Pyl kent zijn anarchistesquote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:32 schreef pyl het volgende:
Emma Goldman.
Die autobiografie is wel interessant trouwens, maar waag je niet aan haar erotische brieven. Die zijn niet om dóór te komen.quote:Emma Goldman (June 27, 1869 – May 14, 1940) was a Lithuanian-born anarcho-communist known for her anarchist writings and speeches. Adopted by First-wave feminists, she has been lionized as an iconic "rebel woman" feminist. Goldman played a pivotal role in the development of anarchism in the US and Europe throughout the first half of the twentieth century. She immigrated to the United States at seventeen and was later deported to Russia, where she witnessed the results of the Russian Revolution. She spent a number of years in the South of France where she wrote her autobiography, Living My Life, and other works, before taking part in the Spanish Civil War in 1936 as the English language representative in London of the CNT-FAI.
Hij trok anders ook nogal wat cryptofascistische nationalisten, dacht ik zo.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:40 schreef Scrutinizer het volgende:
Die Spaanse Burgeroorlog had wel een grote aantrekkingskracht op feministen en ander links gespuis. Had dat met het klimaat te maken of wat?
Tja, die ken ik dan weer niet. Ik heb nog nooit iemand horen vertellen dat zijn/haar opa of oma een cryptofascistische nationalist was die in de Spaanse Burgeroorlog heeft gevochten. Afstammelingen van andere zijde vertellen daar kennelijk liever over.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:46 schreef Gellius het volgende:
[..]
Hij trok anders ook nogal wat cryptofascistische nationalisten, dacht ik zo.
Het bekt wel lekker, da's zeker waarquote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:54 schreef Gellius het volgende:
Ik vind cryptofascist wel een vreselijk lekker woord overigens.
Ik vind het beeld dat het oproept, van een in het zwarte uniform van de Weerbaarheidsafdeling gestoken man, geconcentreerd gebogen over de avondkrant, kauwend op een pen, ook erg mooi.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:56 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het bekt wel lekker, da's zeker waar![]()
Hm, ik had nu een plaatje van Alexander Berkman of Errico Malatesta verwacht, maar in plaats daarvan: weer eens een Russisch kerngeleerde.quote:
Voor dinsdag 20 juni 2006 @ 13:46 had ik nog nooit van meneer gehoord...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:00 schreef Gellius het volgende:
[..]
Hm, ik had nu een plaatje van Alexander Berkman of Errico Malatesta verwacht, maar in plaats daarvan: weer eens een Russisch kerngeleerde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |