Dit is mijn Fender Mustang
[Dit bericht is gewijzigd door FooFighters op 18-12-2001 20:48]
Weet jij toevallig een beetje goede gitaar om mee te beginnen ???? Niet te duur graag
en dan op eigen risico verder gaan
[Dit bericht is gewijzigd door thefreezeman op 18-12-2001 20:59]
quote:poging 2
Op dinsdag 18 december 2001 20:41 schreef FooFighters het volgende:
Dit zijn mijn gitaren.....Dit is mijn Fender Mustang
[url="http://members.rott.chello.nl/ddenboer/personal/mst2.jpg"[/url]
[Dit bericht is gewijzigd door FooFighters op 18-12-2001 20:59]
quote:dat was het dus ook niet
Op dinsdag 18 december 2001 20:49 schreef thefreezeman het volgende:
Misschien ben je verhuist van Rotterdam naar Amsterdam?rott = ams
Ik heb ff geen idee meer, dus sluit het topic a.u.b.
[Dit bericht is gewijzigd door FooFighters op 18-12-2001 20:54]
quote:had ik ook al voor je geprobeerd
Op dinsdag 18 december 2001 20:53 schreef FooFighters het volgende:[..]
dat was het dus ook niet
Ik heb m sinds oktober en ik ben er echt superblij mee
't was een cadeautje van me pa
(klein detail: de zanger/gitarist van Di'Rekt (Bas heet ie geloof ik) heb erop gespeeld)
)
Die van mij is (nog) acoustisch, maar volgende jaar laat ik m veranderen en wordt ie semi-acoustisch
quote:wat een schattig kleurtje heeft jouw Marshall ???
Op woensdag 19 december 2001 11:58 schreef Tijn het volgende:
Daar istie weer, mn Epiphone LesPaul & Marshall VS 100En daarnaast een Korg Triton ProX en een Yamaha PSR-510, op een Roland KC-300
Oh en nog een of ander crap akoustisch gitaartje die waanzinnig lekker speelt (lekker kleine action en iets versmalde hals).
quote:Whaaaaa speel jij bass met 6 snaren? das moeilijk man...
Op woensdag 19 december 2001 09:19 schreef SanderThomas het volgende:
Bassen mogen ook vast wel
quote:is een kwestie van wennen, lage gebruik je overigens niet al te veel, 't hogere gedeelte is vooral leuk als je mag pingelen
Op woensdag 19 december 2001 14:40 schreef Teigjuh het volgende:
Whaaaaa speel jij bass met 6 snaren? das moeilijk man...
wel kicke als je dat kan
gebruik je ze ook allemaal of niet??
quote:Jah, OrangeAmp case eromheen
Op woensdag 19 december 2001 12:49 schreef FooFighters het volgende:[..]
wat een schattig kleurtje heeft jouw Marshall ???
Deze heb ik ook, maar dan zonder slagplaat. Hij is helemaal blank, niet gelakt, waardoor het geluid nog mooier is
Ja, ik ben er echt trots op
[Dit bericht is gewijzigd door Teigjuh op 19-12-2001 15:02]
quote:Ik weet dat de Red Hot Chili Peppers echt alle snaren gebruiken, maar das moeilijk volgens mij..
Op woensdag 19 december 2001 14:47 schreef SanderThomas het volgende:[..]
is een kwestie van wennen, lage gebruik je overigens niet al te veel, 't hogere gedeelte is vooral leuk als je mag pingelen
quote:ow.. k dacht alleen 4 en 5...
Op woensdag 19 december 2001 15:00 schreef Teigjuh het volgende:[..]
Ik weet dat de Red Hot Chili Peppers echt alle snaren gebruiken, maar das moeilijk volgens mij..
Zij hebben ook 6 snarige bass'en..
overigens:
76% speelt 4 snaar
12% speelt 5 snaar
6% speelt 6 snaar
6% speelt meersnaar
quote:Jammer dat 'ie zo'n klotegitaar heeft
Op woensdag 19 december 2001 15:18 schreef Teigjuh het volgende:
Oehw, McMotion is een lekker ding!!!
nah, dat valt eigenlijk best mee... alleen die tremolo he
Een Ovation Celebrity Deluxe (Shallow bowl) Autumn Burst:
En een Fender Nashville Power Tele:
met 2 texmex single coil tele pickups, 1 texmex strat pickup (midden) en een Fishman Piezo Power Bridge...
[Dit bericht is gewijzigd door Antikal op 19-12-2001 15:42]
quote:Cool ding, (RG series toch?) maar hij mag wel wat lager hangen
Op woensdag 19 december 2001 15:08 schreef McMotion het volgende:
[afbeelding]
quote:yep RG
Op woensdag 19 december 2001 15:42 schreef Antikal het volgende:[..]
Cool ding, (RG series toch?) maar hij mag wel wat lager hangen
dit is de kop van mijn Fender Mustang
[Dit bericht is gewijzigd door FooFighters op 19-12-2001 20:56]
quote:hehe
Op woensdag 19 december 2001 15:19 schreef Tijn het volgende:[..]
Jammer dat 'ie zo'n klotegitaar heeft
nah, dat valt eigenlijk best mee... alleen die tremolo he
quote:Jup, kweet er alles van
Op woensdag 19 december 2001 20:54 schreef McMotion het volgende:[..]
enneuh die tremolo is idd irritant want ik kan er nie op spelen en stemmen is veeeel moeilijker met zo'n floyd rose systeem
Precies de reden waarom ik gewoon een simpele LesPaul heb gekocht. Das gewoon snaar erin, draaien & klaar En die tremolo gebruik ik toch niet.
[edit] Kijk, zo simpel zit dat
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 19-12-2001 21:27]
quote:Dat is nou (samen met de mustang) de enige vette gitaar die ik voorbij heb zien komen. Ik heb zeer wenig geld omdat ik nog aardig jong ben dus moet ik het maar doen met een Squier strat...
Op woensdag 19 december 2001 09:51 schreef Ulx het volgende:
[afbeelding]
Auw: De topicstarter heeft een DOD grunge pedaal. Ik heb hem nog nooit zelf gehoord. Maar de verhalen die ik erover heb gelezen zijn niet altijd even positief
quote:Dan neem je toch geen Floyd Rose
Op woensdag 19 december 2001 20:54 schreef McMotion het volgende:[..]
hehe
nouja zeg.. ik had ook liever een semi akoestische gretch gehad ofzo maarjah 't geld groeit niet op m'n rug he
enneuh die tremolo is idd irritant want ik kan er nie op spelen en stemmen is veeeel moeilijker met zo'n floyd rose systeem
quote:uh doordattie een floyd rose heeft misschien??
Op woensdag 19 december 2001 21:59 schreef LenL het volgende:[..]
Dan neem je toch geen Floyd Rose
... maar weet iemand hoe Jimi het lukt om zijn gitaar in stemming te houden terwijl hij verscrikkelijk aan zn tremolo zit te rukken. Ik heb het hier over woodstock. Hijs trekt bij star sprangkled banner de snaren helemaal uit verband maar de gitaar blijft nog helemaal goed gestemd. Iemand een idee hoe dat kan?
quote:Die bestond nog niet in 1969. Hij gebruikte gewoon een standaard-strat. Maar op veel live-opnames heeft Hendrix juist grote stemproblemen, je hoort 'm na een nummer met veel tremolo-dives vrijwel altijd snel ff stemmen.
Op woensdag 19 december 2001 22:22 schreef McMotion het volgende:
uh doordattie een floyd rose heeft misschien??![]()
quote:Tot je een snaar breekt, dan begint het hele circus weer van vooraf aan
Op woensdag 19 december 2001 22:22 schreef McMotion het volgende:[..]
maar als hij eenmaal gestemd is dan heb je ook wat
Nee, tremolo's zijn nix voor mij.
quote:Tis een bas, knurft
Op woensdag 19 december 2001 21:55 schreef LenL het volgende:[..]
Dat is nou (samen met de mustang) de enige vette gitaar die ik voorbij heb zien komen.
quote:Dat is echt messed up .. op die Ibanez van mij (zie boven ergens) moet je die "knopjes" van de snaren afknippen, anders krijg je ze niet door die "fijne" Floyd Rose crap heen ... Ze moeten er bij Ibanez dus (niet zoals bij een Fender Strat) van de bovenkant in .... Het "mooiste" van alles is dat Ibanez gebruikt maakt van een afwijkende maat "inbus" sleutel voor die ongein ... m.a.w. een rondje snaren wisselen op een Ibanez is f*cked. Als ik live gigs zou hebben, dan zou ik zeker zorgen dat ik 2 gitaren bij me had ... snaartje wisselen tussen 2 nummers door is GEEN optie met dat ding.
Op woensdag 19 december 2001 22:55 schreef Tijn het volgende:[..]
Tot je een snaar breekt, dan begint het hele circus weer van vooraf aan
Nee, tremolo's zijn nix voor mij.
quote:hoe oplettend
Op woensdag 19 december 2001 22:24 schreef Zanderrr het volgende:[..]
Die bestond nog niet in 1969. Hij gebruikte gewoon een standaard-strat. Maar op veel live-opnames heeft Hendrix juist grote stemproblemen, je hoort 'm na een nummer met veel tremolo-dives vrijwel altijd snel ff stemmen.
quote:een afwijkende maat inbussleutel?? ow nou bij mij niet hoor en ook niet bij anderen die ik heb gezien dus in ieder geval niet bij alle ibanez gitaren
Op woensdag 19 december 2001 23:00 schreef Devnull het volgende:[..]
Dat is echt messed up .. op die Ibanez van mij (zie boven ergens) moet je die "knopjes" van de snaren afknippen, anders krijg je ze niet door die "fijne" Floyd Rose crap heen ... Ze moeten er bij Ibanez dus (niet zoals bij een Fender Strat) van de bovenkant in .... Het "mooiste" van alles is dat Ibanez gebruikt maakt van een afwijkende maat "inbus" sleutel voor die ongein ... m.a.w. een rondje snaren wisselen op een Ibanez is f*cked. Als ik live gigs zou hebben, dan zou ik zeker zorgen dat ik 2 gitaren bij me had ... snaartje wisselen tussen 2 nummers door is GEEN optie met dat ding.
Ik had het overigens ook helemaal gehad met de Floyd die daar op zat. Vandaar mijn switch naar een andere gitaar (Die Nashville Power Tele ja.. )
Maar als je een tremolo goed weet te gebruiken, dan is het retecool!
Maar niks voor mij. Ik speel slaggitaar. HARD en rommelig, en als je dan niet van Gibson (model en sound) houdt, dan zit je al gauw aan een Tele.
quote:Right on
Op donderdag 20 december 2001 09:27 schreef Antikal het volgende:Maar niks voor mij.
Ik speel slaggitaar. HARD en rommelig, en als je dan niet van Gibson (model en sound) houdt, dan zit je al gauw aan een Tele.
quote:Ibanez roxx
Op woensdag 19 december 2001 22:00 schreef Devnull het volgende:
Ibanez S-series custom[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:En die mesa/boogie amp ook
Op donderdag 20 december 2001 13:26 schreef Teigjuh het volgende:[..]
Ibanez roxx
quote:En Epiphone roeleert ook. Ik vraag me echt af hoe een tig keer zo dure Gibson T-bird klinkt, aangezien mijn Epi bird al behoorlijk heavy doordendert.
Op donderdag 20 december 2001 13:04 schreef Tijn het volgende:[..]
Right on
En als je Telecasters maar lelijke krengen vindt, en Gibson te duur, zit je al snel aan een Epiphone
quote:Oh, qua geluid maakt het niet zoveel uit hoor. Het hout van Gibson is alleen behoorlijk zwaarder, waardoor je toon ook wat dieper klinkt, maar daar houdt het wel zo'n beetje op. En dat kun je het prima opvangen door gewoon wat meer bass op je versterker te zetten.
Op donderdag 20 december 2001 13:50 schreef Ulx het volgende:[..]
En Epiphone roeleert ook. Ik vraag me echt af hoe een tig keer zo dure Gibson T-bird klinkt, aangezien mijn Epi bird al behoorlijk heavy doordendert.
Je betaalt bij Gibson voornamelijk de naam, de garantie, speelcomfort & feeling. Maar zoals ik al zei, qua geluid doet een Epiphone er weinig voor onder.
quote:Had Jaco er ook niet zo een? (alleen dan fretless)
Op woensdag 19 december 2001 09:19 schreef SanderThomas het volgende:
Bassen mogen ook vast wel
[afbeelding]
Mooie basjes trouwens.
quote:Jaco speelde ook Fender (ook over Hartke), ook Jazz, maar ik dacht een amerikaanse uit 67 ofzo.. die van mij is Mexico 2001...
Op donderdag 20 december 2001 13:59 schreef Seestar het volgende:[..]
Had Jaco er ook niet zo een? (alleen dan fretless)
Mooie basjes trouwens.
quote:
Op donderdag 20 december 2001 14:14 schreef Teigjuh het volgende:
Me paps heeft een kwl dingetje bij ze electric, een euh.. hoe heet ut ook weer.. Ohwja, V-Amp.. Zit best leuk geluid in.. En me pa vind ut makkelijk, voor hem roelen draaiknopjes
Is toch gewoon een multi-effect of kannie iets bijzonders?
quote:Nee het is vooral een amp modeller, zoals een POD van Line 6. Maar er zitten ook effecten in. Het schijnt dat die high gain amp modellen (dual recto, plexi) best goed zijn. Maar ik heb nog nooit op een gespeeld.
Op donderdag 20 december 2001 17:01 schreef Tijn het volgende:
Is toch gewoon een multi-effect of kannie iets bijzonders?
quote:Dit is niet helemaal waar. Het is zo dat je voor Gibsons vooral voor de naam betaalt. Maar Epiphones zijn wel beduidend minder goed. De elementen zijn vooral nogal slecht. Het hout is over het algemeen minder goed. De afwerking is vaak ook een stuk minder als bij Gibsons, en dat terwijl de afwerking bij Gibsons ook al niet zo best is. Het probleem bij Epiphones is dat de kwaliteit minder constant is; soms heb je er een die bijna zo goed is als een Gibson, soms heb je er een die je beter als brandhout kan gebruiken. Epiphones worden gefabriceerd in de fabriek van Samick btw, een merk dat ook niet echt bekend staat om kwalitatief hoogwaardige producten.
Op donderdag 20 december 2001 13:53 schreef Tijn het volgende:
Je betaalt bij Gibson voornamelijk de naam, de garantie, speelcomfort & feeling. Maar zoals ik al zei, qua geluid doet een Epiphone er weinig voor onder.
Als je een 'echte' Gibson wilt zoals ze vroger werden gemaakt, moet je bij Heritage zijn. Dit is een bedrijf dat is opgericht door ontevreden oud-Gibson medewerkers. Hun gitaren worden in de oude fabriek van Gibson gemaakt. Ze zijn van veel betere kwaliteit als de huidige Gibsons. En nog goedkoper ook!
quote:Heheh, ik heb nog een imitatie-strat van Samick hier, de hals is in de loop der jaren steeds krommer gaan staan. Heb dus de brug maar verhoogd en nu gebruik ik 'm alleen voor slide-gitaar.
Op donderdag 20 december 2001 18:31 schreef ianweeks het volgende:
Epiphones worden gefabriceerd in de fabriek van Samick btw, een merk dat ook niet echt bekend staat om kwalitatief hoogwaardige producten.
Maar op zich vind ik die Epiphones voor hun geld helemaal geen verkeerde gitaren. Ik vind een 'echte' Les Paul altijd zo zwaar, als je daar een tijdje mee staat dan voel je 'm als een steen om je nek hangen. Natuurlijk krijg je daar wel weer dikke sustain voor terug.
[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 20-12-2001 18:40]
quote:Jah, zo'n B-bender kickt ass!
Op donderdag 20 december 2001 17:49 schreef Zanderrr het volgende:
Een Telecaster vind ik toch ook wel een erg vette gitaar. Die zou 'k ook nog weleens willen hebben, maar dan met zo'n B-bender erin voor de slicke country-loopjes.
Maar ik blijf ze lelijk vinden, qua uiterlijk. En ik ben ook niet echt een country-gast
quote:Nee hij heeft geen Floyd Rose, hij speelde gewoon op zo'n omgedraaide blanke strat, en nee tussendoor stemde hij hem ook niet. Het filmpje waar ik het over heb kun je vinden op kazaa en is ongeveer 110 mb groot.
Op woensdag 19 december 2001 22:22 schreef McMotion het volgende:[..]
uh doordattie een floyd rose heeft misschien??
die ontstemmen echt weinig als je ze gebruikt, het is alleen klote bij het stemmen zelf omdat je je tremolo zo makkelijk mee trekt bij het stemmen maar als hij eenmaal gestemd is dan heb je ook wat
quote:Zeker Teigjuh!! Maar ik wil eigenlijk nog zo'n 7-snaren Ibanez, dan kan je wat lager :-)
Op donderdag 20 december 2001 13:26 schreef Teigjuh het volgende:[..]
Ibanez roxx
Weet iemand eigenlijk hoe je dat fixt met zo'n Drop-D setting ... welke snaar gebruik je dan als bovenste? Is dat die je normaal als "E" gebruikt? Of zijn er ook speciale Drop-D snaren setjes ofzo...
Als dat zo is kan ik wel wat gaan experimenteren hier, dan skip ik gewoon de hoge "E" en tune ik alles gewoon anders :-)
Iemand hier al eens mee gespeeld?
quote:Drop-D is een kwestie van je E-snaar als D stemmen. En bij een 7-snarig exemplaar speel je Drop-B, met de lage A (de 7e snaar) dus in B.
Op donderdag 20 december 2001 20:34 schreef Devnull het volgende:[..]
Weet iemand eigenlijk hoe je dat fixt met zo'n Drop-D setting ... welke snaar gebruik je dan als bovenste? Is dat die je normaal als "E" gebruikt? Of zijn er ook speciale Drop-D snaren setjes ofzo...
Als dat zo is kan ik wel wat gaan experimenteren hier, dan skip ik gewoon de hoge "E" en tune ik alles gewoon anders :-)
En voor zover ik weet zijn er geen speciale drop-D setjes, maar je kan natuurlijk wel hele zware, dikke snaren kopen (vanaf .012 ongeveer).
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 20-12-2001 20:44]
quote:Ja
Op donderdag 20 december 2001 20:34 schreef Devnull het volgende:[..]
quote:Kheb geen 7-snarige, maar bij de gitarenboer hier om de hoek staat zo'n Ibanez ding met de zevende snaar in A-gestemd. Drop-D kun je dan idd doen, maar je kan ook gewoon de A naar een B gooien en drop-B spelen.
Op donderdag 20 december 2001 20:44 schreef Zanderrr het volgende:
De zevende (lage) snaar is toch in standaardstemming al een B, want dan kun je met een vinger een kwart spelen, dacht ik? In Drop D zou je 'm denk ik juist terugstemmen naar A.
Ach, tis allemaal herrie, wat maakt het uit
quote:7-snaar is doorgaans: B E A D G B E
Op donderdag 20 december 2001 20:44 schreef Zanderrr het volgende:
De zevende (lage) snaar is toch in standaardstemming al een B, want dan kun je met een vinger een kwart spelen, dacht ik? In Drop D zou je 'm denk ik juist terugstemmen naar A.
quote:Dat zei ik toch?
Op donderdag 20 december 2001 21:03 schreef SanderThomas het volgende:
7-snaar is doorgaans: B E A D G B E
pretty cool photo!!
Mijn 2 favorieten scheurijzers DOD "Grunge" voor het rauwe "Nirvanasound" en mijn Metal Zone voor het zwaardere punkrockwerk..
]
]
]
[Dit bericht is gewijzigd door FooFighters op 20-12-2001 21:29]
quote:Hey! Die Metal Zone heb ik ook :-) Gaaf ding, vooral die equalizer kickt ass .. kan je makkelijk snel de sound vinden die je zoekt!
Op donderdag 20 december 2001 21:07 schreef FooFighters het volgende:
Hier nog een foto van mijn Mustang... oke niet helemaal..
Mijn 2 favorieten scheurijzers DOD "Grunge" voor het rauwe "Nirvanasound" en mijn Metal Zone voor het zwaardere punkrockwerk..
Ander geliefd pedaaltje is m'n Vox Wha :-)
Van links naar rechts: Gibson CL-20, Fender Strat, Paul Reed Smith.
En ook nog mijn Fender Bronco uiterst rechts!
quote:Cool!
Op donderdag 20 december 2001 22:54 schreef The_Beatles het volgende:
[afbeelding]Van links naar rechts: Gibson CL-20, Fender Strat, Paul Reed Smith.
En ook nog mijn Fender Bronco uiterst rechts!
quote:Een DOD grunge voor het Nirvana geluid??? Ik heb best veel gelezen over die dod grunge en nog helemaal niets positiefs. Als je als nirvana wil klinken koop je een mesa/boogie studio pre-amp met de mids op 10 en een DS-1 ervoor.
Op donderdag 20 december 2001 21:07 schreef FooFighters het volgende:
Hier nog een foto van mijn Mustang... oke niet helemaal..pretty cool photo!!
[afbeelding][afbeelding]][afbeelding]][afbeelding]][afbeelding]
Spaans akkoestisch gitaartje (geen idee welk merk ), daarnaast een Cort GL200, en daarnaast weer een mooie Dean Basgitaar =)
Coooooooooolllllll........
quote:Wat? Mijn Thunderbird?
Op donderdag 20 december 2001 21:09 schreef Zanderrr het volgende:
Die is zeker van de gitarist van Redd Kross geweest?![]()
quote:Die basgitaar hebben we op school ook. Is redelijk.
Op zondag 30 december 2001 14:41 schreef kootje het volgende:
diz mijn bas, een ibanezje...iemand enig id wat zon ding nieuw gekost heeft? ik had em nl 2e hands voor 250 piek.
En aan die klassieke mevrouw. Klassiek is best leuk, en Harry Saxionie maakt best wel leuke stukken die lekker wegspelen, ik kan/ken er maar 2.
Een Ibanez RG 570 EX in de kleur Cyber Pink (zo heet dat blijkbaar)
Eergisteren bij de muziekzaak binnengekomen. Heb er dik 3 maanden op moeten wachten. Maar hij is het waard...
Morgen ff flink testen bij de repetitie
Links: Een Jackson dinky reverse uit de professional-serie
Midden: Een neon-reclame voor Beer&Lemon, een flop van Heineken
Rechts: Een imitatie-strat van TCS
Maar het is wel de goedkoopste versie en er ligt een enorme laag stof op omdat ik nooit meer speel
quote:BC rich
Op maandag 18 maart 2002 09:52 schreef Elegy het volgende:
[afbeelding]Maar het is wel de goedkoopste versie en er ligt een enorme laag stof op omdat ik nooit meer speel
quote:je bedoelt toch andersom neem ik aan?
Op donderdag 20 december 2001 20:40 schreef Tijn het volgende:En bij een 7-snarig exemplaar speel je Drop-B, met de lage A (de 7e snaar) dus in B.
mijn gitaren komen er zo aan.. effe nieuwe batterijen voor m'n crappy digicamera kopen
van links naar rechts
- stratocaster van echt karton
- epiphone les paul 100, daar speel ik het meest op
- squier strat, is voor de helft van mij
- no-name semi-akoestische klassieke gitaar die ik van m'n opa heb geërfd
- handgemaakte telecaster, maar die heb ik alleen effe geleend
- ibanez GSR200 basgitaar
quote:Hmmm die ziet er heerlijk uit, klinkt/speelt ie ook zo?
Op maandag 18 maart 2002 18:23 schreef edsuit het volgende:
- no-name semi-akoestische klassieke gitaar die ik van m'n opa heb geërfd
Maar dan met chroome afwerking, zie de groepsfoto
BC Rich Iron Bird
Ibanez soundgear 400, actief
ZO, lijkt het net of ik goed ben... Niet echt, ik doe vooral bas nu en wil ik ook zo houden, gitaar staat nu op de 2e rang (zolang ik geen drumstel heb)
hier nog groepsfoto exclusief de ibanez bas:
heb nog tijd na zitten denken of ik die ibanez elektrische gitaar niet in wil ruilen voor betere basversterker, maarja dan motk alsnog veel bijbetalen enzo dussja en aan ene kant ook weer zonde om die eerste gitaar weg te doen.
Dat zijn mijn gitaren, ik heb er nog een stuk of 10 meer maar ik laat graag wat ruimte over voor andere personen
Groet
Zwart met wit is een Fender Mustang,
Wit met zwart is een Fender Prodigy (da's mijn kindje)
quote:
Op zondag 31 maart 2002 16:48 schreef nozem het volgende:
gretsch white falcon
[afbeelding]
zeer exclusieve Gibson
[afbeelding]
zeer moeilijk te krijgen Rickenbacker
[afbeelding]
Een Custom made Paul Reed Smith
[afbeelding]Dat zijn mijn gitaren, ik heb er nog een stuk of 10 meer maar ik laat graag wat ruimte over voor andere personen
Groet
quote:Er zijn mensen.... maar alleen al van die plaatjes
Op maandag 08 april 2002 19:21 schreef nozem het volgende:
Jep, als ze nu ook nog eens echt van mij waren
Je gelooft toch niet serieus dat ik voor 15 duizend euro aan gitaren heb he
Dit zijn mijn belangrijkste gitaren, alleen is die bovenste Ibanez bij mij zwart, en ik heb nog twee akoustische Aria's.
Oh ja, de onderste is bij mij ook zwart en die flying V heeft bij mij geen slagplaat.
Maar de modellen en merken kloppen wel
quote:oeehh
Op maandag 08 april 2002 22:52 schreef Fant0mas het volgende:
[afbeelding]Dit zijn mijn belangrijkste gitaren, alleen is die bovenste Ibanez bij mij zwart, en ik heb nog twee akoustische Aria's.
Oh ja, de onderste is bij mij ook zwart en die flying V heeft bij mij geen slagplaat.
quote:
Op maandag 18 maart 2002 09:56 schreef SanderThomas het volgende:
Oeps, doe ik het weer
quote:3 keer raden naar de muziek die je speelt: metal, metal of metal?
Op maandag 08 april 2002 22:52 schreef Fant0mas het volgende:
[afbeelding]Dit zijn mijn belangrijkste gitaren, alleen is die bovenste Ibanez bij mij zwart, en ik heb nog twee akoustische Aria's.
(sorry, moest ik effe kwijt )
Gitaren met "ouderwetse" ronde vormen vind ik toch wel mooier dan "puntige" gitaren...
[Dit bericht is gewijzigd door Hanneke1983 op 09-04-2002 18:13]
quote:Die foto heb ik gemaakt
Op maandag 08 april 2002 19:56 schreef Kuupke het volgende:Mijn Telecaster & ik
:
quote:Ja, ik ben Metalman
Op dinsdag 09 april 2002 15:47 schreef LenL het volgende:[..]
3 keer raden naar de muziek die je speelt: metal, metal of metal?
quote:Was maar 1 mustang en bijna geen musicmakers en vandaag is er een gitaar teruggevonden...
Op woensdag 10 april 2002 18:36 schreef nozem het volgende:
inderdaad eeuwig zonde van al die zeldzame Jazzmasters, Musicmasters, Mustangs en Jaguars..
Maar wat zou ik graag die dieven zijn
Verder heb ik deze
en nu ook net deze
en deze effecten
zelf mn centjes voor weggelegd dus
quote:Helaas,ik kan het niet ontvangen.
Op woensdag 10 april 2002 22:35 schreef Kuupke het volgende:
Van mij kun je iets horen op.http://www.hazard.nl
onder het kopje Audio.
quote:Dankje voor het compliment
Op woensdag 10 april 2002 23:14 schreef fatima het volgende:[..]
Helaas,ik kan het niet ontvangen.
Heb wel real audio,?.
Leuke site.
Hmm raar. Ik heb het gisteren nog geprobeerd. Ik kreeg alles te horen. Binnen kort zullen we stukken van onze live cd als mp3 op de site zetten.
quote:Zie ik daar Wizard posters op de achtergrond?
Op vrijdag 12 april 2002 19:10 schreef Tokus het volgende:
[afbeelding]
quote:yup.
Op vrijdag 12 april 2002 19:32 schreef Elegy het volgende:[..]
Zie ik daar Wizard posters op de achtergrond?
Het is een Asturias Handbouw concertgitaar
quote:Mooi beginlogo. Trouwens die opnames van die mp3 tracks zijn niet mis voor een band die zijn 1e cd net uit heeft!
Op woensdag 10 april 2002 23:16 schreef Fant0mas het volgende:
Onze website met twee nummers die te downloaden zijn:
Effectenpedaal:
*trots is*
quote:bassis van DT heb ook 6 snaren
Op woensdag 19 december 2001 14:47 schreef SanderThomas het volgende:[..]
is een kwestie van wennen, lage gebruik je overigens niet al te veel, 't hogere gedeelte is vooral leuk als je mag pingelen
quote:'k Zeg maar één ding: Squier
Op dinsdag 18 december 2001 20:46 schreef Pietjuh het volgende:
allemaal kruisjes bij die plaatjesWeet jij toevallig een beetje goede gitaar om mee te beginnen ???? Niet te duur graag
quote:Of Epiphone.. hangt er vanaf wat je fijner vint spelen/mooier vint klinken. Squier en epipohone zijn allebei b-merken van fender en gibson, redelijke gitaren voor een lage prijs.
Op vrijdag 26 april 2002 00:52 schreef Gitarist het volgende:[..]
'k Zeg maar één ding: Squier
quote:Samick
Op zaterdag 27 april 2002 09:47 schreef Yokozuna het volgende:
Saminck (oid) maakt ook prima beginners bassgitaren.
gekocht in een tweedehands winkel voor f15, de hals was gebroken en er opniew opgeschroeft. Er val bijna niet op te spelen door de aktie, maar hij is wel mooi
http://www.mindwaltz.de/images/saber7bk.jpg
Dit plaatje is overigens niet van mijn eigen gitaar, maar het is wel dezelfde.
Als je een plaatje van mij en mijn gitaar in aktie wil zien, kijk dan op: listen.to/necrology
quote:Dat zijn egt een stel gijle gitaren, wat zit er trouwens een rare kop op die strat :S...
Op zondag 28 april 2002 01:19 schreef Voight-Kampff het volgende:
[afbeelding][afbeelding]
gekocht in een tweedehands winkel voor f15, de hals was gebroken en er opniew opgeschroeft. Er val bijna niet op te spelen door de aktie, maar hij is wel mooi
quote:Lijkt mij een hohner...geeen fender imho.
Dat zijn egt een stel gijle gitaren, wat zit er trouwens een rare kop op die strat :S...
quote:Missgien heeft ie er een andere nek op gezet, want die kop is niet van fender...
Op dinsdag 07 mei 2002 18:24 schreef Scylla het volgende:[..]
Lijkt mij een hohner...geeen fender imho.
Van links naar rechts;
- Mijn semi aukoustische rode motion met nylon snaren
- Mijn aria strat [eerste elec. gitaar] hij staat op punt van overlijden
- Mijn grote liefde, een epiphone les pauls standard met een blauwe metal flake. En ze speelt heerlijk
- Mijn alle eerste gitaartje nog steeds in perfect vorm. Weet het merk niet maar ze speelt super!
is ze niet mooi
Ikke in actie met mijn [jazzy skapoppunk bandje Chaos in my Utopia]
extra info:
ik speel verder nog een:
- Boss GT3 [multi effect, de kenners weet waar ik het over heb]
- jim dunlop pics 1mm [die blauwe met dat schildpadje erop]
- Gibson Les pauls 009 snaren [klinken smoother dan 010 vind ik]
- cheap aria verstekerTJE [is dus het volgende dat ik wil aanschaffen]
-edit- [volgorde]
quote:Dat is een electro-acoustische gitaar. Semi acoustische gitaren zijn gitaren als de gibson es-335 (chuck berry gitaren ed). Semi acoustische gitaren zijn electrische gitaren met klinkkast (niet helemaal, maar das irrelevant) en electro-acoustische gitaren zijn acoustische gitaren met een (piëzo)-element.
Op dinsdag 07 mei 2002 23:45 schreef GeaK het volgende:
- Mijn semi aukoustische rode motion met nylon snaren
quote:Fretten die uitsteken zijn heel makkelijk, goetkoop en professioneel door de gitaarwinkel te verwijderen... dus daar moet je je niet door laten beinvloeden.
Op zondag 12 mei 2002 14:29 schreef Viertaktrat het volgende:
Over een tijdje koop ik een mooiere materiaal gitaar, welke weet ik niet precies. Of een duurdere ook lekkerder speelt is af te vragen. Ik heb de samick met testen verkozen boven een amerikaans merk(3,4 letters kan er niet opkomen) wat soepelheid in spel betreft. Ok die USA gitaar had mooier materiaal, maar de fretten staken net iets over het fretboard...wat de samick dus niet had. Ik bedoel, mn eerste gitaartje van Century, daar staken de fretten ook uit. En buiten het fretboard liggende fretten vind ik niks, ook niet als je er 5000gulden voor neerlegt.
Duzze, een samick werd het van 330gulden.
quote:Die heeft ik ook alleen dan geel
Op dinsdag 07 mei 2002 23:45 schreef GeaK het volgende:
quote:Das een epiphone, as je hat gelezen, en epiphone zijn niet zo zwaar als egte gibsons.
Op zondag 12 mei 2002 21:21 schreef Viertaktrat het volgende:
Is dit een Gibson of een epiphone?? best wel zwaar ding toch?
quote:Die rode ziet er koel uit!
Op zondag 12 mei 2002 14:29 schreef Viertaktrat het volgende:
http://communities.msn.nl/_Secure/0OQAAANcU7l9docloNXHkMV6eY41bN548bGX5R5jw6dOeMl78z0Q9fgAwkAKoHcymeu3t6*V5*VJVAILtw!l2jAzNyKIudDJV/almngitaarwerk.jpg
Hier een plaatje van mn verzameling.
En nog een Ibanez (elektrisch), maar weet ff niet welke (staat al een tijde stof te verzamelen op zolder )
quote:ik vind een epiphone wel zwaar genoeg
Op zondag 12 mei 2002 21:22 schreef LenL het volgende:[..]
Das een epiphone, as je hat gelezen, en epiphone zijn niet zo zwaar als egte gibsons.
quote:Verkoop hem dan, doe je er andere plezier mee...
Op zondag 12 mei 2002 21:30 schreef Soundlevel het volgende:
En nog een Ibanez (elektrisch), maar weet ff niet welke (staat al een tijde stof te verzamelen op zolder)
quote:Ik heb nog nooit egte gibson gespeelt, maar ik vint het tog lelijke gitaren, LP's... veels te klijn en zo ongeloofelijk standaard...
Op zondag 12 mei 2002 21:32 schreef bluppie het volgende:[..]
ik vind een epiphone wel zwaar genoeg
veel scheelt het niet trouwens tussen een epiphone en gibson lp
quote:Standaard, ja.
Op zondag 12 mei 2002 21:33 schreef LenL het volgende:
Ik heb nog nooit egte gibson gespeelt, maar ik vint het tog lelijke gitaren, LP's... veels te klijn en zo ongeloofelijk standaard...
quote:Mooi geluid zit ook wel in andere gitare, en mooi geluid is relatief. En als ze snel onstemmen zet je er andere stemdingen op...
Op zondag 12 mei 2002 21:34 schreef Soundlevel het volgende:[..]
Standaard, ja.
Maar wel mooi geluid !
Ontstemt alleen een beetje te snel imo...
quote:Standaard omdat het gewoon een ongelooflijke goeie gitaar is
Op zondag 12 mei 2002 21:34 schreef Soundlevel het volgende:[..]
Standaard, ja.
Maar wel mooi geluid !
Ontstemt alleen een beetje te snel imo...
en dat onstemmen dat hoort neit or :S dan klopt er echt iets niet want dat ding van mijn ontstemt echt sloom.
quote:dat is met distortion veel te iel geluid en een irritante zoem
Op zondag 12 mei 2002 21:57 schreef LenL het volgende:
Persoonlijk heb ik het meer op strats, incl de single coils.
quote:Dat iele geluit is te compenseren en zoems ziijn koel... en humbuckers zijn te smooth en te glad met distortion. Single coils en fuzzz zijn egt gijl, gegarandeert kabaal.
Op zondag 12 mei 2002 22:11 schreef bluppie het volgende:[..]
dat is met distortion veel te iel geluid en een irritante zoem
[Dit bericht is gewijzigd door Scylla op 12-05-2002 22:24]
damn, hoe krijg ik die afbeelding te zien?
Hey!Nu kank m nie meer wijzigen omdat tie gewijzigd is door een mod? Huuhw?
[Dit bericht is gewijzigd door Scylla op 12-05-2002 22:26]
quote:
Op zondag 12 mei 2002 22:22 schreef Scylla het volgende:
Fender Mex. Richie Sambora Artist Series Stratocaster..
quote:Goeie keus.
Op zondag 12 mei 2002 22:22 schreef Scylla het volgende:
en ga komende een maand een Epiphone Thunderbird Reverse IV bass kopen.
Aantal kleine verschillen:
-zwarte knopjes en floyd rose
-actieve coils en humbucker
-zwarte headstock
-met sharktooth inlay
quote:Ik nog!!!Maar ik prefereer electisch kabaal maken...
Op maandag 13 mei 2002 20:15 schreef inkie1010 het volgende:
Er zijn maar weinig klassiek gitaarspelers hier of ben ik echt de enige?!!
Een Cort S2800 dus , met Seymour Duncan SSL1 & TB4 Pickups
Wilkinson VS50 II Tremolo Bridge,
Gold Hardware,
Kleuren: Cherry Red Sunburst, Vintage Burst.
In combinatie met deze versterker:
Dit is dus mijn Marshall AVT2000/AVT100 buizen versterker van 100 watt
Hiermee kun je echt super spelen!
quote:whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah
Op dinsdag 09 april 2002 12:30 schreef SanderThomas het volgende:
Van onze gitaarman:Een custom Randy Rhoads.
Die van mij kennen jullie inmiddels wel
Anyway... ik ga morgen de slagplaat overspuiten... hij begon te geel te worden door de zon... ik ga m nu helemaal zwart spuiten denk ik... alleen moet ik nog een kleurtje verzinnen voor de elementen... suggesties?
...ow ja, fotootje
Hij is klaar... Alleen 1 probleem... ik heb de pick-up selector verkeerd om erin gezet...
Voor het geluid maakt het nix uit, maar het is wel ff verwarrend...
quote:woow een echte epiphone LP special 2.
Op zondag 23 maart 2003 20:20 schreef irestmycase het volgende:
[afbeelding]
Even kijken of de foto ook verdwijnt na een tijdje.
Andere foto's van mij zijn bij diverse fok forums verdwenen.
quote:Kappen! Heb jij die bass? Ala Paul McCartney
Op zondag 23 maart 2003 21:47 schreef Litpho het volgende:
[Violin bass]
Enfin, mijn Richie Sambora Signature strat:
[IMG="http://www.fender.com/new_repository/fender_guitars/images/1132700_md.jpg"][afbeelding][/IMG]
En mijn standaard Jazzbass:
[afbeelding]
[Dit bericht is gewijzigd door Scylla op 23-03-2003 23:24]
quote:
Op zondag 23 maart 2003 23:09 schreef Scylla het volgende:
Kappen! Heb jij die bass? Ala Paul McCartney
quote:Yup. Ik was op zoek naar een beetje een leuke bas om mijn eindejaarsbonus mee te benutten en deze sprong er absoluut uit wat betreft uiterlijk. Een half uurtje op gespeeld, klonk lekker en speelde soepeler dan een aantal gitaren waar ik op gespeeld heb.
Op zondag 23 maart 2003 23:16 schreef Betse het volgende:
Die is errug gaaf
BTW evenals Paul McCartney heb ik een dergelijke bas (Paul had een Hoffner, ik een Epiphone) in gefrette variant, maar dit plaatje geeft de bas verder beter weer dan andere die ik heb kunnen vinden.
Ik heb ook nog een Epiphone Les Paul Special 2, maar na wat LenL zei durf ik dat eigenlijk niet meer toe te geven
quote:Doe eens triest, nerd.
Op zondag 23 maart 2003 21:21 schreef LenL het volgende:[..]
woow een echte epiphone LP special 2.
sorry dat ik het er nog even extra instamp.
quote:Het is het goedkoopste model Epiphone en het is niet direct de beste gitaar ter wereld (ik heb er zelf ook 1 staan), maar om mee te leren spelen is er niets mis mee.
Op woensdag 26 maart 2003 19:28 schreef Scylla het volgende:
Ja nerd!!!!(wat is er mis met die gitaar?)
LenL daarentegen houdt niet van standaardmodellen zoals de Gibson Les Paul en de Fender Stratocaster/Telecaster (laat staan de budgetbroertjes Epiphone en Squire) en zal geen mogelijkheid laten liggen om je dat te vertellen.
[Dit bericht is gewijzigd door Litpho op 26-03-2003 19:40]
Trouwens, dit is een hele botte (bass)gitaar die ik ooit in een klein winkeltje in Antwerpen tegenkwam. Hij heet niet voor niks de Monster Bass
Die nek is dus half fretless, en de andere helft met frest. Echt een enorm ding.
Ik weet niet of ik reclame of wat dan ook voor die winkel mag maken, maar het is dus een Nexus Guitar, en ze hebben nog een hele hoop andere leuke speeltjes, waaronder een zes snarige bass met een granieten fingerboard.
[Dit bericht is gewijzigd door Scylla op 26-03-2003 19:45]
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 19:33 schreef Scylla het volgende:
Hmmm, wat voor gitaar heeft LenL dan eigelijk?
quote:En dat zeurt... kleine grut..
Op woensdag 19 december 2001 21:55 schreef LenL het volgende:
een Squier strat...
quote:Wahahaha
Op woensdag 26 maart 2003 19:43 schreef irestmycase het volgende:[..]
[..]En dat zeurt... kleine grut..
Eindelijk heb ik die plaatjes tags eens door...dus hier komen ze heel mooi:
In die kleur, alleen een snaartje minder.
[Dit bericht is gewijzigd door Scylla op 26-03-2003 19:49]
quote:OMG
Trouwens, dit is een hele botte (bass)gitaar die ik ooit in een klein winkeltje in Antwerpen tegenkwam. Hij heet niet voor niks de Monster BassDie nek is dus half fretless, en de andere helft met frest. Echt een enorm ding.
Ik gloof da ik korsluiting in mijn totsnbord hb .
quote:Ja, dat gevoel had ik dus ook toen ik in een klein straatje in Antwerpen liep en opeens door een vriend op een gitaarwinkel werd geattendeerd. Vroegen die mensjes ook of ik even binnen wilde komen, kreeg ik een geairbruste Iron Maiden Custom P-Bass in m'n handen gedrukt. Ze waren verder nog bezig aan een basje voor Marcus Miller vertelde die verkoper, en ze verkochten vanaf 3000 pleurootjes
Op woensdag 26 maart 2003 19:48 schreef Litpho het volgende:[..]
OMG
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik gloof da ik korsluiting in mijn totsnbord hb
.
Die tweede bas is evt. te koop...
Mijn Ibanez SR700 (1e bas) is in B gestemd. Verder heb ik ook nog een in B gestemde Ibanez SR800F, maar daar heb ik geen foto van
[Dit bericht is gewijzigd door bas-beest op 27-03-2003 01:26]
quote:Sommige squiers epiphones, strats teles en LPs zijnw el dedegelijk erg vet.
Op woensdag 26 maart 2003 19:30 schreef Litpho het volgende:[..]
LenL daarentegen houdt niet van standaardmodellen zoals de Gibson Les Paul en de Fender Stratocaster/Telecaster (laat staan de budgetbroertjes Epiphone en Squire) en zal geen mogelijkheid laten liggen om je dat te vertellen.
Bijvoorbeeld de squier jagmaster, een heleboel epiphones die afstammen van leuke gibson modellen, en die nieuwe fender strat achtige met p90s vind ik supergeil, Les Paul standerd doublecuts en black beauties zijn ook supergeil.
ik dee trouwens zo aardig omdat ik enorm slkechte ervaringen heb met die specials IIs...
[Dit bericht is gewijzigd door LenL op 27-03-2003 11:08]
quote:daar ben ik het mee eens, maar kijk eens naar de datum van die post, inmiddels heb ik al wel iets beters.
Op woensdag 26 maart 2003 19:43 schreef irestmycase het volgende:[..]
[..]En dat zeurt... kleine grut..
het gaat trouwens niet om de gitaar, maar om wat je ermee doet.
quote:geil!
Die nek is dus half fretless, en de andere helft met frest. Echt een enorm ding.
Ik weet niet of ik reclame of wat dan ook voor die winkel mag maken, maar het is dus een Nexus Guitar, en ze hebben nog een hele hoop andere leuke speeltjes, waaronder een zes snarige bass met een granieten fingerboard.
quote:Ok, inschattingsfoutje mijnerzijds. Toch meer smaak dan verwacht
Op donderdag 27 maart 2003 11:06 schreef LenL het volgende:
Sommige squiers epiphones, strats teles en LPs zijnw el dedegelijk erg vet.Bijvoorbeeld de squier jagmaster, een heleboel epiphones die afstammen van leuke gibson modellen, en die nieuwe fender strat achtige met p90s vind ik supergeil, Les Paul standerd doublecuts en black beauties zijn ook supergeil.
quote:Dat is uiteraard geen reden om andere mensen de grond in te trappen (of dat te proberen). Hooguit om ze te waarschuwen als ze op het punt staan er een te kopen (wat ik mensen ook niet direct ging aanraden).
ik dee trouwens zo aardig omdat ik enorm slkechte ervaringen heb met die specials IIs...
quote:Hoeveel is die blauwe ibanez eventueel?
Op donderdag 27 maart 2003 01:15 schreef bas-beest het volgende:
Hierbij mijn spullen:[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Die tweede bas is evt. te koop...
Mijn Ibanez SR700 (1e bas) is in B gestemd. Verder heb ik ook nog een in B gestemde Ibanez SR800F, maar daar heb ik geen foto van
Mooi versterk setje trouwens
quote:okey.. vriendjes?
Op donderdag 27 maart 2003 11:06 schreef LenL het volgende:[..]
daar ben ik het mee eens, maar kijk eens naar de datum van die post, inmiddels heb ik al wel iets beters.
maar misschien heb ik ook wel niet zo veel geld te besteden ofzo? je moet niet zomaar meteen je conclusies trekken en iedereen afkraken..
quote:Achja, waarschijnlijk vind je het zelf ook geen geweldige gitaar, ik had ook absoluut niet de bedoeling jouw te kwetsen ofzo, maar ik heb soms van die buien
Op donderdag 27 maart 2003 21:05 schreef irestmycase het volgende:[..]
okey.. vriendjes?
maar misschien heb ik ook wel niet zo veel geld te besteden ofzo? je moet niet zomaar meteen je conclusies trekken en iedereen afkraken..
quote:Is dat er één uit de nieuwe voodoo series van gibson?
Op donderdag 27 maart 2003 21:37 schreef Ker_Plunk het volgende:
[afbeelding]
Heb gehad :
- Yamaha acoustic
- Fender standard strats (Jap '92)
- Hohner Les Paul
- Ibanez Les Paul
- Hohner strat
- Fender Roc Pro 1000 (amp)
Wil er nog bij hebben :
- Martin D-16 (in plaats van mijn Martin 00-15)
- Gibson LP Custom
- Line 6 POD Pro
- Koch Pedal Tone
- Koch Loadbox
Mijn favo gitaar is de Epiphone raar genoeg; iedereen heeft vooroordelen over de Epiphones, maar als je een goeie hebt gevonden (goed stuk hout) en er wat centen in douwt heb je een prima gitaar! Mijne is nu zelfs zo goed dat ik hem nieteens zou ruilen voor een Gibson SG en heeft de laagste actie ever!
quote:Neuh okay.. ik had ook wel een betere op t oog, maar mijn budget liet t niet toe.
Op donderdag 27 maart 2003 21:35 schreef LenL het volgende:[..]
Achja, waarschijnlijk vind je het zelf ook geen geweldige gitaar, ik had ook absoluut niet de bedoeling jouw te kwetsen ofzo, maar ik heb soms van die buien
quote:budget sucks, als ik geen pfeiffer had gehad had ik nu al heel lang zaterdags gewerkt en een betere amp gehad
Op vrijdag 28 maart 2003 19:19 schreef irestmycase het volgende:[..]
Neuh okay.. ik had ook wel een betere op t oog, maar mijn budget liet t niet toe.
Accoustisch:
Gibson Harley-Davidson ltd.
zwart hoogglans met parelmoeren Harley- logootjes op headstock en frets. Ziet er mooi uit en speelt minstens even geweldig met een hele diepe toon!
werd geleverd met hippe harley strap en een zwart/oranje customshop koffer.
Amalio Burguet model 3a
quote:Haha, rotzooi man! Waarom vallen mensen toch altijd voor de 'looks' van een gitaar
Op zaterdag 29 maart 2003 13:44 schreef afraidtech het volgende:
[afbeelding]bijna van mij, speel nu nog op een squiertje en een yamaha semi-acoustisch
quote:het oog wil ook wat, al moet ik toegeven dat ik die gitaar rededlijk walgelijk vind.
Op dinsdag 29 april 2003 14:00 schreef Neilza het volgende:[..]
Haha, rotzooi man! Waarom vallen mensen toch altijd voor de 'looks' van een gitaar
quote:B.C. Rich heeft ook een bepaald geluid waar je van kan houden? Ooit wel eens over nagedacht, of wil je alleen maar gezeik posten?
Op dinsdag 29 april 2003 14:00 schreef Neilza het volgende:
Haha, rotzooi man! Waarom vallen mensen toch altijd voor de 'looks' van een gitaar
Een Epi LP Standard dus, waar ik de slagplaat en het andere cremekleurige plastic van af gesloopt heb.
quote:Is geen gezeik, is gewoon mijn mening.. klaar
Op dinsdag 29 april 2003 20:33 schreef Litpho het volgende:[..]
B.C. Rich heeft ook een bepaald geluid waar je van kan houden? Ooit wel eens over nagedacht, of wil je alleen maar gezeik posten?
Als ik wist waar ik plaatjes kon uploaden kon ik mijn schatjes laten zien
quote:Bijvoorbeeld op de webspace die je van je provider hebt gekregen
Op zaterdag 6 september 2003 01:54 schreef BrianMay het volgende:
Ziet er goed uit MesAls ik wist waar ik plaatjes kon uploaden kon ik mijn schatjes laten zien
Ik weet niet eens of ik wel webspace heb gekregen, Als ik dat heb gekregen mogen ze wel eens vertellen waar
quote:Maak een fotoboek pagina aan, upload je foto's daarnaartoe en link er dan vanaf hier naar. Werkt ook prima
Op zaterdag 6 september 2003 02:59 schreef BrianMay het volgende:
Ik ben geen computernerd :-)Ik weet niet eens of ik wel webspace heb gekregen, Als ik dat heb gekregen mogen ze wel eens vertellen waar
Sorry trouwens, eigenlijk hoor ik hier niet. Ik heb regelmatig hele mooie gitaren/basgitaren hier, maar ik speel zelf niet.
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 03:22 schreef TripleM het volgende:[..]
Maak een fotoboek pagina aan, upload je foto's daarnaartoe en link er dan vanaf hier naar. Werkt ook prima
![]()
Yo tnx!
Sorry trouwens, eigenlijk hoor ik hier niet. Ik heb regelmatig hele mooie gitaren/basgitaren hier, maar ik speel zelf niet.
Werk je in een muziek winkel ofzo?
deze is inmiddels ook binnen, nog even wat andere elementen erin, mannelijke snaren erop en hij zal scheuren als een tiet.
quote:mag ik de headstock niet zien?
Op zaterdag 6 september 2003 08:54 schreef LenL het volgende:
[afbeelding]deze is inmiddels ook binnen, nog even wat andere elementen erin, mannelijke snaren erop en hij zal scheuren als een tiet.
quote:Nee mijn vader werkt voor een groothandel/importeur in muziekinstrumenten. Ik hoop dat het bij uitzondering wordt goedgekeurd dat ik hier even twee gitaren laat zien die hier zijn geweest, een Dingwall basgitaar en een Garrison akoestische gitaar:
Op zaterdag 6 september 2003 06:09 schreef BrianMay het volgende:
Werk je in een muziek winkel ofzo?
Ik had een vraagje.
Nu ik weer wat meer vrije tijd heb, dacht ik om electrische gitaar te gaan spelen. Gewoon wat aanklungelen, tabs naspelen, wat klooien met een maat van me, etc.
Maar nu, waar begin je mee? Natuurlijk niet meteen met het duurste van het duurste, want ik weet tenslotte niet of ik dit misschien na een jaar nog intressant vind (lijkt me sterk hoor ).
Ook is natuurlijk een versterker nodig, maarr...welke? Of is het mogelijk om gewoon een oude stereo versterker te gebruiken?
Ik ben echt totaal n00b op gitaargebied (afgezien van af en toe bij mijn maat klooien) en ik zie door de bomen het bos echt niet meer.
Wie helpt mij verder (evt sites met aantrekkelijke prijzen etc.)?
quote:Netjes hoor! Ziet er wel "volwassen" uit ofzo.
Op zaterdag 6 september 2003 08:54 schreef LenL het volgende:
[afbeelding]deze is inmiddels ook binnen, nog even wat andere elementen erin, mannelijke snaren erop en hij zal scheuren als een tiet.
quote:Hehe, die frets, kickass.
http://www.dj-triplem.com/urpicshere/dingwall.jpg
quote:Nou wat je moet doen is idd niet het duurste van het duurste kopen maar ook niet het goedkoopste.
Op zaterdag 6 september 2003 15:05 schreef Subterranean het volgende:
Mooi gitaren allemaal.
Ik had een vraagje.
Gebruik anders de search, er zijn hier genoeg topics over.
Ik ben net terug van de lokale musicshop (Nederland Muziek). Daar is mijn oog gevallen op een Epiphone Les Paul Gothic (wel redelijk prijzig 395 euri's ). Deze vind ik er wel erg
uitzien. Gelijk wat mee geklooid en het speelde allemaal heel lekker imo.
Maat van me was ook mee, dus daarmee heb ik wat gitaren getest enzo. Ik zal eens even een search doen. Bedankt.
quote:Het Novex Fanned Fret System is eventjes wennen maar schijnt daarna heerlijk te spelen. Dingwall is de enige fabrikant van basgitaren die het heeft.
Op zaterdag 6 september 2003 15:09 schreef Yokozuna het volgende:
Hehe, die frets, kickass.
Ze klinken overigens ont-zet-tend goed. Een kennis van me heeft een redelijk bekende opnamestudio en heeft daar een Musicman Stingray staan. Da's een aardig dure bas (geloof tussen de 4 en 6000 gulden ooit?), hij zei dat vergeleken met die Dingwall, de Stingray als een houten plank klonk. Hij is er helemaal weg van en heeft binnenkort dan ook z'n eigen Dingwall.
Genoeg reclame, blijf posten mensen, mooie gitaren zie ik altijd graag!
Iemand met een Gretsch White Falcon toevallig? Vind ik een schitterende gitaar.
Mesa/Boogie MarkIII
Hé, Echoes heb je wat close ups van die Eko!
quote:Ik wil em hebben !!!!
Op zaterdag 6 september 2003 18:17 schreef TripleM het volgende:[..]
Het Novex Fanned Fret System is eventjes wennen maar schijnt daarna heerlijk te spelen. Dingwall is de enige fabrikant van basgitaren die het heeft.
Ze klinken overigens ont-zet-tend goed. Een kennis van me heeft een redelijk bekende opnamestudio en heeft daar een Musicman Stingray staan. Da's een aardig dure bas (geloof tussen de 4 en 6000 gulden ooit?), hij zei dat vergeleken met die Dingwall, de Stingray als een houten plank klonk. Hij is er helemaal weg van en heeft binnenkort dan ook z'n eigen Dingwall.
Genoeg reclame, blijf posten mensen, mooie gitaren zie ik altijd graag!
Iemand met een Gretsch White Falcon toevallig? Vind ik een schitterende gitaar.
Een echte, goed ingespeelde (kijk naar de hals, dat is geen vuil:) ) 1976(?) Gibson S-1
Hier is de grote foto:
http://users.pandora.be/delahaye/dirkpics/Gibson%20005.jpg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |