Ach, dat gedrag zie je overal in terug. Als mensen ergens geld voor neertellen, dan moet opeens lood in goud veranderen. Erg irritant. In klimcontext zie ik dat ook bij klimtrainingen: mensen betalen voor een cursus en verwachten dan opeens twee of drie graden beter te klimmen, alsof je alleen een knop om hoeft te draaien om de sterren van de hemel te klimmen. Ik ben er dan erg goed in om ze tijdens de eerste les te kennen te geven dat dat helaas niet zo werkt.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:25 schreef Gripper het volgende:
Jammer hoe wij laagland tirolers, en in het bijzonder die familie altijd denken dat we door een bedrag X neer te leggen alles mogen verwachten, inclusief topgarantie en lekker weer...
Dat moet je ook wel doen, je kunt het enthousiasme van onervaren mensen soms maar beter een beetje de kop indrukken, straks doen ze zichzelf nog wat in hun grenzeloze zelfoverschatting. Je ziet het ook terug bij die trap in Utrecht. Niemand zal het in z'n botte kop halen om toe te geven dat het misschien onverstandig was om met 50 man te staan hossen op een trap die hooguit is ontworpen op de statische belasting van 2 man per trede, plus een veiligheidsmarge. Natuurlijk was de constructie foutquote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:59 schreef mirugai het volgende:
[..]
Ach, dat gedrag zie je overal in terug. Als mensen ergens geld voor neertellen, dan moet opeens lood in goud veranderen. Erg irritant. In klimcontext zie ik dat ook bij klimtrainingen: mensen betalen voor een cursus en verwachten dan opeens twee of drie graden beter te klimmen, alsof je alleen een knop om hoeft te draaien om de sterren van de hemel te klimmen. Ik ben er dan erg goed in om ze tijdens de eerste les te kennen te geven dat dat helaas niet zo werkt.
prettige vakantie, en ik zal met je mee hopen voor het weerquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:01 schreef Gripper het volgende:
Zo, nog een half dagje werken en dan ben ik er ook vandoor: lekker 2,5 week klimmen in de Ecrins. het weer is helaas niet echt optimaal, hoop dat het na het weekend wat beter wordt....
Prima verslagje, en maar al te bekende foto'squote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:08 schreef Roel_spaarndam het volgende:
[..]
prettige vakantie, en ik zal met je mee hopen voor het weer![]()
ik waz op BAZquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:46 schreef mirugai het volgende:
ff. dit topic omhoog schoppen...
Zijn er nog mensen die naar BAZ gaan komend weekend?
Tja, dat was wel oké. Niet optimaal... Mijn klimmaatje kwam er tijdens het klimmen van onze eerste lange rotsroute (niet eens zo heel moeilijk) achter dat zijn hoogtevrees hem ernstig belemmert bij wat ie wil doen. Die hoogtevrees is een beetje raar selectief: op korte routes in klimtuintjes gaat alles prima, via ferrata's gaan prima, bergwandelen langs steile afgronden gaat prima, maar lange rotsroutes met veel lucht onder de voeten en hachelijke alpine stapjes gaan mis. Het is enkele keren voorgekomen dat we ergens onderaan een route stonden, en dat hij het niet zag zitten en we teruggegaan zijn. Dat is natuurlijk voor ons allebei niet leuk. Hij voelt zich schuldig, en ik zit me op te vreten omdat ik weet dat ie het best kan en dat we zo dat ding op kunnen hobbelen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:35 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Hoe was het eigenlijk in aillefroide Pieter, ik heb wel weer eens zin in een verslagje
hatsa, da's fors! Is dat gebeurd bij het klimmen? (niet dat dat uitmaakt trouwens...). Sterkte en beterschap in ieder geval.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:13 schreef freecell het volgende:
Pols gescheurd, Handwortelbeentje gebroken, 3 maand niet klimmen.
Nou klimmen, klimmen....quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:42 schreef mirugai het volgende:
[..]
hatsa, da's fors! Is dat gebeurd bij het klimmen? (niet dat dat uitmaakt trouwens...). Sterkte en beterschap in ieder geval.
Dan gebeurde het waarschijnlijk bij de afdaling. Altijd gevaarlijk he, je bent moe van de beklimming en je let dan niet meer zo goed op. Je weet het: de top is pas halverwege!!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:52 schreef freecell het volgende:
[..]
Nou klimmen, klimmen....
Traplopen, valt dat onder klimmen?
Ik zag de trap niet en ging rechtdoor
Dank jequote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dan gebeurde het waarschijnlijk bij de afdaling. Altijd gevaarlijk he, je bent moe van de beklimming en je let dan niet meer zo goed op. Je weet het: de top is pas halverwege!!
En beterschap![]()
He, ik heb altijd zin om buiten te klimmen! Probleempje is dat een paar weken terug een stomme bromfietser me van m'n motor heeft gekaramboleerd, waardoor ik nu met een gekneusde rib zit. En dan kun je echt helemaal niks, eh? Dan pas merk je hoe belangrijk lichaamsspanning is bij het klimmen. Afgelopen weekend bij BAZ, had ik er echt de pest in en ben ik gewoon door de pijnsgrens gaan boulderen. Tsja, dat heeft heeft het herstel geen goed gedaan, maar het was het wel waard. Voor wie het heeft gemist, het was erg leuk!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:45 schreef Gripper het volgende:
Heeft er iemand hier zin en tijd om komend weekend weg te gaan?
Handig, maar ik heb even snel zitten kijken wat de kosten zijn, je gaat zo richting de 250 voor 2 man. Voor minder dan dat geld kun je zelf rijden, en nog meer meesjouwen ook.quote:Op maandag 4 september 2006 19:46 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Ik hoop dat iemand er wat aan heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |