abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39041249
Nederlanders zijn onbeleefd
Zitten ze godver te klagen dat (winkel)personeel onbeleefd is. Nou is dat misschien wel zo hoor, maar dan wil ik toch graag even klagen over al die klote klanten die je in je winkel krijgt. En dan vinden ze het gek dat als je al door 30 man in de zeik genomen bent dat je een beetje bits reageert.

Ja, ik werk dus zelf in de diensverlening, gelukkig niet in een winkel, maar op een plek waar mensen voor hun plezier naartoe gaan, en zelfs daar lopen bezoekers tegen je te zeiken als het ze even te lang duurt. Godver, je bent een dagje uit, dan heb je toch de tijd? En daarbij het is niet mijn schuld dat alles daar traag gaat dat komt door die domme bezoekers zelf.

Dus: misschien vinden die onderzoekers (winkel)personeel onbeleefd, maar dan raad ik ze aan om zelf eens een half jaar in een winkel oid te gaan staan, en doe dan je onderzoekje nog maar eens over, kijken of je nog van mening bent dat het aan het personeel ligt.

Zo, nu ben ik weer blij
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:09:44 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_39041305
Je bent dienstverlener. Verleen je diensten beleefd en vang je geld.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_39041385
Ik heb 7,5 jaar in een supermarkt gewerkt en was altijd de vriendelijkheid zelve, ook tegen vervelende klanten. Het kan echt wel hoor als je er een beetje moeite voor doet.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_39041426
Ik ken het. Werk zelf (af en toe als bijbaantje) in een supermarkt en daar wordt ik af en toe ook gek van de zijkerts.( ze moeten altijd iets hebben wat er niet is terwijl er keus genoeg is) En dienstverlener zijn hoeft nog niet te betekenen dat je oneerlijk behandeld mag worden. Nou ja zelf maar aardig blijven en niet zo worden als "hun" ....WTF weer die flessen automaat...
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_39041428
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:09 schreef Copycat het volgende:
Dat doe ik, met alle plezier zelfs. Nog sterker, ik vind dat ik een geweldige baan heb.
Het is alleen wel zo dat een deel van de klanten/bezoekers gewoon onbehouwen asociaal is. Gaan lopen dreinen over dat je geen veiligheids bril op wilt (bij de 'exhibit' waar ik werk is dat verplicht) terwijl je kids daarop staan te kijken Aardig triest, en het is ook zo'n goede opvoeding voor je kids...
En dan ben ik bij de 100e die die dag zn bril niet op wilt en tegen me gaat lopen zeuren echt heel erg beu, dan rot je maar gewoon op.
Dan ga je je maar ergens anders niet aan de veiligheidsvoorschriften houden
pi_39041445
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:09 schreef Copycat het volgende:
Ja, maar ik snap ook wel dat als mensen vaak als stront behandeld worden, dat ze het op een gegeven moment zat zijn. Hoewel ze dat niet op de 'normale' klanten af moeten reageren natuurlijk.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:14:59 #7
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_39041456
Klant is KONING!!!!!!!
(hoe moeilijk is dat nou voor mensen die in een winkel werken!) Ja heb zelf ook 5 jaar in een winkel gewerkt (op de zaterdag).

[ Bericht 0% gewijzigd door Twanstra op 20-06-2006 17:26:43 ]
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:15:18 #8
46329 miss_c
It's lonely at the top
pi_39041467
Precies... Als het personeel niet beleefd is, ben ik dat ook niet.

Jouw klant, gast of wat dan ook kan ook niet weten dat jij 30 zeikerds hebt gehad, dus geen recht om onbeleefd te zijn...
Was ik maar rijk en niet zo knap.....
pi_39041531
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:14 schreef rena het volgende:

[..]

Ja, maar ik snap ook wel dat als mensen vaak als stront behandeld worden, dat ze het op een gegeven moment zat zijn. Hoewel ze dat niet op de 'normale' klanten af moeten reageren natuurlijk.
Dat doe ik ook niet, Ik ben heel erg goed in het onthouden van gezichten En het mooie is dat in mijn geval mensen vaak meer dan 1 keer per dag lanskomen.
En bezoekers die tof doen kunnen alles (nou ok, bijna alles) bij me maken hoor.
Heb het ook vaak genoeg gehad dat een andere bezoeker me te kennen gaf dat hij/zij ook vond dat die zeikerd zeikt, en dat ze dat ook belachelijk vinden.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:17:04 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_39041534
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:13 schreef Ame_thyst het volgende:
Ik ken het. Werk zelf (af en toe als bijbaantje) in een supermarkt en daar wordt ik af en toe ook gek van de zijkerts.( ze moeten altijd iets hebben wat er niet is terwijl er keus genoeg is) En dienstverlener zijn hoeft nog niet te betekenen dat je oneerlijk behandeld mag worden. Nou ja zelf maar aardig blijven en niet zo worden als "hun" ....WTF weer die flessen automaat...
Als ik gehecht ben aan merk A, dan ga ik niet voor merk B omdat een supermarktmedewerker te beroerd is om even in het magazijn te gaan kijken. Ik ben over het algemeen de aardigheid zelve, maar als zo'n knul me gewoon in het gangpad laat staan zonder me te willen helpen, dan kan ie het krijgen ook en word ik een vervelende klant die naar de bedrijfsleider vraagt.
Is nog maar één keer voorgekomen, dus dat valt dan weer mee .
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:18:11 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_39041574
En je hebt er inderdaad enorme zeikerds tussen zitten, tussen het winkelend publiek .
De kunst is om die ook beleefd, maar met een vleug sarcasme te bejegenen .
pi_39041609
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als ik gehecht ben aan merk A, dan ga ik niet voor merk B omdat een supermarktmedewerker te beroerd is om even in het magazijn te gaan kijken. Ik ben over het algemeen de aardigheid zelve, maar als zo'n knul me gewoon in het gangpad laat staan zonder me te willen helpen, dan kan ie het krijgen ook en word ik een vervelende klant die naar de bedrijfsleider vraagt.
Tuurlijk als een klant wat vraagd ga ik kijken of het er is (ik ben niet lui!) maar soms weet ik gewoon dat het er niet is en als mensen je dan niet geloven en om de mamager vragen ja sry..
pi_39041620
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Logisch
Daarom heb ik het over welwillende dienstverleners (zoals ik zelf) die dagelijks toch afgezeken worden omdat het niet precies gaat zoals men wil.
En dan is het in een winkel misschien nog een ander verhaal, maar op mijn werk is het simpel: Ik ben daar voor de veiligheid en begeleiding, er zijn door de wet veiligheids regels opgelegd, die heb ik niet zelf verzonnen en daarnaast moet ik me er zelf ook aan houden. Dan hoef je dus niet met mij in discussie te gaan, dan ben ik nl heel snel met je klaar, dan kom je m'n lab niet in.
It's a simple
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:19:54 #14
46329 miss_c
It's lonely at the top
pi_39041628
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:18 schreef Copycat het volgende:
En je hebt er inderdaad enorme zeikerds tussen zitten, tussen het winkelend publiek .
De kunst is om die ook beleefd, maar met een vleug sarcasme te bejegenen .
Overdreven aardig zijn werkt het beste tegen chagerijnige zeikende mensen en heb je zelf ook nog lol aan!
Was ik maar rijk en niet zo knap.....
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:19:56 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_39041630
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:19 schreef Ame_thyst het volgende:

Tuurlijk als een klant wat vraagd ga ik kijken of het er is (ik ben niet lui!) maar soms weet ik gewoon dat het er niet is en als mensen je dan niet geloven en om de mamager vragen ja sry..
Dat is inderdaad erg irritant. Bedenk je maar dat die mensen gewoon geen leven hebben .
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:20:37 #16
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39041651
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:14 schreef Twanstra het volgende:
Klant is KONGING!!!!!!!
(hoe moeilijk is dat nou voor mensen die in een winkel werken!) Ja heb zelf ook 5 jaar in een winkel gewerkt (op de zaterdag).
Ik wil ook wel konging zijn .

Maar NEE, ik ben het er niet mee eens. Natuurlijk moet je gewoon beleefd blijven voorzover mogelijk.

Maar dat mokkel dat mij (ja, lang geleden) ooit eens stond uit te schelden omdat een bepaald merk WC papier op was mag van mij volledig verrot gescholden worden.
het gaat gvd over WC papier waar je je REET mee afveegt, dan neem je voor de ene fucking keer een ander merk hoer!
Was niet zo'n best gesprek na afloop met mijn manager .

Of die doos die GIFTIG werd omdat mijn collega niet wist wat "srem freese" was....

(positieve noot voor degene die het wel weet ).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_39041679
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat is inderdaad erg irritant. Bedenk je maar dat die mensen gewoon geen leven hebben .
over geen leven hebben gesproken mensen die willen dat iets thuis bezorgd worden (invaliden daar gelaten)...ah maar dat is een ander verhaal
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:21:36 #18
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_39041688
Werk ook in de dienstverlening, je moet je wel eens inhouden als je voor de honderdste keer dezelfde domme vraag of onmogelijke eis voorgeschoteld krijgt, maar dat is nou eenmaal je werk.

Neemt niet weg dat klanten echt vreselijk kunnen zijn, leugenachtig ("vorige keer kon het wel!!" terwijl de regels al jaren hetzelfde zijn), verwend ("duurt dat 2 dagen? kan dat niet sneller?" eh, nog geen jaar geleden duurde het 5 dagen, wat zeur je) en brutaal ("wat kan ik voor u doen?" "jij kunt helemaal niks voor me doen, juffertje, verbind me maar gauw door")

Mensen, heb wat fatsoen en geduld.
power to the people
pi_39041706
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:14 schreef Twanstra het volgende:
Klant is KONGING!!!!!!!
Kan zijn, maar in mijn geval heb je je maar te houden aan de wettelijke veiligheidsvoorschriften. En als je daar over gaat zeuren is het jouw probleem, want dan kom je er gewoon niet in, of je nou 5 jaar of 75 bent. Al moet ik zeggen dat inderdaad de jeugd makkelijker is, als er mensen gaan kllagen/zeuren zijn het altijd de ouderen. Om de 1 of andere reden denken mensen dat ze zich boven de 50 niet meer aan de regeltjes moeten houden.

Oftewel, als een klant als koning behandeld wilt worden zal hij zich ook zo moeten gedragen.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:23:33 #20
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_39041757
Ik ben nu wel heel benieuwd wat "Srem Freese" is
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_39041775
Volgens mij klopt het wel redelijk. Vaak is personeel in supermarkten e.d. totaal niet klant vriendelijk. Ik heb zelf ook een jaar of drie in een supermarkt gewerkt. Op een gegeven moment kwamen er ook alleen maar gastjes van een jaar of 15 werken, die geven totaal niets om de klant, doen ook geen moeite en sommige hebben nooit geleerd beleefd te zijn.

Bij dit soort mensen ligt het gewoon grotendeels aan de opvoeding. Ik heb altijd geleerd beleefd te blijven, ook als klanten dat niet zijn. Als je soms personeel hoort praten tegen klanten..

En ja klanten kunnen vervelend zijn, maar dan nog gewoon netjes afhandelen en niet je dag er door laten verpesten. Het kon mij in ieder geval niets schelen, laat me niet door dat soort gevallen beïnvloeden, gewoon weer lekker doorgaan.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:24:51 #22
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39041802
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:23 schreef Vivi het volgende:
Ik ben nu wel heel benieuwd wat "Srem Freese" is
Ja, wij ook toen .

EN ze WAS echt giftig "wat ben jij voor een dom kutkind dat je dat niet kent, je werkt hier toch? Stom personeel blablabla".
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_39041827
Ik weet het denk
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:25:40 #24
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_39041835
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:22 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Kan zijn, maar in mijn geval heb je je maar te houden aan de wettelijke veiligheidsvoorschriften. En als je daar over gaat zeuren is het jouw probleem, want dan kom je er gewoon niet in, of je nou 5 jaar of 75 bent. Al moet ik zeggen dat inderdaad de jeugd makkelijker is, als er mensen gaan kllagen/zeuren zijn het altijd de ouderen. Om de 1 of andere reden denken mensen dat ze zich boven de 50 niet meer aan de regeltjes moeten houden.

Oftewel, als een klant als koning behandeld wilt worden zal hij zich ook zo moeten gedragen.
In jouw geval inderdaad, had het ook over winkel personeel.
(wat echt vaak inderdaad niet opgevoed is, en gewoon aso........)
pi_39041886

Creme fresh/ creme fraiche?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')