abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39025491
quote:
Op maandag 19 juni 2006 22:38 schreef MouseOver het volgende:
....Als de auto ineens op je vaders naam staat denk ik dat unive daarmee vrij aannemelijk kan maken dat jij nog steeds die auto kunt gebruiken, tenzij je een stevig tegenargument hebt zoals de aankoop van een andere auto, of het uit huis gaan oid. Anders heb je er een zware aan.
Je hoeft helemaal geen stevig tegenargument te hebben tegen de absurde hersenspinsels van Univé. Ook al hebben ze gelijk en heb je de auto verkocht aan iemand die jou de wagen met regelmaat uitleent. De nieuwe eigenaar is verplicht de wagen te verzekeren, het is volledig onzin als de verzekeringsmaatstachappij de lener dan ook nog zou verplichten om hem te verzekeren.
Trouwens, de constructie die Univé in jouw ogen suggereerd is volledig legaal engeen reden om zo te handelen. Als je bij hun een verzekering afsluit, dan kan je als dagelijkse bestuurder een andere naam op geven dan de verzekeringsnemer.

Wat is de waarde van een vrijwaarding als deze wordt genegeerd door Univé? Nee, ze moeten gewoon genoegen nemen met de vrijwaarding.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 07:46:21 #52
128384 mcwops
gat in je glas
pi_39025587
de eigenaar van de auto, regelmatig bestuurder én verzekeringnemer sluit een contract af met Unive. Dat ben jij 3x
Over dat contract betaal je premie, bijv per maand over per jaar. Het contract eindigt als de auto niet meer bestaat, jij de eigenaar niet meer bent. het beeindigen doe jij naar Unive.
Unive berekent premie over periode dat jopuw autio verzekerd is geweest. Is de verzekering officieel opgezegd bij Unive dat krijg je een nota over het x-12e deel van de jaarpremie en krijg je een BonusMalusverklaring voor de schadevrije jaren smane met de 'opzegging polis'.
Dar hoef je geeneens een bewijs voor aan te leveren bij Unive, dus ook geen vrijwaringsbewijs. De wet in Nederland verplicht een auto-eigenaar namelijk om zijn auto tegen Wettelijke Aansprakelijkheid te verzekeren. En Unive biedt daarvoor een autoverzekering aan, maar bemoeit zich verder nergens mee of de auto wel elders verzekerd wordt.
je moet dus enkel een nota krijgen over de verzekerde periode en die moet je betalen.
that's all. geen vrijwaring of dergelijke nodig. Zou je evt de boel belazeren door toch nog als eigenaar -onverzekerd- te willen rijden, dan ben jij strafbaar en heeft Unive enkel de taak je daar op te wijzen.
een argument als dat je hiermee de duurdere premie ontloopt is grote onzin. Als er namelijk tijdens een jaarcontract een hogere premie wordt ingesteld dat mag de verzekeringnemer juist opzeggen (bij wet geregeld) bij de huidige verzekeraar.
samengevat: is er officieel opgezegd bij Unive, dan is de verzekering beeindigd en zullen ze een premienota aan je voorleggen, de polis is dan geroyeeerd alleen staat dan nog een rekening open voor de verzekerde periode. Daarvoor is geen bewijs nodig, het gaat hun niets aan wat je met die auto doet. Wel heeft een tussenpersoon/verzekeraar de plicht je te wijzen op de verzekeringsplicht als auto-eigenaar. Er is dus geen contract/verplichting die je verplicht om je het jaar uit te dienen. tevens moeten ze na doorhaling van de polis jou een BM-verklaring toesturen.
en ja het is handig als de auto nu op naam staat van je vader.

glashelder toch?!
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_39025811
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 01:44 schreef I_are_Rudeboy het volgende:

[..]

Ik hoef ook helemaal geen geld terug Die paar weken dat ik verzekerd was wil ik "graag" betalen... want ik heb in die weken een dienst bij hun afgenomen...

Maar ik krijg nu dus een rekening thuis dat ze 750 euro van mij willen omdat ik de auto een heel jaar bij hun heb verzekerd! Dit NA inleveren van het vrijwaringsbewijsje...
Je hebt toch ook een overeenkomst voor de duur van een jaar gesloten ? Daarom moet je je verplichting uit die overeenkomst nakomen. Met 'geld terug' doel ik op het geld voor de periode na verkoop van de auto.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 09:39:35 #54
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39027071
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 01:38 schreef I_are_Rudeboy het volgende:

[..]

Ben inmiddels uit huis
Pluspunt

Heb je al gebeld?
Vampire Romance O+
pi_39029974
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 08:18 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Je hebt toch ook een overeenkomst voor de duur van een jaar gesloten ? Daarom moet je je verplichting uit die overeenkomst nakomen. Met 'geld terug' doel ik op het geld voor de periode na verkoop van de auto.
Agreed maar met een vrijwaringsbewijs is toch de ontbindende voorwaarde (dus geld terug als je per jaar betaald hebt?)

Zou anders toch echt te zot worden lijkt mij
pi_39030104
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 08:18 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Nee hoor, je krijgt altijd je teveel betaalde premie terug. Ook als je voor een jaar hebt afgesloten en anders zit je bij een kut verzekering.
pi_39030107
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:41 schreef Slasher het volgende:

[..]

Agreed maar met een vrijwaringsbewijs is toch de ontbindende voorwaarde (dus geld terug als je per jaar betaald hebt?)

Zou anders toch echt te zot worden lijkt mij
De wet geeft zelfs specifiek de ruimte dat die premie niet terugbetaald wordt. Heeft iets te maken met de provisiestructuur.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_39031245
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:46 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

De wet geeft zelfs specifiek de ruimte dat die premie niet terugbetaald wordt. Heeft iets te maken met de provisiestructuur.
Klopt. De meeste verzekeraars geven inderdaad de teveel betaalde premies terug, maar zijn dit niet verplicht.
Veel mensen willen graag voor het spreekwoordelijke dubbeltje op de eerste rang zitten en dan kun je er achter komen dat het uit de lengte of de breedte moet komen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_39031494
Zelf betaal ik per maand dus no worries
pi_39031915
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:28 schreef Slasher het volgende:
Dat zegt nogal weinig....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_39032290
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:28 schreef Slasher het volgende:
Het gaat niet om wanneer je betaalt, maar welke betalingsverplichting je hebt.
pi_39034515
Formeel zal het hier zo zijn dat TS een verzekering heeft afgesloten met betaling van jaarpremie van 750,=. Deze zal je moeten betalen.
Vervolgens is de auto verkocht. Dus vrijwaringsbewijs opsturen.
Verzekering wordt door Unive geroyeerd, en teveel betaalde premie wordt terugbetaald.

Kennelijk weigert Unive te royeren omdat er nog helemaal geen premie is betaald.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:12:42 #63
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_39034774
Heb al iets van 150 euro betaald
Fingerbang... BANG! BANG!
pi_39035647
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:04 schreef dik_voormekaar het volgende:
Verzekering wordt door Unive geroyeerd, en teveel betaalde premie wordt terugbetaald.
Zie boven: lang niet elke verzekeraar betaalt terug.
pi_39040590
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:46 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

pi_39040638
Ik vind het maar vaag hoor als je een vrijwaringsbewijs hebt heb je ook geen betalingsverplichting meer dunkt mij
pi_39040639
Zoals gezegd, ik heb de voorwaarden van Unive nog eens doorgelezen en kom niks tegen over stornering van premie na royement.
pi_39040656
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:49 schreef Slasher het volgende:
Ik vind het maar vaag hoor als je een vrijwaringsbewijs hebt heb je ook geen betalingsverplichting meer dunkt mij
Dat is echt niet zo.
pi_39040884
Van unive.nl
quote:
Bij verkoop ontvangt u altijd een vrijwaringsbewijs. Als u binnen 8 dagen een kopie van dit bewijs naar Unive stuurt, wordt uw verzekering per de datum van vrijwaring beëindigd. Bent u van plan om te zijner tijd een andere auto aan te schaffen, dan is het voordeliger de polis te laten schorsen. U betaalt dan bij het afsluiten van de nieuwe verzekering geen poliskosten.
Geen verzekering = Geen betalingsverplichting
pi_39041002
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:56 schreef Slasher het volgende:
Van unive.nl
[..]

Geen verzekering = Geen betalingsverplichting
Dan heb ik dat gemist bij het doorlezen van de algemene voorwaarden en voorwaarden van een autoverzekering.
pi_39041245
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 16:59 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Dan heb ik dat gemist bij het doorlezen van de algemene voorwaarden en voorwaarden van een autoverzekering.
http://www.unive.nl/CMSFi(...)eglement_2006_04.pdf

Artikel 11
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:29:34 #72
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_39042005
Nou, ik kom net van het Univé kantoor! Wat een ongelovelijke hufters daar zeg!

Ze hebben dus van mijn vader het vrijwaringsbewijsje ontvangen maar hebben mijn verzekering gewoon laten staan omdat ze gelijk dachten dat ik dus mijn verzekering op had gezegd om mijn auto te verzekeren onder mijn vaders naam Dit vonden hun echt niet kunnen, dus hebben ze het gewoon op mijn naam gelaten en mij gelijk een rekening gestuurd van ¤ 754,- euro

Toen ik uit probeerde te leggen dat ik de auto dus echt niet meer gebruikte en zelfs ergens anders woonde wouden ze daar echt niets van weten. Elke keer als ik wat wou zeggen onderbrak ze me gelijk met dat ze het niet vond kunnen dat ik het zo probeerde. Echt super onbeschoft, iemand niet uit laten praten. Al helemaal bij een klant! En toen bleef ze maar doorpraten dat ze mij nu op de interne zwarte lijst zouden zetten onder "poging tot onderduiken jongerenpremie" Ja, dus?!?! Alsof ik ooit nog bij Univé een verzekering zou willen afsluiten

Nou ja, ik had dus al 190 euro betaald... weet niet of ik daar nog een deel van kan terug verwachten... Auto heeft in totaal nog geen maand op mijn naam gestaan, maar ze zei dat ik waarschijnlijk niets meer hoefde te betalen. Oh, toch niet, muts!

Kan er nog steeds niet bij dat die kantoor muts zo'n taal tegen me uitsloeg en ging dreigen en mij beschuldigde van liegen! Terwijl ik vanaf het begin tot het einde vriendelijk en rustig ben geweest!

Univé, nooit meer
Fingerbang... BANG! BANG!
pi_39043400
quote:
Daar staat niets over restitutie ivm vroegtijdig verkopen van de auto.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:21:37 #74
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39043644
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:29 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Nou, ik kom net van het Univé kantoor! Wat een ongelovelijke hufters daar zeg!

Ze hebben dus van mijn vader het vrijwaringsbewijsje ontvangen maar hebben mijn verzekering gewoon laten staan omdat ze gelijk dachten dat ik dus mijn verzekering op had gezegd om mijn auto te verzekeren onder mijn vaders naam Dit vonden hun echt niet kunnen, dus hebben ze het gewoon op mijn naam gelaten en mij gelijk een rekening gestuurd van ¤ 754,- euro

Toen ik uit probeerde te leggen dat ik de auto dus echt niet meer gebruikte en zelfs ergens anders woonde wouden ze daar echt niets van weten. Elke keer als ik wat wou zeggen onderbrak ze me gelijk met dat ze het niet vond kunnen dat ik het zo probeerde. Echt super onbeschoft, iemand niet uit laten praten. Al helemaal bij een klant! En toen bleef ze maar doorpraten dat ze mij nu op de interne zwarte lijst zouden zetten onder "poging tot onderduiken jongerenpremie" Ja, dus?!?! Alsof ik ooit nog bij Univé een verzekering zou willen afsluiten

Nou ja, ik had dus al 190 euro betaald... weet niet of ik daar nog een deel van kan terug verwachten... Auto heeft in totaal nog geen maand op mijn naam gestaan, maar ze zei dat ik waarschijnlijk niets meer hoefde te betalen. Oh, toch niet, muts!

Kan er nog steeds niet bij dat die kantoor muts zo'n taal tegen me uitsloeg en ging dreigen en mij beschuldigde van liegen! Terwijl ik vanaf het begin tot het einde vriendelijk en rustig ben geweest!

Univé, nooit meer
onbeleefd personeel?

Vampire Romance O+
pi_39043860
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:14 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Daar staat niets over restitutie ivm vroegtijdig verkopen van de auto.
dan mag jij mij laten zien waar het tegenovergestelde staat, dat heb ik jou nog niet zien doen
als je iets opzegt lijkt het me raar dat je moet betalen, maar goed blijkbaar leef jij in de omgekeerde wereld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')