Maarja, met een beetje eten bij familie, zouden we het net kunnen redden. Maar nu kregen we vandaag een dwangbevel van de deurwaarder in de bus, of we binnen twee dagen even 150 piek willen betalen aan de belastingdienst. Ze komen donderdag even aan om dat geld te innen. Zo niet, dan nemen ze onze spullen mee. Leuke kerst dus
Die financiële problemen spelen al een tijdje. Mijn vriendin staat al geruime tijd voor tweeduizend gulden rood, en dat is de limiet. We wonen samen, en ik ben de enige die werkt. Gelukkig krijgt zij nog wel wat geld van de Studiefinanciering. En ze kan nog een baantje krijgen als schoonmaakster. Echt veel verdien je daar ook niet mee.
Maar hoe nu verder ? Ik heb gehoord dat je je als particulier ook failliet kunt laten verklaren, zodat men een gepaste oplossing kan vinden. Wel wordt het moeilijk om dan ooit nog een lening te krijgen, maar dat is voor later zorg. Wat moeten we nu ???
Je kunt ook hulp vragen bij De Stadsbank in jullie omgeving (neemt leningen over en zorgt samen met jullie voor een afbetaalplan).
Misschien moet ik wel weer terug naar huis
Dat wil ik echt niet. Samenwonen bevalt heel goed, behalve de financiele kant dan.
Ik kan heeeeel misschien in de kerstvakantie werken als kipfileerder. Maar dat zal wel weer niet doorgaan.
Schoonmaken waarschijnlijk wel. Verdient wel weinig, maar alle kleine beetjes helpen.
Zuuuuuchttttttttttt
Geef aan wat je kunt missen!!
Nooit zover laten komen,
met alles en iedereen is een regeling te treffen, ook met de belasting.
Ik hoop dat je nog op tijd bent.
Daarnaast zou ik beide als de sodemieter werk (wat dan ook!) gaan zoeken OF weer bij ouders gaan wonen.
quote:Ik heb helaas een aantal negatieve ervaringen met werken gehad.
Op dinsdag 18 december 2001 18:32 schreef scarefreak het volgende:
Je vriendin zal ook moeten proberen te werken, op zo'n moment moet je proberen elk werk dat je kunt krijgen te pakken...
suc6 he!
Ga morgen weer bij uitzendbureau's langs, hopen dat ze wat hebben. Heb nu vakantie t/m 5 januari.
Hopelijk kan ik dan iets voor fulltime vinden.
Productiewerk ofzo.
Maar ja, iig succes ermee...
Probeer de auto te laten.(Ja het is koud buiten maar probeer afstanden die met de fiets te doen zijn dan ook te fietsen.)
Ik kan me goed begrijpen hoe jij en je vriendin voelen. Omdat ik namelijk in een soort gelijke situatie zit. Alleen ik heb er al een 3 maanden last van. Zelf heb ik intussen hoge schulden staan. Maar door contact met de bedrijven te nemen waarik schulden heb zijn we er samen uitgekomen.
Ik hoop dat jullie met z`n tweeen het hoofd boven water kunnen houden.Alvast toch een prettige kerst toegewenst ondanks de omstandigheden
quote:Ik wil er eigelijk ook wel iets over weten als dat kan
Op dinsdag 18 december 2001 18:41 schreef Scipio het volgende:
Ga in ieder geval niet voor het faillissement. Sinds 1998 is er voor particulieren een schuldensaneringsregeling opgenomen in de faillisementswet.
Als je het echt niet meer ziet zitten financieel dan wordt er voor jou een sanering op poten gezet. Dat is even door de zure appel heenbijten, maar daarna ben je helemaal schuldenvrij.
Wil je er meer over weten, laat het dan even weten. Succes!
De regeling waar je op doelt heet de WSNP (Wet Schuldensanering Natuurlijke Personen) , dit moet je via een raadsman aanvragen bij de president van de rechtbank, die dan beslist of jij daarvoor in aanmerking komt. Na de uitspraak van een uitvoering WSNP zijn alle schuldeisers, zonder uitzondering, verplicht mee te werken. Je zult dan in een periode van x jaar (de rechter beslist hoe lang, meestal 3 jaar) zoveel mogelijk opzij moeten leggen voor je schuldeisers, een bewindvoerder (want ja je komt onder curatele te staan) houdt jullie stevig in de gaten. Na die periode zal de bewindvoerder de rechter adviseren in zijn uitspraak, en vind die dat je er genoeg voor gedaan hebt, dan pas zijn al je schulden gekwijt.
Maar zie dit als een laatste redmiddel, niet om 150 piek, maar om een financieel uitzichtloze situatie nog te redden, waarbij je echt zover in de stront zit dat er gewoon niets anders meer mogelijk is.
Als je zelf slecht kunt bemiddelen, laat dan een ander dit voor je doen. Dit werkt vaak 1000x beter en vaak zijn er nog betere afspraken te maken.
Succes.
quote:Hoi,
Op dinsdag 18 december 2001 18:41 schreef Scipio het volgende:
Ga in ieder geval niet voor het faillissement. Sinds 1998 is er voor particulieren een schuldensaneringsregeling opgenomen in de faillisementswet.
Als je het echt niet meer ziet zitten financieel dan wordt er voor jou een sanering op poten gezet. Dat is even door de zure appel heenbijten, maar daarna ben je helemaal schuldenvrij.
Wil je er meer over weten, laat het dan even weten. Succes!
We zijn hier wel in geinteresseerd.
Djeez kan niet op de fiets naar het werk, want dat is te ver weg.
Heb je hier meer info over?
Bedankt
Ik sta zelf f 2000,- rood. Eind deze week komt de studiefinanciering er weer bij. Dus als de deurwaarder wil luisteren, kan ik begin volgende week het geld overmaken.
Hoop hoop.
quote:Te jong voor werk? Op je 19e?
Op dinsdag 18 december 2001 18:39 schreef Ingrid19 het volgende:[..]
Ik heb helaas een aantal negatieve ervaringen met werken gehad.
Maar nu ben ik een tijdje echt op zoek, wil en durf ik te werken, kan ik niks vinden omdat ik te jong ben.Ga morgen weer bij uitzendbureau's langs, hopen dat ze wat hebben. Heb nu vakantie t/m 5 januari.
Hopelijk kan ik dan iets voor fulltime vinden.
Productiewerk ofzo.
*mond valt open*
Naar welk werk zoek jij dan dat ze zeggen dat je te jong bent???
In ieder geval veel sterkte allebei en toch fijne feestdagen gewenst.
quote:
Op dinsdag 18 december 2001 18:34 schreef Ingrid19 het volgende:
Tja, we zitten in een kut situatie.
Omdat ik nog maar 19 ben, kan ik heel moeilijk en bijbaantje krijgen. Ik hoor overal 'Hoe oud ben je? Oh, 19!, Tja, jammer dan, kom maar terug als je 20 bent!'
Dat slaat toch nergens op?!?
quote:Deurwaarders staan helaas niet bekend om hun luistervaardigheid. Zoals iemand al schreef, leen het van iemand en betaal terug zodra de stufi er is.
Op dinsdag 18 december 2001 18:57 schreef Ingrid19 het volgende:
Djeez heeft al een lening lopen bij de Gemeentelijke Kredietbank (GKB) voor de financiering van zijn auto.
Hij heeft het maximale geleend en zijn vader staat borg.Ik sta zelf f 2000,- rood. Eind deze week komt de studiefinanciering er weer bij. Dus als de deurwaarder wil luisteren, kan ik begin volgende week het geld overmaken.
Hoop hoop.
quote:Let op dat je niet het ene gat met het andere gat vult. Dat is geen structurele oplossing!!!!
Op dinsdag 18 december 2001 19:02 schreef Scipio het volgende:[..]
Deurwaarders staan helaas niet bekend om hun luistervaardigheid. Zoals iemand al schreef, leen het van iemand en betaal terug zodra de stufi er is.
Bekijk wat per maand je vaste lasten zijn en reserveer dat bedrag ook daarvoor, zodat je het niet uitgeeft aan dingen die minder dringend zijn. Daarbij helpt een huishoudboekje met al je uitgaven je om overzicht te krijgen in al je uitgaven.
Nogmaals sterkte alletwee.
quote:Volgens mij zoeken jullie de makkelijkste weg, het kan er bij mij niet in dat je niet 1 dom productiebaantje kan vinden..neem desnoods een krantenwijk of 2 of 3!!
Op dinsdag 18 december 2001 18:52 schreef Ingrid19 het volgende:[..]
Hoi,
We zijn hier wel in geinteresseerd.
Djeez kan niet op de fiets naar het werk, want dat is te ver weg.
Heb je hier meer info over?
Bedankt
Maar je moet er wel wat voor doen he
En heel terecht wordt er gezegd: vul het ene gat niet met het andere, maar die 150 piek die je na een week kan terugbetalen moet toch echt wel kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |