Ik dacht dat ie alleen salades maken, verrassend lekkere salades, dat welquote:
Italie en Tsjechie zijn A-landen ja, voor de rest doen ze vooral goeie zaken in Afrika.quote:Op maandag 19 juni 2006 16:47 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Heb je ook gezien welke landen Puma doet? Op een enkel A-land na zijn het allemaal B-landen.
Adidas en Nike hebben over het algemeen de grotere landen. Ik denk ook niet dat Adidas en Nike bezorgd zijn om het feit dat Puma landen als Iran, Ivoorkust, Togo, Angola, Tunesië en Saudi Arabië voorziet van kleding.
Het zijn idd wel vieze shirtjes die Pumas, na een kwartier lijken ze zeiknat door het zweet.
Shuttytown for u...quote:Op maandag 19 juni 2006 16:16 schreef the-shit het volgende:
En......?
True.. exposure hebben ze.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:15 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Italie en Tsjechie zijn A-landen ja, voor de rest doen ze vooral goeie zaken in Afrika.
Maar hoe je het ook went of keert, ze hebben wel "exposure" en daar gaat het om. Anders zou Adidas ook Trinidad niet gaan sponsoren.
Nederland moet natuurlijk met Quick spelen. Dat zou 'gewoon' zijn.quote:Op maandag 19 juni 2006 17:09 schreef Ayaxola het volgende:
Ben blij dat Nederland gewoon Nike nog heeft![]()
Volgens mij hebben ze 4 jaar geleden die nog zo'n stunt uitgehaald om Serena Williams in een Kameroen pakje te laten spelen, op Roland Garros meen ik. Puma dus.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
True.. exposure hebben ze.
Maar naast exposure bij de A-landen verdient Nike ook nog eens een aardig bedragje aan Oranje shirtjes en andere oranje goodies.
In veel van die Afrikaanse landen hebben mensen echt geen geld om 70 euro voor een shirtje neer te leggen. Die zijn al blij als ze dat in een jaar verdienen.
Kwalitatief is het helaas troep, wat Quick maakt.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:13 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Nederland moet natuurlijk met Quick spelen. Dat zou 'gewoon' zijn.
Valt mij wel op dat die merken, net als pakweg Diadora en zo nog een paar op het internationale toneel volledig verdwenen zijn eigenlijk ...quote:Op maandag 19 juni 2006 22:25 schreef Sc0rPi0n het volgende:
nee jomaof Rucanor of Hummel
![]()
Net als menig amateurclub
Ironisch genoeg had Rucanor dan ook heel erg goede zaalschoenen (met name voor het handbal, misschien ook voor zaalvoetbal, dat weet ik niet).quote:Op dinsdag 20 juni 2006 02:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Valt mij wel op dat die merken, net als pakweg Diadora en zo nog een paar op het internationale toneel volledig verdwenen zijn eigenlijk ...![]()
Eigenlijk is het ergens wel jammer ook deze commercie. Net als het feit dat je ziet dat doordat Nike en Adidas en co telkens maar hun nieuwste futuristische bijna zaalvoetbalschoenen moeten promoten aan de voeten van menig vedette dat deze daardoor meerdere keren per match gewoon onderuit gaan omdat er geen deftige noppen aan die dingen meer zitten ...
Nergens voor nodig, met Asics noem je nog zo' n merk dat totaal verdwenen lijkt op het internationale toneel ... (en die hebben idd altijd erg goede zaalvoetbalschoenen gehad , daar (en op de ouderwetse adidas samba's) speelde ik ook altijd vaak mini-voetbal op)quote:Op dinsdag 20 juni 2006 02:46 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Ironisch genoeg had Rucanor dan ook heel erg goede zaalschoenen (met name voor het handbal, misschien ook voor zaalvoetbal, dat weet ik niet).
edit: oh nee, sorry een vergissing van mij ik bedoelde Asics.Delete de post maar als het moet.
Denk je echt dat voetballers vanwege een sponsorcontract op hun muil gaan?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 02:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Eigenlijk is het ergens wel jammer ook deze commercie. Net als het feit dat je ziet dat doordat Nike en Adidas en co telkens maar hun nieuwste futuristische bijna zaalvoetbalschoenen moeten promoten aan de voeten van menig vedette dat deze daardoor meerdere keren per match gewoon onderuit gaan omdat er geen deftige noppen aan die dingen meer zitten ...
2 jaar geleden heeft Denemarken na 25 jaar afscheid genomen van Hummel, spelen nu ook met Adidas.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:25 schreef Sc0rPi0n het volgende:
nee jomaof Rucanor of Hummel
![]()
Net als menig amateurclub
Trek maar eens een plastic zak aan, en oordeel dan nog een keer.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:38 schreef -Wolf- het volgende:
en over die puma's, dat zweten doe je zelf hoor! niet die shirts.
Om te beginnen, op die nieuwe schoenen van Nike en Adidas enzo kun je geen noppen meer steken. Daar zitten van die kleine rechthoekinge puntjes op waarmee je ze dit wk tientallen keren ziet uitglijden.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 03:26 schreef klootje het volgende:
[..]
Denk je echt dat voetballers vanwege een sponsorcontract op hun muil gaan?
Dan verdienen ze voor joker te staan of liggen,in dit geval.
Ze zullen toch niet zo dom zijn om op verkeerd schoeisel of noppen te spelen?
Bij Verottistan of Belgie zullen ze wel 100 paar dezelfde schoenen uit een thais magazijn krijgen maar bij WK teams wordt het schoeisel op maat en naar keuze van iedere speler handgemaakt.
En dat beide hoofdkantoren nog in het zelfde dorp staan, Adidas aan de ene kant; Puma aan het andere eind van de hoofdweg. WK-journaal gekeken?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:48 schreef SunChaser het volgende:
Wisten jullie dat Adidas door 2 broers is opgericht, waarna ze ruzie kregen, uit elkaar gingen en een van de broers zn eigen merk begon: Puma
Volgens mij is dat verhaal niet helemaal waar, Adidas is namelijk opgericht door Adi Dassler, de zoons kregen ruziequote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:48 schreef SunChaser het volgende:
Wisten jullie dat Adidas door 2 broers is opgericht, waarna ze ruzie kregen, uit elkaar gingen en een van de broers zn eigen merk begon: Puma
lol wil ik nog wel is terug zien danquote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:22 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
En dat beide hoofdkantoren nog in het zelfde dorp staan, Adidas aan de ene kant; Puma aan het andere eind van de hoofdweg. WK-journaal gekeken?
Nee hoor, de broers Adi und Rudolf Dassler hadden samen een sportschoenen bedrijfje. Die kregen ruzie en Adi richtte Adidas op. Rudi deed hetzelfde met Puma ...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:30 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Volgens mij is dat verhaal niet helemaal waar, Adidas is namelijk opgericht door Adi Dassler, de zoons kregen ruzie
Dat was toch gister of eergister op tv?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nee hoor, de broers Adi und Rudolf Dassler hadden samen een sportschoenen bedrijfje. Die kregen ruzie en Adi richtte Adidas op. Rudi deed hetzelfde met Puma ...
quote:Op maandag 19 juni 2006 15:53 schreef WaStEd het volgende:
Vroeger was het nogal wat Nike en Adidas wat de klok sloeg op het WK, maar Puma heeft behoorlijk wat overgenomen. 12 landen spelen met Puma, Nike nog 8 en Adidas nog maar met 6. Hier een lijstje :
1 2 3 | Omzet Nike $ 13,7 miljard Omzet Puma ¤ 2,4 miljard |
Ja dat las ik ook in dat stuk, maar dat bedoelde ik niet helemaal, had het meer over de sponsors op het WK.quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:19 schreef more het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
Puma is maar een "kleintje" vergeleken met Adidas en Nike
Wat versta je onder retro? En wat heeft Converse met voetbal te maken?quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:40 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Ja dat las ik ook in dat stuk, maar dat bedoelde ik niet helemaal, had het meer over de sponsors op het WK.
Puma heeft gewoon gigantisch meegelift op de retro-hype.
Adidas heeft zelf natuurlijk ook retro, alleen Nike heeft 2 jaar geleden een gigantisch bod gedaan op Converse omdat Nike zelf geen retro heeft.
Chuck Taylor is retro (allstars)quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:16 schreef egoTRON het volgende:
[..]
Wat versta je onder retro? En wat heeft Converse met voetbal te maken?
Argentinie had een paar jaar geleden nog Reebokquote:Op woensdag 21 juni 2006 12:11 schreef abcoude het volgende:
Jammer dat Reebok niet is vertegenwoordigd op dit toernooi
Kijk nog zo'n bijna verloren gegaan merk in het topvoetbal. Reebok, Hummel, Diadora, Lotto, Asics, Rucanor, ... je ziet ze toch bijna niet meer op het "topniveau"quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:11 schreef abcoude het volgende:
Jammer dat Reebok niet is vertegenwoordigd op dit toernooi
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |