Ga jij voor 'de psycholoog' spelen?quote:Op zondag 25 juni 2006 12:12 schreef Locusta het volgende:
Leuk om te lezen trouwens over die typesBen benieuwd of ik ze na een paar dagen er ook zo uit kan pikken, hehehe....

Oh, god! Ik hoop het toch nietquote:

Hangt een beetje van het soort groepsreis en van je eigen instelling af, denk ik. Ben nu een aantal keer met een groep weggeweest en dat was steeds met een organisatie waarbij je behoorlijk wat vrijheid hebt. Als we in een plaatsje waren kon je daar vrij je tijd indelen. Je bent dus vrij om te zwerven door de dorpjes enzo en het ligt helemaal aan jezelf of je contact legt met de bevolking.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:36 schreef Hik het volgende:
Overigens hoor ik behalve gezeur over geld en types weinig mensen die ingaan op "Groepen zijn zeer effectief tegen gesprekken of ontmoetingen met de lokale bevolking" wat ik eerder naar voren bracht. Ontmoeten de groepsreizigers ze hier gewoon wél, of is dat voor jou geen belangrijk issue?

Ja, wat moet je er op zeggen? Jij hebt gewoon een heel raar beeld van groepsreizen. Als je reist met organisaties als Baobab, Djoser, Koning Aap, e.d. ben je terplekke vaak maar heel weinig echt als groep bij elkaar. Vervoer en overnachtingen zijn geregeld, maar verder trekt iedereen z'n eigen plan.quote:Op maandag 26 juni 2006 16:36 schreef Hik het volgende:
Overigens hoor ik behalve gezeur over geld en types weinig mensen die ingaan op "Groepen zijn zeer effectief tegen gesprekken of ontmoetingen met de lokale bevolking" wat ik eerder naar voren bracht. Ontmoeten de groepsreizigers ze hier gewoon wél, of is dat voor jou geen belangrijk issue?

Zat jij bij mij in de groep?quote:Op maandag 26 juni 2006 12:11 schreef Schorpioen het volgende:
De bereisde meut
Meestal deel van een burgerlijk stel, ergens rond de 50 of ouder. Is al overal geweest, draagt de duurste high tech trekking kleding en heeft alle kampeer- en reissnufjes die er zijn, tot aan een complete waterzuiveringsinstallatie werkend op lichaamswarmte. Loopt alleen maar te blaten over de reizen naar Peru, Himalaya, Bokkie Wokkie land en Timboektoe, en is daar bovenmatig trots op, en vergelijkt constant "hee dit lijkt wel een beetje op die keer toen in Verweggistan, weet je nog?" maar is helemaal geen echte reiziger want hij/zij vreet nooit buiten het hotel (want aan ander eten kunnen die buitenlanders met hun handjes hebben gezeten), spreekt nooit met locals, begeeft zich nooit in het echte leven maar loopt eigenlijk alleen maar te klagen als dat echte leven iets te ver doordringt in hun beschermde en overzichtelijke vakantie-bubble. De hele vakantie wordt beleefd door de zoeker van de spiegelreflex camera of camcorder. Van die mensen waar je geen idee hebt waarom ze eigenlijk op reis gaan omdat ze behalve de foto's en de opschepmogelijkheden geen plezier eraan lijken te beleven.

Oeh! Die zie je inderdaad ook overal... meestal met een hele groep Chinezen/Japanners of Amerikaanse 50+ers die er achteraan sjouwen.... Ziet er niet uitquote:Op maandag 26 juni 2006 17:17 schreef k_man het volgende:
Niet bij alle groepsreizen lopen er vijftig volgzame typjes achter een mevrouw die een felgekleurde paraplu omhoog houdt...![]()

Er is een speciaal topic over ervaringen met reisorganisaties;quote:Op maandag 26 juni 2006 20:54 schreef korenwolfje het volgende:
En hoe is de ervaring met fox?

Mijn Gód zeg, wat heb jij een vréselijk krom beeld van groepsreizigersquote:Op maandag 26 juni 2006 16:36 schreef Hik het volgende:

quote:Op maandag 26 juni 2006 17:17 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, wat moet je er op zeggen? Jij hebt gewoon een heel raar beeld van groepsreizen.
Ho ho ho... omdat ik er toevallig nooit met een méé ben geweest wil het nog niet zeggen dat ik er helemaal geen kén...quote:Op dinsdag 27 juni 2006 00:22 schreef Vogue het volgende:
[..]
Mijn Gód zeg, wat heb jij een vréselijk krom beeld van groepsreizigers

Zonder die georganisserde tours was je er dus überhaupt niet geweest. Lijkt me een nog veel effectievere methode tegen contact met de bevolking.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:34 schreef Hik het volgende:
heb zelf tijdens reizen ook tourtjes ondernomen in groepjes wanneer het moeilijk of onmogelijk was om ergens "gewoon" te komen.

Volgens mij zijn dat er toch niet zo héél veel hoorquote:Op woensdag 28 juni 2006 11:33 schreef k_man het volgende:
Fijn om te merken dat je zelf ook steeds meer de voordelen van groepsreizen ziet. Weet je er nog meer?

quote:
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |