Niks Holland, niks Friesland, wij zijn autonoom! Niks aansluiten! Nergens!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Wanneer sluiten jullie je weer bij ons aan? Die hollanders zijn te min voor jullie
Risdam boppequote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:02 schreef Insomaniac het volgende:West-Friesland
!
Geboren en getogen Horinees meldt zich!.
Autonomie is OKquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:41 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Niks Holland, niks Friesland, wij zijn autonoom! Niks aansluiten! Nergens!
Ik wel, op een gegeven moment heb je het toch ook wel een beetje gehad met de norse bevolking met een Frank-en-Ronald-de-Boer-mentaliteit. Nee doe mij de andere kant van het land maar. Al mis ik nu wel het klimaat een beetje.quote:
Idd, wanneer leert de rest van Nederland nou eens dat West-Friesland niks met Friesland te maken heeftquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:41 schreef Insomaniac het volgende:
[..]
Niks Holland, niks Friesland, wij zijn autonoom! Niks aansluiten! Nergens!
Siem de Haan toch? Bij m'n ouders ligt er ook zo een boekje op de wcquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:15 schreef Insomaniac het volgende:
Oeh! Ik heb laatst bij De Slegte het geweldige boekje "Zuks moet je opskroive" gekocht! Met "varhale, roime, annekdotes en nag wat kloingoed".
Al bin je voor het eerst verliefd
den is dat hîl bezonder
je weet niet wat je overkomt
het is gewoôn een wonder.
Al bin je trouwd, den merk je wel:
het ís gerust gien wonder,
je kift en klamme met mekaâr
en zuk is puur gezonder.
Maar veertig, voiftig jare trouwd
met altemet gedonder
en tóch nag houwe van mekaâr,
koik, dát is pas een wonder!
Ik ben echt dol op die Westfriese mentaliteit!.
Blokker boppe(r).quote:
Aangepastquote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:06 schreef Joppy het volgende:
[..]
Idd, wanneer leert de rest van Nederland nou eens dat West-Friesland niks met Friesland te maken heeft![]()
Ja, ik weet dat de naam het impliceert, maar dat is toch echt iets van 700 jaar geleden ofzo
Trouwens het plaatje in de OP klopt niet. West-Friesland is het gebied binnen de Omringdijk. En die loopt om Schagen heen. Dus het plaatje geeft slechts de helft aan.
Edit:
[afbeelding]
Jaja, k word een echte negerquote:
Mocht je willenquote:Op woensdag 21 juni 2006 17:40 schreef BobRooney het volgende:
Heerhugowaard ligt ook in West-Friesland![]()
Das het dialect hierquote:Op woensdag 21 juni 2006 18:44 schreef Extend het volgende:
[..]
Mocht je willen
Medemblik boppe
(ik zag laatst nog hele stoere wiggers in de kersenboogerd, ze zeiden: eyh, chicky tegen mijn gezelschap)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |