Nogmaals: hardere eisen gaan stellen, en daaraan vasthouden. Wees ook duidelijk wat de consequentie is als hij je nog steeds niet serieus neemt.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:55 schreef ElastaGirl het volgende:
ok blijkbaar weer niet gelezen. MIJN STUDIE IS NIET ZWAAR...
Alles erom heen dat is zwaar...
en dan heb ik het dus over de thuissituatie
Lieve schat, als jij je eenzaam voelt, probeer een manier te vinden om hem dat duidelijk te maken. Vind die manier, want hij kan het echt niet ruiken. Hij lijkt zo into zijn pc te zijn dat hij het gewoon niet opmerkt. En dat geldt ook voor de klusjes die hij niet doet.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:43 schreef ElastaGirl het volgende:
Het gaat er dus om dat ik me inderdaad eenzaam voel af en toe, terwijl hij er gewoon is. En dat ik het meeste werk hier alleen moet doen en dat gewoon niet allemaal alleen kan. mijn dag heeft maar 24 uur. En dat ik graag een beetje op tijd naar bed wil is mijn zaak en ik denk niet dat je in iemand anders zijn lichaam kunt kijken.
thnx alle andere mensen die me wel proberen te begrijpen. daar heb ik tenminste iets aan
mod staat er toch....quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:59 schreef type_29 het volgende:
mod of add on?
Echt waar...? Terwijl je zelf zegt.....quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:55 schreef ElastaGirl het volgende:
ok blijkbaar weer niet gelezen. MIJN STUDIE IS NIET ZWAAR...
Alles erom heen dat is zwaar...
en dan heb ik het dus over de thuissituatie
(ik beweer hier niet dat je achterlijk bent, of trek je verdere intellectuele vermogens hier niet in twijfel) Dus als dat hierboven verder je mening over werken is.... dan wens ik je succes in je eerste echte baan in de grote mensen wereld..quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:43 schreef ElastaGirl het volgende:
gelukkig zijn er mensen die het anders zien. Ten eerste wil ik jullie werderom van het waanidee afhelpen dat ik heb gezegd dat mijn studie zwaar is. Vanaf volgend jaar ga ik er waarschijnlijk pedagogiek (op universitair niveau) naast doen en dus ben ik niet zo achterlijk als dat je doet overkomen Thabit! Hiervoor heb ik Commerciele Economie gedaan en 2 jaar gewerkt! En spaar je de moeite dat werken zwaar is! Kom op zeg, je gaat naar je werk loop daar een beetje wat rond en trekt om 6 uur de deur achter je kont dicht! Klaar.
Studie daarentegen: Je gaat naar school tot vier uur, zit vaak huiswerk te maken tot laat in de avond en moet tussen door ook nog vanalles doen. Als dan ineens een huishouden op je schouders leunt van 2 personen dan is dat allemaal bij elkaar toch echt zwaarder.
Sorry hoor, maar als je werk op niveau doet, is dat echt wel zwaarder dan je studie. Ik werk standaard van 8 tot 6 vaak langer. Verder neem ik regelmatig stukken mee naar huis die ik 's avonds doorneem, en in het weekend ben ik er ook vaak tijd aan kwijt. Vaak zijn er vergaderingen 's avonds en wordt er van je verwacht dat je in je vrije tijd vakbladen leest, zelfstudie doet en plaatsneemt in allerlei vakgerelateerde clubjes.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:43 schreef ElastaGirl het volgende:
gelukkig zijn er mensen die het anders zien. Ten eerste wil ik jullie werderom van het waanidee afhelpen dat ik heb gezegd dat mijn studie zwaar is. Vanaf volgend jaar ga ik er waarschijnlijk pedagogiek (op universitair niveau) naast doen en dus ben ik niet zo achterlijk als dat je doet overkomen Thabit! Hiervoor heb ik Commerciele Economie gedaan en 2 jaar gewerkt! En spaar je de moeite dat werken zwaar is! Kom op zeg, je gaat naar je werk loop daar een beetje wat rond en trekt om 6 uur de deur achter je kont dicht! Klaar.
Studie daarentegen: Je gaat naar school tot vier uur, zit vaak huiswerk te maken tot laat in de avond en moet tussen door ook nog vanalles doen. Als dan ineens een huishouden op je schouders leunt van 2 personen dan is dat allemaal bij elkaar toch echt zwaarder.
ik had het antwoord al gegeven...quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:54 schreef FlowDesign het volgende:
Hoe oud zijn jullie eigenlijk? (Laat ik het maar gewoon nog een keer vragen)
Of je het nou gelooft of niet. hij is er toch echt mee bezig. Check www.isotx.com en bekijk iron grip the opression maar.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:08 schreef Vitalogy het volgende:
Ik geloof er trouwens geen zak van dat iemand geld verdient met een mod voor half-life. Dat zijn sowieso al maar een paar uitzonderingen wereldwijd die dat voor elkaar krijgen. Laat staan zo'n flapdrol die niks uitvoert.
Maar goed, zelfs als dat zo was moet je beiden werken aan een relatie. Als hij nu ook wat uitvoerde dan zou ik in eerste instantie zeggen dat de manier waarop hij toekomst nastreefd zijn verantwoordelijkheid is. Maar dit heeft er niets van weg. Volgens mij is het een nietsnut, een flapdrol. Vier dagen de afwas laten staan. sjonge jonge
Tja, mensen die altijd op andermans kosten hebben kunnen leven hebben geloof ik niet helemaal door dat brood niet automatisch aangroeit in het keukenkastje.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:14 schreef ElastaGirl het volgende:
[..]
Of je het nou gelooft of niet. hij is er toch echt mee bezig. Check www.isotx.com en bekijk iron grip the opression maar. Zijn nick is Python!
Ik ben er heel erg trots op dat hij dat allemaal kan en doet. Dat respecteer ik allemaal. Alleen gaat het op dit moment gewoon een beetje tenkoste van mij...
Wat doet je denken dat ik op zijn kosten leef :Squote:Op donderdag 22 juni 2006 14:21 schreef thabit het volgende:
[..]
Tja, mensen die altijd op andermans kosten hebben kunnen leven hebben geloof ik niet helemaal door dat brood niet automatisch aangroeit in het keukenkastje.
Stufi daar kun je net de huur van een kamertje van 3 bij 3 van betalen. Het brood groeit er nog altijd niet van aan.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:23 schreef ElastaGirl het volgende:
[..]
Wat doet je denken dat ik op zijn kosten leef :S
Als student ontvang je ook nog zoiets als studiefinanciering...
Ik denk dat Thabit het over jouw vriend heeft. Jij brengt toch stufi in het laadje en hij wordt niet betaald voor zijn hobby.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:23 schreef ElastaGirl het volgende:
[..]
Wat doet je denken dat ik op zijn kosten leef :S
Als student ontvang je ook nog zoiets als studiefinanciering...
Meisje ik geloof wel dat hij een mod maakt.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:14 schreef ElastaGirl het volgende:
Of je het nou gelooft of niet. hij is er toch echt mee bezig. Check www.isotx.com en bekijk iron grip the opression maar.
Ik ben er heel erg trots op dat hij dat allemaal kan en doet. Dat respecteer ik allemaal. Alleen gaat het op dit moment gewoon een beetje tenkoste van mij...
Volledig mee eens, zulk gedrag heeft zéér vaak een diepere reden. Een jongen die geen seks wil met zijn vriendin? Het klinkt alsof hij al bijna in z'n mid-life crisis zit waarin hij zich sociaal isoleert en geen aandacht meer schenkt aan zijn vrouw.quote:Op woensdag 21 juni 2006 05:26 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een lastige situatie. Het klinkt alsof hij in een fase zit waarin hij gewoon niet zo gelukkig is met zijn leventje. Ik heb het zelf ook gehad, dat de hoge verwachtingen die ik had van het studeren niet waargemaakt werden en ik als gevolg steeds passiever werd. Ik woonde indertijd ook samen en ik wilde er absoluut niet over praten. Het zal wel een overlevingsmechanisme zijn: je maakt je problemen draaglijk door ze te negeren. Elke opmerking voelde aan als een aanval die gekaatst moest worden: "Ja maar jij hebt je studie niet eens afgemaakt."
Het probleem is volgens mij dat jij je ongenoegen wel kenbaar maakt, maar dat jullie niet écht praten over wat er werkelijk mis zit (in plaats van de symptomen daarvan). Je herinnert hem voortdurend aan wat hij niet doet in het huishouden, maar het is je onduidelijk waarom hij zijn studie eigenlijk op een laag pitje heeft gezet. Dat klopt toch niet?
Als dat zo is, zou ik zeggen: vergeet dat huishouden even en probeer in hem los te maken wat hem nu allemaal zo dwars zit. En breng daar begrip voor op, hoe moeilijk dat ook is. Als hij alleen maar te horen krijgt dat hij zo slim is en dat je niet begrijpt waarom hij niet volop met zijn studie bezig is, dan zal hij zich nog meer onbegrepen voelen en nog geslotener worden. Hoe dan ook: hij moét met je gaan praten. En als hij zelf de problemen niet onderkent, dan sta je vrij machteloos.
Bovendien is dat ook geen reden om alles op jou af te schuiven.quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:34 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Meisje ik geloof wel dat hij een mod maakt.
Ik geloof alleen niet dat hij er veel geld mee verdient.
Van roosters komen uiteindelijk niks terecht, je moet op elkaar kunnen bouwen zonder directe leefregels.quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:47 schreef Mukie het volgende:
Ts eis een dag dat jullie samen wat gaan doen en dan het liefste NIET in huis.
Stel een rooster op voor na die 1e juli (als dat spelding af is) zodat het huishouden evenwichtig geregeld is.
Dit slaat echt nergens op. Ik (als man) heb echt een enorme hekel aan een onopgeruimd huis, een onopgemaakt bed of een afwas op het aanrecht.quote:Op woensdag 21 juni 2006 08:59 schreef Nijna het volgende:
Herkenbaar, het plakken achter die pc.
Ik heb soms het idee dat mannen ook gewoon niet "zien" wat er nog gebeuren moet in huis. Wij hebben allebei onze eigen taken in huis. Ik ben meer thuis dus ik doe ook meer. Maar vaak moet ik mn lief wel vragen of hij eraan denkt om het te doen. Hij ziet gewoon niet dat het nodig is.
Praten, praten, praten...
Ik moet zeggen dat ik het hier mee eens ben. Misschien zit hem wel iets dwars hoor, maar je moet gewoon eens van hem eisen dat hij naar je luistert en nu ook eens wat gaat doen. Wees maar eens hard voor hem. Je bent waarschijnlijk bang dat hij kwaad wordt en dan bij je weg gaat.quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:34 schreef Fokker200 het volgende:
Elastagirl, ik heb het hele topic gelezen en ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat je de werkelijke oplossing niet kan vinden bij hem, maar bij jezelf.
Alle postings over "probeer erachter te komen waar HIJ mee zit" zijn flauwekul. Hij zit namelijk nergens mee, zijn gemakzuchtige leventje waarin hij jou totaal "for granted" neemt, bevalt hem goed.
Het werkelijke probleem is dat JIJ zijn gemakzuchtige leventje handhaaft, ondanks je pogingen hier iets aan te veranderen. Jij zei het zelf al: "Hij weet toch wel dat ik blijf".
Als je nu niet keihard op je strepen gaat staan, zullen mensen je de rest van je leven blijven misbruiken. Alleen jouw vriend niet, want die trekt t.z.t. echt wel bij een ander meisje in, omdat ie op jou is uitgekeken.
Dat werkt alleen maar averechts.quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:54 schreef _Nouky_ het volgende:
maar je moet gewoon eens van hem eisen dat hij naar je luistert en nu ook eens wat gaat doen.
MSN aanzetten, daar is de vriend van de TS denk ik wel te vindenquote:Op donderdag 22 juni 2006 13:01 schreef Natalie het volgende:
[..]
Communicatie, communicatie, communicatie. Op welke manier dan ook.
Mss heeft ie wel leuke vriendinnen op MSN die niet zeurenquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:00 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
MSN aanzetten, daar is de vriend van de TS denk ik wel te vinden
(ja dat was een grapje)
Met je aansporing tot assertiviteit ben ik het eens, maar het blijft heel goed mogelijk dat iets hem dwarszit. Zeer veel mensen isoleren zich op sociaal gebied wanneer zij zich teneergeslagen voelen, waarom zou dit niet zo bij die vriend kunnen zijn?quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:34 schreef Fokker200 het volgende:
Elastagirl, ik heb het hele topic gelezen en ben inmiddels tot de conclusie gekomen dat je de werkelijke oplossing niet kan vinden bij hem, maar bij jezelf.
Alle postings over "probeer erachter te komen waar HIJ mee zit" zijn flauwekul. Hij zit namelijk nergens mee, zijn gemakzuchtige leventje waarin hij jou totaal "for granted" neemt, bevalt hem goed.
Het werkelijke probleem is dat JIJ zijn gemakzuchtige leventje handhaaft, ondanks je pogingen hier iets aan te veranderen. Jij zei het zelf al: "Hij weet toch wel dat ik blijf".
Als je nu niet keihard op je strepen gaat staan, zullen mensen je de rest van je leven blijven misbruiken. Alleen jouw vriend niet, want die trekt t.z.t. echt wel bij een ander meisje in, omdat ie op jou is uitgekeken.
Hoe vaak heb jij inmiddels een scheiding aangevraagd toen je relatie in een dipje zat?quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:58 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Dat werkt alleen maar averechts.
Het is gewoon een hopeloze situatie. Geef het op.
Ga weer apart wonen, jullie eigen dingen doen en elkaar niet heel de week op de heupen zitten. Dat is het enige dat zal helpen.
Bah.. Dat eeuwige gezeur over het begrip opbrengen en helpen van mensen met 'depressies', teneergeslagenheid, niet lekker in het vel zitten etc.. Schop onder de kont moeten ze krijgen. Noem me ouderwets, maar tegenwoordig zit iemand bij het minste of geringste tegenslagje in een 'depressie'. Bij het tweede tegenslagje wordt het 'borderline'. En als ze door hun eigen gedraai hun kind niet goed kunnen opvoeden heeft het kind (! afschuiven probleem) opeens 'ADHD'.quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:08 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Met je aansporing tot assertiviteit ben ik het eens, maar het blijft heel goed mogelijk dat iets hem dwarszit. Zeer veel mensen isoleren zich op sociaal gebied wanneer zij zich teneergeslagen voelen, waarom zou dit niet zo bij die vriend kunnen zijn?
Ik snap je punt heel goed hoor, ik heb ook een hekel aan mensen die kruipen in een slachtofferrol en hierbij totaal geen oog meer hebben voor persoonlijke verantwoordelijkheid. Daarom ben ik het ermee eens dat je mensen op deze verantwoording dient te wijzen, maar iemand simpelweg voor aansteller uitmaken zal ook enkel averechts werken.quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:26 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Bah.. Dat eeuwige gezeur over het begrip opbrengen en helpen van mensen met 'depressies', teneergeslagenheid, niet lekker in het vel zitten etc.. Schop onder de kont moeten ze krijgen. Noem me ouderwets, maar tegenwoordig zit iemand bij het minste of geringste tegenslagje in een 'depressie'. Bij het tweede tegenslagje wordt het 'borderline'. En als ze door hun eigen gedraai hun kind niet goed kunnen opvoeden heeft het kind (! afschuiven probleem) opeens 'ADHD'.
Ach, mij lucht het soms opquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:29 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik snap je punt heel goed hoor, ik heb ook een hekel aan mensen die kruipen in een slachtofferrol en hierbij totaal geen oog meer hebben voor persoonlijke verantwoordelijkheid. Daarom ben ik het ermee eens dat je mensen op deze verantwoording dient te wijzen, maar iemand simpelweg voor aansteller uitmaken zal ook enkel averechts werken.
Oh, maar je hoéft helemaal geen begrip op te brengen voor mensen met 'depressies'. Het gaat erom wat voor resultaat je wilt. Als het inderdaad zo is dat je geliefde 'depressief' is en als je hem/haar in je leven wilt houden en niet van je wilt vervreemden, dan doe je er verstandiger aan hem/haar te begrijpen. En dit betekent helemaal niet dat degene met een 'depressie' een hulpeloos slachtoffer is dat geen verantwoording voor zichzelf draagt - integendeel.quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:26 schreef _Flash_ het volgende:
Bah.. Dat eeuwige gezeur over het begrip opbrengen en helpen van mensen met 'depressies', teneergeslagenheid, niet lekker in het vel zitten etc.. Schop onder de kont moeten ze krijgen. Noem me ouderwets, maar tegenwoordig zit iemand bij het minste of geringste tegenslagje in een 'depressie'. Bij het tweede tegenslagje wordt het 'borderline'. En als ze door hun eigen gedraai hun kind niet goed kunnen opvoeden heeft het kind (! afschuiven probleem) opeens 'ADHD'.
Hou weet jij nou of hij nergens mee zit? Ík heb niet gepretendeerd de waarheid over de vriend te vertellen, daar kan alleen de TS zelf achter komen. Het lijkt iets heel banaals, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand die geen seks wil met zijn vriendin nou zo'n makkelijk leventje heeft waar hij erg van geniet.quote:Op donderdag 22 juni 2006 15:34 schreef Fokker200 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |