abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 juni 2006 @ 00:03:30 #26
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_39167036
@Pinball
thanks heb er aan de ene kant zin in, en aan de andere kant zie ik er tegen op. weet dat ik deze afstand met gemak kan ovebruggen maar er kan zoveel misgaan (knie kan opspelen bijvoorbeeld). Maar als het startschot eenmaal geklonken heeft, ok,ik zal eerlijk zijn: en ik later het water uit kom op weg naar m'n TT bike dan ben ik in m'n element

@Black-Hole
is het proberen waard zolang je maar voorzichtig blijft uitbreiden met oog op blessures
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  zaterdag 24 juni 2006 @ 11:11:45 #27
242 Pinball
Electric Monk
pi_39172558
Ik stond gisteren weer mijn zuurverdiende geld uit te geven aan een loopshirt, en wéér te balen dat die krengen zo duur zijn. Het zal allemaal best hi-tech zijn en zo, maar ik blijf het vreemd vinden dat zelfs de goedkoopste shirts 30/40 euro zijn.

Ik heb met lopen en fietsen (ik heb een ligfiets, dan is een loopshirt veel fijner) bijna 10 shirts per week nodig, Aangezien ik geen zin/tijd heb om elke dag te wassen gaat dat toch in de papieren lopen.

Weet iemand of er betaalbare loopshirts te koop zjin, en zo ja: waar?
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_39172710
4 weken geleden ben ik weer begonnen met sporten en ik zit eraan te denken om ook te gaan harlopen. Dat heb ik nooit echt gekund, ook niet toen ik een goede conditie had. Na 3 minuten hardlopen ben ik al bekaf

Ik denk dat ik begin op de loopband in de sportschool, lekker makkelijk ivm snelheid, tijd en afstand bijhouden. Ik heb op runnersweb.nl het absolute beginnersschema opgezocht, straks even uitprinten en op de koelkast hangen. Goede site !
  zaterdag 24 juni 2006 @ 11:25:19 #29
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_39172813
Loopbanden zijn saai man, daarmee ga je het nooit volhouden. Gewoon lekker de natuur in!! En als je het niet lang volhoudt wandel je even, en loop je daarna verder zoals in de schema's wel ziet. Rustig opbouwen en voor je het weet ben je verslaafd, niemand loopt meteen een halve marathon!
pi_39172932
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 11:25 schreef pfaf het volgende:
Loopbanden zijn saai man, daarmee ga je het nooit volhouden. Gewoon lekker de natuur in!! En als je het niet lang volhoudt wandel je even, en loop je daarna verder zoals in de schema's wel ziet. Rustig opbouwen en voor je het weet ben je verslaafd, niemand loopt meteen een halve marathon!
Ik wandel nu altijd (rond de 5,5 km/u) met de helling op 15. Dat doe ik zo'n 20 minuten en echt saai vind ik het niet Sterker nog, ik vind het altijd wel lekker
  zaterdag 24 juni 2006 @ 11:32:24 #31
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_39172949
Ok ieder z'n ding. Ik loop zo lekker weer door het bos en de heide, met konijntjes, hertjes, bochten, vogels, hellinkjes, afdalingen.

zaterdag 24 juni 2006 @ 12:47:31 #32
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_39174553
29,31 op de 5 km gisteren,anderhalve minuut sneller dan vorige keer en een enorme motivatie om nog sneller te gaan!!
I'm just a girl in the world.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 12:48:57 #33
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_39174581
ik ben bijna 2 maanden geleden begonnen met hardlopen. voor dat deed ik aan volleybal. eerst begon ik met een rondje van 4,5KM, nu doe ik 2 x in de week een rondje van 6.5. het gaat steeds beter. over deze 6.5KM doe ik tussen de 30-35 minuten.

ik heb ook 2 weken terug een wedstrijd 1500 meter gedaan, die liep ik in 6.14.95 minuten.

tot nu toe bevalt het mij goed, ik voel me ook een stuk fitter.
.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 12:54:14 #34
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_39174732
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 11:11 schreef Pinball het volgende:
Eigen merk van Perry Sport (INQ), kost dacht ik iets van ¤ 15,- per stuk en zijn van prima kwaliteit. Of anders kijken naar een leuke aanbieding. Had vorig weekend 2 shirtjes van Asics voor ¤ 40,-, ook bij Perry.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 12:56:20 #35
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_39174791
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 12:47 schreef annoh het volgende:
29,31 op de 5 km gisteren,anderhalve minuut sneller dan vorige keer en een enorme motivatie om nog sneller te gaan!!

Ik ga zo beginnen aan mijn 40 minuten duurloop. Is heerlijk weer en zie wel hoe ver ik kom. Moet ik alleen niet vergeten om de afstandsmeter aan mijn schoen vast te maken
  zaterdag 24 juni 2006 @ 14:39:23 #36
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_39177387
Ik wilde zo ook gaan lopen, maar vind het toch nog wat te benauwd. Als het iets afgekoeld is ga ik de 5k weer eens lopen, lekker voluit knallen!
  zaterdag 24 juni 2006 @ 15:30:23 #37
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_39178585
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 12:56 schreef Black-Hole het volgende:
Ik ga zo beginnen aan mijn 40 minuten duurloop.
Daar is niet veel van gekomen

Eerst de warming up gedaan en na 5 minuten lopen kwam er ineens een stekende pijn opzetten in mijn rechter bovenbeen vlak bij mijn heup. Voelde echt niet goed aan en ben gelijk gestopt. Nu maar hopen dat het snel wegtrekt
  zaterdag 24 juni 2006 @ 19:28:12 #38
43276 Scighera
pi_39185290
24 juni 2006

Ik was voor de wekker al wakker en kon rustig ontbijten; douchen en de fiets voor een laatste maal nakijken.. Nog even op de reisplanner gekeken van de NS welke verbinding ik moest hebben en richting station vertrokken. Daar even kaartjes gehaald (was mooi op tijd) en in de trein richting Wierden gestapt. So far so good. Daar kreeg ik de eerste tegenslag echter te verwerken: NS reisplanner hand een overstap aangegeven die niet bestond, kon dus pas na 20 minuten (later bleek na 30 (!) minuten) aansluiting krijgen. Niet goed voor je gemoedstoestand....

Om 10.10u zat ik in de trein naar Rijssen, waar ik om 10.17u aankwam. Starttijd? 10.45u.....krap? heel krap. Station lag aan de andere kant van Rijssen dan waar ik moet zijn, dus snel Rijssen uit en om een soort van rondweg richting wedstrijdlocatie. Het zou cm werk worden. Echter; achterband ging lek en het werd dus mm werk.
Ik kwam aan 30 seconden voor het startschot, rennend door het parc ferme alsof ik net T2 inging voor mijn fiets-loopwissel; organisatie was klaarwakker; fiets werd aangenomen en op gehangen; startnummer werd geregeld etc. Band liep niet verder leeg dan ca 4 bar dus dacht dat het het ventiel was en men zou er nakijken onder het zwemmen (oppompen) als ook aerodrink (bidon in het stuur) vullen.
Ik dus snel m’n lange broek uit + singlet., (zwemslip had ik al aan) en een triathlontop aan, zwembril opgraven en snel helm en schoenen klaarleggen. Vervolgens in een sprint naar het zwembad lopen ondertussen de zwembril opdoen, ik zie in mijn ooghoeken dat ca 75% een wetsuit aanhad. Maar het lampje ging nog niet branden....ik dook erin en moest tot de conclusie komen dat het water ca 19 graden was (wetsuitlimiet bovenlimiet is 26 graden, onderlimiet 18 graden) een wetsuit was dus geen overbodige luxe...

Hoe reageert je lichaam erop als je na veel haasten met een aardig hoge lichaamstemperatuur en dito hartslag zulk water induikt? Geloof me; een klap, de eerste paar 4x heen en weer (50m bad) waren bijna in ademnood (leek alsof mijn borst ineen werd gedrukt door de kou) maar daarna kwam ik in m’n ritme en zwom ik rustig heen en in een zeer strakke sprint terug. (NTB official hield me in de gaten; zag dat ik forse fysieke problemen in het begin door de temperatuurklap)

Anyway. op naar de fiets..band had men op 9 bar gebracht; maar was weer leeg gelopen terug naar 4 bar...ok...dat is kl*te, maar ik ga niet met 4 bar rijden met dit soort wielen. Dus band wisselen: tubes van de vorig eigenaar zat er dus nog om (goede, daar niet van) maar sommige profs hebben de neiging om tubes vast te kitten cq lijmen. Kost dus een hoop energie om het los te halen, en het oppervlak eronder is dan alles behalve egaal.... dubbelzijdig tape erop (speciaal voor gemaakt), nieuwe tube opgerekt en erom heen gelegd (millimeter werk, past altijd net. Vervolgens iets CO2 erin en de tube mooi gecentreerd, toen verder CO2 erin gespoten,...CO2 bommetje leeg...was je laatste... Dus maar een pomp via iemand anders kunnen regelen en de boel volgegooid.

Organisatie wist al dat ik niet meer voor het klassement zou gaan en ik hem als training zou doen. Dus de weg op. Zag al onmiddellijk dat de HR veels te hoog wilde gaan (waarschijnlijk door de temperatuurklap) maar besloten dit te negeren. Besloten was het om alleen de 40km tijdrit te rijden (technisch; bochtenwerk en klimmetjes). Of ik me nou zou inhouden (wat nooit het plan was geweest op een ¼) of zou vlammen: De energietank zou na 30km leeg komen te staan en mijn darmen, maag etc voelde nog steeds niet geweldig na het zwemmen). Ondertussen proberen om weer vocht tot me te nemen wat goed ging (helaas bleken ze sportdrank te hebben gebruikt; en dat is niet prettig met 85% HRmax als je maag al van slag is)

Rondetijden waren goed. Ik was inhalend bezig, en niemand deed dat bij mij. Dus dat zat wel goed. Uiteindelijk na 57m28s terug in het parc farme. Bleek later een een 3e fietstijd te zijn geweest (telde helaas niet mij omdat hij niet door de organisatie was gemeten) dus was daar op zich wel tevreden mee. Toen ik binnenliep in de wisselzonde startnr afgedaan als teken dat ik eruit stapte. Doorgaan zou niets opleveren en meer kwaad dan goed doen (had behoorlijk last van maag e.d.) en zou kunnen betekenen dat ik morgen en maandag niet normaal zou kunnen trainen (wat ok was als ik gewoon een normale race had) wat ik dus niet zag zitten gezien de rest van m’n drukke week ivm school.

Hoor voel je je achteraf? Slecht, bar slecht. Was mijn laatste race voor Almere en Deventer (die helaas in een onlogische volgorde zitten) en zoiets als dit is gewoon een flinke klap voor je zelf vertrouwen.Aan de andere kant was de fietstijd die ik neerzette in die omstandigheden wel iets om over tevreden te zijn.

Wat heb ik ervan geleerd?
- don’t trust de NS: beter 2 uur te vroeg dan een paar minuten te laat. Bij Venray was ik ook 2.5uur te vroeg en je start op zich veel relaxter; hoewel je toen wel zoiets had van: wat moet ik nu nog doen)
- werk aan je pacing: geef je lichaam de kans om aan het onderdeel te wennen (ok, het is niet normaal om zo het water in te duiken). Maar merk gewoon dat ik moeite heb om mijn HR laag te houden na zo’n situatie (en reed niet langzamer dan die testrit afgelopen donderdag)
- als je wielen overneemt van een prof; haal de kit er af en doe er dubbelzijdig tape op

Anyway. De leermomenten opslaan en dit gebeuren verder vergeten. Almere is over 9 weken. Doel is vooral nog aan mijn zwemmen werken en IM race paced trainingen te doen op de 150-170km fietsen en de 28-34km lopen. Als ook een koppeltraining van 90km fietsen en 21k lopen op een IM race pace.

Verder kijken of ik nog een wedstrijd kan plannen van te voren. Vrees het ergste; dat ik weinig in de buurt kan vinden, maar zal nog eens kijken.

Volgende races:

26/08 Almere Long Distance Classic (Ironman140.6 afstand): 3.8S-180B-42.2R

03/09 Deventer (Ironman70.3 Distance): 19.S-90B-21.1R

Almere kent voor mij een backup optie; NK lange afstand: 4.0S-120B-30R . wordt toegepast als ik de maand ervoor het gevoel heb dat een IM140.6 afstand toch te groot is.

Morgen gewoon weer trainen...
0400 opstaan
0615 de weg op voor een duurloop van 25km
0815 terug, op de fiets stappen
0845-0945 zwemtraining
0945-1005 losfietsen
1015-1045 eten
1045-1200 siesta

@black hole
hmm, denk dat het wel wegtrekt; hooguit een een lichte spierverreking lijkt me

@pfaf
yup; morge nweer 30 graden he... ik ga morgen om 600u de weg op denk ik...AM

btw: Veluwe is mooi (komt er ook vandaan)
  zaterdag 24 juni 2006 @ 19:43:33 #39
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_39185746
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 19:28 schreef Scighera het volgende:
24 juni 2006
Leuk geschreven, jammer alleen dat het misging met de NS en je fiets. Volgende keer beter

Hoop inderdaad dat het een simpele verrekking is, wil graag verder met trainen voor de 10 kilometer. Zal het nu even rustig aan doen om niks te forceren.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 19:52:51 #40
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_39186055
Zoheeee wat een verhaal zeg! Balen!! Maar ik zou inderdaad maar trots op jezelf zijn dat je ondanks de stress en de tegenslagen zo goed gefietst hebt. Ga je in Almere eigenlijk ook echt voor een podiumplek?? Succes in ieder geval!

Ik had trouwens nog een vraagje: Gisteren heb ik me helemaal lek gelopen en ik was ook kapot toen ik over de finish kwam, maar na een minut of 5 was ik eigenlijk weer hersteld. Ik heb ook helemaal geen vermoeidheid nu. Is dat een teken dat ik echt op mijn snelheid moet gaan trainen en dat het conditioneel wel goed zit??
I'm just a girl in the world.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 21:09:18 #41
43276 Scighera
pi_39188522
@ black hole
volgende keer toch maar een trein eerder

Ga anders even fietsen ipv lopen, dat je de spier wel actief houd en doorbloed

@Annoh
ehm podiumplek? nee:P kwestie van zelfkennis ik ga voor een plek bij de eerste 20% cq een tijd onder de 10.5uur. ben na volgende week gelukkig klaar me tdit scholjaar; dus kan ik meer aandacht aan de voorbereiding schenken. Zeg maar de laatste 8 weken voorbereidin glas een prof pakken asl ook de nodige lange duur en koppeltrainingen doen. moet iig aan mijn pacing gaan werken; zeg maar de hartslag goed onder de duim houden.

over jou vraag:
hmm, ik blijf erbij dat het een cominatie is van: lange rustige duurlopen icm met kortere snelle looptraingen en heuveltrainingen.

voor alles geldt; variatie is het toverwoord
  zaterdag 24 juni 2006 @ 21:37:26 #42
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_39189406
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 19:28 schreef Scighera het volgende:
24 juni 2006
Sjemig wat een verhaal. Hoeveel pech kun je hebben!

Zelf heb ik vanavond dus m'n 5k gelopen, ging verbazingwekkend goed ondanks de temperatuur. Jammer dat de baterijen van m'n horloge/hartslagmeter op was en ik dus op m'n gevoel af moest gaan.
De hersteltijd was wel flink langer dan normaal, maar dat komt natuurlijk ook omdat ik me echt leeg heb gelopen.

btw: Die foto's komen van de Sallandse heuvelrug, je weet wel bij Rijssen in de buurt.
  zaterdag 24 juni 2006 @ 22:09:03 #43
43276 Scighera
pi_39190434
wow; het lijkt net de heide op de veluwe
  zondag 25 juni 2006 @ 10:29:09 #44
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_39200134
Ik ga om 12.15 beginnen aan een 14 km wedstrijd. Het begint wel weer warm te worden.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
  zondag 25 juni 2006 @ 13:52:42 #45
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_39205248
heb vanmorgen weer het rondje van 6.5KM gelopen, eerst 15 minuten in een constant tempo, daarna 10 x 30 seconden snel. daarna nog 5 minuten tempo "duurloop" (zo noem ik 't maar even).

ging goed, geen problemen.
.
  zondag 25 juni 2006 @ 14:09:37 #46
43276 Scighera
pi_39205770
vandaag een 23.1km gelopen met 13.4km/h. Ging niet van harte nog veel stijdfheid in de spieren van die mislukte triathlon van gisteren (nu ook een pijnnlijke hamstring) alsook te weinig water bij me

Had achteraf ook misschien beter voor een vlakke route kunnen gaan ipv 1tje met 8 a 9 lange viaducten en bruggen
  zondag 25 juni 2006 @ 14:59:56 #47
242 Pinball
Electric Monk
pi_39207314
Ik heb ooit in dit topic geroepen dat ik een mooiweerloper was, maar misschien moet ik dat een beetje terugnemen.
Net heerlijk in de motregen gelopen! Ik had eigenlijk 10km in gedachten, maar toen ik bijna thuis was had ik nog helemaal geen zin om te stoppen, dus toen heb ik er nog 5 km bij gedaan.

Heerlijk.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  zondag 25 juni 2006 @ 15:04:10 #48
242 Pinball
Electric Monk
pi_39207442
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 12:54 schreef Black-Hole het volgende:

Eigen merk van Perry Sport (INQ), kost dacht ik iets van ¤ 15,- per stuk en zijn van prima kwaliteit. Of anders kijken naar een leuke aanbieding. Had vorig weekend 2 shirtjes van Asics voor ¤ 40,-, ook bij Perry.
Misschien moet ik eens naar een andere vestiging gaan dan, de Perry in R'dam centrum had echt niks. Ik kon kiezen uit 2 shirtjes of zo.
Op hun site is het niet anders, behalve als je vrouw bent of kind.
  zondag 25 juni 2006 @ 17:23:56 #49
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_39212063
quote:
Op zondag 25 juni 2006 10:29 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik ga om 12.15 beginnen aan een 14 km wedstrijd. Het begint wel weer warm te worden.
Ik heb er zo'n 1 uur en 20 minuten over gedaan. Het begin ging erg zwaar maar de laatste paar kilometer gingen bijna vanzelf!
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
pi_39218311
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 11:11 schreef Pinball het volgende:
Ik stond gisteren weer mijn zuurverdiende geld uit te geven aan een loopshirt, en wéér te balen dat die krengen zo duur zijn. Het zal allemaal best hi-tech zijn en zo, maar ik blijf het vreemd vinden dat zelfs de goedkoopste shirts 30/40 euro zijn.

Ik heb met lopen en fietsen (ik heb een ligfiets, dan is een loopshirt veel fijner) bijna 10 shirts per week nodig, Aangezien ik geen zin/tijd heb om elke dag te wassen gaat dat toch in de papieren lopen.

Bij grote hardloopwedstrijden kun je vaak ook een herinneringsshirt kopen voor zo'n 10 á 12 euro.. Die zijn meestal ook van dat speciale stof gemaakt. Maar ja, dan moet je dus wel eerst mee doen aan die wedstrijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')