tja, een hele nacht in m'n eentje doorrijden zie ik niet zo zitten, tenzij er veel blikjes golden power zijn, en jij continue moppen taptquote:Op dinsdag 5 september 2006 10:13 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Zelf zit ik altijd met het probleem dat ik nog geen rijbewijs heb, maar het is inderdaad goedkoper met de auto als je met meer mensen gaat.
Binnekort heb ik ook een reunie van me c1, en volgens mij waren daar ook nog wel wat mensen met plannen. Misschien dat we dan een mooie groep kunnen maken, maar dat laat ik je wel weten dan.
Vertel dan ook even wat je hebt gekochtquote:Op dinsdag 12 september 2006 14:15 schreef maok het volgende:
Joehoe, ik heb allemaal nieuwe klimspulletjes gekocht.
Bij de bever is alles tot woensdag of donderdag 20% afgeprijst.
Ik denk dat ik dan maar eens een setje nuts aan ga schaffenquote:Op dinsdag 12 september 2006 14:15 schreef maok het volgende:
Bij de bever is alles tot woensdag of donderdag 20% afgeprijst.
Als je een setje wilt: Dat kant en klare pakketje van Black Diamond, 6 of 8 (ben het juiste aantal even kwijt) verschillende met een karabinertje om de zaak bij elkaar te houden. Normale prijs, 55 ¤.quote:Op dinsdag 12 september 2006 15:32 schreef Roel_spaarndam het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dan maar eens een setje nuts aan ga schaffen![]()
Iemand nog tips voor het merk![]()
Ik had nog niets, ik huurde/leende altijd spullen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vertel dan ook even wat je hebt gekocht![]()
Als de kortingen zo gigantisch zijn ga ik denk ik maar eens even ruig pofballetjes inslaan.
Korting geldt toevallig ook op crashpads?
Prima keuze.quote:Op woensdag 13 september 2006 22:00 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Vandaag een setje Black Diamond nuts aangeschaft (gripper bedankt). Het is toch wel de moeite waard met 20% korting, de kast van de Bever Amsterdam was dan ook al aardig leeg. De actie duurt trouwens t/m 16 september, dus er is nog hoop voor de mensen die nog niet geweest zijn
.
Nu nog een vakantie om ze eens, van die mooie glans af te helpen![]()
Bart Naert overledenquote:Op maandag 11 september 2006 22:59 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Weet er iemand hier misschien wat er met de site van Bart Naert gebeurd isIk wou net weer eens wat leuke verhalen lezen, ligt de hele site opeens plat, en dat al 3 dagen nu.
![]()
Tragisch bericht.. Elk jaar worden we weer opgeschrikt door dit soort berichten, en het is wachten totdat het een keer in de echt nabije omgeving gebeurt... De ene verdwijnt voor altijd, Eric Frankenmolen zal waarschijnlijk nooit meer op z'n oude niveau kunnen klimmen, een derde schrikt zo van alles dat hij de bergen vaarwel zegt.quote:Op vrijdag 15 september 2006 14:45 schreef Roel_spaarndam het volgende:
[..]
Bart Naert overleden
Ik vreesde al het ergste, en nu blijkt het toch echt gebeurt te zijnIk zal z'n verhalen erg gaan missen.
Welk gebied in Nideggen?quote:Op maandag 18 september 2006 13:16 schreef superheist het volgende:
Zo, dit weekend nieuwe MaasSAC leden meegenomen op intro in Nideggen (duitsland). Zelf best leuke dingen geklommen (paar 5jes en een 6a)
Verder is NSK dit jaar in Den Haag (van LSAC) dus best centraal, enige nadeel is dat we dan nog 8 maanden moeten wachten
Welk gebied daar weet ik niet precies, het was vrij in de buurt van dat kasteel en een (bekende?) route die ik me herinner is de Parabolica (7b geloof ik)quote:
Parabolika zit op Effelslay.quote:Op woensdag 20 september 2006 12:23 schreef superheist het volgende:
Welk gebied daar weet ik niet precies, het was vrij in de buurt van dat kasteel en een (bekende?) route die ik me herinner is de Parabolica (7b geloof ik)
Veel passen. Heb je een brede voorvoet, of lopen je tenen breed uit? Bij mensen bij wie de grote teen duidelijk het langst is, en de voet mooi schuin afloop richting de kleine teen is er geen probleem: die kunnen gewoon in spitse schoentjes, en dat is weer fijn voor gaten en kleine treetjes. Ik ben helaas gezegend met een rechte voorkant: de 3 grootste tenen lopen praktisch gelijk, pas bij de 2 kleine tenen gaat het aflopen. Dus, ik zou eigenlijk een schoen met een ronde neus moeten nemen in plaats van een spits schoentje. Eigenwijs als ik ben doe ik dat niet, want ik wil op kleine treetjes kunnen staan. Dat betekent dan wel vaak pijn in de kleine tenenquote:Op donderdag 21 september 2006 11:02 schreef Frautie het volgende:
Ik ben op zoek naar nieuwe klimschoentjes, alleen ik heb brede voeten
Iemand nog aanraders/tips/dingen waar ik op moet letten?
Ik ben old school: ik koop m'n schoentjes zo klein mogelijk en dan gaan ze wel naar je voeten staan (mits ze geen binnenvoering hebben). Tuurlijk wel een maandje pijn lijden met boterhamzakjes en teiltjes water, maar dan heb je ook wat. Was zeer handig toen ik nog een schoenensponsor had, want dat waren meestal schoenen met normale pasvorm terwijl ik brede voeten heb.quote:Op donderdag 21 september 2006 11:02 schreef Frautie het volgende:
Ik ben op zoek naar nieuwe klimschoentjes, alleen ik heb brede voeten
Iemand nog aanraders/tips/dingen waar ik op moet letten?
Pfff, wat een onzin. Ik zie de meeste klimmers in een hal vooral keutelen ipv. klimmen. Dus die extra seconden dat je bezig bent met het veteren staan in geen verhouding tot het werkelijke klimmen.quote:Op donderdag 21 september 2006 11:11 schreef Gripper het volgende:
Tenslotte: als ze voor in de klimhal zijn: klitteband of slofjes, neem geen veterschoenen. Dat is zo'n gedoe met aan en uittrekken...
Ieder z'n ding, maar dat maakt mijn voorkeur natuurlijk nog geen onzin. ik zal jou ook niet affakkelen als je rustig gaat zitten prutsen met je veters terwijl ik ongeduldig sta te hupsen omdat ik afkoel. Mijn schoentjes zitten erg strak, dus ik doe ze na een route graag uit. Dat gaat met klitteband iets sneller dan met veters, nietwaar?quote:Op donderdag 21 september 2006 11:19 schreef mirugai het volgende:
[..]
Pfff, wat een onzin. Ik zie de meeste klimmers in een hal vooral keutelen ipv. klimmen. Dus die extra seconden dat je bezig bent met het veteren staan in geen verhouding tot het werkelijke klimmen.
Ik klim graag op veterschoenen. Veterschoenen hebben een betere torsie, wat het belangrijkste van een klimschoen is (naast de vorm en het rubber natuurlijk). Als ik voor een probleem of route m'n veters strik is dat voor mij het rustmoment waarop ik me kan focussen, dus ik doe dat gedoe graag; hoef ik tenminste niet zoals al die wannabee's schaduwklimmend voor zo'n route te staan :-)
Ik heb m'n schoenen meestal vier maten te klein, dus na een probleem of route doe ik ze ook graag uit. Mijn punt is dat dat snelle en haastige niks te maken heeft met het wel of niet veteren. Als je snel afkoelt dan trek je een trui aan ofzo. Iets wat ik bijna niemand zie doen trouwens. Wat ik wel zie zijn mensen die hangen in routes die voor hen veel te moeilijk zijn en daarmee anderen onnodig laten wachten (dus niet dat iemand iets aan het uitwerken is, maar in een route hangt waarin hij of zij het daglicht in de verste verte niet ziet), of mensen die inbinden maar dan nog minutenlang met elkaar blijven praten of mensen die aan de bar hangen en als ze gaan klimmen, dan moet alles snelsnelsnel.quote:Op donderdag 21 september 2006 11:36 schreef Gripper het volgende:
Ieder z'n ding, maar dat maakt mijn voorkeur natuurlijk nog geen onzin. ik zal jou ook niet affakkelen als je rustig gaat zitten prutsen met je veters terwijl ik ongeduldig sta te hupsen omdat ik afkoel. Mijn schoentjes zitten erg strak, dus ik doe ze na een route graag uit. Dat gaat met klitteband iets sneller dan met veters, nietwaar?
Bever geeft deze week volgens mij 20% korting op alle klimmaterialen....quote:Op donderdag 21 september 2006 11:51 schreef Frautie het volgende:
Ik wil zowiezo nog ff wat andere merken passen en ff kijken hoeveel ik van de prijs afgepraat krijg
Helaas is die actie alweer voorbijquote:Op donderdag 21 september 2006 11:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bever geeft deze week volgens mij 20% korting op alle klimmaterialen....
Voor buiten heb ik die andere schoentjes nog, met veters. Zitten als gegoten en das nou net de reden dat ik wat technischere schoenen gekocht hebquote:Op vrijdag 22 september 2006 10:28 schreef Gripper het volgende:
Oh ja, die. Mooi wit, fijn als je in de brandende zon klimt![]()
Ik zal ook me best maar eens gaan doen voor de Wallis meetingquote:Op maandag 25 september 2006 17:17 schreef Lortnoc het volgende:
Zo, na een best lange periode van weinig sporten komt het er nu weer wat meer van. Net geboulderd en vanavond nog even hardlopen. Moet ook wel met alle dingen die eraan komen, BOTS, 7heuvelenloop en vooral niet te vergeten de heuse Fok! klimmeeting in Wallis
Ik heb ook maar weinig spannends te melden. Of je zou geïnteresseerd moeten zijn in een paar onverwacht positieve eigenschappen van een klimvriendin van me die ik dit weekend heb mogen ontdekken. Weer vrijgezel zijn heeft toch zo z'n voordelenquote:Op dinsdag 26 september 2006 13:51 schreef Roel_spaarndam het volgende:
iemand nog een spannend verhaal??? want het is niet echt inspirerend hier op school.
Ja dat las ik al ergens in een ander topic jaquote:Op dinsdag 26 september 2006 13:59 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb ook maar weinig spannends te melden. Of je zou geïnteresseerd moeten zijn in een paar onverwacht positieve eigenschappen van een klimvriendin van me die ik dit weekend heb mogen ontdekken. Weer vrijgezel zijn heeft toch zo z'n voordelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |