Deze remmen blijken na een test vanmiddag 2 grote voordelen te hebben, het doseren gaat een stuk relaxter, ik kan er echt erg hard mee remmen en het 3e voordeel is de fading waar ik hopelijk geen last meer van heb. (met de oude setup had ik daar alleen op het circuit last van)quote:Op maandag 10 juli 2006 15:52 schreef noidea het volgende:
Das vet, en remt het een beetje?
Maar deze auto is helaas weer ontdekt door kappers.quote:Op maandag 10 juli 2006 17:12 schreef j0rrit het volgende:
Stoer project!Leuke auto zo'n MX-5, gelukkig hebben de sjonnies hem nog niet ontdekt!
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:14 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Maar deze auto is helaas weer ontdekt door kappers.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:16 schreef Scottie2000 het volgende:
Heey,
Het tshirt blijkt na de eerste keer wassen toch nog redelijk te zijn.
Het gele is niet valer geworden. Valt weer mee dus.
Zit trouwens wel lekker![]()
Ik heb me laten vertellen dat de MX-5 veel gereden wordt door vijftigers die van gebakjes eten houden.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:14 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Maar deze auto is helaas weer ontdekt door kappers.
Tja, als het goed is weet Mex waarover het gaat.quote:
Ah een "onderonsje"quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:23 schreef Scottie2000 het volgende:
[..]
Tja, als het goed is weet Mex waarover het gaat.
Anders, hint:
- Kroonsteentje / Kabelschoentje![]()
Ik had het al door hoor, was alleen op vakantie, vandaar de late reactiequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:23 schreef Scottie2000 het volgende:
[..]
Tja, als het goed is weet Mex waarover het gaat.
Anders, hint:
- Kroonsteentje / Kabelschoentje![]()
De zuiderburen moeten sinds kort hun auto in originele staat jaarlijks laten keuren, ik geloof dat bumpers en sideskirts daar ook onder vallen. Het lijkt me dat het dus niet zozeer verboden is, maar meer een kutwerk om dat voor de 'apk' te vervangen met het originele onderdeel.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:19 schreef Mex_ het volgende:
Setje stalen remleidingen van een belg over kunnen nemen voor een zacht prijsje. (zijn verboden daar..sinds kort)
[afbeelding]
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:56 schreef densmee het volgende:
mijn oom heeft sinds een jaartje nu een mazda mx 5 3rd version maar dat is wel een leuk en pittig wagentje
Als je dit topic doorleest dan kom je er vanzelf achterquote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:36 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Welke aanpassingen heb je nu onderhand allemaal gedaan aan je MX-5 trouwens?
Op een totaal/buitekant foto kun je niet veel zienquote:Op zondag 27 augustus 2006 22:03 schreef Maikalo het volgende:
Wat is je meest recente totaalfoto?
Netjes project, doet me enigszins denken aan mn miata mx-5 van Gran Turismo. Die was bruut snel en supergoede wegligging.
Maar ik neem aan dat hij toch wel aangepast is aan de buitenkant ten opzichte van het moment van de 1e paar foto's?quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:37 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Op een totaal/buitekant foto kun je niet veel zien![]()
stalen leidingen geloof ik ook niet dat die in nederland mogenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:54 schreef Repeat het volgende:
Stalen remleidingen verboden in Belgie, die lui daar sporen ook niet he
ja maar et blijf een wijfenauto he.quote:Op dinsdag 5 september 2006 09:27 schreef beschuit het volgende:
blijft een onderschatte auto, de mx-5; je hebt gewoon een leuke achterwiel aangedraven bak met een lekkere wegligging die al heel wat jaartjes ontwikkeling achter de rug heeft. En met een beetje power onder de kap kun je daar heel veel plezier mee hebben... leuk project iig!
Ga 'm binnekort op de bank zetten om te kijken wat het vermogen nu is, ik verwacht zo'n 150pk. In de winter ga ik 'm weer schorsen en komt er onderandere een intercooler, andere brandstofpomp, grotere injectoren (goed voor ~170pk) een rollbar en Toyo R888 rubber.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:06 schreef Nerdmans het volgende:
Wat een leuk project !
tvp om latere upgrades te checken.
Misschien lees ik er overheen, maar wat is het vermogen na deze upgrade?
Dat rubber is denk ik ook een goed plan.quote:Op zondag 10 september 2006 01:43 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Ga 'm binnekort op de bank zetten om te kijken wat het vermogen nu is, ik verwacht zo'n 150pk. In de winter ga ik 'm weer schorsen en komt er onderandere een intercooler, andere brandstofpomp, grotere injectoren (goed voor ~170pk) een rollbar en Toyo R888 rubber.
[afbeelding]
Gaat het om deze Cupra? Hoe verkrijg ik 250 pk deel 3 Dat is een 2.0 zo te zien, geen 1.8, toch?quote:Op zondag 10 september 2006 17:40 schreef Nerdmans het volgende:
[..]
Dat rubber is denk ik ook een goed plan.
Ik ben me ook aan t orienteren voor een upgrade. Ik heb straks ook iets te veel vermogen op de voorwielen.
Ik denk dat je verbruik straks wel redelijk omhoog zal gaan.
Gevoelsmatig is het een relatieve kleine vermogenstoename( 12%) met de 3 genoemde upgrades.
Je hebt straks een 1.6 turbo, met intercooler injectoren aangepast filter downpipe, pomp.. dat is nogal.
Ik heb straks 280 pk uit n 1.8 met ongeveer soortgelijke upgrades.
Moet je trouwens ook je chip en management laten herprogrammeren?
Wel leuk straks met 170 pk op de achterwielen en goed rubber, daar zullen veel auto's zich in verslikken!
Wat weegt die 1.6? 1050 kilo ofzo?
De Yokohama banden ken ik wel, toch ga ik voor de Toyo's omdat ze veruit de goedkoopste zijn, in mijn maat kosten ze 100¤ per stuk.quote:Op zondag 10 september 2006 17:42 schreef Nerdmans het volgende:
o ja.
deze de A048 wordt me aangeraden, samen met de toyo 888.
http://www.yokohamatire.com/advan/default.asp
misschien ken je hem al wel.
Is idd in Acht, geen idee hoe het bedrijf heetquote:Op zondag 10 september 2006 21:53 schreef Nerdmans het volgende:
Genomen bij Scherpenhuisen acht?
Dat wordt lastig, dat blok ligt in de breedte en de mijne in de lengte. Daarbij hoef ik geen scquote:Op zondag 10 september 2006 22:30 schreef achterdeur het volgende:
Past een KLZE blok niet? Dan kan je kijken naar een supercharger![]()
Ik heb niet alles gelezen dus weet niet of dit al eens gevraagd is
Gewoon een AEM Ecu kopen, kan je altijd nog verdere upgrades erop schroeven.quote:Op zondag 10 september 2006 19:16 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Gaat het om deze Cupra? Hoe verkrijg ik 250 pk deel 3 Dat is een 2.0 zo te zien, geen 1.8, toch?
Hier kun je het upgradepad voor de Miata zien:
http://www.greddyturbofaq(...)hp/mainfaq#Upgrading
Als ik nog verder wil dan zal er een andere ECU moeten komen, bij Mazda valt deze helaas niet te herprogrameren/chippen net als bv bij Honda. De 170pk die ik noemde was een voorzichtige schatting, in het lijstje zie je voor de mods die ik dan heb 170pk-210pk staan.
De 1.6i weegt ietsje minder dan 950kg.
[..]
De Yokohama banden ken ik wel, toch ga ik voor de Toyo's omdat ze veruit de goedkoopste zijn, in mijn maat kosten ze 100¤ per stuk.
Mocht het zover komen dan ga ik waarschijnlijk voor de Emanage van Greddy of voor Megasquirt, AEM is prachtig spul maar voor mij voorlopig nog even te duur.quote:Op maandag 11 september 2006 17:06 schreef noidea het volgende:
[..]
Gewoon een AEM Ecu kopen, kan je altijd nog verdere upgrades erop schroeven.
Dan nog komt de prijs van AEM EMS niet eens in de buurt van Megasquirt of de Emanage..quote:Op maandag 11 september 2006 18:29 schreef t0n het volgende:
Mex_ Maatje van me is importeur van AEM... Scheelt je hoop duiten...
De velgmoeren zijn rood maar door het remstof wat erop zit lijken ze nu inderdaad roze, ik ben aan het kijken naar een nieuw setje omdat ik er inmiddels 1 ben verloren..quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:58 schreef MikeyMan het volgende:
De roze velgbouten blijven? vind die niet echt geslaagd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |