quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:13 schreef Twanstra het volgende:
Nee bitch! Daar loop jij toch voor rond in de WINKEL! (dat is zo'n plaats waar je geholpen kunt worden als je het zelf niet kan of wil vinden)
Nuff said.quote:Op woensdag 21 juni 2006 01:01 schreef ThaBrain het volgende:
Als vakkenvuller heb je je aan een vulnorm te houden. Vervelende klanten werken niet mee. Je hebt gewoon geen tijd om met elke klant mee te lopen.
Je hebt van die klanten die van alle spullen op een boodschappenlijstje vragen waar het staat...ik bedoel....je kan toch wel een beetje moeite doen om je eigen boodschappen te vinden...
Vaak is het dan ook nog eens zo dat je dezelfde klant later weer tegen komt in de winkel en ze dan alsnog weer dezelfde dingen gaan vragen![]()
Beetje?quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:21 schreef Moja het volgende:
Moest het toch even kwijtsrem freese
Dat is ook wel een beetje dom
![]()
dat die jostie te lam is om te werkenquote:
Lees ff een paar posts terug en dan weer naar beneden, het wordt je vanzelf wel duidelijk, hoop ik.quote:
Schelden is niet echt koninklijk hoorquote:Op woensdag 21 juni 2006 12:46 schreef Double-Helix het volgende:
Klant is koning klootzak!
Dat komt omdat personeel tegenwoordig op een koopje moet, bedrijven hebben geen zin om mensen meer op te leiden, personeel switcht sneller van baan. Tja dan krijg je dat.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:45 schreef Tijger_m het volgende:
Eigenlijk weinig last gehad van onbeleefd personeel, wel van ongeinteresseerd dan wel onbekwaam personeel en dan met name in de horeca maar helaas is het niet gelimiteerd tot de horeca. Tegenwoordig een vraag stellen in een willekeurige winkel komt je geregeld op een blik te staan die je meestal met koeien associeert.
Mijn favoriete restaurant bezoek ik eigenlijk puur om de perfecte service, uiteraard hebben we daar in Nederland een buitenlands woord voor nodig omdat, met name de horeca, men in Nederland geen flauw idee heeft wat het is, lijkt het.
Schelden en onbeschoft gedrag tegenover personeel kan overigens ook niet wat mij betreft.
dude, dat was vroeger bij de kruidenierquote:Op woensdag 21 juni 2006 00:13 schreef Twanstra het volgende:
[..]
Nee bitch! Daar loop jij toch voor rond in de WINKEL! (dat is zo'n plaats waar je geholpen kunt worden als je het zelf niet kan of wil vinden)
Dat is dus minder dan een jaar vriend in grote mensen termen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:14 schreef Twanstra het volgende:
Klant is KONING!!!!!!!
(hoe moeilijk is dat nou voor mensen die in een winkel werken!) Ja heb zelf ook 5 jaar in een winkel gewerkt (op de zaterdag).
Eh, ja want ik ben geen pauper?!quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:31 schreef zovty het volgende:
[..]
Dat is dus minder dan een jaar vriend in grote mensen termen.
Wees blij dat die klanten bij jullie komen. Ze kunnen er ook voor kiezen om naar de concurrent te gaan. Als al jullie klanten dat doen, heb jij geen baan/salaris meer. Dus wees blij dat je wat verkoopt/klandizie hebt.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:07 schreef zillah666 het volgende:
Nederlanders zijn onbeleefd
Zitten ze godver te klagen dat (winkel)personeel onbeleefd is. Nou is dat misschien wel zo hoor, maar dan wil ik toch graag even klagen over al die klote klanten die je in je winkel krijgt. En dan vinden ze het gek dat als je al door 30 man in de zeik genomen bent dat je een beetje bits reageert.
Ja, ik werk dus zelf in de diensverlening, gelukkig niet in een winkel, maar op een plek waar mensen voor hun plezier naartoe gaan, en zelfs daar lopen bezoekers tegen je te zeiken als het ze even te lang duurt. Godver, je bent een dagje uit, dan heb je toch de tijd? En daarbij het is niet mijn schuld dat alles daar traag gaat dat komt door die domme bezoekers zelf.![]()
Dus: misschien vinden dieonderzoekers (winkel)personeel onbeleefd, maar dan raad ik ze aan om zelf eens een half jaar in een winkel oid te gaan staan, en doe dan je
onderzoekje nog maar eens over, kijken of je nog van mening bent dat het aan het personeel ligt.
Zo, nu ben ik weer blij![]()
Ja, ik ga mn tijd verdoen met een discussie met 1 of andere doos, terwijl er tegelijkertijd drie kids 'mevrouw, mevrouw, mevrouw' roepen. Dat is dus niet mijn werk.quote:Op woensdag 21 juni 2006 21:27 schreef Crizzz_ het volgende:
[..]
Wees blij dat die klanten bij jullie komen. Ze kunnen er ook voor kiezen om naar de concurrent te gaan. Als al jullie klanten dat doen, heb jij geen baan/salaris meer. Dus wees blij dat je wat verkoopt/klandizie hebt.
Dit hoort gewoon bij het werken daar waar service centraal staat. Als je daar niet tegenkunt, ga dan achter de lopende band staan of asperges steken. Heb je niets te maken met vervelende klanten/mensen![]()
Nou ik zal het je even uitleggen. "de klant is koning" is zo'n domme cliche uipspraak. Hoezo is de klant koning?quote:
Ik vind je verhaaltje leuk. En natuurlijk heb je ook wel een beetje gelijk.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:53 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Nou ik zal het je even uitleggen. "de klant is koning" is zo'n domme cliche uipspraak. Hoezo is de klant koning?
Stel ik heb een winkel. Dan verkoop ik producten tegen een bepaalde prijs. Daar hoort dan ook een bepaalde service bij. Daar ga je als klant mee akkoord of niet. Stel je nou voor dat de klant een bepaalde service eist. Hij is immers koning. En service kost nou eenmaal geld. En die service kost meer dan de service die bij de prijs van dat product is inbegrepen. Dan moet de betreffende ondernemer daar maar mee akkoord gaan ondanks dat hij/zij daardoor verlies draait. Zo werkt het natuurlijk niet.
De klant is koning is ook een simpele domme opmerking die niks met de realiteit te maken heeft.
Simpele voorbeelden zijn mensen die in een supermarkt vakkenvullers non stop lastig vallen omdat ze te lui zijn zelf producten te zoeken. Of mensen die denken dat ze bij de aldi dezelfde service krijgen als bij de albert heijn. Zelf werkte ik ooit bij een groothandel en daar dachten klanten serieus dat ik verstand had van alle producten die daar verkocht werden. Hoe dom kan je zijn denk ik dan.
Gelukkig was er ooit een wijs persoon die hoorde van de geweldige uitspraak "de klant is koning" en toen de echt geweldige uitspraak "maar geen keizer" bedacht.
Natuurlijk, wel van twee kanten. Beleefdheid, echter JIJ als personeel dient mij te begroeten. NIET andersom natuurlijk. En ook dit is Veels te veel gevraagd.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar ook dat komt van twee kanten. Ik probeer altijd vriendelijk goedemiddag te zeggen of vriendelijk naar mensen te knikken, maar als die je vervolgens straal negeren of het fatsoen niet hebben om iets terug te zeggen, dan is de lol er snel af.
Beleefdheid en respect komt van twee kanten. Doordat veel van het winkelend publiek tegenwoordig denkt dat ze het personeel van de betreffende zaak als slaaf kunnen gebruiken, gaat datzelfde personeel steigeren natuurlijk.
Mikkie zegt dus dat hij klanten altijd begroet. Nergens dat klanten hem als eerste moeten begroeten. Maar als Mikkie een klant groet, is het wel zo beleefd van de klant om daarna terug te groeten.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:36 schreef Twanstra het volgende:
Natuurlijk, wel van twee kanten. Beleefdheid, echter JIJ als personeel dient mij te begroeten. NIET andersom natuurlijk. En ook dit is Veels te veel gevraagd.
Oh, dat had ik er niet uit opgemaakt. (meer als hij deed het, maar niemand groeten heb terug en daarom doe ik het nu niet meer).quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:37 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Mikkie zegt dus dat hij klanten altijd begroet. Nergens dat klanten hem als eerste moeten begroeten. Maar als Mikkie een klant groet, is het wel zo beleefd van de klant om daarna terug te groeten.
Dan kan je toch zeggen dat je net gekeken hebt voor een andere klant, KLAAR!quote:[b]Op vrijdag 23 juni 2006 22:36
Of nog een mooie die ik zelf als supermarktmedewerker heb meegemaakt:
Klant 1 vraagt of product x er nog is. Ik loop naar het magazijn en kom tot de conclusie dat product x helaas is uitverkocht.
Even later komt klant 2 en vraagt of product x er nog is. Aangezien ik weet dat er in die tien minuten geen vracht is geleverd, weet ik dus ook dat product x er niet is. Want daar heb ik net al voor gekeken. Dus ik zeg tegen klant 2: "Die is er helaas niet meer."
Waarop klant 2 zegt: "En in het magazijn?"
Ik weer: "Nee, het product is er helemaal niet meer."
Klant: "Kun je toch niet even gaan kijken?"
Ik zal even het einde voor je posten:quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:42 schreef Twanstra het volgende:
Dan kan je toch zeggen dat je net gekeken hebt voor een andere klant, KLAAR!
Beleefd zijn, en gewoon eerlijk dat is denk ik ook belangrijk.
Het was idd niet zo duidelijk gepost. Met dit einde wel, neem ik aan. Leg je nota bene uit waarom je niet gaat kijken, loopt ze doodleuk naar een collega die natuurlijk gaat kijken (want die is tien minuten eerder gaat kijken) en dan natuurlijk met hetzelfde antwoord terugkomt. *Zucht*quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:54 schreef Mikkie het volgende:
Ah okay, ik wilde ook al een andere formulering voorstellen.
Ik denk (maar goed, ik denk, het hoeft niet waar te zijn), dat het wel kan schelen als je het uitlegt.
"Sorry mevrouw, maar ik ben tien minuten geleden nog voor iemand voor exact hetzelfde product naar het magazijn gelopen, we hebben er helaas niks meer van liggen", zal het beter doen dan "Nee, hebben we niet meer."
Dan ben je duidelijk genoeg. En daarna mag je best duidelijk zijn, vind ik. Als mensen dan nog vragen of je niet naar achteren wil lopen, kun je duidelijk stellen dat je daar niet aan begint, omdat je wéét dat het op is; op zo'n moment kun je je tijd veel beter besteden.
quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |