Hoe kan Beethoven nou je neus uitkomen?quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:37 schreef Coastertommm het volgende:
Ik vind het niet minder mooi omdat veel mensen het mooi vinden, maar ik heb het zo vaak gehoord (en gespeeld, ja niet alleen het bekende begin enzo), dat het echt mn neus uit komt. 2e pianoconcert van Rachmaninov vind ik mooier persoonlijk![]()
.
Dit moet een grapje zijnquote:Op woensdag 21 juni 2006 17:55 schreef regularjoe het volgende:
Johann Sebastian Bach = alles, maar wees gewaarschuwd dat stukken zoals de Goldberg variations /innovations wellicht moeilijk te verteren voor je zijn aan het begin.. begin dan ook eerst met de concertos, Musikalisches opfer, Matthaus passion, Cantatas, partitas, in ieder geval Chaconne voor viool (die kan je niet missen), Well tempered Klavier etc.. en dan aan dingen zoals de motetten etc..
Zoek een hobby ofzoquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:59 schreef fondue het volgende:
die kankerTVP's altijd
Ben ik laatst nog heen geweest, in Groningen in de Oosterpoortquote:Op donderdag 13 juli 2006 23:37 schreef Coastertommm het volgende:
Ik vind het niet minder mooi omdat veel mensen het mooi vinden, maar ik heb het zo vaak gehoord (en gespeeld, ja niet alleen het bekende begin enzo), dat het echt mn neus uit komt. 2e pianoconcert van Rachmaninov vind ik mooier persoonlijk![]()
.
Nietquote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:28 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Hoe kan Beethoven nou je neus uitkomen?
Idd, vierde pianoconcert uber allesquote:Op zondag 16 juli 2006 01:05 schreef aleko het volgende:
Beethovens 4e pianoconcert vind ik nog NET wat mooier dan 5e!
EN vioolconcert is ook SCHITTEREND - maar er is maar EEN fatsoenlijke mooie opvatting verkrijgbaar en die is met Znaider (vind iik dan hehe) Daarbij is zelfs dat verschrikkelijke laatste deel nog door te komen! Maar het eerste en 2e deel ....ZO mooi
Schumann is goed! In ieder geval zn pianowerken, de rest heb ik nog nooit gehoordquote:Op zondag 16 juli 2006 20:51 schreef aleko het volgende:alles van SCHUMANN?!?!
zijn daar mensen voor te porren om vrijwillig naar te luisteren dan? Liszt pianosonate is ERG gaaf inderdaad. Maar wel een geinige combi die je opgeeftRete gave dingen (beethoven sonatas, brahms en prokofjew) maar ook dingen als mussorgsky en rachi 3...
Nouja rachi 3 is eigenlijk ook wel weer gaaf op z'n tijd natuurlijk... *gaat even terug om zijn standpunt te bepalen t.a.v rachmaninoff 3*
Ja! Lekkerquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:00 schreef Coastertommm het volgende:
[..]
Is Sheherazade al genoemd? Ook wel lekker om te luisteren...
De langzame (midden) delen van Bachs concerten lijken wel op het Air uit de 3e orkestsuite. De Brandenburgse concerten, vioolconcerten, dubbelconcerten dus. Als je daar zoekt, vind je veel wat daar op lijkt.quote:Op maandag 17 juli 2006 18:46 schreef blessed19 het volgende:
zijn er ook muziekstukken die lijken op AIR van bach? vind dat namelijk zo'n prachtig stuk!
Rachmaninoff vond dat Horowitz em beter speelde dan hijzelfquote:Op maandag 17 juli 2006 18:46 schreef aleko het volgende:
@ Kassa: Rachi 3: ik heb hem met lugansky (wel aardige opvatting - de lange versie) en eentje met Ashkenazy en gaafste versie vind ik toch wel (maar erbarmelijke geluidskwaliteit) Sergei zelf op pianoEn mussorgsky...het spijt me echt, ik vind de orkestrale versie van Ravel al doodsaai maar dan nog fijner dan de pianoversie :s Eine Traene van Mussorgsky vind ik nog wel een leuk mopje en scheelt je ook nog eens 38 pagina's studeren :p
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |