Je hoeft helemaal geen stevig tegenargument te hebben tegen de absurde hersenspinsels van Univé. Ook al hebben ze gelijk en heb je de auto verkocht aan iemand die jou de wagen met regelmaat uitleent. De nieuwe eigenaar is verplicht de wagen te verzekeren, het is volledig onzin als de verzekeringsmaatstachappij de lener dan ook nog zou verplichten om hem te verzekeren.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:38 schreef MouseOver het volgende:
....Als de auto ineens op je vaders naam staat denk ik dat unive daarmee vrij aannemelijk kan maken dat jij nog steeds die auto kunt gebruiken, tenzij je een stevig tegenargument hebt zoals de aankoop van een andere auto, of het uit huis gaan oid. Anders heb je er een zware aan.
Je hebt toch ook een overeenkomst voor de duur van een jaar gesloten ? Daarom moet je je verplichting uit die overeenkomst nakomen. Met 'geld terug' doel ik op het geld voor de periode na verkoop van de auto.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 01:44 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
[..]
Ik hoef ook helemaal geen geld terugDie paar weken dat ik verzekerd was wil ik "graag" betalen... want ik heb in die weken een dienst bij hun afgenomen...
Maar ik krijg nu dus een rekening thuis dat ze 750 euro van mij willen omdat ik de auto een heel jaar bij hun heb verzekerd! Dit NA inleveren van het vrijwaringsbewijsje...
Agreed maar met een vrijwaringsbewijs is toch de ontbindende voorwaarde (dus geld terug als je per jaar betaald hebt?)quote:Op dinsdag 20 juni 2006 08:18 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Je hebt toch ook een overeenkomst voor de duur van een jaar gesloten ? Daarom moet je je verplichting uit die overeenkomst nakomen. Met 'geld terug' doel ik op het geld voor de periode na verkoop van de auto.
Nee hoor, je krijgt altijd je teveel betaalde premie terug. Ook als je voor een jaar hebt afgesloten en anders zit je bij een kut verzekering.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 08:18 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Je hebt toch ook een overeenkomst voor de duur van een jaar gesloten ? Daarom moet je je verplichting uit die overeenkomst nakomen. Met 'geld terug' doel ik op het geld voor de periode na verkoop van de auto.
De wet geeft zelfs specifiek de ruimte dat die premie niet terugbetaald wordt. Heeft iets te maken met de provisiestructuur.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:41 schreef Slasher het volgende:
[..]
Agreed maar met een vrijwaringsbewijs is toch de ontbindende voorwaarde (dus geld terug als je per jaar betaald hebt?)
Zou anders toch echt te zot worden lijkt mij
Klopt. De meeste verzekeraars geven inderdaad de teveel betaalde premies terug, maar zijn dit niet verplicht.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:46 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
De wet geeft zelfs specifiek de ruimte dat die premie niet terugbetaald wordt. Heeft iets te maken met de provisiestructuur.
Dat zegt nogal weinig....quote:
Het gaat niet om wanneer je betaalt, maar welke betalingsverplichting je hebt.quote:
Zie boven: lang niet elke verzekeraar betaalt terug.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:04 schreef dik_voormekaar het volgende:
Verzekering wordt door Unive geroyeerd, en teveel betaalde premie wordt terugbetaald.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:46 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
De wet geeft zelfs specifiek de ruimte dat die premie niet terugbetaald wordt. Heeft iets te maken met de provisiestructuur.
Dat is echt niet zo.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:49 schreef Slasher het volgende:
Ik vind het maar vaag hoor als je een vrijwaringsbewijs hebt heb je ook geen betalingsverplichting meer dunkt mij
Geen verzekering = Geen betalingsverplichtingquote:Bij verkoop ontvangt u altijd een vrijwaringsbewijs. Als u binnen 8 dagen een kopie van dit bewijs naar Unive stuurt, wordt uw verzekering per de datum van vrijwaring beëindigd. Bent u van plan om te zijner tijd een andere auto aan te schaffen, dan is het voordeliger de polis te laten schorsen. U betaalt dan bij het afsluiten van de nieuwe verzekering geen poliskosten.
Dan heb ik dat gemist bij het doorlezen van de algemene voorwaarden en voorwaarden van een autoverzekering.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:56 schreef Slasher het volgende:
Van unive.nl
[..]
Geen verzekering = Geen betalingsverplichting
http://www.unive.nl/CMSFi(...)eglement_2006_04.pdfquote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:59 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Dan heb ik dat gemist bij het doorlezen van de algemene voorwaarden en voorwaarden van een autoverzekering.
Daar staat niets over restitutie ivm vroegtijdig verkopen van de auto.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:07 schreef Slasher het volgende:
[..]
http://www.unive.nl/CMSFi(...)eglement_2006_04.pdf
Artikel 11
onbeleefd personeel?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:29 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Nou, ik kom net van het Univé kantoor! Wat een ongelovelijke hufters daar zeg!
Ze hebben dus van mijn vader het vrijwaringsbewijsje ontvangen maar hebben mijn verzekering gewoon laten staan omdat ze gelijk dachten dat ik dus mijn verzekering op had gezegd om mijn auto te verzekeren onder mijn vaders naamDit vonden hun echt niet kunnen, dus hebben ze het gewoon op mijn naam gelaten en mij gelijk een rekening gestuurd van ¤ 754,- euro
Toen ik uit probeerde te leggen dat ik de auto dus echt niet meer gebruikte en zelfs ergens anders woonde wouden ze daar echt niets van weten. Elke keer als ik wat wou zeggen onderbrak ze me gelijk met dat ze het niet vond kunnen dat ik het zo probeerde. Echt super onbeschoft, iemand niet uit laten praten. Al helemaal bij een klant!En toen bleef ze maar doorpraten dat ze mij nu op de interne zwarte lijst zouden zetten onder "poging tot onderduiken jongerenpremie"
Ja, dus?!?! Alsof ik ooit nog bij Univé een verzekering zou willen afsluiten
Nou ja, ik had dus al 190 euro betaald... weet niet of ik daar nog een deel van kan terug verwachten... Auto heeft in totaal nog geen maand op mijn naam gestaan, maar ze zei dat ik waarschijnlijk niets meer hoefde te betalen. Oh, toch niet, muts!
Kan er nog steeds niet bij dat die kantoor muts zo'n taal tegen me uitsloeg en ging dreigen en mij beschuldigde van liegen! Terwijl ik vanaf het begin tot het einde vriendelijk en rustig ben geweest!
Univé, nooit meer
dan mag jij mij laten zien waar het tegenovergestelde staat, dat heb ik jou nog niet zien doenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:14 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Daar staat niets over restitutie ivm vroegtijdig verkopen van de auto.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |