abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:59:22 #173
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_39108850
mod of add on?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
pi_39108889
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:55 schreef ElastaGirl het volgende:
ok blijkbaar weer niet gelezen. MIJN STUDIE IS NIET ZWAAR...

Alles erom heen dat is zwaar...

en dan heb ik het dus over de thuissituatie
Nogmaals: hardere eisen gaan stellen, en daaraan vasthouden. Wees ook duidelijk wat de consequentie is als hij je nog steeds niet serieus neemt.

En dat gezeik over je studie: niet op reageren. Op Fok! zitten namelijk alleeeeeen maar hyperintelligente mensen met een IQ van 150, die hun hand niet omdraaien voor 2 studies.
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:01:10 #175
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_39108898
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:43 schreef ElastaGirl het volgende:

Het gaat er dus om dat ik me inderdaad eenzaam voel af en toe, terwijl hij er gewoon is. En dat ik het meeste werk hier alleen moet doen en dat gewoon niet allemaal alleen kan. mijn dag heeft maar 24 uur. En dat ik graag een beetje op tijd naar bed wil is mijn zaak en ik denk niet dat je in iemand anders zijn lichaam kunt kijken.

thnx alle andere mensen die me wel proberen te begrijpen. daar heb ik tenminste iets aan
Lieve schat, als jij je eenzaam voelt, probeer een manier te vinden om hem dat duidelijk te maken. Vind die manier, want hij kan het echt niet ruiken. Hij lijkt zo into zijn pc te zijn dat hij het gewoon niet opmerkt. En dat geldt ook voor de klusjes die hij niet doet.

Communicatie, communicatie, communicatie. Op welke manier dan ook.
(Un)masking for the greater good.
pi_39108968
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:59 schreef type_29 het volgende:
mod of add on?
mod staat er toch....
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:05:09 #177
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_39109016
voor half life 1?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:05:54 #178
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_39109040
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:55 schreef ElastaGirl het volgende:
ok blijkbaar weer niet gelezen. MIJN STUDIE IS NIET ZWAAR...

Alles erom heen dat is zwaar...

en dan heb ik het dus over de thuissituatie
Echt waar...? Terwijl je zelf zegt.....
quote:
gelukkig zijn er mensen die het anders zien. Ten eerste wil ik jullie werderom van het waanidee afhelpen dat ik heb gezegd dat mijn studie zwaar is. Vanaf volgend jaar ga ik er waarschijnlijk pedagogiek (op universitair niveau) naast doen en dus ben ik niet zo achterlijk als dat je doet overkomen Thabit! Hiervoor heb ik Commerciele Economie gedaan en 2 jaar gewerkt! En spaar je de moeite dat werken zwaar is! Kom op zeg, je gaat naar je werk loop daar een beetje wat rond en trekt om 6 uur de deur achter je kont dicht! Klaar.

Studie daarentegen: Je gaat naar school tot vier uur, zit vaak huiswerk te maken tot laat in de avond en moet tussen door ook nog vanalles doen. Als dan ineens een huishouden op je schouders leunt van 2 personen dan is dat allemaal bij elkaar toch echt zwaarder.
(ik beweer hier niet dat je achterlijk bent, of trek je verdere intellectuele vermogens hier niet in twijfel) Dus als dat hierboven verder je mening over werken is.... dan wens ik je succes in je eerste echte baan in de grote mensen wereld..

Maar.... verder... maak het gewoon lekker uit met hem als het echt zo slecht gaat tussen jullie..
wat verwacht je hier nu te horen..

je hebt het geprobeeerd, maar jullie ritmes passen niet bij elkaar.. zonde.... maar het is nog meer zonde als jullie er nog veel meer tijd in gaan investeren.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:18:27 #179
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_39109515
De PABO is volgens mij voor een heel groot deel ook een doe-studie, je moet gewoon heel veel dingen voorbereiden, knutselwerkjes maken, dingen verzinnen, enzovoort. Of het dan inhoudelijk wel of geen zware studie is, maakt niet uit, je hebt je handen er hoe dan ook wel vol aan volgens mij. Plus dat er ook gewoon heel veel stage bij komt kijken.

Heb zelf geen PABO gedaan, maar dat is wel wat ik een beetje zie bij mensen die het wel doen of deden.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:19:52 #180
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_39109566
Wat betreft dat samenwonen, ik sluit me deels aan bij djenneke, maar ook deels bij Claudia, er zit allebei wel wat in, ik denk dat je zelf moet afwegen naar welke kant je meer neigt en of wat Claudia zegt, achterhalen waar hij echt mee zit, nog te realiseren is of dat hij echt zo gesloten is dat er niks meer uitkomt.

Je bent toch ook afhankelijk van de andere kant. Als die gewoon weigert mee te werken...
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_39109720
quote:
gelukkig zijn er mensen die het anders zien. Ten eerste wil ik jullie werderom van het waanidee afhelpen dat ik heb gezegd dat mijn studie zwaar is. Vanaf volgend jaar ga ik er waarschijnlijk pedagogiek (op universitair niveau) naast doen en dus ben ik niet zo achterlijk als dat je doet overkomen Thabit! Hiervoor heb ik Commerciele Economie gedaan en 2 jaar gewerkt! En spaar je de moeite dat werken zwaar is! Kom op zeg, je gaat naar je werk loop daar een beetje wat rond en trekt om 6 uur de deur achter je kont dicht! Klaar.

Studie daarentegen: Je gaat naar school tot vier uur, zit vaak huiswerk te maken tot laat in de avond en moet tussen door ook nog vanalles doen. Als dan ineens een huishouden op je schouders leunt van 2 personen dan is dat allemaal bij elkaar toch echt zwaarder.
Sorry hoor, maar als je werk op niveau doet, is dat echt wel zwaarder dan je studie. Ik werk standaard van 8 tot 6 vaak langer. Verder neem ik regelmatig stukken mee naar huis die ik 's avonds doorneem, en in het weekend ben ik er ook vaak tijd aan kwijt. Vaak zijn er vergaderingen 's avonds en wordt er van je verwacht dat je in je vrije tijd vakbladen leest, zelfstudie doet en plaatsneemt in allerlei vakgerelateerde clubjes.

Ik zeg niet dat het per sé zo moet, of dat ik een dergelijk rooster volg, maar ik kan je wel vertellen dat het voor mij een stuk zwaarder was dan mijn studie, waar ik het kon veroorloven om lekker uit te slapen, een hele dag te gamen, omdat met niet meteen die dag verwachtte dat ik mijn werk af had en lekker 's avonds tot laat bier kon drinken; tenslotte kon ik de dag daarna toch weer uitslapen. Nu stort ik in om 11:30, want de wekker gaat de volgende dag om 06:00.

Goed ik dacht vroeger ook dat je je werk achter je liet als je naar huis ging, maar dat is dus niet zo.

Overigens staat dit verder los van de discussie dat jouw vriend wat actiever moet worden. Je moet met hem maar eens praten dat samenwonen draait om het woord samen, en niet om het woord wonen, want dat kan ie ook in zijn eentje
pi_39110520
Over relatie-dingen kan ik niets zinnigs zeggen, maar wel over de houding van TS: je komt inderdaad, zoals al een paar mensen aangaven, weinig krachtig over. Je berichten hebben iets heel klagerigs (oh oh wat heb ik het toch zwaar....terwijl er legio mensen zijn die in hun eentje EN 'n studie doen EN 'n bijbaantje hebben EN 'n huishouden runnen EN er nog 'n zieke vader bij verzorgen ook. Kom op joh, ik lees weinig pit in je postings.) en daarbij heb je de glijdende schaal wel heel erg lang glijdende schaal laten zijn, het had nooit zover hoeven komen.

Bij het lezen van dit topic kon ik alleen maar denken: "jezus man, loop niet te miepen en doe IETS" en welk van de adviezen je dan opvolgt moet je zelf weten, maar doe IETS.
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:47:42 #183
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_39110640
Who cares of die studie of werken nu zwaarder is? Het gaat om het feit dat het samenwonen op de klippen loopt, meneer liever achter de pc zit ipv aan haar, ze niet met elkaar kunnen communiceren zonder dat er ruzie uit ontstaat en zij naast haar studie nog eens het gehele huishouden moet doen.

Ts eis een dag dat jullie samen wat gaan doen en dan het liefste NIET in huis.
Stel een rooster op voor na die 1e juli (als dat spelding af is) zodat het huishouden evenwichtig geregeld is.
Dan hebben jullie al 2 dingen uit de weg en kunnen jullie het eens gaan hebben over de dingen die er toe doen. Nu maken jullie ruzie over het huishouden, maar betwijfel ten zeerste dat dit het echte probleem is.

Niet zeuren, aanpakken die hap.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:52:13 #184
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_39110801
Ik heb een goed idee:

Dump die gast gewoon en ga verder met je leven
Age of fruity enlightenment!
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:54:59 #185
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_39110902
Hoe oud zijn jullie eigenlijk? (Laat ik het maar gewoon nog een keer vragen)
pi_39111121
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 13:54 schreef FlowDesign het volgende:
Hoe oud zijn jullie eigenlijk? (Laat ik het maar gewoon nog een keer vragen)
ik had het antwoord al gegeven...

hij is 22 ik ben 24
pi_39111408
Ik geloof er trouwens geen zak van dat iemand geld verdient met een mod voor half-life. Dat zijn sowieso al maar een paar uitzonderingen wereldwijd die dat voor elkaar krijgen. Laat staan zo'n flapdrol die niks uitvoert.

Maar goed, zelfs als dat zo was moet je beiden werken aan een relatie. Als hij nu ook wat uitvoerde dan zou ik in eerste instantie zeggen dat de manier waarop hij toekomst nastreefd zijn verantwoordelijkheid is. Maar dit heeft er niets van weg. Volgens mij is het een nietsnut, een flapdrol. Vier dagen de afwas laten staan. sjonge jonge
pi_39111638
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:08 schreef Vitalogy het volgende:
Ik geloof er trouwens geen zak van dat iemand geld verdient met een mod voor half-life. Dat zijn sowieso al maar een paar uitzonderingen wereldwijd die dat voor elkaar krijgen. Laat staan zo'n flapdrol die niks uitvoert.

Maar goed, zelfs als dat zo was moet je beiden werken aan een relatie. Als hij nu ook wat uitvoerde dan zou ik in eerste instantie zeggen dat de manier waarop hij toekomst nastreefd zijn verantwoordelijkheid is. Maar dit heeft er niets van weg. Volgens mij is het een nietsnut, een flapdrol. Vier dagen de afwas laten staan. sjonge jonge
Of je het nou gelooft of niet. hij is er toch echt mee bezig. Check www.isotx.com en bekijk iron grip the opression maar.

Ik ben er heel erg trots op dat hij dat allemaal kan en doet. Dat respecteer ik allemaal. Alleen gaat het op dit moment gewoon een beetje tenkoste van mij...

[ Bericht 1% gewijzigd door ElastaGirl op 22-06-2006 14:22:08 ]
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:15:27 #189
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_39111675
Volgens mij zijn alle adviezen nu wel tig keer gegeven.
Elasta, hou je ons op de hoogte van eventuele vorderingen??
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:17:23 #190
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_39111769
Misschien kan je beter je post editten en die info weghalen voordat een grapjes via die site naar dit topic linkt...

En nogmaals het blijft aanhobby'en als hij er niet regelmatig voor betaald krijgt. Ik neem aan dat er geen contract ofzo is over royalties enzo?

Anders krijgen we straks een topic als
"Spel geprogrammeerd en nu gaat een ander aan de haal met mijn code"

Op zich best leuk... Een enthousiaste community stichten, wat programmeerders en designers een en ander laten ontwerpen en dan het resultaat voor eigen portemonnee slijten aan een Sony ofzo. En tegen de jongens zeggen van tja tja het schiet allemaal niet zo op met de verkoop.. bla bla, veel kutsmoesjes...

[ Bericht 72% gewijzigd door _Flash_ op 22-06-2006 14:26:49 ]
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:19:53 #191
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_39111877
Dat er mensen zijn die in hun eentje een studie, een baan en een huishouden hebben lijkt me voor hier niet relevant, want dat kun je dan altijd wel zeggen als iemand het gevoel heeft er in een relatie alleen voor te staan. Als je samenwoont ga je er ook samen voor.
pi_39111927
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:14 schreef ElastaGirl het volgende:

[..]

Of je het nou gelooft of niet. hij is er toch echt mee bezig. Check www.isotx.com en bekijk iron grip the opression maar. Zijn nick is Python!

Ik ben er heel erg trots op dat hij dat allemaal kan en doet. Dat respecteer ik allemaal. Alleen gaat het op dit moment gewoon een beetje tenkoste van mij...
Tja, mensen die altijd op andermans kosten hebben kunnen leven hebben geloof ik niet helemaal door dat brood niet automatisch aangroeit in het keukenkastje.
pi_39112045
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:21 schreef thabit het volgende:

[..]

Tja, mensen die altijd op andermans kosten hebben kunnen leven hebben geloof ik niet helemaal door dat brood niet automatisch aangroeit in het keukenkastje.
Wat doet je denken dat ik op zijn kosten leef :S

Als student ontvang je ook nog zoiets als studiefinanciering...
pi_39112433
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:23 schreef ElastaGirl het volgende:

[..]

Stufi daar kun je net de huur van een kamertje van 3 bij 3 van betalen. Het brood groeit er nog altijd niet van aan.
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:33:06 #195
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_39112540
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:23 schreef ElastaGirl het volgende:

[..]

Ik denk dat Thabit het over jouw vriend heeft. Jij brengt toch stufi in het laadje en hij wordt niet betaald voor zijn hobby.
pi_39112612
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:14 schreef ElastaGirl het volgende:

Of je het nou gelooft of niet. hij is er toch echt mee bezig. Check www.isotx.com en bekijk iron grip the opression maar.

Meisje ik geloof wel dat hij een mod maakt.
Ik geloof alleen niet dat hij er veel geld mee verdient.
pi_39113154
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 05:26 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een lastige situatie. Het klinkt alsof hij in een fase zit waarin hij gewoon niet zo gelukkig is met zijn leventje. Ik heb het zelf ook gehad, dat de hoge verwachtingen die ik had van het studeren niet waargemaakt werden en ik als gevolg steeds passiever werd. Ik woonde indertijd ook samen en ik wilde er absoluut niet over praten. Het zal wel een overlevingsmechanisme zijn: je maakt je problemen draaglijk door ze te negeren. Elke opmerking voelde aan als een aanval die gekaatst moest worden: "Ja maar jij hebt je studie niet eens afgemaakt."

Het probleem is volgens mij dat jij je ongenoegen wel kenbaar maakt, maar dat jullie niet écht praten over wat er werkelijk mis zit (in plaats van de symptomen daarvan). Je herinnert hem voortdurend aan wat hij niet doet in het huishouden, maar het is je onduidelijk waarom hij zijn studie eigenlijk op een laag pitje heeft gezet. Dat klopt toch niet?

Als dat zo is, zou ik zeggen: vergeet dat huishouden even en probeer in hem los te maken wat hem nu allemaal zo dwars zit. En breng daar begrip voor op, hoe moeilijk dat ook is. Als hij alleen maar te horen krijgt dat hij zo slim is en dat je niet begrijpt waarom hij niet volop met zijn studie bezig is, dan zal hij zich nog meer onbegrepen voelen en nog geslotener worden. Hoe dan ook: hij moét met je gaan praten. En als hij zelf de problemen niet onderkent, dan sta je vrij machteloos.
Volledig mee eens, zulk gedrag heeft zéér vaak een diepere reden. Een jongen die geen seks wil met zijn vriendin? Het klinkt alsof hij al bijna in z'n mid-life crisis zit waarin hij zich sociaal isoleert en geen aandacht meer schenkt aan zijn vrouw.

Probeer hem daarnaast ook uit zijn sleur te halen. Stel eens voor om uit te gaan, naar het theater/café of wat dan ook. Concert misschien?
pi_39113482
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:34 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Meisje ik geloof wel dat hij een mod maakt.
Ik geloof alleen niet dat hij er veel geld mee verdient.
Bovendien is dat ook geen reden om alles op jou af te schuiven.
Als hij nu naast zijn studie en de normale huishoudelijke bezigheden ook nog eens een mod zou maken zou ik daar wel enig respect voor opbrengen. Maar zo is de situatie dus niet.

Het zou me ook niets verbazen als het maken van een mod voor deze jongen inhoudt dat ie hooguit eens wat textures heeft bijgedragen. Of misschien een paar regeltjes code oid.

En natuurlijk 24/7 play testen. Dat hoort er natuurlijk ook bij.

En de PABO opleiding stelt natuurlijk geen ene fuck voor.
pi_39113502
Trouwens, wat ik hier verder lees klopt ook wel, dat hij het maar als vanzelfsprekend ziet dat hij bij je samen is. Druk hem eens met de neus op de feiten en zeg dat het niet vanzelfsprekend is dat je met iemand samenwoont maar dat je ook aandacht dient te schenken aan diegene. Ik bedoel, dat dominante gedrag is op een gegeven moment genoeg. Jij als partner dient ook gehoord te worden, dat is één ding dat zeker is.
pi_39113585
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 13:47 schreef Mukie het volgende:
Ts eis een dag dat jullie samen wat gaan doen en dan het liefste NIET in huis.
Stel een rooster op voor na die 1e juli (als dat spelding af is) zodat het huishouden evenwichtig geregeld is.
Van roosters komen uiteindelijk niks terecht, je moet op elkaar kunnen bouwen zonder directe leefregels.
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:27:29 #201
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39114515
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 08:59 schreef Nijna het volgende:
Herkenbaar, het plakken achter die pc.
Ik heb soms het idee dat mannen ook gewoon niet "zien" wat er nog gebeuren moet in huis. Wij hebben allebei onze eigen taken in huis. Ik ben meer thuis dus ik doe ook meer. Maar vaak moet ik mn lief wel vragen of hij eraan denkt om het te doen. Hij ziet gewoon niet dat het nodig is.

Praten, praten, praten...
Dit slaat echt nergens op. Ik (als man) heb echt een enorme hekel aan een onopgeruimd huis, een onopgemaakt bed of een afwas op het aanrecht.
Niet iedere man over 1 kam scheren aub.

Als de vriend van de TS te lui is om zijn poten uit te steken moet de TS zich maar eens goed afvragen of dit later niet voor ellende en ruzies gaat zorgen. Het is te zot voor woorden dat je naast je studie ook nog eens zo ongeveer alleen het huishouden moet doen.

Dat behoor je SAMEN te doen, ook al is je vriend degene met het inkomen, dat heeft er geen ZAK mee te maken behalve als de TS de hele dag thuis is en uit d'r neus zit te eten.

En dat ie niet achter zijn pc vandaan te meppen is vind ik een beetje raar om het zacht uit te drukken.

mijn mening: geen gezonde relatie. Praat er over met hem of gebruik hardere maatregelen zoals bv helemaal niks meer doen in het huishouden.

Ik wens je heel veel sterkte. Lijkt me een erg vervelende situatie dit.

[ Bericht 3% gewijzigd door Metro2005 op 22-06-2006 15:33:08 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:28:49 #202
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_39114551
einde oefening als ik dit allemaal zo lees.

vriend van TS gaat niet zoveel veranderen dat TS er gelukkig van wordt.
Neerkomen wel!
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:34:11 #203
73284 Fokker200
Is that so...
pi_39114747
Elastagirl, ik heb het hele topic gelezen en ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat je de werkelijke oplossing niet kan vinden bij hem, maar bij jezelf.

Alle postings over "probeer erachter te komen waar HIJ mee zit" zijn flauwekul. Hij zit namelijk nergens mee, zijn gemakzuchtige leventje waarin hij jou totaal "for granted" neemt, bevalt hem goed.

Het werkelijke probleem is dat JIJ zijn gemakzuchtige leventje handhaaft, ondanks je pogingen hier iets aan te veranderen. Jij zei het zelf al: "Hij weet toch wel dat ik blijf".

Als je nu niet keihard op je strepen gaat staan, zullen mensen je de rest van je leven blijven misbruiken. Alleen jouw vriend niet, want die trekt t.z.t. echt wel bij een ander meisje in, omdat ie op jou is uitgekeken.
Today is a gift, that's why it's called the present
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:54:17 #204
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_39115426
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:34 schreef Fokker200 het volgende:
Elastagirl, ik heb het hele topic gelezen en ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat je de werkelijke oplossing niet kan vinden bij hem, maar bij jezelf.

Alle postings over "probeer erachter te komen waar HIJ mee zit" zijn flauwekul. Hij zit namelijk nergens mee, zijn gemakzuchtige leventje waarin hij jou totaal "for granted" neemt, bevalt hem goed.

Het werkelijke probleem is dat JIJ zijn gemakzuchtige leventje handhaaft, ondanks je pogingen hier iets aan te veranderen. Jij zei het zelf al: "Hij weet toch wel dat ik blijf".

Als je nu niet keihard op je strepen gaat staan, zullen mensen je de rest van je leven blijven misbruiken. Alleen jouw vriend niet, want die trekt t.z.t. echt wel bij een ander meisje in, omdat ie op jou is uitgekeken.
Ik moet zeggen dat ik het hier mee eens ben. Misschien zit hem wel iets dwars hoor, maar je moet gewoon eens van hem eisen dat hij naar je luistert en nu ook eens wat gaat doen. Wees maar eens hard voor hem. Je bent waarschijnlijk bang dat hij kwaad wordt en dan bij je weg gaat.
Laat hem dan lekker gaan. Dan weet hij wel wat hij mist. Als hij dit niet beseft, dan hield hij al niet meer van je, en was je hem toch al kwijt.
Zoals nu wil je toch ook niet meer door gaan?
Dus... pomp jezelf vol adrenaline en gooi het er allemaal uit wat je dwars zit. Wordt maar lekker kwaad op hem. Dat durfde ik vroeger ook nooit. Daar heb ik mijn les wel van geleerd....
Niks moet, niksen mag.
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:55:55 #205
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_39115468
Maak er gewoon een einde aan (eerst aan de relatie natuurlijk). Jullie zijn 24 en 22 come on. Je doet net alsof je al getrouwd bent. Er zwemmen nog meer vissen in de zee.

Het is gewoon overduidelijk dat je vriendje helemaal nog niet klaar is voor samenwonen en gewoon lekker z'n eigen ding wil doen. Ik denk ook dat jouw 'gezeur' hem juist alleen maar irriteert en dat hij dan juist NIET doet wat jij van hem vraagt. Gewoon puberaal gedrag dus. Net als afzetten tegen je ouders. Als het zo door gaat ziet hij jou dalijk als z'n tweede moeder en niet als z'n vriendin. Als dat niet al het geval is.
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:58:03 #206
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_39115517
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:54 schreef _Nouky_ het volgende:

maar je moet gewoon eens van hem eisen dat hij naar je luistert en nu ook eens wat gaat doen.
Dat werkt alleen maar averechts.
Het is gewoon een hopeloze situatie. Geef het op.
Ga weer apart wonen, jullie eigen dingen doen en elkaar niet heel de week op de heupen zitten. Dat is het enige dat zal helpen.
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:00:35 #207
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39115582
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 13:01 schreef Natalie het volgende:

[..]

Communicatie, communicatie, communicatie. Op welke manier dan ook.
MSN aanzetten, daar is de vriend van de TS denk ik wel te vinden

(ja dat was een grapje )
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:02:25 #208
26353 FlowDesign
OMG IT SPINS!
pi_39115629
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:00 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

MSN aanzetten, daar is de vriend van de TS denk ik wel te vinden

(ja dat was een grapje )
Mss heeft ie wel leuke vriendinnen op MSN die niet zeuren
pi_39115799
quote:

Met je aansporing tot assertiviteit ben ik het eens, maar het blijft heel goed mogelijk dat iets hem dwarszit. Zeer veel mensen isoleren zich op sociaal gebied wanneer zij zich teneergeslagen voelen, waarom zou dit niet zo bij die vriend kunnen zijn?
pi_39115869
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:58 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Dat werkt alleen maar averechts.
Het is gewoon een hopeloze situatie. Geef het op.
Ga weer apart wonen, jullie eigen dingen doen en elkaar niet heel de week op de heupen zitten. Dat is het enige dat zal helpen.
Hoe vaak heb jij inmiddels een scheiding aangevraagd toen je relatie in een dipje zat?
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:26:08 #211
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_39116326
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:08 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Met je aansporing tot assertiviteit ben ik het eens, maar het blijft heel goed mogelijk dat iets hem dwarszit. Zeer veel mensen isoleren zich op sociaal gebied wanneer zij zich teneergeslagen voelen, waarom zou dit niet zo bij die vriend kunnen zijn?
Bah.. Dat eeuwige gezeur over het begrip opbrengen en helpen van mensen met 'depressies', teneergeslagenheid, niet lekker in het vel zitten etc.. Schop onder de kont moeten ze krijgen. Noem me ouderwets, maar tegenwoordig zit iemand bij het minste of geringste tegenslagje in een 'depressie'. Bij het tweede tegenslagje wordt het 'borderline'. En als ze door hun eigen gedraai hun kind niet goed kunnen opvoeden heeft het kind (! afschuiven probleem) opeens 'ADHD'.
pi_39116444
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:26 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Bah.. Dat eeuwige gezeur over het begrip opbrengen en helpen van mensen met 'depressies', teneergeslagenheid, niet lekker in het vel zitten etc.. Schop onder de kont moeten ze krijgen. Noem me ouderwets, maar tegenwoordig zit iemand bij het minste of geringste tegenslagje in een 'depressie'. Bij het tweede tegenslagje wordt het 'borderline'. En als ze door hun eigen gedraai hun kind niet goed kunnen opvoeden heeft het kind (! afschuiven probleem) opeens 'ADHD'.
Ik snap je punt heel goed hoor, ik heb ook een hekel aan mensen die kruipen in een slachtofferrol en hierbij totaal geen oog meer hebben voor persoonlijke verantwoordelijkheid. Daarom ben ik het ermee eens dat je mensen op deze verantwoording dient te wijzen, maar iemand simpelweg voor aansteller uitmaken zal ook enkel averechts werken.
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:40:49 #213
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_39116794
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:29 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Ik snap je punt heel goed hoor, ik heb ook een hekel aan mensen die kruipen in een slachtofferrol en hierbij totaal geen oog meer hebben voor persoonlijke verantwoordelijkheid. Daarom ben ik het ermee eens dat je mensen op deze verantwoording dient te wijzen, maar iemand simpelweg voor aansteller uitmaken zal ook enkel averechts werken.
Ach, mij lucht het soms op
pi_39118368
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:26 schreef _Flash_ het volgende:
Oh, maar je hoéft helemaal geen begrip op te brengen voor mensen met 'depressies'. Het gaat erom wat voor resultaat je wilt. Als het inderdaad zo is dat je geliefde 'depressief' is en als je hem/haar in je leven wilt houden en niet van je wilt vervreemden, dan doe je er verstandiger aan hem/haar te begrijpen. En dit betekent helemaal niet dat degene met een 'depressie' een hulpeloos slachtoffer is dat geen verantwoording voor zichzelf draagt - integendeel.

Zoiets gaat natuurlijk ook op voor kinderen die 'ADHD' hebben. Stel je voor dat 'ADHD' niet bestaat als ziekte maar dat je kind wel degelijk hyperactief is of zich slecht kan concentreren, moet je je kind dan maar een schop onder z'n kont geven? Doe je er niet beter aan om te begrijpen waar zijn gedrag vandaan komt? Misschien is het gedrag wel het gevolg van een inconsequente opvoeding, een slechte verstandhouding tussen de ouders, of zelfs een verkeerd voedingspatroon?

Begrip is niet het uit de weg gaan maar juist het opzoeken van waarheid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_39118606
quote:
Hou weet jij nou of hij nergens mee zit? Ík heb niet gepretendeerd de waarheid over de vriend te vertellen, daar kan alleen de TS zelf achter komen. Het lijkt iets heel banaals, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand die geen seks wil met zijn vriendin nou zo'n makkelijk leventje heeft waar hij erg van geniet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')