abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39096748
Eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt als ik!
Ik werk zelf in de snackbar van drievliet.
Ach, als mensen honger hebben komen ze dat dus bij ons halen. Staan ze gvd 10 minuten in de rij voordat ze kunnen bestellen, en daarna moeten ze gemiddeld nog 5 minuten wachten op een drukke dag. En dan zijn ze zo driftig sommige dat ze je het liefst nog komen slaan ook!
Kom op zeg, als je in een normale snackbar komt bij jouw een straat verderop moet je af en toe ook 10 minuten wachten, dan is dat toch ook niet erg?! Drievliet is een stukje drukker als de plaatselijke snackbar, dus heb daar dan begrip voor! :s
Alsof ze een uur moeten wachten voor een attractie zoals bij de efteling ofzo!
pi_39162136
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:08 schreef Horsemen77 het volgende:

[..]

Nou ik zal het je even uitleggen. "de klant is koning" is zo'n domme cliche uipspraak. Hoezo is de klant koning?

Stel ik heb een winkel. Dan verkoop ik producten tegen een bepaalde prijs. Daar hoort dan ook een bepaalde service bij. Daar ga je als klant mee akkoord of niet. Stel je nou voor dat de klant een bepaalde service eist. Hij is immers koning. En service kost nou eenmaal geld. En die service kost meer dan de service die bij de prijs van dat product is inbegrepen. Dan moet de betreffende ondernemer daar maar mee akkoord gaan ondanks dat hij/zij daardoor verlies draait. Zo werkt het natuurlijk niet.

De klant is koning is ook een simpele domme opmerking die niks met de realiteit te maken heeft.

Simpele voorbeelden zijn mensen die in een supermarkt vakkenvullers non stop lastig vallen omdat ze te lui zijn zelf producten te zoeken. Of mensen die denken dat ze bij de aldi dezelfde service krijgen als bij de albert heijn. Zelf werkte ik ooit bij een groothandel en daar dachten klanten serieus dat ik verstand had van alle producten die daar verkocht werden. Hoe dom kan je zijn denk ik dan.

Gelukkig was er ooit een wijs persoon die hoorde van de geweldige uitspraak "de klant is koning" en toen de echt geweldige uitspraak "maar geen keizer" bedacht.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:22:01 #103
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_39163155
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:53 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Nou ik zal het je even uitleggen. "de klant is koning" is zo'n domme cliche uipspraak. Hoezo is de klant koning?

Stel ik heb een winkel. Dan verkoop ik producten tegen een bepaalde prijs. Daar hoort dan ook een bepaalde service bij. Daar ga je als klant mee akkoord of niet. Stel je nou voor dat de klant een bepaalde service eist. Hij is immers koning. En service kost nou eenmaal geld. En die service kost meer dan de service die bij de prijs van dat product is inbegrepen. Dan moet de betreffende ondernemer daar maar mee akkoord gaan ondanks dat hij/zij daardoor verlies draait. Zo werkt het natuurlijk niet.

De klant is koning is ook een simpele domme opmerking die niks met de realiteit te maken heeft.

Simpele voorbeelden zijn mensen die in een supermarkt vakkenvullers non stop lastig vallen omdat ze te lui zijn zelf producten te zoeken. Of mensen die denken dat ze bij de aldi dezelfde service krijgen als bij de albert heijn. Zelf werkte ik ooit bij een groothandel en daar dachten klanten serieus dat ik verstand had van alle producten die daar verkocht werden. Hoe dom kan je zijn denk ik dan.

Gelukkig was er ooit een wijs persoon die hoorde van de geweldige uitspraak "de klant is koning" en toen de echt geweldige uitspraak "maar geen keizer" bedacht.
Ik vind je verhaaltje leuk. En natuurlijk heb je ook wel een beetje gelijk.
Echter wat het probleem is tegenwoordig, dat ook bij de dure winkels je geen service krijgt. En een goedenmiddag, of een alstublieft bij de kassa kost geld?! (ik denk het niet). Als ik wens af te rekenen bij de kassa, dan verwacht ik, goedemiddag/avond/ochtend en als ik moet betalen een bedrag te horen, met daarna alstublieft. Is niet heel erg moeilijk denk je, nou voor de meeste mensen wel dus!
Ook een dank u, een prettig weekend, prettige dag etc. is voor VEEL (niet alle personen die in winkels werken/werknemers) moeilijk uit hun chagrijnige hoofd te krijgen.

Kijk, dat jij niet de brains hebt om een raket te ontwerpen en dus in een winkel staat, hoeft nog niet te zeggen dat je daar maar chagrijnig mag staan en gewoon soms bot en onbeschoft bent!

Beleefdheid is denk ik the keyword hier, dat is service........dat je laat zien aan de mensen, dat je waardeert als medewerker dat de klant bij jou bedrijf zijn boodschappen doet.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:26:53 #104
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39163343
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:25:58 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:29:28 #105
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39163429
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:25:59 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:36:47 #106
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_39163725
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:29 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Maar ook dat komt van twee kanten. Ik probeer altijd vriendelijk goedemiddag te zeggen of vriendelijk naar mensen te knikken, maar als die je vervolgens straal negeren of het fatsoen niet hebben om iets terug te zeggen, dan is de lol er snel af.

Beleefdheid en respect komt van twee kanten. Doordat veel van het winkelend publiek tegenwoordig denkt dat ze het personeel van de betreffende zaak als slaaf kunnen gebruiken, gaat datzelfde personeel steigeren natuurlijk.
Natuurlijk, wel van twee kanten. Beleefdheid, echter JIJ als personeel dient mij te begroeten. NIET andersom natuurlijk. En ook dit is Veels te veel gevraagd.

En je uitzondering met dat broodje is leuk, maar vind het wel een beetje een sterk verhaal.
Maar inderdaad, klanten kunnen vervelend zijn, echter mag je er nooit kwaad op worden of erger uitschelden of een grote bek geven.
pi_39163727
Laat ik het eens van twee kanten bekijken

Aan de ene kant heb je idd onbeleefd personeel. Nog geen boe of ba als je de winkel binnenkomt, nog te beroerd om even voor je te gaan kijken of je maat er is of om alleen maar ff vriendelijk te lachen.

Maar aan de andere kant zijn er ook genoeg klanten die zelf niet beleefd zijn. Je kent ze wel, van die mensen die de hele winkel doorschreeuwen: "Ja, hallo, ja, hier ja, kom mij eens helpen!"

Of nog een mooie die ik zelf als supermarktmedewerker heb meegemaakt:
Klant 1 vraagt of product x er nog is. Ik loop naar het magazijn en kom tot de conclusie dat product x helaas is uitverkocht.
Even later komt klant 2 en vraagt of product x er nog is. Aangezien ik weet dat er in die tien minuten geen vracht is geleverd, weet ik dus ook dat product x er niet is. Want daar heb ik net al voor gekeken. Dus ik zeg tegen klant 2: "Die is er helaas niet meer."
Waarop klant 2 zegt: "En in het magazijn?"
Ik weer: "Nee, het product is er helemaal niet meer."
Klant: "Kun je toch niet even gaan kijken?"

Nu snap ik de redenatie wel aangezien het merendeel van de 15-jarige vakkenvullers helemaal geen zin heeft om te gaan kijken, maar ik ga niet voor piet snot naar achter lopen omdat een klant mij niet gelooft. Maar dat wordt natuurlijk als onbeleefd opgevat
pi_39163780
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:36 schreef Twanstra het volgende:

Natuurlijk, wel van twee kanten. Beleefdheid, echter JIJ als personeel dient mij te begroeten. NIET andersom natuurlijk. En ook dit is Veels te veel gevraagd.
Mikkie zegt dus dat hij klanten altijd begroet. Nergens dat klanten hem als eerste moeten begroeten. Maar als Mikkie een klant groet, is het wel zo beleefd van de klant om daarna terug te groeten.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:39:44 #109
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_39163865
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:37 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Mikkie zegt dus dat hij klanten altijd begroet. Nergens dat klanten hem als eerste moeten begroeten. Maar als Mikkie een klant groet, is het wel zo beleefd van de klant om daarna terug te groeten.
Oh, dat had ik er niet uit opgemaakt. (meer als hij deed het, maar niemand groeten heb terug en daarom doe ik het nu niet meer).
Maar inderdaad, tuurlijk verwacht je wat terug.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:41:31 #110
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_39163932


[ Bericht 100% gewijzigd door Twanstra op 23-06-2006 22:43:43 ]
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:42:05 #111
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_39163956
quote:
[b]Op vrijdag 23 juni 2006 22:36

Of nog een mooie die ik zelf als supermarktmedewerker heb meegemaakt:
Klant 1 vraagt of product x er nog is. Ik loop naar het magazijn en kom tot de conclusie dat product x helaas is uitverkocht.
Even later komt klant 2 en vraagt of product x er nog is. Aangezien ik weet dat er in die tien minuten geen vracht is geleverd, weet ik dus ook dat product x er niet is. Want daar heb ik net al voor gekeken. Dus ik zeg tegen klant 2: "Die is er helaas niet meer."
Waarop klant 2 zegt: "En in het magazijn?"
Ik weer: "Nee, het product is er helemaal niet meer."
Klant: "Kun je toch niet even gaan kijken?"
Dan kan je toch zeggen dat je net gekeken hebt voor een andere klant, KLAAR!
Beleefd zijn, en gewoon eerlijk dat is denk ik ook belangrijk.
pi_39164117
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:42 schreef Twanstra het volgende:

Dan kan je toch zeggen dat je net gekeken hebt voor een andere klant, KLAAR!
Beleefd zijn, en gewoon eerlijk dat is denk ik ook belangrijk.
Ik zal even het einde voor je posten:
Ik: Ik heb tien minuten geleden voor een andere klant gekeken en toen was het product er niet meer. Er is geen vracht geweest, dus het product is er nog steeds niet.
Klant: Hm... nou ja, vooruit dan maar.
Klant loopt door, ik ga door met mijn werkzaamheden en loop even later een andere gang in. Zie ik een collega van mij naar achter lopen, terugkomen en iets tegen dezelfde klant zeggen. Je raadt vast nooooooit wat ze mijn collega vroeg
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:50:22 #113
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39164294
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:25:59 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:52:19 #114
151600 TwinHype
... 2 of a kind ...
pi_39164374
beleefd

Loop met mijn zus in de schoenenreus, opzich geen spectakel, en mijn zus ziet leuke schoenen (en die zijn er natuurlijk weer niet in mijn maat). Ze past ze, en besluit ze te kopen. Bij de kassa rekent ze af...... vraagt die verkoopster aan mij ..... met een koele, geacteerde vriendelijkheid:

WIL DE KLEINE MEID EEN BALLON

Als ik groter was geweest, en goed boven de toonbank uit had kunnen komen, had ik haar ter plekke een slagaderlijke bloeding toegebracht......

(details zie fotoboek)
King Shameek just do it to the crowd
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:54:58 #115
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39164487
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:26:00 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:56:57 #116
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39164575
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:26:00 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_39164594
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:54 schreef Mikkie het volgende:

Ah okay, ik wilde ook al een andere formulering voorstellen.

Ik denk (maar goed, ik denk, het hoeft niet waar te zijn), dat het wel kan schelen als je het uitlegt.
"Sorry mevrouw, maar ik ben tien minuten geleden nog voor iemand voor exact hetzelfde product naar het magazijn gelopen, we hebben er helaas niks meer van liggen", zal het beter doen dan "Nee, hebben we niet meer."

Dan ben je duidelijk genoeg. En daarna mag je best duidelijk zijn, vind ik. Als mensen dan nog vragen of je niet naar achteren wil lopen, kun je duidelijk stellen dat je daar niet aan begint, omdat je wéét dat het op is; op zo'n moment kun je je tijd veel beter besteden.
Het was idd niet zo duidelijk gepost. Met dit einde wel, neem ik aan. Leg je nota bene uit waarom je niet gaat kijken, loopt ze doodleuk naar een collega die natuurlijk gaat kijken (want die is tien minuten eerder gaat kijken) en dan natuurlijk met hetzelfde antwoord terugkomt. *Zucht*
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:58:15 #118
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_39164630
Morgen weer werken @ Loller1000

Veel mensen helpen weer
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:00:24 #119
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39164716
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 47% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:26:01 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_39164732
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:52 schreef TwinHype het volgende:

WIL DE KLEINE MEID EEN BALLON


Ik heb aan de telefoon ook eens iets heel vreemds gehad in deze trant toen ik een jaar of 16 was.

Beller 1: Hallo, is je papa of mama thuis?
Lijkt mij meer een manier om iemand van zes te vragen of zijn ouders er zijn.
Vijf minuten later ging de telefoon weer: Is uw man thuis?

In vijf minuten van 6 naar 36
  zaterdag 24 juni 2006 @ 11:08:43 #121
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_39172503
het moet idd van 2 kanten komen, maar die onbeleefde klanten die denken dat je hun slaaf bent mogen wat mijbetreft afgeschoten worden. ook die fuckers die om 2 voor 8 de winkel inkomen en nog voor 100 euro willen gaan kopen, en dan geen 10 kraten bier... waarop je nee zegt (duh, anders blijf je tot 9 uur in die winkel) en dan krijg je te horen dat diegene nog best zijn of haar boodschappen kan doen, want ze heeft nog 2 minuten
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 11:18:08 #122
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_39172685
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:26 schreef Mikkie het volgende:
De klant is koning, wat een kutuitspraak is dat zeg.

Het probleem is dat er genoeg personeel is dat best iets voor je wil doen, maar door al die zeikerds die volstrekt idiote dingen vragen en vervolgens roepen 'Ja maar ik ben toch koning?' gaat de moraal aardig omlaag.

Voorbeelden genoeg: op onze kaart staat niks met pesto of zalm.
Komt er zo'n kut aan, op een stampvol terras, net de hele kaar zitten doorkijken:
"Ja, ik wil graag een warm broodje met gesmolten brie, verse pesto en zalm."
- Ja euh, sorry, maar dat hebben we niet.
"Owh, da's ook gek."
- Nou, mevrouw, u kunt op de kaart ook zien dat niks hebben dat daar ook maar enigszins in de buurt komt.
"Nou, dan heb ik graag dat je de ontbrekende ingrediënten even gaat halen en dan alsnog mijn broodje maakt."

Kom op zeg. Ik heb mevrouw vriendelijk medegedeeld dat ze iets van de kaart mocht kiezen, en dat ze anders maar ergens anders moest proberen een persoonlijke winkelslaaf te regelen. Hoe is 't, zeg .
kun je toch gewoon doen? wordt t alleen 15 euro duurder ofzo
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
pi_39172701
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:12 schreef Homdeck het volgende:
Ik heb 7,5 jaar in een supermarkt gewerkt en was altijd de vriendelijkheid zelve, ook tegen vervelende klanten. Het kan echt wel hoor als je er een beetje moeite voor doet.
. Ik heb er 4 jaar gewerkt en als je maar aardig voor de klant was, was dat altijd wel wederzijds (uitzonderingen daargelaten..).
"
pi_39172918
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:45 schreef Metro2005 het volgende:

Dat komt omdat personeel tegenwoordig op een koopje moet, bedrijven hebben geen zin om mensen meer op te leiden, personeel switcht sneller van baan. Tja dan krijg je dat.
Maar soms verwachten klanten ook te veel.

Heb als 16-jarige vakkenvuller eens de vraag gehad welke wijn het beste zou smaken bij *noem iets*. Als je zoiets wil weten moet je maar naar een slijter hoor, een supermarkt is geen speciaalzaak. En dan moet je het helemaal niet vragen aan iemand die net een paar maanden legaal drank mag kopen en wier kennis hoogstwaarschijnlijk niet verder gaat dan bier en baco.

Nog een mooi verhaal trouwens:
Ik werkte net een paar weken in de super en een vrouw vraagt aan mij wat nu het verschil is tussen mayonaise en frietsaus. Wist ik veel, frietsaus gooi je over de frieten en mayonaise niet
Dus ik pak doodleuk een pot frietsaus en een pot mayo, bekijk de etiketten en kom tot de conclusie dat de ene meer vet bevat. Ze was wel tevreden met het antwoord, maar had dat natuurlijk ook zelf kunnen achterhalen
  zaterdag 24 juni 2006 @ 15:31:52 #125
60586 Veulen
Vlinder zonnestraal met vrij
pi_39178614
hmm, ik ben zelf winkelslaaf. Werk in een dierenspeciaalzaak, een service winkel. WE doen echt bijna alles voor een klant. Maar zelfs dan nog is een klant niet te vreden.

Voorbeelden genoeg:

- "Nou dat artikel zit niet in het assortiment, maar als u dat wil hebben kan ik dat morgenmiddag wel voor u laten afleveren". Je hebt zat klanten die dan gaan zeiken: "morgen pas, waarom heb je het nu niet". Of ze laten het komen en komen het vervolgens nooit ophalen.

- Je hebt ook de klanten die onmiddelijke hulp/gehoorzaamheid eisen. bv. Ik ben aardig en til voor klanten vaak zakken van 15 tot 25 kilo even naar hun auto of fiets. Kwestie van weten wat het weegt. Mensen vragen het ook vaak. Mijn 6 maanden zwangere collega doet dat niet, roept dan vaak mij uit het magazijn daarvoor. Vervolgens kom ik aanlopen (niet rennen) maar zijn ze pissig omdat het ze niet snel genoeg gaat. Hallo, het is een service. Ik verneuk me rug om je te helpen: wees blij en hou je smoel. Zo erg zit ik er niet om te springen om door de regen 25 kilo voer naar je auto te tillen.

- Of het type klant dat wil ruilen zonder bon onder het mom van ik heb geen bon gekregen. Dat kan best: maar dan heb je nee gezegt toen het je werd gevraagd. Ben ik niet de beroertste, vraag ik bij wie ze hebben afgerekend en op welke dag. Zeggen ze doordeweeks, bij die en die (vage omschrijving) dan roep ik die even, kunnen ze alsnog ruilen. Wat een gezeik roepen ze dan vaak. Duh wees dan niet zo dom om iets te kopen en nee te zeggen op de bon.

- Dan heb je ook nog de klanten die zo ongeintresserd zijn. Je zegt netjes "hallo: bij het afrekenen. Vervolgens zeg je het complete bedrag wat ze moeten afrekenen. Smijten ze het naar je toe. Vraag jeer 5 cent bij: willen ze niet kijken. Vervolgens zeg je dat je geen 5 centen hebt. Kijken ze je boos aan: trekken ze alsnog dat vak open komt er ineens heel wonderbaarlijk een stuk van 5 cent uit. Moet ik opnieuw aanslaan om de kassa het wisselgeld te laten berekenen (dit voor het aanwezige kleingeld 's avonds).

- De mensen die hun pinpas er al door heen trekken voor je klaar bent met aanslaan zijn ook irritant. Of gasten die meteen beginnen met tikken. Terwijl er op dat apparaat staat even geduld aub.

- Of inderdaad mensen die dan iets uit voorraad willen. Als ik dan zeg dat ik het niet heb:
* "ga even kijken, je hebt het vast wel"
Vervolgens een duidelijke "Nee, ik heb het niet. Die pallet is nog niet binnen."
* "Ga toch maar kijken, je hebt het altijd achter liggen"
"Nee, want de levering is verlaat dus heb ik het nog niet"
* "Ga je baas maar halen"
Als ik dan me baas roep zegt hij ook vaak nee. Maar heel vaak weiger ik dat ook gewoon. Geen zin in, ik ben 2de in verantwoording. Je doet het maar met mij. Of hij is er niet.

Ik heb bijna een oneindig geduld. Maar van die mensen die constant lopen te zeiken kunnen echt het dak op.
I put the sexy in dyslexia
Voor paardrijles aan huis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')