quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:49 schreef oetchok het volgende:wij zijn niet vies van een goed spelletje 2 tegen 2 voetbal achter op het grasveldje in onze tuin. nu is het geval dat de buren dit niet op prijs stellen en daarom mogen als wij de bal over de heg schieten de bal niet halen maar moeten wij wachten totdat hij ze terug gooit. een vervelende maar begrijpbare actie. aangezien de buurman nogal eens bezig is in de tuin en hij bang is dat we zijn afrikaantjes plattrappen.
meestal hadden we de dag erna of later in de week onze bal terug. totdat er ineens geen ballen meer terug kwamen. maar de ballen werden opgeborgen in een groot net in de schuur. Heel af en toe werd er toen ens eenbal teruggegooit (1 x per 3 maanden). Dus er zat niets anders op dan nieuwe ballen te kopen. Nu 3 jaar verder houden beiden buren in overleg met elkaar de ballen nog steeds vast en weigeren deze terug te geven. we hebben een groffe schatting gemaakt en het kwamen tot de conclusie dat de ene kant er ongeveer 20 moeten hebben en de ander 30.
Na overleg met de ene buurman bleek dat die wel bereid was tot het retourneren van de ballen maar hij liet de volgende dag weten er vanaf te zien. Dit na een "kleine" maar duidelijke berisping van de vrouw van de andere buurman.
Wij daar verhaal halen, het enige wat daaruit kwam was dat zij het inderdaad tegen hem gezegd had want het kon zo niet langer. "Het moest maar eens over zijn met die ballen."
Wij dreigden dat we ze zelf wel even zouden pakken anders, dan hoefde ze niet zo te sjouwen maar ze dreigde met de politie.
maar hoe zit dat eigenlijk met het vasthouden van andermans eigendom op eigen erf. want de ballen zijn van ons uiteraard.
dus de vraag is, sta ik in mijn recht om diefstal aan te geven voor 50 ballen door mijn beide buren?
Is ons in het verleden ook weleens overkomen,
Wat wij deden, was gewoon wachten totdat ie een keertje weg was en toen hebben we ze uit zijn schuur gehaald.
Hij was vergeten deze op slot te doen.
Maar indien hij wel op slot zat hadden we hem ook wel open gekregen.
Later hebben we een paar weken lang hem iedere dag teruggepest door steeds een kleefballetje met een touwtje op zijn raam te gooien.
Iedere keer als ie naar buiten kwam, trokken we hem los en gooiden hem weer als ie weer binnen was.
Een paar weken later was ie verhuisd.
Ps: dit is wel ruim 20 jaar geleden gebeurd.