Speel ook met Ajax, zoals al eerder eens gepost.
Eerste seizoen:
Landskampioen, bekerwinnaar, Johan Cruijff Schaal winnaar. In de CL uitgeschakeld door Real Madrid in de 2e ronde.
Huidige seizoen(2e seizoen dus):
Sta op dit moment 1e, met 48 pnt uit 18 wedstrijden. Feyenoord staat 2e met 40 pnt uit 18. Voor de beker moet ik in de kwartfinale spelen tegen PSV, terwijl in de 2e ronde van de Champions League Schalke 04 op me wacht. Ik hoop het beter te doen dan vorig jaar, door opnieuw landskampioen te worden, de beker te winnen en minimaal tot aan de kwartfinale reiken van de CL.
Ik kon in de winterstop overigens overstappen naar Arsenal, waar Arsene Wenger was ontslagen(
![]()
). Ik ben niet op het aanbod ingegaan, aangezien ik graag succes wil behalen met Ajax en ik druk bezig ben met het bouwen aan een team. Dan wil ik niet opeens halverwege een seizoen overstappen naar een andere club.
Mijn huidige opstelling:
GK. Maarten Stekelenburg
DL. Jeroen Drost
DC. Nigel de Jong
DC. Jaap Stam
DR. Edílson
MC. Hedwiges Maduro
MC. Nik Besagno
AML Nicola Mitea
AMC Wesley Sneijder
AMR Ugur Yildirim
FC Klaas-Jan Huntelaar
SB1 Bogdan Lobont
SB2 John Heitinga
SB3 Ron Vlaar
SB4 Jan Vertongen
SB5 Fabio Fanelli
SB6 Patrick Kluivert
SB7 Pablo Vitti
Tribune:
Olaf Lindenbergh
Andreas Granqvist
Urby Emanuelson
Jason Kennedy
Eldrigo Rojer
Ryan Babel
Sergio Aguero
Javier Martina
Mensen op de bank en tribune willen nog wel eens wisselen, maar de basis staat zo goed als vast. Nik Besagno is een nieuweling in het team, hij vervangt Thomas Galasek die naar Italië is vertrokken. Galasek werd oud met z'n 33 jaar en kon hem nu nog voor een klein prijsje verkopen. Aan het einde van het seizoen was 'ie transfervrij geweest. Met Besagno heb ik een prima vervanger in huis gehaald.
Edílson heeft Heitinga uit de basis gespeeld. Heitinga raakte geblesseerd, Edílson verving hem en deed dat zó goed, dat hij inmiddels niet meer uit de basis is weg te denken.
Kluivert heb ik voor een monsterbedrag weggekocht bij Valencia: 13.5 miljoen euro. Ik heb in FM eigenlijk amper met Kluivert gespeeld en daar wilde ik eens verandering in brengen. Ondanks zijn matige fysieke gesteldheid wilde ik hem persee aankopen, ongeacht het bedrag. Die 13.5 miljoen is overigens in termijnen. Hij presteert enorm wisselvallig, heeft nog maar 2x gescoord, maar ik vind het wel mooi om hem in m'n selectie te hebben.
Voor volgend seizoen heb ik alvast een hele rits jeugdspelers vastgelegd die in mijn U21-elftal komen te spelen. Allemaal Nederlandse spelers overigens. Zodoende wil ik gaan bouwen aan een goed jeugdelftal, waar ieder jaar toch wel een stuk of 2 naar het eerste elftal worden gehaald. Op termijn wil ik zoveel mogelijk Nederlanders in mijn eerste selectie hebben. Het is ook de bedoeling dat ik nog flink wat jaren bij Ajax blijft, ik ben niet van plan om snel te gaan verkassen.