Nee, zij nietquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:17 schreef Roel_spaarndam het volgende:
[..]
Ja dat las ik al ergens in een ander topic jahet is toch niet toevallig iemand wiens naam begint met een L en eindigd op ady_Jane
![]()
![]()
Wat een zwaar leven heeft die jongen tochquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:19 schreef Gripper het volgende:
...nu Maarten niet meegaat (die moet op de maandag of dinsdag voor z'n werk naar het verre oosten)
Klimmen doe je altijd met z'n tweeën ja.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:38 schreef poebeertjuh het volgende:
Oké, ik wil gaan klimmen. En dan bedoel ik serieus klimmen. De meesten van jullie doen dat zo te lezen al wat langer. Mijn vraag is: hoe kan ik het beste beginnen? Een curcus voor beginners? Een aantal losse lessen? Met iemand op sleeptouw die het al langer doet?
En, moet je altijd met z'n 2-en naar de klimhal (las ergens zoiets, met oog op zekeren etc.)? Ik heb namelijk nog niemand in mijn omgeving die ook wil gaan klimmen...
Nou, alle info is welkom!! Bij voorbaat dank
Mhh oke bedankt voor de tips! Ik heb wel al eens geklommen, dat was eenmalig met een vriend van mij. Ik wist toen meteen dat dit helemaal mijn ding is want ik vond het te gek en het ging ook goed (althans, dat zei degene van de klimhal). Helaas daarna niet de tijd gehad om er serieus mee aan de slag te gaan vanwege andere sporten, maar wil me er nu wel op gaan richten.quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
Klimmen doe je altijd met z'n tweeën ja.
Als jij wilt beginnen, maar nog geen klimmaatje hebt, is het het beste om gewoon naar de hal te gaan, en daar een introductieles te volgen. Dat kan ófwel met de instructeur, dan heb je 1 op 1 begeleiding, of je wordt met een groepje beginners tegelijk geinstrueerd. Voordeel daarvan is dat je meteen een klimmaatje kunt vinden onder de andere beginners.
Zo'n beginnerscursus duurt in veel hallen 4 avonden ofzo, en daarna ben je in staat veilig te klimmen. vergelijk het met autorijden: je leert veilig je ding te doen, de techniek en souplesse komen alleen maar door het daarna vaak te gaan doen.
Of je gaat een keer mee als er een weer eens een clubje fokkers uit dit topic in een hal afspreekt
Wil je echt klimmen of van dat alpiene spul doen waar al die fokkers hier zo vol van zijn...quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:52 schreef poebeertjuh het volgende:
Mhh oke bedankt voor de tips! Ik heb wel al eens geklommen, dat was eenmalig met een vriend van mij. Ik wist toen meteen dat dit helemaal mijn ding is want ik vond het te gek en het ging ook goed (althans, dat zei degene van de klimhal). Helaas daarna niet de tijd gehad om er serieus mee aan de slag te gaan vanwege andere sporten, maar wil me er nu wel op gaan richten.
En met de Fokkers mee zou natuurlijk erg leuk zijn!
Pff, zo'n skinny sportklimmer zeker die bang is voor een beetje kouwe tengelsquote:Op dinsdag 26 september 2006 15:03 schreef mirugai het volgende:
[..]
Wil je echt klimmen of van dat alpiene spul doen waar al die fokkers hier zo vol van zijn...![]()
Wat is voor jou 'echt' klimmen?quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:03 schreef mirugai het volgende:
[..]
Wil je echt klimmen of van dat alpiene spul doen waar al die fokkers hier zo vol van zijn...![]()
Yep, and damn proud of it! Krijg het al koud van diepgevroren roomijs!quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:04 schreef Gripper het volgende:
Pff, zo'n skinny sportklimmer zeker die bang is voor een beetje kouwe tengels
Hehe, zit gewoon een beetje te stangenquote:Op dinsdag 26 september 2006 15:07 schreef poebeertjuh het volgende:
Wat is voor jou 'echt' klimmen?
Hij maakte maar een grapje (denk ik)quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:07 schreef poebeertjuh het volgende:
[..]
Wat is voor jou 'echt' klimmen?
In dat geval is het zeker belangrijk om een goede basis te leggen door in de hal wat techniekjes aan te leren, en een betrouwbaar klimmaatje te vinden. Want buiten klimmen gaat weer net een stapje verder dan binnen klimmen, en dat doe je dan ook het liefst met mensen die je kent en vertrouwt...quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:17 schreef poebeertjuh het volgende:
Het is mijn doel om buiten te gaan klimmen. Het gevoel van vrijheid gecombineert met de lichamelijke inspanning lijkt me top. Sporten is voor mij een passie en ik ben een natuurmens. Ik kan in ieder geval niet wachten om te beginnen...
Ik dacht al dat het een grapje was maar wilde niet té bijdehand overkomen als nieuweling zijnde
Ja dat dacht ik ook al... Ik hoop dan inderdaad dat ik daar iemand tegen komt die ook fanatiek aan de slag wil en ook nog geen klimmaatje heeft... Hmm als ik het zo zeg lijkt het me wel heel toevallig als ik net zo iemand tegenkom... Of beginnen veel mensen alleen?quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
In dat geval is het zeker belangrijk om een goede basis te leggen door in de hal wat techniekjes aan te leren, en een betrouwbaar klimmaatje te vinden. Want buiten klimmen gaat weer net een stapje verder dan binnen klimmen, en dat doe je dan ook het liefst met mensen die je kent en vertrouwt...
ik ben ook begonnen samen met een schoolmaatje, het leek ons wel interessant. Bij een beginnerscursus vind je vast wel mensen die ook alleen zijn gekomen en hopen een maatje te vinden. Als het maar iemand is met dezelfde insteek als jij: het is wel handig als je allebei dezelfde ambities hebt voor wat betreft het niveau dat je wilt bereiken, en hoe vaak in de week je wilt gaan.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:43 schreef poebeertjuh het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook al... Ik hoop dan inderdaad dat ik daar iemand tegen komt die ook fanatiek aan de slag wil en ook nog geen klimmaatje heeft... Hmm als ik het zo zeg lijkt het me wel heel toevallig als ik net zo iemand tegenkom... Of beginnen veel mensen alleen?
Hoe lang klim je al?quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
ik ben ook begonnen samen met een schoolmaatje, het leek ons wel interessant. Bij een beginnerscursus vind je vast wel mensen die ook alleen zijn gekomen en hopen een maatje te vinden. Als het maar iemand is met dezelfde insteek als jij: het is wel handig als je allebei dezelfde ambities hebt voor wat betreft het niveau dat je wilt bereiken, en hoe vaak in de week je wilt gaan.
Overigens: Roel_Spaarndam, ook in dit topic, heeft volgens mij nog geen klimmaat
Elke sport zul je moeten bijhouden wil je progressie of op niveau blijven. Ik zou zeggen ga gewoon beginnen. Als je niet begint kun je ook niet stoppen! Vind je het leuk, dan ga je er waarschijnlijk mee door en anders niet.quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:47 schreef avw1982 het volgende:
Ik twijfel nog of ik ga beginnen met klimmen. Volgens mij is het wel iets wat je goed bij moet houden.
Met de gevorderdheid valt het wel mee hoor....quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:55 schreef poebeertjuh het volgende:
[..]
Hoe lang klim je al?
Bedankt voor de informatie! Ik zal eens even op zoek gaan naar Roel_Spaarndam
Update: gevonden, hij is volgens mij al flink 'gevorderd' om het maar even zachtjes uit te drukken![]()
Je wilt steeds hoger en voordat me lukt, ben ik wel een paar jaar verder.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:43 schreef mirugai het volgende:
[..]
Elke sport zul je moeten bijhouden wil je progressie of op niveau blijven. Ik zou zeggen ga gewoon beginnen. Als je niet begint kun je ook niet stoppen! Vind je het leuk, dan ga je er waarschijnlijk mee door en anders niet.
Een paar jaar verder .... nou, dan zou ik maar snel beginnen!quote:Op dinsdag 26 september 2006 19:05 schreef avw1982 het volgende:
Je wilt steeds hoger en voordat me lukt, ben ik wel een paar jaar verder.![]()
Toen ik nog redelijk klom was het soms lastig een klimmaat te vinden, omdat ik 'te goed' was. Ja, dat was dan een twijfelachtige eer; het was blijkbaar afschrikwekkend om met iemand te klimmen die veel beter klom. Inmiddels is dat niveau dramatisch gekelderd, dus daar hoef ik nu niet bang meer voor te zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2006 18:53 schreef Sport_Life het volgende:
Gechikte klimpartner in een nieuwe hal vinden valt niet mee kan ik je vertellen... Nadeel van de meeste "beginners" (klinkt ook zo arrogant
) is dat ze na 2 weken ermee stoppen
en gevorderden hebben vaak hun eigen klimpartners al die ze goed vertrouwen
(merk ik zelf ook wel in de thuishal waar ik iedereen ken die 2x of vaker in de week klimt).
Ik heb nu maar iemand van thuis over laten komen naar Groningen, dus ik kan weer even vooruit![]()
Het liefst klim ik met mijn vaste klimmaat met wie ik ooit 3 jaar geleden ben begonnen. Maar wegens omstandigheden kunnen we slechts 1 of 2x per week klimmen, helaas. Doordat zolang samen klimmen begrijpen we elkaar tijdens het klimmen, ik weet precies wanneer hij touw nodig heeft en wanneer niet.quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:24 schreef mirugai het volgende:
[..]
Een paar jaar verder .... nou, dan zou ik maar snel beginnen!![]()
[..]
Toen ik nog redelijk klom was het soms lastig een klimmaat te vinden, omdat ik 'te goed' was. Ja, dat was dan een twijfelachtige eer; het was blijkbaar afschrikwekkend om met iemand te klimmen die veel beter klom. Inmiddels is dat niveau dramatisch gekelderd, dus daar hoef ik nu niet bang meer voor te zijn.
Ik klim wel graag met mensen met wie ik het goed kan vinden en met dezelfde mindset; het klimniveau is minder belangrijk. Ik zou niet prettig met mensen kunnen klimmen die me niet liggen. Dan ga ik liever alleen boulderen, dat is me net zo lief.
Zolang ik in dit topic het hoogst ben geweest, zie ik er geen reden toe.quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:24 schreef mirugai het volgende:
[..]
Een paar jaar verder .... nou, dan zou ik maar snel beginnen!![]()
[..]
3 keer in de weekquote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:12 schreef avw1982 het volgende:
Wordt er niet meer geklommen?
geen tijd meer voor gehad de afgelopen weken..quote:Op woensdag 11 oktober 2006 20:12 schreef avw1982 het volgende:
Wordt er niet meer geklommen?
nah we doen allemaal maar alsof.. in werkelijkheid gaan we naar de klimwand om het weekend te bespreken en dat soort dingenquote:
Kijk dat doet me toch weer goed op een dag als vandaagquote:
Boh, spelbederver...quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 18:00 schreef Lortnoc het volgende:
Wil de sfeer niet bederven maar volgens mij hebben we maar 3 echte klimdagen
Ik denk het niet. Lortnoc, Gripper, en ik zaten sowieso al in Zwitserlandquote:Op maandag 30 oktober 2006 18:53 schreef Tha_T het volgende:
Was er toevallig iemand behalve mezelf aanwezig in Eindhoven eergisteren? Helemaal vergeten om te vragen hier![]()
Held!quote:Op maandag 6 november 2006 01:20 schreef Lortnoc het volgende:
verslagje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |