abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41508471
Zelf zit ik altijd met het probleem dat ik nog geen rijbewijs heb, maar het is inderdaad goedkoper met de auto als je met meer mensen gaat .
Binnekort heb ik ook een reunie van me c1, en volgens mij waren daar ook nog wel wat mensen met plannen. Misschien dat we dan een mooie groep kunnen maken, maar dat laat ik je wel weten dan.
pi_41513169
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 10:13 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Zelf zit ik altijd met het probleem dat ik nog geen rijbewijs heb, maar het is inderdaad goedkoper met de auto als je met meer mensen gaat .
Binnekort heb ik ook een reunie van me c1, en volgens mij waren daar ook nog wel wat mensen met plannen. Misschien dat we dan een mooie groep kunnen maken, maar dat laat ik je wel weten dan.
tja, een hele nacht in m'n eentje doorrijden zie ik niet zo zitten, tenzij er veel blikjes golden power zijn, en jij continue moppen tapt
met een groepje is natuurlijk altijd gezellig, en je hebt wat mogelijkheden om verschillende wensen uit te voeren. Misschien wil Lortnoc ook wel mee?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_41523348
We moeten maar ff kijken wat de mogelijkheden zijn. Zelf ben ik iig van 23 t/m 29 oktober vrij, en vaak ben ik ook op vrijdag al vrij. Een maandagje overslaan is dan ook niet zo'n probleem.
pi_41723066
Weet er iemand hier misschien wat er met de site van Bart Naert gebeurd is Ik wou net weer eens wat leuke verhalen lezen, ligt de hele site opeens plat, en dat al 3 dagen nu.
  dinsdag 12 september 2006 @ 14:15:56 #105
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_41735848
Joehoe, ik heb allemaal nieuwe klimspulletjes gekocht.

Bij de bever is alles tot woensdag of donderdag 20% afgeprijst.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_41735918
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 14:15 schreef maok het volgende:
Joehoe, ik heb allemaal nieuwe klimspulletjes gekocht.
Vertel dan ook even wat je hebt gekocht

Als de kortingen zo gigantisch zijn ga ik denk ik maar eens even ruig pofballetjes inslaan.
Korting geldt toevallig ook op crashpads?
Mijn foto's op Flickr!
pi_41737791
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 14:15 schreef maok het volgende:

Ik denk dat ik dan maar eens een setje nuts aan ga schaffen
Iemand nog tips voor het merk
pi_41738092
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 15:32 schreef Roel_spaarndam het volgende:

[..]

Ik denk dat ik dan maar eens een setje nuts aan ga schaffen
Iemand nog tips voor het merk
Als je een setje wilt: Dat kant en klare pakketje van Black Diamond, 6 of 8 (ben het juiste aantal even kwijt) verschillende met een karabinertje om de zaak bij elkaar te houden. Normale prijs, 55 ¤.
Zie ook de site van BD: http://www.bdel.com/gear/stopper_set.php

Koop niet die bolo's van camp, die 2 nuts aan 1 draadje. Leuk idee, maar ik gebruik altijd eerst m'n BD's, en pas als die op zijn ga ik over op de camps. Niet dat ze niet lekker hangen, maar ze zijn gewoon net even wat minder prettig te hanteren.
De allerbeste nuts worden overigens gemaakt door dmm, de wallnut. Maar bever verkoopt die volgens mij niet...
Mijn foto's op Flickr!
  woensdag 13 september 2006 @ 17:13:27 #109
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_41774858
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 14:18 schreef Gripper het volgende:

[..]

Vertel dan ook even wat je hebt gekocht

Als de kortingen zo gigantisch zijn ga ik denk ik maar eens even ruig pofballetjes inslaan.
Korting geldt toevallig ook op crashpads?
Ik had nog niets, ik huurde/leende altijd spullen.

Nu heb ik schoentjes (La Sportiva Mythos Lady) , een klimgordel (Primrose van Black Diamond) een ATC-xp , een carabine (beide ook van Black Diamond) en een pofzak. Alles bij elkaar was ik ongeveer ¤155,- kwijt, zonder de korting had dat boven de ¤200,- gezeten.

Ze maken reklame met korting op alle klimspullen, ik weet niet wat daar allemaal onder valt.
pi_41784541
Vandaag een setje Black Diamond nuts aangeschaft (gripper bedankt ). Het is toch wel de moeite waard met 20% korting, de kast van de Bever Amsterdam was dan ook al aardig leeg. De actie duurt trouwens t/m 16 september, dus er is nog hoop voor de mensen die nog niet geweest zijn .

Nu nog een vakantie om ze eens, van die mooie glans af te helpen

[ Bericht 17% gewijzigd door Roel_spaarndam op 13-09-2006 22:05:42 ]
pi_41792969
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:00 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Vandaag een setje Black Diamond nuts aangeschaft (gripper bedankt ). Het is toch wel de moeite waard met 20% korting, de kast van de Bever Amsterdam was dan ook al aardig leeg. De actie duurt trouwens t/m 16 september, dus er is nog hoop voor de mensen die nog niet geweest zijn .

Nu nog een vakantie om ze eens, van die mooie glans af te helpen
Prima keuze.
Die dingen moeten inderdaad snel een keer in een spleet gepropt worden
Mijn foto's op Flickr!
pi_41834799
quote:
Op maandag 11 september 2006 22:59 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Weet er iemand hier misschien wat er met de site van Bart Naert gebeurd is Ik wou net weer eens wat leuke verhalen lezen, ligt de hele site opeens plat, en dat al 3 dagen nu.
Bart Naert overleden
Ik vreesde al het ergste, en nu blijkt het toch echt gebeurt te zijn Ik zal z'n verhalen erg gaan missen.
pi_41835082
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 14:45 schreef Roel_spaarndam het volgende:

[..]

Bart Naert overleden
Ik vreesde al het ergste, en nu blijkt het toch echt gebeurt te zijn Ik zal z'n verhalen erg gaan missen.
Tragisch bericht.. Elk jaar worden we weer opgeschrikt door dit soort berichten, en het is wachten totdat het een keer in de echt nabije omgeving gebeurt... De ene verdwijnt voor altijd, Eric Frankenmolen zal waarschijnlijk nooit meer op z'n oude niveau kunnen klimmen, een derde schrikt zo van alles dat hij de bergen vaarwel zegt.
Eigenlijk is het van de gekken, dat we elke keer weer naar die witte dingen toe gaan.
Mijn foto's op Flickr!
pi_41852383
Ik heb me sinds kort ook aangemeld de GSAC in Groningen. Puur als testje of ik t wel leuk vind enzo
Heb bij eerste les 5b gehaald, 5c lukte net niet. En wat maakt het een evrschil of je die speciale schoenen gebruikt zeg... Had ik echt niet verwacht... Althans niet op zo'n hevige manier
Heb soms wel wat problemen ivm mn geringe lengte (1m70), dat ik een bepaalde steen niet kan grijpen bijvoorbeeld.. 5c witte blokjes, kon ik net niet bij 1 steen.. :x het scheelde 2cm.. En klimmen met de voeten opzich wilde daar neit echt, wegens schuine overhang..

Maargoed, ik zal ook even wat armspieren erbij moeten kweken, want dat is nu niet echt veel .. Heb wel geluk met mn gewicht van 56kg

[ Bericht 40% gewijzigd door JohanTop op 16-09-2006 01:04:18 ]
pi_41864311
Ik ga me dit jaar misschien ook aanmelden bij de Gsac, moet alleen nog even mijn collegekaart aclo-activeren en overal aanmelden.
pi_41912922
Eigenlijk wordt het wel weer eens tijd voor een klimmeet... En deze keer met meer dan 2 personen

Wie heeft er een suggestie voor een (redelijk) centraal plekkie + evt. datum?
Mijn foto's op Flickr!
pi_41917824
Zo, dit weekend nieuwe MaasSAC leden meegenomen op intro in Nideggen (duitsland). Zelf best leuke dingen geklommen (paar 5jes en een 6a)

Verder is NSK dit jaar in Den Haag (van LSAC) dus best centraal, enige nadeel is dat we dan nog 8 maanden moeten wachten
pi_41918279
Voordeel voor mij (+ aanhang) is dan weer dat ik een slaapplaats heb bij mn vriendin die in Dhaag woont . Vorig jaar was het in Groningen (waar ik studeer), op het laatst moment kon ik niet meedoen wegens drukte.. jammer
pi_41918891
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:16 schreef superheist het volgende:
Zo, dit weekend nieuwe MaasSAC leden meegenomen op intro in Nideggen (duitsland). Zelf best leuke dingen geklommen (paar 5jes en een 6a)

Verder is NSK dit jaar in Den Haag (van LSAC) dus best centraal, enige nadeel is dat we dan nog 8 maanden moeten wachten
Welk gebied in Nideggen?

En een meet zou ik best leuk vinden alleen dan niet zo ver weg. Utrecht ofzo is al goed
pi_41927720
Hola,

Ik zie hier allemaal mooie plannen om nog een lang weekend weg te gaan. Nu is dat toevallig net waar ik naar op zoek ben. Ik heb nog vrij tot 1 oktober en ben in voor vanalles (vooral alpien). Zal jullie ook ff mailen.

BTW Mooie foto's Roel!
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_41929444
mail gehad! mail terug!
Mijn foto's op Flickr!
pi_41979527
quote:
Op maandag 18 september 2006 13:57 schreef Tha_T het volgende:

Welk gebied in Nideggen?
Welk gebied daar weet ik niet precies, het was vrij in de buurt van dat kasteel en een (bekende?) route die ik me herinner is de Parabolica (7b geloof ik)
pi_41982811
quote:
Op woensdag 20 september 2006 12:23 schreef superheist het volgende:
Welk gebied daar weet ik niet precies, het was vrij in de buurt van dat kasteel en een (bekende?) route die ik me herinner is de Parabolica (7b geloof ik)
Parabolika zit op Effelslay.
pi_41984516
Nou daar zat ik dus heb praabolika danwel niet geklommen maar vond het best leuk gebiedje
pi_41988373
Effelslay

Als ik naar Nideggen ga ga ik daarheen (net zoals alle andere mensen )
  donderdag 21 september 2006 @ 11:02:25 #126
153812 Frautie
Frautilicious
pi_42009511

Ik ben op zoek naar nieuwe klimschoentjes, alleen ik heb brede voeten

Iemand nog aanraders/tips/dingen waar ik op moet letten?
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_42009782
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:02 schreef Frautie het volgende:

Veel passen. Heb je een brede voorvoet, of lopen je tenen breed uit? Bij mensen bij wie de grote teen duidelijk het langst is, en de voet mooi schuin afloop richting de kleine teen is er geen probleem: die kunnen gewoon in spitse schoentjes, en dat is weer fijn voor gaten en kleine treetjes. Ik ben helaas gezegend met een rechte voorkant: de 3 grootste tenen lopen praktisch gelijk, pas bij de 2 kleine tenen gaat het aflopen. Dus, ik zou eigenlijk een schoen met een ronde neus moeten nemen in plaats van een spits schoentje. Eigenwijs als ik ben doe ik dat niet, want ik wil op kleine treetjes kunnen staan. Dat betekent dan wel vaak pijn in de kleine tenen
Om het complex te maken heb ik wel een smalle hak, dus ik kan niet zondermeer toe met een schoen voor smalle of brede voeten. Het enige schoenenmerk (ook in bergschoenland) die tot nu toe mijn hak lekker omsluit, en ook ruimte laat voor die brede voorvoet, is La Sportiva. Daar heb ik een paar C-schoenen van, en nooit blaren of schuiven in de hiel.

Klimschoentjes van la sportiva hebben ook die hakvorm: een klimster die hier ook wel eens kijkt (Lady_Jane) heeft behoorlijk brede voeten en klimt volgens mij altijd met la sportiva's. Ik zal 'r eens vragen of ze haar mening hier even kan geven over die schoentjes. Zelf heb ik nooit La sportiva klimschoentjes gehad, wel Millet, en sinds kort de schoentjes van Decathlon. Die zijn nog eens lekker betaalbaar ook: je zou eens bij de Decathlon in Amsterdam kunnen gaan kijken. Zelfs hun meest technische schoentje kost daar maar 65 ¤, bij de bever vind je ze zo goedkoop niet! Ik heb in deze schoenen nu ook minder last van knelzittende tenen dan in m'n vorige paar millets.

Maar goed, uiteindelijk is het toch een kwestie van passen. Zoek sowieso een winkel uit waar ook een klimwandje staat, zodat je er even mee op wat greepjes kunt gaan staan, en bedenk ook dat ze altijd nog wel wat oprekken. Ze mogen dus best strak zitten!
Tenslotte: als ze voor in de klimhal zijn: klitteband of slofjes, neem geen veterschoenen. Dat is zo'n gedoe met aan en uittrekken...
Mijn foto's op Flickr!
pi_42009874
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:02 schreef Frautie het volgende:

Ik ben old school: ik koop m'n schoentjes zo klein mogelijk en dan gaan ze wel naar je voeten staan (mits ze geen binnenvoering hebben). Tuurlijk wel een maandje pijn lijden met boterhamzakjes en teiltjes water, maar dan heb je ook wat. Was zeer handig toen ik nog een schoenensponsor had, want dat waren meestal schoenen met normale pasvorm terwijl ik brede voeten heb.
Voor de mindere diehards: gewoon naar de shop gaan en passen.
pi_42010019
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:11 schreef Gripper het volgende:
Tenslotte: als ze voor in de klimhal zijn: klitteband of slofjes, neem geen veterschoenen. Dat is zo'n gedoe met aan en uittrekken...
Pfff, wat een onzin. Ik zie de meeste klimmers in een hal vooral keutelen ipv. klimmen. Dus die extra seconden dat je bezig bent met het veteren staan in geen verhouding tot het werkelijke klimmen.
Ik klim graag op veterschoenen. Veterschoenen hebben een betere torsie, wat het belangrijkste van een klimschoen is (naast de vorm en het rubber natuurlijk). Als ik voor een probleem of route m'n veters strik is dat voor mij het rustmoment waarop ik me kan focussen, dus ik doe dat gedoe graag; hoef ik tenminste niet zoals al die wannabee's schaduwklimmend voor zo'n route te staan :-)
pi_42010443
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:19 schreef mirugai het volgende:

[..]

Pfff, wat een onzin. Ik zie de meeste klimmers in een hal vooral keutelen ipv. klimmen. Dus die extra seconden dat je bezig bent met het veteren staan in geen verhouding tot het werkelijke klimmen.
Ik klim graag op veterschoenen. Veterschoenen hebben een betere torsie, wat het belangrijkste van een klimschoen is (naast de vorm en het rubber natuurlijk). Als ik voor een probleem of route m'n veters strik is dat voor mij het rustmoment waarop ik me kan focussen, dus ik doe dat gedoe graag; hoef ik tenminste niet zoals al die wannabee's schaduwklimmend voor zo'n route te staan :-)
Ieder z'n ding, maar dat maakt mijn voorkeur natuurlijk nog geen onzin. ik zal jou ook niet affakkelen als je rustig gaat zitten prutsen met je veters terwijl ik ongeduldig sta te hupsen omdat ik afkoel. Mijn schoentjes zitten erg strak, dus ik doe ze na een route graag uit. Dat gaat met klitteband iets sneller dan met veters, nietwaar?
Mijn foto's op Flickr!
pi_42010813
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:36 schreef Gripper het volgende:
Ieder z'n ding, maar dat maakt mijn voorkeur natuurlijk nog geen onzin. ik zal jou ook niet affakkelen als je rustig gaat zitten prutsen met je veters terwijl ik ongeduldig sta te hupsen omdat ik afkoel. Mijn schoentjes zitten erg strak, dus ik doe ze na een route graag uit. Dat gaat met klitteband iets sneller dan met veters, nietwaar?
Ik heb m'n schoenen meestal vier maten te klein, dus na een probleem of route doe ik ze ook graag uit. Mijn punt is dat dat snelle en haastige niks te maken heeft met het wel of niet veteren. Als je snel afkoelt dan trek je een trui aan ofzo. Iets wat ik bijna niemand zie doen trouwens. Wat ik wel zie zijn mensen die hangen in routes die voor hen veel te moeilijk zijn en daarmee anderen onnodig laten wachten (dus niet dat iemand iets aan het uitwerken is, maar in een route hangt waarin hij of zij het daglicht in de verste verte niet ziet), of mensen die inbinden maar dan nog minutenlang met elkaar blijven praten of mensen die aan de bar hangen en als ze gaan klimmen, dan moet alles snelsnelsnel.
Je mag mij best affakkelen hoor, dat houdt de spirit erin.
  donderdag 21 september 2006 @ 11:51:47 #132
153812 Frautie
Frautilicious
pi_42010850
Ik heb een brede voorvoet -> ik loop vaak/zo vaak mogelijk op blote voeten

Ik heb nu schoenen met klitteband, maar ben er nog niet uit of ik mijn volgende schoenen ook met klittenband wil. Het heeft zijn voor en nadelen...

Ik heb gister in de hal een pasrondje gedaan met La Sportiva's. D'r zat wel wat tussen wat goed zat, maar dat waren vooral de modellen met veters.

Ik wil zowiezo nog ff wat andere merken passen en ff kijken hoeveel ik van de prijs afgepraat krijg

Die schoentjes worden al gauw best prijzig

En ik klim vooralsnog alleen binnen...ben nog geen buitenbikkel
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_42011028
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:51 schreef Frautie het volgende:
Ik wil zowiezo nog ff wat andere merken passen en ff kijken hoeveel ik van de prijs afgepraat krijg
Bever geeft deze week volgens mij 20% korting op alle klimmaterialen....
Mijn foto's op Flickr!
pi_42014118
quote:
Op donderdag 21 september 2006 11:58 schreef Gripper het volgende:

[..]

Bever geeft deze week volgens mij 20% korting op alle klimmaterialen....
Helaas is die actie alweer voorbij Maar mocht je nog iets willen hebben, dan kan ik via de ASAC ook deze week nog 20% korting krijgen.
pi_42014345
Toevallig nog een rugzak en schoenen gekocht met respectievelijk 30% en 40% korting, beide vielen overigens niet onder de klimspullen
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
pi_42015216
Ik ga straks ook even nieuwe schoenen halen, kan bij me werk 20% korting krijgen, maar ik heb ze toch echt vanavond nodig, dus haal ze wel ergens anders voor veel meer geld (werk is in Utrecht en k zit nu in Groningen ).
Ben al keer wezen kijken en mijn oog was gevallen op Mamut's, geel/blauw (dacht ik) met klitteband en lekker technisch weer! . Nog niet gepast, maar dat ga ik zo even doen . Volgens mij nieuw type, heb ze nooit eerder gezien.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sport_Life op 21-09-2006 14:49:08 ]
  donderdag 21 september 2006 @ 14:55:37 #137
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_42015731
Ik heb ook schoentjes van La Sportiva maar ik heb juist hele smalle voeten. Voor mij waren dit eigenlijk de enige die mij goed paste. Ik heb dan wel een dames model, misschien dat de heren modelen wel breder zijn.
pi_42023271
Deze vind ik zo gruwelijk vet.Chris Sharma in aktie>

http://www.youtube.com/watch?v=c2jHte0Zv5U
Ja en amen.
pi_42023835
Hier zijn ook fijne filmpjes te downloaden:

http://www.beardownproductions.co.uk/
pi_42040347
Ik heb toch maar Lasportiva (Flash) gekocht, zaten net zo goed als de dure Mammut's, maar waren 30 euro goedkoper . Klimmen erg fijn!
pi_42040421
Dat zijn die oranje slofjes toch?
Mijn foto's op Flickr!
pi_42040496
Nee dat zijn andere, ik heb deze:

Gisteren ff in Bjoeks mee geklommen, ging lekker .

Weet iemand trouwens wie de man is die afgelopen zomer in de Alpen gestorven is aan bevriezing? Hij scheen altijd bij Cave Ngein geklommen te hebben.

[ Bericht 11% gewijzigd door Sport_Life op 22-09-2006 10:23:11 ]
pi_42040714
Oh ja, die. Mooi wit, fijn als je in de brandende zon klimt

Zie onderaan het bericht: http://www.nkbv.nl/prikbord/algemeen?forum=28&thread=18366
De thread is op verzoek van de familie gesloten. Laten we het dus maar laten rusten...
Mijn foto's op Flickr!
pi_42042147
Oke dan houden we erover op.
pi_42042190
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 10:28 schreef Gripper het volgende:
Oh ja, die. Mooi wit, fijn als je in de brandende zon klimt
Voor buiten heb ik die andere schoentjes nog, met veters. Zitten als gegoten en das nou net de reden dat ik wat technischere schoenen gekocht heb . Scheelt wel een beetje als je in een 6A/B hangt.

Ga heeeeeeeeeeelllllll misschien in december naar Edinbrugh (UK).. in principe is alles clear, moet alleen even sparen Schijnt daar een enorme indoormuur te zijn en natuurlijk buiten in de rotsen hangen . Daar ook toevallig geweest Gripper?

[ Bericht 15% gewijzigd door Sport_Life op 22-09-2006 11:30:41 ]
pi_42049923
Veel Groningers hier trouwens. Ik vind Groningen de stad met de leukste klimmers/klimscene. Alleen zo f*cking ver van Belgie en Bleau anders had ik al lang geleden een baan gezocht in die buurt...
pi_42116442
Zo, na een best lange periode van weinig sporten komt het er nu weer wat meer van. Net geboulderd en vanavond nog even hardlopen. Moet ook wel met alle dingen die eraan komen, BOTS, 7heuvelenloop en vooral niet te vergeten de heuse Fok! klimmeeting in Wallis
pi_42140190
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:17 schreef Lortnoc het volgende:
Zo, na een best lange periode van weinig sporten komt het er nu weer wat meer van. Net geboulderd en vanavond nog even hardlopen. Moet ook wel met alle dingen die eraan komen, BOTS, 7heuvelenloop en vooral niet te vergeten de heuse Fok! klimmeeting in Wallis
Ik zal ook me best maar eens gaan doen voor de Wallis meeting gelukkig is mijn conditie wel in orde door al het voetbal, maar een beetje extra training kan geen kwaad.

iemand nog een spannend verhaal??? want het is niet echt inspirerend hier op school.
pi_42140385
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:51 schreef Roel_spaarndam het volgende:
iemand nog een spannend verhaal??? want het is niet echt inspirerend hier op school.
Ik heb ook maar weinig spannends te melden. Of je zou geïnteresseerd moeten zijn in een paar onverwacht positieve eigenschappen van een klimvriendin van me die ik dit weekend heb mogen ontdekken. Weer vrijgezel zijn heeft toch zo z'n voordelen

Ik heb nu last van een kaakontsteking, dus vanavond klimmen zit er niet zo in, heb er dan toch weinig lol in.

Morgen wil ik wel weer eens in N'gein kijken: Sport_life, ben je er dan toevallig?
Mijn foto's op Flickr!
pi_42140835
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 13:59 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik heb ook maar weinig spannends te melden. Of je zou geïnteresseerd moeten zijn in een paar onverwacht positieve eigenschappen van een klimvriendin van me die ik dit weekend heb mogen ontdekken. Weer vrijgezel zijn heeft toch zo z'n voordelen
Ja dat las ik al ergens in een ander topic ja het is toch niet toevallig iemand wiens naam begint met een L en eindigd op ady_Jane
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')