Windows knop + Tabquote:Op maandag 19 juni 2006 22:40 schreef michelc85 het volgende:
Weet iemand hoe dat overlappen van de vensters kan aanzetten , zag er wel gaaf uit
In bios USB Legacy mode aanzetten.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:13 schreef Merkie het volgende:
Wat moet je doen als je een draadloze muis hebt die niet door Vista wordt herkend en hij automatisch Vista start en je dus je XP ook niet meer in kunt?
Ik had een Athlon 1800 met 768 mb geheugen, en zelfs toen vond ik 'm eigenlijk best wel redelijk draaien maar niet bepaald optimaal. Subjectief zou je het zeker 'langzaam' kunnen noemen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 01:19 schreef erikkll het volgende:
Zijn er manieren om vista wat sneller te maken? want godsgruwelijk, wat is 't langzaam zeg
Ja en? Zoiets gaan ze echt niet helemaal veranderen hoor.quote:Op maandag 19 juni 2006 21:00 schreef tonks het volgende:
Het is ook een beta
Ik heb een laptop, maar dat 'langzaam' van mij is niet subjectief te noemen. opstarten duurt bijna een kwartier (bij XP zo'n 1 minuutje), multitasken is zo goed als onmogelijk... er zal wel iets niet goed zitten ofzoquote:Op dinsdag 20 juni 2006 02:06 schreef Ceriel het volgende:
[..]
Ik had een Athlon 1800 met 768 mb geheugen, en zelfs toen vond ik 'm eigenlijk best wel redelijk draaien maar niet bepaald optimaal. Subjectief zou je het zeker 'langzaam' kunnen noemen.
Nu heb ik een Athlon 64 3200 (119 euri) gekocht met nog steeds 768 mb geheugen, maar Vista draait zienderogen zo ontzéttend (!) veel sneller en beter!
Enige nadeel was dat ik een nieuw moederboard moest kopen en ook nog eens een nieuwe (basic) videokaart aangezien dat moederboard enkel PCI-Express ondersteunt en ik een AGP kaart had. Bij elkaar was ik 240 euro kwijt om Vista echt super te laten draaien, maar goed; voor een bijna nieuwe PC is het de prijs wel waard denk ik.
Dus de enige manier om Vista sneller te maken (als je 'm als langzaam ervaart) is het upgraden van je PC.
Logica troef eigenlijk.
mja, maar dat zou het videogeheugen moeten zijn, en niet het intern geheugen dat bij mij standaard 90% vol zitquote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:27 schreef Blerfaap het volgende:
dan moet je al die fancy meuk uitzetten. Transparantie en die overlapping ed. Die sucken heel veel geheugen.
Intern geheugen hoeveel? Met 512 MB hoef je echt geen vista te gaan draaien met alles aanquote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:56 schreef erikkll het volgende:
[..]
mja, maar dat zou het videogeheugen moeten zijn, en niet het intern geheugen dat bij mij standaard 90% vol zit
Klopt maar niet helemaal, het probleem zijn drivers. Hardware acceleratie zal alleen geschieden als je over Vista drivers beschikt en de GPU DX9 compatibel is.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:56 schreef erikkll het volgende:
mja, maar dat zou het videogeheugen moeten zijn, en niet het intern geheugen dat bij mij standaard 90% vol zit
Mmmz ja, een kwartier opstarten is idd. niet helemaal normaal.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:22 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik heb een laptop, maar dat 'langzaam' van mij is niet subjectief te noemen. opstarten duurt bijna een kwartier (bij XP zo'n 1 minuutje), multitasken is zo goed als onmogelijk... er zal wel iets niet goed zitten ofzo
Specs?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:22 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik heb een laptop, maar dat 'langzaam' van mij is niet subjectief te noemen. opstarten duurt bijna een kwartier (bij XP zo'n 1 minuutje), multitasken is zo goed als onmogelijk... er zal wel iets niet goed zitten ofzo
In tegenstelling tot Google heeft de toevoeging "Beta" bij Vista wel degelijk betekenis, het houdt in dat het een test build is die nog niet productie rijp is.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:45 schreef Banaanvraag het volgende:
Ik vind het echt kut.
Zitten voor mij nog nét iets te veel bugs in.![]()
ja maar over de grafische aspecten heb ik niets te klagen, dat werkt allemaal best mooi en soepeltjesquote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt maar niet helemaal, het probleem zijn drivers. Hardware acceleratie zal alleen geschieden als je over Vista drivers beschikt en de GPU DX9 compatibel is.
Control Panel -> User Accounts and Family Safety -> User Accounts -> Change Security Settingsquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:41 schreef Merkie het volgende:
Hmm, Vista staat er nu op. Ik typ dit vanuit Vista. Maar één probleem, ik word echt helemaal gestoord van die "Windows needs your permission" blabla schermpjes. Kan je dat niet uitzetten ergens?
Ik heb alle grafische opties en heel veel services en allerlei bullshit uitgezet en NOG is het langzaam.... en zo slecht is mijn systeem nietquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:03 schreef StonedKinG het volgende:
Vista is oke! Wordt alleen een beetje moe van mensen die vinden dat het zo ongelooofelijk veel geheugen vreet... Tjah, moet je het ook niet gaan draaien met minder dan 1 GB. En ondertussen doorzeuren dat 1 GB minimum niet normaal is voor slechts een OS. Maar daarnaast willen we allemaal wel de leuke functies, snelle animaties en transparante tierelantijntjes. Als je niet bereid bent mee te gaan met je hardware, ga lekker Windows 2000 draaien ofzo.
Vista is een OS voor de toekomst, en daar hoort goede hardware bij. Je monteert toch ook geen splinternieuw navigatiesysteem en dure nieuwe banden op een oude auto van 100 euro?
Wat voor systeem hebbie dan..?quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:46 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ik heb alle grafische opties en heel veel services en allerlei bullshit uitgezet en NOG is het langzaam.... en zo slecht is mijn systeem niet
Als ik windows + tab doe gebeurd er werkelijk waar niks.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:02 schreef nils7 het volgende:
[..]
Windows knop + Tab
Ben er trouwens achter dat het aan me W-Lan zender ligt... mag een nieuwe gaan halen![]()
En heb een bugje... zodra ik WMP11 open dan speelt hij geen geluid meer af.
Daarvoor wel ja(via itunes enzo)
ctrl + windows + tab is hetquote:Op zaterdag 24 juni 2006 02:01 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Als ik windows + tab doe gebeurd er werkelijk waar niks.
Heb 7 schermen open staan
uit de helpfile van vistaquote:
maar zonder ctrl werkt het hier ook, trouwens alleen in de vista themequote:This illustration is coming soon
To use Windows Flip 3D
Press CTRL+Windows logo key +TAB, and then use the mouse wheel to scroll through the stack of windows one-by-one. Double-click a window to maximize it.
Een X700 is geen fatsoenlijke videokaartquote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:17 schreef Bierkameel het volgende:
Draait lekker op mijn PC, moest er wel een fatsoenlijke videokaart voor kopen.
PIV 2,8Ghz
2GB DDR400
15K 36GB SCSI schijf
Ati X700 256MB
volgende week ook weer xp op de bak, eerst maar eens goede drivers voor vista en dan zien we weer verderquote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:07 schreef vosss het volgende:
En ik ben weer lekker terug naar XP, tegen de tijd dat creative mijn geluidskaart ondersteund in Vista kijk ik nog wel eens
Niet voor games misschien, maar ik mag toch hopen dat het wel genoeg is voor de Aero interface??quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Een X700 is geen fatsoenlijke videokaart
14 dagen? het is geldig tot eind juli 2007 ofzo hoor?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:52 schreef CoolGuy het volgende:
Is er een manier om die uh...14 dagen geldigheid van Vista beta 2 te omzeilen?Ik vind het tot nu toe een zeer prettig OS om mee te werken, alleen had ik er even niet aan gedacht dat ie maar beperkte geldigheid heeft. Is dat aan te passen? Anders mag ik XP over 2 weken weer gaan installeren. Nu is dat ook niet zo heel erg, is maar eventjes werk, maar ik doe het liever niet.
Jawel, maar volgens het scherm dat je krijgt bij windows toets + break moet ik binnen 14 dagen activeren, want dat heb ik niet gedaan nog. Vandaarquote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:24 schreef erikkll het volgende:
[..]
14 dagen? het is geldig tot eind juli 2007 ofzo hoor?
Ik heb een Soundblaster Live en die wordt gewoon ondersteund, hoefde alleen de Vista Premium Extra's (onder Start) update te downloaden.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:07 schreef vosss het volgende:
En ik ben weer lekker terug naar XP, tegen de tijd dat creative mijn geluidskaart ondersteund in Vista kijk ik nog wel eens
Dan doe je dat toch?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, maar volgens het scherm dat je krijgt bij windows toets + break moet ik binnen 14 dagen activeren, want dat heb ik niet gedaan nog. Vandaar![]()
ofquote:Hey, hes right! It's really not so hard.
First download the beta drivers.
Try to install, should give you an error.
Then go into device manager and uninstall the card.
then right click on the device and click update drivers.
Click manually locate drivers.
Go to C: windows Temp.
Hit ok.
then go back to your desktop and doubble click the drive installer.
Quickly go back to devicemanager driver update and click next.
The drivers should then install.
quote:The CL beta driver doesn't work. This we all know. But, the Vista driver version should be (Maybe Catherina-CL would know) according to the filename: SBAX_PCDVTBETA_US_2_08_0002.exe
Let's say 2.08.0002? Maybe.. Well, I had an archive of Windows XP Drivers and I found in it this older version:
SBA2_PCDrvBeta_LB_2_08_0002.exe
(For 64bit try SBAX_WEBUP_LB_2_08_0004.exe)
These drivers are still available for download.
-First Disable UAC (User Account Control)
-Then Disable driver signing by running the command: "bcdedit /set nointegritychecks ON" (According to Hachima's post)
-Then Run the .exe file downloaded from Creative
It should intall just fine although after the reboot you should see an unknown device in Device Manager but you should see your Audigy card.
-Through the audioconsole that has been installed you should enable CMSS and choose your PC Speaker configuration but before make sure you disable the synchronization with microsoft's control panel.
By now you should be able to hear sound.
Now, if you hear rattling or cracking sound like I did at first. I noticed that the sound stuttered whenever the disk drive was active. Therefore, I tried to replace the SATA controller drivers. In my case, according to my configuration, I extracted VIA's Hyperion v5.08A Drivers and I manually installed the updated version of my SATA's controller driver. After the reboot not only the sound worked perfectly but I also noticed a speed increase in my testbed but that's...irrelevant.
I'm pretty sure that this should work since it worked at a pretty "common" machine. Please. if you want to do try this solution since it's hassle-free and let me know. If we manage to find a solid solution then maybe we by that way help CL to build a new driver for Vista Beta 2.
P.S.ear CL moderators/administrators. Although I don't know how the company's organizational chart is I really do hope that you have informed CL central or whoever is responsible that there is great disappointment for not providing drivers for Vista Beta 2. I'm sure that your software engineers are doing the best they can but they should also know how things are. Also, if they by chance happen to browse through the forums they could get some very interesting ideas as I did (and believe me, a chimp knows better than me computer software)...
Waarom niet?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Een X700 is geen fatsoenlijke videokaart
Hey dit probleem viel me ook al op. Je kunt in de opties van messenger zelf wel aangeven dat ie met beginnen met lettergrootte 8, maar als je een scherm opent naar iemand is de lettergrootte idd 10. Kleine moeite om dat aan te passen steeds, maar toch lastig ja.quote:Op zondag 25 juni 2006 20:20 schreef -Evert- het volgende:
Verder kan ik bij Windows Live Messenger niet met font size van 8 werken. Wordt weer 10 als ik een venster afsluit. Iemand hier een idee?
Alvast bedankt, verder is hij echt super
Wat doe je nou achterljik dan? dat kun je toch gewoon doen?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 18:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jawel, maar volgens het scherm dat je krijgt bij windows toets + break moet ik binnen 14 dagen activeren, want dat heb ik niet gedaan nog. Vandaar![]()
Ook niet als je de compatibility mode op Windows XP SP2 aanzet?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:02 schreef Palomar het volgende:
Weet iemand of er ook een Cool 'n Quiet driver is voor de athlon64? De XP-versie van de AMD-site weigert te installeren onder XP..
aha, dat werkt idd. Had ik even over het hoofd gezienquote:Op vrijdag 7 juli 2006 23:42 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ook niet als je de compatibility mode op Windows XP SP2 aanzet?
Lijkt me niet.. Zit ie USB aangesloten, dan zal het namelijk helemaal neit gaan werken.. Of de hdd moet sata of ide aangesloten worden..quote:Op maandag 10 juli 2006 10:07 schreef RoK het volgende:
Misschien een heel domme vraag, maar kan ik Vista installeren op een externe harddisk (D:\) ? Of communiceert het OS dan niet meer met alle programma's op de interne harddisk (C:\) ?
Firewire 400/800 gaat prima.quote:Op maandag 10 juli 2006 13:09 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Lijkt me niet.. Zit ie USB aangesloten, dan zal het namelijk helemaal neit gaan werken.. Of de hdd moet sata of ide aangesloten worden..
Grappig dat je een "Live Audigy 2 platinum" hebtquote:Op zaterdag 8 juli 2006 00:57 schreef neo2000 het volgende:
Vaag dat iedereen hier problemen heeft met Creative kaarten..Hier nergens last van. Verders is dat 3d gedeelte crap maar dat heeft iedereen ongeveer na 3 seconden door schat ik zo.. Drivers hier ook niet echt een probleem, maar ja, oude kudtbak waar het op draait, dus ja, ook al wat oudere hardware.. Heb bijvoorbeeld een wat oudere geluidskaart (Live Audigy 2 platinum) maar deze installeert bij mij dus onder vista met de Vista 32bit drivers zonder problemen.. Tevens, via analoge uitgangen gewoon mijn 5.1 speakersetje aan de praat, over alle speakers. (Fok!kers, eat your heart out..!)
Mij is wel opgevallen dat het bij het mediacenter gedeelte zwaar kudt instellen is de eerste keer, dat ze die reso niet standaard gewoon op 1024x768 zetten i.p.v. 720Dpi. Toch lullig als je monitor dat niet ondersteunt en elke keer op zwart scherm springt.Meeste mensen zullen de demo van Vista toch wel op een pc en niet op een mediacenter bak gaan draaien (daar is immers WIN MCE voor) dus vind het sowiezo raar. Verder ziet het er wel top uit. Iedereen die vind dat het net XP is met wat meer eye candy moet nog es ff wat beter kijken.. Is toch al wel heel ver uitgewerkt naar mijn idee..
Geen crack, maar er is wel ergens info over hoe je de clock in je BIOS kunt fucken. Als je die handleiding precies volgt kun je de beta gewoon blijven gebruiken. Ik heb Vista zelf draaien, maar dit weekend gaat toch weer XP erop. Heb het nu gezien, het is wel leuk, maar het is behoorlijk traag, dus ik ga maar terug naar XPquote:Op donderdag 13 juli 2006 10:39 schreef Palomar het volgende:
Gewoon via de microsoft-site een key gekregen, legaal dus. De trial duurt tot juni 2007 als ik me niet vergis. Daarna zal ie wel niet meer opstarten ofzo.Al zullen daar vast wel cracks voor zijn/komen voor de mensen die perse een beta OS willen blijven gebruiken
Ik heb nu een paar keer een BSOD gehad. dan zie ik em een Memory Dump doen en daarna reboot ie uit zichzelf. Dit heb ik alle keren gehad bij het branden van een cdtje (geen dvd) maar het is ook een paar keer goed gegaan. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van de brandfunctionaliteit in Vista, omdat Nero niet geschikt is voor Vista.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:58 schreef Palomar het volgende:
Over die traagheid, bij mij maakte het een wereld van verschil toen ik de s-ata driver van Via installeerde ipv. de standaard microsoft driver voor mijn s-ata controlller. Telkens als er iets met de harddisk gebeurde ging mn muis schokken en werd alles traag. Met die nieuwe driver was dat niet meer zo. Ik vind hem zelfs sneller aanvoelen dan XP. Komt volgens mij omdat de venstertjes anders opgebouwd worden met die Aero-interface, waardoor het allemaal wat smoother aanvoelt. En ik heb niet eens een zo ontzettend snel systeem (athlon64 2800, 1GB ram, Ati X800). Maar vanwege de bugjes en incompatibiliteit met sommige software gebruik ik het voorlopig nog niet als hoofd OS.
Onzin hoor. Installeer het gewoon vanuit WXP.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:06 schreef ook_gek het volgende:
heb het zelfde gehad. Je hardware is niet geschrikt voor vista.
ik instaleerde het op een andere pc en dat liep direct door
Ja. Je moet de 32-bits versie hebben als je een 32-bits processor hebt, als je processor 64-bits is, dan moet je logischerwijs de 64-bit versie downloaden.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:47 schreef DrDentz het volgende:
maakt het verschil of ik de 32 of 64-bit versie download? qua hardware eisen dan
maar dat neemt niet weg dat je de 32bit ook gewoon ka gebruikenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:01 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja. Je moet de 32-bits versie hebben als je een 32-bits processor hebt, als je processor 64-bits is, dan moet je logischerwijs de 64-bit versie downloaden.
64bit schijnt nog meer problemen te geven met drivers, en (nog) niet sneller te zijn.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:32 schreef mschol het volgende:
[..]
maar dat neemt niet weg dat je de 32bit ook gewoon ka gebruiken
(heeft iets te maken met backwards compatible)
Que..?quote:Op maandag 10 juli 2006 13:40 schreef mForce het volgende:
[..]
Grappig dat je een "Live Audigy 2 platinum" hebt![]()
Snel zat hoor! Het verschilt per type processor hoe snel een X aantal GHz is. De AMD 64 3000+ is bijvoorbeeld sneller dan een P4 3,0 Ghz.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:06 schreef DrDentz het volgende:
oh, dan moet ik denk ik toch de 64 bit versie hebben, die ik al had.. deze pc heeft een:
AMD Athlon 64 Processor
3000+
Kloksnelheid: 1.80 GHz, 1,00 GB <-- is dat veel te traag?
[ik kan met geen mogelijkheid het testprogrammatje installeren, om te kijken of je PC te traag is voor Vista]
ach beta, dus daar kan ik nog wel mee leven ik denk dattie zodra hij final is maar 100-200mb gebruiktquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:30 schreef thedude0 het volgende:
Verbruikt de nieuwste versie van vista nou al eigenlijk minder geheugen? Zelfs met alle onnodige services uit gebruikte een van de vorige versies zo'n 600 mb
Dat denk ik niet, want XP vraagt volgens mij al minimaal 256mb, en als je dan Vista wil draaien met ook nog eens allemaal die Eyecandy dan denk ik dat 512mb het minimale is. Dat weet ik natuurlijk ook niet zeker, ik denk dat gewoonquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:36 schreef mschol het volgende:
[..]
ach beta, dus daar kan ik nog wel mee leven ik denk dattie zodra hij final is maar 100-200mb gebruikt
Met andere woorden, vista is bagger.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, want XP vraagt volgens mij al minimaal 256mb, en als je dan Vista wil draaien met ook nog eens allemaal die Eyecandy dan denk ik dat 512mb het minimale is. Dat weet ik natuurlijk ook niet zeker, ik denk dat gewoon![]()
Nee, dat is onzin. Een beetje pc heeft nu echt wel 512mb aan boord, en elke nieuwe pc (voor een beetje prijs) heeft 1 gig aan geheugen. Tel daarbij op dat Vista pas op zijn vroegst jan. 2007 uitkomt en ik denk dat je wel standaard aan die 1 gig zit (op de el cheapo instapmodellen die dan nog 512 hebben).quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:43 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Met andere woorden, vista is bagger.
Jouw avatar...is dat de evil doctor uit Bikermice From Mars of uit The Bionic Six?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:12 schreef DrDentz het volgende:
deed vista het hier maar.. ik wil het zo graag eens uitproberen![]()
Omg! Die serie roelde zo hardquote:
Al mijn tot 2x toe eerder gesuggereerde optie om Vista vanuit XP te installeren geprobeerd?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:12 schreef DrDentz het volgende:
deed vista het hier maar.. ik wil het zo graag eens uitproberen![]()
Dat zou kunnen ja. De 32-bits versie heeft sowieso minder problemen met drivers enzo.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 01:54 schreef DrDentz het volgende:
Hmm, maar vanuit Windows installeren, bedoel je dan gewoon de dvd verkennen en op setup klikken? Want dan staat er "setup.exe is geen geldige Win32-toepassing"
Komt denk ik doordat Vista een 64 bit versie is en dit een 32 bit versie.. Misschien toch eens de 32-bit te proberen als het daar aan ligt
Alleen gaat het bedrijfsleven dan niet overstappen schat ik zo, en heel veel thuisgebruikers ook niet. Immers, geheugenbankje erbij (laten) prikken is goedkoper dan een nieuw mobo+cpu..quote:Op zaterdag 15 juli 2006 02:13 schreef Enlightenment het volgende:
Vista had beter alleen in 64-bit uitvoering kunnen komen; dan is voor alle fabrikanten duidelijk dat zij niet meer meetellen als hun AMD64-drivers niet stabiel zijn of zelfs niet bestaan.
Verwacht dat veel bedrijfen niet snel overstappen. De meesten zij nog bezig met een migratie naar een XP & 2003 omgeving.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:44 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Alleen gaat het bedrijfsleven dan niet overstappen schat ik zo, en heel veel thuisgebruikers ook niet. Immers, geheugenbankje erbij (laten) prikken is goedkoper dan een nieuw mobo+cpu..
Volgens mij hebben heel veel mensen het wel kunnen installeren, dus ik denk dat het aan jou ligtquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:39 schreef Incolumis het volgende:
hmm waarom blijf ik maar dit bericht krijgen bij de installatie
"Setup can not validate your product key" ?
het is toch een beta? wat een onzin, kan het niet eens installeren
je moet ook geen illegale key's gebruikenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:39 schreef Incolumis het volgende:
hmm waarom blijf ik maar dit bericht krijgen bij de installatie
"Setup can not validate your product key" ?
het is toch een beta? wat een onzin, kan het niet eens installeren
dat kan al niet meer, beta programma is closedquote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:06 schreef mschol het volgende:
[..]
je moet ook geen illegale key's gebruiken![]()
vraag er 1 aan bij MS
Neuh, gewoon een standaard 7200RPM IDE disk.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:23 schreef Palomar het volgende:
Volgens mij kun je voor Aero elke directx9-kaart van Ati of Nvidia wel pakken (dus laten we zeggen vanaf de geforce fx5200 of radeon 9250). Zo zwaar is het ook weer niet. Verder zal het op jouw PC denk ik wel snel genoeg draaien (tenzij je een erg trage harddisk hebt).
heb hier de volgende config:quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:16 schreef kibber het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een vergelijkbaar systeem als:
AMD Socket A Athlon XP 2600+
1 gig DDR PC2700?
Hoe draaide het?
Videokaart moet ik toch vervangen, dat is nog een oud geval wat ik al jaaaaaren meeneem naar systemen omdat ik er niks bijzonders mee doe...
een 32 of 64 mb kaartje ofzo
Dat kan echt niet meer natuurlijk
Welke betaalbare AGP kaart raden jullie aan voor aero?
dat maakt niet uit, die keys krijg je gratis van Billquote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:12 schreef Incolumis het volgende:
ah bedankt, werkt eindelijk
verwijder die post maar met de key, anders zijn er nog meer die em gebruiken
Hmmm wat versta jij onder aardig?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:38 schreef mschol het volgende:
[..]
heb hier de volgende config:
amd athlon 2600+ (die vanmiddag door me bios werd gezien als 3000+ maar wel de zelfde clocksnelheid)
1.25GB ram 333mhz
een agp 6800 128MB
em moet zeggen dat het voor een beta behoorlijk lekker liep..
af en toe was ie wat trager, maar zou te mekn kunnen hebben met de oude hd waar vista op staat..
aardig = soepel op het opstarten van zware programma's naquote:Op zondag 16 juli 2006 04:15 schreef kibber het volgende:
[..]
Hmmm wat versta jij onder aardig?
Ik wil het namelijk een beetje soepel laten lopen allemaal, zodat ik straks niet weer hoef te upgraden..
Wat voor hdd heb je?
[mierenneukmode]quote:
Of je haalt de pc-magazine in de plaatselijke supermarkt, waar ie bij zit....quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:42 schreef Jump het volgende:
Vraagje, hoe groot is die iso? Vorige keer kreeg ik foutmelding op 4 gig en ik zit met stomme datalimiet
rond de 3.9gb volgens mijquote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:42 schreef Jump het volgende:
Vraagje, hoe groot is die iso? Vorige keer kreeg ik foutmelding op 4 gig en ik zit met stomme datalimiet
Gekut..? Bij installatie een floppy met de sata drivers erin doen bedoel je? Vista zal haast wel voeldoende sata drivers aan boord hebben, of dat echter in de beta ook al is, geen idee..quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:09 schreef SuperRogier het volgende:
Ik heb een beetje een domme vraag misschien; mjeh..
Ik heb een sata schijf en dat is soms een heel gekut om windows xp op te zetten omdat die nog geen sata ondersteund. Vista lijkt me toch wel 100% sata compatibel, zodat ie hem gelijk vind?
er schijnt wel support te zijn voor een cd met driversquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:26 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Gekut..? Bij installatie een floppy met de sata drivers erin doen bedoel je? Vista zal haast wel voeldoende sata drivers aan boord hebben, of dat echter in de beta ook al is, geen idee..
Dat ie goed werkt met dat oude video kaartjequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 13:19 schreef power_bram het volgende:
Vista![]()
werkt perfect, Media center en Photo gallery werken supersnel. Dit is mijn configuratie:
Dell Inspiron laptop
2,8 GHz
512 MB ram 333 MHz
40 GB harddisk 5400 RPM
Nvidia Geforce Go5200 32 MB
Nog geen vastlopers gehad, systeem start snel op.
Nu even Office 2007 installeren
ja, dat kan. dat gaat overigens vanzelfs als XP er al opstaatquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:42 schreef GertJanB het volgende:
misschien is het al eens gevraagt in deze topic mar kan ik vista naast xp instaleren? zodat ik bij het opstarten kan kiezen?
Oh ok super! dan ga ik em ook maar eens proberen.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:43 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ja, dat kan. dat gaat overigens vanzelfs als XP er al opstaat
Joh. Voor die TNT waren voor XP al niet eens fatsoenlijke drivers meer te krijgen. Kan je van een OS wat daar op volgt ook niets verwachten natuurlijk. Videokaart met 128mb is toch echt wel minimum voor Vista..quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:53 schreef kibber het volgende:
Hehehe ik denk dat mijn videokaart (zoals verwacht) een hele grote bottleneck is voor Vista.
Het is een antiek TNT2 kaartje van 32 MB ofzo, geen enkele support voor OpenGL of andere 3d technieken...
In die preformance meter kwam mijn systeem eraf met een 1.3 ofzo...
Alles scoorde een 1 behalve mijn harde schijf, die haalde een 4,8 ofzo...
Terwijl ik draai op een:
P4 Prescott 3,0 GHZ
1 gig PC3200 intern
Oftewel, even een nieuwe videokaart bestellen hahaha.
het is een systeem wat ik gebruik om een beetje te baggeren
Collega van mij zat te klagen dat er bij hem bij 'n performance test een 2 uit kwam, terwijl hij een 3 ghz systeem heeft met een best dikke videokaart e.d. Performancetest gaf aan dat de bottleneck de hdd zou zijn (genoeg ruimte vrij en 7200rpm) Na installatie van Office 2007 gaf de tool zelfs een 1 aan het systeem..quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 23:22 schreef kibber het volgende:
hahaha ik weet het.
Ik had ook weinig anders verwacht hoor.
Maar ik had even geen andere kaart liggen, dus ik teste daar maar even mee.
maar wat ik wel slecht vond van die preformance test, is dat alles dus afhankelijk is van de GPU..
Het geheugen en de processor werden niet los van elkaar getest, anders hadden ze hoger gescoort.
1 wat voor systeem heb je...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:11 schreef Sjibble het volgende:
Dat maakt Vista een grote baggerOS.
Het eist erg veel van je systeem, waarom maken ze die niet lager.
Als je gaat Gamen gaat het er ook ten kosten van![]()
Vista blijkt 500MB te gebruiken, en heb je 12mb over als je 512 hebt. En dat dus met een Fresh Install.
Zelf heb ik pas best een topsysteem voor een prikje (nieuw en zeer goed vind ik) maar Vista komt er bij mij alleen binnen voor Internet enzo, voor Games niet
Laat ze met een gamersedition komen zoals WinXP al deed, die heb ik zelf nog niet getest ofzo maar hij zal het vast beter doen dan Home?of de 64bit editie, k hoop btw wel dat Vista ook de 64 bit krijgt
![]()
systeem requirements vind ik ook hoog maar het gemiddelde systeem kan het tegen die tijd normaal draaien..quote:Maar ik vind dat de system req. wel DIK omlaag kunnen
BTW: Probeer ff al die nutteloze 3d-dingen weg te vinken, waarschijnlijk zullen die heeeel wat mb besparente vinden in Configuscherm > Systeem>nogwat, je ziet wel
linkje in mail, samen met je key...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:59 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Ik wil vista downloaden, maar zie niet waar?
Thanks, maar heb nietsquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:00 schreef mschol het volgende:
[..]
linkje in mail, samen met je key...
ik zal je een linkje sturwen, aan een key moet je zelf zien te komen. (ik doelde dus op een microsoft beta 2 inschrijvings mailtje met m'n vorige postquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:03 schreef Likkende_Lassie het volgende:
[..]
Thanks, maar heb nietswil je hem anders even mailen naar info apen dinges wirelessnetworking.nl ?
Als ik op die link klik krijg ik dit:quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:05 schreef mschol het volgende:
[..]
ik zal je een linkje sturwen, aan een key moet je zelf zien te komen. (ik doelde dus op een microsoft beta 2 inschrijvings mailtje met m'n vorige post)
Zeggen dat Vista 500 MB vreet en er maar 12 mb overblijft voor andere dingen is hetzelfde als zeuren dat XP niet fijn loopt @ 64 MBquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:28 schreef mschol het volgende:
[..]
1 wat voor systeem heb je...
2 XP heeft NOOIT een games editie gehad (en vista heeft een versie of 7 ofzo.. waar o.a. een gamers editie in zit)
3 64bit is leuk maar nog lang niet geoptimaliseerd
4 HET IS EEN BETA!!!!!!
[..]
systeem requirements vind ik ook hoog maar het gemiddelde systeem kan het tegen die tijd normaal draaien..
en die 3d dingen zijn idd resource vretend maar het mooie van vista is is dat hij die uitschakeld vwanneer je gaat gamen (in bepaalde versies van vista )
Zou nog niet mogen hoor...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 10:30 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Collega van mij zat te klagen dat er bij hem bij 'n performance test een 2 uit kwam, terwijl hij een 3 ghz systeem heeft met een best dikke videokaart e.d. Performancetest gaf aan dat de bottleneck de hdd zou zijn (genoeg ruimte vrij en 7200rpm) Na installatie van Office 2007 gaf de tool zelfs een 1 aan het systeem..Explorer traag, blijft elke keer hangen e.d. Blijkt dattie maar 512 mb in z'n pc heeft zitten. That's a bottleneck for ya.
Welke gamers editie van XP?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:11 schreef Sjibble het volgende:
Dat maakt Vista een grote baggerOS.
Het eist erg veel van je systeem, waarom maken ze die niet lager.
Als je gaat Gamen gaat het er ook ten kosten van![]()
Vista blijkt 500MB te gebruiken, en heb je 12mb over als je 512 hebt. En dat dus met een Fresh Install.
Als het zo is download ik Vista beta en check wel ff, bugjes zoals een tevoorschijnende taalbalk valt (toch?) te verwijderen in de Registry
Zelf heb ik pas best een topsysteem voor een prikje (nieuw en zeer goed vind ik) maar Vista komt er bij mij alleen binnen voor Internet enzo, voor Games niet
Laat ze met een gamersedition komen zoals WinXP al deed, die heb ik zelf nog niet getest ofzo maar hij zal het vast beter doen dan Home?of de 64bit editie, k hoop btw wel dat Vista ook de 64 bit krijgt
![]()
Maar ik vind dat de system req. wel DIK omlaag kunnen
BTW: Probeer ff al die nutteloze 3d-dingen weg te vinken, waarschijnlijk zullen die heeeel wat mb besparente vinden in Configuscherm > Systeem>nogwat, je ziet wel
Volgens mij kan het gewoon via de Microsoft site.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:23 schreef power_bram het volgende:
Weet iemand waar ik ergens een officiele Vista key kan ophalen? Link?
Zover was is ook al gekomenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:31 schreef mstr het volgende:
[..]
Volgens mij kan het gewoon via de Microsoft site.
Neequote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:33 schreef power_bram het volgende:
[..]
Zover was is ook al gekomen![]()
Maar dan is het alsnog zoeken naar een speld in een hooiberg. Kun je iets concreter zijn?
Klopt..quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:12 schreef Jump het volgende:
Er staat ene in het topic, maar die werkt niet meer
[slimbo]Dan haal je je driver toch van internetquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:45 schreef GertJanB het volgende:
Nou vanmiddag eindelijk Vista BETA 2 geinstaleerd. Ziet er erg goed uit, en al is het nog wat zoeken waar alles zit, werkt hij ook al erg fijn.
Alleen minder is dat hij me netwerkkaart niet ziet of kan instaleren... hierdoor kan ik dus nog niet op internetbeetje jammer...
dat heb ik steeds met de videokaart drivers op mn laptop..quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:50 schreef GertJanB het volgende:
Dat heb ik natuurlijk allang geprobeert
Alleen krijg ik dan de volgende melding....
[afbeelding]
een 4200 met 16MB ramquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat heb ik steeds met de videokaart drivers op mn laptop..![]()
Geforce 420GO 16mb.. verder loopt het best soepel op dat ding,
(Celeron 2.0 512mb PC2100 40GB 5400 rpm hdd)
ach ja iddquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
een 420GO is wat anders dan een 4200![]()
mobile versie van de geforce 4 series![]()
ha! dat heb ik nou ookquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:40 schreef Jump het volgende:
Gisteren Vista er al terug afgegooid, en xp64 opgezet. Blijkt dat er nog geen 64bit ondersteuning is voor mijn tv kaart
XP drivers willen soms ook werkenquote:Op zondag 6 augustus 2006 16:23 schreef GertJanB het volgende:
Bij mij waren er geen Vista Drivers te krijgen voor me netwerkkaart...
Voor een andere versie van tv kaart zijn er al vista drivers, maar geen xp64 driversquote:Op zondag 6 augustus 2006 15:15 schreef neo2000 het volgende:
Vreemd, aangezien het een beta betreft..
Dat van die drivers, ach.. Hardwarefabrikanten vinden het schijnbaar belangrijkerzo veel en zo snel mogelijk nieuwe hardware uit te brengen dan aan goede driverontwikkeling te doen. Moet je eens opletten hoe snel drivers voor Vista uit gaan komen als RC1 of de final build er is.
Ik heb Vista Build 5472 32Bit, incl media center! en die werkt Perfect hoor.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:20 schreef mustisuc het volgende:
welke build heeft iedereen??
ik heb build 5384 en wou graag weten of daar mediacenter in zit (en werkt)
ok bedankt ;pquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 06:13 schreef GertJanB het volgende:
[..]
Ik heb Vista Build 5472 32Bit, incl media center! en die werkt Perfect hoor.
Que..? Misschien als je eens wat interpunctie gebruikt, dat mensen je post niet 4 keer hoeven te lezen voordat ze begrijpen (of; hopen te begrijpenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:36 schreef mustisuc het volgende:
ik kan flip 3d nergens vinden normaal staat ie in het snelmenutje naast starrt ja maar daar staat nu niets en als ik zoek kan ik het ook nergens vinden hebben ze dat bij build 5384 eruit gehaatl ofzo??
ik bedoelde dus windows key + tab en kijk maar eens op de windows vista site daar heet het flip 3dquote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:03 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Que..? Misschien als je eens wat interpunctie gebruikt, dat mensen je post niet 4 keer hoeven te lezen voordat ze begrijpen (of; hopen te begrijpen) what the fuck je nu bedoelt..
Bedoel je Windows key+ tab.. (soms control+tab) De Aero interface dus..?
Okay, dat is nieuw voor mij..quote:Op woensdag 9 augustus 2006 22:38 schreef mustisuc het volgende:
[..]
ik bedoelde dus windows key + tab en kijk maar eens op de windows vista site daar heet het flip 3d![]()
nee het is voor microsoft gewoon dat ze nu 3d hebbenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 08:58 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Okay, dat is nieuw voor mij..Flip 3d..
![]()
Nou, het werkt nu dus bij je, via sneltoetsen.. En, hoe vind je het nu..? Veel toegevoegde waarde he..?(even voor de duidelijkheid, ik vind het dus helegaar niks toegevoegde waarde hebben..
)
Lul niet zo krom.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:41 schreef mustisuc het volgende:
[..]
nee het is voor microsoft gewoon dat ze nu 3d hebben(zodat ze de eer op kunnen strijken dat ze het eerste besturingssysteem met 3d hebben)
openGL, XGL???quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:55 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Lul niet zo krom.
Osx draait al jaren op OpenGL, net als XGL voor linux.
*zucht.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:26 schreef mustisuc het volgende:
[..]
openGL, XGL???
ik had het niet over directx, openGL en XGL, maar echt over 3d toepassingen windows xp was ook nog 2d net zoals osx dat ook 2d is, of vind jij dat de taakbalk van xp en osx 3d is??
in vista is flip 3d dus de toepassing dat laat zien dat het besturingssysteem 3d is
na een week proberen en doen, is me netwerkkaart eindelijk geinstaleerd, alleen nu vraagt ie om een username en password?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:50 schreef GertJanB het volgende:
Dat heb ik natuurlijk allang geprobeert
Alleen krijg ik dan de volgende melding....
[afbeelding]
waarom heb em zelf niet?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 13:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
ff een requestjeheeft iemand die achtergrond van dat meer met die bergen toevallig voor mij in highres?
![]()
klopt maar mijn testinstall is kapoet en ik wou die plaat gebruiken voor een andere toepassingquote:Op woensdag 16 augustus 2006 15:04 schreef GertJanB het volgende:
[..]
waarom heb em zelf niet?zit toch standaard in Vista?
[[url=http://members.home.nl/gj-bosch/fok/img37k.jpg]afbeelding][/url]
Oh hehe ik snap em! your welcome!quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
klopt maar mijn testinstall is kapoet en ik wou die plaat gebruiken voor een andere toepassingdus vandaar
mijn dank is iig groooot
En aangesloten via een router, of maar 1 pc aangesloten op het modem..? Indien via een router, hoe zit alles aangesloten..? DHCP? Indien via een modem, heb je de computernaam goed ingesteld..?quote:Op maandag 14 augustus 2006 20:38 schreef GertJanB het volgende:
Sorry hoor![]()
Heb gewoon een ordinaire kabel verbinden, van @home
ja gewoon 1 pc, rechtstreeks op de kabel modem, Compternaam is ook goed, heb ik nog op gelet... Maar hij vraagt nu dus om, een username en password...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:15 schreef neo2000 het volgende:
[..]
En aangesloten via een router, of maar 1 pc aangesloten op het modem..? Indien via een router, hoe zit alles aangesloten..? DHCP? Indien via een modem, heb je de computernaam goed ingesteld..?
en als je gewoon op cancel klikt ? heb je dan internet ? krijg je een ip-adres ?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:21 schreef GertJanB het volgende:
[..]
ja gewoon 1 pc, rechtstreeks op de kabel modem, Compternaam is ook goed, heb ik nog op gelet... Maar hij vraagt nu dus om, een username en password...![]()
nee... dat lukt niet... ik snap er niks van. Heb nog nooit een username en/of password in moeten vullen...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:22 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en als je gewoon op cancel klikt ? heb je dan internet ? krijg je een ip-adres ?
Heb ook Athome, weliswaar aangesloten via een router, maar bij mij was het gewoon inpluggen en gaan.. Heel vreemd. Bestaande netwerkverbinding weggooien en opnieuw aanmaken..? Misschien een setting in IE niet helemaal juist..?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:45 schreef GertJanB het volgende:
[..]
nee... dat lukt niet... ik snap er niks van. Heb nog nooit een username en/of password in moeten vullen...
[afbeelding]
maar zoals je hier kunt zien kan ik alleen maar voor deze internet verbinding kiezen, als ik op adsl en cable heb geklikt.
Hij vraagt dus dan ook naar logingegevens![]()
helas is het nog steeds niet gelukt, ook niet na de bestaande netwerk verbinding te hebbben verwijderdquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 15:56 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Heb ook Athome, weliswaar aangesloten via een router, maar bij mij was het gewoon inpluggen en gaan.. Heel vreemd. Bestaande netwerkverbinding weggooien en opnieuw aanmaken..? Misschien een setting in IE niet helemaal juist..?
installeer hem zowieso als 2de OS in een dual boot configuratiequote:Op maandag 21 augustus 2006 10:52 schreef anisubs het volgende:
Wil iemand nog even heel veel screenshotjes maken?
Ik ben namelijk aan het twijfelen of ik hem ook ga installeren.
en die checkbox onderaan eens aanvinken ? krijg je dan een optie voor internet zonder username/password ?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 23:45 schreef GertJanB het volgende:
[..]
nee... dat lukt niet... ik snap er niks van. Heb nog nooit een username en/of password in moeten vullen...
[afbeelding]
maar zoals je hier kunt zien kan ik alleen maar voor deze internet verbinding kiezen, als ik op adsl en cable heb geklikt.
Hij vraagt dus dan ook naar logingegevens![]()
Video's en screenshotquote:Op maandag 21 augustus 2006 10:52 schreef anisubs het volgende:
nee, wanneer je die aanvinkt krijg je de optie voor een inbel verbinding (telefoonlijn )...quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:55 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
en die checkbox onderaan eens aanvinken ? krijg je dan een optie voor internet zonder username/password ?
Ik denk dat ie screenshots van mensen hier bedoelt, niet de marketingsamples van Microsoft enzo.quote:
die zijn toch het zelfde?quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik denk dat ie screenshots van mensen hier bedoelt, niet de marketingsamples van Microsoft enzo.
Niet vrees ik..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:28 schreef Opa_vertelt het volgende:
Iemand enig idee hoe ik mijn draadloze logitech keyboard werkend krijg in
dat dualboot menu'tje waarbij je kunt kiezen of je Vista of XP wil opstarten?
Wel vreemd trouwens want als ik bijvoorbeeld het bios inwil/ga, workt het keyboard perfect..
Oh, da's wel minder..quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 20:07 schreef neo2000 het volgende:
[..]
Niet vrees ik..Heb ook een logitech wireless TB, bios kan ik in zonder problemen. Maar heb ik eens een vastloper gehad en kom ik na reboot in het menu waar ik kan kiezen of Windows in Safe mode of normaal op moet starten, doet het TB het niet meer. PS/2 is the key.. (helaas)
Heel veel screens heb ik niet, maar heb er net 1 gemaakt voor jequote:Op maandag 21 augustus 2006 10:52 schreef anisubs het volgende:
Zoiets van if error, then state "is solved in versie + 1"quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:56 schreef Scalley het volgende:
Grappig, af en toe crasht ie en dan verschijnt er een venster dat het probleem opgelost is in RC1.
dit werkt met de serial van beta2?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:16 schreef miss_sly het volgende:
http://download.windowsvista.com/preview/prerc1/en/download.html
Tot vandaag, ben vergeten Vista te registreren... dus nu wanneer ik Vista opstart, moet ik registreren.. maar hoequote:Op maandag 28 augustus 2006 12:51 schreef GertJanB het volgende:
Hier draait ie super! Pentium 4, 3 Ghz, 1024 mb geheugen. nog geen vastloper of crash of iets gehad
van mij mag vista komen!
opnieuw installeren?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:27 schreef GertJanB het volgende:
[..]
Tot vandaag, ben vergeten Vista te registreren... dus nu wanneer ik Vista opstart, moet ik registreren.. maar hoeheb nog steeds geen internetverbinding onder vista...
want de cracks enzo, zijn volgens mij voor als je vista nog gewoon draait...
iemand een idee?
zou die het dan weer doen denk je?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:32 schreef BertV het volgende:
[..]
opnieuw installeren?t'is toch geen bedrijfskritische pc met beta software neem ik aan?
Bij mij werkt 'ie gewoon met de beta 2 key. Die build werkt prima, lekker rap en weinig externe drivers nodig. Alleen de videokaart was een beetje geklooi (GeForce Go wordt niet zo goed ondersteund).quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 12:37 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat staat er niet bij. misschien wel...proberen maar![]()
ik ben hem nu aan het downloaden.
Ik weet met XP dat ie 30 dagen aftelt, en als de boel dan weer opnieuw geinstalleerd wordt begint het tellen weer opnieuw.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:15 schreef GertJanB het volgende:
[..]
zou die het dan weer doen denk je?
Hé je hebt gelijkt, net ff opnieuw geinstaleerd, en hij doet het weer, ik zal hem meteen ff activeren.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:46 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik weet met XP dat ie 30 dagen aftelt, en als de boel dan weer opnieuw geinstalleerd wordt begint het tellen weer opnieuw.
* Break out from Vista Activationscreenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:27 schreef GertJanB het volgende:
Tot vandaag, ben vergeten Vista te registreren... dus nu wanneer ik Vista opstart, moet ik registreren.. maar hoeheb nog steeds geen internetverbinding onder vista...
want de cracks enzo, zijn volgens mij voor als je vista nog gewoon draait...
iemand een idee?
Serial zoekenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 01:17 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik wil die Windows Vista pre-RC1 dus proberen. Maar ik heb geen beta2 serial ofzo, hoe kan ik het dan toch installeren?
Als het al ergens wordt aangeboden verbaasd het me niets als er een serial bijzit.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 01:42 schreef __Saviour__ het volgende:
ah, da's jammer dan.
Maar dan ga ik niet 3gb downloaden als ik er niks aan heb.
Als je het van nieuwsgroepen of torrentjes haalt zal dat er wel bij zitten. En anders moet je maar ff rondzoeken, ik gok dat je niet zo lang hoeft te zoeken....quote:Op woensdag 30 augustus 2006 02:12 schreef erikkll het volgende:
ik ben de pre-rc aan het downloaden maar ben denk ik de sleutel kwijt
die staat er bij mij ook niet dus dat lijkt te kloppen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 16:38 schreef mustisuc het volgende:
ik heb nu ook Pre-RC1 maar nu kan ik de prullenbak niet meer in de gadgetslijst vinden iemand suggesties??
[offtopic] reageer jij eens op je mail of mail mij ffquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:20 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
die staat er bij mij ook niet dus dat lijkt te kloppen.
tenminste in deze beta
you've got mailquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:33 schreef Geckoo het volgende:
[..]
[offtopic] reageer jij eens op je mail of mail mij ff
Thuis ff downloaden.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:19 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Iemand al de RC1 geprobeerd?
Nog niet, dit weekend zal ik me er eens aan wagenquote:Op donderdag 7 september 2006 15:19 schreef Ranja_Ranja het volgende:
min of meer, in VMware doet hij het niet. Vanavond thuis ff op de PC zettenquote:Op donderdag 7 september 2006 15:19 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ja. Hij werkt goed, en een stuk sneller dan de beta.quote:Op donderdag 7 september 2006 15:19 schreef Ranja_Ranja het volgende:
er zijn heel wat veranderingen gemaakt, hij is sneller en de icoontjes en mappen zijn hier en daar wat veranderd en media center werkt nu met alle regio's enz enz..quote:Op donderdag 7 september 2006 17:24 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ik heb de pre-RC1 en nu de RC1 geprobeerd, tja ik kan niet het verschil ontdekken, maar vind het best ook zo.
ik heb het draaiend gehad met Vmware hoor.. Ligt dan toch misschien aan je onderliggende hardware. Hoorde wel dat Vmware moeite had met Viat op een sata schijf. Maar goed, is in Vmware niet voor niets aangegeven als "Experimental" natuurlijk..quote:Op donderdag 7 september 2006 16:49 schreef GertJanB het volgende:
waarom werkt het niet met VMware
Nog niet, wel benieuwd naar de reviews eroverquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:38 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Iemand de RC2 al getest?
ben hem nu aan het burnen...straks even installerenquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:38 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Iemand de RC2 al getest?
Jawel, maar nog steeds net zo brak als de rest van de beta's.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:38 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Iemand de RC2 al getest?
Brak? Ik heb geen problemen meer gehad na RC1... op het niet automatisch switchen van ingebouwde laptopspeakers na de headphone-uitgang na.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:46 schreef frizti het volgende:
[..]
Jawel, maar nog steeds net zo brak als de rest van de beta's.
Hmmm vaag idd.quote:Op zondag 8 oktober 2006 15:40 schreef BertV het volgende:
Met RC1 werkte AVG free perfect, met RC2 staat ie op een zwarte-niet-compatible-lijst bij microsoft...
Ja dat vraag ik me eigenlijk ook af. Ik had RC1 al uitgeprobeerd op een andere (vrij oude) computer en daar liep alles vrij vlot zonder problemen. Nu heb ik RC2 gedownload en wil ik hem op mijn laptop installeren, die maar 1 partitie heeft van 80 gig.quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:46 schreef Black_Ninja het volgende:
Hoi allemaal ik wilde toch ff vragen.
Ik heb gister Vista 64 RC-2 gedownload. Is dit nou een beetje te gebruiken of is het verstandiger om voorlopig gewoon XP te blijven gebruiken? Ik wil liever geen dual-boot maken want ik hoef absoluut geen "test" onderdeel te hebben. Ik wil gewoon alvast wennen aan Vista.
Neem gewoon van iemand een harddiskje van >10 GB over en hang die in je pc, de bestaande harde schijf eruit of in een extern usb-boxje ofzo.quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:46 schreef Black_Ninja het volgende:
Hoi allemaal ik wilde toch ff vragen.
Ik heb gister Vista 64 RC-2 gedownload. Is dit nou een beetje te gebruiken of is het verstandiger om voorlopig gewoon XP te blijven gebruiken? Ik wil liever geen dual-boot maken want ik hoef absoluut geen "test" onderdeel te hebben. Ik wil gewoon alvast wennen aan Vista.
Ja ok, maar daar dan is het nogsteeds een soort van test computer. Ik vraag me meer af of RC2 al gezien mag worden als een echt besturingssysteem of dat het nogsteeds een dikke beta is waar je alleen leuk mee kan spelen. Ik wil namelijk niet alles moeten back-uppen en alles. Ik wil Vista 64 RC2 installeren en dan vrolijk verder gaan. En niet met een 10Gig schijf moeten klooien en bijna geen enkele software meer over hebben.quote:Op zondag 8 oktober 2006 20:41 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Neem gewoon van iemand een harddiskje van >10 GB over en hang die in je pc, de bestaande harde schijf eruit of in een extern usb-boxje ofzo.
Zo voorkom je dus alle problemen en hoef je je geen zorgen te maken.
Zo heb ik het ook gedaan, heb beta 2 maar inmiddels net RC2 gedownload!
Ik weet niet waar jij woont maar als je alleen al 1 fucking gig nodig hebt voor je OS vind ik dat veel en samen met mij nog 10000 andere fok!kersquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:03 schreef StonedKinG het volgende:
Vista is oke! Wordt alleen een beetje moe van mensen die vinden dat het zo ongelooofelijk veel geheugen vreet... Tjah, moet je het ook niet gaan draaien met minder dan 1 GB. En ondertussen doorzeuren dat 1 GB minimum niet normaal is voor slechts een OS. Maar daarnaast willen we allemaal wel de leuke functies, snelle animaties en transparante tierelantijntjes. Als je niet bereid bent mee te gaan met je hardware, ga lekker Windows 2000 draaien ofzo.
Vista is een OS voor de toekomst, en daar hoort goede hardware bij. Je monteert toch ook geen splinternieuw navigatiesysteem en dure nieuwe banden op een oude auto van 100 euro?
De beta is een beta.... Dus er zal nog een en ander verschillen met de uiteindelijke release. Bovendien loopt de licentie dus op een bepaald moment af, misschien hoop je dat tegen die tijd er een crack ofzo is? Ik denk namelijk dat MS er werk van zal maken om de beta's te blokkeren, ik las iets over dat MS in de uiteindelijke Vista een stuk agressiever de mensen met een foute key te grazen wil nemen. En of je zal kunnen upgraden vanuit RC2 naar de uiteindelijk release, zou ik ook mijn geld niet op in zetten.quote:Op zondag 8 oktober 2006 20:55 schreef Black_Ninja het volgende:
[..]
Ja ok, maar daar dan is het nogsteeds een soort van test computer. Ik vraag me meer af of RC2 al gezien mag worden als een echt besturingssysteem of dat het nogsteeds een dikke beta is waar je alleen leuk mee kan spelen. Ik wil namelijk niet alles moeten back-uppen en alles. Ik wil Vista 64 RC2 installeren en dan vrolijk verder gaan. En niet met een 10Gig schijf moeten klooien en bijna geen enkele software meer over hebben.
1. Ja vast wel.quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:46 schreef Black_Ninja het volgende:
Dat is geen afgeven maar aangeven waarom je dus dual boot moet blijven houden tot Vista echt uitkomt.quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:43 schreef wimmel_1 het volgende:
Wat ik in deze niet snap is dat mensen in Fora als deze beginnen af te geven op het feit er bepaalde drivers niet aanwezig zijn,
Ik doelde met met deze post dan ook niet op jouw post, sorry als je dit wél zo ervaarde.quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:44 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat is geen afgeven maar aangeven waarom je dus dual boot moet blijven houden tot Vista echt uitkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |