abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39027950
Dutchie en Crazymoon
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:22:18 #202
24188 Belana
kloon van belana
pi_39027959
ja, was gepland de vorige keer toen heeft dutch geen wee gehad geloof ik. ik heb nog geen nieuws van d'r, ik hoop dat dat goed nieuws betekent.
nog ff een paar en ook voor CM want die is vast ook bezig
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:29:22 #203
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_39028129
Oeeeehh 't zijn spannende dagen hier in Z&G... zet 'op , poep ze'd'ruit Dutchie en CM!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:35:56 #204
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39028297
Dutchie en CrazyMoon straks lekker genieten, nu nog even hard werken
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:37:29 #205
144006 chacama
Ondernemend!
pi_39028354
voor Dutchie en CM....

En ook ik bekijk het van de positieve kant.....toen ik in het ziekenhuis aankwam zat ik op 5 cm. Toen dacht ik dus ook oef nog 5 uur minimaal.....een uur later zat ik op 9 cm. Dus zo kan het ook!!!! En dat gun ik Dutchie en CM van harte.....:%
pi_39029328
Hoe zal het met Dutchie en CrazyMoon zijn? Spannend!!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 20 juni 2006 @ 11:20:40 #207
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_39029421
Ik ben ook reuze benieuwd!!

Dutchie Crazymoon

Beef, hoe gaat het met jou zwangerschap?!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_39029481
Dutchie en Crazymoon
zet m op meiden!!
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  dinsdag 20 juni 2006 @ 11:30:54 #209
24188 Belana
kloon van belana
pi_39029710
nou ik ben gebeld hoor, in principe krijg je tegenwoordig dus 44 uur kraamzorg verdeeld over 8 dagen... punt... eventueel wordt dat herbekeken na je bevalling.
dus 5,5 uur per dag. nou ja, dat wist ik al...
Nick neemt lekker vrij de eerste 2 weken, dus dat komt wel goed allemaal
stormy waters...
sailin'
pi_39029745
Ik had gehoopt hier een topic vol jompeltjes te zien, maar het ziet nog steeds rood van de
Maar goed, een nacht ontsluitingsweeën is misschien niet leuk, maar wel redelijk normaal, dus ik hoop dat het vanaf vanochtend gewoon in een mooi tempo door gaat en ze nu al (of anders heel snel) haar babietje kan verwelkomen.

Voor CrazyMoon natuurlijk hetzelfde!

Wat een spannende dag!
pi_39030069
is het zo dat de kraamzorg nu alleen geldt voor baby en moeder en niet voor de anderen kind(eren?)
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  dinsdag 20 juni 2006 @ 11:46:35 #212
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39030110
Marmar gefeli met Mila

Dutchie en CrazyMoon Zet hem op
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 20 juni 2006 @ 11:55:10 #213
24188 Belana
kloon van belana
pi_39030379
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:44 schreef Catootje het volgende:
is het zo dat de kraamzorg nu alleen geldt voor baby en moeder en niet voor de anderen kind(eren?)
ja klopt, in die zin dat je dus in principe maar 5,5 uur per dag krijgt en er simpelweg geen tijd is om voor de peuter te zorgen, maar het behoort ook echt niet meer tot hun takenpakket. er wordt van je verwacht dat je mantelzorg regelt....
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:02:08 #214
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39030611
Oja! ik had ook nog Mila voorbij zien komen. Wat een lekker bol snoetje en toch zo ruim in d'r pakje. (ligt hier ook in de kast trouwens).
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:04:28 #215
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_39030685
Lief Dutchje.... Vanuit een zonnig eilandje puf ik met je mee! Je kunt het en ik denk aan je!
Marma, gefeliiteerd met Mila! Wat een mooie naam!
Renzell, het is heeeerlijk hier.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:28:03 #216
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_39031480
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:44 schreef Catootje het volgende:
Toot, ik wil je ook nog even feliciteren met je nieuwe larf in wording !

En je beseft natuurlijk wel dat terugplooien na de 2e nog wat moeilijker wordt
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_39031619
Erg leuk bedacht die mantelzorg , maar hoe moet dat dan overdag als degene die mantelzorg kunnen geven aan het werk zijn? En degene die je mantelzorg aanbieden liever niet in je huis hebt als verzorger van je andere kind (naast het feit dat jezelf ook niet leuk zou vinden om diegene over de vloer te hebben zo lang)?

Nou zal voor veel mensen de manterlzorg niet zo onwijs moeilijk te regelen zijn , maar voor ons wel. We wonen niet meer in de "stad" waar onze vrienden wonen , de vrienden waar we voor dit soort dingen op terug zouden kunnen vallen hebben zelf erg jonge kinderen (dus voor mij in zo'n periode waarin ik juist ook wil proberen te rusten overdag omdat ik s'nachts er alleen voor sta brengt dat te veel drukte met zich mee). Alleen in de avond uren kan ik dus terug vallen op mijn man en sommige dagen ook op mijn ouders (mijn vader werkt erg veel zowel overdag als s'avonds).
Ik hoop dus dat het allemaal wel mee gaat vallen , maar krijg toch steeds de kriebels als ik dan lees hoe het nu geregeld is.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:37:57 #218
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_39031778
Dutchie!!!! zet hem op
Toot!! wat gaaf! gefeliciteerd joh!
doei
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:39:13 #219
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_39031821
Er wordt gewoon van je verwacht dat de vader vrij neemt van z'n werk.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:45:26 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39032020
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:39 schreef E.T. het volgende:
En pa kan toch 's nachts ook wel eens z'n bed uit mag ik aannemen...
pi_39032030
quote:
Alles lief leuk en aardig , maar die neemt dus pas vrij als de kraamzorg weg is
Anders ontloopt ie het huis toch omdat hij het maar niks vind dat er een "vreemde" rond loopt en heeft ie dus niks zinnigs gedaan met zijn vrije dagen. Er spelen bij ons natuurlijk nog wat persoonlijke factoren waardoor dit de afspraak is die we binnen het gezin hebben gemaakt.
pi_39032048
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:45 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En pa kan toch 's nachts ook wel eens z'n bed uit mag ik aannemen...
In normale situaties wel , in onze situatie dus niet
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:48:50 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39032140
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:46 schreef Xanthe het volgende:
In normale situaties wel , in onze situatie dus niet
Is dat dan echt niet mogelijk?

En mss keihard... maar dat is dan wel een situatie waarin jullie gekozen hebben voor een 2e kindje, en dus ook voor dit soort consequenties.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:50:27 #224
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_39032193
Jaaaa Lishe; ik vlieg vannacht, dus tot morgen!!! Met nieuws van verse Dutchbaby natuurlijk!!!

Dutch meis; nog ff volhouden!!! Je kan het!

Crazy Moon; jij ook veel succes!
pi_39032218
Het is idd. een keuze geweest. Maar ook in de toekomst zou dit niet mogelijk zijn. Als je wilt weten van hoe wat mag mailen , maar niet zo'n zin om het onder deze naam hier op en open forum te plaatsen.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:53:56 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_39032300
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:50 schreef Xanthe het volgende:
Het is idd. een keuze geweest. Maar ook in de toekomst zou dit niet mogelijk zijn. Als je wilt weten van hoe wat mag mailen , maar niet zo'n zin om het onder deze naam hier op en open forum te plaatsen.
Ik heb je verhaal gevolgd en kan me voorstellen dat er wat haken en ogen zijn. Maar mss moet je je dan toch wat meer open gaan stellen voor de hulp die wel aangeboden word maar die je liever niet wil. Anders kan het wel eens heel zwaar gaan worden na de bevalling.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 12:58:25 #227
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_39032438
Het hangt ook erg van de kraamverzorgster die je krijgt af hoor, mijn vriendin die een maand geleden haar derd kreeg had zo'n schat die de zorg voor de andere twee er gewoon bij nam en ook nog eens het hele huis spik en span hield, terwijl dat helemaal niet hoefde.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 juni 2006 @ 12:58:37 #228
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39032442
Owwwww helemaal overheen gelezen

Catootje Proficiat!!!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_39032515
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:53 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik heb je verhaal gevolgd en kan me voorstellen dat er wat haken en ogen zijn. Maar mss moet je je dan toch wat meer open gaan stellen voor de hulp die wel aangeboden word maar die je liever niet wil. Anders kan het wel eens heel zwaar gaan worden na de bevalling.
Dat zou dan mijn schoonmoeder worden als je het verhaal dus kent snap je ook dat dit niet handig gaat zijn. Ik wacht nog even rustig af wat de kraamzorg gaat bieden , ze kijken ook naar de persoonlijke situatie en s'avonds is mijn man er zullen mijn ouders er ook af en toe zijn. Verder krijg je toch ook kraambezoek en die kun je natuurlijk ook af en toe aan het werk zetten. Ergens denk ik dat alles wel zal los lopen , zwaar zal het toch wel worden. Maar ik denk (en hoop) dat ik in die eerste periode die toch het zwaarst is ook nog wat op mijn ouders kan terug vallen zodat de kids daar eens een nachtje zijn en ik even goed kan uitrusten.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:01:40 #230
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_39032536
Xanthe, lijkt mij ook dat je dat zelf gewoon moet regelen. Om nu van de zorg te verwachten dat ze extra dingen doen omdat jij niet met je schoonmoeder overweg kan en je man er niet tegen kan dat er iemand in huis is in een kraamtijd....
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:21:25 #231
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_39033131
Nog geen nieuw sms-je van Dutchie?
Nog geen nieuws van CM?
Dan nog een paar
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:23:52 #232
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_39033211
Ik heb ook wel liever dat Swets vrij is na de kraamweek. Maar hij zal door de nieuwe regels toch in de kraamweek op z'n minst halve dagen vrij moeten nemen, aangezien andere mantelzorg hier ook nogal moeilijk zal zijn. (mijn familie die te ver weg woont en schoonfamilie die of lichamelijk niet meer kan of zelf ook gewoon moet werken)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † dinsdag 20 juni 2006 @ 13:33:13 #233
43556 miss_dynastie
pi_39033489
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:45 schreef Xanthe het volgende:
Er spelen bij ons natuurlijk nog wat persoonlijke factoren waardoor dit de afspraak is die we binnen het gezin hebben gemaakt.
Als dat bij instanties bekend is kan ik me voorstellen dat daar wel rekening mee gehouden wordt, maar over het algemeen zijn ze volgens mij vrij streng. Dus ik zou als ik jou was wel nu al gaan informeren naar een en ander.
pi_39033571
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:45 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Alles lief leuk en aardig , maar die neemt dus pas vrij als de kraamzorg weg is
Anders ontloopt ie het huis toch omdat hij het maar niks vind dat er een "vreemde" rond loopt en heeft ie dus niks zinnigs gedaan met zijn vrije dagen. Er spelen bij ons natuurlijk nog wat persoonlijke factoren waardoor dit de afspraak is die we binnen het gezin hebben gemaakt.
Hij kan toch ook halve dagen vrij nemen? Als je bijv 5 uur per dag aan zorg krijgt is dat ook een halve dag. Zo hebben wij dat gedaan. In de kraamweek heeft hij halve dagen gewerkt, hoewel hij de eerste 2 dagen wel heel de dag vrij was. Daarna heeft hij wat meer vrijgenomen.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:36:55 #235
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_39033599
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 11:30 schreef Belana het volgende:
nou ik ben gebeld hoor, in principe krijg je tegenwoordig dus 44 uur kraamzorg verdeeld over 8 dagen... punt... eventueel wordt dat herbekeken na je bevalling.
dus 5,5 uur per dag. nou ja, dat wist ik al...
Nick neemt lekker vrij de eerste 2 weken, dus dat komt wel goed allemaal
Na de KS moest mijn vrouw 4 dagen in het ziekenhuis blijven en werden er dus 22 uur van afgetrokken...
quote:
Ik heb een flexibele werkgever waardoor ik 4 weken thuis was (gisteren pas weer begonnen), maar dat lukt ook niet bij iedereen.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:44:20 #236
56471 pinquit
oh my lama!
pi_39033843
achos dutch!! dat duurt lang dan.
maar het ís een keer voorbij en dan lig je met je verse kindje in je armen (misschien nu al??)

en CM!!! gogogo!!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_39033847
Ze zijn inderdaad vrij streng tegenwoordig en je krijgt echt niet makkelijk meer uren. Zeker niet voor mantelzorg. Als je die perse nodig hebt moet je die volgensmij bij de gewone thuiszorg gaan regelen en valt het niet meer onder de kraamzorg.

Gelukkig kan mijn man ook heel makkelijk vrij nemen en had hij nog dagen zat, dus die is ook sinds gisteren pas weer aan het werk.
pi_39033954
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:33 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Als dat bij instanties bekend is kan ik me voorstellen dat daar wel rekening mee gehouden wordt, maar over het algemeen zijn ze volgens mij vrij streng. Dus ik zou als ik jou was wel nu al gaan informeren naar een en ander.
Heb al geinformeerd bij de kraamzorg toen ze belden om door te geven dat we aangemeld waren. (Heb hetzelfde kraambureau als bij Isis) we krijgen vanwege onze situatie ook gewoon weer thuis een intake inplaats van telefonisch zoals ze normaal doen als je voor de 2e keer bij hun komt.
Ook krijgen we zeer waarschijnlijk dezelfde kraamverzorgende als bij Isis.
In principe denk ik dat ze in die 5 uur dat ze nu zouden komen al genoeg kan doen. We hebben geen super groot huis en alles is gelijk vloers. Isis is tot nu toe een makkelijk kind dat zich zelf erg goed vermaakt , al zal ze straks natuurlijk wat extra aandacht nodige hebben. De hond gaat uitlogeren die eerste week.
Er zijn voor bepaalde situaties weer andere mogelijkheden dus we wachten de intake (volgende maand?) rustig af.

Qua huishouden ben ik niet moeilijk , ik zorg ervoor dat voor de bevalling alles wel spik en span is en dan is het een kwestie van makkelijk onderhoud wat mij betreft. Stofzuigen kan je (als de kraamverzorgster dit niet meer doet) ook vragen aan de visite evenals eventueel koken.

Ik hoop alleen dat ze naast mij en de baby verzorgen de was voor me zou willen doen (als ik een keizersnede zou krijgen tenminste) en ook Isis zou willen verzorgen. Badderen van Isis kan ook s'avonds dus kan papa ook doen , vind hij zelfs leuk

Uitgaande van 5 uur aanwezigheid van de kraamzorg en hoe laat ze bij Isis begon heb ik dan nog practisch de hele dag iemand aan huis.
pi_39034039
Hier was het trouwens geen 5 uur per dag, maar 6 dagen van 7 uur (van 8 tot 3) en 1 dag van 2 uur (toen kwamen we uit het ziekenhuis en was het alleen instructie voor de nacht). In totaal dus tot en met dag 7.
pi_39034069
Vrij nemen weet ik niet hoe dat nu zal gaan overigens hij is nog steeds op therapeutische basis aan het werk. Verschil is alleen dat hij nu op een werkplek staat waar hij niet gemist kan worden (hij staat er alleen) en dus echt aanwezig zal moeten zijn van 7 tot 15 , eerder weg gaan zit er nu niet in.
pi_39034074
Ik heb verdulleme nog niets van de kraamzorg gehoord, verzekering al achter hun broek aan gezeten. Als er volgende week nog niets is, dan mogen zij pas wat doen. Gaat weer lekker
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  † In Memoriam † dinsdag 20 juni 2006 @ 13:52:06 #242
43556 miss_dynastie
pi_39034097
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:48 schreef Xanthe het volgende:
Ik hoop alleen dat ze naast mij en de baby verzorgen de was voor me zou willen doen (als ik een keizersnede zou krijgen tenminste) en ook Isis zou willen verzorgen. Badderen van Isis kan ook s'avonds dus kan papa ook doen , vind hij zelfs leuk
Hoort het doen van de was van moeder en kind bij de zorg voor moeder en kind? Ik zou zelf logisch vinden van wel, maar ik weet niet of dat zo is. Dan zou je kunnen vragen of -mits alles netjes voorgesorteerd klaar ligt- de andere was ook even kan worden meegenomen. Ik kan me voorstellen dat de zorg voor Isis er toch niet standaard onder valt; dat zou ik dan idd bij de intake bespreken.
pi_39034171
In principe is er geen zorg voor andere dingen dan de medisch noodzakelijke zaken, MAAR..... het "mooie" van het nieuwe systeem is wel dat er rekening gehouden kan worden met gezinnen waar echt geen mantelzorg aanwezig is. Eenoudergezinnen, etc. Ook wordt er naast de voorspelling voor de geboorte ook nog eens vlak na de bevalling en tijdens de kraamtijd gekeken of er extra uren nodig zijn. De verloskundige vraagt dat dan aan bij het kraamcentrum en zij sturen het door naar de verzekeringsmaatschappij.
Ik denk alleen dat in het geval van Xanthe er geen reden is tot het krijgen van meer zorg aangezien mantelzorg technisch gezien wel mogelijk is.
Of het wenselijk is laten we maar even in het midden

Ik moest trouwens heel erg mijn best doen om de mevrouw van het kraamcentrum er van te overtuigen dat ik écht maar het minimale aantal uren wil (drie uur per dag). Wij hebben de luxepositie van een overvloed aan medisch geschoolde mantelzorg, tot aan een lactatiekundige in de nabije kennissenkring aan toe en ik vind het gewoon niet nodig dat een kraamverzorgster in dit kleine huisje met haar duimen loopt te draaien. Ik weet uit ervaring hoe vervelend dat is, helemaal bij een eigenwijze kraamvrouw die liever heeft dat bepaalde dingen door familieleden danwel vrienden worden gedaan
Nu komt ze dus alleen voor de partusassistentie en de medische controles, omdat ik daar gevoelsmatig geen van mijn familieleden mee op wil zadelen. Ze zouden het prima kunnen, maar het blijft een stukje verantwoordelijkheid die ze niet hoeven hebben. Ze zijn in eerste instantie oma, tante, etc.
pi_39034181
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:05 schreef Xanthe het volgende:
Op de een of andere manier begin ik me toch een beetje zorgen te maken over de streptokokken.
De kans dat ik drager ben is zeer groot en blijkbaar de kans dat ik bij de risicogroep hoor ook (vroeggeboorte). Volgende week maandag heb ik weer een afspraak bij de verloskundige dus meteen even vragen van hoe en wat.
Ik heb het vorige week bij de VK aangekaart. En ze was enigzins verbaasd dat ik er over begon. Ze vroeg of er een noodzaak was (b.v. al klachten zoals heel veel blaasontstekingen) , anders is het niet gebruikelijk. Ze zouden je goed in de gaten houden, dus was er geen apart onderzoek nodig. Ook zou het onderzoekje een tijdopname zijn die wellicht tegen de bevalling aan niet meer actueel hoeft te zijn. Ik zei ook dat het in omringende landen standaard is, maar dat kwam omdat ze daar klinischer zijn (thuisbevalling is ook vaak uit den bozen) en blijkbaar is er geen volksgezondheids reden hier in NL. Op zich doen ze er hier dus niets mee, zelfs niet als je het zelf aankaart

Naja ik weet nu wel een beetje waar ik op moet letten, en heb nog nooit een blaasontsteking gehad (gelukkig). Maar als ik die nu tijdens de zwangerschap zou hebben zou ik het zeker laten testen!
Verder tijdens de bevalling opletten (evt het vriendje) of ik koort heb. En misschien toch wat minder zorgen maken...
Mama van Ryan (04-09-06)
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:56:57 #245
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_39034258
Net weer APK gehad bij de VK alles was goed, ze zei dat beebie nog veel ruimte had om te bewegen ( wel ingedaald) , nou jullie hebben mijn buikie gezien, die is niet reusachtig , en het gevoel dat je navel er elk moment uit kan floepen en dat je velletje op scheuren staat, maken dat ik het een ongeloofwaardige bewering vind.

heb niet durven vragen of CM al bevallen is.. vind het toch een stukje privacy.. maar ik ben wel benieuwd
pi_39034337
Xanthe, kun je anders niet een meisje uit je kennissenkring inschakelen (jaar of 15-18 zegmaar) die dan bij wijze van bijbaantje tegen betaling wat dingen komt doen? Met Isis spelen, de was draaien/strijken, zulke dingetjes?
pi_39034430
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Hoort het doen van de was van moeder en kind bij de zorg voor moeder en kind? Ik zou zelf logisch vinden van wel, maar ik weet niet of dat zo is. Dan zou je kunnen vragen of -mits alles netjes voorgesorteerd klaar ligt- de andere was ook even kan worden meegenomen. Ik kan me voorstellen dat de zorg voor Isis er toch niet standaard onder valt; dat zou ik dan idd bij de intake bespreken.
Ja, dat hoort er bij.
Net als de zorg voor de directe leefomgeving van moeder en kind en eigenlijk ook de voeding van moeder en kind.
Dus je kan.mag ook rekenen op het verschonen van het kraambed/de wieg en het stofzuigen/stoffen/luchten van de kraamkamer/babykamer en het schoonhouden van het sanitair.
Maar alleen als daar voldoende tijd voor is, de grootste prioriteit ligt bij de medische controles, de voeding van de baby, etc. Als er dan nog tijd is kan het sanitair gedaan worden, is er dan nog tijd dan wordt het bed meegenomen, etc.
pi_39034449
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:54 schreef owlet het volgende:
Ik denk alleen dat in het geval van Xanthe er geen reden is tot het krijgen van meer zorg aangezien mantelzorg technisch gezien wel mogelijk is.
Of het wenselijk is laten we maar even in het midden
Heel technisch ja.
Kon het niet laten en heb dr even gebeld om te vragen (nadat ze zelf al meerdere keren had gezegd er te willen zijn tijdens de kraamperiode) hoe ze dat voor ogen had om hier te komen.
Ze dacht dat ik haar dan smorgens wel kon halen en smiddags weer thuis brengen... Zal niet mogelijk zijn als a) ik een keizersnede zou hebben gehad en b) hub naar zijn werk is met de auto.
Dan moest hij haar ophalen en brengen , maar ze is geen ochtend mens en dus was ze ook niet van plan (gelukkig) om al om 6 uur klaar te staan in de ochtend en dan pas na half 4 weer naar huis gebracht te kunnen worden.
Bus? De halte is te ver lopen.... De fiets wil ik daar niet neer zetten want dan word die vast gestolen...
Met de fiets? Dat is te ver en als ik dan tegen wind heb bla bla bla....
Met als eind resultaat dat ze zelf al zei dat het toch wel erg moeilijk was om hier heen te komen en ze thuis ook nog zoveel te doen had.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:04:36 #249
24188 Belana
kloon van belana
pi_39034516
MissD, wasgoed van de baby en de moeder horen er wel bij maar that's it.
Ik had de vorige keer ook 5 uur per dag en dat was best te doen, heb er geen moeite mee. als het echt nodig is (bv vanwege mijn bekkenklachten) dan kan er nog een her-indicatie plaats vinden.

inky, kan je het niet aan je huisarts vragen dat onderzoek eventueel?

nana, weer door de apk bij mij schijnt dat hetzelfde te zijn, beebje dus wel ingedaald, maar wel ruimte om met zijn koppie te draaien
stormy waters...
sailin'
pi_39034585
Nanalune, fijn dat alles in orde is! Laat de baby maar komen zou ik zeggen

En nog een paar voor Dutchie en Crazymoon!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')