abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:38:32 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39063245

Wat doen we hier
Op zoek naar het onbekende, op zoek naar de waarheid, op zoek in Truth.

Wie zijn we
We zijn allemaal een druppel in een oceaan

Waar gaan we heen
De weg volgen.
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:39:19 #2
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39063257
Ik had de eer om het 100ste topic te openen
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:40:05 #3
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_39063263
Deeltje 100
Hoest met iedereen?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:47:05 #4
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_39063381
daar issie dan de honderdste

Heerlijk is dat 's ochtends met je kleintje tutten en genieten van het begin van weer een nieuwe dag Bastard.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:55:08 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39063515
Ja inderdaad DDT, is zij ook het leukste hoor... lekker gillen en spelen, samen Dora kijken enzo.
The truth was in here.
  Moderator woensdag 21 juni 2006 @ 09:06:10 #6
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_39063713
Goedemorgen allemaal!

Heerlijk dat je zo bewust van je kindje kan genieten hoor Bastard, is volgens mij wel het beste gevoel dat er is.
Iedereen er weer zin in vandaag?
Wat een prutweer hier zeg, regen, regen, regen..
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_39065434
goeiemorgen

prutweer idd
  woensdag 21 juni 2006 @ 10:12:27 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39065478
Zomer is het vandaag geloof ik
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 10:33:11 #9
78780 deedeetee
pi_39066228
Hier regent 't niet, maar 't is wel bewolkt
  woensdag 21 juni 2006 @ 10:37:03 #10
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39066376
mooie foto
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:15:09 #11
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39067747
Mooi gedaan Bastard

Heel mooi gedaan het 100ste topic

Ook dat erbij vermelden van " De weg volgen". Het is ook de weg volgen. Ik ben soms het spoor bijster, vandaar dat ik straks vermeld dat ik het hogere moet raadplegen. Niet moeten, mag raadplegen.

Ik kan alleen even vermelden dat ik toch contact met God zoek de laatste tijd, ik kan het niet anders doen dan dat. Ik heb hem op te zoeken vaker. Anders gaat het mis hier.

Ik zal een kaart trekken

Om het 100ste topic leven in te blazen een beetje op mijn eigen manier

"Het enige dat met de dood bedreigd wordt in jou leven, is je ego."

Laat gaan laat gaan Analyseer deze kaart maar.

Ik ben afgelopen maanden manisch geweest merk ik nu, en dan raak ik soms uitgeput. Vandaar dat ik gisteren de hele dag afwezig was, veel geslapen ook.

Maar ik ben weer van de partij. Straks gesprek om 14:00 en daarna aan de slag.

En dan zal ik vaker contact proberen te leggen met het hogere

[ Bericht 6% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 21-06-2006 11:20:22 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_39068508
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:15 schreef Dromenvanger het volgende:
Ook dat erbij vermelden van " De weg volgen". Het is ook de weg volgen. Ik ben soms het spoor bijster, vandaar dat ik straks vermeld dat ik het hogere moet raadplegen. Niet moeten, mag raadplegen.

Om op geheel eigenwijze te reageren (alhoewel we toch allemaal maar papegaaien zijn alles is al eens gezegd enzo).

Het is het ego dat de weg bewandeld. Het ego dat graag actief wil zijn, zichzelf bewijzen en zichzelf wil opvullen met van alles en nog wat. Nieuwe dingen wil ervaren en steeds maar op zoek is. Ik ontdekte voor mezelf een paar jaar geleden dat welke weg je ook bewandeld het allemaal oneindige wegen zijn dus koos ik de enige doodlopende weg. Het is daar erg stil, niemand anders die zo dom is om een doodlopende weg in te slaan (da's toch onlogisch, dan kom je toch niet vooruit?). Het maakt niet uit of je vooruit of achteruit gaat, pas als je stilzit en observeert pas als je afstand neemt van de maalstroom van de werkelijkheid kan je deze werkelijk inzien.

Dan zie je ook dat je ego net een oplaaspop is en dat iedereen eigenlijk zo'n oplaaspop heeft. Sommige vullen het met water en het wordt loodzwaar, anderen kieperen er stenen in en weer anderen vullen het met helium en vliegen er zo mee weg. Ik heb beide gedaan in mijn jonge leventje maar op een moment was ik het zat en liet ik hem los, net als zo'n ballonnetje die dan met zo'n "pffffrrrrttt" geluid de hele kamer rondschiet
Naderhand heb ik hem een weer een beetje gevuld met lucht en da's alles wat ik eigenlijk verkoop een praktisch ego heb je toch nodig in de maatschappij daar kan je nu eenmaal niet aan ontkomen en zonder lucht kan je nu eenmaal niet bestaan.
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:43:48 #13
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39068794
Het ego wilt graag actief zijn dus Nou dan moet ik mijn ego eens met de zweep geven, ik word soms gek van het actief willen zijn de hele dag. Nu is het minder maar tijdens een manie word ik gewoon bezeten druk. En daarna stort ik helemaal in.

Het leven opvullen met lucht is dan inderdaad beter, maar ik heb nog steeds de hele dag dingen te doen, ben ik niet actief dan weet ik het niet. Dus dan zou ik misschien beter kunnen gaan mediteren of iets dergelijks.

Schilderen ben ik mee bezig en dat is eigenlijk ook niets doen. Ik heb in mijn fotoboek een lyric geplaatst van de film pulp fiction. Zal het even hier neerschrijven

Ik jaag mezelf nog teveel op, maar wie is "ik" in het verhaal??? Wie is degeen die zichzelf doet opjagen de hele tijd??? Is dat mijn ego??? En hoe ziet mijn ego eruit??? Hoe kan ik mijn ego onder ogen komen??? Als ik daartoe in staat ben, dan ben ik al een stuk verder.

Over papegaaien, we zijn allemaal hetzelfde volgens mij inderdaad. Uniek maar hetzelfde. Het lijkt soms net alsof we allemaal een prototype zijn met een andere vormgeving en uiterlijk. En dat je door te praten met elkaar uiteindelijk op de waarheid uitkomt.

Over materialisme, daar word ik dus ook soms ziek van, ik word onrustig van kopen. Ik heb nu deze computer nodig en verder blijft het daarbij. Ik wil leegte op dit moment. Leegte, leegte en nog eens leegte. En dan geen depressieve en zwarte leegte, maar aangename leegte. Lucht

God wil ik nog vaker mee praten, ik zeg dan wel vaker dat ik niets te maken wil hebben met die persoon, maar daar heb ik alleen mezelf mee. Als ik raad en advies nodig heb dan probeer ik gewoon contact te leggen. En ook al leg ik dan contact met het diepste in mezelf, zolang ik maar rust en tevredenheid vind.

Dat jagen is echt niet fijn Continu jagen.

The statler Brothers - flowers on the wall

I keep hearin' you're concerned about my happiness
But all that thought you're givin' me is conscience I guess
If I was walkin' in your shoes, I wouldn't worry none
While you 'n' your friends are worried about me I'm havin' lots of fun

Countin' flowers on the wall
That don't bother me at all
Playin' solitaire till dawn with a deck of fifty-one
Smokin' cigarettes and watchin' Captain Kangaroo
Now don't tell me I've nothin' to do

Last night I dressed in tails, pretended I was on the town
As long as I can dream it's hard to slow this swinger down
So please don't give a thought to me, I'm really doin' fine
You can always find me here, I'm havin' quite a time

It's good to see you, I must go, I know I look a fright
Anyway my eyes are not accustomed to this light
And my shoes are not accustomed to this hard concrete
So I must go back to my room and make my day complete

Don't tell me I've nothin' to do

woensdag 21 juni 2006 @ 11:48:21 #14
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39068961
Ben even naar buiten sigaartje roken

Even bijkomen.

Over de weg die gekozen moet worden the_shining. Ik denk dat ik weer een afslag moet nemen, ik heb een tijd rechtdoor gelopen maar het wordt tijd om een compleet andere weg in te slaan weeer. Zo vind ik de weg wel. Doodlopend kan ook misschien inderdaad. Maar dat weet ik niet.

Wat dat betreft zijn we toch anders allemaal. We zoeken allemaal een weg, en niet iedere weg is hetzelfde. Niet ieder mens heeft dezelfde achtergrond.

Het einde is voor iedereen hetzelfde

Die spreuk kwam ik ook ergens tegen

Het einde is voor iedereen hetzelfde, alleen de weg richting het einde is verschillend
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:03:04 #15
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39069414
Ik zal nog een kaart trekken

Weet je wat het bij mij is geweest de afgelopen jaren. Te actief zoeken naar antwoorden, denken dat ik dat moest op de een of andere manier. Zoeken naar antwoorden te erg. Waardoor ik te snel ga, steeds erg snel zoeken en zoeken en zoeken. Terwijl in stilstand alles beter is.

Ik heb vannacht even contact gelegd en toen kreeg ik te horen dat ik gewoon helemaal niets moet doen, en in het niets doen alsnog wat doen. Maar niet zoveel druk leggen op de zaak. De rit uitzitten kreeg ik door. De rit uitzitten en afwachten. Dat het ook niet aan mij is. Soms dacht ik dat ik veel moest doen om de rit vaart te geven, maar dat schijnt niet zo te zijn. Misschien zijn ze daarboven bezig. En ik ga ook liever in de rit zitten en meerijden zonder inspanning.

Even een kaartje tussendoor

"God vindt je onvolmaaktheden niet erg.
Wel je onverschilligheid daarover!"

Ben ik onverschillig bezig??? Volgens mij wel Ik ben vaak onverschillig. Het ene moment denk ik zo, het andere moment denk ik zo. En dan weer zo. En uiteindelijk weet ik niet meer wat ik moet denken en hoe ik moet denken.

Maar dat komt dus ook door de complexheid van alles. Het doolhof. Niets doen Hoe doe je dat

Niets doen en vervolgens vragen hoe je dat doet.

Om niets te doen moet je zelfs wat doen. En zo gaat het altijd om het doen

Hoe vindt je rust

Mediteren???? Ik doe dat vaker, maar alsnog zit er vaak beweging in.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:06:13 #16
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39069518
@the_shining. Alles is al eens gezegd inderdaad. En alles herhaald zich ook. Maar goed, wat moet je dan doen??? Iets nieuws ontdekken???

Ik weet het soms niet meer

Een doodlopende weg zoals jij dat zegt. Soms lijkt dat de enige oplossing, want welke weg je ook neemt, het komt allemaal op hetzelfde neer. Misschien leidt alles wel richting die doodlopende weg.

En dan is het zaak dat we wachten totdat de doodlopende weg opengaat?

Of zie ik dat fout?
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:16:07 #17
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39069891

Naast mn ego dan ook mn stoffelijke lichaam denk ik

Hij is leuk inderdaad.. mensen met een groot ego lopen meer risico om hard te vallen.. zoals het ballonnetje van Shining denk ik.. pffrrt
Maar mensen met een klein ego worden in de maatschappij zo opgeslokt, die waaien weg.
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:17:08 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39069940
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:03 schreef Dromenvanger het volgende:

"God vindt je onvolmaaktheden niet erg.
Wel je onverschilligheid daarover!"
Hij heeft mij gemaakt, en dan nu gaan klagen of eisen stellen
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:20:25 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39070087
Voorlopig laatste bericht

Ik was aan het denken aan het feit dat ik soms steken laat vallen, dat ik niet exact genoeg ben. Dat ik niet goed oplet ook. Net tijdens het kaas snijden in mijn vinger gesneden, zulke dingen dus. En ook als ik over het nieuws denk en over het leven, dan is er inderdaad onverschilligheid.

Tijdens het schudden van de kaarten nam ik me voor om nog beter bij de les te zijn als ik bezig ben online of offline. Waar ik ook kom, ik zal beter bij de les zijn. Tijdens het denken hierover en tijdens het in prenten ervan, was ik aan het schudden van de kaarten. En toen kwam de volgende kaart naar voren

Vol overgave doe ik wat mij te doen staat.
Ik laat mijn gehechtheid aan de uitkomst los!

Dus dan moet ik niet kijken wat er gebeurt, maar gewoon bezig zijn wat ik moet doen. Wat mijn intuitie zegt dat ik moet doen. En dan niet gaan kijken over wonder-land dat optreedt.

Komt wonder-land naar voren, dan gebeurt dat vanzelf en is dat de inspanning van vele mensen. Ik doe dan gewoon wat mij te doen staat.

Mezelf verder in kaart brengen en een wereld-beeld schetsen en af en toe kijken naar de toekomst

Vol overgave is niet slecht. Mijn taak in het leven volbrengen. En zo heeft iedereen een taak

Ik weet het anders niet. Rustig blijven zal ik moeten doen. Kalm blijven. En ondertussen

Ondertussen blijft er niet veel over. Af en toe mezelf in kaart brengen, inzichten krijgen in mezelf en het dromen beter beheersen.

To dream or not to dream

Vol overgave zal ik gaan dromen Ik denk dat ik het toch moet zoeken bij dromen, en vervolgens in de realiteit verder moeten zoeken met dromen.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:23:13 #20
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39070195
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:16 schreef Bastard het volgende:

Naast mn ego dan ook mn stoffelijke lichaam denk ik

Hij is leuk inderdaad.. mensen met een groot ego lopen meer risico om hard te vallen.. zoals het ballonnetje van Shining denk ik.. pffrrt
Maar mensen met een klein ego worden in de maatschappij zo opgeslokt, die waaien weg.
Klopt, er zit altijd tegenstrijdigheid in. Ben je te klein van ego, dan lopen ze over je heen. Dan slurpt de bevolking je op. Op je tegel blijven staan is belangrijk. Je domein beschermen.

Maar zo is het altijd dit of dat en zus of zo.

Hoe zit het dan in elkaar

Ik raak soms assertief en soms raak ik kwaad Soms raak ik agressief gewoon. Omdat het nooit goed is. Doe je het zo dan is het niet goed, doe je het zo dan is het niet goed.

Te actief, te passief, te moe, te hoog, te laag, te veel, te weinig.

Hoe noem je dat??? Tegenstrijdigheden???

Alles zit vol tegenstrijdigheden

Als het aan mij ligt dan vertrek ik richting dromen-land waar ik zelf alle regels bepaal. Mijn eigen wereld waar ik niets te maken heb met wakker worden, waar ik niets te maken heb met rekening houden met anderen.

Een eigen wereld voor mij alleen

En dan kan ik altijd nog mensen uitnodigen in mijn wereld. En dat andere mensen ook een eigen wereld hebben.

Deze wereld waar ik nu in leef, die klopt toch niet

Teveel mensen sowieso. Teveel teveel teveel.

Teveel activiteit de hele dag.

Ik wil een eigen wereld Een droom-wereld.

Een compleet nieuw bestaan.

Maar nu wil ik dus weer. En dat is dan niet goed volgens velen. Maar moet ik dan wel rekening houden met anderen??

Heb ik als mens zijnde rekening te houden met anderen?

Dan krijg je dat gedoe van normen en waardes weer. En in hoeverre houden anderen rekening met mij?
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:27:50 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39070393
Over God even, ik heb ook liever de gedachte dat ik zelf bepaal wat ik doe

Dat ik zelf fouten maak en zelf bepaal wanneer ik fouten maak. Dat er niemand boven mij staat dus.

Die kaarten zijn ook maar geschreven door mensen, en mensen hoeven het niet altijd bij het rechte eind te hebben.

Je moet niet alles lezen wat je gelooft

Ook ergens gelezen. Dat je niet alles moet geloven wat je leest en niet alles moet lezen wat je geloofd.

Want wat geloof ik??? Ik geloof dat er iets moet gebeuren.

Zoals ik vaak zeg, er moet iets veranderen.

En dan kun je afvragen. Hoe verander je alles?

Toveren???? Uitvinden????? Schuilplaats zoeken??

Ik kruip liever niet in de schulp
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:30:36 #22
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39070504
En wat moet je geloven

Wat moet je for Christ sake geloven in deze wereld

Jezelf geloven??? En dan is het vaak zo dat je niet eens weet wat je van jezelf moet geloven. Dat heb ik dus vaker.

Geloven in dromen. Dat schijnt goed te zijn. Geloven dat je dromen werkelijkheid worden.

Maar dat wordt dan ondertussen tijd. Of is dat iets waar je als mens zijnde naartoe moet werken?

Moet je als mens zijnde je dromen in leven roepen via gedachtes??? Of heeft dat te maken met een andere dimensie die vanzelf vorm aanneemt naar verloop van tijd?
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:32:39 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39070592
Je wil een nieuw bestaan DV? Maar je word toch iedere ochtend herboren, iedere dag een nieuwe kans om de dingen te doen zoals jij wilt.
Helemaal als je ongebonden bent is dat makkelijk, geen rekening hoeven houden met...

Wat die tegenstrijden betreft.. tis een weegschaal, beetje van dit, beetje van dat.. "Alles met mate" "Overal waar 'te' voor staat is niet goed" en ga zo verder met de cliche's. Een te grote ego is niet goed, te klein is ook niet goed.. beetje schipperen dus misschien?

Wat dan tegenstrijdig word is bijvoorbeeld een spreuk als
Vol overgave doe ik wat mij te doen staat.
Ik laat mijn gehechtheid aan de uitkomst los!

Dat komt bij mij over als.. "Alles of niks" zonder bij de consequenties stil te staan die het in de toekomst kunnen hebben.
Eigenaardige kaarten
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:35:31 #24
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39070717
Misschien moet je het bij 1 kaart per dag houden DV, voor je computer begint over te koken om je overal een antwoord op te kunnen geven
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:36:19 #25
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_39070754
w00t .. tis nog niet dicht

100
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:38:08 #26
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39070828
Mn boek is binnen krijg ik net door

Via email
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:42:39 #27
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39071031
Zeker eigenaardige kaarten

Volgens mij is dat kaarten-dek niet voor mij weg gelegd

Evenwicht zoeken. Ik hoorde net buiten

" Je vindt de weg wel, je weet wel wat je moet doen, luister naar jezelf en je komt goed terecht".

Zou dat mijn gids zijn??? Luisteren naar mezelf, maar ik heb dus te maken met wir-war vaker. Omdat ik soms verdwaald ben. Evenwicht, balans

Ik zal vandaag geen kaart meer trekken. Ik ga de innerlijke rust opzoeken, dat wel. De innerlijke rust.

En als er iets tegen mij verteld dat ik weet wat me te doen staat. Dan kan dat ook mijn diepe ik zijn. Mijn ware ik misschien

Dat ik een diepe ik heb, die mijn beste raadgever is. Dat ik dus ook geen gids nodig heb als het goed is. Ik heb verstand genoeg denk ik toch wel. Ben niet helemaal idioot. Hoewel ik soms als bezeten kan overkomen maar dat heeft te maken met klimaat-schommelingen en biologische kwetsbaarheid.

Ik zal denk ik toch echt mijn diepe ik moeten vinden. Mijn ware identiteit

Alles of niks, dat is niks. Daar raak ik helemaal van in de war. Dan loop ik vast en raak ik in gevaar. Afwegen is veel beter. Kansen afwegen en bedreigingen inzien.

Alles of niks dat is als je manisch bent.

Wat zijn dat voor kaarten die ik gekocht heb

Ze zouden me zo een manie in kunnen praten

Misschien kan ik beter dat kaarten-dek weggooien. Maar ik zal nu een trekken om de amusements-factor

Komt er nog een, om de belachelijkheid van de kaarten even te laten zien

10 euro voor 80 kaarten. Ik had beter caravan cevitan kunnen kopen

Volgende kaart, zonder dat ik hem serieus neem

Morgen bestaat (nog) niet, het verleden is voorbij, er is alleen maar nu.

Of ik het daar eens mee moet zijn

Ik heb ooit een theorie gehad, dat de toekomst al gevormd is. Dat de toekomst ook in leven is.

Ik ben vaak te goed-gelovig
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:44:12 #28
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39071087
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:38 schreef Bastard het volgende:
Mn boek is binnen krijg ik net door

Via email
Goed zo

Via bol.com ?
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:44:30 #29
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39071098
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:36 schreef coz het volgende:
w00t .. tis nog niet dicht

100
100

Het getal van volledigheid
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:51:13 #30
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39071386
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:44 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

100

Het getal van volledigheid
Is dat niet 8?
En ja bol.com
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:52:38 #31
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39071444
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:51 schreef Bastard het volgende:

[..]

Is dat niet 8?
En ja bol.com
100 procent in de normale verdeling

8 weet ik niet. Waar staat 8 voor

Ik dacht dat 8 voor oneindigheid stond

Ik ben weer rustig en van de partij trouwens

Ik zal een weg moeten vinden

Er zal een weg gevonden moeten worden, ook in mijn hoofd en denken

bol.com heb ik ook vaker besteld bij.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:57:24 #32
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39071636
Ja 8 .. oneindigheid.. is nog een naam voor waar ik niet op kom.
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:03:02 #33
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39071825
Meaning of number 8

Eight is seven plus one, and is hence the start of a new order, the beginning of a new era. Eight thus represents regeneration and resurrection. When the flood washed the earth clean, in a type of baptism, eight people were saved in the ark.

Which sometime were disobedient, when once the longsuffering of God waited in the days of Noah, while the ark was a preparing, wherein few, that is, eight souls were saved by water.

1 Peter 3:20

Circumcisn, the sign of belonging to the covenant people, was to be performed on the eighth day.

And he that is eight days old shall be circumcised among you, every man child in your generations, he that is born in the house, or bought with money of any stranger, which is not of thy seed.

Genesis 17:12

This sign of circumcisn was also a symbolic representation of the infilling of the Holy Spirit in the Christian. It should be noted that as well as the more obvious symbolic meaning outlined below, there are other points of similarity between these two covenant symbols. Note in the above verse that the adopted child and indeed the child of the servants living amongst them were also to be a part of the covenant and were seen equally in the eyes of the Lord. This is a point which the Israelite peoples failed to remember right up until the time God poured out the Holy Spirit on the household of the Roman Centurion (Acts 10) in the same manner as on the apostles on the day of pentecost.

In whom also ye are circumcised with the circumcision made without hands, in putting off the body of the sins of the flesh by the circumcision of Christ:

Colossians 2:11

We read in the Old Testament that the uncircumcised was to be cut off from the people and was considered to have broken the covenant and was not able to partake of its promises.

And the uncircumcised man child whose flesh of his foreskin is not circumcised, that soul shall be cut off from his people; he hath broken my covenant.

Genesis 17:14

Likewise in the New Testament we read that without the Spirit of God we cannot be a partaker of the new covenant.

Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.

John 3:5

23But the hour cometh, and now is, when the true worshippers shall worship the Father in spirit and in truth: for the Father seeketh such to worship him. 24God is a Spirit: and they that worship him must worship him in spirit and in truth.

John 4:23-24

Wherefore I give you to understand, that no man speaking by the Spirit of God calleth Jesus accursed: and that no man can say that Jesus is the Lord, but by the Holy Ghost.

1 Corinthians 12:3

For we are the circumcision, which worship God in the spirit, and rejoice in Christ Jesus, and have no confidence in the flesh.

Philippians 3:3

Resurrection
Jesus was raised from the dead on the first day of the week. As seven represents the full cycle of the week then the first day of the next week is the eighth day of the first week and the beginning of the new cycle. In the same manner a modern piano has eight notes in the octave. There being seven in the scale and the eighth is the repeat of the first and the beginning the cycle again.

With this in mind it is interesting to note that the Bible records eight individual ressurections other than the Lord Jesus and the saints.

(1) The first (1)
17And it came to pass after these things, that the son of the woman, the mistress of the house, fell sick; and his sickness was so sore, that there was no breath left in him. 18And she said unto Elijah, What have I to do with thee, O thou man of God? art thou come unto me to call my sin to remembrance, and to slay my son? 19And he said unto her, Give me thy son. And he took him out of her bosom, and carried him up into a loft, where he abode, and laid him upon his own bed. 20And he cried unto the LORD, and said, O LORD my God, hast thou also brought evil upon the widow with whom I sojourn, by slaying her son? 21And he stretched himself upon the child three times, and cried unto the LORD, and said, O LORD my God, I pray thee, let this child’s soul come into him again. 22And the LORD heard the voice of Elijah; and the soul of the child came into him again, and he revived. 23And Elijah took the child, and brought him down out of the chamber into the house, and delivered him unto his mother: and Elijah said, See, thy son liveth. 24And the woman said to Elijah, Now by this I know that thou art a man of God, and that the word of the LORD in thy mouth is truth.

1 Kings 17:17-24

You may notice that the passage describing the death of the widows son and then his resurrection is eight verses long. Also, coincidentally the number of simple words in these eight verses is 128 = 2 x 8 x 8.

(2) The second (2)
31And Gehazi passed on before them, and laid the staff upon the face of the child; but there was neither voice, nor hearing. Wherefore he went again to meet him, and told him, saying, The child is not awaked. 32And when Elisha was come into the house, behold, the child was dead, and laid upon his bed. 33He went in therefore, and shut the door upon them twain, and prayed unto the LORD. 34And he went up, and lay upon the child, and put his mouth upon his mouth, and his eyes upon his eyes, and his hands upon his hands: and he stretched himself upon the child; and the flesh of the child waxed warm. 35Then he returned, and walked in the house to and fro; and went up, and stretched himself upon him: and the child sneezed seven times, and the child opened his eyes. 36And he called Gehazi, and said, Call this Shunammite. So he called her. And when she was come in unto him, he said, Take up thy son. 37Then she went in, and fell at his feet, and bowed herself to the ground, and took up her son, and went out.

2 Kings 4:31-37

The entire story of the childs death and then resurrection starts in verse 18 and thus takes 20 verses to tell. However it is in verse 20 that we are told of the childs death and in verse 35 we are told of his resurrection. The number of verses from the death to the resurrection, inclusive, is thus 16 = 2 x 8. This is also of interest because Elisha asked for a double portion of the spirit of Elijah whan he succedded Elijah as prophet of the Lord in the land. Here in the stories of these two resurrections, the first by Elijah and the second by Elisha we have eight verses for Elijah and 16 for Elisha. These numbers were also the number of miracles recorded to have been done by each of these two prophets respectively

(3) The third (3)
20And Elisha died, and they buried him. And the bands of the Moabites invaded the land at the coming in of the year. 21And it came to pass, as they were burying a man, that, behold, they spied a band of men; and they cast the man into the sepulchre of Elisha: and when the man was let down, and touched the bones of Elisha, he revived, and stood up on his feet.

2 Kings 13:20-21

While it is two verses that tell of this event, the resurrection itself is fully contained in verse 21. Verse 21 contains 104 letters, 104 = 8 x 13.

(4) The fourth (4)
11And it came to pass the day after, that he went into a city called Nain; and many of his disciples went with him, and much people. 12Now when he came nigh to the gate of the city, behold, there was a dead man carried out, the only son of his mother, and she was a widow: and much people of the city was with her. 13And when the Lord saw her, he had compassion on her, and said unto her, Weep not. 14And he came and touched the bier: and they that bare him stood still. And he said, Young man, I say unto thee, Arise. 15And he that was dead sat up, and began to speak. And he delivered him to his mother. 16And there came a fear on all: and they glorified God, saying, That a great prophet is risen up among us; and, That God hath visited his people. 17And this rumour of him went forth throughout all Judaea, and throughout all the region round about. 18And the disciples of John shewed him of all these things.

Luke 7:11-18

Coincidentally this passage contains just eight verses. This instance of resurrection, has some similarities to the first ressurection that we mentioned above. In both cases the raised was the son of a widow. This is the first resurrection (of three) performed by Jesus, compared with the first resurrection (of three) in the Old Testament. In the Old Testament, after seeing this miricle, the widow believed that Elijah was a prophet of God. In the New Testament, after seeing this, the people believed Jesus was a Prophet. Also there is the coincidence that both events are toldt to us in a passage of eight verses.

(5) The fifth (5)
41And, behold, there came a man named Jairus, and he was a ruler of the synagogue: and he fell down at Jesus’ feet, and besought him that he would come into his house: 42For he had one only daughter, about twelve years of age, and she lay a dying. But as he went the people thronged him. ...49While he yet spake, there cometh one from the ruler of the synagogue’s house, saying to him, Thy daughter is dead; trouble not the Master. 50But when Jesus heard it, he answered him, saying, Fear not: believe only, and she shall be made whole. 51And when he came into the house, he suffered no man to go in, save Peter, and James, and John, and the father and the mother of the maiden. 52And all wept, and bewailed her: but he said, Weep not; she is not dead, but sleepeth. 53And they laughed him to scorn, knowing that she was dead. 54And he put them all out, and took her by the hand, and called, saying, Maid, arise. 55And her spirit came again, and she arose straightway: and he commanded to give her meat. 56And her parents were astonished: but he charged them that they should tell no man what was done.

Luke 8:40-42, 49-56

This event is told to us in ten verses, however it is broken by an interlude about the woman who touched the hem of Jesus garment. This interlude takes six verses and thus if it is included in the verse count then we have 16 = 2 x 8 verses from the beginning of the story to its conclusion. This is similar to the second resurrection in the Old Testament which is also related in 16 verses. Further, in both cases the person raised was the child of wealthy parents.

(6) The sixth (6)
...39Jesus said, Take ye away the stone. Martha, the sister of him that was dead, saith unto him, Lord, by this time he stinketh: for he hath been dead four days. 40Jesus saith unto her, Said I not unto thee, that, if thou wouldest believe, thou shouldest see the glory of God? 41Then they took away the stone from the place where the dead was laid. And Jesus lifted up his eyes, and said, Father, I thank thee that thou hast heard me. 42And I knew that thou hearest me always: but because of the people which stand by I said it, that they may believe that thou hast sent me. 43And when he thus had spoken, he cried with a loud voice, Lazarus, come forth. 44And he that was dead came forth, bound hand and foot with graveclothes: and his face was bound about with a napkin. Jesus saith unto them, Loose him, and let him go.

John 11:39-44

The entire story of the resurrection of Lazarus starts from verse one and thus takes 44 verses. In the same way that the previous two resurrections have their parallel in the Old Testament so does this one. The third Old Testament resurrection, is the case of a full grown man being resurrected, as was Lazarus. However in the Old Testament the event is essentially told in one verse, while in the New Testament this telling takes most of a chapter and goes into quite some detail about the events surrounding it and so on. In this aspect the two are related by contrast - one brief verse compared with a whole chapter.

(7) The seventh (7)
36Now there was at Joppa a certain disciple named Tabitha, which by interpretation is called Dorcas: this woman was full of good works and almsdeeds which she did. 37And it came to pass in those days, that she was sick, and died: whom when they had washed, they laid her in an upper chamber. 38And forasmuch as Lydda was nigh to Joppa, and the disciples had heard that Peter was there, they sent unto him two men, desiring him that he would not delay to come to them. 39Then Peter arose and went with them. When he was come, they brought him into the upper chamber: and all the widows stood by him weeping, and shewing the coats and garments which Dorcas made, while she was with them. 40But Peter put them all forth, and kneeled down, and prayed; and turning him to the body said, Tabitha, arise. And she opened her eyes: and when she saw Peter, she sat up. 41And he gave her his hand, and lifted her up, and when he had called the saints and widows, presented her alive. 42And it was known throughout all Joppa; and many believed in the Lord. 43And it came to pass, that he tarried many days in Joppa with one Simon a tanner.

Acts 9:36-43

This event is told in a passage of eight verses. It is the first resurrection performed after Jesus has departed and serves to remind us, as it probably did them as well, of something that Jesus said.

Verily, verily, I say unto you, He that believeth on me, the works that I do shall he do also; and greater works than these shall he do; because I go unto my Father.

John 14:12

Thus in this even we have confirmation that the saints and apostles had truly received power from on high just as Jesus promised they would, but also that it was every bit as powerful as that which Jesus himself had access to. Further it is in the very next chapter that Peter is to go to the household of a Roman centurion and preach the gospel, and they would all receive the Holy Spirit just as the apostles did on the day of Pentecost. It may be that having this great miracle happen at the hands of Peter established his credentials beyond reproach so that the Jewish Christians would find it easier to accept the pouring out of the Holy Spirit on the gentiles. While God was going to do so regardless of whether the Jewish believers accepted it or not, so great is His mercy and understanding of our petty human frame that He often prepares us for what He is about to do.

(8) The eighth (8)
7And upon the first day of the week, when the disciples came together to break bread, Paul preached unto them, ready to depart on the morrow; and continued his speech until midnight. 8And there were many lights in the upper chamber, where they were gathered together. 9And there sat in a window a certain young man named Eutychus, being fallen into a deep sleep: and as Paul was long preaching, he sunk down with sleep, and fell down from the third loft, and was taken up dead. 10And Paul went down, and fell on him, and embracing him said, Trouble not yourselves; for his life is in him. 11When he therefore was come up again, and had broken bread, and eaten, and talked a long while, even till break of day, so he departed. 12And they brought the young man alive, and were not a little comforted.

Acts 20:7-12

This is the final individual resurrection mentioned in the Bible and it is worth noting that it was at the hands of Paul that God raised on this occasion. Paul was an apostle only by adoption, as it were, since he was a persecutor of the church until Jesus appeared to him on the road to Damascus. So this event helps to establish him as of equal status with the other apostles. However there is more to it than that. Paul was the one who had a ministry to the gentiles more than any other. In fact this notable miracle occurred in a gentile city amongst what was probably a predominately gentile congregation. Thus his ministry to the gentiles is re-affimed as being of equal priority to the other apostles who mainly preached to the Jews. Finally the two resurrections mentioned in the book of Acts create an interesting pattern. The seventh resurrection was in answer to the prayer of Peter who shortly afterwards was the first to preach to the gentiles, the gospel of Jesus Christ and His resurrection. The eighth resurrection was in answer to the prayer of Paul who spent most of his Christian life preaching to the gentiles.

Words that are used eight times.
When a word is used only eight times in the entire text of the Bible we might expect it to be marked with the symbolic meaning of the number eight. Let us consider some words that are used exactly eight times:

For sake of
rWb[ `abuwr {aw-boor’} or `abur {aw-boor’} (Hebrew Strongs 5668), for the sake of, on account of, because of, in order to, in order that.

And the LORD smelled a sweet savour; and the LORD said in his heart, I will not again curse the ground any more for man’s sake; for the imagination of man’s heart is evil from his youth; neither will I again smite any more every thing living, as I have done.

Genesis 8:21

And he said, For these seven ewe lambs shalt thou take of my hand, that they may be a witness unto me, that I have digged this well.

Genesis 21:30

And in very deed for this cause have I raised thee up, for to shew in thee my power; and that my name may be declared throughout all the earth.

Exodus 9:16

And thou shalt shew thy son in that day, saying, This is done because of that which the LORD did unto me when I came forth out of Egypt.

Exodus 13:8

And Moses said unto the people, Fear not: for God is come to prove you, and that his fear may be before your faces, that ye sin not.

Exodus 20:20

And the princes of the children of Ammon said unto Hanun their lord, Thinkest thou that David doth honour thy father, that he hath sent comforters unto thee? hath not David rather sent his servants unto thee, to search the city, and to spy it out, and to overthrow it?

2 Samuel 10:3

To fetch about this form of speech hath thy servant Joab done this thing: and my lord is wise, according to the wisdom of an angel of God, to know all things that are in the earth.

2 Samuel 14:20

And Absalom and all the men of Israel said, The counsel of Hushai the Archite is better than the counsel of Ahithophel. For the LORD had appointed to defeat the good counsel of Ahithophel, to the intent that the LORD might bring evil upon Absalom.

2 Samuel 17:14

Dinah
The daughter of Jacob and Leah was Dinah. Her name occurs in the Bible exactly eight times.

And afterwards she [Leah] bare a daughter, and called her name Dinah.

Genesis 30:21

And Dinah the daughter of Leah, which she bare unto Jacob, went out to see the daughters of the land.

Genesis 34:1

And his soul clave unto Dinah the daughter of Jacob, and he loved the damsel, and spake kindly unto the damsel.

Genesis 34:3

And Jacob heard that he had defiled Dinah his daughter: now his sons were with his cattle in the field: and Jacob held his peace until they were come.

Genesis 34:5

And the sons of Jacob answered Shechem and Hamor his father deceitfully, and said, because he had defiled Dinah their sister:

Genesis 34:13

And it came to pass on the third day, when they were sore, that two of the sons of Jacob, Simeon and Levi, Dinah’s brethren, took each man his sword, and came upon the city boldly, and slew all the males.

Genesis 34:25

And they slew Hamor and Shechem his son with the edge of the sword, and took Dinah out of Shechem’s house, and went out.

Genesis 34:26

These be the sons of Leah, which she bare unto Jacob in Padanaram, with his daughter Dinah: all the souls of his sons and his daughters were thirty and three.

Genesis 46:15

It may be worth noting that the sum of the chapter numbers in which her name occurs is 280 = 5 x 7 x 8.
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:04:21 #34
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39071883
Vanuit de bijbel dus uitgelegd hierboven

Link waar de tekst vandaan komt

http://www.vic.australis.com.au/hazz/number008.html
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:07:17 #35
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39071974
Even tanden poetsen en mond spoelen, ik moet zo even weg.

En dan ga ik thuis lezen over de oerknal. Heb een dik boek over de oerknal liggen hier
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:15:31 #36
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39072277
Zuiver en schoon

Die 2 moet ik in de gaten houden.

Helderheid, zuiverheid en schoonheid.

In het hoofd dus. Ook het lichaam.

Het lichaam is de tempel nog altijd.

Vandaar dat ik bezig ben met ontgiftigen weer, geen alcohol voorlopig. Veel verse groentes en geen snoep en chips.

Helderheid

Een heldere droom

Ik moet mezelf richting helderheid krijgen, ben ik troebel dan is het een hel. Helderheid boven alles

En nu ga ik even roken

Roken staat ook helderheid in de weg.

Boeddisme spreekt me veel aan nog Niet het katholieke maar het boeddisme

Daar ga ik me vanmiddag in verdiepen via internet. Een heldere spirit en een zuiver lichaam.

Dat staat me te doen, zegt mijn ware ik

Als ik naar mezelf luister dan heb ik te werken aan een zuiver lichaam en zuivere geest

En nu ga ik de pc uitzetten.

Rond 15:40 ben ik weer terug en dan ga ik verder, water drinken om te spoelen en binnenkort sporten op mijn gemak.
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:23:56 #37
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39072691
Even buiten zitten mediteren Doet goed om even alle gedachtes weg te laten gaan

De bijbel, de koran, het boeddisme. En zo heb je nog meer.

Mediteren zal ik vaker gaan doen. Ogen dicht en luisteren naar de wind

En nu dus echt weg...

woensdag 21 juni 2006 @ 13:30:43 #38
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39072942
Ja er zijn zoveel manier van mediteren ook..
Ene keer lees je over het totaal moeten ontspannen.. ledematen zwaar maken en proberen nergens aan te denken.
Volgende moment lees je weer dat je je ogen moet dicht doen, "stil" moet worden, luisteren naar je ademhaling.. en vervolgens luisteren naar de omgeving tot in het kleinste detail. (doe maar eens, is net alsof je oren draaien )
En dan kan je ook mediteren door muziek op te zetten, en daarin weg te dromen, liefst monotone muziek.
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:33:06 #39
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39073037
Air luister ik vaker.

Air is lekkere muziek.

Ik ben er dus nog even. Air is lekker muziek

Ik heb leegte te krijgen, mijn hoofd moet lucht zijn. Complete lucht. Totaal geen inhoud.

Hersens die oplossen

Hersens heb ik sowieso niet nodig. Kennis hangt daarboven.

Verlicht raken door hersens uit te schakelen

En vanuit 300 procent leegte, een beetje opvullen

Een weg vinden in de chaos, door leegte te scheppen. En via leegte in het bestaan, ultiem gelukkig worden en meer wijsheden binnen krijgen. Is het vol, dan past er weinig bij. Dus het zal sowieso leeg moeten zijn voordat er verse informatie inkan.

Maar ook dat heb ik al vaker gezegd.

Compleet luchtig zijn, de hele materie weg. Het hele lichaam dat lucht is. De hele vaste materie die doet oplossen in het niets

En in het niets compleet gelukkig zijn

Volgens mij moet het zo zijn. Geen ballast dragen, geen stenen op de schouder. Luchtig en fris.

Compleet leeg zonder inhoud.

Alsof je ieder moment kunt wegwaaien
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:42:00 #40
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_39073364
hey goedemiddag..:0) bastard jouw doe ik zo..jij was aan de beurt dus..je weet wel..
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:45:32 #41
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39073484
Goeiemiddag allen!

Bastard, gefeliciteerd !!!
Ik zie net je ondertitel!! Wanner zijn jullie uitgerekend? Leuk hoor, een broertje of zusje voor Jasmijn
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:04:17 #42
78780 deedeetee
pi_39074221
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:17 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hij heeft mij gemaakt, en dan nu gaan klagen of eisen stellen

Als ik ooit tegen over mijn schepper kom te staan-wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt- kan die er op rekenen dat ik nog een appeltje met hém heb te schillen
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:05:51 #43
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39074288
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:42 schreef displission het volgende:
hey goedemiddag..:0) bastard jouw doe ik zo..jij was aan de beurt dus..je weet wel..
Ik moest even kijken naar de username
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:08:31 #44
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39074403
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:45 schreef Marietje_34 het volgende:
Goeiemiddag allen!

Bastard, gefeliciteerd !!!
Ik zie net je ondertitel!! Wanner zijn jullie uitgerekend? Leuk hoor, een broertje of zusje voor Jasmijn
Dank je wel
We weten nog niet hoe en wanneer eigenlijk,... ergens na de geboorte van Jasmijn is het weer raak geweest. En vanaf het moment dat ze dacht "Goh ik ben zo misselijk" een test gehaald.. en ja hoor.. hebben we gebeld, en dan duurt het 6 weken eer je een termijn echo mag komen doen.
Dus 21 Juli weten we meer, ik denk dat ze nu een maandje zwanger is ofzo? Ik weet het niet
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:26:42 #45
78780 deedeetee
pi_39079842
Haha Bastard gefeliciteerd, ik zie net dat je zélf maar vast aan 't * scheppen * bent geslagen.

woensdag 21 juni 2006 @ 16:27:55 #46
8372 Bastard
Persona non grata
pi_39079896
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:26 schreef deedeetee het volgende:
Haha Bastard gefeliciteerd, ik zie net dat je zélf maar vast aan 't * scheppen * bent geslagen.

Ja inderdaad, ook geschapen naar mijn evenbeeld
The truth was in here.
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:35:32 #47
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39080255
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:08 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dank je wel
We weten nog niet hoe en wanneer eigenlijk,... ergens na de geboorte van Jasmijn is het weer raak geweest. En vanaf het moment dat ze dacht "Goh ik ben zo misselijk" een test gehaald.. en ja hoor.. hebben we gebeld, en dan duurt het 6 weken eer je een termijn echo mag komen doen.
Dus 21 Juli weten we meer, ik denk dat ze nu een maandje zwanger is ofzo? Ik weet het niet
Spannend ! Leuk hoor, weer een zieltje die jullie als ouders heeft uitgekozen
pi_39080833
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:43 schreef Dromenvanger het volgende:
Het ego wilt graag actief zijn dus
Maar wil de ziel niet ook actief zijn? Anders hadden we toch niet voor het aardse bestaan gekozen?

Ik snap best dat het handig om af en toe de doodlopende weg in te slaan om eens even niet overal achteraan te rennen . Maar ik zou zelf nooit zo lang op die doodlopende weg kunnen blijven zitten. Heb altijd de behoefte weer iets te realiseren. Of komt dat dan vanuit het ego en niet vanuit de essentie wie ik ben?
pi_39080910
Gefeliciteerd Bastard! Dat het maar een gelukkige en gezonde spruit mag worden .
pi_39081709
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:51 schreef Geartsjuh het volgende:
Heb altijd de behoefte weer iets te realiseren. Of komt dat dan vanuit het ego en niet vanuit de essentie wie ik ben?
Het maakt niet uit waar het vandaan komt als jij er maar happy van word

enne gefeli Bastard
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:22:11 #51
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39082144
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:51 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

.....
Heb altijd de behoefte weer iets te realiseren. Of komt dat dan vanuit het ego en niet vanuit de essentie wie ik ben?
Zelf denk ik dat de ziel daar het ego voor gebruikt
pi_39082283
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:22 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Dat is een goeie . Ik zie het zelf ook als een soort instrument. Niet de essentie van wie je bent, maar wel een middel om jezelf uit te drukken en jezelf verder te brengen.
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:36:14 #53
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39082586
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:25 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Dat is een goeie . Ik zie het zelf ook als een soort instrument. Niet de essentie van wie je bent, maar wel een middel om jezelf uit te drukken en jezelf verder te brengen.
Precies! Zo zie ik het ook. Tegenwoordig dan.

Vroeger identificeerde ik me -zoals zoveel mensen- teveel met mijn ego, dacht ik dat ik 'nou eenmaal zo was'. Ben er gelukkig achter gekomen dat dat niet altijd zo hoeft te zijn. Ik geloof dat een mens wel degelijk kan kiezen wil hij wil zijn of wil worden, of hoe hij in het leven wil staan, maar dat is niet iedereen met me eens..
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:38:58 #54
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_39082686
bastard, wil je es ff heeeel snel de openings post op leuken, dit is verdomme wel n jubileum he, die OP kan echt niet.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:43:26 #55
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_39082828
Leegte is prettig

Leegte

Leegte van het bestaan.

Overal lucht en leegte

Zelfs al lijkt een omgeving helemaal vol te zijn, dan nog moet het leeg zijn

There is no spoon

Ik voel me in mijn element, als ik het gevoel heb dat alles leeg is Zodra ik het gevoel heb, dat er niets is, dat alles niet bestaat, voel ik me pas echt goed.

Het is er niet, maar je ziet het wel
pi_39083237
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:22 schreef Marietje_34 het volgende:
Op het moment ga ik voor de één enkele ziel die allesomvat en waarvan alles wat we kennen een expressie is inclusief ons Zelf. Ik ben een expressie daarvan of beter gezegd "mijn bewustzijn" maar omdat ik dit bewustzijn niet heb gemaakt kan ik het niet mijn eigen noemen mijn bezit of dat "ik" werkelijk "ik" ben, dat denk ik alleen maar. Oftewel het ik bedenkt zichzelf maar kan dat niet zonder dat het allesomvattende het eerst gemaakt heeft (of een expressie heeft gecreerd). En laat die Ene allesomvattende ziel nu ook nog 's oneindig zijn, wat betekend dat er geen begin of eind is itt het ikje wat wel een begin en eind kent maar slechts overgaat van bestaansvorm naar bestaansvorm (of van expressie naar expressie).

Ik geloof dus dat die Ene Ziel oneindig is wat betekend dat deze grenzeloos is (een begin en een eind zijn grenzen) dat betekend dat deze ziel in een continue staat van flux is oftewel altijd aan verandering onderhevig. Een ikje daarentegen gelooft dat het eindig is, waar "ik" ophoud daar begint "jij" maar aangezien ik al had vastgesteld dat die ene ziel oneindig is en dus grenzeloos bestaat die scheiding tussen jou en mij niet werkelijk

nee, ik snap het zelf ook nie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')