Dat valt nou ook wel weer mee, hoor. Toegegeven, men is een beetje stil blijven staan met ontwikkelingen, maar de laatste jaren is de gemeente wakker geworden en zijn er al verschillende initiatieven genomen om een inhaalslag te maken. Zo is er een jaarrond strandpaviljoen, en zijn er ook buiten het zomerseizoen activiteiten. Ze willen in ieder geval af van het imago dat Zandvoort alleen maar 's zomers interessant is voor strandgangers.quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:15 schreef Adelante het volgende:
Zandvoort was hip in de jaren '80 en die uitstraling heeft het ook nog
quote:Zandvoort krijgt Tuk Tuks (30 juni 2006)
Zandvoort heeft op vrijdag 7 juli de primeur van Nederland. Acht Tuk Tuks zullen deze zomer dagjesmensen en toeristen van het station naar het strand – en vice versa – en binnen Zandvoort op verrassende, vrolijke wijze vervoeren. Burgemeester Van der Heijden en de Thaise Ambassadrice Miss Suchitra Hiranprueck geven 7 juli tijdens een feestelijk bijeenkomst voor het gemeentehuis in Zandvoort om 16.00 uur het officiële startschot. Daarna zullen de Tuk Tuks de hele avond tot 23.30 uur gratis ritjes rijden van en naar Strandtent Tyn Akersloot, waar bovendien om 17.00 een borrel is.
Ondersteuning vanuit gemeente
De Tuk Tuks zijn een initiatief van Martijn Beversluis en Geert Kloppenburg. Samen zijn zij de Tuk Tuk Company. Het idee om de authentieke wagentjes uit Thailand naar Nederland te importeren, ontstond 3 jaar geleden tijdens een vakantie in Bangkok. Beiden hebben 1,5 jaar gewerkt om alle vergunningen in Nederland te verkrijgen, bijvoorbeeld om met de Tuk Tuk op de weg te mogen rijden, personen te mogen vervoeren, reclame te maken en de verzekering. Ze zijn bijzonder content over de samenwerking met de gemeente: "Vanuit de gemeente Zandvoort hebben wij vanaf het begin af aan zeer veel ondersteuning gehad. "
Met de Tuk Tuk van station naar strand
Een ritje in een Tuk Tuk is een bijzondere ervaring: uniek, ludiek én goedkoop vervoer voor iedereen. Als de trein in Zandvoort arriveert, staan de Tuk Tuks klaar om zonaanbidders, dagjesmensen en toeristen naar het strand te vervoeren. Een ritje met de Tuk Tuk kost slechts ¤ 3,50 per persoon per rit of ¤ 5,- voor 2 personen per rit. Het is niet meer nodig om in de file te staan en parkeergeld te betalen. De Tuk Tuks rijden van 10.00 uur ’s ochtends tot 22.00 uur ’s avonds. Wie rozig is van zon, zee en rosé, kan zich aan het eind van de dag veilig laten terugbrengen naar het station. De Tuk Tuks zijn aan te roepen via het mobiele nummer 06-48111666, een nummer om goed te onthouden deze zomer in Zandvoort.
Vrijdag 7 juli in Zandvoort
16.00 uur - Feestelijk startschot door burgemeester Van der Heijden voor het Gemeentehuis
17.00 uur - Borrel in Strandtent Tyn Akersloot
Van 15.00 – 23.30 uur – Gratis ritjes met acht Tuk Tuks in Zandvoort
Meer over de Tuk Tuk Company: www.tuktukcompany.nl
(bron)
Dan kom ik toch even posten?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:57 schreef LadyS het volgende:
Ja en inmiddels woon ik er al een heule tijd, maar het is niet echt een stormlooptopic
Weet ik tochquote:
Of jij mijquote:
Nee gek! WASP ligt in het mooie zuiden van Nederland. Dit is Zandvoort, de woonplaats van een hele toffe FOK!kerquote:
Mag ik als rasechte Waspenaar wel hier posten, bij gebrek aan een beter topic?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:33 schreef MPG het volgende:
[..]
Nee gek! WASP ligt in het mooie zuiden van Nederland. Dit is Zandvoort, de woonplaats van een hele toffe FOK!ker
Moet je wel ooit eens in Zandvoort zijn geweestquote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:30 schreef OA het volgende:
[..]
Mag ik als rasechte Waspenaar wel hier posten, bij gebrek aan een beter topic?
Als dat de enige voorwaarde is....quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:45 schreef MPG het volgende:
[..]
Moet je wel ooit eens in Zandvoort zijn geweest
Lijkt me wel. Of de Zandvoortse mensen moeten nog meer eisen hebben, maar dan ben ik bang dat ik er zelf ook niet aan voldoequote:
Noodgedwongen ja. Een tpoic over Vlaardingen bestaat niet...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:14 schreef DaMart het volgende:
Wat een drukte ineens in het topic over het leukste dorp van Nederland.
Tof he?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:14 schreef DaMart het volgende:
Wat een drukte ineens in het topic over het leukste dorp van Nederland.
Dan mot je die makenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:23 schreef OA het volgende:
[..]
Noodgedwongen ja. Een tpoic over Vlaardingen bestaat niet...
quote:
quote:
Hallo dorpsgenotequote:Op donderdag 15 mei 2008 08:28 schreef LadyS het volgende:
[..]
Gezellig hier op de boulevard (afgelopen zaterdag):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, doe eens een foto postenquote:
En dat in een dorp!quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:02 schreef LadyS het volgende:
Je naam van je mailadres zegt me niks en je bent toch zowat even oud als ik ben![]()
Ja, je fotoboek is leegquote:Op donderdag 15 mei 2008 09:08 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ja, doe eens een foto posten
(ik niet hoor)
hé! jou ken ik wel!!!quote:
Yepquote:Op donderdag 15 mei 2008 09:10 schreef LadyS het volgende:
[..]
hé! jou ken ik wel!!!
Coornhert? Of niet
Je foto zegt me ook niksquote:
Ik heb op de Nicolaasschool gezeten en daarna op het Sancta.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:17 schreef LadyS het volgende:
[..]
Je foto zegt me ook niks
Waar heb je op school gezeten?
En je vind fotografie leuk
Volgens mij woon je dan nog vlakbij ook... ik kijk namelijk uit op de Vomar.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:28 schreef LadyS het volgende:
Ja goede foto he
DaMart, ik heb op de VanHeuvengoedhart gezeten en daarna op het Coornhert. Ik kijk nu uit op de bouwput waar ooit mijn oude school stond![]()
Ik vind fotografie ook leuk, maar heb nog een boel te lerenEn ik gun mezelf de tijd niet om de duinen in te gaan
Terwijl er volgens mij prachtige plaatjes te schieten zijn.
Ik kan de Vomar ook zien, als ik naar links kijk, maar nu er blaadjes aan de bomen zijn, wordt het wat lastigerquote:Op donderdag 15 mei 2008 09:36 schreef DaMart het volgende:
[..]
Volgens mij woon je dan nog vlakbij ook... ik kijk namelijk uit op de Vomar.
In de duinen zijn schitterende foto's te maken, vooral in het Waterleidingduin. Daar kun je zo een hele dag zoet zijn met wandelen en foto's maken!![]()
Ik zie mezelf ook als een beginner op het gebied van fotografie hoor. Heb nog een hoop te leren, al heb ik wel eens complimentjes van de eigenaar van de fotozaak in het dorp gekregen. Volgens hem heb ik een goed oog voor mooie plaatjes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |