abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39064246
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 02:53 schreef ElastaGirl het volgende:

Ik hou vreselijk veel van die jongen en hij heeft zeker weten hele hele goede kanten! Alleen weet ik nu gewoon niet hoe ik verder moet...
Klassiek verhaal. De enige mogelijkheid is hem te laten zien hoe het (huishoud)leven zal zijn als jij er een tijdje niet meer bent, want hij is prinsheerlijk aan de huidige situatie gewend. (En eerlijk gezegd geef ik hem geen ongelijk, ik zou dat ook fantastisch vinden).

Tijd om eens voor jezelf op te komen! Kondig maar eens fijn aan dat jij een paar weekjes helemaal aan jezelf besteed. Ga op vakantie met vrienden, etc.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_39064319
Ik kan me wel vinden in wat Nouky zegt.

Het is een heel moeilijke stap om zoiets te doen, maar uiteindelijk wel het beste voor allebei.
Hoe langer je ermee 'akkoord' gaat, des te lastiger het word voor jezelf.

En uiteindelijk gaat het dan toch fout en heb je enkele jaren van je leven weggegooid aan frustraties, terwijl je die tijd een nieuw persoon had kunnen leren kennen om wel wat moois mee op te bouwen.

Bij vrouwen gaat trouwens ook de leeftijd een rol meespelen op een gegeven moment.

Dus zet hem voor het blok (of maak het eventueel tijdelijk uit) om z'n ogen te openen.
pi_39065806
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 05:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze heeft het gevoel dat ze er alleen voor staat. Samen naar bed gaan is een probleem. Ze schrijft dat ze met haar ziel onder haar armen loopt. Je denkt toch niet serieus dat het hier gaat om een vrouw die iets te perfectionistisch is in het huishouden?
Dankje Claudia, ik heb het gevoel dat je me echt begrijpt. En ook daadwerkelijk hebt gelezen wat er staat. Dergelijke opmerkingen, zoals ik verdien de pieken dus jij doet hier wat meer, heb ik vaker gehoord! Maar dat slaat op niks als ik de hele dag besteed aan school en stage en dan hier 's avonds nog moet beginnen. Mijn dag heeft immers ook maar 24 uur. Dus teknomist daar zit je toch fout.

Het stukje van Nouky was ook erg fijn om te lezen. Er zit zeker wel enige kern van waarheid in. Meerdere zelfs vooral: hij denkt toch dat je wel bij hem blijft. dat gevoel heb ik ook. Aan de andere kant vind ik het erg moeilijk om ervoor te kiezen niet meer bij hem te zijn, want ik hou echt verschrikkelijk veel van die jongen.
Een tijdje geleden maakte hij steevast een avondje vrij om lekker op de bank een film te kijken of gewoon wat TV. Maar dat is er de laatste tijd ook niet meer bij. En dit hoeft voor mij echt niet elke dag of het meerendeel van de week. Maar een avond zou ik toch wel mogen vragen, dan nog loopt ie twintig keer naar zijn computer om dingen te bekijken, weet ik veel wat ie allemaal doet.
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 08:59 schreef Nijna het volgende:
Is het een idee om een afspraak te maken voor een goed gesprek. Datum en tijd afspreken en er dan ook voor gaan zitten samen. Tv en pc uit en praten.
Op Zich is dat wel een idee, alleen heb ik gewoon de moed opgegeven. We praten steeds over hetzelfde. Het loopt steeds uit op een ruzie en het veranderd niet. Hij vind dat hij genoeg doet en veranderd dus niet. Daarbij komt dat ik dan wel moet afleren om minder te zeuren. Dat mij het gevoel geeft dat weer alles van mijn kant komt. Ik heb ook het idee dat hij het moeilijk vind om met mij te praten, terwijl hij soms de psycholoog is bij vriendinnen van ons. Dat maakt het voor mij nog onbegrijpelijker.

Soms heb ik ook idd het idee dat hij het niet ziet. Maar daarentegen als ik hem iets vraag om te doen, doet hij het ook niet. Iets simpels als de gft bak buitenzetten, iets kleins opruimen of dergelijke wordt gewoon niet gedaan. terwijl ik dan soms vanaf half acht de deur uit ben en om vijf uur weer binnenwandel.

Begrijp me niet helemaal verkeerd. Hij heeft echt zijn goeie kanten. Die jongen heeft een hard van Goud en zou me nooit kwaadmoedig pijn willen doen. Ik hou me steeds vast aan de mooie momenten van onze relatie...

-Edit-

Ik heb bijna vakantie nu en de laatste loodjes voor mijn opleiding wegen het zwaarst. Gisteravond (eigenlijk nacht) geprobeerd samen met hem naar bed te gaan, door te wachten. Uiteindelijk heb ik vannacht om half vier de moed opgegeven. Hij bleef eraan werken. Om tien uur ben ik opgestaan om verder te gaan met mijn schoolwerk. Nu gaat hij slapen. Ik heb hem verteld dat ik het niet begrijp en dat hij dan toch ook vannacht met me naar bed kon gaan. Ik krijg een antwoord als: Ik heb nu geen zin om erover te praten...

Ik krijg steeds meer het gevoel dat hij me niet meer begrijpt...

[ Bericht 9% gewijzigd door ElastaGirl op 21-06-2006 11:01:39 ]
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:22:14 #29
108504 Shreever
Tintinnabulation!
pi_39068012
Lijktme een vreselijke situatie dit.
Maargoed, je kan wel blijven praten, maar als het niet doordringt?
Waarschijnlijk zitten jullie beide gewoon op een totaal andere lijn en houden jullie beide te veel vaast aan jullie eigen dingen.

Ik bedoel maar; als hij iets af wil hebben dan snap ik wel dat hij tot aan diep in de nacht ergens aan blijft werken. Maar als hij continu tot diep in de nacht zit snap ik ook weer heel goed dat je daar stevig van kan balen. Heel erg dubbel... maar lijkt me een situatie waar je niet in door zou moeten gaan
Excuse me... have you seen my sanity...I think I lost it.
pi_39068075
Hey Elastagirl, jouw verhaal is ook bij mij bijzonder herkenbaar en ook in mijn geval gaat het inmiddels om een ex. Ook ik zag die jongen doodgraag en bleef maar hopen dat het ooit wel beter zou gaan, dat hij eens een keer samen met mij zou willen gaan slapen ipv tot 6 uur 's ochtends te internetten.
Intussen besef ik dat hij ontzettend met zichzelf in de knoop lag en aan zichzelf twijfelde: ik heb een universitair diploma terwijl hij het na 3 jaar proberen enkel met een diploma van de middelbare school moet doen (tot zover de mooie carrierekansen dus).

Twee maanden nadat ik bij hem weg was gegaan, moest ik nog iets gaan ophalen in zijn (voorheen ons) appartement: het was werkelijk 1 grote vuilnisbelt, walgelijk om te zien. Ter info: hij was toen een jaar of 25, maar blijkbaar nog een enorme puber.

Ik raad je dus ook aan om hem echt op 1 of andere manier wakker te schudden, want ik heb het gevoel dat het ontwerpen van dit spel maar een smoes is van hem om de realiteit te ontvluchten. Ik ken genoeg mensen met een drukke loopbaan die weten hoe belangrijk het is om voldoende tijd en liefde in elkaar te investeren.

Veel succes en ik hoop voor jou dat het een happy end wordt
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:28:41 #31
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_39068257
Even weggaan lijkt me de oplossing idd, ff terug bij je ouders oid. Deze jongen weet niet meer wat ie nou eigenlijk heeft en neemt het allemaal "for granted".

Ik heb ook zo mijn periode gehad dat ik verlsaafd was aan een game, dat leer je wel af als je vriendin opeens niet meer zo lief voor je is....
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:40:02 #32
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_39068669
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 10:22 schreef ElastaGirl het volgende:
Het stukje van Nouky was ook erg fijn om te lezen. Er zit zeker wel enige kern van waarheid in. Meerdere zelfs vooral: hij denkt toch dat je wel bij hem blijft. dat gevoel heb ik ook. Aan de andere kant vind ik het erg moeilijk om ervoor te kiezen niet meer bij hem te zijn, want ik hou echt verschrikkelijk veel van die jongen.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik ook in hetzelfde schuitje heb gezeten. Bij mij heeft het ook een jaar geduurd voordat ik de stap kon zetten om het uit te maken. Toen had ik me al zo van hem los gemaakt dat ik ook niet meer van hem hield. Het is stom om te zeggen, maar om het toen uit te maken deed me helemaal niks. Ik had me al zo voorgenomen dat dit het beste was om te doen dat ik er onderbewust al vrede mee had. Hij wilde het zo graag opnieuw proberen en beloofde beterschap, maar ik heb hem ijskoud afgewezen. Hij had me lang genoeg behandeld als vuil. Ik ben nog nooit zo opgelucht geweest als toen, en ben er alleen gelukkiger op geworden.
quote:
Begrijp me niet helemaal verkeerd. Hij heeft echt zijn goeie kanten. Die jongen heeft een hard van Goud en zou me nooit kwaadmoedig pijn willen doen. Ik hou me steeds vast aan de mooie momenten van onze relatie...
Dat deed ik ook in de tijd dat ik met mijn ex samen was. Totdat ik me besefte dat het er wel heel weinig waren en dat ze wel lang geleden waren. Op den duur ga je het al een mooi moment vinden als hij een tosti voor je klaarmaakt. (Of zijn moeder opdracht geeft om een tosti voor je te maken.. )
quote:
Ik heb bijna vakantie nu en de laatste loodjes voor mijn opleiding wegen het zwaarst. Gisteravond (eigenlijk nacht) geprobeerd samen met hem naar bed te gaan, door te wachten. Uiteindelijk heb ik vannacht om half vier de moed opgegeven. Hij bleef eraan werken. Om tien uur ben ik opgestaan om verder te gaan met mijn schoolwerk. Nu gaat hij slapen. Ik heb hem verteld dat ik het niet begrijp en dat hij dan toch ook vannacht met me naar bed kon gaan. Ik krijg een antwoord als: Ik heb nu geen zin om erover te praten...

Ik krijg steeds meer het gevoel dat hij me niet meer begrijpt...
Geen zin om over te praten is echt een kutsmoes. Jij blijft er mee zitten en hij doet lekker wat hij wil. Ik heb ondertussen een nieuwe vriend waar ik wel goed mee kan praten. Als ik ergens mee zit of als we een woordenwisseling hebben durft hij ook achter de computer of voor de tv te gaan zitten en niks tegen me te zeggen. Dan gaat snel die tv of computer uit, en niet meer aan tot we het uitgepraat hebben. Dat werkt echt het beste. Vroeger kropte ik ook alles op. Dat resulteerde erin dat uitendelijk alles eruit kwam en dat ik al zo van mijn ex vervreemd was dat ik niet meer van hem hield. Dit wil ik bij mijn huidige vriend niet meemaken, dus praten we alles meteen uit. Gelukkig kan ik met hem ook veel beter praten.
Je moet hem echt voor het blok zetten, voordat het te laat is. Anders heb je je er al bij neergelegd dat jullie gewoon niet bij elkaar passen en ga je steeds meer uit elkaar groeien.
Niks moet, niksen mag.
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:44:14 #33
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39068809
Heeft hij te maken met een deadline voor dat spel? Hoe kan hij nu al geld verdienen aan dat spel terwijl het niet eens af is? Jij computert(de) ook veel zeg je, loop es een keer mee naar de p.c. en kijk wat er openstaat. Als hij je meteen al weg wil hebben weet je zeker dat hij niet met zijn spel bezig is maar met een ander 'spelletje'
Vraag of je het spel eens een keertje mag zien omdat je geinteresserd bent in zijn werk.
Geen enkele job is zo veeleisend dat er nachten aan een stuk doorgehaald moeten worden. Ik denk gewoon dat je vriend internet verslaafd is (of erger )
Mijn ex, had een slaapstoornis en sliep zodoende soms hele nachten niet en zat achter de pc. te Fokken en op IRC e.d. later bleek dat hij me al een hele tijd bedroog, in eerste instantie alleen via irc, maar natuurlijk werd dat meisje ook uitgenodigd want ze leed kennelijk aan dezelfde slaapstoornis en ze konden daardoor zo goed met elkaar praten erover en blahblah...tot ik op een ochtend op de trein werd gezet en zij zat te wachten tot ik weg was.

hij ontwikkelde ook spelletjes trouwens
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_39068975
Hey elastagirl,

Ik moet zeggen dat je verhaal over hoe je vriend is een exact weerbeeld is van hoe ik ben.
Mijn gevoel en gedrag zijn vrij identiek aan dat van je vriend en ik moet zelfs eerlijk zeggen dat door jouw verhaal ik ook beter doorheb wat mijn vriendin dwarszit.
Het verschil is echt wel dat ik nog niet samenwoon, maar ik loop full-time stage, waar nogal wat complicaties bij zijn gekomen en dat ik ook een uur moet reizen om bij mijn vriendin te komen.

Ik zoek mijn heil ook vaak achter de computer en ik ben inderdaad ook iemand die finaal over mijn vriendin heen kan lopen en dat dus ook weet. Ik denk dat zoals sommige al aangaven dat hij op het moment niet erg gelukkig is met zijn leven al hoeft dat helemaal niet te betekenen dat hij ook ontevreden met jou is hoor!

Ik zelf zit ook niet lekker in mijn vel en zoals ik al zei zoek ik vaak de computer op om alles even achter te laten.. Ik reageer ook vaak geiriteerd als ze dat wat vraagt aan me etc.

Maar goed ik zal niet al te diep verder ingaan op hoe je vriend en ik overeenkomsten hebben (ook al zijn er natuurlijk een hoop verschillen ), maar ik zal proberen aan te geven wat je kunt doen.
Ik weet dat echt praten met hem heel moeilijk zal zijn als ik hem aan mij vergelijk omdat hij waarschijnlijk niet zal kunnen aangeven wat er hem echt zo dwars zit.. hij zal van allerlei dingen aanvoeren ten opzichte van jou maar dat is waarschijnlijk alleen maar om de aandacht van zijn ongelukkigheid af te wenden.

Dat hij allerlei taken in het huis laat liggen /niet doet zal wel oplossen als hij zich beter voelt.
Ik denk dat alles wat je kunt doen is aangeven dat je het idee hebt dat hij niet lekker in zijn vel zit en dat je hem alleen maar wilt begrijpen.

Misschien door deze directere aanpak kun je sucess boeken! Misschien heeft hij enorm het idee dat alles wat hij doet niet goed/ genoeg is etc.

ik kan er uiteraard helemaaaal naast zitten maar ik hoop dat je er wat aan hebt! en sterkte!!
pi_39068976
Je hebt idd gelijk zoals jij het verteld. Ik was in mijn vorige relatie ook altijd druk met pc en had daardoor ook HELEMAAL niet door dat ik rest beetje aant verwaarlozen was. Tot op een avondt gewoon terwijl ik bezig was de stekker eruit trok. Eerste reactie vet boos natuurlijk. Maar toen ze eenmaal alles uitlegde begreep ik het wel. Niet dat ik zeg dat je de stekker eruit moet trekken. Want dat kan niet iedereen heel goed waarderen. Je moet hem zien afteleiden en het tot een goed gesprek zien te leiden.
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:53:47 #36
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_39069119
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:48 schreef rapidkiller het volgende:
Je hebt idd gelijk zoals jij het verteld. Ik was in mijn vorige relatie ook altijd druk met pc en had daardoor ook HELEMAAL niet door dat ik rest beetje aant verwaarlozen was. Tot op een avondt gewoon terwijl ik bezig was de stekker eruit trok. Eerste reactie vet boos natuurlijk. Maar toen ze eenmaal alles uitlegde begreep ik het wel. Niet dat ik zeg dat je de stekker eruit moet trekken. Want dat kan niet iedereen heel goed waarderen. Je moet hem zien afteleiden en het tot een goed gesprek zien te leiden.
stekker eruit net wanneer de PC een paar uur aan het renderen is is idd geen goed plan

TS, ik neem aan dat jullie sexleven ook niet bepaald actief is momenteel. Zou het effect hebben om hem eens proberen te vereiden met een sexy pakje ofzoiets? En dan naderhand wanneer jullie lekker tevreden en relaxed zijn, proberen uit te vinden wat er aan de hand is?
of zeg ik nu iets totaal idioots?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:54:14 #37
73284 Fokker200
Is that so...
pi_39069135
Elastagirl, hoewel ik begrijp dat er meer aan de hand is dan een meningsverschil over het huishouden, kan dit issue veel druk van de ketel halen door 1x per week een huishoudster in huis te halen. Je zegt dat je vriend erg goed verdient, dus dit moet kunnen.

Als hij daar geen geld aan wil besteden, laat alles zich dan, zoals gezegd, een keer helemaal opstapelen, totdat er geen schoon kopje meer in huis is. Ruim ook niet de glazen en borden van zijn bureau, maar laat hem zich maar realiseren dat het na een tijdje toch wel flink in de weg staat.

Verder voorspel ik je dat als zijn spel klaar is, er NIETS verandert. Dit is zijn leefritme, of beter gezegd: het gebrek aan ritme. Zodra het spel af is zal hij zich bezighouden met andere belangrijke dingen op zijn PC. Eventueel weer een spel, zeker als de eerste een succes was.

Zeg tegen hem een keer heel duidelijk dat als de relatie op deze manier doorgaat, dat je zeker weet dat de relatie de jaarwisseling niet gaat halen, en vraag hem dan wat hij zelf voorstelt om dit wel te laten lukken. Neem dan geen genoegen met: "Als mijn spel klaar is, wordt alles weer beter". Vraag om zijn voorstel dat per direct ingaat.
Today is a gift, that's why it's called the present
pi_39069429
Ik waardeer al jullie meningen heel erg. Het helpt mij ook te zoeken naar de oorzaak en dat is min of meer een soort verademing. Niet dat het allemaal opeens helder en duidelijk is maar het helpt heel erg. Overigens denk ik echt niet dat hij met vuile spelletjes bezig is zoals Puckzzz beweert. Ik zie de dingen die hij doet en weet precies waar hij mee bezig is. Ik ben geen nul wat betreft de PC. Ik weet wanneer hij code schrijft voor het spel, of codes schrijft om zijn eigen spelserver up to date te houden, dus vreemd gaan is er niet bij. Ik vraag me af wanneer hij dat zou moeten doen, want hij gaat het huis bijna niet uit. Daarin heb ik alle vertrouwen in hem, bezeiken zal hij me niet. Hij weet ook wanneer ik daarachter kom het voorgoed voorbij is. Eerlijkheid duurt het langst.

Ik zou zo graag met hem willen praten en hem vragen of hij werkelijk met zichzelf in de knoop zit. Alleen denk ik niet dat hij daar op ingaat. Hij kan er moeilijk over zichzelf praten, hoe ik het verhaal ook wend of keer hij zal nooit toegeven dat hij een probleem heeft. Hij is communicatief gezien heel sterk en discussies kunnen we op hoog niveau voeren (wat dat betreft zijn we wel gelijk) alleen durf ik dingen soms niet aan te dragen omdat ik hem niet wil kwetsen of gewoon bang ben dat het weer op een ruzie uitloopt. Ik heb de energie niet meer om steeds opnieuw de discussie aan te gaan en te zoeken naar een oplossing. Maar van hem komt het ook niet uit... Ik zit gewoon heel erg vast
pi_39069497
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:48 schreef SwithleR het volgende:
Dat hij allerlei taken in het huis laat liggen /niet doet zal wel oplossen als hij zich beter voelt.
Ik denk dat alles wat je kunt doen is aangeven dat je het idee hebt dat hij niet lekker in zijn vel zit en dat je hem alleen maar wilt begrijpen.

Misschien door deze directere aanpak kun je sucess boeken! Misschien heeft hij enorm het idee dat alles wat hij doet niet goed/ genoeg is etc.
Juist. Dus niet: "Ik wil er met je over praten waarom je niets in het huishouden doet." Of: "Ik wil het er met je over hebben dat ik me ontzettend ongelukkig voel." Maar meer iets als: "Ik wil weten wat jou zo dwars zit. Waarom ben je gestopt met je studie? Wat zou jíj nou het liefst willen?" Ik kan me zo goed voorstellen dat hij gewoon vast zit. Als jij het voor elkaar kunt krijgen dat hij daarover gaat praten, dan maakt jullie relatie een goede kans.

Zo niet, dan zal hij er zelf uit moeten komen en dan kun jij het beste het vege lijf redden. Je zult zien dat er een last van je af valt als je uit die uitzichtloze situatie stapt. Na een tijd kun je je niet meer voorstellen waarom je jezelf zo lang ongelukkig hebt laten zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_39069705
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:53 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

stekker eruit net wanneer de PC een paar uur aan het renderen is is idd geen goed plan

TS, ik neem aan dat jullie sexleven ook niet bepaald actief is momenteel. Zou het effect hebben om hem eens proberen te vereiden met een sexy pakje ofzoiets? En dan naderhand wanneer jullie lekker tevreden en relaxed zijn, proberen uit te vinden wat er aan de hand is?
of zeg ik nu iets totaal idioots?
Niet iets totaal idioots, alleen lijkt het wel raar. Vaak ben ik degene die er meer zin in heeft dan hij. Hij neemt genoegen met 1x per week of soms minder. Eerst was zijn excuus dat ik er te vaak naar vroeg en hem dat tegenwerkte. Dat doe ik nu al een tijd niet meer, maar het blijft hetzelfde.
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:54 schreef Fokker200 het volgende:
Zeg tegen hem een keer heel duidelijk dat als de relatie op deze manier doorgaat, dat je zeker weet dat de relatie de jaarwisseling niet gaat halen, en vraag hem dan wat hij zelf voorstelt om dit wel te laten lukken. Neem dan geen genoegen met: "Als mijn spel klaar is, wordt alles weer beter". Vraag om zijn voorstel dat per direct ingaat.
Dat heb ik al vaker geprobeerd, maar zoals ik eerder zei, hij weet toch dat ik wel blijf. Ik vind het moeilijk om die beslissing te maken, omdat ik bang ben dat het nooit meer goed komt. Terwijl dat nou juist het laatste is dat ik wil. Ik wil heel graag dat het goed komt.

Hij heeft zijn studie op een laag pitje gezet omdat hij er nu even geen zin in heeft zei hij. Ik denk ook niet dat het gaat veranderen als het spel af is. Dan zijn er wel weer andere dingen die hij gaat doen.

Ik hoop heel erg dat ik hem aan het praten krijg. Als hij wakker is
pi_39069853
quote:
Hij heeft zijn studie op een laag pitje gezet omdat hij er nu even geen zin in heeft zei hij. Ik denk ook niet dat het gaat veranderen als het spel af is. Dan zijn er wel weer andere dingen die hij gaat doen.

Ik hoop heel erg dat ik hem aan het praten krijg. Als hij wakker is
... Wat de fuck voert hij de hele dag uit? Maakt hij een spel of speelt hij het alleen maar?...
pi_39069861
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:03 schreef ElastaGirl het volgende:
Ik heb de energie niet meer om steeds opnieuw de discussie aan te gaan en te zoeken naar een oplossing. Maar van hem komt het ook niet uit... Ik zit gewoon heel erg vast
Dat moet je ook niet doen. Maar ga er niet vanuit dat het ineens allemaal beter wordt als het spel af is. Dat spel is waarschijnlijk ook niet de oorzaak van het probleem. Je geeft het één kans, één goed gesprek zonder verwijten, één gelegenheid waarbij het om hém gaat en híj de kans moet grijpen om zich open te stellen. Eén open gesprek dat niet ontstaat vanuit irritatie of frustratie. Je kunt niet alles in één gesprek oplossen, maar er zou ineens heel wat los kunnen komen.

En als dat niet gebeurt, dan kun je alleen nog je koffers pakken, als je jezelf tenminste wilt redden.
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:16:04 #43
24360 Xtinction
Shaolin Kempo
pi_39069889
quote:
Eerst was zijn excuus dat ik er te vaak naar vroeg en hem dat tegenwerkte. Dat doe ik nu al een tijd niet meer, maar het blijft hetzelfde.
Ben ik de enige die echt niks van dit soort mannen begrijpt? ik denk dat 95% van de mannen toch echt zo vaak mogelijk seks heeft, of heb ik het daar nou mis?
quote:
Terwijl dat nou juist het laatste is dat ik wil. Ik wil heel graag dat het goed komt.
Je hoopt dus dat je relatie veranderd, ondanks dat er niks aan de situatie veranderd. Dat gaat niet lukken, dat weet je zelf ook best.
pi_39070171
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:11 schreef ElastaGirl het volgende:

Dat heb ik al vaker geprobeerd, maar zoals ik eerder zei, hij weet toch dat ik wel blijf. Ik vind het moeilijk om die beslissing te maken, omdat ik bang ben dat het nooit meer goed komt. Terwijl dat nou juist het laatste is dat ik wil. Ik wil heel graag dat het goed komt.
Het is heus niet alléén maar rot om het op te geven. Ik kan me voorstellen dat je zelfs overwegingen als 'Maar we hebben net een mooi huisje met fijne nieuwe spulletjes' mee laat spelen in je keuze om niet weg te gaan. Maar een mooi huisje en fijne spulletjes zijn alleen belangrijk als je het al goed hebt samen. Weggaan uit zo'n situatie werkt ontzettend bevrijdend, juist als je er alles aan gedaan hebt om je relatie te redden.
pi_39070345
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is heus niet alléén maar rot om het op te geven. Ik kan me voorstellen dat je zelfs overwegingen als 'Maar we hebben net een mooi huisje met fijne nieuwe spulletjes' mee laat spelen in je keuze om niet weg te gaan. Maar een mooi huisje en fijne spulletjes zijn alleen belangrijk als je het al goed hebt samen. Weggaan uit zo'n situatie werkt ontzettend bevrijdend, juist als je er alles aan gedaan hebt om je relatie te redden.
Ik heb het idee, dat ik een beetje heb laten overkomen alsof er niets meer te redden is. Maar dat denk ik juist wel. Alleen zou er dan iets moeten veranderen, daar heb ik alleen een beetje de hoop opgegeven. Maar juist door nu deze reacties te lezen, denk ik dat er wel goeie gesprekspunten zullen zijn.

Misschien dat ik inderdaad hem moet laten praten, wat hem dwarszit en vragen wat hij nu echt zou willen. ik hoop dat we eruit komen...
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:32:23 #46
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_39070581
quote:
Niet iets totaal idioots, alleen lijkt het wel raar. Vaak ben ik degene die er meer zin in heeft dan hij. Hij neemt genoegen met 1x per week of soms minder. Eerst was zijn excuus dat ik er te vaak naar vroeg en hem dat tegenwerkte. Dat doe ik nu al een tijd niet meer, maar het blijft hetzelfde.
Dan zit er echt iets goed mis hoor. Om een waarheid als een koe te citeren: "als je vent geen zin meer heeft in sex, heb je een probleem". En dat vragen tegen zou werken is natuurlijk gelul. Ik denk dat nagenoeg iedere vent dolgraag sext met zijn vriendin, behalve als er wat mis is.

Als hij überhaupt intimiteit etc uit de weggaat dan vraag ik me echt af of het probleem zijn studie is. Misschien valt het samenwonen hem op één of andere manier tegen, had ie er andere dingen van verwacht, misschien heeft ie problemen met jullie relatie? Heb je het daar al eens gezocht?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_39070969
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:32 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dan zit er echt iets goed mis hoor. Om een waarheid als een koe te citeren: "als je vent geen zin meer heeft in sex, heb je een probleem". En dat vragen tegen zou werken is natuurlijk gelul. Ik denk dat nagenoeg iedere vent dolgraag sext met zijn vriendin, behalve als er wat mis is.

Als hij überhaupt intimiteit etc uit de weggaat dan vraag ik me echt af of het probleem zijn studie is. Misschien valt het samenwonen hem op één of andere manier tegen, had ie er andere dingen van verwacht, misschien heeft ie problemen met jullie relatie? Heb je het daar al eens gezocht?
Ja, maar volgens hem is het dat niet. Intimiteit is er wel, we knuffelen wel en hij laat soms ook zeker wel zien dat hij van me houd. Als we sex hebben dan is het ook wel echt vuurwerk! Alleen is het niet zo vaak. (of zo vaak als ik zou willen). Ik heb hem dit al vaker gevraagd en dan geeft ie als antwoord dat hij niet wil dat zijn relatie alleen maar uit sex bestaat...
pi_39071188
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:41 schreef ElastaGirl het volgende:

[..]

Ik heb hem dit al vaker gevraagd en dan geeft ie als antwoord dat hij niet wil dat zijn relatie alleen maar uit sex bestaat...
yeah right

Ik zou me niet meer laten afschepen met "Ik heb nu geen zin om erover te praten" want het gaat alleenmaar bergafwaarts zo lijkt me.
pi_39071280
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:41 schreef ElastaGirl het volgende:

[..]

Ja, maar volgens hem is het dat niet. Intimiteit is er wel, we knuffelen wel en hij laat soms ook zeker wel zien dat hij van me houd. Als we sex hebben dan is het ook wel echt vuurwerk! Alleen is het niet zo vaak. (of zo vaak als ik zou willen). Ik heb hem dit al vaker gevraagd en dan geeft ie als antwoord dat hij niet wil dat zijn relatie alleen maar uit sex bestaat...
Hij wil niet dat zijn relatie alleen uit sex bestaat ? Als ik de rode draad hier een beetje goed heb gezien bestaat jullie relatie voronamelijk uit dingen die je NIET samen doet.
Jij hungert naar dingen die hij niet geeft. Of omdat hij het niet wil geven, of omdat hij het niet ziet.

Dit gaat absoluut de verkeerde kant op..... sorry...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:49:41 #50
116266 _Nouky_
I did it all for the nouky
pi_39071320
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:11 schreef ElastaGirl het volgende:
Dat hield ik me ook steeds voor. Totdat ik zo van hem vervreemd was dat ik niet eens meer van hem hield. Als je je relatie wilt redden zul je zo snel mogelijk in moeten grijpen. Anders blijft het zo door kabbelen en daar zijn jullie allebei niet bij gebaat. Er moet een uitbarsting komen van wat jou dwarszit en wat hem dwarszit.
Maak een afspraak dat hij bijvoorbeeld aanstaande vrijdag een hele avond niet voor die computer gaat zitten omdat je iets belangrijks met hem wil bespreken. Laat hem ook echt merken dat het belangrijk is maar zeg niet waar je het over wilt hebben. Dan kan hij zich nog een paar dagen afvragen wat je met hem wilt bespreken. (Laat hem maar even zweten)
Wacht tot die tijd niet meer op hem om te gaan slapen en probeer hem zo veel mogelijk bezig te laten. Neem even een beetje afstand van hem. Misschien werkt dat ook wel. Dat doet hij ook bij jou.
Laat hem maar goed merken dat je ergens mee zit. (Je hebt natuurlijk wel kans dat hij dit niet eens door heeft.)
Als jullie dan echt met elkaar gaan praten, durf dan dingen te zeggen. Laat hem niet over je heen lopen. Maak echt duidelijk dat je bij hem weg zult gaan als dit zo door gaat.
Niks moet, niksen mag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')