abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:38:32 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39063245

Wat doen we hier
Op zoek naar het onbekende, op zoek naar de waarheid, op zoek in Truth.

Wie zijn we
We zijn allemaal een druppel in een oceaan

Waar gaan we heen
De weg volgen.
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:39:19 #2
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39063257
Ik had de eer om het 100ste topic te openen
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:40:05 #3
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_39063263
Deeltje 100
Hoest met iedereen?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:47:05 #4
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39063381
daar issie dan de honderdste

Heerlijk is dat 's ochtends met je kleintje tutten en genieten van het begin van weer een nieuwe dag Bastard.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:55:08 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39063515
Ja inderdaad DDT, is zij ook het leukste hoor... lekker gillen en spelen, samen Dora kijken enzo.
The truth was in here.
  Moderator woensdag 21 juni 2006 @ 09:06:10 #6
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39063713
Goedemorgen allemaal!

Heerlijk dat je zo bewust van je kindje kan genieten hoor Bastard, is volgens mij wel het beste gevoel dat er is.
Iedereen er weer zin in vandaag?
Wat een prutweer hier zeg, regen, regen, regen..
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_39065434
goeiemorgen

prutweer idd
  woensdag 21 juni 2006 @ 10:12:27 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39065478
Zomer is het vandaag geloof ik
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 10:33:11 #9
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39066228
Hier regent 't niet, maar 't is wel bewolkt
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 21 juni 2006 @ 10:37:03 #10
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39066376
mooie foto
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:15:09 #11
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39067747
Mooi gedaan Bastard

Heel mooi gedaan het 100ste topic

Ook dat erbij vermelden van " De weg volgen". Het is ook de weg volgen. Ik ben soms het spoor bijster, vandaar dat ik straks vermeld dat ik het hogere moet raadplegen. Niet moeten, mag raadplegen.

Ik kan alleen even vermelden dat ik toch contact met God zoek de laatste tijd, ik kan het niet anders doen dan dat. Ik heb hem op te zoeken vaker. Anders gaat het mis hier.

Ik zal een kaart trekken

Om het 100ste topic leven in te blazen een beetje op mijn eigen manier

"Het enige dat met de dood bedreigd wordt in jou leven, is je ego."

Laat gaan laat gaan Analyseer deze kaart maar.

Ik ben afgelopen maanden manisch geweest merk ik nu, en dan raak ik soms uitgeput. Vandaar dat ik gisteren de hele dag afwezig was, veel geslapen ook.

Maar ik ben weer van de partij. Straks gesprek om 14:00 en daarna aan de slag.

En dan zal ik vaker contact proberen te leggen met het hogere

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 21-06-2006 11:20:22 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_39068508
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:15 schreef Dromenvanger het volgende:
Ook dat erbij vermelden van " De weg volgen". Het is ook de weg volgen. Ik ben soms het spoor bijster, vandaar dat ik straks vermeld dat ik het hogere moet raadplegen. Niet moeten, mag raadplegen.

Om op geheel eigenwijze te reageren (alhoewel we toch allemaal maar papegaaien zijn alles is al eens gezegd enzo).

Het is het ego dat de weg bewandeld. Het ego dat graag actief wil zijn, zichzelf bewijzen en zichzelf wil opvullen met van alles en nog wat. Nieuwe dingen wil ervaren en steeds maar op zoek is. Ik ontdekte voor mezelf een paar jaar geleden dat welke weg je ook bewandeld het allemaal oneindige wegen zijn dus koos ik de enige doodlopende weg. Het is daar erg stil, niemand anders die zo dom is om een doodlopende weg in te slaan (da's toch onlogisch, dan kom je toch niet vooruit?). Het maakt niet uit of je vooruit of achteruit gaat, pas als je stilzit en observeert pas als je afstand neemt van de maalstroom van de werkelijkheid kan je deze werkelijk inzien.

Dan zie je ook dat je ego net een oplaaspop is en dat iedereen eigenlijk zo'n oplaaspop heeft. Sommige vullen het met water en het wordt loodzwaar, anderen kieperen er stenen in en weer anderen vullen het met helium en vliegen er zo mee weg. Ik heb beide gedaan in mijn jonge leventje maar op een moment was ik het zat en liet ik hem los, net als zo'n ballonnetje die dan met zo'n "pffffrrrrttt" geluid de hele kamer rondschiet
Naderhand heb ik hem een weer een beetje gevuld met lucht en da's alles wat ik eigenlijk verkoop een praktisch ego heb je toch nodig in de maatschappij daar kan je nu eenmaal niet aan ontkomen en zonder lucht kan je nu eenmaal niet bestaan.
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:43:48 #13
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39068794
Het ego wilt graag actief zijn dus Nou dan moet ik mijn ego eens met de zweep geven, ik word soms gek van het actief willen zijn de hele dag. Nu is het minder maar tijdens een manie word ik gewoon bezeten druk. En daarna stort ik helemaal in.

Het leven opvullen met lucht is dan inderdaad beter, maar ik heb nog steeds de hele dag dingen te doen, ben ik niet actief dan weet ik het niet. Dus dan zou ik misschien beter kunnen gaan mediteren of iets dergelijks.

Schilderen ben ik mee bezig en dat is eigenlijk ook niets doen. Ik heb in mijn fotoboek een lyric geplaatst van de film pulp fiction. Zal het even hier neerschrijven

Ik jaag mezelf nog teveel op, maar wie is "ik" in het verhaal??? Wie is degeen die zichzelf doet opjagen de hele tijd??? Is dat mijn ego??? En hoe ziet mijn ego eruit??? Hoe kan ik mijn ego onder ogen komen??? Als ik daartoe in staat ben, dan ben ik al een stuk verder.

Over papegaaien, we zijn allemaal hetzelfde volgens mij inderdaad. Uniek maar hetzelfde. Het lijkt soms net alsof we allemaal een prototype zijn met een andere vormgeving en uiterlijk. En dat je door te praten met elkaar uiteindelijk op de waarheid uitkomt.

Over materialisme, daar word ik dus ook soms ziek van, ik word onrustig van kopen. Ik heb nu deze computer nodig en verder blijft het daarbij. Ik wil leegte op dit moment. Leegte, leegte en nog eens leegte. En dan geen depressieve en zwarte leegte, maar aangename leegte. Lucht

God wil ik nog vaker mee praten, ik zeg dan wel vaker dat ik niets te maken wil hebben met die persoon, maar daar heb ik alleen mezelf mee. Als ik raad en advies nodig heb dan probeer ik gewoon contact te leggen. En ook al leg ik dan contact met het diepste in mezelf, zolang ik maar rust en tevredenheid vind.

Dat jagen is echt niet fijn Continu jagen.

The statler Brothers - flowers on the wall

I keep hearin' you're concerned about my happiness
But all that thought you're givin' me is conscience I guess
If I was walkin' in your shoes, I wouldn't worry none
While you 'n' your friends are worried about me I'm havin' lots of fun

Countin' flowers on the wall
That don't bother me at all
Playin' solitaire till dawn with a deck of fifty-one
Smokin' cigarettes and watchin' Captain Kangaroo
Now don't tell me I've nothin' to do

Last night I dressed in tails, pretended I was on the town
As long as I can dream it's hard to slow this swinger down
So please don't give a thought to me, I'm really doin' fine
You can always find me here, I'm havin' quite a time

It's good to see you, I must go, I know I look a fright
Anyway my eyes are not accustomed to this light
And my shoes are not accustomed to this hard concrete
So I must go back to my room and make my day complete

Don't tell me I've nothin' to do

woensdag 21 juni 2006 @ 11:48:21 #14
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39068961
Ben even naar buiten sigaartje roken

Even bijkomen.

Over de weg die gekozen moet worden the_shining. Ik denk dat ik weer een afslag moet nemen, ik heb een tijd rechtdoor gelopen maar het wordt tijd om een compleet andere weg in te slaan weeer. Zo vind ik de weg wel. Doodlopend kan ook misschien inderdaad. Maar dat weet ik niet.

Wat dat betreft zijn we toch anders allemaal. We zoeken allemaal een weg, en niet iedere weg is hetzelfde. Niet ieder mens heeft dezelfde achtergrond.

Het einde is voor iedereen hetzelfde

Die spreuk kwam ik ook ergens tegen

Het einde is voor iedereen hetzelfde, alleen de weg richting het einde is verschillend
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:03:04 #15
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39069414
Ik zal nog een kaart trekken

Weet je wat het bij mij is geweest de afgelopen jaren. Te actief zoeken naar antwoorden, denken dat ik dat moest op de een of andere manier. Zoeken naar antwoorden te erg. Waardoor ik te snel ga, steeds erg snel zoeken en zoeken en zoeken. Terwijl in stilstand alles beter is.

Ik heb vannacht even contact gelegd en toen kreeg ik te horen dat ik gewoon helemaal niets moet doen, en in het niets doen alsnog wat doen. Maar niet zoveel druk leggen op de zaak. De rit uitzitten kreeg ik door. De rit uitzitten en afwachten. Dat het ook niet aan mij is. Soms dacht ik dat ik veel moest doen om de rit vaart te geven, maar dat schijnt niet zo te zijn. Misschien zijn ze daarboven bezig. En ik ga ook liever in de rit zitten en meerijden zonder inspanning.

Even een kaartje tussendoor

"God vindt je onvolmaaktheden niet erg.
Wel je onverschilligheid daarover!"

Ben ik onverschillig bezig??? Volgens mij wel Ik ben vaak onverschillig. Het ene moment denk ik zo, het andere moment denk ik zo. En dan weer zo. En uiteindelijk weet ik niet meer wat ik moet denken en hoe ik moet denken.

Maar dat komt dus ook door de complexheid van alles. Het doolhof. Niets doen Hoe doe je dat

Niets doen en vervolgens vragen hoe je dat doet.

Om niets te doen moet je zelfs wat doen. En zo gaat het altijd om het doen

Hoe vindt je rust

Mediteren???? Ik doe dat vaker, maar alsnog zit er vaak beweging in.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:06:13 #16
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39069518
@the_shining. Alles is al eens gezegd inderdaad. En alles herhaald zich ook. Maar goed, wat moet je dan doen??? Iets nieuws ontdekken???

Ik weet het soms niet meer

Een doodlopende weg zoals jij dat zegt. Soms lijkt dat de enige oplossing, want welke weg je ook neemt, het komt allemaal op hetzelfde neer. Misschien leidt alles wel richting die doodlopende weg.

En dan is het zaak dat we wachten totdat de doodlopende weg opengaat?

Of zie ik dat fout?
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:16:07 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39069891

Naast mn ego dan ook mn stoffelijke lichaam denk ik

Hij is leuk inderdaad.. mensen met een groot ego lopen meer risico om hard te vallen.. zoals het ballonnetje van Shining denk ik.. pffrrt
Maar mensen met een klein ego worden in de maatschappij zo opgeslokt, die waaien weg.
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:17:08 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39069940
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:03 schreef Dromenvanger het volgende:

"God vindt je onvolmaaktheden niet erg.
Wel je onverschilligheid daarover!"
Hij heeft mij gemaakt, en dan nu gaan klagen of eisen stellen
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:20:25 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39070087
Voorlopig laatste bericht

Ik was aan het denken aan het feit dat ik soms steken laat vallen, dat ik niet exact genoeg ben. Dat ik niet goed oplet ook. Net tijdens het kaas snijden in mijn vinger gesneden, zulke dingen dus. En ook als ik over het nieuws denk en over het leven, dan is er inderdaad onverschilligheid.

Tijdens het schudden van de kaarten nam ik me voor om nog beter bij de les te zijn als ik bezig ben online of offline. Waar ik ook kom, ik zal beter bij de les zijn. Tijdens het denken hierover en tijdens het in prenten ervan, was ik aan het schudden van de kaarten. En toen kwam de volgende kaart naar voren

Vol overgave doe ik wat mij te doen staat.
Ik laat mijn gehechtheid aan de uitkomst los!

Dus dan moet ik niet kijken wat er gebeurt, maar gewoon bezig zijn wat ik moet doen. Wat mijn intuitie zegt dat ik moet doen. En dan niet gaan kijken over wonder-land dat optreedt.

Komt wonder-land naar voren, dan gebeurt dat vanzelf en is dat de inspanning van vele mensen. Ik doe dan gewoon wat mij te doen staat.

Mezelf verder in kaart brengen en een wereld-beeld schetsen en af en toe kijken naar de toekomst

Vol overgave is niet slecht. Mijn taak in het leven volbrengen. En zo heeft iedereen een taak

Ik weet het anders niet. Rustig blijven zal ik moeten doen. Kalm blijven. En ondertussen

Ondertussen blijft er niet veel over. Af en toe mezelf in kaart brengen, inzichten krijgen in mezelf en het dromen beter beheersen.

To dream or not to dream

Vol overgave zal ik gaan dromen Ik denk dat ik het toch moet zoeken bij dromen, en vervolgens in de realiteit verder moeten zoeken met dromen.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:23:13 #20
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39070195
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:16 schreef Bastard het volgende:

Naast mn ego dan ook mn stoffelijke lichaam denk ik

Hij is leuk inderdaad.. mensen met een groot ego lopen meer risico om hard te vallen.. zoals het ballonnetje van Shining denk ik.. pffrrt
Maar mensen met een klein ego worden in de maatschappij zo opgeslokt, die waaien weg.
Klopt, er zit altijd tegenstrijdigheid in. Ben je te klein van ego, dan lopen ze over je heen. Dan slurpt de bevolking je op. Op je tegel blijven staan is belangrijk. Je domein beschermen.

Maar zo is het altijd dit of dat en zus of zo.

Hoe zit het dan in elkaar

Ik raak soms assertief en soms raak ik kwaad Soms raak ik agressief gewoon. Omdat het nooit goed is. Doe je het zo dan is het niet goed, doe je het zo dan is het niet goed.

Te actief, te passief, te moe, te hoog, te laag, te veel, te weinig.

Hoe noem je dat??? Tegenstrijdigheden???

Alles zit vol tegenstrijdigheden

Als het aan mij ligt dan vertrek ik richting dromen-land waar ik zelf alle regels bepaal. Mijn eigen wereld waar ik niets te maken heb met wakker worden, waar ik niets te maken heb met rekening houden met anderen.

Een eigen wereld voor mij alleen

En dan kan ik altijd nog mensen uitnodigen in mijn wereld. En dat andere mensen ook een eigen wereld hebben.

Deze wereld waar ik nu in leef, die klopt toch niet

Teveel mensen sowieso. Teveel teveel teveel.

Teveel activiteit de hele dag.

Ik wil een eigen wereld Een droom-wereld.

Een compleet nieuw bestaan.

Maar nu wil ik dus weer. En dat is dan niet goed volgens velen. Maar moet ik dan wel rekening houden met anderen??

Heb ik als mens zijnde rekening te houden met anderen?

Dan krijg je dat gedoe van normen en waardes weer. En in hoeverre houden anderen rekening met mij?
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:27:50 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39070393
Over God even, ik heb ook liever de gedachte dat ik zelf bepaal wat ik doe

Dat ik zelf fouten maak en zelf bepaal wanneer ik fouten maak. Dat er niemand boven mij staat dus.

Die kaarten zijn ook maar geschreven door mensen, en mensen hoeven het niet altijd bij het rechte eind te hebben.

Je moet niet alles lezen wat je gelooft

Ook ergens gelezen. Dat je niet alles moet geloven wat je leest en niet alles moet lezen wat je geloofd.

Want wat geloof ik??? Ik geloof dat er iets moet gebeuren.

Zoals ik vaak zeg, er moet iets veranderen.

En dan kun je afvragen. Hoe verander je alles?

Toveren???? Uitvinden????? Schuilplaats zoeken??

Ik kruip liever niet in de schulp
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:30:36 #22
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39070504
En wat moet je geloven

Wat moet je for Christ sake geloven in deze wereld

Jezelf geloven??? En dan is het vaak zo dat je niet eens weet wat je van jezelf moet geloven. Dat heb ik dus vaker.

Geloven in dromen. Dat schijnt goed te zijn. Geloven dat je dromen werkelijkheid worden.

Maar dat wordt dan ondertussen tijd. Of is dat iets waar je als mens zijnde naartoe moet werken?

Moet je als mens zijnde je dromen in leven roepen via gedachtes??? Of heeft dat te maken met een andere dimensie die vanzelf vorm aanneemt naar verloop van tijd?
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:32:39 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39070592
Je wil een nieuw bestaan DV? Maar je word toch iedere ochtend herboren, iedere dag een nieuwe kans om de dingen te doen zoals jij wilt.
Helemaal als je ongebonden bent is dat makkelijk, geen rekening hoeven houden met...

Wat die tegenstrijden betreft.. tis een weegschaal, beetje van dit, beetje van dat.. "Alles met mate" "Overal waar 'te' voor staat is niet goed" en ga zo verder met de cliche's. Een te grote ego is niet goed, te klein is ook niet goed.. beetje schipperen dus misschien?

Wat dan tegenstrijdig word is bijvoorbeeld een spreuk als
Vol overgave doe ik wat mij te doen staat.
Ik laat mijn gehechtheid aan de uitkomst los!

Dat komt bij mij over als.. "Alles of niks" zonder bij de consequenties stil te staan die het in de toekomst kunnen hebben.
Eigenaardige kaarten
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:35:31 #24
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39070717
Misschien moet je het bij 1 kaart per dag houden DV, voor je computer begint over te koken om je overal een antwoord op te kunnen geven
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:36:19 #25
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_39070754
w00t .. tis nog niet dicht

100
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: