abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39025162
Mensen, mensen. Nu komt het toch echt even volledig mijn strot uit! Tijd om mijn hart te luchten...

Keer op keer zie ik het weer gebeuren, dan weer in een topic op Fok!, dan weer in het dagelijks leven. Dat constante gezeik op studentenverenigingen.. Snapt men nu nog steeds niet, dat niet iedere studentenvereniging een corps is? Snapt men nu nog steeds niet, dat de ene vereniging vaak een compleet andere invulling heeft dan een andere vereniging? Er zijn verenigingen gebaseerd op extreme sporten, liefde voor kunst, en natuurlijk op zuipen. Wat geeft jou het recht om te zeiken op iemand die zijn of haar studententijd leuk probeert aan te vullen met lidmaatschap van een vereniging gebaseerd op een van zijn of haar interesses?

Goed, dit is eigenlijk niet mijn grootste punt van ergernis. Nee, vele malen erger dan deze onwetenden, zijn van die azijnpissers. Zij, die zeiken op verenigingen, zonder ook maar één maal een avond, danwel middag gespendeerd te hebben op de sociëteit danwel activiteit van een willekeurige vereniging. Ik heb meerdere malen vrienden uitgenodigd bij mijn dispuut, die van tevoren een antistudentenvereniging-houding hadden, en mij bijna met minachting aankeken wanneer ik weer een leuk verhaal vertelde over wat ik nu weer had meegemaakt. Eén avond is - zoals meerdere malen is gebleken - genoeg geweest om hun instelling 180 graden te laten draaien en hen te laten erkennen dat een vereniging toch wel leuk is en zeker een toevoeging kan zijn voor je studententijd. Twee van hen staan zelfs op het punt lid te worden.

Naast deze ergernissen voel ik ook nog een vleugje verdriet door mijn hart gieren. Zoveel studenten scheren, uit onwetendheid, alle verenigingen over een kam. Dit heeft tot gevolg dat zij zich niet verdiepen in de wereld van studentenverenigingen, onder het motto: "het is toch niets voor mij". Dit heb ik ook altijd gedacht. Tot op een dag, ik mijn stoute schoenen aantrok, en zij mij naar het licht leidden. Ik schreef me in, en tot op de dag van vandaag heb ik er nooit spijt van gekregen, en niets dan mooie tijden meegemaakt.

Natuurlijk, je hebt geen vereniging nodig om een mooie tijd te hebben. Dat zal je mij ook nooit horen zeggen. Maar aan de andere kant: je hebt ook geen kopje koffie nodig om 's ochtends wakker te worden. Die file américain op je stokbroodje? Je gaat echt niet dood zonder.

Maar, zoals met zoveel dingen: het is wel verdomd lekkerdanwel leuk.

Mijn tip voor jullie, aankomend studenten, HBO of universiteit: verdiep je tijdens de introductieweek -danwel weken- van jouw universiteit -danwel hogeschool- in de wereld van de studentenvereniging. Ga meerdere verenigingen langs, en kijk goed rond naar de leden, de sociëteit, het biermerk (stel je voor dat ze Bavaria schenken! )
Misschien bevestigt het je vooroordelen, misschien juist het tegenovergestelde, maar uiteindelijk kom je in een win/win situatie terecht: je vind een leuke vereniging, of je blijft zeiken, maar je weet tenminste waarover je zeikt!

En ja, ik kom net terug van...
It's the return of the motherfuckin' brainiacs!
pi_39025166
neem het niet zo serieus
  dinsdag 20 juni 2006 @ 04:12:50 #3
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_39025178
Ik moet zeggen dat over het algemeen genomen (hier in maastricht dan i.i.g.) de studenten zelf ook volledig voldoen aan het beeld dat mensen over ze hebben. Gemiddeld zijn de studenten hier meer anti-werkende mensen dan andersom. De mentaliteit ,die continu geuit wordt, beter te zijn dan anderen schiet enorm veel mensen dan ook in het verkeerde keelgat waardoor je dit soort gevoelens in stand houdt....
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 04:16:53 #4
52558 agRESSIV-e
kan je rekenen?
pi_39025195
dronken meneer_de_studant,
ga je roes uitslapen ofzo...

s'nachts om vier uur uithuilen op fok over studentenverenigingen

kssst
................reken er maar niet op.
pi_39025201
Er zitten veel verneukte studenten bij bepaalde verenigingen die 't verneuken voor de rest, en die overheersen -zoals bijna bij alles, niet alleen studentenverenigingen- het straatbeeld.

Wat ik alleen zo zonde vind, is dat veel aankomende studenten niet eens de moeite nemen om bij een vereniging te kijken vanwege hun vooroordelen.
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 04:16 schreef agRESSIV-e het volgende:
dronken meneer_de_studant,
ga je roes uitslapen ofzo...

s'nachts om vier uur uithuilen op fok over studentenverenigingen

kssst
Haha. Het was meer omdat ik net een topic las waarin iemand weer zat te zeiken. En ik ben niet dronken hoor, ben allang weer nuchter.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 04:23:43 #6
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_39025209
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 04:19 schreef Unity het volgende:
Er zitten veel verneukte studenten bij bepaalde verenigingen die 't verneuken voor de rest, en die overheersen -zoals bijna bij alles, niet alleen studentenverenigingen- het straatbeeld.

Wat ik alleen zo zonde vind, is dat veel aankomende studenten niet eens de moeite nemen om bij een vereniging te kijken vanwege hun vooroordelen.
En dat vind ik ook niet gek. Als je ziet dat ze in de meest absurde pakjes de meest achterlijke grappen moeten uithalen, dan niet voor slaafje spelen gedurende enkele weken.
Ik kan me heel goed indenken dat je daar als gezond denkend mens voor past. Ook de introductieweken zitten vol met ernstig brallerig gedrag. Overdadig veel gezuip wat resulteert in kotsende mensen om de 3m, een hoop ruzie, en het ergste vind ik nog steeds dat de aankomende studenten (van 18 jaar) zich moeten laten leiden door een doorgezopen gast van 28 die al 4 jaar niet meer weet wat ie studeert en als enig doel heeft om in hun broekje te komen...

Resulteert elk jaar weer in een hoop agressie van mijn kant.

Dus jah, klote verenigingen!
pi_39025222
Misschien is de situatie hier in Amsterdam wat minder ernstig dan in Maastricht.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 04:38:58 #8
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_39025246
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 04:26 schreef Unity het volgende:
Misschien is de situatie hier in Amsterdam wat minder ernstig dan in Maastricht.
Schijnbaar, maar ik hoop dat je zo onderhand wel begrijpt waar die mentaliteit waar jij zo'n hekel aan hebt vandaan komt...
  dinsdag 20 juni 2006 @ 07:29:40 #9
40852 msteggink
roflkartoffel
pi_39025490
Kerstens, Kamphuijs en van Binsbergen
Op woensdag 7 december 2005 19:46 schreef Thomasumo het volgende:
Ik probeer uit alle macht iets te verzinnen maar besef me opeens dat ik mijn hele schooljeugd heb verkwanseld aan het staren naar de buitenproportioneel dikke tieten van Naomie.
  Moderator dinsdag 20 juni 2006 @ 07:57:13 #10
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_39025671
Kuddegedrag ....
F.K.A. SuperwormJim
pi_39025952
Ik hoor nooit mensen zeiken over niet-corporale verenigingen. Hier in Groningen wordt er eigenlijk alleen gezeurd over corps Vindicat en wannabe-corps Albertus. En geklaag over die twee is terecht, er is vrijwel wekelijks in de krant te lezen over rottigheid die leden van die verenigingen hebben uitgehaald. Natuurlijk zullen dat de 'rotte appels' van de verenigingen zijn, maar de verenigingen zijn zelf schuld aan hun slechte imago als ze hun leden niet onder de duim houden.

Ik heb zelf niks tegen niet-corporale verenigingen, ik zou er zelf alleen nooit lid van worden. De onzinbureaucratie er omheen vind ik wel zo belachelijk. Speciale ruimten waar alleen ouderejaars mogen komen e.d.... hoezo gelijkwaardigheid. En belachelijke mores (zeg gewoon 'regels', idioten) waar de leden zich aan moeten houden.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_39026186
Ik heb het nog niet gelezen...maar begin nou niet wéér met dat gezeik
  dinsdag 20 juni 2006 @ 08:55:15 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39026223
Waar maak je je druk over? Scheit aan die VMBO-proleten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_39026402
hey wat is er mis met Bavaria? (oh en trouwens Vindicat en Albertus zijn meer dan wat je er over leest in de bladen, blader voor de grap eens door hun annuaria en je zult zijn dat het er dolletjes is!)
* * * * *
pi_39026486
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:06 schreef dutchmilan het volgende:
hey wat is er mis met Bavaria? (oh en trouwens Vindicat en Albertus zijn meer dan wat je er over leest in de bladen, blader voor de grap eens door hun annuaria en je zult zijn dat het er dolletjes is!)
Dat zal best. Feit blijft dat ze wel erg vaak negatief in het nieuws komen. En nou heeft naar ik meen het bestuur van Vindicat laatst ook nog eens geweigerd om op te stappen ondanks het advies van de universiteitsraad. Weglopen van je verantwoordelijkheden is dat.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_39026547
Wat een lang studentiekoos gebral, ga lekker bij je studentclubje brallen

zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  dinsdag 20 juni 2006 @ 09:16:37 #17
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_39026591
Totdat je Bavaria begon af te zeiken, ging ik mee in je verhaal.
pi_39026689
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 04:23 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

En dat vind ik ook niet gek. Als je ziet dat ze in de meest absurde pakjes de meest achterlijke grappen moeten uithalen, dan niet voor slaafje spelen gedurende enkele weken.
Ik kan me heel goed indenken dat je daar als gezond denkend mens voor past. Ook de introductieweken zitten vol met ernstig brallerig gedrag. Overdadig veel gezuip wat resulteert in kotsende mensen om de 3m, een hoop ruzie, en het ergste vind ik nog steeds dat de aankomende studenten (van 18 jaar) zich moeten laten leiden door een doorgezopen gast van 28 die al 4 jaar niet meer weet wat ie studeert en als enig doel heeft om in hun broekje te komen...

Resulteert elk jaar weer in een hoop agressie van mijn kant.

Dus jah, klote verenigingen!
Het is in Enschede wel zo met de studentenverenigingen, maar de studieverenigingen zijn gelukkig een stuk leuker
pi_39026787
huilie student

Toen ik ging studeren meed ik studentenverenigingen als de pest. Ik kon immers wel zelf vrienden en studiegenoten vinden. Daar had ik niet zo een pauperclubje voor nodig.
pi_39026886
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:21 schreef The_Matrix het volgende:

[..]

Het is in Enschede wel zo met de studentenverenigingen, maar de studieverenigingen zijn gelukkig een stuk leuker
Bwhaha!
pi_39027382
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:21 schreef The_Matrix het volgende:

[..]

Dream on, ik zit bij een studentenvereniging in Enschede die niet brallerig is en waar zuipen zeker niet op nummer 1 staat. Geen ontgroeningen, maar wel veel gezelligheid en leuke (soms ook interessante) activiteiten. Het bevestigt weer wat de TS zegt....
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:25 schreef wunderbaum het volgende:
huilie student

Toen ik ging studeren meed ik studentenverenigingen als de pest. Ik kon immers wel zelf vrienden en studiegenoten vinden. Daar had ik niet zo een pauperclubje voor nodig.
Jij bent ook zo'n jongetje die nog nooit bij een studentenvereniging is geweest, net of mensen die bij een studentenvereniging buiten de vereniging geen vrienden hebben
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  dinsdag 20 juni 2006 @ 09:58:35 #22
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39027469
Ik vind studentenverenigingen wel een mooie uitvinding. Gek dat zoiets niet is overgenomen door andere 'groepen'.

Ik denk aan stratenmakersverenigingen, palletsorteerclubs, werklozenverenigingen, etc.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:00:43 #23
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_39027514
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 04:06 schreef Unity het volgende:
Dat constante gezeik op studentenverenigingen.. Snapt men nu nog steeds niet, dat niet iedere studentenvereniging een corps is?
Okee. Dus jij opent een topic over het feit dat mensen zeiken op studentenverenigingen, maar zelf insinueer je dat het Corps wél negatief is?

Tenzij ik 't verkeerd zie hoor, dan moet je 't zeggen.

Tevens een kansloze, vervelende en nooit-eindigende discussie, die voortaan maar beter achterwege gelaten kan worden.
Slokkie bier
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:01:35 #24
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_39027533
Enschede heeft ook niet echt brallerige sv's, misschien Audentis maar dat valt ook reuze mee
Ik ben zelf niet lid, maar zou zo lid kunnen worden alleen heb ik er niet veel tijd voor dus dat is dan weer een beetje zonde

Alleen af en toe mogen ze wel iets aardiger doen in de Pakkerij, stond laatst bij Taste ff op iemand te wachten (bedoel zie er niet alto uit, maar ook niet super studentikoos), werd ik helemaal afgezeken wat ik kwam doen en wie ik was
Dude... zo maak je niet geliefd dacht ik al
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:03:48 #25
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_39027574
Boeiend anders voel je je gewoon niet zo aangevallen, of ben je misschien toch wat wankel als het gaat over je geforceerde vriendenclub?

Waar ben je lid?
Zyggie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')