Klassiek verhaal. De enige mogelijkheid is hem te laten zien hoe het (huishoud)leven zal zijn als jij er een tijdje niet meer bent, want hij is prinsheerlijk aan de huidige situatie gewend. (En eerlijk gezegd geef ik hem geen ongelijk, ik zou dat ook fantastisch vinden).quote:Op woensdag 21 juni 2006 02:53 schreef ElastaGirl het volgende:
Ik hou vreselijk veel van die jongen en hij heeft zeker weten hele hele goede kanten! Alleen weet ik nu gewoon niet hoe ik verder moet...
Dankje Claudia, ik heb het gevoel dat je me echt begrijpt. En ook daadwerkelijk hebt gelezen wat er staat. Dergelijke opmerkingen, zoals ik verdien de pieken dus jij doet hier wat meer, heb ik vaker gehoord! Maar dat slaat op niks als ik de hele dag besteed aan school en stage en dan hier 's avonds nog moet beginnen. Mijn dag heeft immers ook maar 24 uur. Dus teknomist daar zit je toch fout.quote:Op woensdag 21 juni 2006 05:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze heeft het gevoel dat ze er alleen voor staat. Samen naar bed gaan is een probleem. Ze schrijft dat ze met haar ziel onder haar armen loopt. Je denkt toch niet serieus dat het hier gaat om een vrouw die iets te perfectionistisch is in het huishouden?
Op Zich is dat wel een idee, alleen heb ik gewoon de moed opgegeven. We praten steeds over hetzelfde. Het loopt steeds uit op een ruzie en het veranderd niet. Hij vind dat hij genoeg doet en veranderd dus niet. Daarbij komt dat ik dan wel moet afleren om minder te zeuren. Dat mij het gevoel geeft dat weer alles van mijn kant komt. Ik heb ook het idee dat hij het moeilijk vind om met mij te praten, terwijl hij soms de psycholoog is bij vriendinnen van ons. Dat maakt het voor mij nog onbegrijpelijker.quote:Op woensdag 21 juni 2006 08:59 schreef Nijna het volgende:
Is het een idee om een afspraak te maken voor een goed gesprek. Datum en tijd afspreken en er dan ook voor gaan zitten samen. Tv en pc uit en praten.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik ook in hetzelfde schuitje heb gezeten. Bij mij heeft het ook een jaar geduurd voordat ik de stap kon zetten om het uit te maken. Toen had ik me al zo van hem los gemaakt dat ik ook niet meer van hem hield. Het is stom om te zeggen, maar om het toen uit te maken deed me helemaal niks. Ik had me al zo voorgenomen dat dit het beste was om te doen dat ik er onderbewust al vrede mee had. Hij wilde het zo graag opnieuw proberen en beloofde beterschap, maar ik heb hem ijskoud afgewezen. Hij had me lang genoeg behandeld als vuil. Ik ben nog nooit zo opgelucht geweest als toen, en ben er alleen gelukkiger op geworden.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:22 schreef ElastaGirl het volgende:
Het stukje van Nouky was ook erg fijn om te lezen. Er zit zeker wel enige kern van waarheid in. Meerdere zelfs vooral: hij denkt toch dat je wel bij hem blijft. dat gevoel heb ik ook. Aan de andere kant vind ik het erg moeilijk om ervoor te kiezen niet meer bij hem te zijn, want ik hou echt verschrikkelijk veel van die jongen.
Dat deed ik ook in de tijd dat ik met mijn ex samen was. Totdat ik me besefte dat het er wel heel weinig waren en dat ze wel lang geleden waren. Op den duur ga je het al een mooi moment vinden als hij een tosti voor je klaarmaakt. (Of zijn moeder opdracht geeft om een tosti voor je te maken..quote:Begrijp me niet helemaal verkeerd. Hij heeft echt zijn goeie kanten. Die jongen heeft een hard van Goud en zou me nooit kwaadmoedig pijn willen doen. Ik hou me steeds vast aan de mooie momenten van onze relatie...
Geen zin om over te praten is echt een kutsmoes. Jij blijft er mee zitten en hij doet lekker wat hij wil. Ik heb ondertussen een nieuwe vriend waar ik wel goed mee kan praten. Als ik ergens mee zit of als we een woordenwisseling hebben durft hij ook achter de computer of voor de tv te gaan zitten en niks tegen me te zeggen. Dan gaat snel die tv of computer uit, en niet meer aan tot we het uitgepraat hebben. Dat werkt echt het beste. Vroeger kropte ik ook alles op. Dat resulteerde erin dat uitendelijk alles eruit kwam en dat ik al zo van mijn ex vervreemd was dat ik niet meer van hem hield. Dit wil ik bij mijn huidige vriend niet meemaken, dus praten we alles meteen uit. Gelukkig kan ik met hem ook veel beter praten.quote:Ik heb bijna vakantie nu en de laatste loodjes voor mijn opleiding wegen het zwaarst. Gisteravond (eigenlijk nacht) geprobeerd samen met hem naar bed te gaan, door te wachten. Uiteindelijk heb ik vannacht om half vier de moed opgegeven. Hij bleef eraan werken. Om tien uur ben ik opgestaan om verder te gaan met mijn schoolwerk. Nu gaat hij slapen. Ik heb hem verteld dat ik het niet begrijp en dat hij dan toch ook vannacht met me naar bed kon gaan. Ik krijg een antwoord als: Ik heb nu geen zin om erover te praten...
Ik krijg steeds meer het gevoel dat hij me niet meer begrijpt...
stekker eruit net wanneer de PC een paar uur aan het renderen is is idd geen goed planquote:Op woensdag 21 juni 2006 11:48 schreef rapidkiller het volgende:
Je hebt idd gelijk zoals jij het verteld. Ik was in mijn vorige relatie ook altijd druk met pc en had daardoor ook HELEMAAL niet door dat ik rest beetje aant verwaarlozen was. Tot op een avondt gewoon terwijl ik bezig was de stekker eruit trok. Eerste reactie vet boos natuurlijk. Maar toen ze eenmaal alles uitlegde begreep ik het wel. Niet dat ik zeg dat je de stekker eruit moet trekken. Want dat kan niet iedereen heel goed waarderen. Je moet hem zien afteleiden en het tot een goed gesprek zien te leiden.
Juist. Dus niet: "Ik wil er met je over praten waarom je niets in het huishouden doet." Of: "Ik wil het er met je over hebben dat ik me ontzettend ongelukkig voel." Maar meer iets als: "Ik wil weten wat jou zo dwars zit. Waarom ben je gestopt met je studie? Wat zou jíj nou het liefst willen?" Ik kan me zo goed voorstellen dat hij gewoon vast zit. Als jij het voor elkaar kunt krijgen dat hij daarover gaat praten, dan maakt jullie relatie een goede kans.quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:48 schreef SwithleR het volgende:
Dat hij allerlei taken in het huis laat liggen /niet doet zal wel oplossen als hij zich beter voelt.
Ik denk dat alles wat je kunt doen is aangeven dat je het idee hebt dat hij niet lekker in zijn vel zit en dat je hem alleen maar wilt begrijpen.
Misschien door deze directere aanpak kun je sucess boeken! Misschien heeft hij enorm het idee dat alles wat hij doet niet goed/ genoeg is etc.
Niet iets totaal idioots, alleen lijkt het wel raar. Vaak ben ik degene die er meer zin in heeft dan hij. Hij neemt genoegen met 1x per week of soms minder. Eerst was zijn excuus dat ik er te vaak naar vroeg en hem dat tegenwerkte. Dat doe ik nu al een tijd niet meer, maar het blijft hetzelfde.quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:53 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
stekker eruit net wanneer de PC een paar uur aan het renderen is is idd geen goed plan
TS, ik neem aan dat jullie sexleven ook niet bepaald actief is momenteel. Zou het effect hebben om hem eens proberen te vereiden met een sexy pakje ofzoiets? En dan naderhand wanneer jullie lekker tevreden en relaxed zijn, proberen uit te vinden wat er aan de hand is?
of zeg ik nu iets totaal idioots?![]()
Dat heb ik al vaker geprobeerd, maar zoals ik eerder zei, hij weet toch dat ik wel blijf. Ik vind het moeilijk om die beslissing te maken, omdat ik bang ben dat het nooit meer goed komt. Terwijl dat nou juist het laatste is dat ik wil. Ik wil heel graag dat het goed komt.quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:54 schreef Fokker200 het volgende:
Zeg tegen hem een keer heel duidelijk dat als de relatie op deze manier doorgaat, dat je zeker weet dat de relatie de jaarwisseling niet gaat halen, en vraag hem dan wat hij zelf voorstelt om dit wel te laten lukken. Neem dan geen genoegen met: "Als mijn spel klaar is, wordt alles weer beter". Vraag om zijn voorstel dat per direct ingaat.
... Wat de fuck voert hij de hele dag uit? Maakt hij een spel of speelt hij het alleen maar?...quote:Hij heeft zijn studie op een laag pitje gezet omdat hij er nu even geen zin in heeft zei hij. Ik denk ook niet dat het gaat veranderen als het spel af is. Dan zijn er wel weer andere dingen die hij gaat doen.
Ik hoop heel erg dat ik hem aan het praten krijg. Als hij wakker is
Dat moet je ook niet doen. Maar ga er niet vanuit dat het ineens allemaal beter wordt als het spel af is. Dat spel is waarschijnlijk ook niet de oorzaak van het probleem. Je geeft het één kans, één goed gesprek zonder verwijten, één gelegenheid waarbij het om hém gaat en híj de kans moet grijpen om zich open te stellen. Eén open gesprek dat niet ontstaat vanuit irritatie of frustratie. Je kunt niet alles in één gesprek oplossen, maar er zou ineens heel wat los kunnen komen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:03 schreef ElastaGirl het volgende:
Ik heb de energie niet meer om steeds opnieuw de discussie aan te gaan en te zoeken naar een oplossing. Maar van hem komt het ook niet uit... Ik zit gewoon heel erg vast![]()
Ben ik de enige die echt niks van dit soort mannen begrijpt? ik denk dat 95% van de mannen toch echt zo vaak mogelijk seks heeft, of heb ik het daar nou mis?quote:Eerst was zijn excuus dat ik er te vaak naar vroeg en hem dat tegenwerkte. Dat doe ik nu al een tijd niet meer, maar het blijft hetzelfde.
Je hoopt dus dat je relatie veranderd, ondanks dat er niks aan de situatie veranderd. Dat gaat niet lukken, dat weet je zelf ook best.quote:Terwijl dat nou juist het laatste is dat ik wil. Ik wil heel graag dat het goed komt.
Het is heus niet alléén maar rot om het op te geven. Ik kan me voorstellen dat je zelfs overwegingen als 'Maar we hebben net een mooi huisje met fijne nieuwe spulletjes' mee laat spelen in je keuze om niet weg te gaan. Maar een mooi huisje en fijne spulletjes zijn alleen belangrijk als je het al goed hebt samen. Weggaan uit zo'n situatie werkt ontzettend bevrijdend, juist als je er alles aan gedaan hebt om je relatie te redden.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:11 schreef ElastaGirl het volgende:
Dat heb ik al vaker geprobeerd, maar zoals ik eerder zei, hij weet toch dat ik wel blijf. Ik vind het moeilijk om die beslissing te maken, omdat ik bang ben dat het nooit meer goed komt. Terwijl dat nou juist het laatste is dat ik wil. Ik wil heel graag dat het goed komt.
Ik heb het idee, dat ik een beetje heb laten overkomen alsof er niets meer te redden is. Maar dat denk ik juist wel. Alleen zou er dan iets moeten veranderen, daar heb ik alleen een beetje de hoop opgegeven. Maar juist door nu deze reacties te lezen, denk ik dat er wel goeie gesprekspunten zullen zijn.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is heus niet alléén maar rot om het op te geven. Ik kan me voorstellen dat je zelfs overwegingen als 'Maar we hebben net een mooi huisje met fijne nieuwe spulletjes' mee laat spelen in je keuze om niet weg te gaan. Maar een mooi huisje en fijne spulletjes zijn alleen belangrijk als je het al goed hebt samen. Weggaan uit zo'n situatie werkt ontzettend bevrijdend, juist als je er alles aan gedaan hebt om je relatie te redden.
Dan zit er echt iets goed mis hoor. Om een waarheid als een koe te citeren: "als je vent geen zin meer heeft in sex, heb je een probleem". En dat vragen tegen zou werken is natuurlijk gelul. Ik denk dat nagenoeg iedere vent dolgraag sext met zijn vriendin, behalve als er wat mis is.quote:Niet iets totaal idioots, alleen lijkt het wel raar. Vaak ben ik degene die er meer zin in heeft dan hij. Hij neemt genoegen met 1x per week of soms minder. Eerst was zijn excuus dat ik er te vaak naar vroeg en hem dat tegenwerkte. Dat doe ik nu al een tijd niet meer, maar het blijft hetzelfde.
Ja, maar volgens hem is het dat niet. Intimiteit is er wel, we knuffelen wel en hij laat soms ook zeker wel zien dat hij van me houd. Als we sex hebben dan is het ook wel echt vuurwerk! Alleen is het niet zo vaak. (of zo vaak als ik zou willen). Ik heb hem dit al vaker gevraagd en dan geeft ie als antwoord dat hij niet wil dat zijn relatie alleen maar uit sex bestaat...quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:32 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dan zit er echt iets goed mis hoor. Om een waarheid als een koe te citeren: "als je vent geen zin meer heeft in sex, heb je een probleem". En dat vragen tegen zou werken is natuurlijk gelul. Ik denk dat nagenoeg iedere vent dolgraag sext met zijn vriendin, behalve als er wat mis is.
Als hij überhaupt intimiteit etc uit de weggaat dan vraag ik me echt af of het probleem zijn studie is. Misschien valt het samenwonen hem op één of andere manier tegen, had ie er andere dingen van verwacht, misschien heeft ie problemen met jullie relatie? Heb je het daar al eens gezocht?
yeah rightquote:Op woensdag 21 juni 2006 12:41 schreef ElastaGirl het volgende:
[..]
Ik heb hem dit al vaker gevraagd en dan geeft ie als antwoord dat hij niet wil dat zijn relatie alleen maar uit sex bestaat...
Hij wil niet dat zijn relatie alleen uit sex bestaat ? Als ik de rode draad hier een beetje goed heb gezien bestaat jullie relatie voronamelijk uit dingen die je NIET samen doet.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:41 schreef ElastaGirl het volgende:
[..]
Ja, maar volgens hem is het dat niet. Intimiteit is er wel, we knuffelen wel en hij laat soms ook zeker wel zien dat hij van me houd. Als we sex hebben dan is het ook wel echt vuurwerk! Alleen is het niet zo vaak. (of zo vaak als ik zou willen). Ik heb hem dit al vaker gevraagd en dan geeft ie als antwoord dat hij niet wil dat zijn relatie alleen maar uit sex bestaat...
Dat hield ik me ook steeds voor. Totdat ik zo van hem vervreemd was dat ik niet eens meer van hem hield. Als je je relatie wilt redden zul je zo snel mogelijk in moeten grijpen. Anders blijft het zo door kabbelen en daar zijn jullie allebei niet bij gebaat. Er moet een uitbarsting komen van wat jou dwarszit en wat hem dwarszit.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:11 schreef ElastaGirl het volgende:
Dat heb ik al vaker geprobeerd, maar zoals ik eerder zei, hij weet toch dat ik wel blijf. Ik vind het moeilijk om die beslissing te maken, omdat ik bang ben dat het nooit meer goed komt. Terwijl dat nou juist het laatste is dat ik wil. Ik wil heel graag dat het goed komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |