abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38993603
quote:
DEN HAAG - De meeste Nederlandse militairen staan negatief tegenover allochtonen. Dat geldt voor zowel het defensiepersoneel in lagere functies als hooggeplaatste militairen. Dat blijkt uit een onderzoek onder ruim 2000 personeelsleden van de landmacht, luchtmacht, marine en marechaussee, dat de Nederlandse Defensie Academie heeft uitgevoerd.

Bijna driekwart van de lagere rangen is negatief over de multiculturele samenleving. Een ruime meerderheid van de hoogst geplaatste militairen deelt die mening. Een kwart van alle militairen meent dat de problemen in de krijgsmacht door de komst van militairen van onder meer Surinaamse, Turkse en Marokkaanse afkomst zijn toegenomen.

De onderzoekers hebben samengewerkt met de inspecteur-generaal der krijgsmacht. Die meldde vorige maand dat de vertrouwenspersonen binnen Defensie vorig jaar 28 klachten hebben gekregen over discriminatie. Staatssecretaris Van der Knaap, verantwoordelijk voor het personeelsbeleid van Defensie, vindt de conclusies van de onderzoekers te stellig. Hij wil op zeer korte termijn met hen spreken.

Defensie heeft eerder maatregelen bekendgemaakt om de positie van allochtonen binnen de krijgsmacht te verbeteren. Zij erkent feestdagen van joden, hindoes en moslims en verstrekt kosjere en halal-maaltijden. Ook heeft de leiding van het ministerie een multicultureel platform opgericht en mogen militairen bij het afleggen van de eed God door Allah vervangen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ver_allochtonen.html

Ik schrik ervan over deze onderzoek naar de Nederlandse militairen
als ze nu de medemensen niet mogen wat doen ze dan in Afganistan ? daar lopen toch ook alleen Moslims rond en die willen ze zogenaamd helpen.

schandalig hoe men denkt over een bepaalde groepen alleen te kijken naar de afkomst of religie of kleur. we gaan hetzelfde fout tientallen jaar geleden weer nog een keer meemaken

Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_38993647
ik denk dat dit een prima afspiegeling is van de vmbo cultuur die in nederland heerst.
pi_38993652
Militairen zijn gewoon een afspiegeling van de hedendaagse maatschappij. En niet elke 'militair' wordt nog uitgezonden. Een militair zit ook gewoon op kantoor hoeft niet perse in Afghanistan rond te lopen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  maandag 19 juni 2006 @ 09:23:39 #4
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38993683
Lijkt me erg lastig als je met zo'n instelling tussen de "allochtonen" moet werken. Echt verwonderlijk vind ik het verder niet echt als je kijkt wat er voor een mensen in het leger zitten. De gemiddelde bouwvakker zal echt niet genuanceerder over allochtonen denken.
Vampire Romance O+
pi_38993698
Als die allochtonen in het leger zich net zo gedragen als die op straat dan vind ik het helemaal niet verwonderlijk dat men een hekel aan ze heeft.
pi_38993712
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:24 schreef Sputnik het volgende:
Als die allochtonen in het leger zich net zo gedragen als die op straat dan vind ik het helemaal niet verwonderlijk dat men een hekel aan ze heeft.
vooroordeel en onzin
pi_38993715
quote:
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  maandag 19 juni 2006 @ 09:26:13 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38993723
quote:
Als je de lijn doortrekt kom je juist meer in de richting van "turken zijn kut, behalve ali uit onze compagnie, die is juist weer ok."
Vampire Romance O+
  maandag 19 juni 2006 @ 09:26:34 #9
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_38993728
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:21 schreef 7th_wave het volgende:
ik denk dat dit een prima afspiegeling is van de vmbo cultuur die in nederland heerst.
Wat hij zegt.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 19 juni 2006 @ 09:30:28 #10
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_38993805
Wat ik altijd leuk vind is dat sommige direct zoiets knopen aan vmbo niveau, wat eigenlijk wat zegt over het niveau van de mensen die het zeggen.

In principe snap ik het wel, want de militairen zijn ook maar gewone mensen en de meeste gewone mensen hebben gewoon een hekel aan allochtonen gekregen. Ook is het zo dat veel mensen het leger in gaan juist om hun vaderland te beschermen en allochtonen worden nu eenmaal (deels terecht) als een bedreiging gezien voor het vaderland.
I mean no harm
pi_38993850
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:30 schreef pomtiedom het volgende:
Wat ik altijd leuk vind is dat sommige direct zoiets knopen aan vmbo niveau, wat eigenlijk wat zegt over het niveau van de mensen die het zeggen.

In principe snap ik het wel, want de militairen zijn ook maar gewone mensen en de meeste gewone mensen hebben gewoon een hekel aan allochtonen gekregen. Ook is het zo dat veel mensen het leger in gaan juist om hun vaderland te beschermen en allochtonen worden nu eenmaal (deels terecht) als een bedreiging gezien voor het vaderland.
dan vind ik dit een zeer gevaarlijke ontwikkeling
dan komt er een 0.2 % erbij bij de racistische Nederlanders

nu 1,8 Miljoen Racistische Nederlanders
  maandag 19 juni 2006 @ 09:32:58 #12
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38993863
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:30 schreef pomtiedom het volgende:

Nou, het waren dan wel niet mijn woorden, maar een zeer aanzienlijk deel van de militairen heeft toch echt een vmbo papiertje. En de cultuur op een vmbo is toch echt duidelijk anders dan op het vwo.
Vampire Romance O+
  maandag 19 juni 2006 @ 09:33:24 #13
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_38993872
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:32 schreef Meki het volgende:

[..]

dan vind ik dit een zeer gevaarlijke ontwikkeling
dan komt er een 0.2 % erbij bij de racistische Nederlanders

nu 1,8 Miljoen Racistische Nederlanders
Dat zal nog wel verder groeien Meki, maak je maar geen zorgen.
I mean no harm
  maandag 19 juni 2006 @ 09:35:32 #14
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_38993913
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:32 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Nou, het waren dan wel niet mijn woorden, maar een zeer aanzienlijk deel van de militairen heeft toch echt een vmbo papiertje. En de cultuur op een vmbo is toch echt duidelijk anders dan op het vwo.
Mwa, wat ik denk is dat het idioot is hoe neerbuigend erover wordt gedaan. het is een begattalisering die is gestaafd op pure angst. Want men vergeet dat een groot deel van de Nederlandse bevolking VMBO heeft. Of liever gezegd, men weet het en probeerd zijn angst te beteugelen door er neerbuigend over te doen. Dat neemt niet weg dat een zeer groot deel van de Nederlandse bevolking er zo over denkt. En tja, ik mag dan wel een stuk hoger zijn geschoold dan VMBO, maar ik denk niet veel anders op dat gebied.
I mean no harm
  maandag 19 juni 2006 @ 09:36:10 #15
144707 Slappertje
Vincent Vega
pi_38993925
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:21 schreef 7th_wave het volgende:
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:18 schreef Meki het volgende:
quote: Dat geldt voor zowel het defensiepersoneel in lagere functies als hooggeplaatste militairen
Lezen blijft moeilijk
Now we come to step three. This... drives... most... people... crazy.
Woord omhoog, hond! Je weeeet.
pi_38993953
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:35 schreef pomtiedom het volgende:
Of liever gezegd, men weet het en probeerd zijn angst te beteugelen door er neerbuigend over te doen. Dat neemt niet weg dat een zeer groot deel van de Nederlandse bevolking er zo over denkt. En tja, ik mag dan wel een stuk hoger zijn geschoold dan VMBO, maar ik denk niet veel anders op dat gebied.
dat ontken ik ook niet.
pi_38993968
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:25 schreef Meki het volgende:

[..]

vooroordeel en onzin
Was het maar waar. De realiteit is echter dat (met name) de jongere allochtone bevolkingsgroep zich steeds meer gehaat maakt door hun gedrag.
pi_38993981
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:36 schreef Slappertje het volgende:

[..]

[..]

Lezen blijft moeilijk
je kunt daar vrij hoog komen met vmbo hoor
pi_38994038
Uit het onderzoek blijkt niet waardoor die ontevredenheid is ontstaan, dat lijkt mij nou juist de interessante vraag.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_38994071
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:37 schreef Sputnik het volgende:

[..]

Was het maar waar. De realiteit is echter dat (met name) de jongere allochtone bevolkingsgroep zich steeds meer gehaat maakt door hun gedrag.
wat door enkelen gebeurt kijken jullie iedereen die hetzelfde afkomst heeft op aan

dat is racistisch en onwetenheid en gevaarlijk
dat is geen respect tonen
  maandag 19 juni 2006 @ 09:41:57 #21
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38994073
-edit-
verkeerde quote
Vampire Romance O+
pi_38994078
quote:

Maar buurman ali is wel tof?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_38994080
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:40 schreef Lucille het volgende:
Uit het onderzoek blijkt niet waardoor die ontevredenheid is ontstaan, dat lijkt mij nou juist de interessante vraag.
die volgen de media en je weet hoe de media het nieuws uitbrengt
  maandag 19 juni 2006 @ 09:42:35 #24
112071 Plotinus
Pax Europa
pi_38994090
Ik begrijp echt niet wat nu de toegevoegde waarde is van dit soort onderzoeken en waarom dit in de media moet worden gebracht. Dit helpt namelijk absoluut niet in de integratie en respect vanuit beide kanten. Je zou haast denken dat het juist de bedoeling is [van de media] om onrust te stoken.
pi_38994107
quote:
Op maandag 19 juni 2006 09:18 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)ver_allochtonen.html

Ik schrik ervan over deze onderzoek naar de Nederlandse militairen
als ze nu de medemensen niet mogen wat doen ze dan in Afganistan ? daar lopen toch ook alleen Moslims rond en die willen ze zogenaamd helpen.

schandalig hoe men denkt over een bepaalde groepen alleen te kijken naar de afkomst of religie of kleur. we gaan hetzelfde fout tientallen jaar geleden weer nog een keer meemaken

Het gaat over allochtonen en de multiculturele samenleving
In het land aldaar is de lokale bevolking geen allochtoon maar inboorling
En zo te zien is defensie dus inderdaad een afspiegeling van de maatschappij.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')