Hij heeft gelijk. Kom dan eens met antwoorden op die vragen?quote:Op maandag 19 juni 2006 19:56 schreef The_Duce het volgende:
Het gros van jouw vragen geven blijk van een IQ als dat van een schoenmaat
Moet ik dit serieus nemen? En zo ja, verklaar je nader, daar zijn dit soort Forums voor, toch?quote:Op maandag 19 juni 2006 19:56 schreef The_Duce het volgende:
Het gros van jouw vragen geven blijk van een IQ als dat van een schoenmaat
Terecht nogal wel, beetje ziek in je hoofd?quote:Op maandag 19 juni 2006 19:58 schreef Megumi het volgende:
Om te beginnen gelooft de echte eskimo niet in Jezus. Maar gelooft in goden en geesten en leeft in harmonie met zijn omgeving. Want welk mens gelooft in een god die zijn eigen zoon op een paar planken laat spijkeren terwijl er dan ook nog eens wordt uitgelegd dat god oppermachtig is. Voor de meeste andere volkeren is Jezus een zwakkeling en god een sukkel. Kijk maar eens naar China en Japan. In het laatste land hebben ze de christenen terecht onthoofd. En in het eerste land gewoon verboden.
Nogalquote:Op maandag 19 juni 2006 19:59 schreef The_Fox84 het volgende:
[..]
Terecht nogal wel, beetje ziek in je hoofd?
Als je de bijbel leest vind je antwoordenquote:Vraag 1: Is God Almachtig, en is zijn schepping perfect?
Vraag 2: Waarom is er dan zoveel onderhoud nodig? Denk bijvoorbeeld aan de Zondvloed...
Als iets perfect is gaat het toch niet op den duur verrotten? En als je almachtig bent gaat je creatie toch niet verrotten? En heb je dan geen beter idee dan een grote zondvloed, of eh...massamoord? Of was God de eerste met etnische zuiveringen? Barmhartig?quote:Op maandag 19 juni 2006 20:00 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Als je de bijbel leest vind je antwoordenGod is almachtig en zijn schepping is perfect. Door de zonde is de schepping niet langer perfect. Onderhoud, zoals jij dat noemt, is daar een gevolg van.
Hoe kan iets dat perfect geschapen is beinvloed of uberhaupt geraakt worden door zonde?quote:Op maandag 19 juni 2006 20:00 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Als je de bijbel leest vind je antwoordenGod is almachtig en zijn schepping is perfect. Door de zonde is de schepping niet langer perfect. Onderhoud, zoals jij dat noemt, is daar een gevolg van.
Een bekend versje luidt: "Lees je bijbel, bid elke dag". Begin met dat eerste. Zondeval en zondvloed zijn twee verschillende gebeurtenissen. Zo zijn Adam en Noach ook geen broers. Jouw vragen vloeien voort uit een zekere onwetendheid. Christenen zijn dan ook niet dom, jij bent onwetend. Doe er wat aan en bestel bij de EO een gratis bijbel!quote:Op maandag 19 juni 2006 20:03 schreef child_of_the_matrix het volgende:
[..]
Als iets perfect is gaat het toch niet op den duur verrotten? En als je almachtig bent gaat je creatie toch niet verrotten? En heb je dan geen beter idee dan een grote zondvloed, of eh...massamoord? Of was God de eerste met etnische zuiveringen? Barmhartig?
Dan weer een tegenvraag. Hoe kan iets dat perfect is een zonde begaan?quote:Op maandag 19 juni 2006 20:00 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoeld met 'jullie' in je verhaal, maar er staat niks in de bijbel over vrouwenbesnijdenis hoor!quote:Op maandag 19 juni 2006 19:58 schreef child_of_the_matrix het volgende:
[..]
Moet ik dit serieus nemen? En zo ja, verklaar je nader, daar zijn dit soort Forums voor, toch?
Mijn vragen zijn een beetje extreem, maar juist omdat de dingen die zij geloven zo extreem zijn. Of vinden jullie besnijdenis bij vrouwen kattepis?
Ja, wat is er perfect aan een wezen dat geschapen is naar het beeld van een opperwezen en dat zich zijn hele korte leven moet onderwerpen om maar in de gunst van de opperwezen te komen? En dan is dat wezen ook nog zo onperfect geschapen dat dat korte leven gevuld is met verleidingen en pijn welke het wezen moet weerstaan. Welke zieke sadistische geest verzint zoiets?quote:Op maandag 19 juni 2006 20:06 schreef VarsesteR het volgende:
[..]
Dan weer een tegenvraag. Hoe kan iets dat perfect is een zonde begaan?
Ik heb de bijbel, de satanistische bijbel, de koran, de book of Solomon, the book of Enoch, the gospel of thomas, the kingdom of god is within you, de Necronomicon e.a. gelezen...dus die bijbel van de EO mag je houden.....quote:Op maandag 19 juni 2006 20:05 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Een bekend versje luidt: "Lees je bijbel, bid elke dag". Begin met dat eerste. Zondeval en zondvloed zijn twee verschillende gebeurtenissen. Zo zijn Adam en Noach ook geen broers. Jouw vragen vloeien voort uit een zekere onwetendheid. Christenen zijn dan ook niet dom, jij bent onwetend. Doe er wat aan en bestel bij de EO een gratis bijbel!
Kuch, kuch, je probeert je intelligenter te laten over komen dan je bent, waar in de koran staat er iets over vrouwenbesnijdenis?quote:Op maandag 19 juni 2006 20:10 schreef child_of_the_matrix het volgende:
[..]
Ik heb de bijbel, de satanistische bijbel, de koran, de book of Solomon, the book of Enoch, the gospel of thomas, the kingdom of god is within you, de Necronomicon e.a. gelezen...dus die bijbel van de EO mag je houden.....
God wilde geen stropoppen. Hij heeft de mens een vrije wil gegeven. Helaas is de mens verleid door de duivel en heeft zich van God afgekeerd. Als straf daarop is de schepping corrupt geraakt en de dood in ons midden gekomen.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:04 schreef wonko het volgende:
[..]
Hoe kan iets dat perfect geschapen is beinvloed of uberhaupt geraakt worden door zonde?
Hebben en gelezen hebben zijn twee verschillende dingen. Als je ze wel gelezen hebt, heb je wat steekjes laten vallen of je hebt wellicht het IQ van een schoenmaat zoals ik hierboven al opperde.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:10 schreef child_of_the_matrix het volgende:
[..]
Ik heb de bijbel, de satanistische bijbel, de koran, de book of Solomon, the book of Enoch, the gospel of thomas, the kingdom of god is within you, de Necronomicon e.a. gelezen...dus die bijbel van de EO mag je houden.....
hij heeft het ook over moslims en een aantal van die moslims vindt het nogal gaaf om vrouwen te besnijdenquote:Op maandag 19 juni 2006 20:06 schreef koco1 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je bedoeld met 'jullie' in je verhaal, maar er staat niks in de bijbel over vrouwenbesnijdenis hoor!
hij meent de koran gelezen te hebben, nergens in de koran staat er een woord over vrouwenbesnijdenisquote:Op maandag 19 juni 2006 20:12 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
hij heeft het ook over moslims en een aantal van die moslims vindt het nogal gaaf om vrouwen te besnijden
Dus god was niet zo sterk of goed dat hij dat kon voorkomen? In andere woorden hij heeft zijn eigen schepping overgeleverd aan de willekeur van een duivel? En iedereen die niet sterk genoeg is gemaakt moet maar eeuwig branden in de hel? En dan te bedenken dat ook die zwakken geschapen zijn naar gods beeld. Het wordt steeds enger.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:11 schreef The_Fox84 het volgende:
[..]
God wilde geen stropoppen. Hij heeft de mens een vrije wil gegeven. Helaas is de mens verleid door de duivel en heeft zich van God afgekeerd. Als straf daarop is de schepping corrupt geraakt en de dood in ons midden gekomen.
Zoveel gelezen en niet begrepen.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:10 schreef child_of_the_matrix het volgende:
[..]
Dus waar komt men terecht als men zondig heeft geleefd? In zijn of haar eigen hel? Of is het leven op aarde die hel en de dood de verlossing?quote:Op maandag 19 juni 2006 20:13 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Hoe klinkt dit:
1-God's schepping is perfect, is altijd perfect geweest, en zal altijd perfect blijven
2-Wij zijn ook perfect, hebben allemaal het eeuwig leven al, en hebben een vrije wil, waarmee we soms andermans vrijheid belemmeren
3-God's Heilige Schrift staat in zijn hele schepping, in de DNA, in je geweten, je brein, je logica, emoties liefde...
4-De Hel bestaat niet, maar wij kunnen met onze vrije wil wel een Hel creeeren...
Dat klinkt als een geloof zoals een mens het graag zou willen geloven.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:13 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Hoe klinkt dit:
1-God's schepping is perfect, is altijd perfect geweest, en zal altijd perfect blijven
2-Wij zijn ook perfect, hebben allemaal het eeuwig leven al, en hebben een vrije wil, waarmee we soms andermans vrijheid belemmeren
3-God's Heilige Schrift staat in zijn hele schepping, in de DNA, in je geweten, je brein, je logica, emoties liefde...
4-De Hel bestaat niet, maar wij kunnen met onze vrije wil wel een Hel creeeren...
God wilde geen stropoppen, hij kon het voorkomen, maar dan was het zijn ingrijpen en niet de vrije wil van de mens.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:13 schreef wonko het volgende:
[..]
Dus god was niet zo sterk of goed dat hij dat kon voorkomen? In andere woorden hij heeft zijn eigen schepping overgeleverd aan de willekeur van een duivel? En iedereen die niet sterk genoeg is gemaakt moet maar eeuwig branden in de hel? En dan te bedenken dat ook die zwakken geschapen zijn naar gods beeld. Het wordt steeds enger.
In de drie grote religies, impliceert God's macht, een onbeperkte macht. Niemand is 'sterk' genoeg of niet genoeg gemaakt, er is zoiets als eigen verantwoordelijkheid, vrijheid van keuze.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:13 schreef wonko het volgende:
[..]
Dus god was niet zo sterk of goed dat hij dat kon voorkomen? In andere woorden hij heeft zijn eigen schepping overgeleverd aan de willekeur van een duivel? En iedereen die niet sterk genoeg is gemaakt moet maar eeuwig branden in de hel? En dan te bedenken dat ook die zwakken geschapen zijn naar gods beeld. Het wordt steeds enger.
Schiet maar iemand dood, dan is je Hel nabij...quote:Op maandag 19 juni 2006 20:14 schreef wonko het volgende:
[..]
Dus waar komt men terecht als men zondig heeft geleefd? In zijn of haar eigen hel? Of is het leven op aarde die hel en de dood de verlossing?
Kortom god zag en deed niets...liet zijn schepping als stropoppen van de duivel en deed geen moer om zijn volk te beschermen. Hij gaf ze via de mens zelf een religie waarin men zich moest onderwerpen aan hem anders zou hij ze keihard straffen..hij die de mens zelf zo zwak gemaakt heeft.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:16 schreef The_Fox84 het volgende:
[..]
God wilde geen stropoppen, hij kon het voorkomen, maar dan was het zijn ingrijpen en niet de vrije wil van de mens.
Gebruik drank en/of drugs en zie...daar is de hemel. Maar dat wil god niet...die wil alleen maar stropoppen die alleen maar doen wat hij ze toelaat. Anders is het...hell awaits.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:18 schreef child_of_the_matrix het volgende:
[..]
Schiet maar iemand dood, dan is je Hel nabij...
Wordt verliefd en zie daar de hemel....
Dit is ook zo'n typisch voorbeeld van klakkeloos geloven wat er in het Heilige Schrift staat:quote:Op maandag 19 juni 2006 20:16 schreef The_Fox84 het volgende:
[..]
God wilde geen stropoppen, hij kon het voorkomen, maar dan was het zijn ingrijpen en niet de vrije wil van de mens.
Of je hebt een beperkt begrijpend vermogen, of je wilt het gewoon niet begrijpen en er lekker 'stoer' tegenaan schoppen.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:18 schreef wonko het volgende:
[..]
Kortom god zag en deed niets...liet zijn schepping als stropoppen van de duivel en deed geen moer om zijn volk te beschermen. Hij gaf ze via de mens zelf een religie waarin men zich moest onderwerpen aan hem anders zou hij ze keihard straffen..hij die de mens zelf zo zwak gemaakt heeft.
Alle vragen die jij hierboven stelde zijn geinspireerd uit het heilige geschriftquote:Op maandag 19 juni 2006 20:19 schreef child_of_the_matrix het volgende:
[..]
Dit is ook zo'n typisch voorbeeld van klakkeloos geloven wat er in het Heilige Schrift staat:![]()
Mwah, "zo zwak gemaakt". Hij heeft ze gewoon verboden om van de boom van goed en kwaad te eten in het Paradijs. Op het moment dat de zonde begaan werd, wist de mens dus nog niet dat wat hij (of in dit geval: zij) deed, "fout" was.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:18 schreef wonko het volgende:
[..]
Kortom god zag en deed niets...liet zijn schepping als stropoppen van de duivel en deed geen moer om zijn volk te beschermen. Hij gaf ze via de mens zelf een religie waarin men zich moest onderwerpen aan hem anders zou hij ze keihard straffen..hij die de mens zelf zo zwak gemaakt heeft.
Ik begrijp het heel goed...jij hebt geen normaal weerwoord.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:20 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Of je hebt een beperkt begrijpend vermogen, of je wilt het gewoon niet begrijpen en er lekker 'stoer' tegenaan schoppen.
quote:Op maandag 19 juni 2006 20:20 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Of je hebt een beperkt begrijpend vermogen, of je wilt het gewoon niet begrijpen en er lekker 'stoer' tegenaan schoppen.
Ik ga bijna begrip tonenquote:k heb al met heel wat Christenen en Moslims gesproken, en elke keer dat ik met goede argumenten kom worden ze stil of aggressief...
Dus zo perfect is dat geschapen naar zijn evenbeeld niet..of die god is niet perfect. Het lijkt wel een mens...daar gaat een zinnig denkend mens zich toch niet aan onderwerpen?quote:Op maandag 19 juni 2006 20:21 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Mwah, "zo zwak gemaakt". Hij heeft ze gewoon verboden om van de boom van goed en kwaad te eten in het Paradijs. Op het moment dat de zonde begaan werd, wist de mens dus nog niet dat wat hij (of in dit geval: zij) deed, "fout" was.
Eigenlijk kan je gewoon zeggen dat God de mens dom wilde houden, en dat dat zijn grootste fout was als Almachtige.![]()
sorry, maar de vragen zijn echt absurd, kwestie als vrouwenbesnijdenis, waar in de bijbel of koran?quote:Op maandag 19 juni 2006 20:21 schreef wonko het volgende:
[..]
Ik begrijp het heel goed...jij hebt geen normaal weerwoord.![]()
Dan moet je katholiek worden, dan kan je vergeving vragen voor die moord.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:21 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Schiet maar iemand dood, dan is je Hel nabij...
Wordt verliefd en zie daar de hemel....
Hiermee bedoel ik dat je acties gevolgen hebben, maar ik geloof niet dat moorden per definitie een zonde is. Als iemand mijn vrouw verkracht met een mes op haar keel terwijl ik thuiskom, schiet ik die gast meteen dood zonder 1 seconde berouw, en ik geloof dat 'god'echt niet toekeek en zegt: Oh Oh Oh, je trapte erin, je gaat voor eeuwig naar de Hel....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |