abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juli 2006 @ 21:37:30 #51
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_39767526
juist, Mozart heeft er behoorlijk wat geschreven, dus zonder KV nummer kom je niet zo ver, vrees ik
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:07:19 #52
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_39793522
Mozart - Reqiuem

Beethoven - Symphonie nr 5 (wel cliche en wel mooi!!) omdat veel mensen het mooi vinden ga je het zelf toch niet minder mooi vinden...

Rachmaninov - Piano Concerto no 3.

[ Bericht 0% gewijzigd door ForrestX op 13-07-2006 17:08:19 (typo) ]
[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
pi_39805544
Ik vind het niet minder mooi omdat veel mensen het mooi vinden, maar ik heb het zo vaak gehoord (en gespeeld, ja niet alleen het bekende begin enzo), dat het echt mn neus uit komt. 2e pianoconcert van Rachmaninov vind ik mooier persoonlijk .
pi_39815777
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 23:37 schreef Coastertommm het volgende:
Ik vind het niet minder mooi omdat veel mensen het mooi vinden, maar ik heb het zo vaak gehoord (en gespeeld, ja niet alleen het bekende begin enzo), dat het echt mn neus uit komt. 2e pianoconcert van Rachmaninov vind ik mooier persoonlijk .
Hoe kan Beethoven nou je neus uitkomen?
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_39816069
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:55 schreef regularjoe het volgende:

Johann Sebastian Bach = alles, maar wees gewaarschuwd dat stukken zoals de Goldberg variations /innovations wellicht moeilijk te verteren voor je zijn aan het begin.. begin dan ook eerst met de concertos, Musikalisches opfer, Matthaus passion, Cantatas, partitas, in ieder geval Chaconne voor viool (die kan je niet missen), Well tempered Klavier etc.. en dan aan dingen zoals de motetten etc..
Dit moet een grapje zijn

De Goldberg variaties en zeker de Inventionen zijn juist Bachs meest toegankelijke stukken. De variaties zitten wel ingenieus in elkaar, maar het knappe is dat een oppervlakkige luisteraar daar totaal niets van merkt. En de Inventionen zijn zelfs redelijk te spelen voor een beetje geoefend pianist.

Het Musikalisches Opfer, de Mattheus en de vioolpartitas zijn juist een stuk ontoegankelijker, ik zou de chaconne echt niet aanraden voor een beginnend muziekluisteraar
pi_39816178
Van Beethoven niet de 5e , maar de eerste twee delen van de 9e. Muzikale orgasmes
pi_39816685
die kankerTVP's altijd
er is nog plaats in de hel
pi_39820487
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 11:59 schreef fondue het volgende:
die kankerTVP's altijd
Zoek een hobby ofzo

Is Sheherazade al genoemd? Ook wel lekker om te luisteren.. .
pi_39850922
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 23:37 schreef Coastertommm het volgende:
Ben ik laatst nog heen geweest, in Groningen in de Oosterpoort

Vind trouwens het 5e pianoconcert van Beethoven nog net een klein stukje mooier
pi_39850938
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 11:28 schreef Mister_Slide het volgende:

[..]

Hoe kan Beethoven nou je neus uitkomen?
Niet
  zondag 16 juli 2006 @ 01:05:36 #61
58915 aleko
Gewoon oerdwerg dan maar
pi_39866732
Beethovens 4e pianoconcert vind ik nog NET wat mooier dan 5e!

EN vioolconcert is ook SCHITTEREND - maar er is maar EEN fatsoenlijke mooie opvatting verkrijgbaar en die is met Znaider (vind iik dan hehe) Daarbij is zelfs dat verschrikkelijke laatste deel nog door te komen! Maar het eerste en 2e deel ....ZO mooi
up for grabs
  zondag 16 juli 2006 @ 19:13:33 #62
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_39882952
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:05 schreef aleko het volgende:
Beethovens 4e pianoconcert vind ik nog NET wat mooier dan 5e!

EN vioolconcert is ook SCHITTEREND - maar er is maar EEN fatsoenlijke mooie opvatting verkrijgbaar en die is met Znaider (vind iik dan hehe) Daarbij is zelfs dat verschrikkelijke laatste deel nog door te komen! Maar het eerste en 2e deel ....ZO mooi
Idd, vierde pianoconcert uber alles . Verder Ballades+Scherzi+Sonates van Chopin, Sonata in B klein van Liszt, Beethoven sonata Op. 28, 53, 57, 109 (106, 110 en 111 zijn wat minder toegankelijk), Brahms tweede pianoconcert, Rachmaninoff derde pianoconcert, Prokofieff tweede+derde pianoconcert, Bach alles behalve de inventies en sinfonias, Mussorgsky schilderijententoonstelling (het origineel voor piano natuurlijk 8) en alles van Schumann.

Piano .
Fietstas.
  zondag 16 juli 2006 @ 20:51:17 #63
58915 aleko
Gewoon oerdwerg dan maar
pi_39885411
alles van SCHUMANN?!?!

zijn daar mensen voor te porren om vrijwillig naar te luisteren dan? Liszt pianosonate is ERG gaaf inderdaad. Maar wel een geinige combi die je opgeeft Rete gave dingen (beethoven sonatas, brahms en prokofjew) maar ook dingen als mussorgsky en rachi 3... Nouja rachi 3 is eigenlijk ook wel weer gaaf op z'n tijd natuurlijk... *gaat even terug om zijn standpunt te bepalen t.a.v rachmaninoff 3*
up for grabs
  zondag 16 juli 2006 @ 21:02:27 #64
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_39885687
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:51 schreef aleko het volgende:
alles van SCHUMANN?!?!

zijn daar mensen voor te porren om vrijwillig naar te luisteren dan? Liszt pianosonate is ERG gaaf inderdaad. Maar wel een geinige combi die je opgeeft Rete gave dingen (beethoven sonatas, brahms en prokofjew) maar ook dingen als mussorgsky en rachi 3... Nouja rachi 3 is eigenlijk ook wel weer gaaf op z'n tijd natuurlijk... *gaat even terug om zijn standpunt te bepalen t.a.v rachmaninoff 3*
Schumann is goed! In ieder geval zn pianowerken, de rest heb ik nog nooit gehoord . Voor Rach3 moet je wel een goede uitvoering hebben. Argerich met Chailly is goed, Horowitz met Barbirolli ook (is wel een bootleg, zoeken met eMule). En die Mussorgsky is ook goed! (En anders ga je het maar goed vinden, ik ben nu geen 40 pagina's muziek aan het instuderen als niemand het toch mooi vindt .)
Fietstas.
pi_39908367
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:00 schreef Coastertommm het volgende:

[..]

Is Sheherazade al genoemd? Ook wel lekker om te luisteren.. .
Ja! Lekker
Dit najaar met 't KCO en Fischer
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  maandag 17 juli 2006 @ 16:46:02 #66
147238 Robsterr
Rimbotikker
pi_39911080
Prokofiev - Romeo and Juliet - Suites - Montagues and Capulets.

Geweldig episch muziekstuk.
Jan met de Pet
Van de petterflet
:')
  maandag 17 juli 2006 @ 17:21:18 #67
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_39912202
Die ligt nu ook bij de Kruidvat Ik ga m morgen meteen halen, wan tik houd wel van epische muziekstukken.
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
  maandag 17 juli 2006 @ 18:46:27 #68
58915 aleko
Gewoon oerdwerg dan maar
pi_39914588
@ Kassa: Rachi 3: ik heb hem met lugansky (wel aardige opvatting - de lange versie) en eentje met Ashkenazy en gaafste versie vind ik toch wel (maar erbarmelijke geluidskwaliteit) Sergei zelf op piano En mussorgsky...het spijt me echt, ik vind de orkestrale versie van Ravel al doodsaai maar dan nog fijner dan de pianoversie :s Eine Traene van Mussorgsky vind ik nog wel een leuk mopje en scheelt je ook nog eens 38 pagina's studeren :p
up for grabs
pi_39914589
zijn er ook muziekstukken die lijken op AIR van bach? vind dat namelijk zo'n prachtig stuk!

ik heb zelf 3 weken geleden een semi klassieke cd gekocht! X-japan on piano. De drummer zelf heeft alle piano stukken ingespeeld, wat echt erg mooit klinkt in combinatie met de viool
  maandag 17 juli 2006 @ 18:49:42 #70
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_39914645
scheherazade...mooi....dit jaar gespeeld door ons orkest op tournee, dus nu nog met een nostalgisch tintje voor me ook...

barber vioolconcert (op t derde deel na...)
tchaikovski 4e symfonie
prokofiev skytische suite
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  maandag 17 juli 2006 @ 18:53:05 #71
58915 aleko
Gewoon oerdwerg dan maar
pi_39914709
er is maar 1 vioolconcert van Tchaikovsky? In D. Wat zou de reden zijn dat trouwens bijna alle grote vioolconcerten in D staan: Sibelius, Tchaikowsky, Beethoven, Brahms, Bach's dubbelconcert... Ik vind het zelf wel een fijne toonsoort om te spelen maar zou dat de enige reden zijn? Dat ik het een fijne toonsoort vind?
up for grabs
pi_39914749
quote:
Op maandag 17 juli 2006 18:46 schreef blessed19 het volgende:
zijn er ook muziekstukken die lijken op AIR van bach? vind dat namelijk zo'n prachtig stuk!
De langzame (midden) delen van Bachs concerten lijken wel op het Air uit de 3e orkestsuite. De Brandenburgse concerten, vioolconcerten, dubbelconcerten dus. Als je daar zoekt, vind je veel wat daar op lijkt.

Het is een voor Bachs doen nogal een dromerig stuk, de middendelen van Mozarts en Beethovens pianoconcerten zijn qua sfeer vergelijkbaar.
  maandag 17 juli 2006 @ 19:21:21 #73
108129 Kassaa
Achterlicht.
pi_39915519
quote:
Op maandag 17 juli 2006 18:46 schreef aleko het volgende:
@ Kassa: Rachi 3: ik heb hem met lugansky (wel aardige opvatting - de lange versie) en eentje met Ashkenazy en gaafste versie vind ik toch wel (maar erbarmelijke geluidskwaliteit) Sergei zelf op piano En mussorgsky...het spijt me echt, ik vind de orkestrale versie van Ravel al doodsaai maar dan nog fijner dan de pianoversie :s Eine Traene van Mussorgsky vind ik nog wel een leuk mopje en scheelt je ook nog eens 38 pagina's studeren :p
Rachmaninoff vond dat Horowitz em beter speelde dan hijzelf .

En niets tegen Mussorgsky hè .
Fietstas.
pi_39915702
Mozart's requiem, en Verdi wil ook wel eens mooi zijn. Pachelbel natuurlijk ook.
Hallo
  vrijdag 21 juli 2006 @ 13:03:05 #75
58915 aleko
Gewoon oerdwerg dan maar
pi_40045185
ik heb horowitz nog nooit gehoord in een opname van rachmaninoff pianoconcerten! :$ En mussorgsky, ik zal m'n mond er maar over houden hehe, maar tis niet mijn favoriet. Dalijk ga je nog een campagne VOOR Borodin starten ofzo...De horror!!
up for grabs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')