abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39067993
Moest het toch even kwijt srem freese Dat is ook wel een beetje dom
pi_39068138
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:13 schreef Twanstra het volgende:

Nee bitch! Daar loop jij toch voor rond in de WINKEL! (dat is zo'n plaats waar je geholpen kunt worden als je het zelf niet kan of wil vinden)
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 01:01 schreef ThaBrain het volgende:

Als vakkenvuller heb je je aan een vulnorm te houden. Vervelende klanten werken niet mee. Je hebt gewoon geen tijd om met elke klant mee te lopen.

Je hebt van die klanten die van alle spullen op een boodschappenlijstje vragen waar het staat...ik bedoel....je kan toch wel een beetje moeite doen om je eigen boodschappen te vinden...
Vaak is het dan ook nog eens zo dat je dezelfde klant later weer tegen komt in de winkel en ze dan alsnog weer dezelfde dingen gaan vragen
Nuff said.
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:33:24 #83
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39068435
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:21 schreef Moja het volgende:
Moest het toch even kwijt srem freese Dat is ook wel een beetje dom
Beetje? .

Opzich kan het gebeuren, maar dat mens stond echt te koken van woede ook nog..

En dan achteraf (na gehoord te hebben hoe het ECHT heet) iets zeggen van "nou ja, je snapte het toch?" NEE DOOS! .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:13:24 #84
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_39069777
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:25 schreef GioStyle het volgende:

[..]


[..]

Nuff said.
Nuff said about what?
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:18:26 #85
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_39069999
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:13 schreef Twanstra het volgende:

[..]

Nuff said about what?
dat die jostie te lam is om te werken
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
pi_39070026
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:13 schreef Twanstra het volgende:

[..]

Nuff said about what?
Lees ff een paar posts terug en dan weer naar beneden, het wordt je vanzelf wel duidelijk, hoop ik.
pi_39071180
Klant is koning klootzak!
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_39071541
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:46 schreef Double-Helix het volgende:
Klant is koning klootzak!
Schelden is niet echt koninklijk hoor
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:45:12 #89
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39075903
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:45 schreef Tijger_m het volgende:
Eigenlijk weinig last gehad van onbeleefd personeel, wel van ongeinteresseerd dan wel onbekwaam personeel en dan met name in de horeca maar helaas is het niet gelimiteerd tot de horeca. Tegenwoordig een vraag stellen in een willekeurige winkel komt je geregeld op een blik te staan die je meestal met koeien associeert.

Mijn favoriete restaurant bezoek ik eigenlijk puur om de perfecte service, uiteraard hebben we daar in Nederland een buitenlands woord voor nodig omdat, met name de horeca, men in Nederland geen flauw idee heeft wat het is, lijkt het.

Schelden en onbeschoft gedrag tegenover personeel kan overigens ook niet wat mij betreft.
Dat komt omdat personeel tegenwoordig op een koopje moet, bedrijven hebben geen zin om mensen meer op te leiden, personeel switcht sneller van baan. Tja dan krijg je dat.

Overigens merk ik inderdaad dat klanten ronduit onbeschoft, leugenachtig en asociaal kunnen zijn. Heb in meerdere winkels gewerkt (met, serieus waar, een PERFECTE service) maar dan NOG zeiken de mensen dat het een lieve lust is
is dat zó duur
Duurt dat zó lang
Is dit nou jullie service (als ze zelf iets stukgemaakt hebben en we het niet willen omruilen)
Hoeveel korting krijg ik daarop (terwijl je al de goedkoopste van Nederland bent op dat moment )

Dat soort grappen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:54:42 #90
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39076269
Wat ook irritant is zijn die mensen die zonder hallo of gedag en zonder fatsoenlijke zinsformulering denken te kunnen vertellen wat ze willen hebben.

Een voorbeeld:

* klant komt binnen *

ROUTER

goedemiddag

ja uh goedemiddag
ROUTER

U zoekt een router? :s

ja

Wat voor een router zoekt u, we hebben de keuze uit 20 verschillende types

Ja gewoon een router

Een draadloze of geen draadloze?

Draadloze

* draadloze router pakt (uiteraard de duurste)

Meneer, ik vertel u er direct bij dat u wél verstand van netwerken moet hebben om dit goed in te stellen en u heeft dit en dit erbij nodig. en blablabla (heel verhaal opgeschreven hoe hij het het snelst in kan stellen)

Ja denk je dat ik dom ben ofzo....

Nee maar we krijgen deze dingen vaak terug omdat de klant er niet uit komt

.........

Klant rekent router en draadloze kaart af en gaat naar huis

half uur later komt de klant terug en begint op dezelfde toon:

KAPOT

goedemiddag

Ja uh goedemiddag, dat ding is kapot hoor hij deugt niet.

Ik ding aansluiten, installeren en hoppa werken

klant kijkt zo van

En gaat weer weg.

en zo kan ik nog wel 1000 verhalen vertellen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_39077316
Ik ben altijd heel vriendelijk, maar ik moet zeggen dat ik echt strontsachreinig kan worden van medewerkers die je niet fatsoenlijk behandelen.

Ik moest laatst even snel wat foto's uitprinten bij de hema in kampen. Dus ik vraag aan een medewerker of ik even wat foto's uit kan printen vanaf een CDtje, nou ja prima natuurlijk dat kon daar en daar. Nou ja, ik d'r naar toe en op een gegeven moment had ik een paar foto's teveel aangeklikt, en ik wist niet hoe ze weer weg moesten. Dus ik vraag vriendelijk aan een medewerker of ze mee even kon helpen. Toen ze bezig was vertelde ze me dat het wel minimaal 2 dagen duurt voordat je de foto's op kon halen. Ik moest ze vandaag hebben, dus ik vertelde d'r dat ik het dan wel bij de Hema in Zwolle probeer waarvan ik wist dat het daar wel kon. Nou ja, zij probeert die aangeklikte foto's ongedaan te maken, en dat duurde en dat duurde. Dus op een gegeven moment zei ik dat ik het ergens anders ging proberen, en bedankte haar voor d'r hulp. Echter zij werd gelijk kwaad, en ik zou hoe dan ook voor die foto's moeten betalen, want zij wist niet of ze die nog wel ongedaan kon maken. Ik had ze immers zelf aangeklikt. Toen ik dat ze het programma maar even moest resetten, werd ze nog boser, en dat kostte 20 euro, dus dat zou ik dan ook gelijk nog even moeten betalen. Toen werd ik boos en zei ik dat ze dan maar niet zo'n pauperprogramma op dat ding moesten installeren, en ze de chef er maar beter bij kon halen. Nou ja, die chef was gelukkig snel ter plaatse, en ik legde de situatie op rustige toon uit. Die chef drukte op 2 knopjes en t programma stond weer op t beginscherm. Dat wijf zei maar niks, en nadat ik die chef nog bedankt had heb ik haar dan ook geen blik gegund.

Normaliter ben ik altijd uiterst vriendelijk en beleefd, maar ik kan er niet tegen als ik onrechtvaarig behandeld wordt, dan spring ik uit m'n vel. Kwestie van de juiste mensen aannemen op zo'n afdeling.
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:12:36 #92
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_39081675
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:13 schreef Twanstra het volgende:

[..]

Nee bitch! Daar loop jij toch voor rond in de WINKEL! (dat is zo'n plaats waar je geholpen kunt worden als je het zelf niet kan of wil vinden)
dude, dat was vroeger bij de kruidenier
tegenwoordig heb je ZELFservice winkels, DUS ZELF PAKEN
als je het niet kan vinden helpen de vakkenvullers je, en eerder niet
je kan ook nog de bestelservice van appie proberen, dan komen ze het langs huis brengen


nog een leuk voorbeeld:

*klant gooit wat om in kanovinnie's pat" (uiteraard zo'n kutpot met appelmoes, en groot he! )

o nee! ik liet iets vallen!
dat maakt niet uit meneer, zit het op uw schoenen of kleren?
nee, hoezo?
nou, anders had ik u even een doekje gegeven om het op te ruimen
wat, jij gaat het opruimen
nee, meneer ik bedoel als het op uw schoenen zat.^O^ wat op de grond zit ruim ik natuurlijk op
ja, das je geraden want jij werkt hiet

wdf?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:18:58 #93
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_39081980
Zit er iets op uw schoenen ?
Neej
*trapt tegen appelmoes* ah nu wel
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_39082442
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:14 schreef Twanstra het volgende:
Klant is KONING!!!!!!!
(hoe moeilijk is dat nou voor mensen die in een winkel werken!) Ja heb zelf ook 5 jaar in een winkel gewerkt (op de zaterdag).
Dat is dus minder dan een jaar vriend in grote mensen termen.
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:36:35 #95
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_39087051
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:31 schreef zovty het volgende:

[..]

Dat is dus minder dan een jaar vriend in grote mensen termen.
Eh, ja want ik ben geen pauper?!
pi_39091232
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:07 schreef zillah666 het volgende:
Nederlanders zijn onbeleefd
Zitten ze godver te klagen dat (winkel)personeel onbeleefd is. Nou is dat misschien wel zo hoor, maar dan wil ik toch graag even klagen over al die klote klanten die je in je winkel krijgt. En dan vinden ze het gek dat als je al door 30 man in de zeik genomen bent dat je een beetje bits reageert.

Ja, ik werk dus zelf in de diensverlening, gelukkig niet in een winkel, maar op een plek waar mensen voor hun plezier naartoe gaan, en zelfs daar lopen bezoekers tegen je te zeiken als het ze even te lang duurt. Godver, je bent een dagje uit, dan heb je toch de tijd? En daarbij het is niet mijn schuld dat alles daar traag gaat dat komt door die domme bezoekers zelf.

Dus: misschien vinden die onderzoekers (winkel)personeel onbeleefd, maar dan raad ik ze aan om zelf eens een half jaar in een winkel oid te gaan staan, en doe dan je onderzoekje nog maar eens over, kijken of je nog van mening bent dat het aan het personeel ligt.

Zo, nu ben ik weer blij
Wees blij dat die klanten bij jullie komen. Ze kunnen er ook voor kiezen om naar de concurrent te gaan. Als al jullie klanten dat doen, heb jij geen baan/salaris meer. Dus wees blij dat je wat verkoopt/klandizie hebt.

Dit hoort gewoon bij het werken daar waar service centraal staat. Als je daar niet tegenkunt, ga dan achter de lopende band staan of asperges steken. Heb je niets te maken met vervelende klanten/mensen
pi_39091332
Hoe vervelend de klant ook is, ik was altijd vriendelijk.
Maar waar een vriendelijke klant bij het ruilen er misschien een gratis product bij kreeg, was dit niet zo bij de vervelende klant
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:16:01 #98
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_39095491
j man weeEENS VRIENDLEUKJK
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:17:39 #99
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_39095565
Vriendelijk blijven tegen vervelende klanten

Heerlijk vind ik het, reageren ze vet gaar, geef je normaal antwoord ( soort aftroeven ) en dan zeggen ze meestal: ja ... uhhh
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_39096521
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 21:27 schreef Crizzz_ het volgende:

[..]

Wees blij dat die klanten bij jullie komen. Ze kunnen er ook voor kiezen om naar de concurrent te gaan. Als al jullie klanten dat doen, heb jij geen baan/salaris meer. Dus wees blij dat je wat verkoopt/klandizie hebt.

Dit hoort gewoon bij het werken daar waar service centraal staat. Als je daar niet tegenkunt, ga dan achter de lopende band staan of asperges steken. Heb je niets te maken met vervelende klanten/mensen
Ja, ik ga mn tijd verdoen met een discussie met 1 of andere doos, terwijl er tegelijkertijd drie kids 'mevrouw, mevrouw, mevrouw' roepen. Dat is dus niet mijn werk.
Mijn werk is om die kids een leuke dag te bezorgen, en ze te begeleiden met waar ze mee bezig zijn, en daarnaast om te zorgen voor hun veiligheid.
pi_39096748
Eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt als ik!
Ik werk zelf in de snackbar van drievliet.
Ach, als mensen honger hebben komen ze dat dus bij ons halen. Staan ze gvd 10 minuten in de rij voordat ze kunnen bestellen, en daarna moeten ze gemiddeld nog 5 minuten wachten op een drukke dag. En dan zijn ze zo driftig sommige dat ze je het liefst nog komen slaan ook!
Kom op zeg, als je in een normale snackbar komt bij jouw een straat verderop moet je af en toe ook 10 minuten wachten, dan is dat toch ook niet erg?! Drievliet is een stukje drukker als de plaatselijke snackbar, dus heb daar dan begrip voor! :s
Alsof ze een uur moeten wachten voor een attractie zoals bij de efteling ofzo!
pi_39162136
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:08 schreef Horsemen77 het volgende:

[..]

Nou ik zal het je even uitleggen. "de klant is koning" is zo'n domme cliche uipspraak. Hoezo is de klant koning?

Stel ik heb een winkel. Dan verkoop ik producten tegen een bepaalde prijs. Daar hoort dan ook een bepaalde service bij. Daar ga je als klant mee akkoord of niet. Stel je nou voor dat de klant een bepaalde service eist. Hij is immers koning. En service kost nou eenmaal geld. En die service kost meer dan de service die bij de prijs van dat product is inbegrepen. Dan moet de betreffende ondernemer daar maar mee akkoord gaan ondanks dat hij/zij daardoor verlies draait. Zo werkt het natuurlijk niet.

De klant is koning is ook een simpele domme opmerking die niks met de realiteit te maken heeft.

Simpele voorbeelden zijn mensen die in een supermarkt vakkenvullers non stop lastig vallen omdat ze te lui zijn zelf producten te zoeken. Of mensen die denken dat ze bij de aldi dezelfde service krijgen als bij de albert heijn. Zelf werkte ik ooit bij een groothandel en daar dachten klanten serieus dat ik verstand had van alle producten die daar verkocht werden. Hoe dom kan je zijn denk ik dan.

Gelukkig was er ooit een wijs persoon die hoorde van de geweldige uitspraak "de klant is koning" en toen de echt geweldige uitspraak "maar geen keizer" bedacht.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:22:01 #103
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_39163155
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:53 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Nou ik zal het je even uitleggen. "de klant is koning" is zo'n domme cliche uipspraak. Hoezo is de klant koning?

Stel ik heb een winkel. Dan verkoop ik producten tegen een bepaalde prijs. Daar hoort dan ook een bepaalde service bij. Daar ga je als klant mee akkoord of niet. Stel je nou voor dat de klant een bepaalde service eist. Hij is immers koning. En service kost nou eenmaal geld. En die service kost meer dan de service die bij de prijs van dat product is inbegrepen. Dan moet de betreffende ondernemer daar maar mee akkoord gaan ondanks dat hij/zij daardoor verlies draait. Zo werkt het natuurlijk niet.

De klant is koning is ook een simpele domme opmerking die niks met de realiteit te maken heeft.

Simpele voorbeelden zijn mensen die in een supermarkt vakkenvullers non stop lastig vallen omdat ze te lui zijn zelf producten te zoeken. Of mensen die denken dat ze bij de aldi dezelfde service krijgen als bij de albert heijn. Zelf werkte ik ooit bij een groothandel en daar dachten klanten serieus dat ik verstand had van alle producten die daar verkocht werden. Hoe dom kan je zijn denk ik dan.

Gelukkig was er ooit een wijs persoon die hoorde van de geweldige uitspraak "de klant is koning" en toen de echt geweldige uitspraak "maar geen keizer" bedacht.
Ik vind je verhaaltje leuk. En natuurlijk heb je ook wel een beetje gelijk.
Echter wat het probleem is tegenwoordig, dat ook bij de dure winkels je geen service krijgt. En een goedenmiddag, of een alstublieft bij de kassa kost geld?! (ik denk het niet). Als ik wens af te rekenen bij de kassa, dan verwacht ik, goedemiddag/avond/ochtend en als ik moet betalen een bedrag te horen, met daarna alstublieft. Is niet heel erg moeilijk denk je, nou voor de meeste mensen wel dus!
Ook een dank u, een prettig weekend, prettige dag etc. is voor VEEL (niet alle personen die in winkels werken/werknemers) moeilijk uit hun chagrijnige hoofd te krijgen.

Kijk, dat jij niet de brains hebt om een raket te ontwerpen en dus in een winkel staat, hoeft nog niet te zeggen dat je daar maar chagrijnig mag staan en gewoon soms bot en onbeschoft bent!

Beleefdheid is denk ik the keyword hier, dat is service........dat je laat zien aan de mensen, dat je waardeert als medewerker dat de klant bij jou bedrijf zijn boodschappen doet.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:26:53 #104
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39163343
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:25:58 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:29:28 #105
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39163429
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:25:59 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:36:47 #106
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_39163725
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:29 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Maar ook dat komt van twee kanten. Ik probeer altijd vriendelijk goedemiddag te zeggen of vriendelijk naar mensen te knikken, maar als die je vervolgens straal negeren of het fatsoen niet hebben om iets terug te zeggen, dan is de lol er snel af.

Beleefdheid en respect komt van twee kanten. Doordat veel van het winkelend publiek tegenwoordig denkt dat ze het personeel van de betreffende zaak als slaaf kunnen gebruiken, gaat datzelfde personeel steigeren natuurlijk.
Natuurlijk, wel van twee kanten. Beleefdheid, echter JIJ als personeel dient mij te begroeten. NIET andersom natuurlijk. En ook dit is Veels te veel gevraagd.

En je uitzondering met dat broodje is leuk, maar vind het wel een beetje een sterk verhaal.
Maar inderdaad, klanten kunnen vervelend zijn, echter mag je er nooit kwaad op worden of erger uitschelden of een grote bek geven.
pi_39163727
Laat ik het eens van twee kanten bekijken

Aan de ene kant heb je idd onbeleefd personeel. Nog geen boe of ba als je de winkel binnenkomt, nog te beroerd om even voor je te gaan kijken of je maat er is of om alleen maar ff vriendelijk te lachen.

Maar aan de andere kant zijn er ook genoeg klanten die zelf niet beleefd zijn. Je kent ze wel, van die mensen die de hele winkel doorschreeuwen: "Ja, hallo, ja, hier ja, kom mij eens helpen!"

Of nog een mooie die ik zelf als supermarktmedewerker heb meegemaakt:
Klant 1 vraagt of product x er nog is. Ik loop naar het magazijn en kom tot de conclusie dat product x helaas is uitverkocht.
Even later komt klant 2 en vraagt of product x er nog is. Aangezien ik weet dat er in die tien minuten geen vracht is geleverd, weet ik dus ook dat product x er niet is. Want daar heb ik net al voor gekeken. Dus ik zeg tegen klant 2: "Die is er helaas niet meer."
Waarop klant 2 zegt: "En in het magazijn?"
Ik weer: "Nee, het product is er helemaal niet meer."
Klant: "Kun je toch niet even gaan kijken?"

Nu snap ik de redenatie wel aangezien het merendeel van de 15-jarige vakkenvullers helemaal geen zin heeft om te gaan kijken, maar ik ga niet voor piet snot naar achter lopen omdat een klant mij niet gelooft. Maar dat wordt natuurlijk als onbeleefd opgevat
pi_39163780
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:36 schreef Twanstra het volgende:

Natuurlijk, wel van twee kanten. Beleefdheid, echter JIJ als personeel dient mij te begroeten. NIET andersom natuurlijk. En ook dit is Veels te veel gevraagd.
Mikkie zegt dus dat hij klanten altijd begroet. Nergens dat klanten hem als eerste moeten begroeten. Maar als Mikkie een klant groet, is het wel zo beleefd van de klant om daarna terug te groeten.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:39:44 #109
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_39163865
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:37 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Mikkie zegt dus dat hij klanten altijd begroet. Nergens dat klanten hem als eerste moeten begroeten. Maar als Mikkie een klant groet, is het wel zo beleefd van de klant om daarna terug te groeten.
Oh, dat had ik er niet uit opgemaakt. (meer als hij deed het, maar niemand groeten heb terug en daarom doe ik het nu niet meer).
Maar inderdaad, tuurlijk verwacht je wat terug.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:41:31 #110
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_39163932


[ Bericht 100% gewijzigd door Twanstra op 23-06-2006 22:43:43 ]
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:42:05 #111
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_39163956
quote:
[b]Op vrijdag 23 juni 2006 22:36

Of nog een mooie die ik zelf als supermarktmedewerker heb meegemaakt:
Klant 1 vraagt of product x er nog is. Ik loop naar het magazijn en kom tot de conclusie dat product x helaas is uitverkocht.
Even later komt klant 2 en vraagt of product x er nog is. Aangezien ik weet dat er in die tien minuten geen vracht is geleverd, weet ik dus ook dat product x er niet is. Want daar heb ik net al voor gekeken. Dus ik zeg tegen klant 2: "Die is er helaas niet meer."
Waarop klant 2 zegt: "En in het magazijn?"
Ik weer: "Nee, het product is er helemaal niet meer."
Klant: "Kun je toch niet even gaan kijken?"
Dan kan je toch zeggen dat je net gekeken hebt voor een andere klant, KLAAR!
Beleefd zijn, en gewoon eerlijk dat is denk ik ook belangrijk.
pi_39164117
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:42 schreef Twanstra het volgende:

Dan kan je toch zeggen dat je net gekeken hebt voor een andere klant, KLAAR!
Beleefd zijn, en gewoon eerlijk dat is denk ik ook belangrijk.
Ik zal even het einde voor je posten:
Ik: Ik heb tien minuten geleden voor een andere klant gekeken en toen was het product er niet meer. Er is geen vracht geweest, dus het product is er nog steeds niet.
Klant: Hm... nou ja, vooruit dan maar.
Klant loopt door, ik ga door met mijn werkzaamheden en loop even later een andere gang in. Zie ik een collega van mij naar achter lopen, terugkomen en iets tegen dezelfde klant zeggen. Je raadt vast nooooooit wat ze mijn collega vroeg
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:50:22 #113
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39164294
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:25:59 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:52:19 #114
151600 TwinHype
... 2 of a kind ...
pi_39164374
beleefd

Loop met mijn zus in de schoenenreus, opzich geen spectakel, en mijn zus ziet leuke schoenen (en die zijn er natuurlijk weer niet in mijn maat). Ze past ze, en besluit ze te kopen. Bij de kassa rekent ze af...... vraagt die verkoopster aan mij ..... met een koele, geacteerde vriendelijkheid:

WIL DE KLEINE MEID EEN BALLON

Als ik groter was geweest, en goed boven de toonbank uit had kunnen komen, had ik haar ter plekke een slagaderlijke bloeding toegebracht......

(details zie fotoboek)
King Shameek just do it to the crowd
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:54:58 #115
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39164487
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 95% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:26:00 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:56:57 #116
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39164575
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:26:00 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_39164594
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:54 schreef Mikkie het volgende:

Ah okay, ik wilde ook al een andere formulering voorstellen.

Ik denk (maar goed, ik denk, het hoeft niet waar te zijn), dat het wel kan schelen als je het uitlegt.
"Sorry mevrouw, maar ik ben tien minuten geleden nog voor iemand voor exact hetzelfde product naar het magazijn gelopen, we hebben er helaas niks meer van liggen", zal het beter doen dan "Nee, hebben we niet meer."

Dan ben je duidelijk genoeg. En daarna mag je best duidelijk zijn, vind ik. Als mensen dan nog vragen of je niet naar achteren wil lopen, kun je duidelijk stellen dat je daar niet aan begint, omdat je wéét dat het op is; op zo'n moment kun je je tijd veel beter besteden.
Het was idd niet zo duidelijk gepost. Met dit einde wel, neem ik aan. Leg je nota bene uit waarom je niet gaat kijken, loopt ze doodleuk naar een collega die natuurlijk gaat kijken (want die is tien minuten eerder gaat kijken) en dan natuurlijk met hetzelfde antwoord terugkomt. *Zucht*
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:58:15 #118
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_39164630
Morgen weer werken @ Loller1000

Veel mensen helpen weer
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:00:24 #119
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_39164716
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 47% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:26:01 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_39164732
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 22:52 schreef TwinHype het volgende:

WIL DE KLEINE MEID EEN BALLON


Ik heb aan de telefoon ook eens iets heel vreemds gehad in deze trant toen ik een jaar of 16 was.

Beller 1: Hallo, is je papa of mama thuis?
Lijkt mij meer een manier om iemand van zes te vragen of zijn ouders er zijn.
Vijf minuten later ging de telefoon weer: Is uw man thuis?

In vijf minuten van 6 naar 36
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')