abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39025162
Mensen, mensen. Nu komt het toch echt even volledig mijn strot uit! Tijd om mijn hart te luchten...

Keer op keer zie ik het weer gebeuren, dan weer in een topic op Fok!, dan weer in het dagelijks leven. Dat constante gezeik op studentenverenigingen.. Snapt men nu nog steeds niet, dat niet iedere studentenvereniging een corps is? Snapt men nu nog steeds niet, dat de ene vereniging vaak een compleet andere invulling heeft dan een andere vereniging? Er zijn verenigingen gebaseerd op extreme sporten, liefde voor kunst, en natuurlijk op zuipen. Wat geeft jou het recht om te zeiken op iemand die zijn of haar studententijd leuk probeert aan te vullen met lidmaatschap van een vereniging gebaseerd op een van zijn of haar interesses?

Goed, dit is eigenlijk niet mijn grootste punt van ergernis. Nee, vele malen erger dan deze onwetenden, zijn van die azijnpissers. Zij, die zeiken op verenigingen, zonder ook maar één maal een avond, danwel middag gespendeerd te hebben op de sociëteit danwel activiteit van een willekeurige vereniging. Ik heb meerdere malen vrienden uitgenodigd bij mijn dispuut, die van tevoren een antistudentenvereniging-houding hadden, en mij bijna met minachting aankeken wanneer ik weer een leuk verhaal vertelde over wat ik nu weer had meegemaakt. Eén avond is - zoals meerdere malen is gebleken - genoeg geweest om hun instelling 180 graden te laten draaien en hen te laten erkennen dat een vereniging toch wel leuk is en zeker een toevoeging kan zijn voor je studententijd. Twee van hen staan zelfs op het punt lid te worden.

Naast deze ergernissen voel ik ook nog een vleugje verdriet door mijn hart gieren. Zoveel studenten scheren, uit onwetendheid, alle verenigingen over een kam. Dit heeft tot gevolg dat zij zich niet verdiepen in de wereld van studentenverenigingen, onder het motto: "het is toch niets voor mij". Dit heb ik ook altijd gedacht. Tot op een dag, ik mijn stoute schoenen aantrok, en zij mij naar het licht leidden. Ik schreef me in, en tot op de dag van vandaag heb ik er nooit spijt van gekregen, en niets dan mooie tijden meegemaakt.

Natuurlijk, je hebt geen vereniging nodig om een mooie tijd te hebben. Dat zal je mij ook nooit horen zeggen. Maar aan de andere kant: je hebt ook geen kopje koffie nodig om 's ochtends wakker te worden. Die file américain op je stokbroodje? Je gaat echt niet dood zonder.

Maar, zoals met zoveel dingen: het is wel verdomd lekkerdanwel leuk.

Mijn tip voor jullie, aankomend studenten, HBO of universiteit: verdiep je tijdens de introductieweek -danwel weken- van jouw universiteit -danwel hogeschool- in de wereld van de studentenvereniging. Ga meerdere verenigingen langs, en kijk goed rond naar de leden, de sociëteit, het biermerk (stel je voor dat ze Bavaria schenken! )
Misschien bevestigt het je vooroordelen, misschien juist het tegenovergestelde, maar uiteindelijk kom je in een win/win situatie terecht: je vind een leuke vereniging, of je blijft zeiken, maar je weet tenminste waarover je zeikt!

En ja, ik kom net terug van...
It's the return of the motherfuckin' brainiacs!
pi_39025166
neem het niet zo serieus
  dinsdag 20 juni 2006 @ 04:12:50 #3
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_39025178
Ik moet zeggen dat over het algemeen genomen (hier in maastricht dan i.i.g.) de studenten zelf ook volledig voldoen aan het beeld dat mensen over ze hebben. Gemiddeld zijn de studenten hier meer anti-werkende mensen dan andersom. De mentaliteit ,die continu geuit wordt, beter te zijn dan anderen schiet enorm veel mensen dan ook in het verkeerde keelgat waardoor je dit soort gevoelens in stand houdt....
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 04:16:53 #4
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_39025195
dronken meneer_de_studant,
ga je roes uitslapen ofzo...

s'nachts om vier uur uithuilen op fok over studentenverenigingen

kssst
................reken er maar niet op.
pi_39025201
Er zitten veel verneukte studenten bij bepaalde verenigingen die 't verneuken voor de rest, en die overheersen -zoals bijna bij alles, niet alleen studentenverenigingen- het straatbeeld.

Wat ik alleen zo zonde vind, is dat veel aankomende studenten niet eens de moeite nemen om bij een vereniging te kijken vanwege hun vooroordelen.
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 04:16 schreef agRESSIV-e het volgende:
dronken meneer_de_studant,
ga je roes uitslapen ofzo...

s'nachts om vier uur uithuilen op fok over studentenverenigingen

kssst
Haha. Het was meer omdat ik net een topic las waarin iemand weer zat te zeiken. En ik ben niet dronken hoor, ben allang weer nuchter.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 04:23:43 #6
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_39025209
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 04:19 schreef Unity het volgende:
Er zitten veel verneukte studenten bij bepaalde verenigingen die 't verneuken voor de rest, en die overheersen -zoals bijna bij alles, niet alleen studentenverenigingen- het straatbeeld.

Wat ik alleen zo zonde vind, is dat veel aankomende studenten niet eens de moeite nemen om bij een vereniging te kijken vanwege hun vooroordelen.
En dat vind ik ook niet gek. Als je ziet dat ze in de meest absurde pakjes de meest achterlijke grappen moeten uithalen, dan niet voor slaafje spelen gedurende enkele weken.
Ik kan me heel goed indenken dat je daar als gezond denkend mens voor past. Ook de introductieweken zitten vol met ernstig brallerig gedrag. Overdadig veel gezuip wat resulteert in kotsende mensen om de 3m, een hoop ruzie, en het ergste vind ik nog steeds dat de aankomende studenten (van 18 jaar) zich moeten laten leiden door een doorgezopen gast van 28 die al 4 jaar niet meer weet wat ie studeert en als enig doel heeft om in hun broekje te komen...

Resulteert elk jaar weer in een hoop agressie van mijn kant.

Dus jah, klote verenigingen!
pi_39025222
Misschien is de situatie hier in Amsterdam wat minder ernstig dan in Maastricht.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 04:38:58 #8
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_39025246
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 04:26 schreef Unity het volgende:
Misschien is de situatie hier in Amsterdam wat minder ernstig dan in Maastricht.
Schijnbaar, maar ik hoop dat je zo onderhand wel begrijpt waar die mentaliteit waar jij zo'n hekel aan hebt vandaan komt...
  dinsdag 20 juni 2006 @ 07:29:40 #9
40852 msteggink
roflkartoffel
pi_39025490
Kerstens, Kamphuijs en van Binsbergen
Op woensdag 7 december 2005 19:46 schreef Thomasumo het volgende:
Ik probeer uit alle macht iets te verzinnen maar besef me opeens dat ik mijn hele schooljeugd heb verkwanseld aan het staren naar de buitenproportioneel dikke tieten van Naomie.
  Moderator dinsdag 20 juni 2006 @ 07:57:13 #10
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_39025671
Kuddegedrag ....
F.K.A. SuperwormJim
pi_39025952
Ik hoor nooit mensen zeiken over niet-corporale verenigingen. Hier in Groningen wordt er eigenlijk alleen gezeurd over corps Vindicat en wannabe-corps Albertus. En geklaag over die twee is terecht, er is vrijwel wekelijks in de krant te lezen over rottigheid die leden van die verenigingen hebben uitgehaald. Natuurlijk zullen dat de 'rotte appels' van de verenigingen zijn, maar de verenigingen zijn zelf schuld aan hun slechte imago als ze hun leden niet onder de duim houden.

Ik heb zelf niks tegen niet-corporale verenigingen, ik zou er zelf alleen nooit lid van worden. De onzinbureaucratie er omheen vind ik wel zo belachelijk. Speciale ruimten waar alleen ouderejaars mogen komen e.d.... hoezo gelijkwaardigheid. En belachelijke mores (zeg gewoon 'regels', idioten) waar de leden zich aan moeten houden.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_39026186
Ik heb het nog niet gelezen...maar begin nou niet wéér met dat gezeik
  dinsdag 20 juni 2006 @ 08:55:15 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39026223
Waar maak je je druk over? Scheit aan die VMBO-proleten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_39026402
hey wat is er mis met Bavaria? (oh en trouwens Vindicat en Albertus zijn meer dan wat je er over leest in de bladen, blader voor de grap eens door hun annuaria en je zult zijn dat het er dolletjes is!)
* * * * *
pi_39026486
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:06 schreef dutchmilan het volgende:
hey wat is er mis met Bavaria? (oh en trouwens Vindicat en Albertus zijn meer dan wat je er over leest in de bladen, blader voor de grap eens door hun annuaria en je zult zijn dat het er dolletjes is!)
Dat zal best. Feit blijft dat ze wel erg vaak negatief in het nieuws komen. En nou heeft naar ik meen het bestuur van Vindicat laatst ook nog eens geweigerd om op te stappen ondanks het advies van de universiteitsraad. Weglopen van je verantwoordelijkheden is dat.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_39026547
Wat een lang studentiekoos gebral, ga lekker bij je studentclubje brallen

zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 20 juni 2006 @ 09:16:37 #17
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_39026591
Totdat je Bavaria begon af te zeiken, ging ik mee in je verhaal.
pi_39026689
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 04:23 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

En dat vind ik ook niet gek. Als je ziet dat ze in de meest absurde pakjes de meest achterlijke grappen moeten uithalen, dan niet voor slaafje spelen gedurende enkele weken.
Ik kan me heel goed indenken dat je daar als gezond denkend mens voor past. Ook de introductieweken zitten vol met ernstig brallerig gedrag. Overdadig veel gezuip wat resulteert in kotsende mensen om de 3m, een hoop ruzie, en het ergste vind ik nog steeds dat de aankomende studenten (van 18 jaar) zich moeten laten leiden door een doorgezopen gast van 28 die al 4 jaar niet meer weet wat ie studeert en als enig doel heeft om in hun broekje te komen...

Het is in Enschede wel zo met de studentenverenigingen, maar de studieverenigingen zijn gelukkig een stuk leuker
pi_39026787
huilie student

Toen ik ging studeren meed ik studentenverenigingen als de pest. Ik kon immers wel zelf vrienden en studiegenoten vinden. Daar had ik niet zo een pauperclubje voor nodig.
pi_39026886
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:21 schreef The_Matrix het volgende:

[..]

Het is in Enschede wel zo met de studentenverenigingen, maar de studieverenigingen zijn gelukkig een stuk leuker
Bwhaha!
pi_39027382
quote:

[..]

Dream on, ik zit bij een studentenvereniging in Enschede die niet brallerig is en waar zuipen zeker niet op nummer 1 staat. Geen ontgroeningen, maar wel veel gezelligheid en leuke (soms ook interessante) activiteiten. Het bevestigt weer wat de TS zegt....
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:25 schreef wunderbaum het volgende:
huilie student

Toen ik ging studeren meed ik studentenverenigingen als de pest. Ik kon immers wel zelf vrienden en studiegenoten vinden. Daar had ik niet zo een pauperclubje voor nodig.
Jij bent ook zo'n jongetje die nog nooit bij een studentenvereniging is geweest, net of mensen die bij een studentenvereniging buiten de vereniging geen vrienden hebben
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  dinsdag 20 juni 2006 @ 09:58:35 #22
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39027469
Ik vind studentenverenigingen wel een mooie uitvinding. Gek dat zoiets niet is overgenomen door andere 'groepen'.

Ik denk aan stratenmakersverenigingen, palletsorteerclubs, werklozenverenigingen, etc.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:00:43 #23
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_39027514
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 04:06 schreef Unity het volgende:
Dat constante gezeik op studentenverenigingen.. Snapt men nu nog steeds niet, dat niet iedere studentenvereniging een corps is?
Okee. Dus jij opent een topic over het feit dat mensen zeiken op studentenverenigingen, maar zelf insinueer je dat het Corps wél negatief is?

Tenzij ik 't verkeerd zie hoor, dan moet je 't zeggen.

Tevens een kansloze, vervelende en nooit-eindigende discussie, die voortaan maar beter achterwege gelaten kan worden.
Slokkie bier
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:01:35 #24
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_39027533
Enschede heeft ook niet echt brallerige sv's, misschien Audentis maar dat valt ook reuze mee
Ik ben zelf niet lid, maar zou zo lid kunnen worden alleen heb ik er niet veel tijd voor dus dat is dan weer een beetje zonde

Alleen af en toe mogen ze wel iets aardiger doen in de Pakkerij, stond laatst bij Taste ff op iemand te wachten (bedoel zie er niet alto uit, maar ook niet super studentikoos), werd ik helemaal afgezeken wat ik kwam doen en wie ik was
Dude... zo maak je niet geliefd dacht ik al
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:03:48 #25
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_39027574
Boeiend anders voel je je gewoon niet zo aangevallen, of ben je misschien toch wat wankel als het gaat over je geforceerde vriendenclub?

Waar ben je lid?
Zyggie.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:07:56 #26
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_39027652
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:03 schreef Zyggie het volgende:
Boeiend anders voel je je gewoon niet zo aangevallen, of ben je misschien toch wat wankel als het gaat over je geforceerde vriendenclub?

Waar ben je lid?
Déze reactie's ook. Alsof ieder persoon die ergens lid wordt geen vrienden zou hebben. Voordat ik lid was hád ik al veel vrienden. Er bestaan ook mensen die lid worden voor de gezelligheid, vorming en traditie. Begrijpt niemand dat? Ik snap ook niet waarop die redenering slaat en wie 'm ooit heeft bedacht.
Slokkie bier
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:08:25 #27
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_39027660

[ Bericht 100% gewijzigd door Silentium op 20-06-2006 10:08:37 ]
Slokkie bier
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:13:30 #28
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39027771
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:08 schreef Silentium het volgende:
Hier stond Tubgirl?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:14:07 #29
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_39027781
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:13 schreef Kindervriend het volgende:

[..]

Hier stond Tubgirl?
Bijna wel ja
Slokkie bier
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:22:57 #30
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_39027978
Die corpsleden plaatsen overal op internet tubgirls.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:27:57 #31
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_39028088
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:22 schreef Pool het volgende:
Die corpsleden plaatsen overal op internet tubgirls.
Wéér zo'n vooroordeel!!!11!ONE d:
Slokkie bier
pi_39028387
Kan iemand me een paar redenen noemen waarom ik mijzelf bij zo'n vereniging moet aansluiten?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:46:56 #33
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39028557
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:39 schreef Wiehoe het volgende:
Kan iemand me een paar redenen noemen waarom ik mijzelf bij zo'n vereniging moet aansluiten?
Nee, verzin ze zelf, arbeider.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:47:52 #34
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_39028586
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:39 schreef Wiehoe het volgende:
Eén: het is supermooi en gezellig!

Twee: goed voor je vorming (je kunt bijvoorbeeld in commissies gaan, of jezelf ontplooien bij een gezelschap of subvereniging)

Drie: Iedereen is verschillend, je komt met hele andere mensen in contact, waar je ook van kunt leren. Tevens vorm je een leuke groep, met mensen die je aanspreken/goed mee op kan schieten.

Vier: Je bent (vrijwel) tot niets verplicht, alleen in je eerste jaar dan, misschien.

Vijf: Het is gewoon een aanvulling op je (studenten)leven, een supermooie tijd!
Slokkie bier
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:48:10 #35
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_39028591

[ Bericht 100% gewijzigd door Silentium op 20-06-2006 10:49:26 (Vervelendigheid, geen Tubgirl) ]
Slokkie bier
pi_39028608
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:58 schreef Kindervriend het volgende:
Ik vind studentenverenigingen wel een mooie uitvinding. Gek dat zoiets niet is overgenomen door andere 'groepen'.

Ik denk aan stratenmakersverenigingen, palletsorteerclubs, werklozenverenigingen, etc.
Hadden ze in de middeleeuwen al: Stratenmakers-gilde, houtbewerkers-gilde. Studenten raken achterhaalt. Door de negatieve berichtgeving over studenten (wat ze overigens zelf in de hand werken) word het imago van de student alleen maar slechter.

Ben zelf een ex student
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:52:11 #37
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39028696
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:48 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

Hadden ze in de middeleeuwen al: Stratenmakers-gilde, houtbewerkers-gilde. Studenten raken achterhaalt. Door de negatieve berichtgeving over studenten (wat ze overigens zelf in de hand werken) word het imago van de student alleen maar slechter.

Ben zelf een ex student
Het is 'achterhaald', hoor.
pi_39029088
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:52 schreef Kindervriend het volgende:

[..]

Het is 'achterhaald', hoor.
als dat het enige is wat je uit mijn verhaal kan halen: Hulde
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  dinsdag 20 juni 2006 @ 11:21:03 #39
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_39029436
* ErikT is student
Studenten zijn kut!
Vooral die van zogenaamde gezelligheidsverenigingen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_39030142
Van links naar rechts en boven naar beneden:

Robert-Jan , Diederik , Pieter-Hein , Marnix , Arnoud, Alexander , Bart-Jan, Boudewijn , Coenraad , Ewout , Floris , Hugo , Jurriaan , Lodewijk, Phillipe , Ernst-Jan , Reinout , Robbert

pi_39030601
Het stoort mij nu juist altijd dat het bij dat soort verenigingen altijd gaat om het zuipen, en dat bevestig jij hier met je verhaal nog eens. Ben zelf ook student maar ik moet niks hebben van het studentenleven, ik woon nog mooi thuis en ik heb het prima naar mijn zin.
Wel een leuk verhaal trouwens
Vraag het aan mij, ik weet het ook niet.
pi_39030726
Sommige zijn leuk, sommige niet. Boeiend.
pi_39030749
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:21 schreef ErikT het volgende:
* ErikT is student
Studenten zijn kut!
Vooral die van zogenaamde gezelligheidsverenigingen.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
_o_
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:19:58 #44
151326 nsfw
RIP voor de nabestaanden
pi_39031213
Knorrentopic
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:22:33 #45
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_39031296
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:06 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

pi_39031297
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:53 schreef DaDude1987 het volgende:

Jij bent ook zo'n jongetje die nog nooit bij een studentenvereniging is geweest, net of mensen die bij een studentenvereniging buiten de vereniging geen vrienden hebben
Jongetje...
Typisch weer voor een studentenvereniging om neer te kijken op de wereld buiten de vereniging. Weer een vooroordeel bevestigd.
pi_39031378
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:01 schreef __droogkloot__ het volgende:
Het stoort mij nu juist altijd dat het bij dat soort verenigingen altijd gaat om het zuipen,
Ja als ik op donderdag op de societeit sta, gaat om 11 uur de deur dicht, dan moet je binnen zien anders ben je lid af. En je mag niet weg voor 3 uur of voordat je 25 bier op hebt....

Denk toch na man
pi_39031460
Touché

Was helemaal niet zo bedoeld hoor, mijn excuses
Kijk helemaal niet neer op mensen die niet bij een vereniging zitten, alhoewel ik de mensen die meteen een oordeel al klaar hebben een beetje kortzichting vind...m.a.w het kán ook heel leuk zijn
_o_
pi_39031475
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:22 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

Jongetje...
Typisch weer voor een studentenvereniging om neer te kijken op de wereld buiten de vereniging. Weer een vooroordeel bevestigd.
Typisch weer voor een persoon buiten een vereniging om neer te kijken op de wereld binnen de studentenvereniging.
Draai het verhaal gewoon een keer, ik lees hier van niet-leden praktisch alleen maar 'dubbele voornaam' (ik heet gewoon Stefan) en ' ' zonder onderbouwing.
Wat kan jou het schelen dat men dubbele namen heeft of de neiging om allemaal hetzelfde gekleed te gaan?
pi_39031498
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:24 schreef DaFan het volgende:

[..]

Ja als ik op donderdag op de societeit sta, gaat om 11 uur de deur dicht, dan moet je binnen zien anders ben je lid af. En je mag niet weg voor 3 uur of voordat je 25 bier op hebt....

Denk toch na man
Welke studentenverenging zit jij dan?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:29:53 #51
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39031537
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:28 schreef Woutey het volgende:

[..]

Welke studentenverenging zit jij dan?
Hij bedoelt het cynisch, nerd.
pi_39031601
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:29 schreef Kindervriend het volgende:

[..]

Hij bedoelt het cynisch, nerd.
Houd je kutbloedkop kneus,

Ik zie net dat hij ook uit Enschede komt, en vroeg me af of hij misschien ook bij een vereniging zat.
pi_39031643
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:32 schreef Woutey het volgende:

[..]

Houd je kutbloedkop kneus,

Ik zie net dat hij ook uit Enschede komt, en vroeg me af of hij misschien ook bij een vereniging zat.
Je bovenbuur.
En het was idd cynisch
pi_39031684
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:33 schreef DaFan het volgende:

[..]

Je bovenbuur.
En het was idd cynisch
Ah,
Ja die opmerking begreep ik wel, vroeg me gewoon af welke verenging jij zat. Gaat die jezusgeiler lopen zeiken.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:36:12 #55
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39031729
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:34 schreef Woutey het volgende:

[..]

Ah,
Ja die opmerking begreep ik wel, vroeg me gewoon af welke verenging jij zat. Gaat die jezusgeiler lopen zeiken.
Ik ben geen Jezusgeiler. Ik heb het voorzien op het jong grut!
pi_39031730
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:34 schreef Woutey het volgende:

[..]

Ah,
Ik heb alleen niet zo'n zin er altijd mee te koop te lopen omdat je altijd van die lui krijgt die puntjes proberen te maken dat jij wel bij een vereniging zit. En dat gaat vaak op de manier waarop dat in dit topic ook gebeurt:
"Kan je zelf geen vrienden maken?"
"Waarom doe je je das nou af ben je soms niet trots?" -> Tis 30 graden oelewapper
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:36:50 #57
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_39031751
Ik heb dr nooit bijgezeten; omdat ik het inderdaad een geforceerde manier vond om vriendjes te maken. Tijdens mijn HBO tijd zag je namelijk dat de typische mensen (onzekere aandachtashoeren) allemaal bij dezelfde studentenvereniging zaten en aan mekaar vast liepen te klitten als zijnde Jip en Janneke die net te horen hebben gekregen dat Takkie is opgevroten door een Bull-Dog.

Op de Universiteit is dat nog erger; en dan vooral die roei- en koorballen... Mijn god; stel dat ik mijn stront van mn hele leven had opgespaard; zelfs dan had ik nog niet zo veel kak bij elkaar gezien als daar..

Ergo: Studentenverenigingen kunnen best leuk zijn; tenminste dat zal vast wel. Ik ben er alleen niet het type voor, en je kunt niet ontkennen dat er ook genoeg 'bepaalde types' ( ) bijzitten. (en ja, ik heb wel eens rondgelopen op zo'n dispuutje of bierfeestje; ben zelfs wel eens bij Vindicat binnen geweest..
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_39031752
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 04:23 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Jij hebt er duidelijk geen kaas van gegeten. Zoals TS al zegt: niet iedere vereniging is een corps
pi_39031798
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:36 schreef descendent1 het volgende:
Ik heb dr nooit bijgezeten; omdat ik het inderdaad een geforceerde manier vond om vriendjes te maken. Tijdens mijn HBO tijd zag je namelijk dat de typische mensen (onzekere aandachtashoeren) allemaal bij dezelfde studentenvereniging zaten en aan mekaar vast liepen te klitten als zijnde Jip en Janneke die net te horen hebben gekregen dat Takkie is opgevroten door een Bull-Dog.
Jij loopt buiten de kroeg nooit met je vrienden rond?
pi_39031899
Ik zit dus ook bij een studentenvereniging. Maar ik heb echt niet alleen dáár vrienden. Een vereniging is gewoon een hele leuke aanvulling. Met vrienden onder elkaar regel je nou eenmaal niet zo snel excursies naar bijv. een bierbrouwerij, een sporttournooi, grote feesten en andere leuke activiteiten. Dat doet een vereniging wél.

Ik zit ook bij een dispuut. Maar wie "ons" voor corporaal uitmaakt, moet die betonnen plaat voor zijn gezicht eens wegbijtelen. We zijn eerder een stel alto's
Maar het is gewoon super leuk om iedere keer weer maffe en creatieve activiteiten te organiseren. Weer es wat anders als het gemiddelde "op de bank hangen, pilsje drinken, filmpje kijken"
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:45:00 #61
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_39032002
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:38 schreef DaFan het volgende:

[..]

Jij loopt buiten de kroeg nooit met je vrienden rond?
Tuurlijk wel; maar ik ga niet geforceerd met mensen om omdat ik 'er graag bij wil horen'; en dat was daar wel het geval. (bij die mensen dus). Grappig was ook dat zodra er eentje niet bij was je er de klok op gelijk kon zetten dat er over diegene geroddeld werd. (ik zat er ook bij in de 'klas' immers).

Disclaimer: ik zeg dus niet dat alle studentenverenigen per definitie kut zijn hé!
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_39032183
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:45 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel; maar ik ga niet geforceerd met mensen om omdat ik 'er graag bij wil horen'; en dat was daar wel het geval. (bij die mensen dus)
als je geforceerd met elkaar omgaat, heb je de verkeerde vereniging gekozen. óf kun je idd beter niet bij een vereniging gaan.
quote:
Grappig was ook dat zodra er eentje niet bij was je er de klok op gelijk kon zetten dat er over diegene geroddeld werd. (ik zat er ook bij in de 'klas' immers).
Dát is bij álle verenigingen het geval. Of het nou een sportclub, carnavalvereniging of studentenvereniging is. En heeft ook wel zijn charmes, vind ik.
pi_39032240
Wat mcDavid zegt dus

Voor de rest: Zij kennen elkaar van de vereniging dus gaan ze ook buiten de kroeg met elkaar om. Sporters zul je ook buiten het veld of de zaal met elkaar zien omgaan toch? Omdat ze een gemeenschappelijke factor hebben....de vereniging.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:11:12 #64
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_39032841
Het grootste nadeel vind ik dat bij iedere vereniging allemaal dezelfde soort mensen rond lopen.* Ofwel: je leven wordt er saaier van.

* Dus bij vereniging A lopen mensen van type A, bij vereniging B mensen van type B.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:14:28 #65
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_39032937
Aan dit soort discussies doe ik niet meer mee. Ik heb er vrede mee dat de wereld uit onwetende knorren bestaat.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_39032964
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:14 schreef Oosthoek het volgende:
Aan dit soort discussies doe ik niet meer mee. Ik heb er vrede mee dat de wereld uit onwetende knorren bestaat.
Ik zat al op je te wachten
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:15:44 #67
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_39032976
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:15 schreef DaFan het volgende:

[..]

Ik zat al op je te wachten
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_39032982
Knorrentopic .
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:16:43 #69
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_39033004
Altijd humor dat die dikke zuiphoofden en onderkinnen anderen voor knorren uitmaken.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_39033272
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:16 schreef Posdnous het volgende:
Altijd humor dat die dikke zuiphoofden en onderkinnen anderen voor knorren uitmaken.
hap hap hap
_o_
pi_39033933
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:41 schreef mcDavid het volgende:
Ik zit dus ook bij een studentenvereniging. Maar ik heb echt niet alleen dáár vrienden. Een vereniging is gewoon een hele leuke aanvulling. Met vrienden onder elkaar regel je nou eenmaal niet zo snel excursies naar bijv. een bierbrouwerij, een sporttournooi, grote feesten en andere leuke activiteiten. Dat doet een vereniging wél.

Ik zit ook bij een dispuut. Maar wie "ons" voor corporaal uitmaakt, moet die betonnen plaat voor zijn gezicht eens wegbijtelen. We zijn eerder een stel alto's
Maar het is gewoon super leuk om iedere keer weer maffe en creatieve activiteiten te organiseren. Weer es wat anders als het gemiddelde "op de bank hangen, pilsje drinken, filmpje kijken"
Sorry hoor, maar als dit een van je redenen is om bij zo'n vereniging te gaan heb je dus echt geen vrienden he. Hoe moeilijk is het nou om ff iedereen af te bellen om te vragen of hij/zei meegaat naar daar en daar ? Een reservering is zo gemaakt ergens. Daar heb ik echt geen studenten vereniging voor nodig hoor
Ik ben dan ook nog geen student geweest, maar zou nooit van me leven bij zo'n corps oid gaan.
pi_39034511
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:27 schreef DaFan het volgende:
of de neiging om allemaal hetzelfde gekleed te gaan?

Uniformen Net een stelletje woudlopers. De groep gaat voor het individu.

Ga nu maar weer dasje trekken
pi_39035194
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:04 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

Uniformen Net een stelletje woudlopers. De groep gaat voor het individu.

Ga nu maar weer dasje trekken
Donderdag weer
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:34:25 #74
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_39035533
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:14 schreef Oosthoek het volgende:
Héél goed, ik ga me er voortaan ook verre van houden.

Maar kon het toch niet laten om even wat dingen recht te zetten
Slokkie bier
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:42:44 #75
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_39035843
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:34 schreef Silentium het volgende:

[..]

Je hebt die knorren even goed op jouw matje geroepen.
pi_39037078
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:42 schreef Pool het volgende:

[..]

Je hebt die knorren even goed op jouw matje geroepen.
ik moest lachen
_o_
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:16:38 #77
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_39037141
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 15:14 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

ik moest lachen
Oh ja, dat was in dat andere topic. Duidt u mij niet euvel.
Slokkie bier
pi_39041007
Toch valt me op dat de mensen met een antivereniging-houding nog angstaanjagend vaak geen onderscheid maken tussen corporale en andere verenigingen (ik vind beide prachtig), en dat is nou net wat ik zo jammer vind. Ik weet zeker dat dit voor veel mensen zorgt voor een hogere lat om een kijkje te nemen bij een vereniging.
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:11 schreef ErikT het volgende:
Het grootste nadeel vind ik dat bij iedere vereniging allemaal dezelfde soort mensen rond lopen.* Ofwel: je leven wordt er saaier van.

* Dus bij vereniging A lopen mensen van type A, bij vereniging B mensen van type B.
Dit valt gelukkig wel mee. Ik zit bij lanx in Amsterdam en dat is redelijk gevarieerd, van bal naar alto naar 'normaal' tot nerd. Ballerigheid is een keuze, en gelukkig kiest meer dan de helft daar niet voor.

Bovendien vind ik dit niet een goed argument om niet bij een vereniging te gaan. Op de middelbare school ga je ook met mensen van hetzelfde 'soort' (zoals jij dat zo mooi omschrijft) om. Althans, ik heb tijdens mijn middelbare-schooltijd geen alto's met kakkers zien omgaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Unity op 20-06-2006 17:12:24 ]
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:10:50 #79
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_39041335
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:59 schreef Unity het volgende:
Toch valt me op dat de mensen met een antivereniging-houding nog angstaanjagend vaak geen onderscheid maken tussen corporale en andere verenigingen (ik vind beide prachtig), en dat is nou net wat ik zo jammer vind. Ik weet zeker dat dit voor veel mensen zorgt voor een hogere lat om een kijkje te nemen bij een vereniging.
[..]

Dit valt gelukkig wel mee. Ik zit bij lanx in Amsterdam en dat is redelijk gevarieerd, van bal naar alto naar 'normaal' tot nerd. Ballerigheid is een keuze, en gelukkig kiest meer dan de helft daar niet voor.
Mwah, studenten zelf hebben dat onderscheid meestal wel door hoor. Alleen niet-studenten (burgers ) niet. Hier in Tilburg weet iedereen wel wat het verschil is tussen Olof (wannabe corporaal), Vidar (roeien), Plato (neutraal, geen ontgroening) en d' Artagnan (serieus, klein en nieuw).
pi_39041439
Ja, studenten zelf wel. Maar aankomend studenten zijn vaak bevooroordeeld en weten ook nog geen onderscheid te maken, en juist daar moeten de verenigingen het van hebben - nieuwe leden.

Burger, danwel burgers, is trouwens een kutterm. Corpsleden zijn ook burgers, ook al denken zij zelf van niet.
pi_39041664
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:25 schreef wunderbaum het volgende:
En dit heb je ook helemaal zelf bedacht?
Iedereen kan trouwens studiegenoten vinden, tenzij je stekeblind bent.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:25:36 #82
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39041830
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:10 schreef Pool het volgende:

[..]

Mwah, studenten zelf hebben dat onderscheid meestal wel door hoor. Alleen niet-studenten (burgers ) niet. Hier in Tilburg weet iedereen wel wat het verschil is tussen Olof (wannabe corporaal), Vidar (roeien), Plato (neutraal, geen ontgroening) en d' Artagnan (serieus, klein en nieuw).
d'Artagnan?

Die ken ik niet... Zit jij trouwens bij een verenging, Pool?
pi_39042191
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:47 schreef Poit- het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als dit een van je redenen is om bij zo'n vereniging te gaan heb je dus echt geen vrienden he. Hoe moeilijk is het nou om ff iedereen af te bellen om te vragen of hij/zei meegaat naar daar en daar ? Een reservering is zo gemaakt ergens. Daar heb ik echt geen studenten vereniging voor nodig hoor
Een studentenvereniging heeft nu eenmaal meer contacten en middelen om zulke activiteiten te organiseren.
quote:
Ik ben dan ook nog geen student geweest, maar zou nooit van me leven bij zo'n corps oid gaan.
Heb ik ooit gezegd bij een corps te zitten
pi_39042283
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:10 schreef Pool het volgende:
(burgers )
dus je kotst op je moeder.
pi_39043700
In Groningen heb je bijvoorbeeld, zoals een ieder wel zal weten, Vindicat Atque Polit, en oh mijn God, wat een stelletje bralhoeren zijn dat . Als je ze alleen treft zijn het de meest onzekere types en bij elkaar zijn het net een stel lagere school makkertjes die constant met elkaar zitten te stoeien en te kwakken uit hun nek.
pi_39043962
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:23 schreef FuifDuif het volgende:
In Groningen heb je bijvoorbeeld, zoals een ieder wel zal weten, Vindicat Atque Polit, en oh mijn God, wat een stelletje bralhoeren zijn dat . Als je ze alleen treft zijn het de meest onzekere types en bij elkaar zijn het net een stel lagere school makkertjes die constant met elkaar zitten te stoeien en te kwakken uit hun nek.
Dus? Zijn de andere verenigingen dan ook kut? Vindicat is het corps in Groningen, en ik dacht dat het nu wel duidelijk was dat er vaak grote verschillen zitten tussen corpsen en niet-corps verenigingen.
pi_39044007
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:47 schreef McGilles het volgende:
Van links naar rechts en boven naar beneden:

Robert-Jan , Diederik , Pieter-Hein , Marnix , Arnoud, Alexander , Bart-Jan, Boudewijn , Coenraad , Ewout , Floris , Hugo , Jurriaan , Lodewijk, Phillipe , Ernst-Jan , Reinout , Robbert

[afbeelding]
Als je goed naar de foto kijkt zie je:
1) Dat dit geen corpsluitjes zijn.
2) Dat het van cyclades is, wat ook al niet corporaal is, maar gewoon een normale vereniging.

Natuurlijk dragen mensen met een gala geen spijkerbroek. Zijn ze nog geen Jan-Pieters en Willem-Frederikjes.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:13:34 #88
40852 msteggink
roflkartoffel
pi_39045294
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:46 schreef Kindervriend het volgende:

[..]

Nee, verzin ze zelf, arbeider.
Op woensdag 7 december 2005 19:46 schreef Thomasumo het volgende:
Ik probeer uit alle macht iets te verzinnen maar besef me opeens dat ik mijn hele schooljeugd heb verkwanseld aan het staren naar de buitenproportioneel dikke tieten van Naomie.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:19:44 #89
67670 Skv
Cynist.
pi_39045520
Direct begin van mn eerste jaar lid geworden.
Beste keuze ooit. Nét zo gaaf.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:19:45 #90
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_39045522
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:59 schreef Unity het volgende:
Het zal per vereniging verschillen, maar dit is wat ik bij een aantal in Utrecht heb meegemaakt. Hier heb je geen vereniging waar ballen en alto's door elkaar lopen zover ik weet.
Ik houd niet van steeds dezelfde gesprekken, ik houd van variatie.
quote:
Bovendien vind ik dit niet een goed argument om niet bij een vereniging te gaan. Op de middelbare school ga je ook met mensen van hetzelfde 'soort' (zoals jij dat zo mooi omschrijft) om. Althans, ik heb tijdens mijn middelbare-schooltijd geen alto's met kakkers zien omgaan.
Tja, ik vind van wel. Ik ga ook graag met mensen om die geen student zijn. Verenigingsmensen zie ik vaak verdrinken in de studentenwereld. En de middelbare school... dat stramien is nou precies waar je vanaf wilt in je studententijd. Ik tenminste.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:22:23 #91
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_39045601
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:19 schreef Skv het volgende:
Direct begin van mn eerste jaar lid geworden.
Beste keuze ooit. Nét zo gaaf.
Dit hoor ik ook vaak van 'leden'. Natuurlijk is het tof, je doet veel leuke dingen daar, dus het is mooi. Maar wat vaak vergeten wordt, als je daar niet zou zitten, dan zou je ergens anders die tijd besteden. Aan misschien wel leukere dingen. Misschien niet, maar misschien ook wel.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:22:35 #92
67670 Skv
Cynist.
pi_39045610
quote:

[..]

Niet mee eens.
Mijn studentenvereniging is echt 100 keer zo gaaf als mijn studievereniging.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:27:48 #93
67670 Skv
Cynist.
pi_39045803
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:22 schreef ErikT het volgende:

[..]

Dit hoor ik ook vaak van 'leden'. Natuurlijk is het tof, je doet veel leuke dingen daar, dus het is mooi. Maar wat vaak vergeten wordt, als je daar niet zou zitten, dan zou je ergens anders die tijd besteden. Aan misschien wel leukere dingen. Misschien niet, maar misschien ook wel.
Ja, natuurlijk zou ik dan andere dingen doen. Maar ook omdat ik in een studentenhuys woon waar iedereen lid is van een vereniging (ik ben zodoende hier ook binnen gekomen) is het wel gaaf om met zn allen naar de sociëteit te gaan. Ook zat studiegenoten die in een appartementje wonen zonder lid te zijn, die lui leren weinig mensen kennen in hun nieuwe stad en zitten veel thuis (bij hun ouders).
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:28:43 #94
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_39045838
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 04:12 schreef DeeCruise het volgende:
Ik moet zeggen dat over het algemeen genomen (hier in NEDERLAND dan i.i.g.) de studenten zelf ook volledig voldoen aan het beeld dat mensen over ze hebben. Gemiddeld zijn de studenten hier meer anti-werkende mensen dan andersom. De mentaliteit ,die continu geuit wordt, beter te zijn dan anderen schiet enorm veel mensen dan ook in het verkeerde keelgat waardoor je dit soort gevoelens in stand houdt....
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:49:27 #95
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_39046661
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:25 schreef Kindervriend het volgende:

[..]

d'Artagnan?

Die ken ik niet... Zit jij trouwens bij een verenging, Pool?
Nieuwe vereniging: http://www.tsvdartagnan.nl/
Op het TIK-voorbereidingskamp en in de TIK-week zelf waren ze zich druk aan het profileren. Maar tegenwoordig hoor ik er eigenlijk niets meer van. Misschien hebben ze komende TIK meer succes.

Ik ben geen lid van een studentenvereniging nee, wel actief lid van een studentensportvereniging.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:00:32 #96
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:14:27 #97
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_39056187
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:27 schreef Skv het volgende:
Ook zat studiegenoten die in een appartementje wonen zonder lid te zijn, die lui leren weinig mensen kennen in hun nieuwe stad en zitten veel thuis (bij hun ouders).
Tja, dat kan ook. Maar je hoeft natuurlijk geen lid te zijn van een vereniging om je huis uit te gaan.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:27:57 #98
67670 Skv
Cynist.
pi_39056983
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:14 schreef ErikT het volgende:

[..]

Tja, dat kan ook. Maar je hoeft natuurlijk geen lid te zijn van een vereniging om je huis uit te gaan.
Nee, tuurlijk niet. Maar het is gewoon gezellig omdat je zoveel mensen kent.
Veel mensen denken het dat dat studenten zijn die verplicht leuk tegen elkaar gaan doen om tegen anderen op te scheppen hoeveel lui ze wel niet kennen.
Dat is het dus niet. Het is gewoon gaaf
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:32:55 #99
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_39057237
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:27 schreef Skv het volgende:
Veel mensen denken het dat dat studenten zijn die verplicht leuk tegen elkaar gaan doen om tegen anderen op te scheppen hoeveel lui ze wel niet kennen.
Die zijn er ook hoor! En die het dan belangrijk vinden om 'prominent' te zijn. Hoe kut kan het worden...
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:34:10 #100
67670 Skv
Cynist.
pi_39057299
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:32 schreef ErikT het volgende:

[..]

Die zijn er ook hoor! En die het dan belangrijk vinden om 'prominent' te zijn. Hoe kut kan het worden...
Ik zit dan ook bij een 'kritisch-corporale'-vereniging.
Niet zo'n balletjestent
pi_39057349
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:32 schreef ErikT het volgende:

[..]

Dat is dus het hele probleem. Dat zijn de brallende lullo's maar de meeste leden (en veel verenigingen) niks mee te maken willen hebben. Corporaal gedrag, ik kan er zelf ook niet tegen. En toch ben ik lid
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:35:49 #102
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_39057384
Kijk waarom het natuurlijk gaat is het moment waarop je kiest als eerstejaars om bij een vereniging te gaan. Je kent de consequenties terwijl je de vereniging totaal niet kent. Begrijpelijk dat anderen vinden dat je er maar bij gaat om vrienden te maken. Ikzelf heb er weinig problemen mee natuurlijk. Verenigingen zijn tof, maar het liefst zo niet-corporaal mogelijk, aangezien het corporalisme ( ) gewoon in stand word gehouden door gaarheid te continueren door de jaren heen.
Zyggie.
pi_39057395
studentenverenigingen
balletjes
talpa
De status 'bagger-user' voorbij
pi_39057431
Studentenverenigingen

Ik kan ook wel zonder vereniging met maten in de kroeg zitten
pi_39058404
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:36 schreef Repeat het volgende:
Studentenverenigingen

Onzin, pik. Die 'maten' hebben dan een avond met hun jaarclub.
pi_39058461
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:57 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Onzin, pik. Die 'maten' hebben dan een avond met hun jaarclub.
goed van je dat je dat ook al weet.
pi_39060111
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:36 schreef Repeat het volgende:
Studentenverenigingen

Je hebt het topic niet gelezen he?
  woensdag 21 juni 2006 @ 00:48:21 #108
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_39060161
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:34 schreef Silentium het volgende:

[..]

En ik weet nog steeds niet wie jij bent.
deed het licht uit
  woensdag 21 juni 2006 @ 01:07:44 #109
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_39060648
Ballo topic.
Nee jij bent lekker. =X
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:55:47 #110
123810 Slachtkalf
Beest van een vent
pi_39069180
Mensen die zeiken over verenigingen en er nog nooit zijn geweest

Roeien

Nereus
Nu met NOG beter webicon!!!!
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:56:33 #111
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39069200
Trouwens... lid worden in je derde jaar, done of not-done?
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:59:44 #112
123810 Slachtkalf
Beest van een vent
pi_39069307
Kan best toch?

Van wat voor/welke vereniging trouwens?
Nu met NOG beter webicon!!!!
pi_39069536
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:31 schreef Hammet het volgende:

[..]

Dus? Zijn de andere verenigingen dan ook kut? Vindicat is het corps in Groningen, en ik dacht dat het nu wel duidelijk was dat er vaak grote verschillen zitten tussen corpsen en niet-corps verenigingen.
Zeg ik dat andere verenigingen dan ook kut zijn? Er is niets mis met een vereniging.
pi_39073318
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:46 schreef DaFan het volgende:

[..]

Je hebt het topic niet gelezen he?
nee. Samenvatting?
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:47:16 #115
67670 Skv
Cynist.
pi_39073552
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:56 schreef Kindervriend het volgende:
Trouwens... lid worden in je derde jaar, done of not-done?
Kan wel opzich. Kans dat je je ontgroening krijgt van lui die jonger zijn dan jij bent. Plus dat je tussen de sjaarsen zit.
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:48:28 #116
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_39073606
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:47 schreef Skv het volgende:

[..]

Kan wel opzich. Kans dat je je ontgroening krijgt van lui die jonger zijn dan jij bent. Plus dat je tussen de sjaarsen zit.
En als 'ie bij Plato gaat, krijgt hij helemaal geen ontgroening. Laffe hap daar.
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:49:25 #117
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39073650
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:48 schreef Pool het volgende:

[..]

En als 'ie bij Plato gaat, krijgt hij helemaal geen ontgroening. Laffe hap daar.
Dat lijkt me nou juist de enige die mij nog wel aan zal staan.

Vidar? Ik ga toch niet roeien man!

Olof? Neh, dat corporale trek ik niet zo.
pi_39073812
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:47 schreef Skv het volgende:

[..]

dat lijkt me alleen maar een goede zaak, dan zullen ze je niet zo hard durven aanpakken als dat je jonger bent dan de mensen die je ontgroenen.
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:23:54 #119
67670 Skv
Cynist.
pi_39075008
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:48 schreef Pool het volgende:

[..]

Als je bij een vereniging zit zonder ontgroening, leer je imho ook niemand kennen en heb je totaal geen binding. Alleen de lage bierprijs misschien, maar wie enkel ende alleene daarvoor gaat, is sneu.
pi_39078321
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:40 schreef Repeat het volgende:

[..]

nee. Samenvatting?
Dacht ik al, meelopen met de makkelijkste reactie die op zo'n topic mogelijk is. In combinatie met je usericon...

Zonder eigen mening red je het niet in grote-mensen-land.
pi_39078432
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:48 schreef DaFan het volgende:

[..]

Dacht ik al, meelopen met de makkelijkste reactie die op zo'n topic mogelijk is. In combinatie met je usericon...

Zonder eigen mening red je het niet in grote-mensen-land.
fyi, dat is mn eigen mening
pi_39078587
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:23 schreef Skv het volgende:

[..]

Als je bij een vereniging zit zonder ontgroening, leer je imho ook niemand kennen en heb je totaal geen binding. Alleen de lage bierprijs misschien, maar wie enkel ende alleene daarvoor gaat, is sneu.
Wat is het nut ook alweer van zo'n ontgroening dan? Want dat is mij altijd een beetje ontgaan, kun je zonder dat je elkaar door het slijk gehaald hebt en elkaar publiekelijk vernederd hebt geen goeie band opbouwen ofzo?
pi_39079092
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:50 schreef Repeat het volgende:

[..]

fyi, dat is mn eigen mening [afbeelding]
Daarom zei ik ook, lees het topic. We waren al tot de conclusie gekomen dat je idd best zonder vereniging vrienden kan maken, daar heb je geen vereniging voor nodig. Maar met vereniging is het ook allemaal leuk.
Om het even, vrienden maken kan je overal wel (op een paar uitzonderingen na).
pi_39079168
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:54 schreef Batsnek het volgende:

[..]

Wat is het nut ook alweer van zo'n ontgroening dan? Want dat is mij altijd een beetje ontgaan, kun je zonder dat je elkaar door het slijk gehaald hebt en elkaar publiekelijk vernederd hebt geen goeie band opbouwen ofzo?
Het opbouwen van een band gebeurt vooral met je eigen lichting, de mensen die met jou samen ontgroening doen. Het is niet allemaal even makkelijk tijdens die periode, maar je moet het met elkaar doen en dáár bouw je een band mee op. De nieuwe lichting is tenslotte de toekomst van de vereniging, als die elkaar al niet kennen...

Zonder ontgroening lukt dat ook wel, maar het duurt langer, en je leert niet iedereen even goed kennen. Ik heb het idee dat dat mij tijdens mijn ontgroening wel is gelukt.
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:13:17 #125
67670 Skv
Cynist.
pi_39079317
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:09 schreef DaFan het volgende:

[..]

Het opbouwen van een band gebeurt vooral met je eigen lichting, de mensen die met jou samen ontgroening doen. Het is niet allemaal even makkelijk tijdens die periode, maar je moet het met elkaar doen en dáár bouw je een band mee op. De nieuwe lichting is tenslotte de toekomst van de vereniging, als die elkaar al niet kennen...

Zonder ontgroening lukt dat ook wel, maar het duurt langer, en je leert niet iedereen even goed kennen. Ik heb het idee dat dat mij tijdens mijn ontgroening wel is gelukt.
Ik ook. Het is 'even' doorbijten, maar dan heb je ook wat.
Zie je ook bij andere mensen van je lichting, die slepen allemaal elkaar mee naar de kroeg. Bij andere verenigingen (zonder ontgroening) zijn ook geen grote feesten en zijn kroegavonden vet rustig. Ook na de ontgroening heb je nog jaarclub-periodes, waarbij je met je jaarclub nog flink aan het werk word gezet. Dit kost wel veel tijd enzo, maar je leert elkaar goed kennen.
Dat is wel relaxed.
pi_39079503
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:13 schreef Skv het volgende:

[..]

Zie je ook bij andere mensen van je lichting, die slepen allemaal elkaar mee naar de kroeg. Bij andere verenigingen (zonder ontgroening) zijn ook geen grote feesten en zijn kroegavonden vet rustig. Ook na de ontgroening heb je nog jaarclub-periodes, waarbij je met je jaarclub nog flink aan het werk word gezet. Dit kost wel veel tijd enzo, maar je leert elkaar goed kennen.
Dat is wel relaxed.
Juist die sociale druk van "je moet naar de kroeg" kan mensen ervan weerhouden om lid te worden bij een studentenvereniging. Ikzelf zit bij de onderburen en daar is het soms rustig, maar so what ? Ik heb daar elke avond als ik daar ben een toptijd, en socializen door ik voornamelijk zelf. Daar heb ik een ontgroening niet voor nodig. Je ziet wel op kroegavonden dat er relatief veel eerstejaars zijn, dus daar ligt het niet aan.
_o_
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:31:53 #127
67670 Skv
Cynist.
pi_39080105
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:17 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Juist die sociale druk van "je moet naar de kroeg" kan mensen ervan weerhouden om lid te worden bij een studentenvereniging. Ikzelf zit bij de onderburen en daar is het soms rustig, maar so what ? Ik heb daar elke avond als ik daar ben een toptijd, en socializen door ik voornamelijk zelf. Daar heb ik een ontgroening niet voor nodig. Je ziet wel op kroegavonden dat er relatief veel eerstejaars zijn, dus daar ligt het niet aan.
Naja, ik kom ook niet vaak bij andere kroegen, maar ik ben blij dat ik voor Taste heb gekozen.
Denk wel dat het wat uitmaakt of je wel of geen ontgroening hebt. Ik vind ook dat het er gewoon een beetje bij hoort eigenlijk
  woensdag 21 juni 2006 @ 18:20:08 #128
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_39083994
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:13 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat is wel relaxed.
Mwah, bij Plato heb je in plaats van een ontgroening wel een introweekend. Dat is gewoon met een feest, een sporttoernooi en meer gezellige dingen. Ook worden er jaarclubjes opgericht en kun je voor disputen gevraagd worden, dus dat is er allemaal wel. Het probleem is alleen dat er door die vrijblijvendheid best veel mensen afhaken, maar mensen die uit zichzelf actief zijn, die redden het daar wel.

Voor mij zijn het vooral de brakke sociëteit en de saaiere feestjes die ik minder vind aan Plato.
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:26:32 #129
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_39086599
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:48 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

En ik weet nog steeds niet wie jij bent.
Nee, the same here... of ben je al zover dat je met trots op vrijdag de Kroeg mag betreden?
Slokkie bier
pi_39089752
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 16:17 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Jullie hebben ook echt wel een relaxte vereniging
Ff almanakje opslaan wie er uit 1987 komt
pi_39097608
Mensen die aan een ontgroening mee doen, wat een sneue stakkers zijn dat

Publieke vernedering om bij zo'n eletair gedragend groepje te komen. Ze gaan vroeg of laat allemaal op hun bek
  donderdag 22 juni 2006 @ 00:06:35 #132
73132 Cappadaan
Drink bier, denk bier.
pi_39097760
Ben het echt helemaal eens met je verhaal. Zo herkenbaar! Ach, waarom zouden we eigenlijk energie besteden aan mensen met een bekrompen leven zonder enige uitdaging en al helemaal aan studenten die nog bij hun ouders wonen.
  donderdag 22 juni 2006 @ 00:08:26 #133
73132 Cappadaan
Drink bier, denk bier.
pi_39097832
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 00:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:

Publieke vernedering om bij zo'n eletair gedragend groepje te komen. Ze gaan vroeg of laat allemaal op hun bek
Publieke vernedering? Eh, heb jij dit ooit ergens gezien dan? En ze gaan vroeg of laat natuurlijk allemaal op hun bek, net als de meeste ministers en bestuursleden in ons land waarvan het grootste gedeelte bij een studentenvereniging heeft gezeten. Je blaat...
  donderdag 22 juni 2006 @ 00:11:53 #134
67670 Skv
Cynist.
pi_39097964
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 00:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:

Ontwetende.
pi_39098113
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 00:08 schreef Cappadaan het volgende:

[..]

Publieke vernedering? Eh, heb jij dit ooit ergens gezien dan? En ze gaan vroeg of laat natuurlijk allemaal op hun bek, net als de meeste ministers en bestuursleden in ons land waarvan het grootste gedeelte bij een studentenvereniging heeft gezeten. Je blaat...
Een ontgroening moge dan in besloten kring zijn, alleen het feit dat iemand heeft mee gedaan aan een ontgroening vernedert zichzelf.
En je ziet zelf wat voor regering het is.

misschien moet ik er 'imho' achterzetten
pi_39098157
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 00:11 schreef Skv het volgende:

[..]

Ontwetende.
pi_39098478
Hierbij wil ik graag toevoegen dat iemand die een ontgroening niet tot het einde heeft meegelopen, geen recht van spreken heeft.

Er zijn genoeg toffe, vriendenrijke lui (zoals ik) die een ontgroening gelopen hebben en het prima naar hun zin hebben op de kroeg. Daarbij komt dat je sociale vermogen wordt ontwikkeld en je een prima netwerk voor later opbouwd. Stage's, werkplekken alles kan voor je geregeld worden.

En natuurlijk is het super tof om met je maten op de kroeg te lopen auwehoeren, omdat gewoon alles kan en alles mag. Super tof, zeker doen!

Je moet er inderdaad van houden om niet de hele avond te dansen en te playen, maar dat heb ik genoeg in mijn leven gedaan. Een goed gesprek is goed voor je toekomst. De rest kan daarna nog.
pi_39098530
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 00:26 schreef Woutey het volgende:
Hierbij wil ik graag toevoegen dat iemand die een ontgroening niet tot het einde heeft meegelopen, geen recht van spreken heeft.

Er zijn genoeg toffe, vriendenrijke lui (zoals ik) die een ontgroening gelopen hebben en het prima naar hun zin hebben op de kroeg. Daarbij komt dat je sociale vermogen wordt ontwikkeld en je een prima netwerk voor later opbouwd. Stage's, werkplekken alles kan voor je geregeld worden.

En natuurlijk is het super tof om met je maten op de kroeg te lopen auwehoeren, omdat gewoon alles kan en alles mag. Super tof, zeker doen!

Je moet er inderdaad van houden om niet de hele avond te dansen en te playen, maar dat heb ik genoeg in mijn leven gedaan. Een goed gesprek is goed voor je toekomst. De rest kan daarna nog.
proest
pi_39099843
Sterke_Yerke, ik krijg echt heel sterk het idee dat jij dus nog nooit de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen bij een vereniging. Heb je de OP wel gelezen? Zo niet, doe dat even, hopelijk heb je enigszins nieuw inzicht verworven.

Of je bent geen student, dat kan, maar dan doet je mening er eigenlijk niet zo toe, gezien het over studentenverenigingen gaat. Ik zeik ook de gilde waar je opa aan toebehoort (bij wijze van spreken) niet af, al is het alleen al omdat ik er helemaal niets mee te maken heb.

Mocht je wel student zijn, dan raad ik je toch aan om een keer met een vriend of vriendin, die wel ergens lid is, mee te gaan, puur om te kijken of het nou echt zo kut is als je denkt, of dat het juist toch wel meevalt. Vanaf dat moment heb je het recht om te zeiken wat je wilt. Op dit moment (als ik het in mijn eerste alinea juist heb) ben jij niet beter dan een van de 16 miljoen voetbalanalytici die nederland rijk is.

Ik denk dat je verbaasd zult zijn hoe leuk het kan zijn.

Hap, hap, happerdehap.
pi_39115623
Ik ben met verschillende studentenverenigingen in aanraking gekomen, daarop zijn bovenstaande posts gebaseerd.

En je zegt het goed, het is een hap-hap-topic, dus beetje opruien mag wel
pi_39115955
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 00:11 schreef Skv het volgende:

[..]

Ontwetende.
Ik ga toch een keer op zoek naar Illuminati. Mag je bier voor me kopen
pi_39179746
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 04:06 schreef Unity het volgende:
Natuurlijk, je hebt geen vereniging nodig om een mooie tijd te hebben. Dat zal je mij ook nooit horen zeggen.
Onzin!
ik ben sowieso da bomb
pi_39180242
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 16:21 schreef Nietszeggendwezentj... het volgende:

[..]

Onzin!
  zaterdag 24 juni 2006 @ 16:44:46 #144
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39180269
Welkom in de volwassen wereld.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maaiveldcultuur

Alles en iedereen, elke gedachte en ieder gebruik, wat anders is dan wat de massa doet, wordt het liefst door de massa kort en klein gehouden.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_39186789
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:14 schreef DaFan het volgende:

[..]

Ik ga toch een keer op zoek naar Illuminati. Mag je bier voor me kopen
Een audentiaan binnen Taste?
pi_39187040
Een goed topic dit .

Groeten,
Jan-Roderick
pi_39188903
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 20:15 schreef Woutey het volgende:

[..]

Een audentiaan binnen Taste?
Open feestjes ofzo
pi_39693673
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 00:26 schreef Woutey het volgende:
Haha, dus omdat ik geen lid ben van een studentenvereniging, mag ik geen mening hebben over een studentenvereniging ?

Het kwalijkste aan de studentenverengingen in Enschede vind ik nog wel de hoeveelheid geld die ze verbrassen van de UT. Huisversting wordt betaald door de UT en ze krijgen een achterlijke hoeveelheid afstudeermaanden. En wat krijgt de gemiddelde student er voor terug? Geen zak. En kom nu niet met het argument, dan moet je maar bij een studentenvereniging gaan.
pi_39694055
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:25 schreef The_Matrix het volgende:

[..]

Haha, dus omdat ik geen lid ben van een studentenvereniging, mag ik geen mening hebben over een studentenvereniging ?
Hij had het over de gang van zaken binnen een vereniging
quote:
Het kwalijkste aan de studentenverengingen in Enschede vind ik nog wel de hoeveelheid geld die ze verbrassen van de UT. Huisversting wordt betaald door de UT en ze krijgen een achterlijke hoeveelheid afstudeermaanden. En wat krijgt de gemiddelde student er voor terug? Geen zak. En kom nu niet met het argument, dan moet je maar bij een studentenvereniging gaan.
De 'gemiddelde' student zit ook bij een studievereniging / sportvereniging of anders een gezelligheidsvereniging (zoals studentenverenigingen) en die krijgen ook geld van de UT.
De hoeveelheid afstudeermaanden staat gelijk aan de tijd die erin gestoken is en is imo dus niet meer dan fair om te verstrekken. Sowieso, bij commentaar op de manier waarop de UT geld geeft aan studentenverenigingen kan je beter een topic openen over de UT zelf dan studentenverenigingen.
pi_39699859
quote:
Op maandag 10 juli 2006 16:38 schreef DaFan het volgende:
Hij had het over de gang van zaken binnen een vereniging
Punt blijft hetzelfde
quote:
De 'gemiddelde' student zit ook bij een studievereniging / sportvereniging of anders een gezelligheidsvereniging (zoals studentenverenigingen) en die krijgen ook geld van de UT.
De hoeveelheid afstudeermaanden staat gelijk aan de tijd die erin gestoken is en is imo dus niet meer dan fair om te verstrekken. Sowieso, bij commentaar op de manier waarop de UT geld geeft aan studentenverenigingen kan je beter een topic openen over de UT zelf dan studentenverenigingen.
Inderdaad, is daar een topic voor ?
pi_39700608
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:56 schreef The_Matrix het volgende:

[..]

Punt blijft hetzelfde
[..]

Inderdaad, is daar een topic voor ?
Nope die zal je zelf moeten maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: