen het meest optimale uit zijn of haar leven te halen.. als je dat jezelf gunt.. en denk er om: idealen zijn heel verschillend per persoon!
Sterker nog, dat heb ik juist nodig. Ik wilde en wil nog steeds alles uit het leven halen. Ik ben geen lang-leve-de-lol type. Wil niet zeggen dat ik saai ben, juist niet. Ik heb zoiets: "je leeft maar 1×, zorg ervoor dat je niet voor niks leeft." Als ik niets heb om naar uit te kijken, wordt ik depressief.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:59 schreef Neverending het volgende:
Ja, maar ik vind eerlijk gezegd met ADHD dat je nog best wel mag streven naar het meest optimale uit je leven te halen.
Eén vraag voordat ik op de rest van je (leuke) stukje reageer: wat is dan jouw beleving van burgerlijk dan?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:33 schreef Netflier het volgende:
[..]
Maar hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het is om niet geleefd te worden. Ik vind alles leuk, maar zodra het op burgelijkheid gaat lijken gaat het me benauwen. Ik wil absoluut niet burgelijk worden
Goed zo en ook gewoon heel trots op blijvenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:02 schreef Yoni het volgende:
[..]
Ja maar ik zeg toch ook niet dat je dat niet moet doen? Ik zeg alleen dat het gewoon goed is om te realiseren dat die ogenschijnlijke perfectie die je bij sommige mensen ziet óók niet perfect is.
Ik heb ADHD, werk 40 uur per week en studeer ernaast. Nu lukt dat. Vroeger niet. En ik ga nog steeds af en toe héél hard op mijn bek. Maar ipv te blijven liggen en te denken dat alles altijd mislukt, huil ik, sta ik op en ga weer verder (en nee, dat is niet makkelijk, maar het lukt wel...en daar ben ik best trots op).
Dit is niet echt wat ik bedoelde. Veel perfectionisten laten zich op den duur helemaal uit het veld slaan omdat -natuurlijk- niets aan hun onhaalbaar hoge normen kan voldoen. Veel ultieme perfectionisten zien daarnaast niet in dat anderen, die het in hun ogen beter doen, eigenlijk juist de lat lager leggen en daardoor verder komen omdat ze niet élke keer weer opnieuw gedemotiveerd worden.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:14 schreef Neverending het volgende:
[..]
Goed zo en ook gewoon heel trots op blijven![]()
Ik denk dat ik wel begrijp wat je met " oogwaarschijnlijk perfectie" bedoelt. Van die " plastic" mensen, die altijd de schijn ophouden dat alles hele top met ze gaat, nooit moe, nooit ruzie, perfecte baan, perfecte relatie, modelkinderen, modelvrienden, model alles..?? Daarin heb je volkomen gelijk dat je moet zien dat dat alleen maar schijn is. Mijn vriend verliest dat bewustzijn (in mijn ogen) ook weleens, mede omdat hij in zo'n wereldje werkt... ik ben meer van de middenweg: ik streef naar de hoogst mogelijk perfectie voor mijzelf, voor mijn relatie, voor mijn toekomst en leven...maar dat houdt niet in dat alles perfect is en dat ik nooit mijn zwakke kant mag tonen/keuze maken die 'tegen de maatschappij-wensen" ingaan...
bedoelde stiekem ook Yoni's reactie héquote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:46 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dit is niet echt wat ik bedoelde. Veel perfectionisten laten zich op den duur helemaal uit het veld slaan omdat -natuurlijk- niets aan hun onhaalbaar hoge normen kan voldoen. Veel ultieme perfectionisten zien daarnaast niet in dat anderen, die het in hun ogen beter doen, eigenlijk juist de lat lager leggen en daardoor verder komen omdat ze niet élke keer weer opnieuw gedemotiveerd worden.
Het is gewoon vreemd,.. Ik( heb of had) een relatie met een leuke vent, die dit keer geen boekwerk van een strafblad heeft en gewoon werkt en het redelijk goed voor elkaar heeft. En dan zegt hij, wat mij betreft zijn we heel ver in deze relatie, en zo ineens is het andersom wil hij het wat rustiger aan doen. Ik snap hier geen hol van. Ik voel me gewoon KUT omdat het nooit es (normaal) kan gaan.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 12:33 schreef Netflier het volgende:
[..]
Als ik niets heb om naar uit te kijken, wordt ik depressief.
nee sorry, onze gebruiksaanwijzingen liggen nog op de planeet waar we oorspronkelijk vandaan komen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:43 schreef oh_nee_he_1979 het volgende:
[..]
Het is gewoon vreemd,.. Ik( heb of had) een relatie met een leuke vent, die dit keer geen boekwerk van een strafblad heeft en gewoon werkt en het redelijk goed voor elkaar heeft. En dan zegt hij, wat mij betreft zijn we heel ver in deze relatie, en zo ineens is het andersom wil hij het wat rustiger aan doen. Ik snap hier geen hol van. Ik voel me gewoon KUT omdat het nooit es (normaal) kan gaan.![]()
En waarom moet altijd alles zo moeilijk gaan, Ik weet op dit moment zelf niet eens meer wat IK wil wie IK ben en WAAROM ik hier ben op deze planeet. Wat is het doel..? Ik ben mijn gebruiksaanwijzing kwijt.. Wie helpt me zoeken...?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |