Trouwens, Desperation (z'n vorige boek) gaat binnenkort ook verfilmd worden
Was hij trouwens niet aangereden door een bestelbusje? Ik las nl. pas ergens dat hij dit busje, of wat er van over is, heeft opgekocht.
Rare man
[Dit bericht is gewijzigd door Big Mama (Datum 21 November 1999).]
Het is bijna niet bij te houden, die man schrijft als een bezetene. Het wordt trouwens ook als een bezetene verfilmd, meestal zonder veel succes, een paar prettige uitzonderingen daargelaten.
Wat vonden jullie de beste films?
The long walk, ik geloof in het nederlands vertaald de marathon, over (hoe kan het ook anders) een gruwelijke marathon.
Vooral goed omdat het verhaal zich alleen op de deelnemers richt, geen vaag gelul erom heen. Ook geen toverij oid, erg realistisch in de context. Aanrader.
De beste verfilming vind ik denk ik Misery. De psychologische druk die je bij het boek voelt, wordt goed overgebracht door Kathy Bates. The Shawshank Redemption is ook een erg goede film, maar is te weinig aan het boek gerelateerd om van een echte verfilming te spreken.
quote:
op 11-26-1999 om 08:20 PM schreef Big Mama het volgende:
The Shawshank Redemption is ook een erg goede film, maar is te weinig aan het boek gerelateerd om van een echte verfilming te spreken.
Pardon? Volgens mij werd het verhaal bijna letterlijk overgenomen!
Zonder twijfel zijn beste boek en tegelijk de beste verfilming (als je geen moeite hebt om een uur of acht voor je tv te zitten).
Wat er gebeurt als 99% van de bevolking sterft aan een (door de overheid geproduceerd) virus...
quote:Beste King-boek: Pet Sematary (en meteen de slechtste verilming)
op 02-01-2000 om 10:21 PM schreef w.o.r. het volgende: Oei, deze topic is al heel lang geleden doodgebloed
Beste griezelboek (oeioeioei, en dat in een Stephen King-topic): Carrion Comfort (De Aasgieren) van Dan Simmons. Lezen allemaal. Dikke aanrader.
V
Ik ben het trouwens wel met Verbal eens dat aasgieren de beste horrorboek is. Ik kreeg gewoon de rillingen van hoe onmenselijk die vampieren waren.
quote:
op 02-04-2000 om 07:25 PM schreef Mister T het volgende:
De stand een van de betere boeken van King, goed. Maar de verfilming de beste? Deze tv-productie is niet slecht, maar zeker niet de beste verfilming. Nooit Christine, of misery gekeken?
Christine vond ik als boek erg de moeite waard, maar de film... ik kan me er niets positiefs van herinneren. Ik vond MIsery inderdaad ook erg goed (boek overigens veel beter), maar heb misschien gewoon een voorkeur voor goed uitgewerkte verhalen. De Stand voelt als een neverending avontuur, Kings overige films als een verhaal waar je even van geniet en dan weer vergeet - voor mij dan. Een extra pluspunt van de Stand vind ik de muziek, die echt zo'n lekker onbehaaglijk sfeertje oproept...
Heb trouwens gisteren 'Apt Pupil' op video gezien... echt tijdverspilling - terwijl ik het verhaal in geschreven vorm wel ok vond (ook niet echt een van zijn toppers trouwens).
Wat?!!!! ' Apt Pupil' niet echt een van zijn toppers! Ik ben er gisteren in begonnen en tot nu toe is dit een van de weinige verhalen die me echt heeft geraaakt. Ik walgde gewoon van de ziekelijke kick die Todd had van de verhalen van Dussander.
Normaal zijn de verhalen van King best spannend, maar nog nooit zo menselijk. Waarschijnlijk komt het omdat heel herkenbaar is. Er komen geen ultieme vormen van het kwaad in voor, alleen maar doodnormale mensen die verschrikkelijke dingen doen. Iedereen is wel een beetje geintresseerd in dat soort gruwel praktijken, maar zodra je er meer van te weten komt....
Ik heb de film trouwens niet gezien, maar van wat ik er gehoord heb is dat het inderdaad niet zo beste is.
Mister T
Green Mile: http://us.imdb.com/Title?0120689
quote:
op 02-10-2000 om 12:04 AM schreef WouterB het volgende:
ogen van vuur...geloof ik. met al dat pirokinese gedoe erin.
Klopt, met (in oudere drukken) Drew Barrymore op de cover.
quote:
op 02-11-2000 om 02:04 PM schreef WouterB het volgende:
wat ze gelukkig hebben veranderd
Ik vond Drew niet slecht als Charlie. Ze kreeg later ook nog een rol in Stephen King's Cat's Eye.
bekijk de cover: http://www.gironet.nl/home/tdoosje/K/KingS/SKOvV.htm
------------------
yesterday my life was filled with rain
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser (Datum 25 Februari 2000).]
quote:Nee, de film valt in vergelijking met het boek zwaar tegen (zoals bij de meeste Stephen King films). In het boek worden de zaken vaak veel gedetailleerder beschreven (remember de kat in de oven
Op 07 februari 2000 17:40 schreef Mister T het volgende:
Ik heb de film trouwens niet gezien, maar van wat ik er gehoord heb is dat het inderdaad niet zo beste is.
Beste verfilming... tja veel goeie/veel slechte. Cristine blijft een klassieker en de stand ook zeker.
Ja veel meesterwerkjes maar soms....
Slechtste verfilming: 'The Tommyknockers' deed gewoon pijn om te zien. Waardeloos.
Beste boek: Helemaal eenzaam bovenaan 'The Stand'. Daarna 'The Tommyknockers', De 'Donkere Toren' cyclus en 'Needfull Things'.
quote:Dat boek kocht ik aan het begin van mijn vakantie op schiphol. Het bestaat dus uit 4 verhalen die steeds slechter worden. Het eerste verhaal is heel goed, het 2e verhaal was ook goed te lezen (ik had apt pupil al gezien). Maar de 2 laatste verhalen warten wel erg slecht. Het 3e verhaal gaat over een groep jongetjes dat een lijk gaat zoeken (ook verfilmd) en het 4e over een vrouw die nadat ze onthoofd is toch nog kan bevallen door "de ademhalingsmethode". Beetje vaag allemaal en ik moet zeggen dat de regisseurs van de verfilmingen niet echt creatief met de verhalen zijn omgegegaan want alle 3 de films verschillen nauwelijks van het boek. Dus als je de films al hebt gezien hoef je het boek na mijn mening niet te lezen (andersom misschien wel).
Op 20 november 1999 16:26 schreef ShowMaster het volgende:
Over King gesproken, wie heeft het boek vier seizoenen van hem gelezen? Zijn vier korte verhalen (zo'n 129 blz per verhaal). Ik heb er pas twee gelezen. De eerste is het verhaal van the Shawshank Redemtion, prachtig verhaal met de beste ontsnapping ooit in een gevangenisverhaal.
Anyway "it" vind ik persoonlijk nog steeds een klein meesterwerkje van King. Gruwelijk spannend, zeker de film.
quote:De film is inderdaad vreselijk spannend tot ze zijn aanbeland bij ongeveer het laatste kwartier. Dat vreselijk wordt afgeraffeld met een gruwelijk slecht geanimeerde spin.
Op 11 augustus 2000 15:27 schreef dax het volgende:
Anyway "it" vind ik persoonlijk nog steeds een klein meesterwerkje van King. Gruwelijk spannend, zeker de film.
Ik heb trouwens kortgeleden bij de videotheek de filmversie van het (script)"boek" Storm van de eeuw gehuurd. Dat is op zich voor een donkere winteravond (hopelijk moeten we daar dus nog lang op wachten) best een aanrader.
Daarna is iig nog "Back of Bones" "The girl who loved Tom Gorden" "Storm of the century" en "Harts in Atlantis" uitgekomen...
dacht dat "Wizards and Glass" (deel 4 donkere toren) er ook nog na was...
* Swetsenegger heeft alles van king in boekenkast staan
voor alle King fans nog een paar 'must read' schrijvers..:
James Herbert
Dean r. Koontz (alleen de eerste 4 boeken daarna pleegt de man continue plagiaat op zichzelf)
[Dit bericht is gewijzigd door Swetsenegger op 11-08-2000 23:51]
SK kom ik sinds de jaren 80 niet meer doorheen, een hoop geleuter, weinig spanning. Iemand het met me eens?
quote:Ik vond motel v.d angst (das geloof ik phantoms), fransicus complot en weerlicht ERG goed...de rest is nix
Op 12 augustus 2000 00:00 schreef SunChaser het volgende:
Dean Koontz, ik vind The Bad Place, Phantoms en nog een waar ik niet opkom er goed. idd Swets, die man aapt zichzelf naDe film Phantoms is trouwens best goed, DRK was er bij betrokken, vandaar.
SK kom ik sinds de jaren 80 niet meer doorheen, een hoop geleuter, weinig spanning. Iemand het met me eens?
recente GOEDE King boeken
"the girl who loved Tom Gordon" ouderwets spannend...
"storm of the century" erg goed voor een scenario
"Wizards and glass" feitelijk een "eyes of the dragon Part II"
quote:James Herbert!!! Gaaaaaf!! Dat las ik al toen ik 14 was of zo, hij schrijft heel erg spannend. Echt een aanrader.
Op 11 augustus 2000 23:48 schreef Swetsenegger het volgende:
voor alle King fans nog een paar 'must read' schrijvers..:
James Herbert
Dean r. Koontz (alleen de eerste 4 boeken daarna pleegt de man continue plagiaat op zichzelf)
op het moment ben ik bezig met Strange Highways van Koontz, ook errug goed vin ik....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |