Laat je niets wijsmaken. Mijn safc kostte me 120 euro.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:43 schreef Mex_ het volgende:
[..]
[afbeelding]
[..]
In eerste instantie is dit niet nodig, dit blok is ook geleverd in de 323turbo.
[..]
AEM oid moet niet maar wordt aangeraden, de Emanage van Greddy kost maar ~500$, dat is maar ietsje meer dan een S-AFC. (ben ik net pas tegen gekomen..)
[..]
[..]
Ik heb er geen EGT sensor bij, heb alleen het hoofd noodzakelijke, boost en afr dus. Olietemp lees ik (min of meer) af aan de standaard oliedrukmeter.
De emanage kan ook ontsteking regelen, kan gelogd worden, kan grotere injectoren aan, kan evt extra injectoren aan. Op Ebay zijn ze maar ietsje duurder (gebruikt) dan de s-afc's. Daarbij maakt de s-afc gebruik van de TPS die op de Miata niet aanwezig is (heeft throttle switch)quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:51 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Laat je niets wijsmaken. Mijn safc kostte me 120 euro.
Ik ben misschien eigenwijs maar ik ga niet heel m'n auto vol hangen met meters.quote:En egt is wmb echt hoofd noodzakelijk als je je blok heel wilt houden, en als je met de timing wilt klooien.
Het ding is iig goed genoeg om af te lezen of de olie op temperatuur en om schommelingen in de temperatuur te kunnen waarnemen, een exact aantal graden kan ik er uiteraard niet aan aflezen.quote:Olietemp aflezen aan de drukmeter? dan moet je wel een supernaukeurig ding hebben. Ik zou d'r niet op vertrouwen als ik jou was.
Het zou kunnen, bij de kit die hij gebruikt heeft zit standaard al een andere ECU, intercooler, grotere injectoren etcetc, kost dan ook 5000$ ofzo.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:38 schreef m_aik_el het volgende:
hier is er een MX-5 met 250pk zegt de eigenaar![]()
http://auto.2dehands.be/m(...)miata.html?start=150
Ik had het ook alleen over de prijsquote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:02 schreef Mex_ het volgende:
[..]
De emanage kan ook ontsteking regelen, kan gelogd worden, kan grotere injectoren aan, kan evt extra injectoren aan. Op Ebay zijn ze maar ietsje duurder (gebruikt) dan de s-afc's. Daarbij maakt de s-afc gebruik van de TPS die op de Miata niet aanwezig is (heeft throttle switch)
[..]
tuurlijk ben je eigenwijs. Maar dat moet ook, anders had iedereen hetzelfde.quote:Ik ben misschien eigenwijs maar ik ga niet heel m'n auto vol hangen met meters.
Ja na 15 minuten rijden is de olie ook wel warm dus zo spannend is het ook weer niet.quote:[..]
Het ding is iig goed genoeg om af te lezen of de olie op temperatuur en om schommelingen in de temperatuur te kunnen waarnemen, een exact aantal graden kan ik er uiteraard niet aan aflezen.
http://www.city-speed.com/webstore/eng_greddy_emanage.htmlquote:Op zaterdag 24 juni 2006 00:00 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ik had het ook alleen over de prijs
een e manage krijg je niet voor onder de 400 eurie.
tuurlijk is het mooier dan alleen een safc
[..]
tuurlijk ben je eigenwijs. Maar dat moet ook, anders had iedereen hetzelfde.
Ik hoop dat het je er goed bij gaat
[..]
Ja na 15 minuten rijden is de olie ook wel warm dus zo spannend is het ook weer niet.
Blowoffvalve = dumpvalve idd. Geluid is niet triest is een bijkomstigheid van de functionaliteit van dat ding.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:02 schreef OG-Loco het volgende:
Blowoffvalve = dumpvalve? Indien ja, beetje jammer, dat geluid is te triest.
Verder vet.
*vroem* TSSSJJ *vroem* TSSSJJquote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:04 schreef noidea het volgende:
[..]
Blowoffvalve = dumpvalve idd. Geluid is niet triest is een bijkomstigheid van de functionaliteit van dat ding.
Tja het helpt de turbo op druk te houden tussen het schakelen, je kan bij de meeste er ook wel een wat strakkere veer inzetten. Dus dan gaat tie in de stad bij normaal rijden niet zo hard af. Zijn zeikerds als jij ook weer blij.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:18 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
*vroem* TSSSJJ *vroem* TSSSJJ
Je bent verdomme geen vrachtwagen.
[ Alleen bij sprinten is het een beetje cool. Bij stadsgebruik....]
Is het je niet opgevallen hoe weinig auto's zo'n dumpding hebben? Dan ga ik me toch afvragen welke groep de zeikerds zijnquote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:21 schreef noidea het volgende:
[..]
Tja het helpt de turbo op druk te houden tussen het schakelen, je kan bij de meeste er ook wel een wat strakkere veer inzetten. Dus dan gaat tie in de stad bij normaal rijden niet zo hard af. Zijn zeikerds als jij ook weer blij.
Blowoff valves zijn de shit man. Vooral als er zo'n eikel voor je rijdt die 20 onder de limiet tuft, of onnodig links rijdt. Even het gas er op en naast hem loslaten.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:24 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
Is het je niet opgevallen hoe weinig auto's zo'n dumpding hebben? Dan ga ik me toch afvragen welke groep de zeikerds zijn![]()
.
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:59 schreef StefanP het volgende:
[..]
Blowoff valves zijn de shit man. Vooral als er zo'n eikel voor je rijdt die 20 onder de limiet tuft, of onnodig links rijdt. Even het gas er op en naast hem loslaten.
FYI: elke fatsoenlijke auto met een turbo heeft er een, maar meestal zijn ze circulated dwz dat ze niet de atmosfeer in blazen.
Oja, als ik de eikel zou zijn die ff wat rustiger aan zou doen, zou ik alleen maar lachen in de door jou beschreven situatie.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:02 schreef OG-Loco het volgende:
Blowoffvalve = dumpvalve? Indien ja, beetje jammer, dat geluid is te triest.
Verder vet.
Alleen het blauwe kastjequote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:50 schreef Tjabbo het volgende:
welke onderdelen moet je daarvan allemaal hebben dan?
Bij normaal stadsgebruik doet het ding bijna niets, alleen bij een evt stoplichtsprintje zul je 'm horen. De vergelijking met een vrachtwagen kan ik niet helemaal volgen, ze maken inderdaad een zelfde soort geluid maar dat komt totaal ergens anders vandaan.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:18 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
*vroem* TSSSJJ *vroem* TSSSJJ
Je bent verdomme geen vrachtwagen.
[ Alleen bij sprinten is het een beetje cool. Bij stadsgebruik....]
Zwart met leren interieur is al gauw 2~3k duurder dan de mijne in aanschaf. Toen ik het ding kocht was ik nog een arme student, daarbij geef ik weinig om leer en overige luxe fratsen. Dit wagentje is puur voor het rijgenot, voor al het overige gebruik ik m'n leasebakje.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:31 schreef k_man het volgende:
Wel gaaf dat je dat allemaal zelf kunt.
Beetje jammer van de Miata die je gekozen hebt, knalrood en met stoffen bekleding is ie niet het mooist. Broertje van me rijdt ook een (aangepaste) Miata uit 1994, maar dan zwart met bruin leren interieur.![]()
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:29 schreef OG-Loco het volgende:
[..]
[..]
Oja, als ik de eikel zou zijn die ff wat rustiger aan zou doen, zou ik alleen maar lachen in de door jou beschreven situatie.
En de software ? zit die erbij?quote:Op zondag 25 juni 2006 11:27 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Alleen het blauwe kastjeDe kabeltjes zijn vrij gemakkelijk zelf te maken.
Bijna goedquote:Op zondag 25 juni 2006 19:45 schreef bonfie het volgende:
Over dumpvalve: Je hebt er twee verschillende van:
1: Blow off valve
2: Recirculation valve
1: Geeft leuk geluid, gooit de luchtdruk naar buiten die je met je turbo maakt, als de gasklep dicht is.
2: Geeft geen leuk geluid, maar houd de luchtdruk in de motor, door het rondjes te laten gaan via de turbo.
1: voordeel: altijd "koele" lucht in de motor bij gasklep weer open
2: voordeel: de luchtdruk die je turbo heeft opgebouwd gaat niet verloren
Type 1 2 zit in heel veel productie modellen met turbo, die hoor je niet.
Type 2 1zit in veel getunede auto's, daarom wordt het geluid vaak met snel geassosieerd.
(Waarom zit er geen spell-check op deze invoerpagina?)
Wat heb je ervoor betaald dan?quote:Op zondag 25 juni 2006 11:27 schreef Mex_ het volgende:
Zwart met leren interieur is al gauw 2~3k duurder dan de mijne in aanschaf. Toen ik het ding kocht was ik nog een arme student, daarbij geef ik weinig om leer en overige luxe fratsen. Dit wagentje is puur voor het rijgenot, voor al het overige gebruik ik m'n leasebakje.
Ik heb er 4k voor betaald, als ik overvallen wordt door een bui dan doe ik toch gewoon m'n dak dicht? Daarbij blijft het interieur zo goed als droog tijdens een bui zolang je maar blijft rijden. (uiteraard niet bij zo'n bui als vanmiddagquote:Op zondag 25 juni 2006 21:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat heb je ervoor betaald dan?
Leer is niet alleen luxe en mooi, maar ook praktisch in een cabrio. Als jij overvallen wordt door een bui, rij je nog een tijd met zompige stoelen rond. Bij leer pak je ff een handdoekje en klaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |