quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:16 schreef Bastard het volgende:"Het enige dat met de dood bedreigd wordt in jou leven, is je ego."Naast mn ego dan ook mn stoffelijke lichaam denk ik
![]()
Hij is leuk inderdaad.. mensen met een groot ego lopen meer risico om hard te vallen.. zoals het ballonnetje van Shining denk ik.. pffrrt
![]()
Maar mensen met een klein ego worden in de maatschappij zo opgeslokt, die waaien weg.
Klopt, er zit altijd tegenstrijdigheid in. Ben je te klein van ego, dan lopen ze over je heen. Dan slurpt de bevolking je op. Op je tegel blijven staan is belangrijk. Je domein beschermen.
Maar zo is het altijd dit of dat en zus of zo.
Hoe zit het dan in elkaar
![]()
Ik raak soms assertief en soms raak ik kwaad
![]()
Soms raak ik agressief gewoon. Omdat het nooit goed is. Doe je het zo dan is het niet goed, doe je het zo dan is het niet goed.
Te actief, te passief, te moe, te hoog, te laag, te veel, te weinig.
Hoe noem je dat??? Tegenstrijdigheden???
Alles zit vol tegenstrijdigheden
![]()
Als het aan mij ligt dan vertrek ik richting dromen-land waar ik zelf alle regels bepaal. Mijn eigen wereld waar ik niets te maken heb met wakker worden, waar ik niets te maken heb met rekening houden met anderen.
Een eigen wereld voor mij alleen
![]()
En dan kan ik altijd nog mensen uitnodigen in mijn wereld. En dat andere mensen ook een eigen wereld hebben.
Deze wereld waar ik nu in leef, die klopt toch niet
![]()
Teveel mensen sowieso. Teveel teveel teveel.
Teveel activiteit de hele dag.
Ik wil een eigen wereld
![]()
Een droom-wereld.
Een compleet nieuw bestaan.
Maar nu wil ik dus weer. En dat is dan niet goed volgens velen. Maar moet ik dan wel rekening houden met anderen??
Heb ik als mens zijnde rekening te houden met anderen?
Dan krijg je dat gedoe van normen en waardes weer. En in hoeverre houden anderen rekening met mij?