En was 't gezellig??quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:06 schreef Svensational het volgende:
[..]
Daar heb ik bier mee gedronken gister.
Aghja, straks moet je een half uurtje rijden voor je goedkope tafelquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:00 schreef Pleun het volgende:
[..]
Ik ben er niet blij mee dat ie dichtgaat. Pasgeleden heb ik er voor 7,50 een grenen salontafel weggehaald. Afgeschuurd en opgeschilderd en nu heb ik een geweldige tafel die niemand anders heeft.
Ja, best welquote:
Kom maar hoor!!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:47 schreef Furia het volgende:
*Ruinerwold meldt
Mag ik ook bij jullie horen?
OMG, dat ik nog zo diep kon zinken
oej,, daar moet even over vergaderd wordenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:47 schreef Furia het volgende:
*Ruinerwold meldt
Mag ik ook bij jullie horen?
OMG, dat ik nog zo diep kon zinken
Welke nieuwe meppelers?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 01:53 schreef Duncan-Death het volgende:
Wie de neuk zijn al die nieuwe Meppelers?
Een rustige thuissituatie is 'veel inloop van het een of ander'?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:26 schreef Djep het volgende:
Ik zoek trouwens in Meppel of in de nabije omgeving van Meppel nog een betrouwbare en ervaren hondenoppas die zelf een rustige thuissituatie heeft. Ik doel dan op kinderen of veel inloop van het een of ander. Iemand een idee? Het gaat om één hond.
Unreal Café morgen middagquote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:40 schreef Svensational het volgende:
Nog mensen naar de Lord vanavond?
Ik heb 't net geprobeerd, maar de hond wilde niet mee. Na wat overleg ging ze wel mee, maar na 50 meter was ik en hond doorweekt en mijn paraplu stuk.quote:Op zondag 25 juni 2006 22:00 schreef Djep het volgende:
Ik ga straks honden uitlaten in dit pokkeweer!!
Ga je nog door mijn straatquote:Op zondag 25 juni 2006 23:35 schreef Djep het volgende:
Nou het is nu in ieder geval opgehouden met hozen...Dan toch zo maar ff proberen.
Laat ik de handdoeken maar klaar leggen.
Dan kan ik je bespiedenquote:Op zondag 25 juni 2006 23:42 schreef Djep het volgende:
Nee, alleen langs de wold aa
Jij woont toch niet direct langs de wold aa, toch?
Enneh hoezo?
Ik ga zo de stad inquote:Op maandag 26 juni 2006 00:13 schreef Svensational het volgende:
Had dan even gezegd dat je al ging lopen.
Ik ken iemand die het heeft gedaan, is echt kutwerkquote:Op woensdag 28 juni 2006 17:23 schreef PICHT het volgende:
Wie gaan er allemaal vakantiewerk doen in Meppel? Adecco wil mij namelijk bij Lekkerland neerzetten
dictatuur!quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:23 schreef PICHT het volgende:
Wie gaan er allemaal vakantiewerk doen in Meppel? Adecco wil mij namelijk bij Lekkerland neerzetten
Ach zo erg zal het toch wel niet zijn?quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:42 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik ken iemand die het heeft gedaan, is echt kutwerk
Beetje de hele dag orders picken
Ze hebben vast en zeker ook een policy dat je ook donderdag moet werken vanwege de donderdag Meppeldagenquote:Op woensdag 28 juni 2006 18:20 schreef Djep het volgende:
[..]
dictatuur!
Je mag niet eens op maandag vrij...........tssssssssssssssssss
ik zou me expres lekker vaak op de maandag ziek melden als ik er moèst werken
en dan vooral ook op vrijdagquote:Op woensdag 28 juni 2006 18:46 schreef PICHT het volgende:
[..]
Ach zo erg zal het toch wel niet zijn?Ik heb tenslotte ook een jaar bij Wehkamp gewerkt in Dedemsvaart, ook orders picken. Met een karretje rondrijden en items erin mikken. Wat zijn trouwens de gewildste plekken om te werken in Meppel?
Ik heb al eens bij de Frico gewerkt, 10 dagen lang en 1400 euro rijker. Verdient als een tiet! Helaas zijn ze erg bevooroordeeld en MOET je jezelf goed neerzetten de eerste werkdag want anders geven ze je geen kans. Ze vonden me daar maar een slampamper, lompe boerenZe vragen er trouwens MBO niveau voor inpakwerk
Ik vraag me af wat al die oude Polen en Marokkanen voor opleiding hebben
![]()
[..]
Ze hebben vast en zeker ook een policy dat je ook donderdag moet werken vanwege de donderdag Meppeldagen
Baat bij een raised aerobed? Of althans een kloon ervan. Moet je wel electriciteit hebben.quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:42 schreef Djep het volgende:
Ehh, ja ik wel. Maar degene die met me mee gaat heeft er geen... Zo zit het eigenlijk, en deze persoon wil ivm zijn rug wel een beetje comfortabel liggen. En ik toch eigenlijk ook....
Ik zal t m zeggenquote:Op woensdag 28 juni 2006 22:55 schreef p-etr-a het volgende:
Dan denk ik dat die persoon beter naar een campingzaak kan gaan en iets goeds uitzoeken. Het gemiddelde luchtbed is niet zo fantastisch namelijk, en als hij of zij een goed bed koopt dan geeft dat ook voor volgende keren kamperen geen problemen.
Hmja als het eenmalig is, is het zonde. Maar een verpeste vakantie door rugpijn ook... Het ligt er dus maar net aan hoe erg die klachten zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:00 schreef Djep het volgende:
[..]
Ik zal t m zeggen![]()
Maar ik denk dat hij zoiets heeft van 'voor een keer kamperen doe ik dat niet'.
morgen ff uitzoeken wat dat is...quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:59 schreef PICHT het volgende:
[..]
Baat bij een raised aerobed? Of althans een kloon ervan. Moet je wel electriciteit hebben.
Je hebt banketbakkerij Amoureus op de Hoofdstraat, daar verkopen ze ook bonbons. Ik ben geen kenner maar ik vond ze lekker.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:12 schreef thatsme het volgende:
zit er ook ergens een lekkere bonbon winkel in meppel eigelijk?
Bij de PABO.quote:
Joontjes is die op het industrieterein toch ?quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:40 schreef Pleun het volgende:
Weet iemand ff snel wat benzine bij Joontjes eigenlijk kost?
Ik zag het, fietste er langs met mijn dames. Buikschuivenquote:
Die orginele aerobed hoeft meer eenmalig, maar het is wel handig om stroom bij de hand te hebben..quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:09 schreef Djep het volgende:
PICHT:
Dat bedje van je hoeft maar eenmalig aan de stroom? of continue? Het klinkt wel heel goed!
Graag gedaan! Ze hebben bij de Xenos trouwens van dat spul dat zichzelf opblaast enzo, ruimtebesparend op en top!quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:26 schreef Djep het volgende:
Ja goed, dat zal ik s even doen vanmiddag. In ieder geval bedankt voor je aanbod!!
Nog mensen zien rugby'en gisterquote:Op donderdag 29 juni 2006 23:24 schreef Djep het volgende:
sven, hoe is t nou????
Bijzonder!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:29 schreef dazzled het volgende:
haha,, nou fijn, ik tank vaak bij de konmas in hoogeveen...
voordeel van motor he,, ik rij superzuinig,!
ik ga zo na het ziekenhuis waar me zus bevallen is.quote:
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:26 schreef PICHT het volgende:
Wel. Bel de gemeente Meppel maar.
bron En Meppel kreeg in dezelfde periode de rang van stad als dat Assen en Den Haag dat kreeg.quote:Einde van stadsrechten
Met de groei van de centrale staat kwam er langzaam een einde aan het fenomeen van het stadsrecht. In de noordelijke Lage landen werden de laatste stadsrechten feitelijk verleend in 1586 (Willemstad). In de periode van het bestaan van de Republiek verwierf alleen Blokzijl (1672) nog een stadsrecht. Na de Bataafse Omwenteling (1795) werden gemeentes naar Frans voorbeeld vormgegeven en werd het stadsrecht - bij wet ¹ - afgeschaft. Hoewel gedeeltelijk hersteld na 1813 kregen steden niet volledig de bevoegdheden terug die zij voordien bezeten hadden: rechtspraak en wetgeving werden steeds meer een zaak van het centraal gezag. Na de grondwet van 1848 en de Gemeentewet van 1851 is het verschil tussen dorpen en steden definitief komen te vervallen.
Stadsrechten die in het begin van de 19e eeuw nog zijn gegeven (aan Delfshaven in 1825 voor het laatst) zijn niet te vergelijken met die uit de Middeleeuwen en meer symbolisch van aard. Door sommigen worden Den Haag en Assen niet beschouwd als stad, omdat deze plaatsen hun stadsrechten kregen in de Franse periode.
¹ Uit Artikel 25 van de "Staatsregeling" 1798:
"Alle Tiend- Chijns- of Thijns-, afstervings- en Naastings-Regten, van welke aard , midsgaders alle andere Regten of Verpligtingen, hoe ook genoemd, uit het Leenstelsel of Leenrecht afkomstig, en die hunne oorsprong niet hebben uit een wederzijdsch vrijwillig en wettig verdrag, worden, met alle gevolgen van dien, als strijdig met der Burgeren gelijkheid en vrijheid, voor altijd vervallen verklaard.
Da's leuk, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:18 schreef WEST het volgende:
[..]
ik ga zo na het ziekenhuis waar me zus bevallen is.![]()
Alles heel goed hier.quote:
Ik ben lekker vrijquote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:06 schreef Pleun het volgende:
[..]
Alles heel goed hier.![]()
Ik ga zo werken. Kort dagje vandaag: hoef maar tot een uur of 7![]()
Bronquote:In 1809 kreeg Meppel stadsrechten.
dankjequote:
dankjequote:
Voor het eerst oom ?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:18 schreef WEST het volgende:
[..]
ik ga zo na het ziekenhuis waar me zus bevallen is.![]()
jup de eerste keerquote:
Ik wel, lekker de deur open en dan krijg je dus die herrie! Waar ging het nou eigenlijk over, was het een meezingfestival ofzo?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:03 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Je woont geen eens in de buurt van het centrum
Nog last gehad ??
Ik hoorde de herrie ookquote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:58 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik wel, lekker de deur open en dan krijg je dus die herrie! Waar ging het nou eigenlijk over, was het een meezingfestival ofzo?
Het parkquote:Op maandag 3 juli 2006 18:12 schreef p-etr-a het volgende:
Te warm waarvoor? Lekker naar het park geweest vandaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |