abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin zondag 25 juli 1999 @ 14:19:00 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_179236
Gelukkig is Stephen King weer aan de beterende hand lees ik net. Hopen dat 'ie zich nou weer snel goed genoeg voelt om weer te gaan schrijven.

Trouwens, Desperation (z'n vorige boek) gaat binnenkort ook verfilmd worden

Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 25 juli 1999 @ 20:15:00 #2
4 Emiel
Internet is my middlename
pi_179237
Ehm, heel diep, verstopt in een paar defecte hersencellen in mijn hoofd staat me iets bij van een auto-ongeluk toch?
  Admin zondag 25 juli 1999 @ 20:49:00 #3
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_179238
Jah.. Hij is bij hem in de buurt (Bangor, Maine) aangereden door een vrachtauto.
Behoorlijk zwaar gewond ook, maar het gaat gelukkig dus alweer wat beter met 'm.
pi_179239
was dat niet gebeurd op de avond dat we zaten te chatten met een meisje uit Maine die vertelde hoe populair King daar wel niet is?
Was wel heel erg veel toeval.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  Admin zondag 25 juli 1999 @ 23:14:00 #5
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_179240
Zou best kunnen dat dat dezelfde dag was jah. Dat was Kyliepoo toch ?!?
pi_179241
Danniepoo
  zaterdag 20 november 1999 @ 16:26:00 #7
974 ShowMaster
I was cured all right
pi_179242
Over King gesproken, wie heeft het boek vier seizoenen van hem gelezen? Zijn vier korte verhalen (zo'n 129 blz per verhaal). Ik heb er pas twee gelezen. De eerste is het verhaal van the Shawshank Redemtion, prachtig verhaal met de beste ontsnapping ooit in een gevangenisverhaal.
pi_179243
heb ik wel gelezen ja,
errug goed (vond ik toen)
  zondag 21 november 1999 @ 16:38:00 #9
904 L-X
The Lover X
pi_179244
Van dat boek is ook een fim gemaakt. Die film is ook onwijs goed. Volgens mij spelen Morgan Freeman en Tim nogwat in die film, erg goede verfilming van een boek...
It takes a minute to have a crush on someone,
an hour to like someone,
and a day to love someone,
but it takes a lifetime to forget someone.
pi_179245
Tim Robbins, de man van Susan Sarandon.

Was hij trouwens niet aangereden door een bestelbusje? Ik las nl. pas ergens dat hij dit busje, of wat er van over is, heeft opgekocht.
Rare man

[Dit bericht is gewijzigd door Big Mama (Datum 21 November 1999).]

pi_179246
Ik ben vreselijke Stephen King fan, heb bijna alle boeken gelezen. Ik vond niet alles geweldig, maar de donkere toren serie is echt magistraal!! Ben jaren gefrustreerd geweest na deel drie! Kent iemand die serie?

Het is bijna niet bij te houden, die man schrijft als een bezetene. Het wordt trouwens ook als een bezetene verfilmd, meestal zonder veel succes, een paar prettige uitzonderingen daargelaten.

Wat vonden jullie de beste films?

pi_179247
hij schrijft dan misschien wel heel veel maar het laatste werk vond ik voor het merendeel helemaal niets. De donkere toren cyclus is inderdaad wel goed.
  vrijdag 26 november 1999 @ 13:36:00 #13
1133 Doorsneu Opdroef
Kind van de gePeperde rekening
pi_179248
Beste verhaal van King imo:

The long walk, ik geloof in het nederlands vertaald de marathon, over (hoe kan het ook anders) een gruwelijke marathon.
Vooral goed omdat het verhaal zich alleen op de deelnemers richt, geen vaag gelul erom heen. Ook geen toverij oid, erg realistisch in de context. Aanrader.

...got so distracted he forgot to fall, so he didn't...

pi_179249
Ik heb vrijwel alles van King gelezen, op de donkere torencyclus na. Deel 1 deed me niets, dus heb ik de rest gelaten voor wat het was.
Na Insomnia en Rose Madder dacht ik dat het wel zo'n beetje afgelopen was met de goeie King-boeken. Maar The Green Mile, Desperation en The Regulators vond ik weer ouderwets fantastisch. Helaas viel Bag of Bones weer tegen. Die heb ik zelfs niet uitgelezen.

De beste verfilming vind ik denk ik Misery. De psychologische druk die je bij het boek voelt, wordt goed overgebracht door Kathy Bates. The Shawshank Redemption is ook een erg goede film, maar is te weinig aan het boek gerelateerd om van een echte verfilming te spreken.

maandag 29 november 1999 @ 16:40:00 #15
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_179250
quote:
op 11-26-1999 om 08:20 PM schreef Big Mama het volgende:
The Shawshank Redemption is ook een erg goede film, maar is te weinig aan het boek gerelateerd om van een echte verfilming te spreken.

Pardon? Volgens mij werd het verhaal bijna letterlijk overgenomen!

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 1 februari 2000 @ 22:21:00 #16
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_179251
Oei, deze topic is al heel lang geleden doodgebloed, maar ik vind dat er toch echt een boek van King ontbreekt: The Stand.

Zonder twijfel zijn beste boek en tegelijk de beste verfilming (als je geen moeite hebt om een uur of acht voor je tv te zitten).

Wat er gebeurt als 99% van de bevolking sterft aan een (door de overheid geproduceerd) virus...

woensdag 2 februari 2000 @ 00:36:00 #17
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_179252
quote:
op 02-01-2000 om 10:21 PM schreef w.o.r. het volgende: Oei, deze topic is al heel lang geleden doodgebloed
Beste King-boek: Pet Sematary (en meteen de slechtste verilming)
Beste King-verfilmingen: Misery en Shawshank Redemption. Dit omdat deze films de sfeer van de boeken goed hebben overgenomen.

Beste griezelboek (oeioeioei, en dat in een Stephen King-topic): Carrion Comfort (De Aasgieren) van Dan Simmons. Lezen allemaal. Dikke aanrader.

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_179253

De stand een van de betere boeken van King, goed. Maar de verfilming de beste? Deze tv-productie is niet slecht, maar zeker niet de beste verfilming. Nooit Christine, of misery gekeken?

Ik ben het trouwens wel met Verbal eens dat aasgieren de beste horrorboek is. Ik kreeg gewoon de rillingen van hoe onmenselijk die vampieren waren.

Mensen zoeken hun weg niet door een doolhof; ze zoeken een wijde horizon af die vol unieke mogelijkheden is
  zaterdag 5 februari 2000 @ 23:00:00 #19
1991 w.o.r.
don't panic !
pi_179254
quote:
op 02-04-2000 om 07:25 PM schreef Mister T het volgende:
De stand een van de betere boeken van King, goed. Maar de verfilming de beste? Deze tv-productie is niet slecht, maar zeker niet de beste verfilming. Nooit Christine, of misery gekeken?

Christine vond ik als boek erg de moeite waard, maar de film... ik kan me er niets positiefs van herinneren. Ik vond MIsery inderdaad ook erg goed (boek overigens veel beter), maar heb misschien gewoon een voorkeur voor goed uitgewerkte verhalen. De Stand voelt als een neverending avontuur, Kings overige films als een verhaal waar je even van geniet en dan weer vergeet - voor mij dan. Een extra pluspunt van de Stand vind ik de muziek, die echt zo'n lekker onbehaaglijk sfeertje oproept...

Heb trouwens gisteren 'Apt Pupil' op video gezien... echt tijdverspilling - terwijl ik het verhaal in geschreven vorm wel ok vond (ook niet echt een van zijn toppers trouwens).

pi_179255
toevallig heb ik christine gisteravond nog gezien.best een leuke film
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_179256

Heb trouwens gisteren 'Apt Pupil' op video gezien... echt tijdverspilling - terwijl ik het verhaal in geschreven vorm wel ok vond (ook niet echt een van zijn toppers trouwens).[/quote]

Wat?!!!! ' Apt Pupil' niet echt een van zijn toppers! Ik ben er gisteren in begonnen en tot nu toe is dit een van de weinige verhalen die me echt heeft geraaakt. Ik walgde gewoon van de ziekelijke kick die Todd had van de verhalen van Dussander.

Normaal zijn de verhalen van King best spannend, maar nog nooit zo menselijk. Waarschijnlijk komt het omdat heel herkenbaar is. Er komen geen ultieme vormen van het kwaad in voor, alleen maar doodnormale mensen die verschrikkelijke dingen doen. Iedereen is wel een beetje geintresseerd in dat soort gruwel praktijken, maar zodra je er meer van te weten komt....

Ik heb de film trouwens niet gezien, maar van wat ik er gehoord heb is dat het inderdaad niet zo beste is.

Mister T

Mensen zoeken hun weg niet door een doolhof; ze zoeken een wijde horizon af die vol unieke mogelijkheden is
  Redactie Frontpage maandag 7 februari 2000 @ 18:14:00 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_179257
The Green Mile is een hit in de Amerikaanse boxofice! Ik vind het boek Firestarter erg goed, kan m blijven lezen.

Green Mile: http://us.imdb.com/Title?0120689

pi_179258
Firestarter idd een zwaar goed boek. Eerst boek dat ik van King las en de reden om de rest ook maar te gaan lezen.
pi_179259
Kunnen jullie even de nederlandse titel geven van firestarter. Dan weet ik tenminste zeker of ik hem nou wel niet gelezen heb
pi_179260
ogen van vuur...geloof ik. met al dat pirokinese gedoe erin.
  Redactie Frontpage vrijdag 11 februari 2000 @ 13:40:00 #26
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_179261
quote:
op 02-10-2000 om 12:04 AM schreef WouterB het volgende:
ogen van vuur...geloof ik. met al dat pirokinese gedoe erin.

Klopt, met (in oudere drukken) Drew Barrymore op de cover.

pi_179262
wat ze gelukkig hebben veranderd
  Redactie Frontpage vrijdag 25 februari 2000 @ 17:34:00 #28
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_179263
quote:
op 02-11-2000 om 02:04 PM schreef WouterB het volgende:
wat ze gelukkig hebben veranderd

Ik vond Drew niet slecht als Charlie. Ze kreeg later ook nog een rol in Stephen King's Cat's Eye.

bekijk de cover: http://www.gironet.nl/home/tdoosje/K/KingS/SKOvV.htm

------------------
yesterday my life was filled with rain

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser (Datum 25 Februari 2000).]

Redactie Frontpage woensdag 2 augustus 2000 @ 10:34:44 #29
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_286684
Danny, (of anderen) heb je het eerste deeltje al van het nieuwe boek van SK al gedwonload? Ben benieuwd of het iets is.

woensdag 9 augustus 2000 @ 00:11:14 #30
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_293555
quote:
Op 07 februari 2000 17:40 schreef Mister T het volgende:
Ik heb de film trouwens niet gezien, maar van wat ik er gehoord heb is dat het inderdaad niet zo beste is.

Nee, de film valt in vergelijking met het boek zwaar tegen (zoals bij de meeste Stephen King films). In het boek worden de zaken vaak veel gedetailleerder beschreven (remember de kat in de oven) en kun je zelf een beeld van de omgeving en de mensen vormen. Dat is vaak spannender/enger.
What's the speed of Dark?
  donderdag 10 augustus 2000 @ 02:50:34 #31
3287 Deuf
Begin de dag met een dansje
pi_294484
Een van de beter vond ik Needfull thing/De Noodzaak, mis ik nog in het rijtje.

Beste verfilming... tja veel goeie/veel slechte. Cristine blijft een klassieker en de stand ook zeker.

Ja veel meesterwerkjes maar soms....

Imagine
pi_295778
Beste verfilming: 'The Green Mile' vond ik briljant verfilmd. Ik vond zelfs het boek minder! En dat is me eigenlijk nog nooit overkomen.

Slechtste verfilming: 'The Tommyknockers' deed gewoon pijn om te zien. Waardeloos.

Beste boek: Helemaal eenzaam bovenaan 'The Stand'. Daarna 'The Tommyknockers', De 'Donkere Toren' cyclus en 'Needfull Things'.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_295890
quote:
Op 20 november 1999 16:26 schreef ShowMaster het volgende:
Over King gesproken, wie heeft het boek vier seizoenen van hem gelezen? Zijn vier korte verhalen (zo'n 129 blz per verhaal). Ik heb er pas twee gelezen. De eerste is het verhaal van the Shawshank Redemtion, prachtig verhaal met de beste ontsnapping ooit in een gevangenisverhaal.
Dat boek kocht ik aan het begin van mijn vakantie op schiphol. Het bestaat dus uit 4 verhalen die steeds slechter worden. Het eerste verhaal is heel goed, het 2e verhaal was ook goed te lezen (ik had apt pupil al gezien). Maar de 2 laatste verhalen warten wel erg slecht. Het 3e verhaal gaat over een groep jongetjes dat een lijk gaat zoeken (ook verfilmd) en het 4e over een vrouw die nadat ze onthoofd is toch nog kan bevallen door "de ademhalingsmethode". Beetje vaag allemaal en ik moet zeggen dat de regisseurs van de verfilmingen niet echt creatief met de verhalen zijn omgegegaan want alle 3 de films verschillen nauwelijks van het boek. Dus als je de films al hebt gezien hoef je het boek na mijn mening niet te lezen (andersom misschien wel).

Anyway "it" vind ik persoonlijk nog steeds een klein meesterwerkje van King. Gruwelijk spannend, zeker de film.

Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
  vrijdag 11 augustus 2000 @ 19:31:38 #34
2835 Sweetheart
Still beating on..
pi_296034
quote:
Op 11 augustus 2000 15:27 schreef dax het volgende:
Anyway "it" vind ik persoonlijk nog steeds een klein meesterwerkje van King. Gruwelijk spannend, zeker de film.
De film is inderdaad vreselijk spannend tot ze zijn aanbeland bij ongeveer het laatste kwartier. Dat vreselijk wordt afgeraffeld met een gruwelijk slecht geanimeerde spin.

Ik heb trouwens kortgeleden bij de videotheek de filmversie van het (script)"boek" Storm van de eeuw gehuurd. Dat is op zich voor een donkere winteravond (hopelijk moeten we daar dus nog lang op wachten) best een aanrader.

We never listen. . .when we are eager to speak. . .
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 augustus 2000 @ 23:48:46 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_296191
Desperation is niet king's vorige boek...

Daarna is iig nog "Back of Bones" "The girl who loved Tom Gorden" "Storm of the century" en "Harts in Atlantis" uitgekomen...
dacht dat "Wizards and Glass" (deel 4 donkere toren) er ook nog na was...

* Swetsenegger heeft alles van king in boekenkast staan

voor alle King fans nog een paar 'must read' schrijvers..:
James Herbert
Dean r. Koontz (alleen de eerste 4 boeken daarna pleegt de man continue plagiaat op zichzelf)

[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 11-08-2000 23:51]

Redactie Frontpage zaterdag 12 augustus 2000 @ 00:00:14 #36
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_296198
Dean Koontz, ik vind The Bad Place, Phantoms en nog een waar ik niet opkom er goed. idd Swets, die man aapt zichzelf na De film Phantoms is trouwens best goed, DRK was er bij betrokken, vandaar.

SK kom ik sinds de jaren 80 niet meer doorheen, een hoop geleuter, weinig spanning. Iemand het met me eens?

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 augustus 2000 @ 00:04:21 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_296201
quote:
Op 12 augustus 2000 00:00 schreef SunChaser het volgende:
Dean Koontz, ik vind The Bad Place, Phantoms en nog een waar ik niet opkom er goed. idd Swets, die man aapt zichzelf na De film Phantoms is trouwens best goed, DRK was er bij betrokken, vandaar.

SK kom ik sinds de jaren 80 niet meer doorheen, een hoop geleuter, weinig spanning. Iemand het met me eens?

Ik vond motel v.d angst (das geloof ik phantoms), fransicus complot en weerlicht ERG goed...de rest is nix

recente GOEDE King boeken
"the girl who loved Tom Gordon" ouderwets spannend...
"storm of the century" erg goed voor een scenario
"Wizards and glass" feitelijk een "eyes of the dragon Part II"

pi_296505
quote:
Op 11 augustus 2000 23:48 schreef Swetsenegger het volgende:
voor alle King fans nog een paar 'must read' schrijvers..:
James Herbert
Dean r. Koontz (alleen de eerste 4 boeken daarna pleegt de man continue plagiaat op zichzelf)
James Herbert!!! Gaaaaaf!! Dat las ik al toen ik 14 was of zo, hij schrijft heel erg spannend. Echt een aanrader.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage zondag 13 augustus 2000 @ 12:16:24 #39
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_296804
Shit, weerlicht dat was het. Dat is mijn favoriete boek! Motel vd angt is niet fhantoms, dat is fantomen. Franciscus complot vond ik niks aan persoonlijk en de laatste 10 ook niet.
pi_296841
Ik heb ook zowat alles gelezen van King en Koontz, maar ik zou niet weten welk boek ik het mooist, best of wat dan ook vind, wel vond ik Rosie van Stephen King heel mooi, geen idee waarom..... vooral op het laatst, toen wilde ik zo graag weten hoe het afliep en las ik zo snel dat ik nauwelijks doorhad wat ik las

op het moment ben ik bezig met Strange Highways van Koontz, ook errug goed vin ik....

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')