Haha. Het was meer omdat ik net een topic las waarin iemand weer zat te zeiken. En ik ben niet dronken hoor, ben allang weer nuchter.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 04:16 schreef agRESSIV-e het volgende:
dronken meneer_de_studant,
ga je roes uitslapen ofzo...
s'nachts om vier uur uithuilen op fok over studentenverenigingen
kssst
En dat vind ik ook niet gek. Als je ziet dat ze in de meest absurde pakjes de meest achterlijke grappen moeten uithalen, dan niet voor slaafje spelen gedurende enkele weken.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 04:19 schreef Unity het volgende:
Er zitten veel verneukte studenten bij bepaalde verenigingen die 't verneuken voor de rest, en die overheersen -zoals bijna bij alles, niet alleen studentenverenigingen- het straatbeeld.
Wat ik alleen zo zonde vind, is dat veel aankomende studenten niet eens de moeite nemen om bij een vereniging te kijken vanwege hun vooroordelen.
Schijnbaar, maar ik hoop dat je zo onderhand wel begrijpt waar die mentaliteit waar jij zo'n hekel aan hebt vandaan komt...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 04:26 schreef Unity het volgende:
Misschien is de situatie hier in Amsterdam wat minder ernstig dan in Maastricht.
Dat zal best. Feit blijft dat ze wel erg vaak negatief in het nieuws komen. En nou heeft naar ik meen het bestuur van Vindicat laatst ook nog eens geweigerd om op te stappen ondanks het advies van de universiteitsraad. Weglopen van je verantwoordelijkheden is dat.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:06 schreef dutchmilan het volgende:
hey wat is er mis met Bavaria? (oh en trouwens Vindicat en Albertus zijn meer dan wat je er over leest in de bladen, blader voor de grap eens door hun annuaria en je zult zijn dat het er dolletjes is!)
Het is in Enschede wel zo met de studentenverenigingen, maar de studieverenigingen zijn gelukkig een stuk leukerquote:Op dinsdag 20 juni 2006 04:23 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
En dat vind ik ook niet gek. Als je ziet dat ze in de meest absurde pakjes de meest achterlijke grappen moeten uithalen, dan niet voor slaafje spelen gedurende enkele weken.
Ik kan me heel goed indenken dat je daar als gezond denkend mens voor past. Ook de introductieweken zitten vol met ernstig brallerig gedrag. Overdadig veel gezuip wat resulteert in kotsende mensen om de 3m, een hoop ruzie, en het ergste vind ik nog steeds dat de aankomende studenten (van 18 jaar) zich moeten laten leiden door een doorgezopen gast van 28 die al 4 jaar niet meer weet wat ie studeert en als enig doel heeft om in hun broekje te komen...
Resulteert elk jaar weer in een hoop agressie van mijn kant.
Dus jah, klote verenigingen!
Bwhaha!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:21 schreef The_Matrix het volgende:
[..]
Het is in Enschede wel zo met de studentenverenigingen, maar de studieverenigingen zijn gelukkig een stuk leuker
Dream on, ik zit bij een studentenvereniging in Enschede die niet brallerig is en waar zuipen zeker niet op nummer 1 staat. Geen ontgroeningen, maar wel veel gezelligheid en leuke (soms ook interessante) activiteiten. Het bevestigt weer wat de TS zegt....quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:21 schreef The_Matrix het volgende:
[..]
Het is in Enschede wel zo met de studentenverenigingen, maar de studieverenigingen zijn gelukkig een stuk leuker
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:25 schreef wunderbaum het volgende:
huilie student![]()
Toen ik ging studeren meed ik studentenverenigingen als de pest. Ik kon immers wel zelf vrienden en studiegenoten vinden. Daar had ik niet zo een pauperclubje voor nodig.
Okee. Dus jij opent een topic over het feit dat mensen zeiken op studentenverenigingen, maar zelf insinueer je dat het Corps wél negatief is?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 04:06 schreef Unity het volgende:
Dat constante gezeik op studentenverenigingen.. Snapt men nu nog steeds niet, dat niet iedere studentenvereniging een corps is?
Déze reactie's ook. Alsof ieder persoon die ergens lid wordt geen vrienden zou hebben. Voordat ik lid was hád ik al veel vrienden. Er bestaan ook mensen die lid worden voor de gezelligheid, vorming en traditie. Begrijpt niemand dat? Ik snap ook niet waarop die redenering slaat en wie 'm ooit heeft bedacht.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:03 schreef Zyggie het volgende:
Boeiend anders voel je je gewoon niet zo aangevallen, of ben je misschien toch wat wankel als het gaat over je geforceerde vriendenclub?
Waar ben je lid?
Wéér zo'n vooroordeel!!!11!ONEquote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:22 schreef Pool het volgende:
Die corpsleden plaatsen overal op internet tubgirls.
Nee, verzin ze zelf, arbeider.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:39 schreef Wiehoe het volgende:
Kan iemand me een paar redenen noemen waarom ik mijzelf bij zo'n vereniging moet aansluiten?
Eén: het is supermooi en gezellig!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:39 schreef Wiehoe het volgende:
Kan iemand me een paar redenen noemen waarom ik mijzelf bij zo'n vereniging moet aansluiten?
Hadden ze in de middeleeuwen al: Stratenmakers-gilde, houtbewerkers-gilde. Studenten raken achterhaalt. Door de negatieve berichtgeving over studenten (wat ze overigens zelf in de hand werken) word het imago van de student alleen maar slechter.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:58 schreef Kindervriend het volgende:
Ik vind studentenverenigingen wel een mooie uitvinding. Gek dat zoiets niet is overgenomen door andere 'groepen'.
Ik denk aan stratenmakersverenigingen, palletsorteerclubs, werklozenverenigingen, etc.
Het is 'achterhaald', hoor.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:48 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Hadden ze in de middeleeuwen al: Stratenmakers-gilde, houtbewerkers-gilde. Studenten raken achterhaalt. Door de negatieve berichtgeving over studenten (wat ze overigens zelf in de hand werken) word het imago van de student alleen maar slechter.
Ben zelf een ex student
als dat het enige is wat je uit mijn verhaal kan halen: Huldequote:
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:21 schreef ErikT het volgende:
* ErikT is student
Studenten zijn kut!
Vooral die van zogenaamde gezelligheidsverenigingen.
quote:
Jongetje...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:53 schreef DaDude1987 het volgende:
Jij bent ook zo'n jongetje die nog nooit bij een studentenvereniging is geweest, net of mensen die bij een studentenvereniging buiten de vereniging geen vrienden hebben
![]()
Ja als ik op donderdag op de societeit sta, gaat om 11 uur de deur dicht, dan moet je binnen zien anders ben je lid af. En je mag niet weg voor 3 uur of voordat je 25 bier op hebt....quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:01 schreef __droogkloot__ het volgende:
Het stoort mij nu juist altijd dat het bij dat soort verenigingen altijd gaat om het zuipen,
Typisch weer voor een persoon buiten een vereniging om neer te kijken op de wereld binnen de studentenvereniging.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:22 schreef wunderbaum het volgende:
[..]
Jongetje...![]()
Typisch weer voor een studentenvereniging om neer te kijken op de wereld buiten de vereniging. Weer een vooroordeel bevestigd.
Welke studentenverenging zit jij dan?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:24 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ja als ik op donderdag op de societeit sta, gaat om 11 uur de deur dicht, dan moet je binnen zien anders ben je lid af. En je mag niet weg voor 3 uur of voordat je 25 bier op hebt....
Denk toch na man
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |