abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juni 2006 @ 23:47:59 #76
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_39021663
Als dit van heel België is, dan stemt dus gewoon ongeveer 60% van de Vlamingen op VB
Lijkt me namelijk dat er één Waal bestaat die zo stom is om te stemmen op het VLAAMS Belang...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 19 juni 2006 @ 23:49:22 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_39021705
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, ja?
Ik denk dat het niet bepaald een sterke analyse is. Zo'n beetje alle belastingbetalers hebben op VB gestemd, stelt-ie. Alles wat uitkeringen heeft, allochtoon is of eraan gelieerd (wat dat laatste ook moge betekenen) stemt dus op de andere partijen? Je gelooft het zelf?
Dat was uiteraard gechargeerd, wat je goed weet.
The End Times are wild
pi_39021732
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat was uiteraard gechargeerd, wat je goed weet.
Hoezo moet ik weten dat je chargeer dan?
I´m back.
  maandag 19 juni 2006 @ 23:51:06 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_39021758
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:50 schreef Ryan3 het volgende:
Hoezo moet ik weten dat je chargeer dan?
Omdat het duidelijk overtrokken is.

Maar het gaat tenslotte om het effect.
The End Times are wild
pi_39021848
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat het duidelijk overtrokken is.

Maar het gaat tenslotte om het effect.
Ja, maar aangezien ik niet weet dat je doel is op effect te jagen, kan ik alleen concluderen dat de analyse niet echt correct overkomt toch? En dus schiet je je doel voorbij... .
I´m back.
  maandag 19 juni 2006 @ 23:55:02 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_39021876
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar aangezien ik niet weet dat je doel is op effect te jagen, kan ik alleen concluderen dat de analyse niet echt correct overkomt toch? En dus schiet je je doel voorbij... .
Bij jou sowieso. Maar jij bent dan ook geen doelgroep.
The End Times are wild
pi_39021911
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bij jou sowieso. Maar jij bent dan ook geen doelgroep.
Ik woon dicht bij Antwerpen ook hè. .

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 20-06-2006 00:44:56 ]
I´m back.
  maandag 19 juni 2006 @ 23:56:55 #83
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_39021940
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik woon dichtbij Antwerpen ook hè. .
Jij ook al? Ik woon daar ook heel erg dichtbij.

Het zal toch niet besmettelijk zijn?
The End Times are wild
pi_39022001
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij ook al? Ik woon daar ook heel erg dichtbij.

Het zal toch niet besmettelijk zijn?
Hier is het besmettelijker dan in Bergen. .
I´m back.
pi_39023935
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:47 schreef -skippybal- het volgende:
Als dit van heel België is, dan stemt dus gewoon ongeveer 60% van de Vlamingen op VB
Lijkt me namelijk dat er één Waal bestaat die zo stom is om te stemmen op het VLAAMS Belang...
kan niet eens volgens mij (misschien in Brussel) ze doen daar aan gescheiden kieslijsten dacht ik.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 07:52:41 #86
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39025635
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat een oerslechte vergelijking Lord_Vetinari. Maar dan ook echt zeer en zeer slecht.
Want...? In het Westen mogen geen partijen opkomen die aangeven dat ze een samenleving zonder moslims willen, maar in moslimlanden mogen wel regimes heersen die niet alleen laten merken dat ze geen andere geloven tolereren maar het ook uitvoeren? Om vervolgens in het Westen moslims te zien klagen, dat er partijen zijn, die... enz. enz.? Zij die in glazen huizen wonen kunnen beter geen stenen werpen. Of, om het simpeler te houden, ge ziet wel de splinter in andermans oog, doch niet de balk in uw eigen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_39026051
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:33 schreef LXIV het volgende:
Het cordon sanitaire heeft in ieder geval averrechts gewerkt. Juist hierdoor heeft het VB de omvang kunnen bereiken die het nu heeft.
In ogenschouw genomen hoeveel Vlamingen en Walen (want Belgen bestaan niet) direct afhankelijk zijn van de overheid of zelf allochtoon of nauw hieraan gelieerd, kan men zeggen dat zo'n beetje iedere belastingbetaler op het VB gestemd heeft.
In Nederland heeft het altijd ontbroken aan een leider als De Winter. Janmaat, Fortuijn, Smit of Wilders zijn toch stuk voor stuk rare kwiebussen. Toch geloof ik dat in potentie ook in Nederland een dergelijke partij mogelijk is.
Heeft de stemplicht er niet ook iets mee van doen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39026233
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 07:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Want...? In het Westen mogen geen partijen opkomen die aangeven dat ze een samenleving zonder moslims willen, maar in moslimlanden mogen wel regimes heersen die niet alleen laten merken dat ze geen andere geloven tolereren maar het ook uitvoeren? Om vervolgens in het Westen moslims te zien klagen, dat er partijen zijn, die... enz. enz.? Zij die in glazen huizen wonen kunnen beter geen stenen werpen. Of, om het simpeler te houden, ge ziet wel de splinter in andermans oog, doch niet de balk in uw eigen?
Zou een Nederlander (of Belg) die geen partij wens die moslims in vrijheden wil beperken zijn mening voor zich moeten houden omdat er elders moslims zijn die niet-moslims in hun vrijheden beperken?

En waarom zou deze beperking in het bijzonder gelden voor Nederlandse (of Belgische) moslims? Mag ik, als niet moslim wél vinden dat anti-moslim beleid verkeerd beleid is? Of moet ik dan ook eerst de misstanden in de rest van de wereld in ogenschouw nemen?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 20 juni 2006 @ 09:25:13 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_39026766
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 08:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Heeft de stemplicht er niet ook iets mee van doen?

Ik denk dat het hebben van stemplicht het VB zeker in de kaart speelt.
The End Times are wild
pi_39026916
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat het hebben van stemplicht het VB zeker in de kaart speelt.

Ik moet dan altijd zo denken aan die mensen die verklaarden nog nooit gestemd te hebben en voor het eerst van hun leven gingen stemmen: op Pim Fortuyn.
In België zijn er geen (nauwelijks) mensen die niet stemmen, toch? Volgens mij krijg je de boete automatisch thuisgestuurd als je niet stemt.

Blijft toch een raar fenomeen, een plicht tot kiezen in een vrij land.

Langzamerhand neig ik naar een voorkeur voor Amerikaans model: iedereen stemrecht maar je moet er wel wat voor doen. Niets inhoudelijks (IQ-test, voldoende verdienen, toets staatsrecht of kennis van partijstandpunten), maar wel de handeling 'registreren als kiezer' moeten verrichten voordat stemrecht uitgeoefend kan worden.
pi_39028232
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 08:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Zou een Nederlander (of Belg) die geen partij wens die moslims in vrijheden wil beperken zijn mening voor zich moeten houden omdat er elders moslims zijn die niet-moslims in hun vrijheden beperken?

En waarom zou deze beperking in het bijzonder gelden voor Nederlandse (of Belgische) moslims? Mag ik, als niet moslim wél vinden dat anti-moslim beleid verkeerd beleid is? Of moet ik dan ook eerst de misstanden in de rest van de wereld in ogenschouw nemen?
Exactement mijn punt. Volgens de redenering van Herr Vetinari mogen alle mensen die uit dictatoriale landen komen geen gebruik maken van vrijheid van meningsuiting al hier (en dus klagen over bepaalde misstanden). Zelfs mensen die hier geboren zijn, maar waarvan hun ouders hun afkomst hebben in dergelijke landen mogen geen gebruik maken van dit recht, immers in hun "oorspronkelijke land" mogen andere mensen dat ook niet
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:42:26 #92
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39028460
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Exactement mijn punt. Volgens de redenering van Herr Vetinari
Vind je het heel erg dat ik hier gestopt ben met lezen? Blijkbaar heb je geen argumenten en vind je het nodig op de man te spelen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_39028729
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Vind je het heel erg dat ik hier gestopt ben met lezen? Blijkbaar heb je geen argumenten en vind je het nodig op de man te spelen.
Ik geloof niet dat ik me bezondigde aan op de man spelen . Dus als je wil, ga erop in. Waarom zou een Nederlander of Belg zich iets gelegen moeten laten liggen aan misstanden elders voordat er recht van spreken in Nederland / België kan worden geclaimd? En waarom zou een moslim zich dat meer dan een niet-moslim moeten aantrekken?
pi_39031689
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan en wees eens een man. Als je al over het Duitse woord Herr valt heb je wel erg lange tenen, in iedergeval langer dan menig moslim. Geef gewoon een tegenargument of zeg niets.
Allah Al Watan Al Malik
pi_39032104
De Hitler vergelijking uit de OP lijkt me disproportioneel maar dat terzijde.

Het verbaast me niets dat het Vlaams Belang zoveel aanhang heeft. De gevestigde politiek heeft blijkbaar geen oog voor de problemen waar de gemiddelde Vlaming mee zit. Een cordon sanitaire is natuurlijk een laffe manier om jezelf als gevestigde politieke partij voor de gek te houden.

Ik denk persoonlijk dat het VB voornamelijk protest stemmers heeft en zolang de gevestigde politiek daar niets mee doet zullen ze zo groot blijven en dan kunnen politici van andere partijen doen alsof hun neus bloedt en er schande van spreken maar het is een kwestie van oorzaak en gevolg.
pi_39034228
http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/27979099/

Als je dit debat bekijkt is het niet heel erg vreemd dat het Vlaams Belang de grootste is.
pi_39034949
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan en wees eens een man. Als je al over het Duitse woord Herr valt heb je wel erg lange tenen, in iedergeval langer dan menig moslim. Geef gewoon een tegenargument of zeg niets.
Als je iemand een spiegel voorzet komt het regelmatig voor dat ze opeens niets meer te zeggen hebben. Zo ook LV zoals je zegt, ik moet mij als Moslim niet zo druk maken over discriminatie en islamofobie, omdat ze in bepaalde Islamitische landen discrimineren Wat was dat ook alweer met het 'tu quoque' beginsel waar jij het over had?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_39035184
Wat een fantastische ontwikkeling en wat een fantastische klap voor de multiculturele samenleving. Op naar een multi-etnische monoculturele samenleving...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:36:24 #99
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_39035607
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:47 schreef Meki het volgende:

[..]

Dit is hetzelfde beeld als in 1933 toen dacht iedereen Aach Hitler is zo gek nog niet . niemand zag de gevaar en nu Anno 2006 lijkt men die kant ook op te gaan
Bhoehoehoe.............
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_39035674
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:24 schreef Tikorev het volgende:
Op naar een multi-etnische monoculturele samenleving...
Mijn woorden exact.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')