Haha. Het was meer omdat ik net een topic las waarin iemand weer zat te zeiken. En ik ben niet dronken hoor, ben allang weer nuchter.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 04:16 schreef agRESSIV-e het volgende:
dronken meneer_de_studant,
ga je roes uitslapen ofzo...
s'nachts om vier uur uithuilen op fok over studentenverenigingen
kssst
En dat vind ik ook niet gek. Als je ziet dat ze in de meest absurde pakjes de meest achterlijke grappen moeten uithalen, dan niet voor slaafje spelen gedurende enkele weken.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 04:19 schreef Unity het volgende:
Er zitten veel verneukte studenten bij bepaalde verenigingen die 't verneuken voor de rest, en die overheersen -zoals bijna bij alles, niet alleen studentenverenigingen- het straatbeeld.
Wat ik alleen zo zonde vind, is dat veel aankomende studenten niet eens de moeite nemen om bij een vereniging te kijken vanwege hun vooroordelen.
Schijnbaar, maar ik hoop dat je zo onderhand wel begrijpt waar die mentaliteit waar jij zo'n hekel aan hebt vandaan komt...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 04:26 schreef Unity het volgende:
Misschien is de situatie hier in Amsterdam wat minder ernstig dan in Maastricht.
Dat zal best. Feit blijft dat ze wel erg vaak negatief in het nieuws komen. En nou heeft naar ik meen het bestuur van Vindicat laatst ook nog eens geweigerd om op te stappen ondanks het advies van de universiteitsraad. Weglopen van je verantwoordelijkheden is dat.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:06 schreef dutchmilan het volgende:
hey wat is er mis met Bavaria? (oh en trouwens Vindicat en Albertus zijn meer dan wat je er over leest in de bladen, blader voor de grap eens door hun annuaria en je zult zijn dat het er dolletjes is!)
Het is in Enschede wel zo met de studentenverenigingen, maar de studieverenigingen zijn gelukkig een stuk leukerquote:Op dinsdag 20 juni 2006 04:23 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
En dat vind ik ook niet gek. Als je ziet dat ze in de meest absurde pakjes de meest achterlijke grappen moeten uithalen, dan niet voor slaafje spelen gedurende enkele weken.
Ik kan me heel goed indenken dat je daar als gezond denkend mens voor past. Ook de introductieweken zitten vol met ernstig brallerig gedrag. Overdadig veel gezuip wat resulteert in kotsende mensen om de 3m, een hoop ruzie, en het ergste vind ik nog steeds dat de aankomende studenten (van 18 jaar) zich moeten laten leiden door een doorgezopen gast van 28 die al 4 jaar niet meer weet wat ie studeert en als enig doel heeft om in hun broekje te komen...
Resulteert elk jaar weer in een hoop agressie van mijn kant.
Dus jah, klote verenigingen!
Bwhaha!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:21 schreef The_Matrix het volgende:
[..]
Het is in Enschede wel zo met de studentenverenigingen, maar de studieverenigingen zijn gelukkig een stuk leuker
Dream on, ik zit bij een studentenvereniging in Enschede die niet brallerig is en waar zuipen zeker niet op nummer 1 staat. Geen ontgroeningen, maar wel veel gezelligheid en leuke (soms ook interessante) activiteiten. Het bevestigt weer wat de TS zegt....quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:21 schreef The_Matrix het volgende:
[..]
Het is in Enschede wel zo met de studentenverenigingen, maar de studieverenigingen zijn gelukkig een stuk leuker
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:25 schreef wunderbaum het volgende:
huilie student![]()
Toen ik ging studeren meed ik studentenverenigingen als de pest. Ik kon immers wel zelf vrienden en studiegenoten vinden. Daar had ik niet zo een pauperclubje voor nodig.
Okee. Dus jij opent een topic over het feit dat mensen zeiken op studentenverenigingen, maar zelf insinueer je dat het Corps wél negatief is?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 04:06 schreef Unity het volgende:
Dat constante gezeik op studentenverenigingen.. Snapt men nu nog steeds niet, dat niet iedere studentenvereniging een corps is?
Déze reactie's ook. Alsof ieder persoon die ergens lid wordt geen vrienden zou hebben. Voordat ik lid was hád ik al veel vrienden. Er bestaan ook mensen die lid worden voor de gezelligheid, vorming en traditie. Begrijpt niemand dat? Ik snap ook niet waarop die redenering slaat en wie 'm ooit heeft bedacht.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:03 schreef Zyggie het volgende:
Boeiend anders voel je je gewoon niet zo aangevallen, of ben je misschien toch wat wankel als het gaat over je geforceerde vriendenclub?
Waar ben je lid?
Wéér zo'n vooroordeel!!!11!ONEquote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:22 schreef Pool het volgende:
Die corpsleden plaatsen overal op internet tubgirls.
Nee, verzin ze zelf, arbeider.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:39 schreef Wiehoe het volgende:
Kan iemand me een paar redenen noemen waarom ik mijzelf bij zo'n vereniging moet aansluiten?
Eén: het is supermooi en gezellig!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:39 schreef Wiehoe het volgende:
Kan iemand me een paar redenen noemen waarom ik mijzelf bij zo'n vereniging moet aansluiten?
Hadden ze in de middeleeuwen al: Stratenmakers-gilde, houtbewerkers-gilde. Studenten raken achterhaalt. Door de negatieve berichtgeving over studenten (wat ze overigens zelf in de hand werken) word het imago van de student alleen maar slechter.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:58 schreef Kindervriend het volgende:
Ik vind studentenverenigingen wel een mooie uitvinding. Gek dat zoiets niet is overgenomen door andere 'groepen'.
Ik denk aan stratenmakersverenigingen, palletsorteerclubs, werklozenverenigingen, etc.
Het is 'achterhaald', hoor.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:48 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Hadden ze in de middeleeuwen al: Stratenmakers-gilde, houtbewerkers-gilde. Studenten raken achterhaalt. Door de negatieve berichtgeving over studenten (wat ze overigens zelf in de hand werken) word het imago van de student alleen maar slechter.
Ben zelf een ex student
als dat het enige is wat je uit mijn verhaal kan halen: Huldequote:
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:21 schreef ErikT het volgende:
* ErikT is student
Studenten zijn kut!
Vooral die van zogenaamde gezelligheidsverenigingen.
quote:
Jongetje...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:53 schreef DaDude1987 het volgende:
Jij bent ook zo'n jongetje die nog nooit bij een studentenvereniging is geweest, net of mensen die bij een studentenvereniging buiten de vereniging geen vrienden hebben
![]()
Ja als ik op donderdag op de societeit sta, gaat om 11 uur de deur dicht, dan moet je binnen zien anders ben je lid af. En je mag niet weg voor 3 uur of voordat je 25 bier op hebt....quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:01 schreef __droogkloot__ het volgende:
Het stoort mij nu juist altijd dat het bij dat soort verenigingen altijd gaat om het zuipen,
Typisch weer voor een persoon buiten een vereniging om neer te kijken op de wereld binnen de studentenvereniging.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:22 schreef wunderbaum het volgende:
[..]
Jongetje...![]()
Typisch weer voor een studentenvereniging om neer te kijken op de wereld buiten de vereniging. Weer een vooroordeel bevestigd.
Welke studentenverenging zit jij dan?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:24 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ja als ik op donderdag op de societeit sta, gaat om 11 uur de deur dicht, dan moet je binnen zien anders ben je lid af. En je mag niet weg voor 3 uur of voordat je 25 bier op hebt....
Denk toch na man
Houd je kutbloedkop kneus,quote:
Je bovenbuur.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:32 schreef Woutey het volgende:
[..]
Houd je kutbloedkop kneus,
Ik zie net dat hij ook uit Enschede komt, en vroeg me af of hij misschien ook bij een vereniging zat.
Ah,quote:
Ik ben geen Jezusgeiler. Ik heb het voorzien op het jong grut!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:34 schreef Woutey het volgende:
[..]
Ah,
Ja die opmerking begreep ik wel, vroeg me gewoon af welke verenging jij zat. Gaat die jezusgeiler lopen zeiken.
Ik heb alleen niet zo'n zin er altijd mee te koop te lopen omdat je altijd van die lui krijgt die puntjes proberen te maken dat jij wel bij een vereniging zit. En dat gaat vaak op de manier waarop dat in dit topic ook gebeurt:quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:34 schreef Woutey het volgende:
[..]
Ah,
Ja die opmerking begreep ik wel, vroeg me gewoon af welke verenging jij zat. Gaat die jezusgeiler lopen zeiken.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 04:23 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
En dat vind ik ook niet gek. Als je ziet dat ze in de meest absurde pakjes de meest achterlijke grappen moeten uithalen, dan niet voor slaafje spelen gedurende enkele weken.
Ik kan me heel goed indenken dat je daar als gezond denkend mens voor past. Ook de introductieweken zitten vol met ernstig brallerig gedrag. Overdadig veel gezuip wat resulteert in kotsende mensen om de 3m, een hoop ruzie, en het ergste vind ik nog steeds dat de aankomende studenten (van 18 jaar) zich moeten laten leiden door een doorgezopen gast van 28 die al 4 jaar niet meer weet wat ie studeert en als enig doel heeft om in hun broekje te komen...
Resulteert elk jaar weer in een hoop agressie van mijn kant.
Dus jah, klote verenigingen!
Jij loopt buiten de kroeg nooit met je vrienden rond?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:36 schreef descendent1 het volgende:
Ik heb dr nooit bijgezeten; omdat ik het inderdaad een geforceerde manier vond om vriendjes te maken. Tijdens mijn HBO tijd zag je namelijk dat de typische mensen (onzekere aandachtashoeren) allemaal bij dezelfde studentenvereniging zaten en aan mekaar vast liepen te klitten als zijnde Jip en Janneke die net te horen hebben gekregen dat Takkie is opgevroten door een Bull-Dog.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:38 schreef DaFan het volgende:
[..]
Jij loopt buiten de kroeg nooit met je vrienden rond?
als je geforceerd met elkaar omgaat, heb je de verkeerde vereniging gekozen. óf kun je idd beter niet bij een vereniging gaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:45 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel; maar ik ga niet geforceerd met mensen om omdat ik 'er graag bij wil horen'; en dat was daar wel het geval. (bij die mensen dus)
Dát is bij álle verenigingen het geval. Of het nou een sportclub, carnavalvereniging of studentenvereniging is. En heeft ook wel zijn charmes, vind ik.quote:Grappig was ook dat zodra er eentje niet bij was je er de klok op gelijk kon zetten dat er over diegene geroddeld werd. (ik zat er ook bij in de 'klas' immers).
Ik zat al op je te wachtenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:14 schreef Oosthoek het volgende:Aan dit soort discussies doe ik niet meer mee. Ik heb er vrede mee dat de wereld uit onwetende knorren bestaat.
quote:
hap hap hapquote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:16 schreef Posdnous het volgende:
Altijd humor dat die dikke zuiphoofden en onderkinnen anderen voor knorren uitmaken.
Sorry hoor, maar als dit een van je redenen is om bij zo'n vereniging te gaan heb je dus echt geen vrienden he. Hoe moeilijk is het nou om ff iedereen af te bellen om te vragen of hij/zei meegaat naar daar en daar ? Een reservering is zo gemaakt ergens. Daar heb ik echt geen studenten vereniging voor nodig hoorquote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:41 schreef mcDavid het volgende:
Ik zit dus ook bij een studentenvereniging. Maar ik heb echt niet alleen dáár vrienden. Een vereniging is gewoon een hele leuke aanvulling. Met vrienden onder elkaar regel je nou eenmaal niet zo snel excursies naar bijv. een bierbrouwerij, een sporttournooi, grote feesten en andere leuke activiteiten. Dat doet een vereniging wél.
Ik zit ook bij een dispuut. Maar wie "ons" voor corporaal uitmaakt, moet die betonnen plaat voor zijn gezicht eens wegbijtelen. We zijn eerder een stel alto's
Maar het is gewoon super leuk om iedere keer weer maffe en creatieve activiteiten te organiseren. Weer es wat anders als het gemiddelde "op de bank hangen, pilsje drinken, filmpje kijken"
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:27 schreef DaFan het volgende:
of de neiging om allemaal hetzelfde gekleed te gaan?
Donderdag weerquote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:04 schreef wunderbaum het volgende:
[..]
![]()
UniformenNet een stelletje woudlopers. De groep gaat voor het individu.
Ga nu maar weer dasje trekken![]()
Héél goed, ik ga me er voortaan ook verre van houden.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:14 schreef Oosthoek het volgende:Aan dit soort discussies doe ik niet meer mee. Ik heb er vrede mee dat de wereld uit onwetende knorren bestaat.
Je hebt die knorren even goed op jouw matje geroepen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:34 schreef Silentium het volgende:
[..]
Héél goed, ik ga me er voortaan ook verre van houden.
Maar kon het toch niet laten om even wat dingen recht te zetten![]()
ik moest lachenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:42 schreef Pool het volgende:
[..]
Je hebt die knorren even goed op jouw matje geroepen.
Dit valt gelukkig wel mee. Ik zit bij lanx in Amsterdam en dat is redelijk gevarieerd, van bal naar alto naar 'normaal' tot nerd. Ballerigheid is een keuze, en gelukkig kiest meer dan de helft daar niet voor.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:11 schreef ErikT het volgende:
Het grootste nadeel vind ik dat bij iedere vereniging allemaal dezelfde soort mensen rond lopen.* Ofwel: je leven wordt er saaier van.
* Dus bij vereniging A lopen mensen van type A, bij vereniging B mensen van type B.
Mwah, studenten zelf hebben dat onderscheid meestal wel door hoor. Alleen niet-studenten (burgersquote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:59 schreef Unity het volgende:
Toch valt me op dat de mensen met een antivereniging-houding nog angstaanjagend vaak geen onderscheid maken tussen corporale en andere verenigingen (ik vind beide prachtig), en dat is nou net wat ik zo jammer vind. Ik weet zeker dat dit voor veel mensen zorgt voor een hogere lat om een kijkje te nemen bij een vereniging.
[..]
Dit valt gelukkig wel mee. Ik zit bij lanx in Amsterdam en dat is redelijk gevarieerd, van bal naar alto naar 'normaal' tot nerd. Ballerigheid is een keuze, en gelukkig kiest meer dan de helft daar niet voor.
En dit heb je ook helemaal zelf bedacht?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:25 schreef wunderbaum het volgende:
Toen ik ging studeren meed ik studentenverenigingen als de pest. Ik kon immers wel zelf vrienden en studiegenoten vinden. Daar had ik niet zo een pauperclubje voor nodig.
d'Artagnan?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:10 schreef Pool het volgende:
[..]
Mwah, studenten zelf hebben dat onderscheid meestal wel door hoor. Alleen niet-studenten (burgers) niet. Hier in Tilburg weet iedereen wel wat het verschil is tussen Olof (wannabe corporaal), Vidar (roeien), Plato (neutraal, geen ontgroening) en d' Artagnan (serieus, klein en nieuw).
Een studentenvereniging heeft nu eenmaal meer contacten en middelen om zulke activiteiten te organiseren.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:47 schreef Poit- het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als dit een van je redenen is om bij zo'n vereniging te gaan heb je dus echt geen vrienden he. Hoe moeilijk is het nou om ff iedereen af te bellen om te vragen of hij/zei meegaat naar daar en daar ? Een reservering is zo gemaakt ergens. Daar heb ik echt geen studenten vereniging voor nodig hoor![]()
Heb ik ooit gezegd bij een corps te zittenquote:Ik ben dan ook nog geen student geweest, maar zou nooit van me leven bij zo'n corps oid gaan.
Dus? Zijn de andere verenigingen dan ook kut? Vindicat is het corps in Groningen, en ik dacht dat het nu wel duidelijk was dat er vaak grote verschillen zitten tussen corpsen en niet-corps verenigingen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:23 schreef FuifDuif het volgende:
In Groningen heb je bijvoorbeeld, zoals een ieder wel zal weten, Vindicat Atque Polit, en oh mijn God, wat een stelletje bralhoeren zijn dat. Als je ze alleen treft zijn het de meest onzekere types en bij elkaar zijn het net een stel lagere school makkertjes die constant met elkaar zitten te stoeien en te kwakken uit hun nek.
Als je goed naar de foto kijkt zie je:quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:47 schreef McGilles het volgende:
Van links naar rechts en boven naar beneden:![]()
![]()
Robert-Jan , Diederik , Pieter-Hein , Marnix , Arnoud, Alexander , Bart-Jan, Boudewijn , Coenraad , Ewout , Floris , Hugo , Jurriaan , Lodewijk, Phillipe , Ernst-Jan , Reinout , Robbert
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
quote:
Het zal per vereniging verschillen, maar dit is wat ik bij een aantal in Utrecht heb meegemaakt. Hier heb je geen vereniging waar ballen en alto's door elkaar lopen zover ik weet.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:59 schreef Unity het volgende:
Dit valt gelukkig wel mee. Ik zit bij lanx in Amsterdam en dat is redelijk gevarieerd, van bal naar alto naar 'normaal' tot nerd. Ballerigheid is een keuze, en gelukkig kiest meer dan de helft daar niet voor.
Tja, ik vind van wel. Ik ga ook graag met mensen om die geen student zijn. Verenigingsmensen zie ik vaak verdrinken in de studentenwereld. En de middelbare school... dat stramien is nou precies waar je vanaf wilt in je studententijd. Ik tenminste.quote:Bovendien vind ik dit niet een goed argument om niet bij een vereniging te gaan. Op de middelbare school ga je ook met mensen van hetzelfde 'soort' (zoals jij dat zo mooi omschrijft) om. Althans, ik heb tijdens mijn middelbare-schooltijd geen alto's met kakkers zien omgaan.
Dit hoor ik ook vaak van 'leden'. Natuurlijk is het tof, je doet veel leuke dingen daar, dus het is mooi. Maar wat vaak vergeten wordt, als je daar niet zou zitten, dan zou je ergens anders die tijd besteden. Aan misschien wel leukere dingen. Misschien niet, maar misschien ook wel.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:19 schreef Skv het volgende:
Direct begin van mn eerste jaar lid geworden.
Beste keuze ooit. Nét zo gaaf.
Niet mee eens.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:21 schreef The_Matrix het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk zou ik dan andere dingen doen. Maar ook omdat ik in een studentenhuys woon waar iedereen lid is van een vereniging (ik ben zodoende hier ook binnen gekomen) is het wel gaaf om met zn allen naar de sociëteit te gaan. Ook zat studiegenoten die in een appartementje wonen zonder lid te zijn, die lui leren weinig mensen kennen in hun nieuwe stad en zitten veel thuis (bij hun ouders).quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:22 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dit hoor ik ook vaak van 'leden'. Natuurlijk is het tof, je doet veel leuke dingen daar, dus het is mooi. Maar wat vaak vergeten wordt, als je daar niet zou zitten, dan zou je ergens anders die tijd besteden. Aan misschien wel leukere dingen. Misschien niet, maar misschien ook wel.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 04:12 schreef DeeCruise het volgende:
Ik moet zeggen dat over het algemeen genomen (hier in NEDERLAND dan i.i.g.) de studenten zelf ook volledig voldoen aan het beeld dat mensen over ze hebben. Gemiddeld zijn de studenten hier meer anti-werkende mensen dan andersom. De mentaliteit ,die continu geuit wordt, beter te zijn dan anderen schiet enorm veel mensen dan ook in het verkeerde keelgat waardoor je dit soort gevoelens in stand houdt....
Nieuwe vereniging: http://www.tsvdartagnan.nl/quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:25 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
d'Artagnan?
Die ken ik niet... Zit jij trouwens bij een verenging, Pool?
Tja, dat kan ook. Maar je hoeft natuurlijk geen lid te zijn van een vereniging om je huis uit te gaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:27 schreef Skv het volgende:
Ook zat studiegenoten die in een appartementje wonen zonder lid te zijn, die lui leren weinig mensen kennen in hun nieuwe stad en zitten veel thuis (bij hun ouders).
Nee, tuurlijk niet. Maar het is gewoon gezellig omdat je zoveel mensen kent.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:14 schreef ErikT het volgende:
[..]
Tja, dat kan ook. Maar je hoeft natuurlijk geen lid te zijn van een vereniging om je huis uit te gaan.
Die zijn er ook hoor! En die het dan belangrijk vinden om 'prominent' te zijn. Hoe kut kan het worden...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:27 schreef Skv het volgende:
Veel mensen denken het dat dat studenten zijn die verplicht leuk tegen elkaar gaan doen om tegen anderen op te scheppen hoeveel lui ze wel niet kennen.
Ik zit dan ook bij een 'kritisch-corporale'-vereniging.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:32 schreef ErikT het volgende:
[..]
Die zijn er ook hoor! En die het dan belangrijk vinden om 'prominent' te zijn. Hoe kut kan het worden...
Dat is dus het hele probleem. Dat zijn de brallende lullo's maar de meeste leden (en veel verenigingen) niks mee te maken willen hebben. Corporaal gedrag, ik kan er zelf ook niet tegen. En toch ben ik lidquote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:32 schreef ErikT het volgende:
[..]
Die zijn er ook hoor! En die het dan belangrijk vinden om 'prominent' te zijn. Hoe kut kan het worden...
Onzin, pik. Die 'maten' hebben dan een avond met hun jaarclub.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:36 schreef Repeat het volgende:
Studentenverenigingen
Ik kan ook wel zonder vereniging met maten in de kroeg zitten
goed van je dat je dat ook al weet.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:57 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Onzin, pik. Die 'maten' hebben dan een avond met hun jaarclub.
Je hebt het topic niet gelezen he?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:36 schreef Repeat het volgende:
Studentenverenigingen
Ik kan ook wel zonder vereniging met maten in de kroeg zitten
En ik weet nog steeds niet wie jij bent.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:34 schreef Silentium het volgende:
[..]
Héél goed, ik ga me er voortaan ook verre van houden.
Maar kon het toch niet laten om even wat dingen recht te zetten![]()
Zeg ik dat andere verenigingen dan ook kut zijn? Er is niets mis met een vereniging.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:31 schreef Hammet het volgende:
[..]
Dus? Zijn de andere verenigingen dan ook kut? Vindicat is het corps in Groningen, en ik dacht dat het nu wel duidelijk was dat er vaak grote verschillen zitten tussen corpsen en niet-corps verenigingen.
Kan wel opzich. Kans dat je je ontgroening krijgt van lui die jonger zijn dan jij bent. Plus dat je tussen de sjaarsen zit.quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:56 schreef Kindervriend het volgende:
Trouwens... lid worden in je derde jaar, done of not-done?
En als 'ie bij Plato gaat, krijgt hij helemaal geen ontgroening. Laffe hap daar.quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:47 schreef Skv het volgende:
[..]
Kan wel opzich. Kans dat je je ontgroening krijgt van lui die jonger zijn dan jij bent. Plus dat je tussen de sjaarsen zit.
Dat lijkt me nou juist de enige die mij nog wel aan zal staan.quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:48 schreef Pool het volgende:
[..]
En als 'ie bij Plato gaat, krijgt hij helemaal geen ontgroening. Laffe hap daar.![]()
dat lijkt me alleen maar een goede zaak, dan zullen ze je niet zo hard durven aanpakken als dat je jonger bent dan de mensen die je ontgroenen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:47 schreef Skv het volgende:
[..]
Kan wel opzich. Kans dat je je ontgroening krijgt van lui die jonger zijn dan jij bent. Plus dat je tussen de sjaarsen zit.
Als je bij een vereniging zit zonder ontgroening, leer je imho ook niemand kennen en heb je totaal geen binding. Alleen de lage bierprijs misschien, maar wie enkel ende alleene daarvoor gaat, is sneu.quote:Op woensdag 21 juni 2006 13:48 schreef Pool het volgende:
[..]
En als 'ie bij Plato gaat, krijgt hij helemaal geen ontgroening. Laffe hap daar.![]()
Dacht ik al, meelopen met de makkelijkste reactie die op zo'n topic mogelijk is. In combinatie met je usericon...quote:
fyi, dat is mn eigen meningquote:Op woensdag 21 juni 2006 15:48 schreef DaFan het volgende:
[..]
Dacht ik al, meelopen met de makkelijkste reactie die op zo'n topic mogelijk is. In combinatie met je usericon...
Zonder eigen mening red je het niet in grote-mensen-land.
Wat is het nut ook alweer van zo'n ontgroening dan? Want dat is mij altijd een beetje ontgaan, kun je zonder dat je elkaar door het slijk gehaald hebt en elkaar publiekelijk vernederd hebt geen goeie band opbouwen ofzo?quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:23 schreef Skv het volgende:
[..]
Als je bij een vereniging zit zonder ontgroening, leer je imho ook niemand kennen en heb je totaal geen binding. Alleen de lage bierprijs misschien, maar wie enkel ende alleene daarvoor gaat, is sneu.
Daarom zei ik ook, lees het topic. We waren al tot de conclusie gekomen dat je idd best zonder vereniging vrienden kan maken, daar heb je geen vereniging voor nodig. Maar met vereniging is het ook allemaal leuk.quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:50 schreef Repeat het volgende:
[..]
fyi, dat is mn eigen mening [afbeelding]
Het opbouwen van een band gebeurt vooral met je eigen lichting, de mensen die met jou samen ontgroening doen. Het is niet allemaal even makkelijk tijdens die periode, maar je moet het met elkaar doen en dáár bouw je een band mee op. De nieuwe lichting is tenslotte de toekomst van de vereniging, als die elkaar al niet kennen...quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:54 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Wat is het nut ook alweer van zo'n ontgroening dan? Want dat is mij altijd een beetje ontgaan, kun je zonder dat je elkaar door het slijk gehaald hebt en elkaar publiekelijk vernederd hebt geen goeie band opbouwen ofzo?![]()
Ik ook. Het is 'even' doorbijten, maar dan heb je ook wat.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:09 schreef DaFan het volgende:
[..]
Het opbouwen van een band gebeurt vooral met je eigen lichting, de mensen die met jou samen ontgroening doen. Het is niet allemaal even makkelijk tijdens die periode, maar je moet het met elkaar doen en dáár bouw je een band mee op. De nieuwe lichting is tenslotte de toekomst van de vereniging, als die elkaar al niet kennen...
Zonder ontgroening lukt dat ook wel, maar het duurt langer, en je leert niet iedereen even goed kennen. Ik heb het idee dat dat mij tijdens mijn ontgroening wel is gelukt.
Juist die sociale druk van "je moet naar de kroeg" kan mensen ervan weerhouden om lid te worden bij een studentenvereniging. Ikzelf zit bij de onderburen en daar is het soms rustig, maar so what ? Ik heb daar elke avond als ik daar ben een toptijd, en socializen door ik voornamelijk zelf. Daar heb ik een ontgroening niet voor nodig. Je ziet wel op kroegavonden dat er relatief veel eerstejaars zijn, dus daar ligt het niet aan.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:13 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik ook. Het is 'even' doorbijten, maar dan heb je ook wat.
Zie je ook bij andere mensen van je lichting, die slepen allemaal elkaar mee naar de kroeg. Bij andere verenigingen (zonder ontgroening) zijn ook geen grote feesten en zijn kroegavonden vet rustig. Ook na de ontgroening heb je nog jaarclub-periodes, waarbij je met je jaarclub nog flink aan het werk word gezet. Dit kost wel veel tijd enzo, maar je leert elkaar goed kennen.
Dat is wel relaxed.
Naja, ik kom ook niet vaak bij andere kroegen, maar ik ben blij dat ik voor Taste heb gekozen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:17 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Juist die sociale druk van "je moet naar de kroeg" kan mensen ervan weerhouden om lid te worden bij een studentenvereniging. Ikzelf zit bij de onderburen en daar is het soms rustig, maar so what ? Ik heb daar elke avond als ik daar ben een toptijd, en socializen door ik voornamelijk zelf. Daar heb ik een ontgroening niet voor nodig. Je ziet wel op kroegavonden dat er relatief veel eerstejaars zijn, dus daar ligt het niet aan.
Mwah, bij Plato heb je in plaats van een ontgroening wel een introweekend. Dat is gewoon met een feest, een sporttoernooi en meer gezellige dingen. Ook worden er jaarclubjes opgericht en kun je voor disputen gevraagd worden, dus dat is er allemaal wel. Het probleem is alleen dat er door die vrijblijvendheid best veel mensen afhaken, maar mensen die uit zichzelf actief zijn, die redden het daar wel.quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:13 schreef Skv het volgende:
[..]
Ik ook. Het is 'even' doorbijten, maar dan heb je ook wat.
Zie je ook bij andere mensen van je lichting, die slepen allemaal elkaar mee naar de kroeg. Bij andere verenigingen (zonder ontgroening) zijn ook geen grote feesten en zijn kroegavonden vet rustig. Ook na de ontgroening heb je nog jaarclub-periodes, waarbij je met je jaarclub nog flink aan het werk word gezet. Dit kost wel veel tijd enzo, maar je leert elkaar goed kennen.
Dat is wel relaxed.
Nee, the same here... of ben je al zover dat je met trots op vrijdag de Kroeg mag betreden?quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:48 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
En ik weet nog steeds niet wie jij bent.
Jullie hebben ook echt wel een relaxte verenigingquote:Op woensdag 21 juni 2006 16:17 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Juist die sociale druk van "je moet naar de kroeg" kan mensen ervan weerhouden om lid te worden bij een studentenvereniging. Ikzelf zit bij de onderburen en daar is het soms rustig, maar so what ? Ik heb daar elke avond als ik daar ben een toptijd, en socializen door ik voornamelijk zelf. Daar heb ik een ontgroening niet voor nodig. Je ziet wel op kroegavonden dat er relatief veel eerstejaars zijn, dus daar ligt het niet aan.
Publieke vernedering? Eh, heb jij dit ooit ergens gezien dan? En ze gaan vroeg of laat natuurlijk allemaal op hun bek, net als de meeste ministers en bestuursleden in ons land waarvan het grootste gedeelte bij een studentenvereniging heeft gezeten. Je blaat...quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Mensen die aan een ontgroening mee doen, wat een sneue stakkers zijn dat
Publieke vernedering om bij zo'n eletair gedragend groepje te komen. Ze gaan vroeg of laat allemaal op hun bek
quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Mensen die aan een ontgroening mee doen, wat een sneue stakkers zijn dat
Publieke vernedering om bij zo'n eletair gedragend groepje te komen. Ze gaan vroeg of laat allemaal op hun bek
Een ontgroening moge dan in besloten kring zijn, alleen het feit dat iemand heeft mee gedaan aan een ontgroening vernedert zichzelf.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:08 schreef Cappadaan het volgende:
[..]
Publieke vernedering? Eh, heb jij dit ooit ergens gezien dan? En ze gaan vroeg of laat natuurlijk allemaal op hun bek, net als de meeste ministers en bestuursleden in ons land waarvan het grootste gedeelte bij een studentenvereniging heeft gezeten. Je blaat...
proestquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:26 schreef Woutey het volgende:
Hierbij wil ik graag toevoegen dat iemand die een ontgroening niet tot het einde heeft meegelopen, geen recht van spreken heeft.
Er zijn genoeg toffe, vriendenrijke lui (zoals ik) die een ontgroening gelopen hebben en het prima naar hun zin hebben op de kroeg. Daarbij komt dat je sociale vermogen wordt ontwikkeld en je een prima netwerk voor later opbouwd. Stage's, werkplekken alles kan voor je geregeld worden.
En natuurlijk is het super tof om met je maten op de kroeg te lopen auwehoeren, omdat gewoon alles kan en alles mag. Super tof, zeker doen!
Je moet er inderdaad van houden om niet de hele avond te dansen en te playen, maar dat heb ik genoeg in mijn leven gedaan. Een goed gesprek is goed voor je toekomst. De rest kan daarna nog.
Onzin!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 04:06 schreef Unity het volgende:
Natuurlijk, je hebt geen vereniging nodig om een mooie tijd te hebben. Dat zal je mij ook nooit horen zeggen.
Een audentiaan binnen Taste?quote:Op donderdag 22 juni 2006 16:14 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ik ga toch een keer op zoek naar Illuminati. Mag je bier voor me kopen
Haha, dus omdat ik geen lid ben van een studentenvereniging, mag ik geen mening hebben over een studentenverenigingquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:26 schreef Woutey het volgende:
Hierbij wil ik graag toevoegen dat iemand die een ontgroening niet tot het einde heeft meegelopen, geen recht van spreken heeft.
Hij had het over de gang van zaken binnen een verenigingquote:Op maandag 10 juli 2006 16:25 schreef The_Matrix het volgende:
[..]
Haha, dus omdat ik geen lid ben van een studentenvereniging, mag ik geen mening hebben over een studentenvereniging?
De 'gemiddelde' student zit ook bij een studievereniging / sportvereniging of anders een gezelligheidsvereniging (zoals studentenverenigingen) en die krijgen ook geld van de UT.quote:Het kwalijkste aan de studentenverengingen in Enschede vind ik nog wel de hoeveelheid geld die ze verbrassen van de UT. Huisversting wordt betaald door de UT en ze krijgen een achterlijke hoeveelheid afstudeermaanden. En wat krijgt de gemiddelde student er voor terug? Geen zak. En kom nu niet met het argument, dan moet je maar bij een studentenvereniging gaan.
Punt blijft hetzelfdequote:Op maandag 10 juli 2006 16:38 schreef DaFan het volgende:
Hij had het over de gang van zaken binnen een vereniging
Inderdaad, is daar een topic voorquote:De 'gemiddelde' student zit ook bij een studievereniging / sportvereniging of anders een gezelligheidsvereniging (zoals studentenverenigingen) en die krijgen ook geld van de UT.
De hoeveelheid afstudeermaanden staat gelijk aan de tijd die erin gestoken is en is imo dus niet meer dan fair om te verstrekken. Sowieso, bij commentaar op de manier waarop de UT geld geeft aan studentenverenigingen kan je beter een topic openen over de UT zelf dan studentenverenigingen.
Nope die zal je zelf moeten makenquote:Op maandag 10 juli 2006 19:56 schreef The_Matrix het volgende:
[..]
Punt blijft hetzelfde
[..]
Inderdaad, is daar een topic voor?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |